Švédský nábytkářský gigant IKEA oznámil, že během následující dekády přemění veškerou svou dopravní infrastrukturu na elektrickou.
foto: IKEA, Ecotality
IKEA dlouhodobě podporuje obnovitelné zdroje energie a elektromobilitu. U svých prodejen v USA a Kanadě už buduje nabíjecí stanice. Nyní chce tuto iniciativu posunout na další úroveň.
Během následujících deseti let vymění všechna svá auta za elektrická. Tedy u všech 355 obchodů ve 30 zemích. Navíc u všech těchto obchodů vyrostou nabíjecí stanice.
Výměna aut za elektrická platí nejen pro samotné obchody IKEA, ale také pro auta třetích stran, která pro obchody IKEA zajišťují rozvážku zboží.
IKEA je součástí koalice deseti globálních společností EV100, která oznámila zásadní podporu elektromobilitě. Mezi dalšími to jsou Unilever, DHL, HP, Baidu a švédská energetická skupina Vattenfall.
Poslední vyjádření IKEA na dotaz APEL ČR z jara 2017 je,
Poslední vyjádření IKEA na dotaz APEL ČR z jara 2017 je, že oni mají své Priuse jako služebáky (proto nabíječky pro PHEV jsou za plotem v části pro zaměstnance a veřejně nedostupné, viz Praha) a podporují ekologickou MHD (ironie, jezdí jim tam jen smradlavé nafťáky), cyklo dopravu (dali před obchody stojany na kola) a pěší dopravu (chodníků je tam kolem fakt dost, jen ty obchody jsou obvykle z města trošku z ručky).
Tak jsem zvědav, kdy věci z Ameriky dorazí do Evropy. Protože o těch amerických už slyšíme a čteme přes 2 roky.
U Ikey je to krásný případ ekodemagogie a
U Ikey je to krásný případ ekodemagogie a pokrytectví.
Když je venku 21, běží klimatizace na 18 a personál chodí v mikinách aby nenastyd. Všechny story jsou postaveny tak, že tam neproniká téměř žádné světlo a celý den se svítí.
Ale před vchodem parkuje Prius s polepem „Ikea má ráda přírodu“ a na parkovišti je nabíječka u které jsem nikdy auto neviděl.
Na WC jsou fukary na ruce, s cedulí kolik ušetří energie, ze kterých teče voda z rukou po stěně na nohy a na zem.
To, co opravdu škodí přírodě, ale nejsou z toho body, nikdo neřeší.
Americkej systém, venku pere slunce 364 dní v roce, ale my
Americkej systém, venku pere slunce 364 dní v roce, ale my zavřem lidi do krabice bez voken pod non-stop zářivky do non-stop klimošky. Po práci jdou do starý hospody, klubu co maj starou skleněnou výlohu nalakovanou černou nepropustnou barvou…
paradoxne, to je najlepšie pracovné prostredie. suterén,
paradoxne, to je najlepšie pracovné prostredie. suterén, kam slnko nezasvieti, kde ma neruší vreskot vtákov, svist větru, burácanie hromu, …
viem, o čom píšem, päť rokov som sedel za stolom v „skleníku“ – celé priečelie bolo sklené, v lete sme zaťahovali zelené závesy, počuli všetky zvuky „mestskej prírody“, najviac rušivé bolo hvízdanie dážďovníkov (také lastovičky) …
Rorýs obecný
Rorýs obecný
;-Q
;-Q
Píšu o domech s okny ne o skleníkách :)))
Píšu o domech s okny ne o skleníkách :)))
okno? tak sa dohodnime – aký veľký STAVEBNÝ OTVOR ešte
okno? tak sa dohodnime – aký veľký STAVEBNÝ OTVOR ešte ako okno toleruješ?
pretože ja bývam v radovke s „hĺbkou“ (sever-juh) 15 metrov a južné priečelie mám celé presklené. je to skleník?
Zkusím Vás pánové rozsoudit: Rostou za tím dobře
Zkusím Vás pánové rozsoudit: Rostou za tím dobře rajčata? Je to skleník. Nerostou? Je to okno. 🙂
každýmu se asi líbí něco jinýho. Já se občas v IKei v
každýmu se asi líbí něco jinýho. Já se občas v IKei v Praze nebo Brně zastavím, auto píchnu na nabíječku, proletím to a skončím v restauraci. Manželka si tam něco vybere, já to zaplatím, děcka si zablbnou v koutku, koupíme si v krámku za pokladnama nějakou švédskou specialitku na ochutnání… Když jedu sám, tak jdu rovnou do restaurace. EV má plnou a jedeme domu (160-250km) a takhle by podle mě mohlo nabíjení EV i vypadat. Určitě je to lepší než třeba u Autobondu, který je v Praze kousek od Ikei, ale musíte tam stepovat vedle auta nebo sedět uvnitř.
Ale určitě taky máte pravdu v tom, že celodenní svícení asi není u obchodu moc eko, ovšem je to běžná praxe u všech obchoďáků a technicky vzhledem k jejich velikosti, to není jinak jednoduše řešitelné.
A jaký bude praktický dopad v ČR?
Současný stav v Praze:
A jaký bude praktický dopad v ČR?
Současný stav v Praze:
Praha 5 PRE 230V a Mennekes
Praha 10 PRE Chademo a Mennekes
K nabíjení musím mít uzavřenou smlouvu s PRE!
Smlouva s PRE stojí 10 Kč měsíčně za paušál, to bych
Smlouva s PRE stojí 10 Kč měsíčně za paušál, to bych jako problém neviděl. 3 Kč za kWh taky nejsou úplně špatné. Smlouva jde uzavřít na dálku, do PRE jsem nemusel.
O cenu ani tak nejde. Jde o nutnost mít uzavřenou smlouvu.
O cenu ani tak nejde. Jde o nutnost mít uzavřenou smlouvu. Což pro cizince nebo nás v zahraničí může a taky je problém. Já těch smluv mám už asi 15. A už se těším na to, až je všechny vypovím a budu cestovat Teslou. To byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem jí objednal.
15 smluv? Mě stačí jedna. S Teslou je ideální smlouva s
15 smluv? Mě stačí jedna. S Teslou je ideální smlouva s ČEZ, jinak v ČR moc zatím nenabiješ, pokud tedy cestování nespočívá v cestách mezi Prahou a Brnem a nebo v zahraničí.
Ano. Mimo českých, mám smlouvy v několika zemích jako
Ano. Mimo českých, mám smlouvy v několika zemích jako jsou SK, A, DE, DK a dalších. Jsem zvyklý nabíjet doma, takže mám pořád plnou. S Teslou po ČR už nebudu potřebovat ani ČEZ, i když ten si asi ještě chvilku pro jistotu nechám.
Zvažuje se přesun elektrického následníka modelu Superb
Zvažuje se přesun elektrického následníka modelu Superb do daleko dražší lokality v Německu. Nástupce se ale neobjeví před rokem 2020 :))))) Šáde Slibotechna
auto.idnes.cz/superb-skoda-nemecko-vyroba-dpv-/automoto.aspx?c=A170925_093235_automoto_fdv
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2016-vw-skoda-superb-electric/
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2016-vw-skoda-superb-electric/