Tesla záměrně podhodnocuje dojezd Modelu 3, může být až 537 km

Z nejnovějších dokumentů americké organizace EPA plyne, že Tesla nejspíš záměrně podhodnocuje dojezd elektromobilu Tesla Model 3. Tvrdí, že je přibližně 500 km, ale podle výpočtů EPA může být až 537 km.

Elektromobil Tesla Model 3 už sice putuje k prvním zákazníkům, ale stále kolem něj panují některé nejasnosti. Třeba kapacita baterie u Long Range verze, která se odhaduje na 75 kWh až 80 kWh.
foto: Tesla

Elektromobil Tesla Model 3 bude k dispozici ve dvou verzích s různým dojezdem. Ta vyšší, „Long Range“, by měla nabídnout podle automobilky Tesla dojezd až 500 km.

Nejnovější dokumenty EPA, americké obdoby ministerstva životního prostředí, která testuje spotřebu vozidel, je ale kombinovaný dojezd až 537 km. Normy EPA jsou všeobecně považovány za velmi přesné.

„Long Range“ verze Tesla Model 3 nejspíš využívá baterii o kapacitě 75 kWh až 80 kWh. Proč se Tesla rozhodla ponížit dojezd u tohoto modelu je nasnadě: snaží se Model 3 co nejvíc odlišit od Modelu S, resp naopak.

Nabídku elektromobilu Tesla Model S také proto neustále upravuje. Chystá se například zcela vyřadit verzi s pouze zadním náhonem.

Tesla Model 3 tak zůstane jediný elektromobil v nabídce Tesla, který bude k dispozici také s pouze zadním náhonem. Tyto verze už nyní Tesla vyrábí, verze s pohonem všech čtyř kol se začne vyrábět až začátkem příštího roku.

90 Comments on “Tesla záměrně podhodnocuje dojezd Modelu 3, může být až 537 km”

    1. Moje 15 let staré ujede max 600 km, spíš méně. Hladové
      Moje 15 let staré ujede max 600 km, spíš méně. Hladové oko na mě kouká od asi 450 km. Holt malá nádrž, slušný výkon a adekvátní spotřeba.
      Najel jsem tím přes 400 tis km a nikdy mě ani nenapadlo, že bych si měl stěžovat.

      Těším se na TM3

        1. Ale musel jsem na pumpy jezdit. S elektromobilem mám každé
          Ale musel jsem na pumpy jezdit. S elektromobilem mám každé ráno plnou nádrž, když je dobrý dojezd tak co bych na pumpách (nabíječkách) dělal? A na delších cestách s rodinou děláme přestávky stejně a vždy to trvá víc než 5 minut

            1. Sám jezdím vlastně nejdále tak Praha-Brno 220km, jinak
              Sám jezdím vlastně nejdále tak Praha-Brno 220km, jinak dál asi vždy s rodinou. Do zahraničí sám lítám (docela často), tam mám auto z půjčovny…
              Teslu chci i kvůli Superchargerům, to je slušná výhoda proti konkurenci (zatím). Každý to má samozřejmě jinak. Ty možná potřebuješ delší dojezd, ale za mě osobně to už konečně zní použitelně

                1. To jo souhlasím. Ale někde jsem četl že lidi bydlících v
                  To jo souhlasím. Ale někde jsem četl že lidi bydlících v rodinných domech je skoro polovina. Ti by s nabíjením neměli mít problém. Dále lidi bydlící v bytových domech postavených před asi 15-ti lety a dál se už řešilo parkování, takže mají většinou podzemní garáže. Sám jsem v takovém bydlel a nabíjet se tam dalo v pohodě. Dokonce se tam před dvěma lety jednalo o vybudování domovní rychlonabíječky, ale to se tehdy neschválilo.
                  Nakonec jsou paneláky a staré bytové domy a tam dnes problém určitě je. Ale statisticky je jich kolik? Jedna třetina? Nevím jistě.
                  Ale zázemí k nabíjení v noci na prostě statisticky vetsina obyvatel, což už bych jako masy i považoval, ne?

