Valeo rozšiřuje v České republice své vývojové centrum, najme lidi na výzkum robotických aut

Valeo zrychluje růst v České republice a investuje 125 milionů korun do rozšíření svého výzkumného a vývojového centra.

V České republice společnost Valeo působí od roku 1995 a je jedním z nejvýznamnějších a také nejlépe hodnocených zaměstnavatelů v oblasti automobilového průmyslu u nás. Ve třech závodech v Rakovníku, Žebráku a Humpolci se vyrábějí kompletní klimatizační jednotky, výparníky, kompresory, chladiče EGR, ovládací panely klimatizace a ultrazvukové senzory pro autonomní parkování. V Praze je pak již zmiňované vývojové centrum. Celkem zaměstnává Valeo v České republice téměř čtyři tisíce lidí.
foto: Valeo

Vývojový tým společnosti Valeo se rozroste o dalších 250 odborníků pracujících na nejmodernějších bezpečnostních a asistenčních systémech pro autonomní auta. Předpoklad dokončení stavby rozšířeného centra je březen 2018.

Pražské vývojové centrum společnosti Valeo se již od roku 2002 podílí na vývoji nejmodernějších systémů pro automobilový průmysl. Zpočátku se zaměřovalo na vývoj klimatizačních jednotek a ovládacích panelů, v roce 2013 však byla nastartována nová aktivita – vývoj senzorů, softwaru a systémů pro autonomní auta.

Stále se rozšiřující portfolio vývojových prací vedlo k vybudování zcela nového moderního R&D centra, které bylo otevřeno v Praze v lednu 2017 nedaleko stanice metra Depo Hostivař.

Centrum nabízí celkovou plochu 9 000 m2, z níž více než třetinu zabírají špičkově vybavené laboratoře. V areálu se rovněž nachází testovací plocha, kde jsou testovány například systémy automatického parkování.

Více než sedm set špičkových odborníků zde pracuje na komplexním vývoji od prvotních návrhů, analýzy zákaznických požadavků, software, hardware designu, testování systémů ve virtuální realitě až po testy v reálném provozu, nebo na testovacím polygonu, který se nachází na bývalém vojenském letišti v Milovicích.

Areál sice stále ještě voní novotou, ale nové úkoly si již dnes vyžádaly jeho další rozšíření. A tak na pozemku vedle stávajícího centra začala výstavba nové budovy, která nabídne další prostory o ploše 2 300 m2 a pracovní příležitost pro dalších více než 250 zaměstnanců.

Nová investice společnosti Valeo v České republice ve výši 125 milionů Kč by měla být dokončena na jaře příštího roku, slavnostní otevření rozšířeného centra je naplánováno na březen 2018.

tisková zpráva

20 Comments on “Valeo rozšiřuje v České republice své vývojové centrum, najme lidi na výzkum robotických aut”

  1. Anonym123:
    Ale to jen meleš naprázdno poté, co ses

    Anonym123:
    Ale to jen meleš naprázdno poté, co ses neúspěšně pokusil argumentovat.
    Skutečnost je taková, že dosud nikde nejezdí v běžném provozu jediné vozidlo s robotickým řízením bez řidiče.
    Stále a zcela jednoznačně tedy řídí řidič.
    Je to z toho důvodu, že u silničního vozidla je nutno vést stopu vozidla a navíc řešit dopravní situace – to žádný automat nedokáže už proto, že jde o příliš složitou záležitost, kde je nutné neustále zapracovávat různé priority.
    Automat může pomocí čidel hlídat různé provozní stavy a situace, ale nikdy nemůže nahradit člověka.
    Proto jsem chtěl od tebe vidět dostatečně pádný argument – KDE je nějaké vozidlo s robotickým řízením v běžném provozu BEZ řidiče.
    A ono NIKDE, že…?

    :O)))

  2. Může mi někdo ze zde přítomných vysvětlit, jak si
    Může mi někdo ze zde přítomných vysvětlit, jak si může dovolit postavit tak význačná firma středisko uprostřed města a polovinu plochy zabrat parkovištěm jako kráva? Kdo tohle dnes povolí? Proč neřeší dopravu svých zaměstnanců jinak plus nemají parkoviště jako podzemní či nadzemí v rámci budovy. To je tak ubohé, prý výzkum a vývoj……

