Volkswagen eCrafter: 43kWh baterie, dojezd 200 km, na trhu ještě letos

Do konce roku 2017 dorazí k zákazníkům první kusy elektrické dodávky Volkswagen eCrafter. Bude vybavena 43kWh baterií a nabídne dojezd 200 km.

Elektrická dodávka Volkswagen eCrafter, postavená na nejnovější modelu Crafteru, by mohla konečně trochu zamíchat s trhem, na kterém je dnes dostupný jediný srovnatelný vůz: Renault Master Z.E.
foto: Volkswagen

Celková přípustná hmotnost elektrododávky Volkswagen eCrafter bude 4,2 tuny, z toho až 1,7 tuny nákladu. Objem nákladového prostoru je 11,3 m3.

Auto je vybaveno 100kW elektromotorem (290 Nm), který si bere elektřinu z baterie o kapacitě 43 kWh (312 článků, po 26 v 12 modulech).

Maximální rychlost elektrické dodávky Volkswagen však bude omezena na 80 km/h. Jde tedy zjevně o auto určené především pro městskou rozvážku, což ostatně potvrzuje i dojezd.

Volkswagen eCrafter elektromobil elektrická dodávka

Elektrická dodávka Volkswagen eCrafter bude na trhu ještě letos; cena však zatím zůstává velkou neznámou.
foto: Volkswagen

Baterie je umístěna pod nákladovým prostorem, který se proti spalovací verzi nijak nezmenšil. Samozřejmostí je rychlonabíjení během 45 minut na 80 % kapacity.

56 Comments on “Volkswagen eCrafter: 43kWh baterie, dojezd 200 km, na trhu ještě letos”

  1. Ridicak B plati u elektrickych dodavek do celkove hmotnosti
    Ridicak B plati u elektrickych dodavek do celkove hmotnosti 4,25 t. Je to vyjimka pro EV. Takze Crafter se muze ridit s B-ckem.
    Nasel jsem jen nemecky clanek:
    http://www.bem-ev.de/elaster-mit-pkw-fuehrerschein-lenken/
    P.S. to same plati v Rakousku. Podle harmonizace v EU by to melo platit teda v cele EU a mozna i v cele Evrope (Svycarsko, Norsko, Rusko,…).

      1. Asi záleží pro jaké účely. Třeba pro mě by byl daleko
        Asi záleží pro jaké účely. Třeba pro mě by byl daleko použitelnější nový e-NV200 s 40kWh baterkou a reálným dojezdem kolem 200km. Samozřejmě, tato dovávka je suprová pro místní pošty atd. Ale ten dojezd a omezení rychlosti to mimo město vysloveně nepustí.

        1. No někde jsem zaslechl JPP informaci, že VW byl ochotný do
          No někde jsem zaslechl JPP informaci, že VW byl ochotný do dodávky rovnou nainstalovat i 60kWh (technicky tomu nic nebrání, to auto je velký jak kráva a má rám), ale právě budoucí zákazníci si řekli, že jim 200km bude stačit a spíše asi využijí o takových 150kg větší užitečnou hmotnost.

          Abychom byli upřímní tak pro toto VW je přímým konkurentem (a jistou motivací) pouze Streetscooter verze XL postavený na podvozku Ford Tranzit, který má jít také ještě letos na trh. Ten začíná s 30kWh a končí na 90kWh baterii.

          Renault Mastere ZE a Nissan e-NV200 jsou jiná kategorie. Kde ZE má 33kWh baterii a hlavně směšný pohon pro dodávku 57kW. Nissan e-NV200 je bez debaty celkem slušný vůz, ale ta 40kWh baterie bude reálně kdy? koncem 2018?

  2. 43 kWh hmm, nic moc. To je jako by nafťák měl objem
    43 kWh hmm, nic moc. To je jako by nafťák měl objem nádrže 11 litrů.
    V litru nafty je uloženo cca 9,8 kWh energie. A při účinnosti naft. motoru 40%, kdyby se 6,6L propálilo na odpadní teplo a 4,4L by šlo na mechanický pohyb, tak to vychází na těch 43kWh na mechanický pohyb (4,4×9,8=43,12kWh). Naftový Crafter má objem nádrže i 100 litrů.

