REKORD: Elektrobus Proterra ujel 1772 na jedno nabití

Elektrický autobus Proterra Catalyst E2 Max ustanovil světový rekord, když na jedno nabití ujel 1772 km. Využívá baterii o kapacite 660 kWh.

Americký elektrobus Proterra Catalyst E2 Max zvládá skvělé dojezdy. V objemu prodejů je ale v tomto segmentu jasným lídrem čínské BYD.
foto: Proterra

S rekordy v dojezdu/kapacitě baterií se poslední dobou roztrhl pytel. Největší elektroauto na světě – dumper Komatsu – má 700kWh baterii. S elektromobilem Opel Ampera-e teď ujeli 755 km a Tesla Model S nedávno zvládl 1078 km.

Zbývá nějaký ten rekord v oblasti elektrobusů a s ním přichází americký výrobce Proterra. Její dvanáctimetrový elektrický autobus Proterra Catalyst E2 Max zvládl aktuálně ujet na jedno nabití 1772 km!

Stalo se tak na testovacím okruhu Navistar Proving Grounds v New Carlisle ve státě Indiana. Proterra láme své vlastní rekordy poslední dva roky.

Ještě v roce 2015 ujela díky 258kWh baterii 413 km. O pouhé dva roky později je to víc než čtyřikrát víc při ani ne třikrát vyšší kapacitě!

tisková zpráva

13 Comments on “REKORD: Elektrobus Proterra ujel 1772 na jedno nabití”

  1. Člověku až ukápne slza, když si vezme ty naše komiky
    Člověku až ukápne slza, když si vezme ty naše komiky politiky, zuby nehty se držící Solarisů a dalších nepoužitelných evropských jako elektrobusů, když čínský BYD nabízí reálně ověřených 400 km (do Ostravy na testování ho vzali, ale rychle vrátili, páč by se ukázalo že to jde) a americká Protera ještě více. Ach jo.

    1. Nemůžete porovnávat podmínky v reálném provozu při
      Nemůžete porovnávat podmínky v reálném provozu při +-130 km/h s podmínkami na testovacím perfektně rovném a volném okruhu ještě při nižší rychlosti. Nemají autobusy omezovač na 100 km/h? Při této rychlosti se Tesla hravě vejde pod 20 kWh/100 km (odhadem nějakých 18-19 kWh/100 km).

  2. Citace: „…Ještě v roce 2015 ujela díky 258kWh baterii 413
    Citace: „…Ještě v roce 2015 ujela díky 258kWh baterii 413 km. O pouhé dva roky později je to víc než čtyřikrát víc při ani ne třikrát vyšší kapacitě!..“

    Předpokládám že za ty dva roky se nezvýšila hustota energie v baterkách třikrát, takže toho dojezdu dosáhli jen hrubou silou, v podstatě tím že tam těch baterek nacpali třikrát tolik. Tedy třikrát větší objem, třikrát větší hmotnost a možná i cena.

      1. Pokud by přínos spočíval v tak masívním snížení
        Pokud by přínos spočíval v tak masívním snížení spotřeby, znamenalo by to že se jim buď podařil zázrak, anebo že předchozí provedení autobusu bylo zcela chybné.

        Ani jedno z toho však neodráží normální dvouletý vývoj v téhle oblasti

Napsat komentář