Nový Nissan Leaf v detailech na videu Bjorna Nylanda

Známý norský elektromobilní nadšenec a popularizátor Bjorn Nyland aktuálně navštívil akci Nissan Futures 3.0 v Oslu. Zblízka si tam prohlédl a natočil nový Nissan Leaf.

Nový Nissan Leaf je mainstreamovější, ale možná ne až tak přelomový, jak někteří čekali
foto: Nissan

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf nabízí 40kWh baterii a díky tomu i dojezd 378 km NEDC. Bjorn si ale všímá i mnoha dalších detailů.

Předně, velkého prostorného kufru a faktu, že nejspíš za příplatek půjde v Evropě pořídit 22kW třífázové dobíjení jako nadstandard proti základnímu 7kW.

Nový Nissan Leaf už se začal vyrábět v USA a Británii a na přelomu roku by měl být k dostání.

99 Comments on “Nový Nissan Leaf v detailech na videu Bjorna Nylanda”

  1. No to jako fat ten budík tam? Odhlédneme-li od toho, že je
    No to jako fat ten budík tam? Odhlédneme-li od toho, že je to dost těžké retro, tak ta kaplička vypadá, jako slepená ze dvou částí. Type2 konektor pro nabíjení jednou fází? Jako proč? Aby nissanisti musely vyměnovat nabíjecí příslušenství bez posunu k lepšímu? A volit v dnešní době pro nabíjení 40kWh baterky zastaralý CHAdeMO standard je taky dost nepochopitelné.

    1. Ten Mennekes už se tu řešil níže. Podle mne je jeho
      Ten Mennekes už se tu řešil níže. Podle mne je jeho přítomnost dost pádné potvrzení toho, že Leaf2 bude v EU nabízet v základu jednofáz 7kW 32A a za příplatek třífáz 22kW 3x32A. Jako technická řešení Nissanu byla vždy dost podprůměrná, ale nevěřím že by to byli zas až takoví ignoranti, aby jen vyměnili Yazaki za Mennekes bez využití třífázového dobíjení pro EU.

      No a CHAdeMO jako dítě Nissanu tu s námi holt ještě nějaký ten pátek zůstane. V tomto myslím nikdo ani nečekal nic jiného.

      1. Moc bych si přál, aby to tak bylo, ale moc nedoufám. i3
        Moc bych si přál, aby to tak bylo, ale moc nedoufám. i3 taky měla jednofáz 32A bez možnosti příplatku u první verze. A pak z toho udělaly 3x16A. Ale i 3×16 by byl posun. S tím chademo si ale nissan neuvědomuje, že už za rok to může být velký handicap oproti konkurenci, která umožní 100 i více kW nabíjení svých vozidel.

        1. No ono těch 1x32A je stále klíčových pro USA a JP,
          No ono těch 1x32A je stále klíčových pro USA a JP, tudíž se nedivím její unifikaci pro celý svět. Mimochodem faceliftované BMW i3 přineslo 3x16A 11kW nabíječku právě jen kvůli EU, v USA se totiž po faceliftu nadále prodává i3 pouze 7,4kW 1x32A/240V nabíječkou. Takže Nissan by pouze následoval příklad BMW s tím rozdílem, že BMW nabízí v EU již jen 11kW, kdežto Nissan dá nově na výběr 7,4kW a 22kW.

          Co se týče CHAdeMO, tak to se samozřejmě také vyvíjí. 100kW verze už byla schválena, 150kW (500Vx350A) je tuším těsně před schválením a testuje se už i 350kW (1000Vx350A). Tzn. v tomto duchu nemám strach že by nové 150kW stanice neuměly oba standardy v plné palbě.

          1. Ta informace o 22kw je diskutabilní. Že by to neměli v
            Ta informace o 22kw je diskutabilní. Že by to neměli v ceníku? Všude se uvádí výkon do 6,6kW.(nissany totiž nabíjí ve skutečnosti jen proudem kolem 29A + nějaká režije ovládání, takže odběr do 30A) Nabízí k tomu keba 22kw wallbox a píší, že s ním bude nabíjení 2x rychlejší. Ale pokud by to tak bylo, tak je to bomba! Nissan by měl silnější palubní nabíječku, než v současné době prodávané tesly. To bych asi znovu začal uvažovat o nové e-nv200.

