Známe cenu Porsche Mission E, jde přímo proti Tesla Model S!

Elektromobil Porsche Mission E má u německé automobilky nejvyšší prioritu. Porsche teď konečně oznámilo cenu, na které bude auto začínat.

První elektrické Porsche má na trh dorazit v roce 2019
foto: Porsche

Elektromobil Porsche Mission E se představil na autosalonu IAA ve Frankfurtu v roce 2015. Od té doby jsme se dozvěděli, že bude nabízen v několika výkonových verzích a bude moct dobíjet až 800 V/350 kW.

Dlouho ale nebylo jasné kolik bude vlastně první elektromobil značky Porsche stát. Teď už to jasné je, protože značka patřící pod koncern Volkswagen (nebo obráceně) oznámila, že začáteční cena bude kolem $86 000, tedy hrubém v přepočtu asi 2,15 mil. Kč.

To je cena, za kterou se v USA prodává běžné Porsche Panamera (nikoliv plug-in hybridní verze, ta je asi o $7000 dražší). Je to také cena zhruba srovnatelná s Tesla Model S.

Podobně jako Tesla Model S, nabídne i Porsche Mission E dojezd přes 500 km (zřejmě ale NEDC, takže v reálu kolem 400 km). Zrychlení 0-100 km/h by mělo být do 3,5 sekundy, tedy o sekundu pomalejší než Model S.

95 Comments on “Známe cenu Porsche Mission E, jde přímo proti Tesla Model S!”

        1. pan Ford udělal s modelem T díru do světa… ale bohužel
          pan Ford udělal s modelem T díru do světa… ale bohužel nevím proč pak zmiňuješ Teslu 🙁 Když je v článku jasně uvedeno, že cena je srovnatelná… to je jasný důkaz toho, že Tesla pro zavedené automobilky není žádná konkurence

          1. Vite ten text malejma pismenkama dole je takove moto, ktere si
            Vite ten text malejma pismenkama dole je takove moto, ktere si kazdy registrovany uzivatel muze ve svem uctu vyplnit a pak se pridava na konec kazdeho prispevku, se kterym jinak nesouvisi.

            Ale kdyz uz jste o te Tesle zacal, tak proc tedy VW (dle vlastnich slov v reakci na Teslou vypaleny rybnik v tomto segmentu) ukoncilo vyrobu Phaetonu, kdyz si z Tesly nic nedelaji?

    1. Tesla má oproti Porsche jeden celosvětový Trumf
      Tesla má oproti Porsche jeden celosvětový Trumf https://www.tesla.com/en_EU/supercharger?redirect=no
      Porsche je to už 119Let
      Ferdinand Porsche sestrojil ve svých 22 letech v roce 1898
      Egger-Lohner C.2 Phaeton
      https://www.youtube.com/watch?v=ZfBJh3TuRq0
      Historie
      https://www.youtube.com/watch?v=fMGHO27JAyA&t=1504s
      Panamera E-hybrid
      https://www.youtube.com/watch?v=5F73MMN9j1w
      Porsche 918 Spyder
      https://www.youtube.com/watch?v=dDytM0-mxiU

      1. ale ne ty to nechceš chápat.
        TESLA je která poctivě makala

        ale ne ty to nechceš chápat.
        TESLA je která poctivě makala dala lidem elektromobil který jim zaprodanci odpírali.
        VW Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG je jen součást VW která má neblaze proslulou válečnou historii a ropáckou poválečnou.
        I když postaví Ečko furt to bude jen to VW Porše ;)))

        1. Ale já to chápu dobře….TESLA a nekritický obdiv k ní
          Ale já to chápu dobře….TESLA a nekritický obdiv k ní produkuje skorofanatické demagogy, takže místo řešení problematiky emisí (ano není to nic hezkého, ale zase se hrabe tam, kde to dobře jde a ne tam, kde je to primárně účinné), což považuju pro bezpečnost lidstva za mnohem nebezpečnější – jako jakýkoli vyhranění a skorofanaticky obhajovaný názor…
          Mimochodem u Tesly poctivě – kolik aut je prodáno mimo dotace?

