NEUVĚŘITELNÉ: polovina nově prodaných aut v Norsku je do zásuvky!

Severské ledové království nás nepřestává fascinovat. Podíl aut do zásuvky na celkových prodejích nových aut tam v září 2017 dosáhl 48,4 %!

Rekordního měsíce září Norsko dosáhlo mimo jiné extrémně vysokými dodávkami elektromobilů značky Tesla
foto: Tesla

Září roku 2017 bylo v Norsku rekordní. Prodalo se tam celkem 6524 nových aut do zásuvky, z toho 3850 elektromobilů (tržní podíl 28,6 %) a 2674 plug-in hybridů (tržní podíl 19,8 %).

K tomu je třeba připočítat také 1053 bazarových elektromobilů a 90 užitkových. Velkým překvapením byla v minulém měsíci Tesla, která v Norsku dodala taktéž rekordních 1007 elektromobilů Tesla Model S a 996 kusů Tesla Model X.

Přitom ještě v lednu 2014 byl podíl aut do zásuvky na nově prodaných vozech asi 25 %. S takovýmhle tempem růstu nebude pro Norsko problém se do roku 2020 přiblížit 100 %.

72 Comments on “NEUVĚŘITELNÉ: polovina nově prodaných aut v Norsku je do zásuvky!”

  1. Nori ziju v zelenej utopii
    to podstatne v clanku chyba – auta

    Nori ziju v zelenej utopii
    to podstatne v clanku chyba – auta so spalovacim motorom su zatazene brutalnymi danami, ktore sponzoruju nakup EV a dobijanie zdarma. Blbe je, ze to len dokazuje nulovu konkurencieschopnost elektromobilov.

    1. Norové se pouze rozhodli dále si nezasírat prostředí, kde
      Norové se pouze rozhodli dále si nezasírat prostředí, kde žijí, a vzduch, který dýchají. Zvláště když většinu elektřiny jim vyrábí voda.
      Nemáte pravdu – stejně, jako třeba v Dánsku, jsou všechna auta zatížená brutální daní. Jen elektromobilům ji odpustili. Protože o spalovacích vozech platí, že tzv. externality, tedy náklady s jejich provozem spojené (hluk, vibrace, spotřeba kyslíku a vypouštění jedů, kamkoliv dojedou), neplatí jejich majitelé a provozovatelé, ale všichni kolem. To je podstata jejich daně z aut. Elektromobil nezatěžuje, daň nemá.
      V podstatě mohou být rádi, že jsou elektromobily dnes díky malovýrobě ještě drahé. Protože s masovostí by jejich výhodnost i bez odpuštění daně byla hned jasná.

    2. no ale to nám elektromobilistům přeci nevadí. Naopak, je
      no ale to nám elektromobilistům přeci nevadí. Naopak, je to dobře že debiuové fosilové zatížený daní ze smradu raka na ulici dotují nákup elektromobilu jiným, těm správným lidem 😉 Tak je to správné, tak to má být! :)))

      kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

      NORSKO je o dost chytřejší země než ČEZko kde si neumí ani vytěžit lithium….

      seznam.cz/zpravy/clanek/vrteti-lithiem-kampan-ovladly-emoce-a-dezinformace-podivejte-se-na-fakta-38314

    3. samozřejmě LŽEŠ, hochu hloupoučký, EV auta jsou mnohem
      samozřejmě LŽEŠ, hochu hloupoučký, EV auta jsou mnohem dražší než běžná auta, takže žádné zdanění rakovin nemá takový takový vliv, jak tu lžeš. Nebo chceš říct, že Tesla se jim vyplatí, protože stojí 2 mil kč a více? 😀
      Podle vyjádření jednoho Nora, oni si to kupují třeba v Oslu hlavně kvůli možnosti jezdit v pruzích pro autobusy. Na cenu oni nehledí, ubohá socko 😉

        1. To říkali komanči lidem v severních Čechách také, že
          To říkali komanči lidem v severních Čechách také, že si zvyknou, umíraly ale častěji jak zbytek republiky. Teď bych řekl, že si zase rychle zvykly dýchat o něco lepší vzduch a mají delší život..

          Co je tedy lepší, zkus si sám odpovědět.