              1. Souhlasím. Ceník v USA ani v Německu nemá žádný
                Souhlasím. Ceník v USA ani v Německu nemá žádný příplatek za AC nabíječku.
                V autě nic proti JPN verzi nezměnili, jen ten konektor.
                V Evropě je už dost stojanů s koncovkou Mennekes kde nemůžete použít vlastní kabel s redukcí (právě včera jsem takto nemohl nabít).
                Bylo by třeba výrobcům to přikázat. V EU standard CCS, Mennekes minimálně 2x16A.
                Ať nedopadneme jako mobilní telefony ve svých začátcích.

                1. No pokud to není v oficiálním ceníku, tak to nově
                  No pokud to není v oficiálním ceníku, tak to nově uvedená verze opravdu neumí. V tom případě by se dalo ještě očekávat, že dorazí v MY2019 spolu s 60kWh baterií a nebo také vůbec.

          1. Kdepak, mýlíte se. To je genderová čeština plně v
            Kdepak, mýlíte se. To je genderová čeština plně v souladu se směrnicí EU 2312/2016 o vyrovnání maskulina v českém jazyce. „Nisanisti museli“ je hnusný mužský šovinismus a nemá v naší nové krásné rovné Evropě co dělat. Ostatně jako celá čeština, která je sice ženského rodu, ale jazyk český jako muž je zase špatně 🙂

            P.S. Že Vi biste nakonec chtěl, abi se Ty ženi vrátili z továren Nyssanu domů k plotně!?

  2. Ten analogovy budik, to je jako vtip? Proc delat krok zpatky.
    Ten analogovy budik, to je jako vtip? Proc delat krok zpatky. Stary leaf mel tak krasny digitalni rychlomer hezky nahore palubovky a ted tam svihnou pitomy budik jak z nejakeho dementniho cmoudu? Taky se mi trochu zatocila hlava z tech vsech tlacitek a hejblatek, jen na volantu sem napocital 18 talcitek…. zlata TM3, vypada to pak jak iPhone vs Nokia 3310.

    1. Ten analogovy budik je náprava toho diginesmyslu z 1dničky
      Ten analogovy budik je náprava toho diginesmyslu z 1dničky 😉 Pro pohodlný sledování rychlosti je pro oči mnohem lepší analog ručička než přeskakující čísílka 😉 Ano starý LEAF 1 měl debilní digihru z 90tých místo palubovky 🙂 TM3 ?? To myslíš tu lacině vodrbanou přepálenou americkou káru co má místo palubovky 15″ckový LCDčko?? :))) Jako Ajfón je přepálená cihlička pro ňjujorský metrosexuály a teplomily 😉 Zlatej Jihokorejský Samsung světová jednička 😉

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/

      1. Tak digitalni display clovek precte mnohem rychleji nez
        Tak digitalni display clovek precte mnohem rychleji nez analogovovou picovinu, to je vedecky dokazany fakt. Nejde mi o tu debilni hru se stromecky, ale o ten hezky viditelny digitalni tachometr ktery mel ridic krasne ve stredu nad volantem. TM3 to bude mit velice podobne jen to bude vice v prave casti zorneho pole. Rozhodne sem radsi za toto reseni nez se snazit lustit posrany budik ktery je stejne z poloviny zakryty volantem, jak to ma vetsina dnesnich cmoudu. Rozhodne od Nissanu krok z5 doprdele.

        1. Uz kdyz se dala poprve nastavit na maxidot display u VW
          Uz kdyz se dala poprve nastavit na maxidot display u VW digitalni rychlost, tak jsem to tam mel namisto spotreb a jinych zbytecnosti, a oci mi vzdy padli jen na tennto udaj. Tim spise, ze v te dobe zacali delat nelinearni analogovy ukazatel rychlosti, ve kterem aby se prase vyznalo.

