Tesla svolává k opravě 11 000 elektromobilů Model X

Americká automobilka Tesla řeší nepříjemný problém. Sedadla 2. řady u elektromobilu Model X se nemusí vždy uzamknout ve správné pozici.

Interiér elektromobilu Tesla Model X
foto: Tesla

Závada byla zjištěna při interním testování. Některé kabely mohou bránit 2. řadě sedadel v uzamčení ve vzpřímené pozici. Tesla proto svolává 11 000 elektromobilů Tesla Model X.

Tesla však předpokládá, že závada se týká maximálně 3 % aut z tohoto počtu a zejména aut vyrobených mezi 28. říjnem 2016 a 16. srpnem 2017.

Nejde zdaleka o první svolání elektromobilů Tesla kvůli nějakým závadám. Už v dubnu 2016 svolávala Tesla 2700 elektromobilů Model X. Začátkem letošního roku to bylo dokonce 53 000 vozů Model S a X kvůli vadné parkovací brzdě.

Nutno dodat, že tato svolání k opravě nějakého zádrhelu nejsou u automobilek nic výjimečného. V některých případech jde u velkých světových výrobců dokonce až o miliony aut.

Tesla

43 Comments on “Tesla svolává k opravě 11 000 elektromobilů Model X”

  1. Dnes nabíjení na Vystrkově, opět plno lidí se spalováky
    Dnes nabíjení na Vystrkově, opět plno lidí se spalováky si tady ladi motory a dokonce už si vozí i vlastní křesílka, stojany Eon skoro všechny obsazené a ještě mě málem poslali do prdele, že tady žádný zákaz stání není.

    Tentokrát stojí i na žluté čáře, nikomu to nevadí, fakt nabíjet na Vystrkově je opruz a ještě je to drahý.

    http://www.imgup.cz/images/2017/10/15/IMG_20171015_1905228.png

    1. Já to beru pane kolego, ale voják se stará, voják má.
      Já to beru pane kolego, ale voják se stará, voják má. Pokud nafotíte všechny detailně s datem a časem, aby byly vidět SPZ, fotky pošlete s příslušným udáním datovkou na PČR a po čase i na GIBS, že PČR nekoná, tak to beru. Ale takhle fotkami na hybrid.cz ničeho nedocílíte. Samozřejmě je nutné do kopie dávat i EON.
      Pokud nechcete nastavovat vlastní kůži, klidně mi to přepošlete a já je udám za Vás. Datovku mám.

        1. Vystrkov v pátek 20.10 v 7 hod ráno – volné stojany A, B.
          Vystrkov v pátek 20.10 v 7 hod ráno – volné stojany A, B. Dále vlevo od prostřed. žlutého pruhu spal. dodávka s podvalníkem podél stojanů plus spalovák. Na Teslách chlapi odstavili modrou dodávku Iveco a šli si pro kafe – alespoň se hned vrátili a po dopití odjeli. Mám vypozorováno, že toto místo je prostě odstavné pro větší nebo delší soupravy a ostatní, co to prostě nezajímá a vidí místo na zastavení. Je tam uprostřed souvislá žlutá čára a nikdo to neřeší. Není to poprvé ani popáté …

            1. Snažím se tam nenabíjet – jen z donucení. Bohužel, už
              Snažím se tam nenabíjet – jen z donucení. Bohužel, už zase dobíjím kredit, který jsem vystřílel jen na Vystrkově. Káva už je za 35 (oproti dříve již tak drahým 29,-). Bohužel, není radost tam pobývat. Nazpátek z Prahy raději bez stresu z D1 přes Pardubice – palec nahoru novým rychlonabíječkám!

              1. Z Eonu už se ani neobtěžují odepsat na email na toto
                Z Eonu už se ani neobtěžují odepsat na email na toto téma. Bohužel, je to jediná rozumná nabíječka na poloviční cestě do Brna. Pokud by byla přes den využitá k nabíjení více, tak by se tam nedalo ani zaparkovat, bohužel vytížení té nabíječky bude tak 15%.

                Ono se tam začne něco dít, až se tam začne střílet.