            1. Nebude potřeba. Stačí jen nevyvážet každoročně
              Nebude potřeba. Stačí jen nevyvážet každoročně produkci Temelína až 16TWh a je to. Zhruba 4 TWh dokáží plně uspokojit provoz 1 mil. ks osobních elektroaut s nájezdem 20 tis. km ročně. Přednáška a výpočty pana Marušince (ASEP)z VUT Brno v květnu na konferenci v Ostravě nebo 4.10.2017 v Olomouci.
              Jinak nejlépe v republice jsme na tom my Ostraváci. S výjimkou Baníku a dalších pozitiv máme i Ostragen, díky němuž přežíváme v tomto prostředí :-).

              1. správně!! Vývoz levné ČEZké elektřiny do Germánie aby
                správně!! Vývoz levné ČEZké elektřiny do Germánie aby si tam mohli nabíjet nové elektromobily a nesmrdět dízlpopelnicema zařídí nedostatek levné elektřiny ČEChům a tudíž potřebu nadále provozovat v ČEZku dízlpopelnice dovezené se slevou!!! skoro nové !!! pár roků jeté z GERMÁNIE !! kde se 4 mega dízlpopelnic potřebují dízlblejt ZBAVIT !! No není to snad ZASE skvělá NĚMECKO-ČESKÁ ekonomická spolupráce :)))) kdy blb čech sežere i s navyjákem a ještě za to ochotně zaplatí 😉

                ekonomika.idnes.cz/testy-dvoji-kvality-potraviny-prenos-ministerstvo-f91-/ekonomika.aspx?c=A171011_142308_ekonomika_fih

                NĚMEC – 1.jakost
                ČEZch – 2.jakost

                1. ČEzko potřebuje z ruska 900 tun uranu ročně na
                  ČEzko potřebuje z ruska 900 tun uranu ročně na elektřinu….

                  ekonomika.idnes.cz/diamo-lithium-tezba-rozhovor-tomas-rychtarik-fol-/ekonomika.aspx?c=A171011_357126_ekonomika_rts

                2. To bude hmotnost surového uranu (rudy).
                  JE Dukovany, VVER

                  To bude hmotnost surového uranu (rudy).

                  JE Dukovany, VVER 440, hmotnost paliva 42t
                  JE Temelín, VVER 1000, hmotnost paliva 92t

    1. Tyhle razantní dotace (a zdražení) si může dovolit pouze
      Tyhle razantní dotace (a zdražení) si může dovolit pouze Norsko, nicméně, lidé, kteří nakupují Teslu S v podstatě v ceně nejvyšší řady Superbu musí myslet na to, že na údržbu už jim nikdo nedá a až budou třeba měnit tlumiče, tak místo 10 tis. jako u Superba dají 90 tis. u Tesly S. Já těm dotacím říkám Danajský dar.

      1. Lidi takhle nepřemýšlejí. U nás je to hezky vidět, jak
        Lidi takhle nepřemýšlejí. U nás je to hezky vidět, jak si mladíci kupují starší baworáky a jiná fára, co nová stála milion či dva. A pak se jim na nich něco malého pokazí, třeba jen dojdou brzdové destičky či se ojedou pneu. A rázem hodnota auta stoupne dvakrát 🙂 Na druhou stranu je to hezké praktické školení ekonomiky provozu vozidla.

  2. Řekl bych že s TM3 jsou ve výrobě pěkně v prdeli a tento
    Řekl bych že s TM3 jsou ve výrobě pěkně v prdeli a tento měsíc nevyjede ani 300 aut a to mělo být v tomto měsíci kolem 3000. Začíná to dobře drhnout viz dnešní Elonovo přiznání že linka jede na 1/10 oproti plánu pro tento měsíc.insideevs

    1. Mají tam nějaký problém s některými díly. To se dalo na
      Mají tam nějaký problém s některými díly. To se dalo na začátek výroby čekat. Já to očekával a podle mě nejsem sám. Investoři jsou zatím v klidu. Problém nastane, pokud se to nepodaří nakopnout do konce roku, ale to se asi podaří.

    1. Germáni (vláda) nechtějí, pretože Germáni (koncerny)
      Germáni (vláda) nechtějí, pretože Germáni (koncerny) nevyrábajú.
      To je celé.
      Keby VW, BMW a MB neboli takí přizdisráči, a už niečo poriadne hodili na trh, tak to je iná pesnička.
      Toho sa nebojím.

