Ropná společnost Shell kupuje nizozemskou síť nabíjecích stanic NewMotion. Ta provozuje přes 30 000 privátních nabíjecích míst v celé západní Evropě.
foto: Electrek.co
Shell nedávno začal budovat na svých čerpacích stanicích nabíječky pro elektrická auta. A šéf Shellu dokonce prohlásil, že jeho příští auto už bude na elektřinu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Boom elektromobility už uznávají i ropné společnosti
NewMotion provozuje nabíječky doma v Nizozemsku, ale také v Německu, Francii a Británii. Patří tak mezi největší poskytovatele nabíjecí infrastruktury v Evropě.
Nákup společnosti NewMotion potvrzuje, že Shell vnímá probíhající změnu a reaguje na ni. Je pravděpodobné, že v budoucnu se dočkáme v Evropě dalších podobných nákupů.
Shell doplňuje svoje čerpačky v Británii o nabíječky
Shell doplňuje svoje čerpačky v Británii o nabíječky protože musí a ne protože by chtěl. Je to nařízení britské vlády.
https://electrek.co/2017/06/21/electric-car-charging-gas-stations-uk/
Rozumné nařízení. U nás by taky pomohlo. Protože by
Rozumné nařízení. U nás by taky pomohlo. Protože by prostě jen využilo stávající kapacity. Červený pětikolík mají všechny pumpy, příkon taky slušný, všechna ta čerpadla a hejblata plus obvykle obchod s mražáky a chlaďáky plus u větších i myčku musí nakrmit. Takže nabíjecí stojan, alespoň výkonu 22 kW (400V 32A) klidně s řízeným výkonem v závislosti na momentálním odběru zbytku čerpací stanice, by byl logickým krokem a požehnáním pro elektromobilitu. Ostatně dnes by stačilo jen vystrčit rozvodnou desku se zásuvkami z baráku na fasádu a spouštět ji buď manuálně od kasy (platba třeba za parkování na vyhrazeném stání) nebo přes evmapu telefonem a platba přes ně. Všechno jde, když se chce.
no sakra!! a to nám pan Hybrid jaksi zapoměl říct 😉
no sakra!! a to nám pan Hybrid jaksi zapoměl říct 😉 Důležitý upozornění díkas, a málem jsme měli Šelku za dobrodince, já říkal že v tom něco smrdí 😉
Informovali jsme.
Informovali jsme.
nj ale je to tam skrytý a může v kontextu článku to znít
nj ale je to tam skrytý a může v kontextu článku to znít závádějíc. To není naplno vyřčené : ŠEL DLE NAŘÍZENÍ VLÁDY UŽ MUSÍ POSTAVIT NABÍJEČKY – žádný dobrovolník, žádný dobrodinec, žádný polepšení jen trapný keci šéfa že chce prý elektromobil na který stejnak nemá :))) … Tak o to víc budu ty trapný poskoky na benzínkách co se ke mně vždycky derou s potutelným úsměvem chtějíc tahat za víčko nádrže fakovat!! pro zbytečnost kašpary šelský :))))
Shell Recharge | Fully Charged akční cena 22p/kWh jo
Shell Recharge | Fully Charged akční cena 22p/kWh jo 30.6.2018
Shell Recharge – a new take on EV charging
Shell Recharge – a new take on EV charging
to je jednoduchy, proud vyrobej Shell tekutinou v agregatu,
to je jednoduchy, proud vyrobej Shell tekutinou v agregatu, tak proc to nemontovat… proste u shellu i proudem 🙂
Shell To Pay $84 Million for Nigerian Oil Spills: ‚Inadequate
Shell To Pay $84 Million for Nigerian Oil Spills: ‚Inadequate for Damage Done‘
https://www.commondreams.org/news/2015/01/07/shell-pay-84-million-nigerian-oil-spills-inadequate-damage-done
S takovoudle imidží potřebujou greenwashing jako sůl. Spoléhaj na to, že maj lidi krátkou paměť.
Nic proti, ale uz byste se mohli sakra rozhodnout, co chcete.
Nic proti, ale uz byste se mohli sakra rozhodnout, co chcete. Kdyz se nabijecky nestavi, tak je to spatne. Ale kdyz se stavi, tak je to taky spatne, protoze nejsou od jedine spravne Tesly, ale od Shellu, CEZu, Greenway nebo ja nevim od koho, ktery je pro svatou vec politicky nezadouci… A vubec, nikdo tam stejne jezdit nebude, vsichni prece nabiji doma, at radsi stavi pneuservis…
EDIT: Ano, vsiml jsem si, ze vetsina prispevku je od jednoho z „nas elektromobilistu“. Ale ani Radovan neodolal prilezitosti si kopnout…
Spojení Shell a elektromobilita je prostě podezřelé.
A
Spojení Shell a elektromobilita je prostě podezřelé.
A koupě New Moution není stavba nabíječek.
No vzdyt rikam, neni to Tesla, tak je to podezrele… 🙁
Na
No vzdyt rikam, neni to Tesla, tak je to podezrele… 🙁
Na fotce v zahlavi clanku je evidentne nove stavena nabijecka se Shell polepy.