            1. chtělo by to založit E.ON Vystrkov FOTOGALERII veřejně k
              chtělo by to založit E.ON Vystrkov FOTOGALERII veřejně k nahlédnutí kam by se soustřeďovali datovaný fotografie jako vizitka firmy 😉 Kdo se do toho dá? Tímto je donutíte změnit přístup, takovou ostudu si germánský gigant nemůže dovolit. tutláním popisováním a skuhráním nic nezměníte myslete pragmaticky, v jednotě je síla, jasánek 😉

    2. Ano, potvrzuji!!! A nestačil jsem se divit jejich absolutní
      Ano, potvrzuji!!! A nestačil jsem se divit jejich absolutní drzosti! Najel jsem s eNVéčkem k béčku stojanu (dále vše zablokováno spalováky). Zelený spalbramborák na Céčku se divil, když jsem začal rozmotávat kabely, které on evidentně naházel na Béčko. Když jsem pak se CHadeMemem obcházel stojan, abych se připojil, šel se podívat, jestli jsem mu údajně nepoškodil nějaké lišty (ani jsem se ho nedotkl). Začal jsem nabíjet a borec to prostě „nakopnul“ a předváděl ten kravál po celou dobu mého nabíjení. Před bramborákem rybářská stolička, na ní borec. Pak se jali odjíždět, nóóó, pěkně si zatúútorali. Další boreček stál v ose průjezdného pruhu někde na úrovni stojanu E. Ano, je to drahý – v posledních dnech jsem tam byl donucen nabíjet (Bohužel). To je normální, že mladíčkové si tam budou dělat, co chtějí?

      1. Tak to jste dobrý flegmatik, já bych to asi nedal. Ale moje
        Tak to jste dobrý flegmatik, já bych to asi nedal. Ale moje násilí by se omezilo jen na chvilkové ucpání výfuku podrážkou boty. I když je fakt, že montážní pěna by byla účinnější. Jenže to by tam pak blokoval to místo ještě dlouho.

        1. Jak se to vezme, ale rvát se s přesilou asi nebude úplně
          Jak se to vezme, ale rvát se s přesilou asi nebude úplně ono. Jednoho dne tam někomu rupnou nervy, vytáhne nůž nebo něco ostřejšího.

          Bohužel do dnešního dne neexistuje speciální značka, která označuje vyhrazené místo pro elektromobily. Řešit to lze, např. zákazem zastavení s vyjímkou elektromobilů apod., ale to není případ Vystrkova. Policie v tomto ohledu nemá v ruce nic, s čím by tam mohla zasáhnout a argumentovat, tváří se to jako veřejné parkoviště, s nějakými stojany, které jsou tam kdoví proč.

        2. Právě že flegmatik nejsem a vždy mám v krvi plno
          Právě že flegmatik nejsem a vždy mám v krvi plno adrenalinu a ovládám se, abych neprovokoval. Po takovém nabíjení odjíždím dost psychicky vyšťaven. Jak tu někdo píše, skutečně se schyluje k tomu, že tam jednou někomu dojde trpělivost a pak se to bude řešit úplně jinou cestou. Je to doslova tikající bomba. Myslím, že je nás dost svědků, že se to tam skutečně děje. Pak bude PČR zkoumat, co jsme to sem všechno psali, že je to dlouhodobý problém, který se neřeší a tedy za to může ten a ten …

      2. dopldele tak doufám žes zavolal cajty!!? Tady nejde jen o
        dopldele tak doufám žes zavolal cajty!!? Tady nejde jen o tebe, to je TESLA stanice na mezinárodním tranzitu D1 a je to národní ostuda když přijede cizinec uvidí ten bordel!! Foto! máš někde foto do katalogu? i se značkama klidně ksichty, metata budou stejně vymazána, vložení anonymní přez tor servr anonymní přez tor

          1. já vím, četl jsem že sami od sebe policajti se
            já vím, četl jsem že sami od sebe policajti se neangažujou. Ale pokud je občan zavolá nejlépe přepojením přes 112 tzn se záznamem hovoru, jsou povinní se nahlášeným problémem zabývat, musí ze zákona. Akorát člověk musí tedy zavolat a identifikovat se. Ale zas taková korupce v ČR není aby někdo z těch mizerů zpětně si přes policii zjistoval nahlašujícího 😉 Jiste, nějaký rizika v tom jsou musí se postupovat v bojovým módu 😉