          Ty tlacitka me taky vydesili, na tom volantu jsem je nepocital, ale taky me hned napadlo, ze je to ulet.
          Ono vubec ovladat neco na volantu. Bezne se mi stava, ze ve meste vrtim volantem a pritom potrebuji treba zvednout hovor… Radeji i to ovladam pres display.
          Ale nechci byt zase za nejakeho Tesla fanatika. Pravdou je, ze treba prepinani rezimu sport/ludicrous by mohlo byt nekde po ruce. Ono se to pri te akceleraci, kdyz vyrazite za nejakym sportakem (a i ten rezim sport vas tlaci do sedacky) blbe na tom display nahmatava.

          1. Nezvyknem nic nastavovat ak idem do zakruty, nie to este na
            Nezvyknem nic nastavovat ak idem do zakruty, nie to este na krizovatke. Sofer ma v prvom rade soferovat. A rads3j zmeskat hovor ako naburat. Ak ste mali na mysli jazdu z ProPilotom tak to potom beriem s5. I ked aj s nim sa clovek ma mat na pozore.

  3. Mennekes zásuvka v EV by mohla znamenat opravdu úplně jiný
    Mennekes zásuvka v EV by mohla znamenat opravdu úplně jiný level v nabíjení, jestliže by šlo pořídit 3f nabíjení. Zřejmě je to sjednocení se ZOE. EV by mělo mnohem vyšší hodnotu a nebylo by závislé na rychlonabíječkách. Doufejme, že to bude 22 kW a ne „jen“ 11 kW jako i3.

    1. Bohužel i přes změnu konektoru z J1772 na Mennekes nedošlo
      Bohužel i přes změnu konektoru z J1772 na Mennekes nedošlo k rozšíření nabíjecích fází. Došlo pouze ke zvýšení výkonu nabíječky z 6.6 kW na 7 kW, tedy navýšení vstupního proudu 1f na zhruba 30 A. Je to velké zklamání… V tomto případě moc nechápu Nissan, proč přešel na Mennekes, když stále využívá jednu fázi. Nabízí se otázka, proč zrovna nezvolil EU standard CCS? Ani nemluvím o majitelích, kteří budou přecházet z první generace Leafa. Kabely s koncovkou J1772 budou muset předělat nebo pořídit nové.

      1. Ano, toho všeho jsem si vědom. Jde mi hlavně o to, aby to
        Ano, toho všeho jsem si vědom. Jde mi hlavně o to, aby to šlo vůbec objednat (3f 22kW). Když pak bude majitel prodávat staršího Leafa, nechá k tomu i kabel J1772. Pak si musí pořídit nový kabel a na to přece máme v ČR kamarády, co to profi vyrábí.

      2. Tak myslím že je naprosto jasné že Nissan si teď musí
        Tak myslím že je naprosto jasné že Nissan si teď musí sníst svoji polívčičku a své CHAdeMO v EU ještě nějaký ten pátek držet ať to stojí co to stojí. Vzhledem k tomu že facelift Renaultu Zoe už má vyjet s CCS je celkem očekávatelné že i Nissan někdy k roku 2020 na CCS v EU chtě nechtě přejde.

        1. A co je tam za tak podstatny rozdil? Co jsem cetl, tak se s
          A co je tam za tak podstatny rozdil? Co jsem cetl, tak se s nimi zachazi prakticky stejne jak s Li-Ion, jen cilove napeti je jine. A to se z hlediska packu da resit tak, ze by se jich dalo vic do serie, aby optimalne vyuzily 400V, co daji dnesni stanice. Navic 50kW by pro 80kWh baterku melo byt s prstem v nose, zadny velky stres.

          1. Našel jsem specifikace baterie v E6. Rozsah napětí je
            Našel jsem specifikace baterie v E6. Rozsah napětí je 200–380 V. Váží 650 kg, 57 kWh využitelných a je to evidentně zhruba stovka 180 Ah článků, vzduchový chlazení a ohřívání. Asi by to rychlonabíjení zvládnout mělo, ABB nabíječky tento rozsah napětí zvládají.

