Nový Nissan Leaf jde na evropský trh

Exkluzivní verze nového elektromobilu Nissan Leaf, určená pro evropský trh s označením Nissan Leaf 2.ZERO, je k dispozici od dnešního dne.

Výroba evropské verze nového elektromobilu Nissan Leaf už začala v Británii.
foto: Nissan

Nissan v Evropě odhalil nový Leaf, další evoluční stadium světově nejprodávanějšího elektromobilu. Zcela nový model, ztělesňující firemní vizi Inteligentní mobility Nissan, se dočkal nového provedení, které nabízí delší dojezd, dynamický design, vyspělé jízdní asistenční technologie a rozšířenou konektivitu.

Philippe Saillard, generální ředitel prodeje a marketingu společnosti Nissan Europe, u příležitosti oficiálního uvedení nového Nissanu Leaf na evropský trh na akci Nissan Futures 3.0 v norském Oslu uvedl:

„Zcela nový Leaf je nejvyspělejším a cenově nejdostupnějším 100% elektromobilem na světě. Je ikonou vize Inteligentní mobility Nissan, naší vize pro budoucnost. Tento vůz přináší větší potěšení a vzrušení z jízdy a větší pocit propojení než jakýkoli jiný sériově vyráběný elektromobil v historii.“

Nový Nissan Leaf nabízí delší dojezd 378 km (NEDC) na jedno nabití a umožňuje řidičům užívat si delší cestování propojené rozšířenou evropskou sítí rychlonabíjecích stanic CHAdeMO. Nové elektrické hnací ústrojí navíc poskytuje výkon 110 kW a točivý moment 320 Nm pro větší akceleraci a potěšení z jízdy.

Inteligentnější technologie

Nový Nissan Leaf je plný moderních technologií, včetně vyspělého systému podpory řidiče ProPILOT pro bezpečnější a pohodlnější jízdu. To zahrnuje inteligentní tempomat a inteligentní systém upozornění na opuštění jízdního pruhu, díky němuž řidič pozná, že systém citlivě navádí vůz zpět do středu jízdního pruhu, pokud vůz začíná vybočovat.

Důležité však je, že je zcela snadné převzít kontrolu nad systémem zpět. Tento systém řidiči jen pomáhá a neupírá mu řízení. Systém ProPILOT je navíc vybaven funkcí autonomní jízdy v dopravní zácpě (Traffic Jam Pilot), která umožňuje novému Leafu automaticky zpomalit, pokud při jízdě v jednom pruhu dojde k dopravní zácpě, a zastavit, když se provoz zcela zastaví.

Když se provoz obnoví, systém automaticky nastartuje a vůz následuje vozidlo vpředu. K dispozici je také systém ProPILOT Park umožňující zcela autonomní parkování jediným dotykem tlačítka.

Větší kontrola nad vozidlem, méně stresu

Revoluční technologie e-Pedal, použitá v novém Nissanu Leaf, mění způsob ovládání vozu a umožňuje řidiči startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním tlaku vyvíjeného na akcelerační pedál.

Když je akcelerační pedál zcela uvolněný, automaticky se aktivuje hydraulika a mechanické brzdy, které postupně vůz uvedou až do úplného klidu a využijí energii brzdění k dobití baterie. Vůz pak stojí na místě, i v příkrém svahu, dokud řidič opět nesešlápne akcelerační pedál. Řízení ještě nikdy nebylo tak bezproblémové.

Technologie Nissan Intelligent Integration: připojení energie z baterie k sociální infrastruktuře

Přesto je nový Nissan Leaf také mnohem více než jen 100% elektromobil. Jde o mobilní napájecí jednotku s unikátním obousměrným napájením. To znamená, že při připojení doma či v kanceláři dokáže vracet energii zpět.

Dokonce díky inovativní technologií Nissanu Vehicle to Grid dokáže vracet nadbytečnou energii k doplnění a stabilizaci místní energetické sítě.

Stylový zvenčí i uvnitř

Na novém Nissanu Leaf vás nezaujmou jen vyspělé technologie. Díky svému štíhlému profilu, elegantnímu a dynamickému vzhledu a vynikajícím aerodynamickým vlastnostem je pro evropské zákazníky atraktivnější.

Každý, kdo zná designový jazyk Nissanu, rozpozná jeho charakteristické světlomety ve tvaru bumerangu, motiv ve tvaru na čelní masce, mřížku chladiče s hladkým povrchem v průhledné modré barvě a modré lemování zadního nárazníku.

Nový Nissan Leaf má zcela přepracovaný interiér, který se soustředí na řidiče a kombinuje chytré využití prostoru s optimální funkčností. Přední panel ve tvaru křídla kluzáku a výrazně modré prošívání sedadel, palubní desky a volantu vytvářejí uvolněnou atmosféru a dojem čistoty.