    1. Ta Vaše účinnost nafťáku je samozřejmě po zahřátí
      Ta Vaše účinnost nafťáku je samozřejmě po zahřátí motoru (tedy až ujede docela hodně kilometrů) a v optimálních otáčkách (což ve městě se neustále mění). Na tohle všichni zastánci spalovacích motorů neustále rádi zapomínají. Elektromotor má slušnou účinnost i bez zahřívání. A pokud se navíc s dodávkou popojíždí po městě a řidič je ohleduplný, tak ten sajrajt vypíná během vykládky. A motor ztrácí teplotu.

      1. To odpadní teplo spalováku není úplně odpadní. Podle
        To odpadní teplo spalováku není úplně odpadní. Podle podmínek se i dost výzmnamná část opět užitečně využívá na vytápění auta, čímž dále narůstá procento využití energie z paliva. Elektromobil na vytápění potřebuje extra energii
        Domnívám se že v rámci serióznosti nelze tyto skutečnosti jen tak zanedbat

        1. Na udržanie prijemnej teploty v interieri stačí zhruba 2kWh
          Na udržanie prijemnej teploty v interieri stačí zhruba 2kWh energie, čo zodpovedá 0,2L nafty za hodinu. Takúto má spotrebu teplovzdušné nezávislé kúrenie, ktoré ohrieva iba interier. Teplovodné ohrieva aj vodný okruh a má asi dvojnásobnú spotrebu.
          Využitie odpadného tepla na vykurovanie prida k celkovej účinnosti spalovacieho motora koľko % ? Približe 3,3% Takže strata sa znížila zo 60% na 57% a to samozrejme iba vo vykurovacom období.

          1. Pro ověření tvrzení doporučuju do zmrzlého auta dát 2kW
            Pro ověření tvrzení doporučuju do zmrzlého auta dát 2kW teplovzdušný ventilátor z Tesca a změřit, jak dlouho bude trvat vytopení interiéru. Nebude to ani v desítkách minut ale spíše v hodinách a pokud je venku větší mráz tak se vnitřek nevytopí skoro vůbec. A to mluvím o stojícím autě které neochlazuje proudící vzduch

            Teplovodní topení spalováků mají běžně výkony citelně přesahující 10 kW
            Takže na udržení teploty v mírném klimatu ty 2 kW snad stačí, ale pro ohřev zmrzlého auta určitě ne.

            1. Anonym schizofrenik? Povídá si sám se sebou? Na vyhřátí
              Anonym schizofrenik? Povídá si sám se sebou? Na vyhřátí zmrzlého Ionu si to vezme v počátku klidně 5 kW, pak to padne ke 3 a nakonec udržovací 1-2. Je to v autě s 16 kWh baterií hodně a je to daň za spalovací myšlení a vývojově 10 let starý vůz. Elektřina tu ohřívá vodu, ta ohřívá vzduch a ten ohřívá interiér. Rozvod trubek je v podlaze a neizolovaný, což je další darda. Já to zapnu a 30% dojezdu fuč, Kia Soul EV to zapne a ubyde 12 km z 200 km dojezdu. Zlaté tepelné čerpadlo.

              1. Radovan: ty jsi opravdu přesvědčený že pod označením
                Radovan: ty jsi opravdu přesvědčený že pod označením Anonym je tady v diskuzi výhradně jedna a táž osoba ?

                A co se týká tvých čísel, samozřejmě není vyhřátí a vyhřátí. Co jsem kdy potkal na silnici v zimě elektromobilistu, jejich představa o vyhřátí byla pokaždé už napohled výrazně odlišná od majitelů spalováků.

                1. Když venku mrzne jak praští, tak nemám potřebu se cestou
                  Když venku mrzne jak praští, tak nemám potřebu se cestou slékat do plavek.

                2. Těžko je někomu vysvětlovat, že se nebudu pořád
                  Těžko je někomu vysvětlovat, že se nebudu pořád svlíkat a oblíkat, když na 30 km pojížděk po městě minimálně 10x zastavím a jdu něco vyřídit. Že to je vopruz. Netopím, jen ofukuju trochu teplým vzduchem okna a mám zapnuté vyhřívaní zadního skla. On prostě jede svoji dálku v trenkách a tílku (Chorvatsko například, to je mezi diskutujícími petrolheady oblíbená dálka), v autě má +25 C a více, průběžně to přepíná na klimošku, aby se neuvařil. Zatímco venku je -10 C. Ach jo.

                  P.S. Možná Anonym není jedna a táž soba, ale minimálně jeden a týž mozkový trust. Taky slovosled a další autorské znaky textu se hodně podobají.