Chápu, že se chytají i byznysu „tankování“
Chápu, že se chytají i byznysu „tankování“ elektromobilů, peněz na to mají dost.
nenene ty to stále nechápeš. Ke správnýmu prokouknutí
nenene ty to stále nechápeš. Ke správnýmu prokouknutí pravdy i v pozadí přez celou zeměkouli u stolu pitomího komplu ti nestačí termokamera nebo uv filtr co ti nakukali v reklamě na youtube 🙂 K tomu potřebuješ kvadrilion sinapsí s gegamilionem výpočtů a pár let studia k tomu abys zvládnul kombinace technik porovnávání, uvědomování, psychologie, terminologie, analýzy, mimika, a tisíc dalších abys byl chytřejší než ti co tě chtějí oblafnout 😉 A pamatujsi že 9 z 10ti bude chtít :)) Tak to na světě chodí kde platí pravidlo že : Zlo převládne když dobří zklamou, ale mělo by se říkat Zlo převládne 😉 Neboli se socíkem se blbost množí daleko rychleji a kapitalismus bez hordy chudáků nemůže existovat. Musíš se i přez písmenka dovtípit, správně naladit satelit a využít i ty ještě ani neobjevený kousky tvýho mozku kerý se flákaj i když nemusejí páč ses nestačíl je používat 😉 Mimozemštani když na Zemi seli určitě pamatovali i na tvýho prapraprapraprapraprapraprapředka kerej to ti jelikož přežil do palice DNA narouboval takže to tam je jen ty nevíš že má to funkci :)))
kapitalizmus nie sú komunisti, ktorí ukradli(nú) na čo
kapitalizmus nie sú komunisti, ktorí ukradli(nú) na čo prídu, okrádajú vždy a všade každého, kapitalizmus je ODLOŽENÁ SPOTREBA. teda „peniaze v strožku“, ktoré zarobil a môže (nemusí) okamžite investovať.
víš kolik stojí rozbor pitný vody na pesticidy? 16
víš kolik stojí rozbor pitný vody na pesticidy? 16 táců!
profivoda.cz/sluzby/rozbor-vody/rozbor-pitne-vody
a co potom má chceš jako člověk pít? Bioapiva naředěný žlutou smrtí z napakovanýho čím dál bohatšího Agrofernetu??
stream.cz/adost/10019123-otravena-voda-alarmujici-vysledky-testu-vody-v-cesku
reakcia na kapitalizmus?
reakcia na kapitalizmus?
kapitalismus? nechce se mi ted poremyslet, konkretne co je s
kapitalismus? nechce se mi ted poremyslet, konkretne co je s ním?
kde je tvoja reakcia o pesticídoch? pod príspevkom o
kde je tvoja reakcia o pesticídoch? pod príspevkom o kapitalizme.
alebo si sa pošmykol, chcel si reagovať na niečo iné?
jj máš pravdu už to čtu ano kapitalizmus nie sú
jj máš pravdu už to čtu ano kapitalizmus nie sú komunisti, ktorí ukradli(nú) na čo prídu souhlas 😉
;-Q
;-Q
Tak nejak..Ucel sveti prostredky,
Tak nejak..Ucel sveti prostredky,
Zamindrákovanej anti-teslák zase otveřel stavidla svejch
Zamindrákovanej anti-teslák zase otveřel stavidla svejch nářků a snaží se do svejch hysterickejch problémů zatáhnout všechny kolemjdoucí. Vyřeš si svoje mindráky s Cipískem a nevotravuj s tím ostatní.
https://www.commondreams.org/news/2015/01/07/shell-pay-84-million-nigerian-oil-spills-inadequate-damage-done
Lokni si mazutu a buď dobrej a hlavně si dej bacha ať ti neprdne žilka.
ja do ted netusil, ze nejaky NewMotion vubec existoval. V
ja do ted netusil, ze nejaky NewMotion vubec existoval. V zahranici stejne nabijim jen na SuperChargerech a v CR k tomu obcas pridam nejakou stanici od EVmapy. Nemusim tak resit nejake karticky, pausaly a podobne blbosti. A az do Evropy dorazi Model 3, tak i sirsi populace bude mit tuto moznost.
To my malí baterkáči bohužel řešit musíme. Takže ji
To my malí baterkáči bohužel řešit musíme. Takže ji mám – kartu od Newmotion – ve své sbírce karet a čipů už nějakou dobu taky. Za chvilku jich budu mít dost do mariáše 🙂
Nemuseli bychom řešit čipy , kdyby u toho někdo
Nemuseli bychom řešit čipy , kdyby u toho někdo přemýšlel. Parkovací automaty jsou na platební karty a nabíječky neumí ani mince, jsou to trapáci ti provozovatele.
jelikoz par stanic v CR taky provozuju (nainstalovano 300kW a
jelikoz par stanic v CR taky provozuju (nainstalovano 300kW a dalsi se chystaji), tak ty provozovatele trapaky trochu chapu 🙂
My v CR nastesti mame vyhodu, ze to lze jednoduse pripojit do EVmapy a nepotrebujeme tedy zadne blbe karticky ani pausaly…
To že CEZ nebo Eon nemá dodnes v automatech platební
To že CEZ nebo Eon nemá dodnes v automatech platební rozhraní je ostuda. Na druhou stranu Evmapu občas použiji, ale s velkým sebezapřením, protože s EV autem za 1 Kč/km (1,50 Kč/km po dálnici) fakt jezdit nechci.