    3. Ze situace ve Vystrkově plyne ponaučení, že je potřeba
      Ze situace ve Vystrkově plyne ponaučení, že je potřeba výstavbu nabíjecí infrastruktury úplně oddělit od současných stanic pro auta se spalovacím motorem. Tohle samozřejmě nikoho v EONu asi nenapadlo, že je tolik dementních omezenců na tomto světě.
      Chtělo to vybudovat nabíjecí místa někde na „zelené louce“. Nebrat v potaz jen technickou stránku věci. Je potřeba vytvořit místo a prostředí, které samo o sobě bude danou myšlenku silně podporovat. Je jasné, že takové řešení by bylo dražší. Muselo by se vybudovat i nějaké zázemí pro čekající osádky EV. Ale zase by to bylo příjemné místo, kde by se potkávali lidé s krapet otevřenější myslí k problémům dnešního světa :-). Na místo, kde má člověk příjemné zážitky, se vždycky velmi rád vrací.
      Je jasné, že tohle by manažeři v EONu asi těžce polykali: ale jedno ze schůdných řešení by bylo, kdyby odkoupili od Benziny jejich čerpací stanici a tu úplně zrušili. A areál pak ještě více přizpůsobili pro EV osádky. Ale tohle bude asi reálné až ve chvíli, kdy bude na silnici výrazně více EV. A tedy potencionálních zákazníků pro Vystrkov.

      1. Eon využil benzínku jako místo občerstvení, což není
        Eon využil benzínku jako místo občerstvení, což není úplně blbý, nicméně většina nabíjecích stanic se spíše staví u restaurací, tak jak je tomu ve Vestci u Prahy. Obávám se, že si tihle lidé ale oblíbí jakékoli prázdné místo s místem pro zaparkování a občertsvením. Dokud se tam nebude stále nabíjet, budou to využívat pro sebe. Eon tam není schopen dát ceduli soukromý pozemek, zákaz zastavení aut s vyjímkou aut, která nabíjí, nebo klidně poplatek 50 Kč za každou započatou hodinu parkování a vybírala by to obsluha benzínky s tím, že nemusí nic Eonu odvádět 🙂

        1. Už jsem to tu psal, takže to jen zopakuji. Stačily by
          Už jsem to tu psal, takže to jen zopakuji. Stačily by sklápěcí zábrany, které by blokovaly vjezd na nabíjecí místa a které by se daly odemknout. Odemknutí by bylo klidně i za 500 nebo 1000Kč s tím, že po ukončení skutečného nabíjení se tento poplatek vrátí a je naúčtována pouze cena za nabíjení. Pokud by k nabíjení nedošlo, poplatek by se nevrátil. Pochybuji, že by tam za litr chtěl někdo jenom parkovat. Jenže to by se bývalo muselo zahrnout už ve fázi projektu, teď už se s tím dá těžko něco dělat. No a ve fázi projektu s tímto obsazováním spalováky těžko někdo mohl někdo počítat a tedy zdůvodnit navýšení nákladů na výstavbu a zařízení stanice.

            1. V tom případě jsou překážkou silničního provozu a pak
              V tom případě jsou překážkou silničního provozu a pak už by stálo za to zavolat policii. Navíc tam bývá i stání u žluté čáry. Ono by to možná bobany časem přešlo, kdyby měli permanentně policajty za zádelí. Sem tam nějaká ta kontrola technického stavu a povinné výbavy, hloubky vzorku na pneumatikách nebo zkouška na alkohol nebo omamné látky…

              1. To, co se dělo na Vystrkově minulý večer, jsem ještě
                To, co se dělo na Vystrkově minulý večer, jsem ještě nezažil. Párty tak, že nabíjecí stojany rezonovaly a vibrovaly. Na Ecku Ionic ze Slovenska a styděl jsem se za nás. Ale pěkně jsme si povídali. Prý tam před chvilkou projela Policie a nic. Asi 7 spalovalováků i uprostřed pruhu …

                1. fofo fotóó do katalogu, založit někde album třeba
                  fofo fotóó do katalogu, založit někde album třeba rajče.net všichni jsme zvědaví

              2. To, co se dělo na Vystrkově minulý večer, jsem ještě
                To, co se dělo na Vystrkově minulý večer, jsem ještě nezažil. Párty tak, že nabíjecí stojany rezonovaly a vibrovaly. Na Ecku Ionic ze Slovenska a styděl jsem se za nás. Ale pěkně jsme si povídali. Prý tam před chvilkou projela Policie a nic. Asi 7 spalovalováků i uprostřed pruhu …