                3. Obdivuji váš postřeh. Že se v případě Anonyma určitě
                  Obdivuji váš postřeh. Že se v případě Anonyma určitě jedná o jednu a tutéž osobu je zřejmé už z faktu, že jeden příspěvek píše česky a hned další slovensky

                4. Většinou to vyjde na stejno, prašť jako uhoď 🙂
                  Většinou to vyjde na stejno, prašť jako uhoď 🙂

                5. Ještě to může psát polsky, rusky, francouzsky a anglicky,
                  Ještě to může psát polsky, rusky, francouzsky a anglicky, s překladatelem google bychom na něj taky přišli.

      2. Jestli Vám to udělá radost, tak si tam k těm 11L přidejte
        Jestli Vám to udělá radost, tak si tam k těm 11L přidejte třeba 1-2L na ohřev a na to odpadní teplo, ale jak někdo o kus dál podotknul, v zimě to nebude až tak „odpadní“ teplo. Šlo mi jen o teoretický výpočet, pro demonstraci poměru uložené energie/kg v naftě a porovnání s tím bateriákem.
        100L nafty 980kWh/84kg paliva+30kg?? nádž s dojezdem kolem 1000km (ano z toho se sice 60% vyplýtvá dopryč, ale v zimě použije z větší části na topení) a proti tomu 43kwh el.energie v baterii/odhadem 500kg?? (nezná někdo váhu té baterie) s dojezdem 200km a to máte na mechanckou práci a topení takže i míň. Spokojen??

    1. noo když už sme u těch konspirací.. taky sis všimnul jak
      noo když už sme u těch konspirací.. taky sis všimnul jak vw po dízlblejt promazal youtube a zbavil se nepohodlného kterým předtím celekem nedávno se snažil voblbovat nebo spíš přepáleným nesmyslem machrovat jak až bodoucnost a že to furt ještě nejde ??

      hybrid.cz/volkswagen-predstavil-elektrickou-dodavku-et

      1. youtube.com/watch?v=dhlKSCkTcjA&t=42s
        …ideální jak podojit

        youtube.com/watch?v=dhlKSCkTcjA&t=42s

        …ideální jak podojit německou poštu 😉 to víte takový zázrak proste stojí spooooustu peněz 🙂 levneji to prostě nejde 🙂 nebo spíš nám se nechce když musíme živit milionovými platy tisícihlavý manenažerstvo :))))

        a tak se Dojče Post řekla srrrrr na VW lidovku co nás chce vodrbat a postavíme si to co „nejde“ sami :DDDDDD

        vtm.zive.cz/bleskovky/video-roboticka-dodavka-nemecke-posty-se-prohani-na-testovacim-okruhu/sc-871-a-189921/default.aspx

  3. Zvláštní je, že o tom mluvil na konferenci v Ostravě na
    Zvláštní je, že o tom mluvil na konferenci v Ostravě na Librosu letos v květnu ve své prezentaci zástupce importéra Porsche ČR, aniž ovšem někdo z přítomných to auto někde viděl. Tehdy jsem tomu říkali jitrnice, jakou ještě svět neviděl. A najednou do konce roku 2017 v tom mají jezdit první zákazníci. To by bylo pak fakt dobře utajené, pokud k tomu dojde.

    1. no tak to víte, aby VW nebyl za úúúúplnýho debiua tak se
      no tak to víte, aby VW nebyl za úúúúplnýho debiua tak se alespoň nějak snaží 😉 najednou se snaží a jde to kuupodivu 🙂

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-streetscooter-b14/

      … esče nedávno se rozčilovali co si to strááášnýho Deutsche Poste dovolila :)))))))))))))))))

  4. No vypada to dobře, i ten dojezd by pro nějaké rozvážky
    No vypada to dobře, i ten dojezd by pro nějaké rozvážky stačil. Jen ta váha je nějak moc. U dodávky bych spíš pochopil plug in hybrida, než plný elektropohon. Reálný dojezd s plným nákladem bych tipoval cca 90 km a pořizovací cenu vysoko a možná ještě výš. Každopádně zajímavé, jakto, že se o tomhle nemluvilo dřív?

  5. Z technologického hlediska sice žádný pokrok, motor a
    Z technologického hlediska sice žádný pokrok, motor a články baterie jsou převzaty z faceliftovaného e-Golfu, ale přesto bych si už dokázal představit že si to zákazníky najde.

    Zajímavé taky je, že u VW výsledné napětí baterie střílejí od boku. e-UP! má zapojení 102s, e-Golf 88s a toto pro změnu zase 104s. Takže se to bude o fous rychleji nabíjet na dnes běžných 50kW stanicích.