  4. Nevíte někdo kdo máte Teslu jestli si tam můžu nějak
    Nevíte někdo kdo máte Teslu jestli si tam můžu nějak nadefinovat že mi interiér neklesne třeba pod 6 stupňů i kdykoliv přes noc ať už jsem na nabíječce nebo ne? Případně kolik to vytápění žere. Ale čekám že u T3 by ta spotřeba kvůli velikosti mohla třeba o 20-30procent klesnout. Případně kolik měřáků teploty to má jestli vnitřní,venkovní a pak třeba motoru nebo baterky.

        1. Z baterie to nedá, pokud je někde v dosahu síť, pak si tam
          Z baterie to nedá, pokud je někde v dosahu síť, pak si tam můžeš dát běžné elektrické topení. Hloupý je, že v zímě, když člověk zastaví na pár hodin na ulici, tak to auto vymrzne, nezávislé topení mě vždy v autě bavilo, v EV na to mohu zapomenout

                1. Je to už dlouho co jsem jezdil v chladném počasí s Teslou,
                  Je to už dlouho co jsem jezdil v chladném počasí s Teslou, ale v manuálu píší tohle

                  „Pre-condition your Model S while it is plugged in. When plugged in with the climate control system activated, you can use the mobile app to remotely cool or heat the cabin.“

                2. Topeni / klimatizace zapnout na dalku jde at je auto v zasuvce
                  Topeni / klimatizace zapnout na dalku jde at je auto v zasuvce ci nikoli. Pokud je v zasuvce, pak se bere elektrina pro toto prednostne ze site. Dokonce to ma jakousi funkci uceni a predvidani, kterou kdyz zapnete tak se nauci, ze kazde rano ve stejnou dobu jezdite do prace a nastavujete si nejakou teplotu a tak vam to predem na ni vytopi.
                  U toho temperovani je ovsem problem, ze to neumi nastavit mene nez 15stupnu pak naskoci LO a zacne to na plno klimatizovat.
                  Ochranu proti prehrati interieru v letnich mesicich to ma primo v menu jako funkci (a funguje to), ale s tim temperovanim asi jedine napsat do Tesly at to tam dodelaji.

                3. Tak to platilo u starších vozů, se kterými jsem jezdil, v
                  Tak to platilo u starších vozů, se kterými jsem jezdil, v návodu na tesla.com to je s připojeným kabelem (str.10)

                  TESLA manual

                4. Jj, taky se v navodu pise od lonskeho podzimu, ze to ma
                  Jj, taky se v navodu pise od lonskeho podzimu, ze to ma automaticka dalkova svetla a v realu zacali fungovat asi pred dvema tydny po posledni aktualizaci.
                  Ja vam tu nevypravim nejake nactene moudra, ale jak to funguje v realu. Vcera vecer jsem to pro jistotu jeste zkousel abych videl jak nizko pujde ta teplota nastavit a pred tim jsem odpojil kabel. O dovolene jsem zase bezne na dalku klimatizoval, i kdyz nebylo auto na kabelu.

                5. Já jsem jezdil poprvé Teslou, když ještě nikdo tady ani
                  Já jsem jezdil poprvé Teslou, když ještě nikdo tady ani neznal Muska, takže vývoj prostě jde dopředu. Co jsem měl před pár měsíci půjčenou Teslu X, tak jsem to nezkoušel, když nevím přečtu si návod, někdo když neví, koupí si auto 🙂

                6. Taky jsem (vasimi slovy) olizoval monitor s navody nez jsem si
                  Taky jsem (vasimi slovy) olizoval monitor s navody nez jsem si ji koupil. Jak myslite, ze bych vedel o tom co bylo v navodu loni na podzim, kdyz auto jsem dostal na zacatku dubna.
                  Ted jsem jeste cestou do prace koukal na info u te funkce pro uceni-se jak ma predtopit, mimo to tam popisuji, i jak funguje ochrana proti prehrati kabiny, ze to hlida aby teplota neprekrocila 40stupnu a na konci zminuji, ze tyhle funkce jsou aktivni jen pokud je v baterii vice nez 20%.

                  PS: Mimochodem se pohybuji od roku 97v IT oboru, takze Muska znam od doby co zalozil PayPal.