A kde nabijite? EVmapa ma prece i mnoho stanic, ktere jsou
A kde nabijite? EVmapa ma prece i mnoho stanic, ktere jsou zdarma uplne (napr. 2x 50kW CHAdeMO + 22kW Typ 2 nebo 22kW Typ 2 nebo CHAdeMO + 2x Typ 2, a dalsi…) nebo jeste vice stanic za rozumnou cenu od 3-7Kc/kWh…
Kazdy provozovatel si nastavuje svoji vlastni cenu. EVmapa je jen agregator.
btw: pokud se vam ta cena zda vysoka, proc sam nepostavite nejakou stanici na dobrem miste? Anebo se pletu a uz nejake to CHAdeMO provozujete?
Už jsem psal, že nabíjím doma za 2,50 kč/kWh a zbytek za
Už jsem psal, že nabíjím doma za 2,50 kč/kWh a zbytek za paušál ČEZ 450 Kč za měsíc, tedy cca 600,- Kč měsíčně. Pokud bych jezdil Teslou S(X) Praha-Ostrava a nabíjel na Vystrkově, tak vychází cena na 1.80,- Kč/km, to Vám přijde dobrá cena? S mým autem mi nic jiného nezbyde, než tam nabíjet. Pravda, díky rychlému nabíjení co má Soul, mě stojí 1kWh 6,50 Kč, co jsem nabíjel s eGolfem nebo BMW i3, tak to bylo 8 Kč.
Chápu, že pokud člověk nakoupí energii od distribuce, tak ta cena při investici za nabíječku např. 800 tis. tak vychází, ale předpokládám, že stavíte stojany v dotaci 80%, tak to taková paleta není. V tomhle směru podnikat nehodlám, nezdá se mi to do budoucna jako dobrý business, tohle hřiště přenechám rád velkým klukům s miliardovými obraty.
Zadna z nasich stanic nebyla vybudovana za prispeni danovych
Zadna z nasich stanic nebyla vybudovana za prispeni danovych poplatniku (tedy Vas), na coz jsme patricne hrdi… Na kazde stanici to mame napsano. Vim o mnoha dalsich stanicich v CR, ktere vznikly stejnym zpusobem – tedy ze soukromych penez bez prispevku danovych poplatniku.
Co se EVmapy tyce, nechapejte me zle. S EVmapou take nemam nic spolecneho krom toho, ze je vrele doporucuju, protoze poskutujou provozovatelum nabijecek vybornou sluzbu.
ehm, Teslou na Vystrkove? Tesla tam ma prece nabijeni zdarma (resp. 5Kc/kWh pokud nejste prvni majitel vozu).
EDIT: za kolik ocekavate ze CEZ bude davat kWh samostatne? Jakmile rozjedou ten slibovany platebni system?
S tou Teslou to byl příklad auta s vysokou spotřebou, jiné
S tou Teslou to byl příklad auta s vysokou spotřebou, jiné podobné bohužel v současnosti není.
Za kolik to bude dávat ČEZ netuším, já měsíčně projedu cca 320 kWh, z toho u ČEZ nabiju cca 250 kWh, tedy oni mi dávají 1 kWh za 1.80,- Kč, to není špatný, odhaduji, že jednorázově to dají tak za 4,50 Kč/kWh.
tak schvalne, ja odhaduju, ze to jednorazove daji tak za
tak schvalne, ja odhaduju, ze to jednorazove daji tak za 7-8Kc/kWh u CHAdeMO / CCS / 43kW Typ2 🙂
uprimne jsem taky zvedavy…
Těžko říci, vzhledem k tomu, že vyvážejí energii do
Těžko říci, vzhledem k tomu, že vyvážejí energii do zahraničí za 40-80 haléřů za 1 kWh, tak je pro ně i 5 Kč mnohonásobný zisk.
ja tipuju ze jednorazove nabit EV u Cezu bude pausal deleno 30
ja tipuju ze jednorazove nabit EV u Cezu bude pausal deleno 30 tj.545:30=18,16 kc,a cena bude vyssi!aby zvyhodnili pausal jako je to u mobilu, nabit např.Peugeot Ion vyjde tedy cca 25kc,možna budou i rozlisovat dobu stani u stanice takze 40kw baterka tak na 50 kacek jednorazove.
Je to možný, že to nastaví vysoko, aby lidé neměli
Je to možný, že to nastaví vysoko, aby lidé neměli důvod vypovědět smlouvu. I kdybych tam nabíjel 1x týdně cca 20 kWh, tak se mi to nevyplatí za 8 Kč. Minimálně jsem nabíjel asi 150 kWh za měsíc.
