Plzeň se stane hlavním městem inovací

Festival Česká inovace, největší tuzemské setkání inovátorů, se letos poprvé uskuteční v Plzni. Areál DEPO2015 30. listopadu zaplní průkopníci nových originálních přístupů, start-upisté, průmyslníci i akademici.

Festival Česká inovace 2017 nabídne jedinečný, mimořádně koncentrovaný zážitek – na jednom místě během jednoho dne se můžete osobně setkat se zajímavými lidmi, seznámit se s reálnými příběhy, skvělými nápady, získat praktické informace a cenné kontakty.
foto: Česká inovace

Cílem unikátní akce, kterou Česká inovace o.p.s. pořádá od roku 2011, je propojit zástupce jednotlivých komunit a maximálně tak podpořit inovační prostředí v České republice. Vstup na 6. ročník Festivalu Česká inovace je pro všechny zájemce zdarma.

Připraveny jsou speciální networkingy. Oficiálně bude představen projekt Czech Innovation Team, který doma i v zahraničí vyhledává nové inspirativní osobnosti, významné Čechy. Interaktivní expozice Czech Innovation Expo uvede české inovační firmy a jejich produkty, včetně praktických ukázek a možnosti je na místě otestovat.

Odborná konference Budoucnost české výroby pozve k jednomu stolu zástupce průmyslových podniků Plzeňského kraje, Karlovarského kraje a dalších regionů. A chystá se i jedno překvapení – interaktivní světelná show! Událostmi nabitý festivalový den završí večerní koncert a DJs.

„Předcházející ročníky festivalu se konaly v Praze, letos jsme se rozhodli pro Plzeň a jsme fascinováni tím, co v Plzeňském kraji objevujeme: 200 českých odborníků pracujících ve vývoji pro oblast automotive, zakladatele zajímavých firem, unikátní vzdělávací projekt SmartEDU, chytré aplikace města, vývojové aktivity průmyslových podniků, rozvoj kreativního průmyslu, zdejší výzkumné instituce a mnoho dalšího,“ říká Tomáš Pelikán, ředitel pořádající České inovace o.p.s. a dodává:

em>„Nejlépe to vystihuje heslo ´Překračujeme hranice vlastního ega´… hranice Prahy, hranice odvahy, hranice schopností, hranice přeshraničních regionů.“

Organizátorem festivalu je od jeho vzniku obecně prospěšná společnost Česká inovace neboli ČIN – skupina lidí s přesvědčením, že inovace jsou cestou k lepšímu životu v Česku.

ČIN iniciuje inovační trendy ve všech oblastech lidské činnosti, aktivuje potenciální inovátory zvyšováním inovační gramotnosti, propojováním lidí, firem a nekomerčních subjektů a v neposlední řadě také inspirací a zviditelňováním inovačních příkladů.

Tak jako se to podařilo například s ELBEE, speciálním vozidlem pro tělesně postižené, kterému ČIN zprostředkoval prezentaci v Českých centrech v zahraničí a na dalších důležitých místech.

ELBEE – jeden příklad za všechny:

ELBEE vyhrálo první místo v kategorii Inovační hvězda v soutěži Česká inovace 2013. Jde o speciální vozidlo pro tělesně postižené, které jeho uživatel obsluhuje zcela bez pomoci asistenta a bez nutnosti sesedat z vozíku.

ELBEE je unikátní český elektromobil

ELBEE je unikátní český elektromobil
foto: ELBEE

Světový unikát z produkce rodinné strojírenské firmy ZLKL tak handicapovaným přináší něco, o čem dosud mohli jenom snít – samostatnost pohybu. Konstrukční rychlost ELBEE je 80 km/h, pohání jej benzinový motor s příjemně nízkou spotřebou.

Dalším jedinečným bonusem je možnost vzít spolujezdce a také možnost individualizace vozidla dle míry postižení a přání zákazníka.

tisková zpráva

14 Comments on “Plzeň se stane hlavním městem inovací”

  1. Off : skoda a baterie – montaz v Mlade boleslavi bude od
    Off : skoda a baterie – montaz v Mlade boleslavi bude od podzimu 2019 s nabehem hybridniho superB. Plan je 600 baterii denne a 140 000 ks rocne. A ted presbe zneni : „Vyroba zahrnuje montaz a testovani vysokonapetoveho baterioveho systemu a predmontaz Batteriemanagementu-kontroleru.“
    Skoda bude 2 zavod kde se budou baterrie vyrabet. Projekt za 25 milionu EUR zamestna 200 lidi v hale M6 kde se vyrabel motor EA111.
    Jinak je to ze clanku skodovackeho mobilu a dale se pise ze bude plug-in i SuperB !! Tak bud to napsali spatne melo na mysli hybrid nebo bude in plug-in verze….
    Dal obvykle keci bla bla..

    1. Je vidět, že se v tom nevyznáš.
      Škoda zná reálnou

      Je vidět, že se v tom nevyznáš.
      Škoda zná reálnou spotřebu japonských hybridů, a proto je nechtěla zbytečně zavádět, cenu mají až plug-iny, kde v zemích s drahým benzínem a levnou elektřinou se opravdu už ekonomicky vyplácí, a je výhodné si je běžně nabíjet v reálném provozu a skutečně šetřit znatelné množství ropy.

  2. off
    Kdo v Americe zabil tramvaj?
    No přece GM, kdo jinej!

    off

    Kdo v Americe zabil tramvaj?
    No přece GM, kdo jinej! :)))))

    Who Killed The Electric Street Car?
    https://www.youtube.com/watch?v=wFhsrbtQObI

    Jak GM podřízlo větev elektrickému MHD a jak si prolobovali dálnice, které naporcovali města a čtvrtě a zasáhli do lidských komunit a způsobili ještě více smogu.
    Taken for a Ride – The U.S. History of the Assault on Public Transport in the Last Century
    https://www.youtube.com/watch?v=p-I8GDklsN4
    G.M. „NCL“ Anti Streetcar Conspiracy: ITS FACT- WCBS-TV 60 MINUTES
    https://www.youtube.com/watch?v=0WORIrHpC8M

    Galerie z tramvajovýho hřbitova
    http://www.detroiturbex.com/content/outside/pa_streetcars/index.html

    Ale jak už to tak bejvá kdo seje silnice, sklízí auta…

  3. Konstrukční rychlost ELBEE je 80 km/h, pohání jej
    Konstrukční rychlost ELBEE je 80 km/h, pohání jej benzinový motor s příjemně nízkou spotřebou.
    Podle výrobce 4,5l/100km. To je příjemně nízká spotřeba pro pětimístné auto s 50kw a ne pro invalidní vozítko s 400kg, 12kW a maximálkou 80.
    Zde by příjemně nízká spotřeba byla pod 2 litry.

Napsat komentář