Nový 7″ barevný displej (TFT) nabízí klíčové funkce, jako je technologie Safety Shield, ukazatel nabití a informace z audiosystému a navigačního systému. Byly integrovány také aplikace Apple CarPlay a Android Auto, které rozšiřují možnosti připojení *(závisí na příslušném trhu).

Unikátní verze při příležitosti uvedení na trh

Na oslavu uvedení zcela nové 2. generace vozu Nissan Leaf na evropský trh je od dnešního dne v prodeji unikátní verze: limitovaná edice nového vozu LEAF 2.ZERO.

Tato verze je prvním modelem v Evropě, který bude vybaven technologií Nissan ProPILOT přinášející maximální jistotu a pohodlí jízdy. První vozy budou dodávány od začátku roku 2018 za 990 000 Kč.

TECHNICKÉ SPECIFIKACE

Celková délka (mm): 4 480
Celková šířka (mm): 1 790
Celková výška (mm): 1 540
Rozvor (mm): 2 700
Rozchod vpředu/vzadu (mm): 1 530-1 540/1 545-1 555
Minimální světlá výška (mm): 150
Součinitel odporu vzduchu (Cd): 0,28
Pneumatiky: 205/55R16 nebo 215/50R17
Zavazadlový prostor (VDA): 435 l

Hmotnost/kapacita (kg)

Pohotovostní hmotnost: 1 490-1 520
Kapacita: 5 cestujících
Celková hmotnost: 1 765-1 795

Baterie

Typ: Lithium-iontová
Kapacita: 40 kWh

Elektromotor

Název: EM57
Maximální výkon: 110 kW (150 k)/3283~9795 ot./min
Maximální točivý moment: 320 Nm /0~3283 ot./min
Dojezd (NEDC): 378 km

Doba nabíjení (normální nabíjení):

16 hodin (3 kW) – domácí zásuvka
8 hodin (6 kW)
5,5 hodin (* nová nabíječka o výkonu 7 Kw)

Doba nabíjení do 80% kapacity (rychlé nabíjení): 40 minut (50 kW)

tisková zpráva

52 Comments on “Nový Nissan Leaf jde na evropský trh”

  1. Tyhle zprávy nenesou nikdy moc užitečných informací, ale
    Tyhle zprávy nenesou nikdy moc užitečných informací, ale jedná tam je:
    —cut—
    Vehicle to Grid dokáže vracet nadbytečnou energii k doplnění a stabilizaci místní energetické sítě.
    —cut—

    Je to přesně to co tu už rok říkám. Elektromobily budou, až jich bude víc, stabilizovat energetickou síť. Nissan díky Fukusime to pochopil a udělal.

    Takže žádný blackout kvůli elektromobilům rozhodně ne nenastane, spíše naopak.

    1. já taky nechápu proč v Německu stojí milchschnitte 10ks
      já taky nechápu proč v Německu stojí milchschnitte 10ks 2Eura a u nás to samý 100Kč, asi mají slušní obchodníci horší kurs eura a nakupují euro za 50Kč, to samé bude asi i u dovozců aut, mají horší kurz eura než lidi ve směnárně a proto je to dražší

      1. to spíš že €jropa je šéfovaná z Germánie a
        to spíš že €jropa je šéfovaná z Germánie a €jrodotace jsou ve skutečnosti jen půjčka a Germán je víc než Čech 😉 Nebo snad myslíš že germán upřednostní čecha před vlastním ikdyby import ?? :)))

        novinky.cz/ekonomika/450948-volkswagen-chce-omezit-konkurenci-skody-ma-jit-i-o-presunuti-vyroby-do-nemecka.html

  2. Za mě dobrý new Nissan Leaf.
    Akorát mě nějak dostalo:

    Za mě dobrý new Nissan Leaf.
    Akorát mě nějak dostalo: Nový 7″ barevný displej (TFT).
    Prezentují ho jako nejvyspělejší hi-tech EV a mrsknou tam TFT zastaralý display.
    Dle mého soudu to moc dobře nebude vypadat graficky hlavně pozorovací úhly či na sluníčku.

    1. Stačilo trochu potrápit ty japonský mozky a řešení je
      Stačilo trochu potrápit ty japonský mozky a řešení je nasnadě: Kdyby pozice, kde je displej byla osazena univerzálním držákem + konektory + standardní rozhraní – aby se displej mohl časem vyměnit stejně jako autorádio tak je všecno v cajku. Auto vydrží cca 10-15 let a mobily/ tablety zastarají asi za 2 roky… Navíc by vznikl nový trh pro výrobce těchto zobrazovacích jednotek…..
      Já bych si určitě připlatil za super Amoled (ala Samsung Galaxy S…)

