Evropa: do září 2017 se zatím prodalo 215 000 aut do zásuvky

Za prvních devět měsíců roku 2016 se v Evropě prodalo asi 150 000 aut do zásuvky. Za stejné období letošního roku je to už kolem 215 000, tedy nárůst o 43 %.

Dlouhodobě nejprodávanějším autem do zásuvky v Evropě je elektromobil Renault Zoe (září 2017: 2306, celý rok 23 938). Následují BMW i3 (33 kWh) (2205/14 825) a Nissan Leaf (1387/14 809).

Právě u Leafu lze vypozorovat výrazné snížení zájmu díky představení druhé generace tohoto elektromobilu a čekání řady zákazníků na jeho dostupnost. Na čtvrtém místě nepříliš překvapivě Mitsubishi Outlander PHEV (2080/13 963) a na páté konečně Tesla Model S (2526 – #1 za září/10 580).

Velice dobře se vedlo také Volkswagen e-Golf (2041/7915), Tesla Model X (2136/8774). Hyundai Ioniq Electric se bohužel stále drží spíše na chvostu díky omezeným dodávkám (552/4352), stejně jako starší, ale pořád dobré svezení Kia Soul EV (502/3829).

Za celé září 2017 se v Evropě prodalo 33 716 aut do zásuvky – elektromobilů a plug-in hybridů. Až na prosinec 2015 (33 827) jde o historicky rekordní měsíc. Jejich zářijový podíl na nákupech nových aut činil 2,2 %, celoroční pak 1,8 %.

38 Comments on “Evropa: do září 2017 se zatím prodalo 215 000 aut do zásuvky”

  1. To máte naprostou pravdu, typickým příkladem budiž postoj
    To máte naprostou pravdu, typickým příkladem budiž postoj tuzemského prodejce auto Domanský. Uvažoval jsem o koupi Hyundai Ioniq. Byl jsem u nich přímo na oficiálním představení. Poté jsem kontaktoval jejich prodejce a ten mi slíbil, že se ozve, 3 neděle a nikdo nevolal, zastavil jsem se tedy osobně u nich na prodejně a jiný kolega, že se omlouvá, ale není vůbec problém, že mi zavolá povolaný člověk ihned zítra, toto se opakovalo celkem 4x a do dnešního dne se mi opět stále nikdo neozval. Na jejich stránkách je stále na prodej stejný vůz, který někdo na prezentaci stačil odřít a od té doby uběhlo již zhruba 9 měsíců. Nakonec se mi vyskytla vemi zajímavá nabídka na koupi 3 roky staré Tesly Model S a tímto zdravím velmi pružné a ochotné prodejce do Hyundaie do firmy auto Domanský !!!! Tímto velmi zajímavým přístupem budou určitě trhat rekordy v prodejích.

      1. Taky si odplivnu, ale tentokrát na Mitsubishi… od června
        Taky si odplivnu, ale tentokrát na Mitsubishi… od června se snažím tady v Ostravě domluvit na předváděcí jízdě s Outlander PHEV. Telefonní číslo jsem jim nechával 2x. Osobně jsem byl na autosalonu 3x a bohužel do dnešního dne se nepodařilo testovací jízdu realizovat a dokonce mi nikdy nikdo od nich nevolal, že by to bylo možné. Buď takové auto vůbec nemají, nebo je na cestě a nebo už je prodané a testovací jízda není možná. Kupte si pak takového zajíce v pytli navíc za příjemnou českou cenu 1,2M.
        Omlouvám se za trochu off topic, na druhou stranu, kdyby měli prodejci zájem a nebyl problém s dostupností tak jsou podle mě prodeje minimálně dvojnásobné.

            1. Přidávám se ke kolegům s podobnými zkušenosti, co se
              Přidávám se ke kolegům s podobnými zkušenosti, co se týká Hyundai Ioniq v Ostravě Auto Laros.
              Přes půl roku nebylo možné se k autu dostat (od května) a teď tu předváděčku, co mají na prodejně už poškrábanou a ne zcela funkční rychlonabíjení (po ukončení nabíjení jim zůstane konektor zamknutý a musí se použít pojistka v kufru k odemčeni, kterou jim doničili kluci z DPO, když to měli na testování), tak najednou by to auto chtěli prodat. Jenže pochybuju, že někdo se zdravým selským rozumem by od nich koupil auto za plnou cenu v takovémto stavu (navíc vedoucí prodeje to auto užívá k ryze osobním účelům a nechová se k němu zrovna dvakrát šetrně).
              Ještě bych mohl přihodit zkušenosti se servisem svého iOna u Auto Tichý v Ově, kde vůbec nevěděli, která bije a spíše autu ublížili, než mu nějak pomohli. Takže u nich jsem byl taktéž pouze 1x a víckrát jsem s nimi skončil.