      1. Rozměrově ano, hmotnostně se dělá 3t a 3,5t. Největší
        Rozměrově ano, hmotnostně se dělá 3t a 3,5t. Největší 3,5t má užitečnou necelých 1,7. Těch 700kg rozdíl s Ecraftrem jsou baterky.
        Problém dodávky je, aby měla co největší hmotnost a vešla se do 3,5t.
        To s baterkama půjde blbě.

  6. Volkswagen?? co jee?? vždyt to přeci nejdee!! Naprosto
    Volkswagen?? co jee?? vždyt to přeci nejdee!! Naprosto dokonale čistý dízl je u vw vyspělá pístová technologie. Elektromobil? no fuj až za 100 let možná tisíc, ted to přeci není možný, to nikam nedojede, baterky tomu brzo vodejdou, kdoví jestli to neshoří :)))))))

      1. to vw posledních 20 let byl taky, ty ho snad lituješ
        to vw posledních 20 let byl taky, ty ho snad lituješ anonyme? 🙂 víš kolik lidí za tu dobu umřelo na raka z jeho 100mega laufů?? Nebo se snad vw sám přiznal? Řekl snad víte co lidi nás už to nebaví lhát a podvádět, my se přiznáváme, zaplatíme všem ochotně odškodnení, pokud to bude nutný tak padneme, hlavně už nebudeme dělat dísly ?? Kulový, kdyby ho nedonutili tak dízly dělá dál se pakuje se ibiza 😉 Tak ho nelituje, není to správná automobilka 😉

            1. to neukecáš šádevotroku ikdybys tisíc let simulovat
              to neukecáš šádevotroku ikdybys tisíc let simulovat astronóma za ten šádeplat na úkor civilního otrávenýho obyvatelstva :)))
              PS: užs konečně máknul a zjistil jak Bohdánek elektrickou zásuvku našrouboval křištálovým šroubovákem?? 🙂

                1. já vím 🙂 však s tím se pošítá a všude je mě dost :))
                  já vím 🙂 však s tím se pošítá a všude je mě dost :))

          1. Podle mě blbé kecy. Děláš jako by se nic nestalo a
            Podle mě blbé kecy. Děláš jako by se nic nestalo a přitom VW byl první kdo s těmi podvody začal. Normy do toho netahej, dávno mohli vyrábět elektromobily co normy v pohodě udělají. Nechtěli protože TDI jim víc sypalo (za spotřebu dízlu který v americe nechtějí dostávali přimazáno) aby se mohli se 100 milion ročníma platy pakovat na úkor zdraví obyvatelstva 😉 Jó? Je to správné a spravedlivé??

            zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-je-dost-uz-mi-nepridavejte-955492

            nebo snad myslíš, že díky velkým platům už nezbylo na ty elektromobily ?? 🙂

            1. Nebyl první kdo s tím začal, ale první komu na to
              Nebyl první kdo s tím začal, ale první komu na to přišli.
              Ty máš názor, že za prvé: ev mohou v současné době nahradit všechna auta.
              a zadruhé, že ev mají příznivější vliv na životní prostředí, než „spalováky“.
              Já ten názor nemám a nejsem sám.

                1. A fakta jsou, že současné elektromobily se svým dojezdem a
                  A fakta jsou, že současné elektromobily se svým dojezdem a dobou nabíjení jsou schopny nahradit všechna současná auta.
                  A že občané a stát mají tolik peněz, aby to ufinancovali.
                  ?

                2. NIKOLI. ty keci sis vymyslel ty, já nic takovýho netvrdil
                  NIKOLI. ty keci sis vymyslel ty, já nic takovýho netvrdil ale pokud se ti to mám opravit:
                  1)“já máš názor, že za prvé: ev mohou v současné době nahradit spousty fosilů a bez dízlpopelnic včetně jejich další produkce se obejdeme“
                  2)“že ev mají příznivější vliv na životní prostředí obzvlášť ve městech, než doslovní zabijáci dízlpopelnice“
                  Tá piš svůj názor a na můj je nejdřív zeptej když nejsi schopen ho správně identifikovat a hlavně ho ověřit 🙂
                  3) ano nejsi sám, neboj se ni, takových vypláchnutých je spooousty 😉

                3. hybrid.cz/volkswagen-ecrafter-43kwh-baterie-dojezd-200-km-na-tr
                  hybrid.cz/volkswagen-ecrafter-43kwh-baterie-dojezd-200-km-na-trhu-jeste-letos#comment-116608

Napsat komentář