                2. Vcera na Tesla srazu nas informovali, za v Praze se zacnou na
                  Vcera na Tesla srazu nas informovali, za v Praze se zacnou na lampach verejneho osvetleni budovat TYP2 zasuvky. Kazdy kdo si pujde uz dnes vyridit parkovani po cele Praze pro sve ev nahlasi pri tom rovnou kde bydli pokud to tam chce a oni to zanesou do mapy podle ktere se to pak bude budovat prednostne.

                3. Já hlásím Vestec :)))) koukám nabijeni je zatím zdarma.
                  Já hlásím Vestec :)))) koukám nabijeni je zatím zdarma.

                4. http://www.denik.cz/ekonomika/v-praze-jsou-prvni-tri-tzv-chytre
                  http://www.denik.cz/ekonomika/v-praze-jsou-prvni-tri-tzv-chytre-lampy-nabizeji-ruzne-sluzby-20161128.html
                  https://fdrive.cz/clanky/karlin-dostane-nove-chytre-lampy-budou-kontrolovat-ovzdusi-i-nabijet-elektromobily-1348
                  Jenže cena je přes 700 tisíc za jednu lampu, takže nahradit 10 % lamp (tj. 1500 z celkem 15000) by stálo přes miliardu. Bojím se, aby ten projekt Smart Prague neskončil jako pár lamp dotovaných z EU, které se jako zázrakem budou vždy dokončovat před volbami.

                5. Vcera tam mluvili o tom, ze uz presvedcili magistrat, ze
                  Vcera tam mluvili o tom, ze uz presvedcili magistrat, ze takova lampa se zasuvkou nemuze stat 350tis., takze by z toho nemela bejt potrubni (tunelem bych to nenazyval) posta do kapsy nektereho z radnich, ale melo by se jich opravdu vybudovat za normalni penize vetsi mnozstvi.

                6. Jo jenže Magistrát potřerbuje projekty za miliardu, aby se
                  Jo jenže Magistrát potřerbuje projekty za miliardu, aby se mohlo 300 mil. ukrást nejen do stranické pokladny….

                7. Zkusím něco podobného navrhnout i na Hradeckém a
                  Zkusím něco podobného navrhnout i na Hradeckém a Pardubickém magistrátu. Hradec je teď hodně eko, tak do toho třeba půjdou a pokud do toho půjde Hradec, Pardubice musí taky (přece nezůstanou pozadu 🙂

          1. Netuším jak by sis představoval implementaci spalováku
            Netuším jak by sis představoval implementaci spalováku přímo do mobilu, ale na externí zdroj využívající ropné produkty připojuju NTB i mobil kvůli nedostatečným baterkám docela běžně. V autě, v lodi a při výpadku proudu i doma.

            1. Lepsi je baterii v mobilu pripojit na baterii v elektroaute a
              Lepsi je baterii v mobilu pripojit na baterii v elektroaute a auto pripojit na baterii v dome a tu dobijet pres solary… 🙂
              Ale pro tebe doporucuju jedine ten TDI Samsung, dela sice trosku hluk jak mu tam vrni ten jeho moturek a trosku smrad a obcas musis promazat olejem, ale jinak vydrzi klidne i 2-3 dny v kuse! No nekup to!…teda nemuzes si ho dobit z jakekoliv zasuvky a rano ho mit vzdy na 100% ready, musis obcas na benzinku pro benal, ale tak komu to vadi…

              1. Myslím že to jsou dost blbé kecy. Solárem nabíjím taky
                Myslím že to jsou dost blbé kecy. Solárem nabíjím taky ale nepotřebuju kvůli toho nikoho zesměšňovat.

                Já jen konstatoval, že baterky v NTB a mobilech jsou s kapacitou tak na hraně a často to nestačí a holt poztřebují externí výpomoc. Nehraje v tom roli jestli ze záložní baterie, dieselagregátu, palivového článku nebo čeho jiného.