          1. ne ty to nechceš chápat páč kdybys to pochopil zhroutila
            ne ty to nechceš chápat páč kdybys to pochopil zhroutila by se ti ropná filozofie a defakto prohrát a to ty víš seš chytrej kluk :)))
            Ano skorofanatické demagogy jako ty voblbující s neustálým „řešením“ problematiky emisí (což je něco neskutečně otravného) což považuji pro život lidstva za dosti nebezpečnější – i když vyhraněnější případy by se jistě našli….
            Mimochodem víš ty vůbec kolik cálujou automobilky špinavejch prachů bokem aby mohli v 2017 ty fosilní sračky nadále vyrábět a distribuovat?? 😉

            1. Pane Horčíku nemohl by jste prosím hybrid.cz (hybrid
              Pane Horčíku nemohl by jste prosím hybrid.cz (hybrid nevylučuje spalovací motor – což je zde slovo hodné kapenování a rituální popravy na kříži znaku T) přejmenovat na www_uctivacitesly_cz?

              Krucipísek: emise je třeba řešit a elektromobil je cesta, ale NESAMOSPÁSNÁ – mimochodem zhroucení automotive, se zhroutí ekonomika tohohle státu, stejně tak, pokud se zhroutí ekonomika Německa (vystavěná na automotive), zhroutí se ekonomika tohohle státu

              1. ani nápad! hybrid je kamuflážní název sraziště
                ani nápad! hybrid je kamuflážní název sraziště skalních poctivých elektromobilistů po vzoru nejstaršího z nejstarších našeho mistra Végra a jeho násladovníků 😉 Fosilní póvl se na hybridu pouze na špek chytá abysme pak tu sebranku my rytíři (1,2,3 řádu podle tohoho tak až se po proškolení proprculíkuješ) mohli náležitě zpracovak KU OBRAZU ELEKTROMOBILNÍMU 🙂 tohe je vrcholná liga soudruhu, zbytek autorevíforumsračky je jen komerční odpad ;)) Čím víc nás tady bude, tím silnější budem 😉 a NA NĚĚĚ :)))DD

                PS: ještě nějaký dotazy studente?? 🙂 ctrl+c

                1. hele pokud se někdo zhroutí tak se zhroutí, neměl dělat
                  hele pokud se někdo zhroutí tak se zhroutí, neměl dělat dízlblejt a jezdit si za to válet šunky do Karibiku 😉 nelituj je, prachů maj dos, důležitý je drbat to si pamatuj :))))

  1. Když si vezmeme známý slogan Porsche
    „There is no

    Když si vezmeme známý slogan Porsche
    „There is no substitute“ čili volně přeloženo „Porše ničím nenahradíš“
    a jejich současnou filizofii
    „Princip zní: Z daných možností získat maximum. To pochází ze závodního okruhu a je zakořeněno v každém z našich vozů…“
    a když se podíváme na zrychlení Mission E, které je o víc jak vteřinu pomalejší než od začátečníků z Fremontu, tak musíme konstatovat, že Porše nahraditelné je a z daných možností maximum zatím rozhodně nezískali. Trošku sešup z piedestalu. Někdo se možná nechá uchlácholit lepším zpracováním, kvalitou, reputací značky a hezčím dizajnem, ale to gró tam jaksi bude chybět 😉

    1. Gro ve zrychleni, no rekl bych ze bez okruhovych ambici je
      Gro ve zrychleni, no rekl bych ze bez okruhovych ambici je cokoli se zrychlenim pod 5s, uz na hrane realneho vyuziti.
      Jinak troufam si rict, ze je potencialnich zakanziku, kteri by mohli byt ochotni vymenit absurdni zrychleni, za trochu mene absirdni zrychleni vymenou za kvalitnejsi interier, kvalitu zpracovani, jizdni vlastnosti (samo za predpokladu ze to u Porsche bude pravda, nicmene docela bych se divil kdyby ne) bude dost….

  2. Pohled do nedávné historie: Tesla v roce 2012 slibovala
    Pohled do nedávné historie: Tesla v roce 2012 slibovala model S už od 57 400 $, Porsche v roce 2017 slibuje Mission E od 86 000 $.
    Tesla skutečně pár prvních kousků prodala za tu relativně nízkou cenu, ale pak už se reálná cena rychle vyšplhala o pár desítek tisíc $ výše. Takže nenechte se uchlácholit hned prvním číslem, které vidíte.

    https://www.forbes.com/sites/jimgorzelany/2012/05/22/first-tesla-model-s-cars-to-be-delivered-next-month/#71802af94c3f

      1. Myslíš ty teslácké 130-150 kW SCh, které dokonce teď v
        Myslíš ty teslácké 130-150 kW SCh, které dokonce teď v nejmodernější verzi pro USA ještě zpomalí pro nákupní centra, aby tam byla zajištěna nutost se zdržet aspoň 2 hodiny?
        To je s evropským standartem šířeným z Německa 350kW fakt akorát SuperTrapné.