Tak jiste, Tesla ma celkem velkou spotrebu, ale musim uznat,
Tak jiste, Tesla ma celkem velkou spotrebu, ale musim uznat, ze s verzi 75D a 100D udelali pekny pokrok vuci puvodni 2012 RWD. Se 100D jsem ted nekolikrat mel prilezitost jet a spotreba byla jen 190Wh/km po okreskach a 220Wh/km po dalnici a to jsem na dalnici ani na okreskach nejel zrovna moc predpisove…
Uz se tesim na Model 3, LR verze s 80kWh baterii ma 126MPGe –
tedy druha nejlepsi ucinnost hned po Hyundai Ioniq. Predpokladam, ze SR verze s 50kWh baterii bude mit jeste lepsi ucinnost diky nizsi hmotnosti.
Model 3 ted udelal novy rekord v rychlosti prejeti USA z LA do NY. 51 hodin a 17 minut.
Uvidíme, jakou spotřebu TM3 bude mít u nás, jezdím v USA
Uvidíme, jakou spotřebu TM3 bude mít u nás, jezdím v USA celkem často a auta tam mají i o 30% menší spotřebu než na našich silnicích, to mám v praxi odzkoušené. Já jsem zvědav, jak to zvládnou evropští výrobci.
Známy má na 75D dlhodobú spotrebu 176Wh/km.
Známy má na 75D dlhodobú spotrebu 176Wh/km.
Tomu bych klidne veril, zrejme vice dodrzuje maximalni
Tomu bych klidne veril, zrejme vice dodrzuje maximalni rychlost 🙂
Ale tak znam cloveka co ma nejakych ~170Wh/km dlouhodobou spotrebu i s obyc 85 bez dual drive. Takze vsecko jde, je to jen o stylu jizdy 🙂
To bude kombinacia rychlosti a jemných zrýchlení a žiadne
To bude kombinacia rychlosti a jemných zrýchlení a žiadne brzdy.
Já dnes viděl 100D s dlouhodobým průměrem 20,3kWh na
Já dnes viděl 100D s dlouhodobým průměrem 20,3kWh na 100km.
To by bylo fajn, kdyby se dotace 80% u podnikatele dala
To by bylo fajn, kdyby se dotace 80% u podnikatele dala upotřebit na veřejnou rychlonabíječku. Ale nedá. Páč dementi v EK a zejména v ČR na ministerstvech. Toto je dotace na elektromobilitu firem a nabíječka NESMÍ BÝT VEŘEJNÁ.
Jiné ministerstvo řeší elektromobilitu obecně a tam je zase dotace na veřejné páteřní sítě a celou ČR. Křížit se to prý nesmí. Jenže díky zadávacím podmínkám na ni dosáhne jen ČEZ, EON a PRE. U prvních dvou vidíme, jak se v jiné dotaci, přímo z EU, nijak nesnaží. Byť ji mají od počátku roku 2016 a končí rok 2017. Jenže deadline mají až konec 2018. Tak si zjevně počkáme.
Pravda, ty EU dotace do soukr. sektoru jsou neprůhledný,
Pravda, ty EU dotace do soukr. sektoru jsou neprůhledný, každopádně děsivě to pokřivuje trh, vidíme to na zemědělství i v Norsku na autech. Když už, tak to má postavit stát (města) za své peníze, jako součást služeb na komunikacích. Když mohou města stavět parkovací stojany, proč by nemohly stavět nabíječky.
Rád bych se dozvěděl něco o rychlém nabíjení vašeho
Rád bych se dozvěděl něco o rychlém nabíjení vašeho Soulu proti eGolfu nebo i3. To máte upravené na SC Tesla?
Měl jsme namysli, že Soul dokáže mezi 0% a 80% využít
Měl jsme namysli, že Soul dokáže mezi 0% a 80% využít maximální výkon nabíječky až 48 kW a tedy dokáže nabít auto za kratší čas než Leaf, BMW nebo eGolf a tím se dostane na lepší cenu. Mám to vyzkoušené na několika nabíjeních. Např. eGolf nabije 40 kWh za 322 Kč, BMW i3 za 318 Kč, Soul nabije 40 kWh za 259 Kč.
Žádné z těch aut nenabije 40kWh, protože ani jedno nemá
Žádné z těch aut nenabije 40kWh, protože ani jedno nemá tak velkou baterii.
A ikdyž nový eGolf nabíjí o dost pomaleji než Soul nebo Ioniq, u ČEZu vás to stojí stejně a na EV mapě taky, ikdyž platíte za čas strávený při nabíjení. Prostě je tam FCP sleva.
Těch 40kWh jsem vybral, protože to je větší vzorek
Těch 40kWh jsem vybral, protože to je větší vzorek několika nabíjení. Ceny jsem sečetl na účtu na evmapě. U ČEZ je to samozřejmě jedno, co se týká ceny, ovšem ten rychlejší čas nabíjení je příjemný, protože nabíjet 20 minut nebo 30 minut je celkem rozdíl.
Rychlejší nabíjení je určitě příjemné, to Soul
Rychlejší nabíjení je určitě příjemné, to Soul exceluje i v zimě proti Leafu. Ale na EV mapě by nesouhlasili s vaším tvrzením, že nabíjet 40kWh pomaleji a 40kWh rychleji je nějaký finanční rozdíl.