              1. Ono je to všude asi stejné. V BMW na to aspoň mají
                Ono je to všude asi stejné. V BMW na to aspoň mají vyškolené mechaniky a pár těch aut sem jezdí, takže to neservisují úplné nuly. Nicméně mají jednoho elektrikáře na řadu BMW i pro celý kraj. Objednací lhůta jakéhokoliv servisu (včetně aktualizace firmwaru) je asi 1,5 měsíce.

                1. V KIA v Olomouci už jsou vycvičení. Servisní prohlídka do
                  V KIA v Olomouci už jsou vycvičení. Servisní prohlídka do týdne po objednání a ceny směšné. Teď opět po 15tkm servis za 315,-Kč bez dph. Závady při 60tkm žádné.

                2. Jezdil jsem pravdidelně servisovat Kiu Soul EV do Autobondu v
                  Jezdil jsem pravdidelně servisovat Kiu Soul EV do Autobondu v Praze, vždy mi půjčili zdarma náhradní vůz a otestoval jsem celou elektrickou flotilu – Leafa 30 kW, NV-200, i hybrid Mitsubishi Outlander PHEV, ALE ceny za servis o poznání vyšší nežli u Vás v Olomouci, nejméně jsem platil 984 Kč, ale potom i 3590,- Kč za 60 tis prohlídku a přitom tam skoro nic nedělali … Jinak velký průser se servisem u auto Domanský ve smyslu stavu auta a akumulátoru po servise – vždy mi ubyla hodnota baterky, po cca 3 letech jsem se od známého dozvěděl, že tam prý čachrují s akumulátory, což tomu odpovídalo. vždy mi zmizel dojezd o cca 15 km po jejich odborném servise a na můj dotaz, co to je mi řekli, že nic, že to opět naběhne, ale nikdy se tak nestalo, když byl nový nabil jsem do něj necelých 16 kWh, nyní po „odborném“ servisu max 10 kWh, nájezd zhruba 90 tis

                3. Teď dělají při servise kontrolu trakční baterie a zhruba
                  Teď dělají při servise kontrolu trakční baterie a zhruba polovinu mění za nové v záruce. Zkuste navštívit servis a třeba dostanete novou. Záruka je 7 let.

                  Jinak jsem absolvoval jednu prohlídku v Brně a taky okolo 3500,-Kč. Otázka je, jestli mají všude stejný ceník.

                4. To jsou na tom baterie Soulu fakt tak blbě, že je třeba je
                  To jsou na tom baterie Soulu fakt tak blbě, že je třeba je měnit?

                5. V rozhovoru se míchá trakční baterie (12V), která opravdu
                  V rozhovoru se míchá trakční baterie (12V), která opravdu odchází a baterie auta 30 kWh, to si nemyslím, že by někdo v autech libovolně tyto baterie přehazoval.

                6. Trakční baterie je právě ta velká.
                  Trakční baterie je právě ta velká.

                7. Trakční baterie jsou obě baterie, ta velká často
                  Trakční baterie jsou obě baterie, ta velká často neodchází, spíše to je vyjímka, nikde jsem nic podobného nečetl. Ta malá 12V odchází kolem 2 let, někdy po záruce, někdy před zárukou (můj případ).

                8. Trakční baterie je zpravidla ta, co se stahá o pohon. 12V
                  Trakční baterie je zpravidla ta, co se stahá o pohon. 12V je obvykle baterií servisní.

                9. Definice trakční baterie je jiná, ale je to tak podstatné?
                  Definice trakční baterie je jiná, ale je to tak podstatné? V běžném autě je rovněž trakční baterie a o pohon se nestará.

                10. To je ale omyl. Trakční baterie nejsou startovací
                  To je ale omyl. Trakční baterie nejsou startovací autobaterie. Trakční baterie právě nesnáší vysoké proudové odběry. Ale jo, je to jedno. Nicméně zajímavé na tom všem je, že u elektromobilů docela často odchází 12V baterie. To je celkem divné a není to omezeno na jednu značku. Děje se to Tesle, BMW i dalším.

                11. Soul má trochu chemicky jinou baterii než jsou běžné, já
                  Soul má trochu chemicky jinou baterii než jsou běžné, já jsem ji nahradil klasickou 12V s větší kapacitou, uvidím co na to řeknou v servisu. Auto na to neříká nic 🙂

                12. Já mám v i3 malou lithiovku. Ale ty také odcházely.
                  Já mám v i3 malou lithiovku. Ale ty také odcházely. Nicméně u mě zatím slouží dobře.

                13. Doplním zkušenost jednoho z majitelů – 30kWh baterie jde do
                  Doplním zkušenost jednoho z majitelů – 30kWh baterie jde do kopru když se často nechává plně nabitá (100%) zvláště v letních teplých měsících a nebo se denně dělají velké nájezdy např. 140km/den, tedy v podstatě denní nabíjení baterie na plnou kapacitu.