                7. To odpovídá vlastnostem dnešních spalovacích aut s
                  To odpovídá vlastnostem dnešních spalovacích aut s nezávislým topením. Taky se mi nezapne topení, když svítí rezerva.

                8. špatně jste pochopil psaný text. Citujete sekci o tom, jak
                  špatně jste pochopil psaný text. Citujete sekci o tom, jak zvýšit dojezd a účinnost využití energie. Manuál neříká, že k topení musí být auto v zásuvce, ale říká, že POKUD CHCETE MAXIMALIZOVAT DOJEZD, netopte v autě, když v něm nejste a není v zásuvce. Dost podstatný rozdíl.

            1. Topení i klimatizaci si mohu na dálku pustit i u spalováku.
              Topení i klimatizaci si mohu na dálku pustit i u spalováku. Kde jste přišel na to že to nejde u všech spalováků? u BMW, Mercedes a třeba VW je to standard od určitých výbav určitých modelů, kupříkladu moje E to má a mělo ve standardu. Na telefonu navolím čas a auto se buď vyhřeje nebo vychladí. U mého auta to ovládám přes aplikace meconect, u manželčina Golfu to jde přes aplikaci carnet. Motor a následně klimatizace tak fungují maximálně 30 minut, odpozoroval jsem že klimatizace se spouští až 5 minut po nastartování motoru.

                1. Ano v garáži to problém u spalováku bude. Řešení ale i
                  Ano v garáži to problém u spalováku bude. Řešení ale i tak existuje, a znají ho v severských zemích, možnost auto vytápět a chladit elektřinou ze zásuvky, občas je takové auto jako dovoz vidět i na Českých silnicích, kdy má někde zásuvku na připojení do sítě ač se nejedná o BEV či plug-in.

                2. Když budete parkovat v hotelové garáži kde nemáte
                  Když budete parkovat v hotelové garáži kde nemáte možnost se připojit do zásuvky bude vám i toto prd platné. Také jsem myslel, že mluvíme o standartních autech nikoli o modifikacích určených pro určitou část trhu.

                3. Moje i manželky auto je standardní auto bez modifikací a
                  Moje i manželky auto je standardní auto bez modifikací a běžně prodávané kdekoli v Evropě.

                4. Takze vase i manzelcino auto ma elektricke vytapeni i
                  Takze vase i manzelcino auto ma elektricke vytapeni i klimatizaci?

                5. Je vidět jak čtete posty a strom diskuze na které
                  Je vidět jak čtete posty a strom diskuze na které odpovídáte.
                  Klimatizace se do aut dělá i nějaká jiná než elektrická? Dodnes jsem žil v domnění že kompresor klimatizace je vždy na elektřinu.

                  Vážím si názory lidí co diskutují o věcech kterým rozumí, a na hybrid chodím právě proto, že je o alternativách kterým fandím, mé příští auto bude jistě plug-in hybridní. Ale některé diskuze s elektromobilisty jsou někdy hodně směšné a doslova extrémistické. Máte to zapotřebí občas ze sebe dělat blbce tak zjevnými přehmaty?

                6. Nepoznam fosilne auto, ktore by malo elektricky kompresor
                  Nepoznam fosilne auto, ktore by malo elektricky kompresor klimatizacie, vsetky maju kompresor klimatizacie pohanany remenom od spalovacieho motora

                7. To už jsem slyšel někdy před 20 lety, že na západě
                  To už jsem slyšel někdy před 20 lety, že na západě když okamžitě po nastarovaní motoru s autem neodjedete, tak vám může policajt napařit pokutu za zbytečné zamořováni životního prostředí. Takže nějaký zdlouhavý zahřívání auta jako za starých časů už by mělo bejt nemyslitelné.
                  Možná je to jen hoax nevím.

                8. Také jsem to někde před časem četl, že pokutovali za
                  Také jsem to někde před časem četl, že pokutovali za nastartovaný motor během čištění auta od sněhu.

                9. A ja som si myslel, ze je to zakazane aj u nas, akurat, ze to
                  A ja som si myslel, ze je to zakazane aj u nas, akurat, ze to nikto neriesi. Nieco ako fajcenie na zastavkach.

