Panasonic zvýší výrobu li-ion baterií pro automobilový průmysl

Poptávka po lithium-iontových bateriích stále roste, a tak Panasonic zvyšuje doma v Japonsku výrobu.

Lithium-iontová baterie Panasonic
foto: Panasonic

Stoupající prodeje elektromobilů a plug-in hybridů s sebou nesou poptávku po rostoucím množství baterií. Těch je spíše nedostatek, a tak není divu, že kde kdo dnes plánuje stavbu továren na baterie.

Panasonic, vedle LG Chem dnes jeden z největších výrobců baterií, má štěstí v tom, že má k dispozici továrny, které může na výrobu baterií přeměnit. Jako je třeba ta v Himedži.

Původně se tam vyráběly LCD displeje, nyní se tam budou vyrábět prismatické bateriové články. Vedle domácího Japonska má Panasonic továrny také v Číně a USA (gigatovárna Tesla).

Zatím není jasné, kdo bude hlavním odběratelem nově vyráběných článků. Magazín InsideEVs spekuluje, že by to mohla být Toyota díky úspěchu nového plug-in hybridu Toyota Prius PHV/Prime.

V továrně Himedži bude instalována nová vertikálně integrovaná výrobní linka na prismatické bateriové články (výroba článku od smíchání jednotlivých složek po hotový článek). Výroba má začít příští rok. Výroba LCD displejů zůstane zachována.

15 Comments on “Panasonic zvýší výrobu li-ion baterií pro automobilový průmysl”

  1. HE3DA?
    To je přece úchvatný projekt slavného českého

    HE3DA?
    To je přece úchvatný projekt slavného českého vynálezce.
    Byl oceněn stříbrnou pamětní medailní senátu:

    he3da.cz/single-post/2017/10/01/Sen%C3%A1t-ud%C4%9Bloval-st%C5%99%C3%ADbrn%C3%A9-pam%C4%9Btn%C3%AD-medaile-Ocenil-i-Jana-Proch%C3%A1zku-%C5%99editele-firmy-specializuj%C3%ADc%C3%AD-se-na-v%C3%BDvoj-revolu%C4%8Dn%C3%AD-lithiov%C3%A9-baterie

          1. nj musíš myslet ve vyšší dimenzi, s třetí přesmyčkou
            nj musíš myslet ve vyšší dimenzi, s třetí přesmyčkou abys věděl 🙂 Ale já ti to povím: Pro další čtenáře co přijdou dnes nebo za 2 roky převážně blbce a dízlfanatiky sotva s výučákem z auto.cz by mohl být tůze přéééétěžký úklol vložit tam do toho tvýho odkazu kerej díky blbosti he3dy automaticky nefachá ty kouzelný předpísmenka http(s)://ww(w) a úúúúúž vůůůbec by debily nemuselo napadnout odmazat (kvůli hybridu) ty pitomí závorky co tam samozřejmě nesmějí být 😉 A proto jsem pro jistotu vložil do diskuze ještě jeden odkaz na obrázek kerej je z jinýho serveru kde automatický doplnování domén civilizovaně funguje a kde se nic doplnovat nemusí 🙂 A obrázek to je výstižnej víc než dost dle gusta každého soudruha 😉

  2. OT: HE3DA – by me zajimalo, co z toho fakt vyleze. ;o) Oni
    OT: HE3DA – by me zajimalo, co z toho fakt vyleze. ;o) Oni fakt uz stavi tovarnu. Bud pak budou vyrabet klasicke baterie srovnatelnych parametru s konkurenci, ANEBO fakt nekdo prelstil fyzikalni zakony, ma to fakt patentovany a baterie budou revoluci ne jen evoluci. Nevite o nekom, kdo by mel jejich baterie na testovani. Vsude v propagaci se totiz pise, ze je jiz vyrabi a je mozne si je poridit na interni testovani. Grafy, videa, propagacni materialy, … jsou porad jen nejakou simulaci vlastnika HE3DA. Jestli fakt staci pripichnout baterii k FVE panelu bez elektroniky a ono se to nejak samo ridi, tak kloboucek. ;o) Pri prichodu ruznych patentovanych novinek, take nejdrive nikdo neveril, ze to muze fungovat. Ale tohle mi zatim prijde fakt moc. ;o)

    1. Připíchnout baterii přímo na FVE panel není žádný
      Připíchnout baterii přímo na FVE panel není žádný problém. Ideální je je sladit tak, aby pracovní napětí FVE panelu bylo jenom o málo vyšší než napětí baterií a srovnalo se při nabitých bateriích. Pak to bude fungovat docela dost dobře. Přijdete sice asi o 30–50% energie ve srovnání se systémem s regulátorem, ale fungovat to bude.

Napsat komentář