No vzhledem k tomu, že zaplatím za stejný počet kWh u
No vzhledem k tomu, že zaplatím za stejný počet kWh u Soulu fyzicky, ještě jednou, fyzicky méně, než u ostatních aut, pak se mnou musí souhlasit 🙂
Pokud nevěříte, mohu doložit výpisem z účtu.
Teď jsem vašemu příspěvku neporozuměl.
Ale zkuste se
Teď jsem vašemu příspěvku neporozuměl.
Ale zkuste se obrátit na pana Tinku nebo Švestku, ti vám rádi vysvětlí princip slevy při snížené rychlosti nabíjení.
Já to chápu, vy tvrdíte, že když se bude nabíjet auto
Já to chápu, vy tvrdíte, že když se bude nabíjet auto rychlostí 1 kW/h nebo 50 kW/h, že zaplatíte stejnou cenu za 1 kWh, ale nemáte pravdu. Chápu, že nevěříte, já zase nevěřím v boha, s tím nic neuděláme. Já narozdíl od víry v boha mám důkaz.
eGolf a následuje Soul, dle vašeho tvrzení je cena stejná, já stejnou cenu nevidím.
http://www.imgup.cz/image/LwFP
http://www.imgup.cz/image/LwFJ
Tak pokud se bavíte o stanici Vystrkov kde není FCP
Tak pokud se bavíte o stanici Vystrkov kde není FCP sleva,tak máte pravdu.
Ano, od prvního příspěvku mluvím o stanici Vystrkov.
Ano, od prvního příspěvku mluvím o stanici Vystrkov. Bohužel, FCP sleva se uvádí na evmapě dost sporadicky, tedy většina stanic ji zřejmě nemá. Tohle účtování by ale podle mých informací mělo skončit, navíc Eon to stejně nedodržoval už od začátku na svých nabíječkách 22 kW a účtoval rovnou odebrané kWh.
Tedy, pokud by Tesla S nabíjela na těchto a podobných stanicích s cenou 8 Kč/kWh (ani těch 5 Kč/kWh na SC není žádná výhra), pak by jezdila za stejnou cenu jako dnešní běžná dieslová auta se spotřebou 6l/100km, což je na delších trasách na dálnicích úplně běžná spotřeba. Tedy ČEZ a Eon jsou zatím jediné společnosti, které nabízí rozumnou cenu za nabíjení. Pokud bych tedy nabíjel pouze u ČEZ, pak mě vyjde 1 kWh na 1,40 Kč, tedy průměrná cena 1 km 0,20 Kč při současné průměrné spotřebě.
Jestliže, všichni budou chtít tedy podobné sumy za nabíjení (8 Kč), nebo stát zavede nějaké dodatečné zdanění, že to tak bude vycházet, pak si člověk raději koupí o pár settisíc levnější benzínové auto a nebude řešit nějaké EV, to by si měli provozovatelé a stát uvědomit.
Moc pekny rozbor, dekuji. A dekuji za prakticke prispevky
Moc pekny rozbor, dekuji. A dekuji za prakticke prispevky ohledne elektromobility na tomto serveru!!!
Zřejmě jste nejezdil BMW i3 s 33 kWh baterií, které
Zřejmě jste nejezdil BMW i3 s 33 kWh baterií, které nabíjí skoro plnou rychlostí i přes 90 % kapacity. Starší verze začne omezovat výkon někde u 60 %.
Podle mě nemají rychlonabíječky do budoucna velký význam s výjimkou skutečně dálkového cestování, u které mi nebude dělat problém zaplatit vyšší cenu. S elektromobilem s dojezdem přes 300 km bych potřeboval externí nabíjení mimo dostupné domácí nabíjení zhruba jednou měsíčně, jestli vůbec. Těch 12 nabití ročně asi nebude zrovna podstatných a mohu si dovolit platit klidně i 10 Kč za kWh.
Touto verzí 33 kWh jsem nejezdil, to je pravda.
Touto verzí 33 kWh jsem nejezdil, to je pravda. Rychlonabíječky mají význam i pro městské ježdění. Jakmile jsem neplánovaně potřeboval jezdit v Praze více, než jsem předpokládal, tak jsem využil 50 kW nabíječku, která dobije Soul za 15 minut na 100 km jízdy. Jednak nemusím nabíjet doma, jednak využiju paušální tarif, když už to platím. Než dojedu z centra Prahy třeba do Jesenice u Prahy (20km), potkám 8 nabíječek 50 kW přímo na trase. Pokud by byla cena 10 Kč/kWh, pak tam nabíjet nebudu. Zrovna tak jsou lidi, co pravidelně nabíjí denně na těchto stanicicíh na svých cestách. Pro někoho, kdo tam nabije 1x za měsíc, to je opravdu nepodstatné.
to ze ted obcas vyuzijete rychlonabijecku po meste neznamena
to ze ted obcas vyuzijete rychlonabijecku po meste neznamena ze to tak bude i do budoucna az budou mit EV normalni dojezd 300km a vice. Stejne tak tech 100km/15minut mi prijde znacne prizemni do budoucna…
To je o tom, kolik kdo potřebuje najezdit kilometrů. Já
To je o tom, kolik kdo potřebuje najezdit kilometrů. Já mám průměr 70 km denně, takže mi stačí nabíjet doma 3,5 hodiny, nebo na 50 kWh nabíječce 12 minut (až budou silnější, bude stačit 7 minut). EV auto jsem si koupil na příměstskou dopravu, do Alp nebo někam dále s ním nepojedu ani kdyby mělo dojezd 300km, na dovolené se nabíjením nebudu zabývat, zvláště ne v cizině. Navíc auto na dovolenou a do města se požadovanými parametry dost míjí.