                10. No mam podezreni, ze to bylo nekde v Brne, ale ruku do ohne za
                  No mam podezreni, ze to bylo nekde v Brne, ale ruku do ohne za to nedam.

                11. Jsem moc rád, že se zrovna toto téma rozjelo. Fakt.
                  Jsem moc rád, že se zrovna toto téma rozjelo. Fakt. Pamatuji si, že jsem si kdysi na firmě, kde jsem pracoval, půjčil Felicii, která měla klimu a na dálnici do kopce se to muselo vypínat, aby to trochu jelo. A teď ve všech EV si užívám, že to nežere výkon motoru! A právě výše uvedené si uvědomuji, že teplotu klimy nastavuji na nejmenší nutnou teplotu a porovnávám to s vnější teplotou – výsledek je za co nejmenší energetickou náročnost ideální prostředí v autě!
                  Přímo nenávidím, jak si borec ve spalováku řeší klimu nebo topení tím, že během doby, co já nabíjím, tak vedle mě vrčí, aby topil nebo chladil – naprosto běžné na Vystrkově a v Jihlavě. Proto vděčím Vestci, že tam snad se tohoto nedočkám! Díky!

                12. To je pravda. Na Vystrkově se schází partičky mladejch se
                  To je pravda. Na Vystrkově se schází partičky mladejch se svejma vytuněnejma čmoudama co čmoudí dvakrát tolik co normální auta, blokují nabíjecí stojany, zásadně nechcípají motory (asi ze strachu, že už to nenastartují) a k tomu všemu jim z otevřených okýnek burácí (málem jsem mylně napsal hudba…) nějaké zvuky.
                  Jsem rád, že už aslepoň cestou z Moravy tam nebudu muset díky Vestci nabíjet.

                13. Ano, situace na Vystrkově je již hodně vyhrocená a je tu
                  Ano, situace na Vystrkově je již hodně vyhrocená a je tu nesčetněkrát vidět, že to vadí nám všem, pro které byla stanice postavena! Pokud na Vystrkov jedu (z různých důvodů) spalovákem, ani by mě nenapadlo zastavit na nabíjecích místech – to mi věřte! Takže tu pakáž bych jako majitel místa řešil hodně rychle … A pokud by vedle mě ještě měl natočenej čmouďák … dále psát fakt už nebudu … Díky za podporu!!! Prosím udržme Vestec čistý!!! Díky!

                14. Třeba Toyota Prius ma elektrickou klimatizaci….
                  Třeba Toyota Prius ma elektrickou klimatizaci….

                15. Vyzerá to tak, že blbca ste zo seba urobili vy. Kompresor
                  Vyzerá to tak, že blbca ste zo seba urobili vy. Kompresor klimatizácie na elektrinu :DD

                16. To jste žil tedy opravdu v mylném domnění. Kompresor
                  To jste žil tedy opravdu v mylném domnění. Kompresor klimatizace je vždy poháněn spalovacím motorem a spíná se přes elektromagnetickou spojku.
                  Mimochodem kompresor klimatizace si vezme ze začátku než vnitřní prostor ochladí a ubere výkon klidně 5kW což by startovací baterii 60Ah (a to už je spíše silnější, běžně se používají i jen 40Ah) za předpokladu, že bude plně nabitá vycuclo za necelých 9minut…

                17. Ano koukám že jsem se spletl. Ale kolega diskutující
                  Ano koukám že jsem se spletl. Ale kolega diskutující nahoře popsal že klimatizace pustit jde a že se mu k tomu spouští i motor. Problém to tedy zřejmě nebude ani u konvenčních aut.

                18. Vy už jste opravdu někdy viděl auto, které si umí
                  Vy už jste opravdu někdy viděl auto, které si umí nastartovat motor a spustit klimatizaci?