          1. No sice to naráží na tu odvěkou rovnice jestli bylo dřív
            No sice to naráží na tu odvěkou rovnice jestli bylo dřív vejce nebo slepice, ale z mého pohledu by fakt mělo být na trhu alespoň jedno jediné auto, které těch 150kW na 400V opravdu využije (o 800V radši ani nemluvím). Pokud vím tak k tomu má nejblíže Audi e-tron, které ale bude u zákazníků nejdřív v druhé půlce 2018 a pak vlhký sen v podobě CCS zásuvky u EU verze TM3, který ale v pohodě může žít ze SuC.

            Bolt i Leaf2 jestli vůbec tak poskočí na max 80kW. Takže dle současného výhledu je zřejmé že 150kW reálně využijí až vozidla 2020+ a z tohoto pohledu mi přijde v pořádku do té doby za jednu 150/350kW stanici radši postavit 3x50kW ideálně se sdíleným výkonem na DC.

              1. Tedy já jsem v takto vážných věcech nevěřící Tomáš
                Tedy já jsem v takto vážných věcech nevěřící Tomáš a tak sice jsem našel nějaké známky, ale všechno to jsou informace pouze od pana Kuželky? Mimo jiné v jedné prezentaci rovněž píše že Superchargery mají snad v EU a Číně mít „stop“ tak nevím.

                1. Pokud budou (ve spolupráci s někým dalším) stavět i
                  Pokud budou (ve spolupráci s někým dalším) stavět i stojany pro neTesly (viz Česko) tak stopku určitě nemají.

                2. Díky, to pak leccos vysvětluje.
                  Díky, to pak leccos vysvětluje.

                3. nj, staci jeden obycejny DC stojan a je byrokraticka podminka
                  nj, staci jeden obycejny DC stojan a je byrokraticka podminka splnena, a idealne kdyz to jeste zaplati nekdo jiny nez Tesla 😀

                4. Uznávám že už provokuji, ale pořád je to prohlášení
                  Uznávám že už provokuji, ale pořád je to prohlášení pocházející z ČR 😉

                5. hmm, to me nenapadlo, je fakt, ze tam jsou ceske obrazky…
                  hmm, to me nenapadlo, je fakt, ze tam jsou ceske obrazky…

                1. Aha, tak to mají ještě moře času…
                  Aha, tak to mají ještě moře času…

                2. Už jen 15 měsíců na stavbu na 17 místech
                  Už jen 15 měsíců na stavbu na 17 místech republiky.
                  Možná jen na 16, protože Vestec.

                3. Jsem zvědav, kdy to ve Vestci otevřou, už 14 dní se tam
                  Jsem zvědav, kdy to ve Vestci otevřou, už 14 dní se tam nic nehýbe.

                4. Příští týden je tam Tesla sraz, takže krátce před tím.
                  Příští týden je tam Tesla sraz, takže krátce před tím.

                5. Tak super budu mít kde nabíjet bezproblémově.
                  Tak super budu mít kde nabíjet bezproblémově.

                6. Zveme vás na Tesla sraz 2017. Proběhne 23. září v
                  Zveme vás na Tesla sraz 2017. Proběhne 23. září v Praze-Vestci

                  fdrive.cz/clanky/zveme-vas-na-tesla-sraz-2017-probehne-23-zari-v-praze-vestci-1378

                7. ja nekuřím, co kuřim?? 🙂
                  ja nekuřím, co kuřim?? 🙂

                8. V takovém případě jim zbývá postavit za 15 měsíců 15
                  V takovém případě jim zbývá postavit za 15 měsíců 15 nabíjecích míst.