      To skôr také motoristicky hyper-konzervatívne krajiny, ako je Slovensko, budú mať problém adaptovať sa na nový svet, dotácie/nedotácie.

  3. Nemám rár tyhle diskuse – lidi se perou o nesmysly, ale
    Nemám rár tyhle diskuse – lidi se perou o nesmysly, ale budiž, ani jedno z mých aut se ani netřese, a ani nesmrdí. Na rozdíl od např.: „Leafa“ mají dojezt přes 1000km a další dojezd mají za cca 5 minut tankování je dalších 1000km. Jsem ten, který rád půjde do čehokoli smysluplného i do elektroauta i elektroletadla, ale nikam s tím nedojedu/nedoletím – v tuto chvíli to nemá smysl – je to nepoužitelné. Pravděpodobně norové jezdí jen k supermarketu a zpět (135km :).

    1. Jako majitel elektromobilu vám to řeknu takhle.
      Jako majitel elektromobilu vám to řeknu takhle. Malobaterkový elektromobil je na denní ježdění do 200 km se zajištěným nabíjením. Víc už je zpravidla pak nepohodlné a je nutné se přizpůsobovat. Nicméně mít v i3 44 kWh baterii, bude denní pohodlný rádius bez omezování kolem 500 km a to je už něco úplně jiného. Dnes bych existovat jenom s elektromobilem nechtěl, ale jelikož máme dvě auta, nevidím v tom vůbec žádný problém.

      1. Bydlím na horách, a jak je to s elektromobilem v zimě?
        Bydlím na horách, a jak je to s elektromobilem v zimě? Např. je minus 15 a potřebuji nutně jet 100km daleko a dost rychle (mám dálnici za „rohem“ tak průměr je cca 120km/h) Dojedu až tam? nezmrznu cestou? A jako na potvoru na konci mé cesty (Praha) je zácpa tak na hodinu pojíždění posledních 10 km.
        Nejedu mým neekologickým, „roztřeseným, smrdícím autem“ a navíc, nic sebou nevezu, takže jsem si mohl vzít svou novou I3. jaká je šance na přežití?

        1. jasně s Teslou 200km 200kmh dojedeš v pohodě 🙂
          jasně s Teslou 200km 200kmh dojedeš v pohodě 🙂 Popojíždění na konci neva, se snižující rychlostí se úměrně prodlužuje dojezd 🙂 A když si dáš načas a nepřekročíš 50kmh dojedeš do smrdutýho dízlraka zpráskanýho Práglu dokonce 2krát 😉
          TMS/X90D dojezd:
          do 050kmh / 800km
          do 100kmh / 400km
          do 150kmh / 300km
          do 200kmh / 200km jaro léto podzim zima tojefuk 😉

          youtube.com/watch?v=C8CgeT_qpB0

        2. Nejsem majitel BEV, takže čistě teoreticky to samozčejmě
          Nejsem majitel BEV, takže čistě teoreticky to samozčejmě bude záviset na kapacitě baterie a typu vytápění. S TM3 byste měl mít na cestu 100 + 100km i s vytápěním ještě slušnou rezervu. Pokud se se týče zácpy, tak tam jste naopak ve výhodě, protože BEV je do zácpy oprati spalovacímu motoru nesrovnatelně úspornější, protože při nízkých rychlostech při popjířdění se dá aerodynamický odpor zanedbat a při brzdění rekuperujete. Opět bude problém vytápění. S BMW i3 bych to v zimě neriskoval. Je to auto do města a kapacita je na delší výjezdy nedostatečná.

          1. Toto jezdím s e-NV200 úplně normálně i v zimě i v minus
            Toto jezdím s e-NV200 úplně normálně i v zimě i v minus 15. Na zácpy se dokonce těším, protože v té chvíli se spotřeba téměř zastaví a tepelné čerpadlo jen temperuje s minimálním odběrem. A jestliže tohle se dá jezdit eNVéčkem, které je na spotřebu a baterkou na tom téměř nejhůř, dá se to jezdit vším ostatním.