                19. A vy jste takové auto nikdy neviděl? Stačilo snad jen
                  A vy jste takové auto nikdy neviděl? Stačilo snad jen aplikace které jsem napsal zadat kupříkladu do google nebo youtube. Takovéto aplikace má dnes téměř každá automobilka, a je na nich jaké funkce uživateli povolí. Já mohu své auto nejen nastartovat číms se mi pustí veškeré komfortní systémy auta jako je i klimatizace, ale i s ním kupříkladu zaparkovat či vyjet z řady. Je to funkce remote parking a parking pilot. Obdobnou aplikaci máte snad i s Teslou, jen se to jmenuje prostě tak jak si to nazvala Tesla. Takže pokud nevěříte a stále si myslíte že jste takové auto nikdy neviděl, tak doporučuji dané názvy zadat třeba do google nebo youtube a podívat se že taková auta potkáváte běžně na silnici. Mercedes S má tyto funkce někdy od roku 2013 a ostatní modely Mercedesu to dostávají od roku 2015, podle uvádění nových generací na trh. U jiných značek se názvy aplikací liší a každá má svou s vlastní sadou funkcí které uživateli povolí.

                  Je mě v podstatě jedno jestli mi věříte čí nevěříte, to je čistě vaše věc. Od uživatele Tesly bych ale čekal větší rozhled v technologiích které jsou dnes dostupné u aut.

                20. Ja vam verim, i kdyz startovat auto nekde na verejnem
                  Ja vam verim, i kdyz startovat auto nekde na verejnem parkovisti na dalku aby se mi pred tim nez budu odjizdet vyklimatizovalo mi prijde podivne. Nemluve o tom co jsem tu uz popisoval.
                  V garazich nepouzitelne, pro ohrev auta po mrazive noci nevhodne z duvodu, ze jednak se u dnesnich motoru nedoporucuje studeny chod na prazdno a jednak ohrat motor volnobehem tak aby zacal topit i do kabiny, to aby to u nekterych typu motoru startovalo uz o pulnoci. A pokud vam povane spravne vitr, takze se zacne nasavat smradek z vyfuku do kabiny tak vas po prichodu ceka prijemne prekvapeni. A to se mi bezne stavalo i jen pri stani na semaforech.

                  Proste tyto funkce budou podle meho nazoru z logiky veci vzdy pouzitelnejsi u ev.

                21. Bratr má dealerství a servis jistého Korejského koncernu,
                  Bratr má dealerství a servis jistého Korejského koncernu, a ohledně nějakého doporučení ohledně studeného chodu motoru pro zahřátí se vždy jen usmívá, jak jsou lidi důvěřivý ve všechny ty blbosti, co se kde píšou i na lukrativních serverech. Těch mýtů a pouček které jsou nesmyslné je spousta.

                  Na zimu má můj model ve standardu nezávislé topení. A ač mohu v aplikaci přepínat právě mezi předehřevem a klimatizací, rozsah nastavení teploty je u obojího stejný, od 16 do 25 stupňů. U předehřevu se tedy nespustí motor auta. Přepínání vnitřního okruhu a vzduchu z venku se u Mercedesu C a výše řídí automaticky podle čidla, a pokud je zaznamenáno zhoršení kvality nasávaného vzduchu, automaticky se přepíná na vnitřní okruh. Předpokládám že stejně to mají i Tesly s hepa filtrem.

                  Ano že to s BEV dává více smysl nemůžu než souhlasit. Proto také do budoucna zvažuji elektrifikované auto, u mne ale prozatím plug-in hybridní.

                22. Jo, pokud to ma pridavne topeni, to pak jo, a na automaticke
                  Jo, pokud to ma pridavne topeni, to pak jo, a na automaticke prepinani na vnitrni cirkulaci jsem si pravda nevzpomnel. Jsou to, ale prvky premiove vybavy, zatimco u ev to mohou mit i ty nejlevnejsi v zakladu, nebot jde jen o upravu softwaru. Pravda, ale je ze u soucasnych levnych ev s malou baterkou uz by musel clovek kalkulovat s kapacitou baterky, kterou mu to odsaje. V tomto smeru nas vsak cekaji svetle zitrky. 🙂

                23. Já si zase vážím, když se někdo netváří, jako když
                  Já si zase vážím, když se někdo netváří, jako když snědl všechnu moudrost světa a přitom nemá pravdu v něčem co ví snad každý krom něho…

                24. Neexistuje spalovacie auto, ktoré má klimatizáciu na
                  Neexistuje spalovacie auto, ktoré má klimatizáciu na elektrinu. To ste si vymyslel. Ak chcete oponovať, tak šup sem odkaz…

              1. Nejde o to, že by to nešlo pustit, ale že to potřebuje
                Nejde o to, že by to nešlo pustit, ale že to potřebuje nastartovaný motor nebo spalovací nezávislé topení a i když to stojí venku, tak to dýmí lidem pod nos. Nedovedu si představit, že by větším parkovišti v zimě takto dýmilo každé druhé auto.