                1. blbe kecy to sou, protoze jsou to ty same kecy co do nas tlaci
                  blbe kecy to sou, protoze jsou to ty same kecy co do nas tlaci fosilni automobilky….“Kupte si Samsung TDI !!!!“

                2. Můžu se zeptat kolik ti je let ?
                  Myslím že diskutovat se

                  Můžu se zeptat kolik ti je let ?
                  Myslím že diskutovat se dá i na úrovni bez ohledu na to který tábor hájíš

                3. Ano, zeptat se klidne muzes. Jinak souhlasim, ze diskutovat se
                  Ano, zeptat se klidne muzes. Jinak souhlasim, ze diskutovat se da ruznymi zpusoby, kazdy necht si vybere ten ktery mu nejvice vyhovuje, ja preferuji tento 🙂

                4. Sorry ale občas to podle diskuze vypadá jak by ti bylo
                  Sorry ale občas to podle diskuze vypadá jak by ti bylo patnáct. Tak si to přeber sám

                5. A u tebe to zase vypada jako by ti bylo 90, preber si to sam.
                  A u tebe to zase vypada jako by ti bylo 90, preber si to sam.

                6. No koukám že jsem tě ještě dost přecenil.
                  No koukám že jsem tě ještě dost přecenil.

                7. Jasně, jde o to, že už chápeme spalováky jako passé.
                  Jasně, jde o to, že už chápeme spalováky jako passé. Kvůli zákonům termodynamiky a mechaniky spalovací motor nemůže mít výrazně lepší účinnost (třeba nad 40, 45 %, teď v optimálních podmínkách má třeba 35 %). Koná práci tak, že 100% spaluje a musí se krmit benzínem (není všude). Zato výroba a ukládání energie obecně to je E=m*c^2, to se může ještě vylepšovat o desítky řádů. Ale samozřejmě pokud tu budou jenom ropáci, nic se vylepšovat nebude. Jak říká Musk, chytří lidé na tom musí pracovat, samo se to neudělá. No a ty je třeba podporovat. Navíc to evidentně začíná fungovat (viz Tesla). Taky bychom si ještě pořád mohli stěžovat, že první parní stroj jede pomaleji než kůň.

                8. Pokud se budeme bavit o účinnostech v dostupné
                  Pokud se budeme bavit o účinnostech v dostupné velkovýrobě energie, tak stejně mizerně jako ten spalovák je na tom i jaderná elektrárna, tepelná elektrárna i fotovoltaika. Citelně větší účinnost má snad jen vodní elektrárna a možná snad větrníky.

                  Einsteinovo E=mc na druhou bude určitě fajn, ale výroba a používání elektromobilů s tím nemá téměř nic společného. Trvzení že „pokud tu budou jenom ropáci, nic se vylepšovat nebude“ myslím není moc relevantní. Fúzní reaktor klidně může vymyslet i někdo kdo do práce dojíždí ropákem

                9. Takové tlachy, když o fyzice nic nevíte, tak sem nepište.
                  Takové tlachy, když o fyzice nic nevíte, tak sem nepište. Energie se nedá vyrobit, max. přeměnit. A E=mc^2 je zde zcela irelevantní vzoreček. A účinnost uhelné elektrárny je zhruba stejná, jako účinnost spalovacího motoru, a to nemluvím o tom, že účinnost elektromobilu také není 100%, baterie ze nabíjením i vybíjením zahřívají, to samé elektromotor, i ten se trošku zahřeje. Navíc je elektromobil výrazně t졞ší, takže na jeho rozpohybování spotřebujete více energie. A tedy, není to žádná velký výhra, elektromobil spotřebuje dokonce o trošku více paliva než klasický automobil se spalovacím motorem, jen ty škodliviny vyženete z města někam do vysokých komínů elektráren. Ale jsou zde další potíže, ono ty akumulátory, jsou pěkně jedovaté a neekologické samy o sobě a to nemluvím o jejich výdrži. Ono i notebook či telefon po třech rocích vydrží polovinu, tzn. i ta Tesla po třech letech ujede už jen 250 km a ne 500. Elektroauta na baterie jsou slepá vývojová větev živená pouze z dotací, až zaniknou dotace, zaniknou i elektroauta.