                14. No jo. Když u malobaterkáčů je nenabíjení na 100 %
                  No jo. Když u malobaterkáčů je nenabíjení na 100 % docela problém.

                15. Takhle obecně se to nedá napsat. Já nabíjím na 83%, pokud
                  Takhle obecně se to nedá napsat. Já nabíjím na 83%, pokud hned jedu není problém nabít na 94% nebo 100% (83, 94 a 100% jsou tři kroky nabíjení Soulu na 50kW nabíječce, nebo 80 a 100% na ostatních nabíječkách). Při denním nájezdu cca 70km nabíjím obden. Problém je větší nájezd, ale to majitel zvolil špatné auto, protože Soul není na takové ježdění vhodný.

                16. No já to u BMW moc neřeším, nabíjím vždy do plna a
                  No já to u BMW moc neřeším, nabíjím vždy do plna a uvidíme, co to s baterkou udělá. Zatím se docela drží. Letos najeto asi 16000 km.

                17. Tak držím palce aby dlouho baterie vydržela. Uživatelé s
                  Tak držím palce aby dlouho baterie vydržela. Uživatelé s většími zkušenostmi nabíjí do 80% někdy i do 60% (Tesla) a nevybíjí pod 20%. Pak baterie vydrží daleko více. Byl tady někde i odkaz na článek, který toto doporučoval. Rovněž nechávat déle plně nabitou baterii je taky špatně.

                18. Já vím. Ale moc to neřeším, protože v plánu je stejně
                  Já vím. Ale moc to neřeším, protože v plánu je stejně upgrade na 43 kWh baterii. Tak uvidíme. Je to auto. Abych kolem něj skákal jako kolem porcelánu, to teda ne.

                19. Kolik bude ten upgrade stát?
                  Kolik bude ten upgrade stát?

                20. Můj skromný odhad je asi 8000 Euro… Zhruba 200 tisíc. A
                  Můj skromný odhad je asi 8000 Euro… Zhruba 200 tisíc. A starou baterii si nechají.

                21. Dík, myslel jsem si to. To je asi jediná firma, která umí
                  Dík, myslel jsem si to. To je asi jediná firma, která umí vyrobit baterii s dvojnásobnou kapacitou do stejného prostoru.

                22. O tom pochybuju, spíš v těch starejch měli vycpávku :)))
                  O tom pochybuju, spíš v těch starejch měli vycpávku :)))

                23. Slovo trakce znamená pohon. V běžném spalovacím autě
                  Slovo trakce znamená pohon. V běžném spalovacím autě rozhodně žádná trakční baterie není.

                  Pokud jste někde viděl nebo dokonce máte namontovanou v autě startovací olověnou baterii, o které výrobce tvrdí, že je trakční nebo vhodná (i) pro trakční účely, znamená to, že jde o baterii určenou pro pohon (trakci) vysokozdvižných vozíků, golfových vozíků, motokár a podobných věcí.

                24. Asi jsem to špatně napsal, to že mění u auto Domanský
                  Asi jsem to špatně napsal, to že mění u auto Domanský baterky se vztahovalo k Peugeot iON, ale ne v záruce, ale bez vědomí zákazníka a vždy ještě v horším stavu, nežli byla původní. U Kia Soul EV drží baterka bez problémů, znám několik majitelů a nikdo nemá problém se Soulem. Já mám najeto cca 80 tis a baterka bez problémů.

        1. S Nissanem jsem problém neměl, na webovkách jsem zvolil
          S Nissanem jsem problém neměl, na webovkách jsem zvolil zkušební jízdu v Nissan Leaf a hled další den mě kontaktovali přímo od místního dealera v Olomouci a nabídli mi termín.
          Jízda byla zajímavá, ale při té současné ceně si raději počkám na nový leaf, který bude snad v ČR někdy začátkem 2018 nebo snad půjde sehnat starší 30kWh verzi s větší slevou…

          1. pred rokom a pol som požiadal o skontaktovanie, LEAF-y neboli
            pred rokom a pol som požiadal o skontaktovanie, LEAF-y neboli až tak bežne u predajcov, prišiel mi e-mail s výpisom, kde sú predvádzacie kusy. skontaktoval som najdostupnejších, venoval sa mi priamo riaditeľ, o týždeň ma kontaktovali znovu e-mailom a o ďalší týždeň telefonicky z európskej centrály – vždy ako som spokojný.

  2. Na příkladu Hyundaie ze země bateriím zaslíbené je
    Na příkladu Hyundaie ze země bateriím zaslíbené je vidět, že ve skutečnosti je úplně největším brzdičem elektromobilů v automobilkách pokud masivněji investovali do vodíku.
    Proto už i gigant Volkswagen dokáže víc zrychlovat.

Napsat komentář