Tesla postaví čínskou továrnu v Šanghaji

List Wall Street Journal přinesl zprávu, že Tesla konečně uzavřela dohodu o výstavbě továrny v Číně. Měla by vyrůst v přístavním Šanghaji.

Jaký typ továrny se Tesla v Šanghaji chystá vybudovat zatím není jasné. Půjde o podobně obří projekt, jako je gigatovárna v Nevadě?
foto: Tesla

Už letos v létě se objevily zkazky, že Tesla podepsala dohodu o stavbě továrny v Číně. Byly předčasné, ale teď už je podle WSJ skutečně dojednáno.

Tesla se údajně dohodla s šanghajskou vládou na výstavbě továrny, kterou bude ale samotná Tesla plně vlastnit. To je v Číně výjimka, protože čínská vláda obvykle vyžaduje joint-venture s čínskými společnostmi.

Tesla se tomu vyhnula údajně díky tomu, že továrna vyroste ve speciální šanghajské zóně volného obchodu. Jde o první podobnou dohodu pro zahraniční automobilku.

Elektromobily značky Tesla zůstanou ale i tak zatíženy 25% dovozním clem. Výroba elektromobilů přímo v Číně na druhou stranu umožní významně snížit provozní náklady.

Čína je pro Teslu, ale vlastně všechny světové automobilky, zcela klíčovým trhem. Ročně se tam prodá kolem 30 milionů aut. Kromě čínské továrny se dlouhodobě mluví také o stavbě evropské továrny, dokonce možná v Česku.

36 Comments on “Tesla postaví čínskou továrnu v Šanghaji”

    1. Tak trošičku hovadina, diplomaticky řečeno. Kde by se asi
      Tak trošičku hovadina, diplomaticky řečeno. Kde by se asi tak vzaly? Nevšimnul jsem si milionů elektromobilů, kterým dosloužily baterie. Dokonce jsem si nevšimnul ani toho, že by byly vůbec vyrobeny a provozovány. Ostatně na obrázcích jsou jasně vidět běžné baterie do spotřební elektroniky. Oldřich Mánert zjevně není bůhví jaké technické redakční eso, zprávu Reuters nepochopil.

    1. Pokud skutečně máte s načítáním našeho webu problémy,
      Pokud skutečně máte s načítáním našeho webu problémy, prosím o bližší informace: např. odkud se připojujete, přes jaký typ připojení, v jakém OS/prohlížeči, jaká je konfigurace vašeho HW, zda je web pomalý při prvním nebo i dalším načítání, apod. Budeme rádi za každou podrobnost, podle které bychom mohli problém najít a vyřešit, případně celý náš web zrychlit. DÍKY.

      1. no připojení kabel router wifi klasika 50MBit, tam problém
        no připojení kabel router wifi klasika 50MBit, tam problém nebude, výkonnostní problém NB asi taky ne. Zpoždění načítání stránek hybrid.cz pozoruji delší dobu, asi půl roku?? nevím přesně a nevím od jakého podnětu to bylo. Každopádně posledních pár dní zhruba nevím přesně nepočítal jsem to, se zpoždění načítání stránek zvýšilo snad 2-násob tzn na současných 7 vteřin. Podezření mám na novou verzi W1064 verze 1709 build 16299.19 a zároveň nový CHROME 62.0.3202.62 64b. Víc sem se v tom nevrtal.

          1. dík, no největší waterfool má cnd.caroda.io jestli jsem
            dík, no největší waterfool má cnd.caroda.io jestli jsem to správně pochopil 5,91s

            cdn.caroda.io/to/6f1bf242054c706a27506db2a0b34e83a0e7f1f943965ff5f66fa6b9fd5b9a5c621192a1fc2f92d2f011ef655f156b38a4209963c4b0ba105d50f2e18cf36074eac603c32147cd32f11abf99db34a0a7f03281e4f2654782c03e3ebb992e59a2b42d9cea6d3fbed226d81c3cc6273599731a7578627d81d07b45800638604760eab27d6cf4d8b302de24afdcad7c48

    1. Volkswagen chtěl na celou dobu kontraktu zafixovat ceny,
      Volkswagen chtěl na celou dobu kontraktu zafixovat ceny, které byly navíc ještě pod dnešními. „Jsou arogantní, protože jsou z autoprůmyslu a jsou zvyklí tak jednat,“ okomentoval pro Financial Times jeden z obchodníků s kobaltem :))

      auto.idnes.cz/kobalt-elektromobil-0lc-/automoto.aspx?c=A171022_084211_automoto_fdv

Napsat komentář