      1. Proč bych přiotrávil?
        Katalyzátor za cenu trochu vyšší

        Proč bych přiotrávil?
        Katalyzátor za cenu trochu vyšší spotřeby sníží objem škodlivin o značný podíl. Také není třeba táhnout s sebou další metráky navíc v podobě akumulátor, není třeba počítat s jeho recyklací.
        Vozidlo staré 30 let slouží stejně dobře, jak vozidla nová a já tedy nenutím hutě vypouštět další exhalace, abych měl co pět let to nový automobil.

        1. katalyzátor sníží škodliviny, něco pochytá filtr atd…
          katalyzátor sníží škodliviny, něco pochytá filtr atd… a pak jako co? ty škodliviny jako zmizí? přemýšlel jsi nad tím co se následně děje se starými filtry? jakým způsobem se „recyklují“ katalyzátory a víš třeba kolik kWh ele. energie je třeba na jejich recyklaci? víš kam putují zasviněné filtry pevných částic?
          Zajímá tě taky co vypouští elektrárny, aby sis mohl doma pustit vysavač nebo televizi?
          Víš, že elektromobil je akumulační zařízení a z více jak 90% bývá nabíjen energetickými přebytky tzv. nočním proudem a tedy pomáhá stabilizaci sítě podobně jako akumulační kamna nebo přečerpávací elektrárna ? že navíc proti spalováku je dnes z cca 93% recyklovatelný včetně baterií?
          Víš, že EV má podobnou hmotnost jako srovnatelný spalovák, protože má sice baterie, ale nemá spalovací motor, převodovku, oleje, výfuky, ostatní vodní a olejové náplně atd….?

  1. Tesla robí chybu,že zvyšuje cenu TMS. Ja by som skor
    Tesla robí chybu,že zvyšuje cenu TMS. Ja by som skor ponukol TMS 75kWh RWD tým,čo nechcu cakat na TM3 za zvýhodnený cenu napr. 65.000$ alebo výhodný dlhodobý leasing. Malo by to priaznivý dopad na čakacie lehoty TM3 a ludia, čo nechcú čakať rok a pol si nekúpia opäť spalovák. Po stabilizácii dodacích lehôt napr. 4 mesiace by som potom zdvihol cenu TMS.

    1. Máte nějaké ověřené informace, že se Tesle kupí ve
      Máte nějaké ověřené informace, že se Tesle kupí ve skladech hromada předražených TMS? Nebo z čeho vychází vaše přesvědčení, že dělají chybu? Nabídka a ceny se mění několikrát ročně a věřím, že mají velmi zkušený tým, který vše upravuje pro maximalizaci zisku. Samozřejmě i já bych nabízel třeba TMS 100D klidně za $50000, ale bohužel o tom nerozhoduji :-D.

      1. Na TM3 čakaju hlavne tí zákazníci, ktorý si nemožu
        Na TM3 čakaju hlavne tí zákazníci, ktorý si nemožu dovoliť dať za TMS 75.000$ a viac. A týchto zákazníkov som mal na mysli. Keby im Tesla ponúkla nižšiu cenu neprechádzali by ku konkurencii alebo nepredlžovali by dodacie lehoty TM3. Ak by im ponúkla takúto cenu napr. bez bezplatneho nabíjania na SCH, myslim že by ju veľa zákazníkov využila….

        1. Ale furt nechápu proč. Vždyť Tesla prodá všechno co má
          Ale furt nechápu proč. Vždyť Tesla prodá všechno co má za tu cenu, kterou nabízí, tak proč by měla dávat nějaké nabídky za nižší cenu, co by jí to přineslo? Teď je v Evropě čekačka na jakýkoli TMS okolo 3 měsíců a aktivní nabídky držitelům rezervace TM3 a ještě ke všemu zlevnění by znamenalo jen a pouze nižší příjmy a víc naštvaných zákazníků, kteří by museli pak čekat klidně i půl roku na TMS.

        1. Takový jeden drobný důvod – třeba výrobní kapacita
          Takový jeden drobný důvod – třeba výrobní kapacita továren? +samozřejmě omezené možnosti investic (nemají nekonečné finance), nedostatek baterií (Samsung taky není kouzelník a Gigafactory ještě zdaleka nejede na plno). Ono od klávesnice je vždycky jednoduché napsat Já bych zvýšil výrobu o 100 % místo mrzkých 50 % (čísla 2015->2016), ale reálně se musíme smířit s tím, co máme a jak alespoň Tesla, když už nikdo jiný, dělá co může.

