Volkswagen připravuje plně robotická auta už na rok 2021

Na autosalonu v Ženevě představil letos Volkswagen koncept robotického auta Sedric. Už za čtyři roky chce ale mít na trhu skutečná autonomní vozidla, včetně dodávek a náklaďáků!

Volkswagen Sedric je plně autonomní koncept představený na letošním autosalonu v Ženevě. Volkswagen chce do robotického řízení investovat v následujících letech nemalé prostředky.
foto: Volkswagen

Nový šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller aktuálně novinářům na frankfurtském autosalonu řekl, že Sedric, který byl k vidění v Ženevě, byl jen začátek. Tým VW už prý pracuje na nápadech na celou rodinu městských robotických vozidel Sedric.

Kromě toho se ale autonomní řízení dostane také do luxusních limuzín, dodávek a velkých nákladních aut. A dokonce se prý pracuje i na robotickém sporťáku – jaký je smysl takového auta se ale můžeme jen dohadovat.

Volkswagen Sedric

Volkswagen Sedric
foto: Volkswagen

Sedric byl přitom od začátku navržen především jako sdílené vozidlo, které ovšem může být nakonfigurováno také pro jednotlivého majitele. Ostatně, podobné plány má Tesla se svým elektromobilem Model 3 (který ale narozdíl od Sedrica vypadá víc jako normální auto).

Sedric se brzy začne testovat přímo v továrně Volkswagen ve Wolfsburgu. Johann Jungwirth, šéf digitalizace VW, řekl magazínu Automotive News, že flotila sdílených robotických vozů koncernu bude do roku 2021 v provozu ve dvou až pěti světových metropolích.

14 Comments on “Volkswagen připravuje plně robotická auta už na rok 2021”

  1. To se mi moc nezdá, autonomní řízení tak rychle dopřed
    To se mi moc nezdá, autonomní řízení tak rychle dopřed nepůjde.
    Na rok 2021 bych spíš plánoval na podobném řízení městský autobus s pomalejší jízdou, ale daleko vyšší bezpečností pro pokusné cestující díky hmotnosti, kde by nebylo tak nárožné mít na každý vůz vzdáleného řidiče přez kamery, než v tomhle prdítku jen pro 1-4 osoby.
    I když asi pro pár velmi bohatých a plýtvavých metropolí, kde dnes používají masově místo autobusů většinově taxíky, by se to možná už tak brzy vyplatilo.

    1. Mám celkem důvěryhodnou informaci, že plná autonomie se z
      Mám celkem důvěryhodnou informaci, že plná autonomie se z 2020 odkládá na 2030.
      Konečně manažeři dostali informace, které si nezajistily když slibovalo zákazníkovi. Nejdříve slíbí zákazníkovi termín a až pak řeší kdo to dodá. No a zjistí, že slíbený termín nemají šanci dát.

      I když Muskovi fandím, myslím, že i on si trochu nabije hubu. Co potřebujeme je neuronový počítač na plus mínus úrovni lidského mozku.
      Zvláště pokud má řešit zda má zabít radši homeless nebo manager. Kill manager – programuje to kdo? 🙂 Manažer určitě ne …

        1. No upřímně – řešit koho nabourat a koho ne – platí to
          No upřímně – řešit koho nabourat a koho ne – platí to jen v případě selhání auta, kdy ale řízení a brzdy budu mít stále pod kontrolou.

          A na začátku se takovýhle voloviny řešit nebudou. Budou rádi když to udrží na silnici a nepojede jim to po poli.

          1. Ano, když si mohu cíl vybrat 🙂
            Budou rádi, když to

            Ano, když si mohu cíl vybrat 🙂

            Budou rádi, když to udrží na silnici a nepojede jim to po poli? To myslíte vážně? Zkuste se projet s autopilotem Tesly. Já to v praxi zkusil na trase Ostrava-Přívoz Bohumín a zpět. Na silnici se to drželo naprosto bravurně.

                1. Nezkoušel jsem. Ani okýnkem dovnitř jsem nenakoukl.
                  Nezkoušel jsem. Ani okýnkem dovnitř jsem nenakoukl. 🙂

                  Není třeba tu kritizovat Teslu. Jak jsem říkal, já jim fandím a věřím, že budou úspěšní. Jen ne tak brzy jak si myslí.

  2. to sme si už vyprávěli jak jsou Japka vrici že
    to sme si už vyprávěli jak jsou Japka vrici že 😉

    investicniweb.cz/news-afera-kolem-japonske-ocelarny-odstartovala-kontroly-aut-a-vlaku/

    a k VW studiím budoucnosti asi tolik, že až lidová automobilka dá lidi alespon jedno funkcní elektroauto schopností LEAF2 až pak můžeme brát sliby chyby VW studíí vážně :)))

Napsat komentář