                1. Ano a je tam monitoring na vse. Dosah 2 km ve zastavbe podle
                  Ano a je tam monitoring na vse. Dosah 2 km ve zastavbe podle hustoty betonu atd.. minimlane 350 metru. Taky predelat auto na tento system trva pekne dlouho na poprve to u nas elektrikari delali celi den..ted uz jen 4 hodiny + – 🙂 predelat jde jakekoliv auto stari max 15 let + -.
                  Bezklickovy start a odemikani (zamikani)jen pri priblizeni k autu, neni potreba klicek ale dalkovy ovladac s displejem na kterem je asi 15 velicin, dokonce to pri vybite baterii muze nastartovat motor a dobit autobaterii atd..

                2. Tak uz jen vyresit otazku, ze u vetsiny dnesnich motoru se
                  Tak uz jen vyresit otazku, ze u vetsiny dnesnich motoru se nedoporucuje ohrivani na volnobeh, coz mimochodem i pekne trva, takze pro topeni v zime to moc vhodne nebude. V garazich take nic moc. A kdyz vam spravne povane vitr, tak, ze si bude auto nasavat do kabiny smradek z vlastniho vyfuku, pak ceka majitele pekne privitani. 🙂

                3. Pokud se neco nezmenilo s novym modelem (mam v aute model asi
                  Pokud se neco nezmenilo s novym modelem (mam v aute model asi 10 let stary, ale bez dalkoveho startu), tak pro autostart bylo treba v aute nechat jeden klic (resp. alespon cip z nej), aby to mohlo oblafnout tovarni imobilizer. Proto (a protoze dalkovy start nepotrebuju) jsem do toho tenkrat nesel. A dneska uz bych asi nesel do celeho systemu.
                  Nejvetsi peklo je zapinani/vypinani ruznych funkci kombinaci tlaticek (nebo jejich pridrzenim) – muj ma 4. A kdyz si nekdo pujci auto a strci nezamceny ovladac do kapsy, tak se nestaci divit. Navic ted nedavno ovladac zblbnul a zacal nahodne prikazy posilat sam… 🙁

                  Komunikace je klasicky na 433MHz (jako vsechny radiove ovladace, dneska uz mozna pouzivaji 866MHz) se vsemi nemravnostmi z toho plynoucimi. Vyhodu prinasi celkem velka antena jak na ovladaci, tak v aute. Na volnem prostranstvi to jde, ale v baraku nedosahne pres pet pater.

    1. Jediný způsob, jak v Tesle dlouhodobě udržet požadovanou
      Jediný způsob, jak v Tesle dlouhodobě udržet požadovanou teplotu, je když ji máte v režimu jízdy, protože přes appku byste to musel odklikávat každou půlhoďku.
      Dáte Nko (neutrál), zabrzdíte el. brzdou, vystoupíte a auto zamknete. Akorát budou svítit přední LEDky..
      Okolo 0°C to sežere nějakých 15% za 24 hodin, když si topíte na 20°C.

  5. By mě zajímalo v čem je lepší jak Tesla 3. Možná pro
    By mě zajímalo v čem je lepší jak Tesla 3. Možná pro někoho s potřebou o něco většího kufru, vcelku drobek nižší ceny a možná o půl roku kratší reálnou dostupností (tedy pro ty co už na T3) čekají, snad servis v ČR. Jinak to má tolik záporů že se mě je ani nechce vypisovat. Se divím e to auto vůbec natáčl když si vozí zadek v Xku. Hold prachy z reklamy.

Napsat komentář