              1. Neoficiální seznam, kde mají za ty EU dotace postavit:
                1)

                Neoficiální seznam, kde mají za ty EU dotace postavit:
                1) Dálnice kolem Prahy
                2) Praha
                3) Pardubice
                4) Neratovice
                5) Dvůr Králové (ZOO)
                6) Kuřim
                7) Děčín
                8) Český Těšín
                9) Olomouc
                10) Frýdek Místek
                11) Znojmo
                12) České Budějovice
                13) Šumava
                14) Ostrovačice
                15) Valašské Meziříčí
                16) Břeclav
                17) Telč

                1. 2) PRAHA – smrdutá praha – VŠUDE KDE TO JDE
                  3) Pardubice –

                  2) PRAHA – smrdutá praha – VŠUDE KDE TO JDE
                  3) Pardubice – už jedno Chademo má…
                  4) Neratovice – tam jim stačí ty jejich vodíkový bomby
                  5) Dvůr Králové (ZOO) – jako sůl na centrální parkoviště DOPROSTŘED
                  ostatní neznám neumím a di s tím video dop…olé oleoleolé sparta, vihrajeme :)))

                2. V těchto místech chybí nabíječky jako sůl, když už na
                  V těchto místech chybí nabíječky jako sůl, když už na to mají dotace, tak to snad postaví.

                3. 4) Neratovice
                  Už přes dva měsíce tu je značka

                  4) Neratovice
                  Už přes dva měsíce tu je značka vyhrazeného parkování, ale tu asi nepostavil ČEZ 🙂

                1. a hlavně s fóbijí poloprázdnou dízlblejt nezáviď čechu
                  a hlavně s fóbijí poloprázdnou dízlblejt nezáviď čechu 😉 že nemáš :))

        1. skoda ze ten 350kW CCS je limitovan na 350A (1000V), tedy
          skoda ze ten 350kW CCS je limitovan na 350A (1000V), tedy pokud mate baterii o napeti do 400V, pak je soucasny Tesla SC rychlejsi nez planovany „350kW“ CCS 🙁

          Ale marketingove se tech 350kW opravdu vyjima, bohuzel to neni realna hodnota 🙁

            1. ano vychazi to pak max kolem 250kW… Ke 350kW sice porad
              ano vychazi to pak max kolem 250kW… Ke 350kW sice porad daleko, ale aspon se to blizi. Nezapomente, ze tech cca 800V je mysleno jako baterka v plnenabitem stavu, podobne jako ty dnesni maji cca 400V v plne nabitem stavu.

              800V baterka pujde nabijet i na starych (soudobych) DC stanicich tak, ze se (pro dobu nabijeni) vnitrne zmeni zapojeni z 2x400V seriove na 2x 400V paralelne.

                1. tak jiste, 120kW to bude 33 minut misto 20 minut… Tak je to
                  tak jiste, 120kW to bude 33 minut misto 20 minut… Tak je to poznat urcite, spis jestli to ta baterka vydrzi celou dobu na ten plny vykon.

                2. Mě stačí v průměru denně nabíjet 10 kWh, jako asi 75%
                  Mě stačí v průměru denně nabíjet 10 kWh, jako asi 75% národa, takže teroretické nabíjení rychlostmi 150 kW je hezká věc, ale v praxi to využije jen omezený počet lidí na dlouhých cestách. Doma sice mám 3x32A (kvůli AKU), ale stejně nabíjím 1x15A v průměru 3 hod na sníženou sazbu 2,50 Kč/kWh.

                3. to neni o tom, ze bezne staci 3.3kW. To je o tech 10 pripadech
                  to neni o tom, ze bezne staci 3.3kW. To je o tech 10 pripadech za rok kdyz jedete dal nez 300km za den. Nejvic jsem za 24 hodin v elektromobilu ujel 2000km pri ceste z Norska do CR. V beznejsim provozu to bylo asi 850km po CR za jeden den nebo 1000km k mori.

                  Rychlonabijeni ma proste jinou funkci nez pomale nocni nabijeni a proto jsou na nej kladeny jine pozadavky. Pokud nechceme stale poslouchat od mainstreamu jak jsou elektromobily na hovno, musi byt schopne nahradit 99,99% pripadu pouziti „normalniho“ auta.

                4. Myslím, že jsem za poslední rok nejel delší trasu než
                  Myslím, že jsem za poslední rok nejel delší trasu než 200 km při ročním nájezdu 25 tis. km a to ujedu běžným EV, který je dnes na trhu. Těch 5% lidí, kteří jezdí trasy 300-500km běžně si může koupit Teslu, nebo za pár let i BMW, Mercedes, Audi, 60 kW Leaf atd. Proč bych si měl na jednu cestu k moři kupovat 5 metrové auto s dojezdem 600km za 3 mil.? To si mohu na těch pár dnů v roce půjčit. Rychlonabíjení 150 kW u nás využije odhadem promile řidičů, časem to bude třeba 3%, za pár let.