          1. Nechce sa mi tu na nete hladat ten článok, kde Elon Musk
            Nechce sa mi tu na nete hladat ten článok, kde Elon Musk sám nabádá čakatelov na TM3,aby radšej kúpili TMS a nečakali. Ale možno máte pravdu, že Tesla nestačí vo svojej továrne vyrábať batérie alebo nemá na rozšírenie výroby…

    1. pôjde ďalší, neboj 🙂
      inak to vyjadrenie, že „nemci už

      pôjde ďalší, neboj 🙂

      inak to vyjadrenie, že „nemci už nie sú tech leader, už ním je USA“ je trochu nešťatné.
      USA je technologickým leadrom dobrých 100 rokov.
      Nemci ním nikdy neboli.
      Aj keď OK, chápem že tu sa bavíme vlastne čisto len o autách, a v tom prípade jo, nemecké autá boli nejakých 40 rokov vnímané ako svetová špička. Po kvalitatívnej stránke.
      Neviem, či BMG, MB alebo VW niekto vnímal ako technologických leadrov. Keď tak ma opravte.

          1. Základ je pochopit že ve světě prodám hafec aut za milion
            Základ je pochopit že ve světě prodám hafec aut za milion možná i milion a půl. Ale už se těžko prosadím ve vyšších statisících ročně s autem za 2-5mega. Takže ano v tomto je T3 nedostižná a můžou se s Skem a Xkem třeba postavit nahlavu s 10ti sedadly i přestavbou na kombíka(který je v naší skvělé a velké zemi tak v oblibě). To jsou vše věci pro někoho s míčem a půl většinou podružné, když bude mít větší dojezd,autopilota(což u nižšího Ska není v základu) a luxusními sedačkami to vše dle gusta 1-1.5mil.

            1. Já to chápu – rýpají se v blbostech a
              Já to chápu – rýpají se v blbostech a prodeje/předobjednávky zatím vesele stoupají dál. A až nastane čas tak se dočkají i ostatní. Možná do 4-7let někdo přijde s lvl5 a 350-550km za 600-750tisíc a budou se toho prodávat i jednotky milionů ročně.

          2. Tepreticky jsem řešil podobne dilema s kufrem před koupí
            Tepreticky jsem řešil podobne dilema s kufrem před koupí S. Všichni chytří mne varovali. Podle fotek, paremetru, srovnaní. Riskl jsem to. Praxe mi otevřela oči. Co se do auta vejde je neuvěřitelné. Kufry jsou dva. Absence tunelu a a agrgatů dáva max využití. Věřím že s 3 to je obdobne.

          1. Jenže na to prave jak čekatele TM3 nemaj a ti s Leafy už
            Jenže na to prave jak čekatele TM3 nemaj a ti s Leafy už vůbec ne. Takže TM3 je nejlepší auto 21 století v mnoha ohledech pokud nechceme pořádně připlatit za jinou Teslu. A zase v mnoha ohledech má svoje omezení které se nemusí všem líbit. No co jednou si asi udělám radost ze závodníků žijem jen jednou a míč už nemá tu hodnotu co míval.

  2. No holt jeste nejakou dobu budou EV v tom divnem „trznim modu“
    No holt jeste nejakou dobu budou EV v tom divnem „trznim modu“ kdy se posuzuji podle dojezdu (u normalnich aut parametr absolutne podruzny)… casem az (pokud) budou baterky levne, tak lidem prijde taky usmevne ze se braly jako konkurence auta uplne jinych trid…