      1. Přesně tak, moje řeč. A nemělo by to platit jen pro EV,
        Přesně tak, moje řeč. A nemělo by to platit jen pro EV, ale pro všechna auta. Prostě standardní rozhraní, držák a ať si tam každý připojí, na co je zvyklý. Jenže to by zanikl trh pro tovární navigace, na kterých si každá automobilka pěkně namastí kapsu. BTW není nad Waze. 🙂

  3. „výrazně modré prošívání sedadel“ co je todle za modrou
    „výrazně modré prošívání sedadel“ co je todle za modrou úchylku? cpát elektromobilům modrou.. kdo se jich prosil o modrý odlišení, o modrou individualitu nebo mají snad modrý myšlení? Modrá je sice dobrá, ale leda tak u flašky od vody 🙂 nemá nic společnýho s elektromobilem. NEKOPÍRUJTE MODROU ÚCHYLKU :))))

  4. Tento vůz přináší větší potěšení a vzrušení z
    Tento vůz přináší větší potěšení a vzrušení z jízdy a větší pocit propojení než jakýkoli jiný sériově vyráběný elektromobil v historii.“
    – Keby toto napísali pred rokom 2012, tak by som tomu aj veril, ale dnes… :)))

      1. Takmer dvojnasobok nie je pidifous… 23 -> 40
        the 40 kWh

        Takmer dvojnasobok nie je pidifous… 23 -> 40

        the 40 kWh battery means that the Nissan e-NV200 will get its current NEDC range increased from 170 km (106 miles) to around 283 km (176 miles). As a curiosity, the more efficient 2018 Nissan Leaf will get 378 km (235 miles) of NEDC range from the same battery.

    1. každá kára nad 100kmh pak logaritmicky žere, obžvlášť
      každá kára nad 100kmh pak logaritmicky žere, obžvlášť markantní je to u elektromobilu. Třeba TESLA Model S 🙂
      do 50km/h = 800km DOJEZD
      do 100km/h = 400km DOJEZD
      do 200km/h = 200km DOJEZD

      takže lítat víc jak 120kmh s elektromobilem jiným než TESLA je blbost 😉 řídils to vůbec někdy??

      1. Ještě dlouho budou tyhle ceny, jakmile o něco klesnou a
        Ještě dlouho budou tyhle ceny, jakmile o něco klesnou a bude jezdit na silnicích více EV, napaří k tomu stát daň za náhradu ušlé daně na benzínu, takže cena kolem milionu vydrží pár let. Můj skromný odhad této daně za EV auto je v průměru 12 tis. Kč ročně (při průměrné spotřební dani na 1 litr paliva 12 Kč). Jak to stát vymyslí, aby zatížil řidiče dle nájezdu těžko říci. Teď je to pole ještě neorané a lze si uživat nějakých výhod a bez zdanění.

        1. vyděračský daň na litru foslního sračkopáliva je
          vyděračský daň na litru foslního sračkopáliva je úchylný přežitek komárskýho papalášstva minulého století a proto lidi ted pomalu nevědí kerýho kre_éna volit páč je to jedna pakáž :))
          Rozumní lidí jezdí čisté LPG a Elektro bez přiblblý daně 😉

            1. Na Slovensku uz satelitne mytne mame – zatial len pre nakladnu
              Na Slovensku uz satelitne mytne mame – zatial len pre nakladnu dopravu.

              Ale ked ho budu chciet rozsirit aj na osobnu – staci im len zmenit predpis.

              Pripadne nariadit, aby kazde novodovezene auto uz malo zariadenie namontovane (ako to napr spravili s meracmi tlaku pre pnaumatiky)… Myslim, ze to bude len otazka casu 🙁

        1. Bohužel jen jednofázové AC nabíjení, ale je tam ještě
          Bohužel jen jednofázové AC nabíjení, ale je tam ještě další potenciální problém. Ve srovnání s předchozím Leafem je osa nabíjecích konektorů pod menším úhlem ke svislé rovině, prostě konektor se k autu připojuje víc shora místo z boku. To s sebou přináší potenciální riziko, že při připojování resp. odpojování DC konektoru při opravdu silném dešti naprší do zásuvky v autě. Pak může nastat a nám už se to opakovaně stalo, že nabíječka hlásí chybu „porucha izolace“ – nabíjení buď nezačne vůbec, nebo začne, ale po chvíli vypadne. Přitom když už je v DC konektoru vlhkost a zaklapne se víčko, které těsní, tak víčko tu vlhkost de facto „uvězní“ uvnitř. A nepomáhá ani důkladné očištění všech částí. Pomohl by fén, ale kdo ho s sebou vozí, že? 😉 Jak už jsem uvedl výše, bude k tomu nový Leaf náchylnější. Toto se japonským soudruhům podle mě moc nepovedlo. Jasně, esteticky je to možná lepší řešení, ale prvotní by měla být funkcionalita. Tak uvidíme, rád bych se mýlil.

Napsat komentář