Nová elektrododávka Nissan e-NV200: 40kWh baterie, dojezd 280 km

Nissan po novém Nissanu Leaf představil také inovovanou elektrododávku e-NV200. Je vybavena stejnou 40kWh baterií a nabízí dojezd 280 km NEDC.

Nová verze elektrické dodávky Nissan nabízí stejnou přepravní kapacitu jako ta stará, ale vyšší dojezd
foto: Nissan

Původní verze elektrické dodávky Nissan e-NV200 měla, stejně jako původní Nissan Leaf, baterii o kapacitě 24 kWh (30kWh verze se dodávka nedočkala). A nabízela dojezd 170 km NEDC.

Nová verze s větší baterií má NEDC dojezd 280 km, EPA odhad je pak reálnějších 193 km. Nová verze Nissan e-NV200 se 40kWh baterií bude v Evropě k objednání na konci letošního roku.

Elektrododávka Nissan e-NV200 patří mezi oblíbené rozvážkové a taxi vozy

Elektrododávka Nissan e-NV200 patří mezi oblíbené rozvážkové a taxi vozy
foto: Nissan

Nová baterie s kapacitou 40 kWh není ani o píď větší, než ta původní 24 kWh, takže nová verze dodávky nabízí i stejné přepravní možnosti. K dispozici bude opět 4- nebo 5-ti dveřová varianta.

Výkon elektromotoru je 80 kW/109 koní (360 V) při 254 Nm. Palubní nabíjení má výkon 6,6 kW. Max. rychlost je omezena 123 km/h a zrychlení 0-100 km/h zvládne za 14 sekund.

Nissan e-NV200

Nissan e-NV200
foto: Nissan

Elektromobil maximálně uveze 694 kg a nákladní prostor má rozměry 2040 mm délky, 1500 mm šířky a 1358 mm výšky. Objem přepravního prostoru je 4,2 m3.

tisková zpráva

16 Comments on “Nová elektrododávka Nissan e-NV200: 40kWh baterie, dojezd 280 km”

      1. Možná byste udělal lépe, kdyby jste si nejprve přečetl
        Možná byste udělal lépe, kdyby jste si nejprve přečetl článek… Podobná situace nastala při uvedení 30 kWh verze z původní 24 kWh 1.gen Leafu. Akupack ani velikost samotných článků se nezměnila, došlo pouze ke zvýšení energetické hustoty samotných článků, tedy fyzické zvýšení hmotnosti.
        Dle vyjádření výrobce dokázal v současné době navýšit kapacitu o více jak 65%, což je výborný výsledek při zachování původních rozměrů. Akupack současné generace Leafu (2.gen) je stejný jako v původním Leafu (většina komponent je převzatá nebo inovovaná). Je tedy možné nainstalovat do Leafa r.v. např. 2012 akupack s 40 kWh! Leaf a e-NV200 nemají stejné akupaky – liší se uspořádáním modulů = rozdílný tvar (kapacita i nominální napětí zůstává stejné). Tento jev již nastal ve více EV modelech např. BMW i3 (22 – 33 kWh), VW e-Golf (24,4 – 35,8 kWh), Kia Soul (27 – 30 kWh – to možná víte).

            1. Mě to jako blbost naprosto nepřipadá a zní mi to naprosto
              Mě to jako blbost naprosto nepřipadá a zní mi to naprosto normálně a to mi už dávno není náct. „Půjde“ bych do toho v životě nenarouboval, „soustředí se“ nevyjadřuje budoucí činnost a „v budoucnosti se soustředí“ je už moc dlouhý do huby. Takže za mne naprosto nevidím problém.

              To mám spíš problém v výrazem Česko. Až se vodtrne Morava tak to asi bude Moravsko :))))

      1. „….příjem bude otevřený do 17. 9. 2017…..“ takže při
        „….příjem bude otevřený do 17. 9. 2017…..“ takže při pohledu do kalendáře zase nic. Nicméně dotace je stavěna tak, že pokud firma má v majetku pouze část objektu ve kterém se i bydlí (dole obchody firmy, nahoře byty vlastní lidi – celkově SVJ) tak má smolíka a utře nos, dotace nehrozí.

Napsat komentář