Tesla: za problémy s výrobou Modelu 3 mohou dodavatelé

Od začátku bylo jasné, že úzkým hrdlem výroby elektromobilu Tesla Model 3 budou subdodavatelé. Tesla na to i několikrát upozorňovala a teď svaluje vinu za problémy s výrobou TM3 právě na ně.

Výroba elektromobilu Tesla Model 3 v továně Tesla ve Fremontu
foto: Tesla

Během třetího čtvrtletí 2017 vyrobila Tesla pouze 260 kusů elektromobilu Tesla Model 3. To je o přibližně 1400 kusů méně, než byl plán.

Přitom do konce letošního roku chtěla Tesla vyrábět 5000 elektromobilů Model 3 týdně! Podle neoficiálních rozprav analytiků s managementem automobilky může za zdržení několik málo dodavatelů.

Na druhou stranu, oficiálně v tiskové zprávě Tesla doslova napsala, že naprostá většina výrobních systémů pro TM3 je připravena, ovšem aktivace několika málo z nich trvá déle, než se čekalo.

A teď co si vybrat? Pravda bude nejspíš, jako obvykle, někde uprostřed. Nestíhají ani Tesla, ani dodavatelé, protože splnit nároky a především notně nadsazené časové plány Elona Muska není vůbec jednoduché.

18 Comments on “Tesla: za problémy s výrobou Modelu 3 mohou dodavatelé”

  1. Pěkně zavádějící informace.
    Je sice jasné, že za to

    Pěkně zavádějící informace.

    Je sice jasné, že za to můžou nejvíce dodavatelé robotické linky, kteří ji nedodali a nezprovoznili na plnou rychlost tak bleskově a tak kvalitně jak si manažeři Tesly (doufám že tam je i pár těch teď masově vyhozených) představovali ve svých snech, ale všude jinde na světě se to považuje za chybu automobilky, která si nedokáže reálně hlídat a plánovat zavádění své nejdůležitejší výrobní části.

  2. To mi přijde jako poměrně nepravděpodobné vysvětlení.
    To mi přijde jako poměrně nepravděpodobné vysvětlení. Pokud nebudou stíhat dodavatelé, tak se vyrobí menší počet než plánovaný, ale těch 260 za 3 měsíce je opravdu extrémně nízké číslo. Pokud by nějaký dodavatel odpadl úplně, tak se nevyrobí žádné kompletní auto. Spíše to vypadá, že výrobní linka v době slavnostního spuštění výroby ještě vůbec nebyla kompletně sestavena, celé to byla jenom šaráda pro akcionáře, aby se dodržel slíbený termín zahájení výroby. Teprve nyní podle mně spouštějí výrobní linku a odlaďují výrobní proces. Celé mi to velmi připomíná zahájení výroby modelu X, kdy taky až cca za půl roku po slavnostním zahájení výroby byla reálně spuštěna sériovka. Je překvapující, že se stejný scénář opakuje i u T3, při těch zkušenostech ze zahájení výroby X, člověk by předpokládal že se poučí.

    1. jasné, že to je bulšit.
      a povedal by som že sa z Xka

      jasné, že to je bulšit.
      a povedal by som že sa z Xka poučili. Poučili sa o tom, že takýmto spôsobom okolo releasu vygeneruju nekonečne veľa rečí, špekulácií a hejtu na internetoch.

      O Leafe 2 na spravodajských portáloch nepočuješ, ale Tesla tam je skoro každý týždeň. A každý týždeň sa tam zíde X individuí, aby mohli prísť nagrcať do komentov.

      proste Muskovi to vychádza tak, že aj negatívna reklama je reklama, hlavne ak on sám pôsobí ako hromozvod negatívnych emocií, ale firme ako takej to zvláš neškodí.

      ja myslím, že je to všetko aspoň zčasti súčasť hry. Proste prestreliť deadline o 6 – 18 mesiacov KAŽDY JEDEN KRAT je skvela reklama zadarmindžo

    2. Poucili se v tom smyslu, ze to tak nakonec dobre (a hlavne
      Poucili se v tom smyslu, ze to tak nakonec dobre (a hlavne levne) funguje.I negativni reklama ma sve zakonnitosti. Nerikam, jestli je to dobre, nebo spatne. Kdyz jsem pres rok cekal na X, asi jsem jim taky nechvalorecil. Nicmene jsem to mezitim uz davno zapomnel. Protoze auto je super !!

    1. Jako že si má postavit stovky továren – na každý
      Jako že si má postavit stovky továren – na každý šroubek, dráty, pneumatiky, volanty, airbagy, skla…, na výrobu a zpracování oceli, hliníku… a koupit těžařské doly se všemi stroji na všechny potřebné suroviny, aby si nemohla stěžovat na výpadek pár dodavatelů? To asi nejde, že :).

Napsat komentář