                  Nechat se zatáhnout do debaty o dojezdu je největší chyba, co dělají majitelé EV aut, je to o údržbě, servisu a tedy nákladech na 1 km při srovnatelné ceně aut. Navíc ať si mainstreem říká co chce, já jsem rád, že EV aut jezdí málo a že dnes jsou výhody, které bohužel za pár let zmizí.

        2. Zase jeden co nikdy nejezdil elektromobilem, ale ma jasno v
          Zase jeden co nikdy nejezdil elektromobilem, ale ma jasno v tom co je jak potreba delat.
          V nakupnim centru staci ac zasuvka 22kW abych behem pul hodinoveho nakupu nabil to co jsem spotreboval jizdou pres pul mesta tam a zpet. (velkeho mesta)
          Mimochodem kam, ze se z toho Nemecka doposud rozsiril ten standart 350kW? A nebo kolik, ze aut se muze soucasne i v tom Nemecku touto rychlosti nabijet?
          Ja vcera nabijel dvakrat super trapne na Vystrkove rychlosti 115kW. Tento tyden nam k tomu pribude Vestec. A kam teda vy jezdite nabijet temi 350kW, a jake auto?

          1. Ten standard 150-350 KW je spíše pro budoucnost, nicméně 5
            Ten standard 150-350 KW je spíše pro budoucnost, nicméně 5 let uteče jako voda a bude tady řada aut, které budou využívat minimálně těch 150 kW, už dnes jsou schopny některá auta využít 90 kW. Je jen otázka času, kdy padne dohoda s firmou Supercharger, která povolí i ostatním autům nabíjet v jejich síti, no je to o pěnězích a business je business.

            Auta s baterií 30-40 kWh jsou určena pro menší trasy a to zvládne i nabíječka 50 kW. Nejdelší trasu co mám v plánu s EV je 165km se zastávkou ve Vystrkově. Do Olomouce či Ostravy jezdím už vlakem (ta D1 se fakt nedá) a to pohodlí je nesrovnatelné s autem, hlavně v autě je to ztracený čas, ve vlaku člověk za těch 4,5 hod. tam i zpět vyřídí práci na počítači.

            1. Jasne ze pro budoucnost, jenze pan zase srovnava prislibenou
              Jasne ze pro budoucnost, jenze pan zase srovnava prislibenou budoucnost ostatnich se soucasnosti Tesly…
              Vcera jsem dal D1 tam a zpet docela v pohode. Teda jen po 210km, jak to vypada dal nahoru nevim.
              A v Tesle to zase takova ztrata casu neni. Cestou tam jsem se trochu „dospal“ 🙂 a cestou zpet ve dvou kolonach si vyridil nejakou praci. Ostatni cas za volantem byla zabava.

                1. Zrovna minulej tejden jsme se o tom bavili s kolegou (co
                  Zrovna minulej tejden jsme se o tom bavili s kolegou (co jezdí s Skem), že už nás oba to ježdění taky nebavilo, ale co jsme začali jezdit Teslama, tak jsme chytli druhou mízu.
                  Ještě si najít nějakou Tesla girl a začne mě zase bavit i sex. 🙂

                2. S tim rizenim nebo sexem? 🙂
                  S tim rizenim nebo sexem? 🙂

                3. Já s tím sexem, auta už nestačím ani využívat 🙂
                  Já s tím sexem, auta už nestačím ani využívat 🙂

    1. Musím říct, že je to hrozně ošklivé auto. Ty suicide
      Musím říct, že je to hrozně ošklivé auto. Ty suicide doors jsou hnusný až děs. Už jenom ten název Porše vybaví se 2. světová a zvedá se mi z toho prdelolezectví kufr 🙂 Udělalo Porše pro lidstvo vůbec někdy něco dobrého??

    1. No nevím, bohužel elektromobil nevlastním, ale měl jsem
      No nevím, bohužel elektromobil nevlastním, ale měl jsem pujčenou na jeden den Teslu ModelS P80D a samozřejmě sme se synem blbli a zkoušeli dookola ja to šíleně zrychluje… no a pak mě pěknejch pár dní bolel krk.. Holt neměli jsme trénink….

Napsat komentář