ja jsem psal vyse, ze az bude normalni, aby melo EV 300km
ja jsem psal vyse, ze az bude normalni, aby melo EV 300km dojezdu, tak si nemyslim, ze budete mit duvod v prubehu dne nabijet. A kdyz uz, tak urcite ne ve meste na nejakem CHAdeMO/CCS. Pokud nedelate nejakeho postaka, tak si neumim moc predstavit, ze byste najezdil 300km po meste za den.
Co se toho zahranici v soucasne dobe tyce, mate pravdu, ze s Leafem ci Soulem bych do zahranici taky nejel, ale Teslou jsem byl nekolikrat (at uz kratke vylety 600km nebo i delsi 4000km) a nevidim v tom problem. Presne vim kde nabiju a diky tomu, ze tam je vzdy 6-10 rychlonabijecich stojanu na jednom miste tak mam i jistotu, ze neuvaznu kdyz bude treba jeden pokazeny nebo obsazeny.
Já nikdy nenabíjím doplna, většinou nabiju obden, takže
Já nikdy nenabíjím doplna, většinou nabiju obden, takže maximální dojezd 300km nic neznamená, když vyrazím do práce se 100km dojezdem, tak se mi holt může stát, že to budu muset dobít. Někdy se Soulem prostě vyjedu s dojezdem 150km a někdy s 50km a neřeším to, protože je to otázka pár minut než nabiju.
S Teslou S se jezdí celkem prima, ovšem na Sardinii, Sicílii (moje srdcovky), nebo Maďarsku, Řecku či Portugalsku se moc dobře nenabíjí, ale každý to máme jinak, já si vyberu s garáže auto, které mi vyhovuje a nemusím dělat kompromisy.
Zajímalo by mě, proč je s tím takový problém.
Zajímalo by mě, proč je s tím takový problém. Bezdotykové karetní terminály teď běžně vidím i na automatech na kafe… Tam by se to přece bez skoro nulových poplatků nemohlo vyplatit. Jeden je třeba na nádraží v HK.
už se viděli to BLABLAštinu ??
už se viděli to BLABLAštinu ?? :))
youtube.com/watch?v=FarfwwGGb70
biožlutý sračky v pálivu = česká exotika v EU zas
biožlutý sračky v pálivu = česká exotika v EU zas poněkolikáté…
stream.cz/adost/10019123-otravena-voda-alarmujici-vysledky-testu-vody-v-cesku
maminky s kočárky nemají na lesní cestě před
maminky s kočárky nemají na lesní cestě před mikrokapičkou jedovatýho pesticidu šanci, protože zemědělec není meteroolog :))))
stream.cz/adost/10019447-zluta-smrt-5-ministerske-lzi
… a to jenom kvůli přimíchávání biosajrajtu do benzínu aby motor lépe šel :)))
Tak to je dost děsivé. O problémech s pesticidy,
Tak to je dost děsivé. O problémech s pesticidy, například Roundup vím dlouho, ale že se používají ještě fosfátové pesticidy, to jsem nevědel. Měl jsem za to, že Karbofuran stačil.
No a pak známá dvojka Jurečka, Babiš. Jurečka u mě ztratil vešerou důvěryhodnost v okamřiko, kdy prohlásil, že zákon o zveřejňování smluv veřejných zakázek potopil kvůli Budvaru. Babiš už dávno. On není ani tak agronom jako spíše fertilizátor.
Vliv pesticidů na přirozené fungování ekosystému a
Vliv pesticidů na přirozené fungování ekosystému a zdraví člověka je většinou nepříznivý, žádoucí je omezené užívání. Laboratorní studie naznačují, že mnoho pesticidů používaných v dnešní době v rámci EU mohou působit
toxicky na vývoj nervové soustavy, poškození vývoje mozku
zvyšovat riziko vzniku leukémie u dětí.
narušovat hormonální systém člověka i živočichů….
profivoda.cz/novinky/herbicidy-pesticidy-a-karcinogeni-latky
Ceník pro rozbory vody:
zkrácený mikrobiologický a hydrobiologický rozbor – 1249,- Kč
úplný krácený rozbor – 10.000 Kč
úplný rozbor kompletní – 16.500 Kč 😉 díky Bureš…
profivoda.cz/sluzby/rozbor-vody/rozbor-pitne-vody
svas.cz/res/archive/1750/177642.pdf?seek=1484646878
svas.cz/res/archive/1750/177642.pdf?seek=1484646878
aproto NEvolím Agrofernet ŽLUTÁ SMRT
aproto NEvolím Agrofernet ŽLUTÁ SMRT
Skutečnost je taková, že není pravda, že mohou působit,
Skutečnost je taková, že není pravda, že mohou působit, to je alibistické vyjádření nějakého specialisty, který se bojí, aby ho nějaký Babiš nežaloval. Ony působí. To je stejné, jako vyjádření, že margaríny moho způsobit vznik diabetu II typu, když se už minimálně 20 let ví, že prostě polynasycené a transnasycené tuky diabetes II typu vyvolávají.