  3. Ano, je celkem na snadě, že Model 3 bude kanibalizovat
    Ano, je celkem na snadě, že Model 3 bude kanibalizovat prodeje modelu S – Tesla prostě opět vyrobila moc dobré auto :). Pokud bude mít M3 vyšší dojezd než většina modelů S. Jsou podle mě jen dvě možnosti : zdražit long-range verzi model 3 a nebo naopak výrazně zlevnit model S – tak aby zákazník musel uvažovat jestli M3 long range nebo Model S (což je samozřejmě auto o jednu nebo dvě třídy jinde).
    Dnes je to pořád ještě jednodušší- model S ihned nebo model 3 za rok a půl. Kdo na to má, tak asi nečeká. Ale až bude dostupnost podobná…

        1. To ano ale nehrackarske EV boli pred tymi 5timi rokmi velmi
          To ano ale nehrackarske EV boli pred tymi 5timi rokmi velmi drahe takze tesla musela zacat luxusnym modelom aby aspon ciastocne zaplatila vyvoj a ziskala renove + stihla vybudovat infrastrukturu a samozrejme upovedomit ludi ze EV nie su iba hracky ale vedia plne nahradit ropaky. To sa podarilo a teraz je dalsim cielom priblizit tieto auta vacsim masam ludi znizenim ich ceny. Navyse pri TMS ukazala ze sa to da a preto uz konkurencia nemoze tvrdit ze sa to neda ale musia povedat, ze to sice urobit mozu ale nechcu (ako povedal ten stary panko z Fiatu). Samozrejme potom sa tak zariadi aj zakaznik resp. staty, ktore chcu kvalitnejsi vzduch pre svojich obcanov.

    1. Právě proto, že TMS je o jednu a až dvě třídy jinde mi
      Právě proto, že TMS je o jednu a až dvě třídy jinde mi tyhle úvahy přijdou úplně zcestné. Vy byste se rozhodoval mezi koupí Golfa* nebo Passata* jenom na základě toho, kolik ujede které na plnou nádrž?

      *) pouze příklad zcela nesouvisející s Teslou

      1. Problém byl v tom, že do teď byla jedinná možnost jak
        Problém byl v tom, že do teď byla jedinná možnost jak koupit auto s dojezde 500km Tesla Model S. A kdo chtěl takové auto musel prostě najít 2M+ . Takže je otázka kolik z těch lidí by si koupilo M3 místo Model S, kdyby bylo na výběr.

        1. Já si myslím že tohle je dobrý podnět k pořádnému
          Já si myslím že tohle je dobrý podnět k pořádnému flejmu. Podle mne ta myšlenka nestojí na tom že by se rozhodovalo mezi nejvyšší 100kWh verzí TMS a TM3 LR. Ale právě v tom že základní verze TMS bude podle dosavadních informací proti TM3 LR stále mnohem dražší a přitom bude mít opravdu značně nižší dojezd. Já určitě nejsem zákazníkem pro danou cenovou kategorii, ale tento fakt by mi osobně vadil obecně na jakémkoliv výrobku.

          Jenže taky si uvědomuji že pokud by TMS dostala do základu 85kWh, pak zase hrozí možnost ubírat prodeje 100kWh verzi, protože ten rozdíl dojezdu mezi nimi se tímto výrazně sníží a ale velký cenový skok zůstane.

          No jsem zvědavý jak se to bude dále vyvíjet.

          1. Kdybych tu možnost v době, kdy jsem kupoval Model S, měl?
            Kdybych tu možnost v době, kdy jsem kupoval Model S, měl? Rozhodně. Model S toho aktuálně (snad se to změní) má oproti Modelu 3 sakra málo, co mne zajímá: lepší zrychlení, motorizované otvírání kufru, air suspension, AWD, přičemž poslední dvě bude Model 3 mít taky, než se dostane do prodeje v EU. To (mi) za milion rozdílu nestojí… Navíc Model 3 má v Evropě velkou *výhodu* v tom, že je menší a líp se všude vejde.

    2. Ona je jeste 3. moznost. Asice zvednout zaklad Ska ze 75 ne 85
      Ona je jeste 3. moznost. Asice zvednout zaklad Ska ze 75 ne 85 a tim i zvysit trochu cenu. Pak uz bude rozhodovani hlavne na zaklade machr faktoru jako u ostatnich znacek a ten bude mit Sko vzdycky vyssi nez osekana TM3. Problem solved.

Napsat komentář