          1. To nevadí, i upozornění na prasárnu se bere. Sledovat by
            To nevadí, i upozornění na prasárnu se bere. Sledovat by to měli místní. Jestli si takhle nechají dělat na hlavu, jejich problém. Svou ulici jsme si se sousedem ošéfovali, stačil týden prudění a udělalo se dle norem. Bohužel nikdo z viníků nebyl propuštěn, což by měl být.
            Protože říci, že se komplet rozkopaná 3,5 metru široká slepá ulice se splaškovou a dešťovou kanalizací včetně přípojek k domům nebude řešit komplexně, ale jen se zaasfaltují ty pruhy, je z hlediska projektanta a investora naprostý nesmysl. pruhy totiž pokryly celou komunikaci a kde zůstal drobek asfaltu, tam ho rozlámala těžká technika. Po nátlaku starosty a připomínkách to magistrát změnil, bude se asfaltovat celé.
            A pak přišlo oznámení, že druhý den dojedou klást asfalt, ať si přeparkujeme. Na bývalou polňačku, kde si sousedi nasypali trochu štěrku a zbytků asfaltu po pracích za léta v okolí, a kterou vlastní už několik let město a nesáhlo na ni.
            Takže po brutálním nátlaku systémem píšu všude a neváhám do toho navézt média, se najednou objevil bagr, vykopal bahnitý jíl, navezl a zhutnil se dvojitý štěrkový podsyp a na něj 2 vrstvy asfaltu.
            Jak říkám, za projekt a provedení neletěl z práce nikdo, ani projektant, ani stavební dozor, ani investiční dozor. V této zemi se málo střílí.

    1. Anonym123:
      Ano, výzkum – a ještě ten sám o sobě je v

      Anonym123:
      Ano, výzkum – a ještě ten sám o sobě je v mnohém zbytečnou záležitostí, podepřenou marketigem.
      Silniční vozidlo na veřejné komunikaci jede vždy tak, že mu řidič určuje stopu. A pro takovou jízdu nelze v praxi využít jen technické zařízení, nehledě navíc k řešení dopravních situací.
      Pokud chceš oponovat, ukaž jediný konkrétní příklad, kde něco takového funguje v praxi…

      1. To jsou bláboly zapšklého chudáka. Stačí se podívat do
        To jsou bláboly zapšklého chudáka. Stačí se podívat do historie, podobné bláboly vypouštěli sedláci pozorující první vlaky, pak auta teď už to budou robotické dopravní prostředky. Pokrok nezastavíš i když se hodně snažíš.

            1. Anonym123:
              Ale já tady nemluvil o tom, že chci vidět

              Anonym123:
              Ale já tady nemluvil o tom, že chci vidět další linky na hybrid, kde budou senzace o nějakých pokusech.
              Já chtěl od tebe argument ve formě REÁLNÉHO příkladu, kde jezdí v silničním provozu takové vozidlo, kterému NENÍ třeba zasahovat do řízení.
              To bych ti tady mohl taky povídat o mimozemšťanech v USA, perpetomobilních strojích, nadpřirozených jevech, létajících dronech s elektrickým pohonem, co vozí lidi atd.

              Pokud chceš argumentovat, musíš předložit REÁL, ne jen další snůšku dohadů…

                1. Anonym123:
                  Ano, TVOJE dřísty, protože hned v prvním odkazu

                  Anonym123:
                  Ano, TVOJE dřísty, protože hned v prvním odkazu se lze dočíst, že „..Autem jezdíme po uzavřených okruzích…“

                  Takže žádné robotické auto nikde v běžném silničním provozu nejezdí, stále řídí ŘIDIČ.

                  Odkazy na další senzační zprávy o tom, co se kde zkouší na hřišti nebo v uazvřeném areálu vidět nepotřebuju.

                2. nevytiahol som jednoznačné.
                  ale tebe ide stále o

                  nevytiahol som jednoznačné.
                  ale tebe ide stále o odpútavanie od prvého. si skrátkapolitik, nie normálny človek. dnes sa takým začínan politicky nekorektne, ale pravdivo vravieť fašista – človek, ktorý chce potláčať názor
                  každého, kto mu nepoklaonkuje, nepapouškuje jeho výrazy, názory.
                  opakujem – drístaš.

      2. nepracoval ste vo firme, ktorá niečo napoli výskumu a
        nepracoval ste vo firme, ktorá niečo napoli výskumu a najmä vývoja, prenesenia nových poznetkov, technológií do reálneho využitia.v takej firma som dvadsať rokov pracoval. akoprvé ma učili ako sa na problém pozerať, akodruhé ma učili využiť ZDANLIVÉ prekážky, akotretie ako sledovať kolegov, či sa nepohybujú slepou cestičkou.

        a medzi nami – tzv samo autá budú bezpečne fungovať vo chvíli, keď bude vylúčené ZASAHOVANIE ČLOVEKA. potom sa budú pohybovať ako mravce -akoby zmätene, ale bez karambolov.

        1. Anonym123:
          „… tzv samo autá budú bezpečne fungovať vo

          Anonym123:
          „… tzv samo autá budú bezpečne fungovať vo chvíli, keď bude vylúčené ZASAHOVANIE ČLOVEKA. potom sa budú pohybovať ako mravce -akoby zmätene, ale bez karambolov…“


          Áno, a tie mravce budú pekne dlho spomalovať dopravu, kým dojde k tomu, že ich nacpú na kolaje.

Napsat komentář