no tak jasný, samozřejmě že je potřeba mlžit, bavíme se
no tak jasný, samozřejmě že je potřeba mlžit, bavíme se tu o boji s čím dál bohatším a mocnějším milirdářem Burešem 😉 I Demográcie má svoje limity 😉 tak šup šup ať to lítá dokud internet ještě svobodně funguje 😉
Volkswagen ČR zapůjčí českým úřadům a podnikům 50
Volkswagen ČR zapůjčí českým úřadům a podnikům 50 elektromobilů e-Golf.
investicniweb.cz/news-volkswagen-rozpujcuje-v-cesku-50-elektrickych-golfu/
aby všech 45 VW vyjely na silnice do konce 2018, prvních 5ks
aby všech 45 VW vyjely na silnice do konce 2018, prvních 5ks předal importér v pátek 13ctého …. no toje rachot na giganta VW, to je prostě e-simulanten bída soudruzi 😉
– bramboráci půjčili policii 😉
– Hyundal pučil starostům
a už zbývá jen NISSAN hasičům!! :)))
Chyba, chlapče, kdybys komentoval až by sis zjistil info
Chyba, chlapče, kdybys komentoval až by sis zjistil info věděl bys, že jeden z těch pěti předaných je pro HASIČE!
hm zajmavý každopádně mě 1 ks vůbec nijak nevzrušuje 😉
hm zajmavý každopádně mě 1 ks vůbec nijak nevzrušuje 😉 tenhle druh studia nestojí za námahu. Na giganta VW co ročně udá 6 miliónu popelnic to nestojí ani za tydle písmenka :))
Nemalujme si to kdoví jak na růžovo, stačí se podívat na
Nemalujme si to kdoví jak na růžovo, stačí se podívat na MAPU SHELL jakým způsobem těch pár nabíječek prezentujou… 😉
shell.co.uk/motorist/station-locator.html
Shell Recharge 😉
Shell Recharge 😉
Shell V-POWER EV pro jeste vetsi dojezd a cistsi elektrody
Shell V-POWER EV pro jeste vetsi dojezd a cistsi elektrody
tomu se nechce ani věřit, Šel a Šademo nejde dohromady.
tomu se nechce ani věřit, Šel a Šademo nejde dohromady. Že by zlí se omluvili, polepšili a začali sekat dobrotu na tomhle světě? Kdo to kdy viděl?? Neuvěřitelné, v tom bude zase nějaká habaďůra něco jako se napakovat 😉 Jednoho dne roku 2025 až skoupí všechny nabíječky €U a bude to vypadat růžově, se v uvozovkách „dohodne“ se šéfem vodíkový velkovýroby pro €U a přez noc všechny zavře pro nedostatek elektřtiny která bude potřebná pro provoz velkozávodů na výrobu vodíku. Na trhu zbude slibně se vyvíjející vodík s vládním souhlasem na kterou se navíc s fanfárami jaký sme borci navalí dotace 🙂 VYMALOVÁNO !!
PS: myslete rozumě a poctivě TESLA 😉
supercharge.info/
supercharge.info/
Že by Shell u nás místo podvodného benzínu a nafty
Že by Shell u nás místo podvodného benzínu a nafty začala prodávat energii do EV?
Ten ŠEL na Vás kluci ekolologičtí pěkně vydělá…
Ten ŠEL na Vás kluci ekolologičtí pěkně vydělá…
No co se dá dělat, peněz mají jako šlupek, plyn už na
No co se dá dělat, peněz mají jako šlupek, plyn už na své čerpačky integrovali, nyní je na řadě elektřina. A ta se dělá jednodušeji než plyn, zejména do výkonu 22 kW.
Zase se na to podívejte jejich očima – kdo bude k těm mrakům čerpaček jezdit, když většina lidí postupně přejde na hybridy a elektriky, co si je mohou nabíjet doma? Jedině ti, kteří budou mít malé baterkáče a pojedou někam dál a pak ti, co občas použijí v hybridu i benzín či naftu a 2x ročně se tam staví. Takže se musí snažit nebo to předělat na pneuservisy.
já myslím že to s šelkou bude zatím o Velkohubým
já myslím že to s šelkou bude zatím o Velkohubým Marketingu a zásuvkových drobků aby se obrázek firmy domaloval trošičku dorůžova 😉
žádný spanilý rytíř v čele armády na bílým koni se nekoná 🙂
Skupování patentů už není tak účinné, když se Elon
Skupování patentů už není tak účinné, když se Elon utrhl ze řetězu. Takže skupování nabíječek, ovládací balíky akcií v energetice… a pak záhadný nedostatek elektřiny pro EV, vysoká poruchovost, absurdní ceny… rád se budu mýlit!
no pokud se lidi z chamtivosti nepoučí tak jim to Kim
no pokud se lidi z chamtivosti nepoučí tak jim to Kim prostě nandá 😉
Tak to chci vidět jak / odkud / až si v době
Tak to chci vidět jak / odkud / až si v době “elektrické” bude celé sídliště nabízet své elektromiláčky. Uvědomte si, že velká část lidí nemá vlastní garáž nebo parkovací místo s nabíjením.