        2. Jen tak jsem se rozhlédl po okolí po nějakém
          Jen tak jsem se rozhlédl po okolí po nějakém zajímavějším místě než je Vystrkov. Sjezd D1 -> 112.
          trivezicky.cz
          Restaurace + hotel + kongresové centrum + vedení vysokého napětí (kousek východně od hotelu, je tam i průmyslový areál). Majitel restaurace má FVE na střeše. Tudíž nejspíš člověk znalý této problematiky.
          I příjezd a odjezd je výrazně bezpečnější než na Vystrkov. Ve Vystrkově je křižovatka docela nepříjemná.
          Byl by to asi jen hezký sen, ale EON by to měl na Vystrkově úplně odpískat, technologie odvézt třeba sem :-). Ale je jasné, že investice na výstavbu byla velká.
          Pokud totiž někdo v budoucnu vybuduje v okolí výrazně příjemnější místo na nabíjení, tak věřím tomu, že i někteří majitelé Tesel oželí SC a radši budou nabíjet někde jinde. Hlavně budoucí majitelé, kteří již nebudou mít SC zadarmo. A těch bude časem výrazně více. Z Vystrkova pak zbyde jen takové torzo špatného rozhodnutí. Nikdo se tam o to nestará (zjevně podle odezvy). Nevěřím tomu, že v budoucnu tam bude výrazně lepší situace.

      2. To, co navrhujete, je nesmysl. Pokud by EON koupil benzinku,
        To, co navrhujete, je nesmysl. Pokud by EON koupil benzinku, zrušil ji a areál přizpůsobil pro EV osádky, jak by podle vás zabránili spalovákům, aby nevyužívali toto příjemné místo pro své srazy a párty? Vždyť oni tam přece nejezdí pro benzín nebo naftu, to si můžou koupit kdekoli jinde, ale jezdí tam právě pro to příjemné místo, zázemí, mimo bytovou zástavbu, kam se policii nechce, když vyloženě nemusí. Existence benzínky, mám na mysli čerpací stojany, v těsném sousedství v tom nehraje žádnou roli.

      1. Jeden z prodejců mi říkal, že se u Tesly dá absolvovat i
        Jeden z prodejců mi říkal, že se u Tesly dá absolvovat i prohlídka přes internet. U většiny výrobců jsou prohlídky povinné pro zachování záruky, což prodejci vnímají jako jedinnou možnost, jak dostat z lidí alespoň nějaké peníze z EV aut.

  2. Nevim, jestli kvuli tomu nekdo extra pojede do Tesla servisu,
    Nevim, jestli kvuli tomu nekdo extra pojede do Tesla servisu, ja tedy ne. V klidu si pockam na garancku. Zavada se muze projevit POUZE V PRIPADE CELNIHO NARAZU, chybi jaksi v textu. Oprava trva 10 min. Staci nejezdit vzadu docasne ve trech a neni problem.

  3. Přesně tak, svolávačky nejsou u automobilek nic
    Přesně tak, svolávačky nejsou u automobilek nic výjimečného. Např. s Leafem jsem byl na svolávačce 2x – jednou se jednalo o potenciální problém se sloupkem řízení (problém se nepotvrdil) a podruhé možný problém s tlačítkem Start, které mohlo zůstat za určitých okolností v zamáčknuté poloze, což by za provozu způsobilo zastavení a vypnutí auta (tady se preventivně udělala drobná úprava a „bylo vymalováno“).

    Prostě ne vždy se podaří konstruktérům vymyslet a naprojektovat každý detail na 100,00%. Nemusí se to projevit hned, může to být až po nějakém čase v provozu. Pokud se jedná o časově omezenou sérii, může jít i o drobnou změnu v technologickém postupu montáže apod. Důležité je, že se na to přijde při testování nebo např. při pravidelné údržbě a ne díky šetření příčin nějaké havárie.

    Jasně, je to komplikace a ztráta času, ovšem vzhledem k době, kterou strávím za volantem, je to zanedbatelné. Navíc jsem v obou případech poseděl s techniky a prodejci, pokecali jsme, probrali novinky atd. Teslisti mají ještě tu výhodu, že dojedou do servisu, dají jim náhradní auto, odfrčí si domů a druhý den si auto vyzvednou.

      1. I to je samozřejmě řešení. Ovšem když má majitel Tesly
        I to je samozřejmě řešení. Ovšem když má majitel Tesly mezitím nějaké povinnosti, ať už vůči vlasti nebo vůči slasti 🙂 tak se to hodí. Tím nechci tvrdit, že Tesla je jediná automobilka, která dává k dispozici náhradní vozidlo. Akorát když jsem si kdysi v Pardubicích půjčil Juka jako náhradu za Leafa, tak zápůjčka byla samozřejmě zdarma, ale benzín jsem si musel koupit, kdežto majitel Tesly má i „pohonné hmoty“ de facto zadáčo. Tak proč by se neprojel… zvlášť když je na to zvyklý a v podstatě nedělá nic jiného než jakýkoli jiný den. 🙂

Napsat komentář