        3. To záleží na tom s jakou. S mojí i3 s 22 kWh baterií by
          To záleží na tom s jakou. S mojí i3 s 22 kWh baterií by to touhle rychlostí s topením nešlo. S rozumným topením a rychlostí 90 km/h s předchozím předehřátím na kabelu by to šlo. S aktuálně prodávanou i3 s 33 kWh baterií by to šlo s normálním topením i tou rychlostí kolem 120 km/h, tam byste musel nabít na na cestu zpátky rychlonabíječce. S i3 se 44 kWh baterií, která se bude prodávat příští rok by se ta cesta dala zvládnout tam i zpět s topením, ale poněkud nižší rychlostí kolem 100–110 km/h. V létě klidně 130 km/h tam i zpět a ještě zbyde.

        4. Garážové stání je základ .
          Pokud má elektomobil

          Garážové stání je základ .
          Pokud má elektomobil chráněné parkovací místo Samozřejmě s možností nabíjet. Je to obrovská výhoda .
          V garáži auto tolik neprochladne a během jízdy není potřeba tolik energie na temperování interiéru jako když, auto stojí venku na mrazu a je potřeba mnohem více energie k prohřátí interiéru .
          To samé platí i pro akumulátor, který si v garáži udrží vyšší teplotu a dojezd se během chladných dnů sníží méně. Během jízdy se už akumulátor vlivem čerpání/rekuperaci energie sám temperuje.

        5. Taky bydlím na horách a na tyhle cesty mám hybridní auto a
          Taky bydlím na horách a na tyhle cesty mám hybridní auto a nedá se o něm říct že bylo smradlavé a navíc je o 30% levnější než I3.

          Na cesty kolem komína i po horách mám elektriku na krátké trasy do 100 Km je to super, nemusí se řešit studený motor,ale garáž s nabíjením a nezávislé topení v autě je podmínkou. Jinak co se týče trakce na sněhu zadní náhon super, přední nebrat.

            1. i3 šla se zadním náhonem při rekuperaci po ledě do smyku,
              i3 šla se zadním náhonem při rekuperaci po ledě do smyku, muselo se opatrně. Ale to byl led, jinak se to těžko dalo utrhnout. V každém případě ale musím konstatovat, že jakýkoli e-pohon je v zimě o mnoho lepší – má měkký záběr a nemusím skoro na volnoběh se spalovákem řešit rozjezd spojkou. Takhle fakt jen zalechtám akcelerátor nebo to nechám samo rozjet, pokud je „asistent rozjezdu“. A v zimě je vše ještě na sněhu tišší. Do kopce i s předním náhonem opět paráda. A brzdění rekuperací nemá chybu – zase měkký záběr a netrhá se to. To se musí zažít.

          1. nj ropná zkorumpovanost 100 let dotovala fosil tak je ted
            nj ropná zkorumpovanost 100 let dotovala fosil tak je ted levný, ale neboj germánských soustružníků ubývá a mladý jdou rači programovat tesla firmware, to se časem vyléčí 😉
            PS: jen to nezapomeň po 10ti letech až to začne kouřit sešrotovat ne abys to předával nebo za úplatu dalším korupčním generacím k užívání 😉

      1. TDI
        je Totálně Debilní Investice
        pro Totálně Debilní

        TDI
        je Totálně Debilní Investice
        pro Totálně Debilní Idioty 😉 vzádu na deklu mívají tylde popelnice obvykle titul-vizitku : TDI ale spolehlivě se poznají podle černýho laufu ikdyž ho schovávají pod plastem jak se za něj stydí….
        PS: dyt i chodci už je nemají rádi jak je otravují RAKA a agresivita roste… znášto ;)))

        1. Já nejsem zastánce omezování dostupnosti aut. Já jsem
          Já nejsem zastánce omezování dostupnosti aut. Já jsem zastánce odstranění starých dieselů a rozumné podpory EV v rámci možností. Pokud má někdo hluboko do kapsy, měl by mu stát spíše pomoci, než aby mu házel klacky pod nohy. Ostatně, být chudákem, koupím si teď spíš benzínovou ojetinu než naftový traktor. Lépe to startuje v zimě, dají se koupit za pár šupů a servis mě nezničí.

            1. tak to zas psychomanipuluješ anonyme. My jenom tvrdíme
              tak to zas psychomanipuluješ anonyme. My jenom tvrdíme fakta. Dízl je jed a VW dělal dízl sněhově čistý co podváděl emise 😉 Že vymění šéfa neznamená odpuštěno 🙂 to se s nima potáhne 1.000 let :)) za vrahounama odtáhni na auto.cz, tam je dízlfilů dost 😉

Napsat komentář