Na začátku udělají pár sloupků se zásuvkou s
Na začátku udělají pár sloupků se zásuvkou s vyhrazeným parkováním a pak se ostatní lidi budou snažit o to, aby koupili EV a měli také vyhrazené parkování u dalších sloupků a nakonec budou chodníku po každých 10 metrech nabíjecí stojany.
Staci vybudovat na kazdom parkovacom mieste na sidlisku
Staci vybudovat na kazdom parkovacom mieste na sidlisku inteligentny AC nabijaci stojan s type2 – staci vykon povedzme 7 az 11kW a riadit nabijanie tak, aby siet bola vyuzivana efektivne, aby nemohlo nastat pretazenie lokalnej siete, nabijalo by sa primarne nocnym prudom, ale zaroven mali vsetci rano, (alebo vtedy, ked pozaduju) nabite na kapacitu aku potrebuju. Neznamena to ziadny narast rezervovanej kapacity a kedze prechod vsetkej (moznej)dopravy na elektricku znamena len cca 10% narastu spotreby elektriny ani problem vyroby elektriny, pretoze sa bude nabijat primarne vtedy, ked bude prebytok elektriny.
Opět Vám odpovím, že lidé na sídlišti mají automobil
Opět Vám odpovím, že lidé na sídlišti mají automobil vlastnit výjimečně. Nemají proč, je to chyba v Matrixu. Takto koncentrované bydlení je nejlevněji a nejjednodušeji řešitelné MHD. Že si lidi volí voly, co jim ji nedokáží ani 27 let po listopadu 89´zařídit, to už je věc druhá.
Velmi správně. Už dávno měl stát zákonem zakázat
Velmi správně. Už dávno měl stát zákonem zakázat obyvatelům sídlišť vlastnit auto. Na chaty by jezdili s MHD a na cestách by bylo daleko volněji.
To je ale blbost, že ?
Kandidujte do parlamentu, s takovou mírou demagogie musíte
Kandidujte do parlamentu, s takovou mírou demagogie musíte vyhrát.
P.S. A k těm chatám – proč si myslíte, že je lidi mají? Protože prostředí oněch sídlišť je díky už jednou zmiňovaným voleným zástupcům k nežití. Tak utíkají na chalupy. Alespoň na 2 dny ze 7. Chápu, je těžké přemýšlet o příčině a následku.
Zase zbytečné rozpitvání detailu místo širšího
Zase zbytečné rozpitvání detailu místo širšího nadhledu. Klidně si místo chat dosaďte třeba hory nebo sportovní akce, v zimě lyže, pracovní jízdy a tisíc dalších, prostě cokoliv co se nedělá v místě bydliště.
Teď chcete nadhled, ale sám jste to zúžil na obyvatele
Teď chcete nadhled, ale sám jste to zúžil na obyvatele sídliště. Ten na hory, sportovní akce nebo v zimě lyže použije rovněž MHD, pokud ji politik a úředník udělá upotřebitelnou. V nouzi si auto půjčí.
A pracovní jízdy nejsou věcí obyvatele sídliště, ale zaměstnance firmy a tam řeší mobilitu, včetně místa k parkování, firma. Že jsou sídliště plná služební koktávek v dýzlu, v tédéičku, v metle a na hlínách? Ano, a nejen jich. Ovšem to je opět problém samosprávy a státní správy, že tohle parkování firemních vozidle zdarma, když místní nemají kde zaparkovat ani svoje vlastní, trpí. Ono to málokomu dochází, ale to by mohl na sídlišti parkovat přece i bagr nebo jeřáb, protože ti lidi tam taky bydlí a s tímhle konají pracovní cesty. To ale nejde. Tak jak to, že u osobních firemních aut to jde?
Vezměte si jaká je hustota lidí na sídlišti a že kvůli
Vezměte si jaká je hustota lidí na sídlišti a že kvůli nim byla zničena jakš takš přirozená a jakš takš historická centra měst. Ono nemusí být historické jenom to co tu postavili za Marie Terezie, ale třeba i to co se stavělo v 19. století, cestní síť nebyla upravena a zkapacitněna, ergo máme problém s ucpáním cest.Pokud zkvalitníte MHD, pak omezíte nutnost denně používat auta, trvalé parkování v delší vzdálenosti pak už nebude takový problém. Samozřejmě je to i o tom jak se dělá zbytek návrhu města.
Ona velké sídliště by si u nás zasloužila nějakou formu kapacitní dopravy, vlastně i centra, takže možná přechod z tramvají na nějaké jednotky a výrazné rozšíření sítě, možná přechodnost na klasickou dráhu (např pomoci 3 napájecí kolejnice, integrovat 25kV AC a 600V DC by byl problém, asi) To spojené se zrychlením průjezdu vozidel městem, takže třeba v Brně by se musely upravit některé městské třídy, tratě… a třeba i zabezpečení kritických míst pomocí závor.