Autosalon IAA Frankfurt 2017: Škoda ukázala studii elektromobilu Vision E

Se svou studií Škoda Vision E, která ve Frankfurtu slaví evropskou premiéru, činí Škoda velký krok směrem k digitální budoucnosti.

Na IAA ve Frankfurtu představila automobilka studii Škoda Vision E poprvé v Evropě.
foto: Škoda

První elektricky poháněná studie v historii firmy umožňuje autonomní jízdu úrovně 3. Přitom pozdvihuje konektivitu na novou úroveň.

Kromě obrazovky v přístrojové desce a centrálního dotykového displeje má navíc každý cestující k dispozici svůj vlastní displej. Přes tyto displeje může posádka získat mnoho informací a údajů, jako například data o voze nebo možnosti palubní zábavy.

V každých dveřích je umístěn Phonebox, který indukčně nabíjí chytré telefony. Zároveň slouží jako rozhraní: Přes jednotlivé displeje mají cestující pohodlný přístup k osobním nastavením, datům a informacím.

Design studie Škoda Vision E odráží ústřední prvky nového designového jazyka značky Škoda pro elektromobily. V porovnání s verzí, která slavila světovou premiéru v Šanghaji, je nyní čelní partie tvarována ještě výrazněji.

Zvláštními prvky jsou navíc protiběžně se otevírající dveře a čtyři samostatná otočná sedadla. Díky 2851 milimetrů dlouhému rozvoru náprav je interiér maximálně velkorysý a komfortní. Dodatečný prostor získává posádka v interiéru také díky absenci středového tunelu.

Elektromotory s celkovým výkonem 225 kW (306 k) pohánějí všechna čtyři kola. Vůz zaujme dojezdem až 500 kilometrů a maximální rychlostí 180 km/h, navíc Škoda Vision E disponuje autonomním řízením úrovně 3.

Na dálnici umí studie samočinně zrychlovat, řídit, brzdit a vyhýbat se překážkám. Car Park Autopilot řídí vůz automaticky na volná parkovací místa. Škoda Vision E se nabíjí indukčně.

tisková zpráva

80 Comments on “Autosalon IAA Frankfurt 2017: Škoda ukázala studii elektromobilu Vision E”

  1. Koukám na tu záplavu konceptů a už jsem někde četl , že
    Koukám na tu záplavu konceptů a už jsem někde četl , že automobilky tvrdí, že na to není připravená infrastruktura na dobíjení. Ale že ti už není jejich problém, že oni svůj slib splní.

    Takže jestli to zase nebude jen pro lidi co mají možnost denně nabíjet v garáži a pro nadšence

  2. off
    Audi autonomní koncept Audi

    off

    Audi autonomní koncept Audi Aicon
    https://electrek.co/2017/09/12/audi-new-all-electric-autonomous-car-concept-with-up-to-500-miles-of-range/

    dojezd 700 – 800 km :)))

    Borgward Isabella koncept
    https://electrek.co/2017/09/12/borgward-brings-back-isabella-as-insane-looking-electric-car-concept/

    Honda koncept, pro výrobu od rocku 2019
    https://electrek.co/2017/09/12/honda-new-electric-car-concept-aimed-for-production-in-2019/
    Je to odkaz na Civic 1
    http://imgur.com/A8tNwMX

    Dinosauři i nováčci si vesele dál prokrastinují 🙂

        1. Jak můžeš volit piráty kteří jsou pro uprchlíky jak
          Jak můžeš volit piráty kteří jsou pro uprchlíky jak dělaní? Fakt není koho volit, ale aspoň volit menší zlo,tedy ty kdo je proti migraci (ukrajinci,slovaci do jiste miry asiati jsou ok). Rozkradou to sice všichni bez valného rozdílu, ale aspon ty hodnoty bez multikulty obohacení by jsme si ještě 20-30let než půjdu do důchodu udržet mohli.

            1. Piráti jsou pro migraci, jen to před volbami musejí trošku
              Piráti jsou pro migraci, jen to před volbami musejí trošku zaobalit. Ať se Vám to líbí nebo ne tak opak by šel proti jejich současnému přesvědčení. Pokud argumentujete jejich volebním papírem. Tedy z něj či jím odkazovaných zdrojů namátkově:

              K řešení přispívá pomoc jednotlivých lidí, spolků a charit.

              mj. i přes území České republiky, která si dobrovolně stanovila, že přijme 1 500 uprchlíků. Tento počet není nijak závratný – naši Evropští sousedé potřebují pomoc.

              Dále blog idnes a článek (prosím dohledat googlem) Jsou Piráti „sluníčkáři“? . A na tento blog je nejlepší hned první koment který si dovolím citovat:
              Přiznávám, že po přečtení Vašeho blogu, jsem se musel zamyslet nad vlastními postoji k Pirátům a přečíst si základní teze Vaší strany. Výsledek tohoto zamyšlení mě dost překvapil. Musím konstatovat, že většina základních tezí dle mého ho názoru povede k destrukci evropské civilizace. Začíná to podporou „uprchlíků“, kde jednoznačně hrozí islamizace Evropy a výsledky islamizace můžeme sledovat online na africkém kontinentu, kde islám rozvrátil fungující státy.
              Vaše názory na transparentní státní správu a samosprávu vedou v konečném důsledku k paralýze, protože se každý bojí rozhodnou a obává se následného zpochybňování svého rozhodnutí ze strany orgánů policie nebo jen ze strany „odborné“ veřejnosti. Důsledky tohoto boje za transparentnost jsou vidět v praxi již nyní například v Praze.
              V ostatních postojích jsou krásné cíle, ale chybí jaksi cesty jak je dosáhnout.

              1. Ještě někdo si myslí že onen Pirátský „racionální“
                Ještě někdo si myslí že onen Pirátský „racionální“ postoj NEBUDE znamenat něco jiného než lezení do zadku Merklové/Bruselu (tj. vyústí k přijímání uprchlíků)?

                Ale jestli si myslíte že to v průběhu let zvládneme lépe jak v Německu klidně si volte Piráty. Ono moc stran co oscilují nad 2 procenty zase tolik není a kdo by si chtěl přiznat že v této otázce jsou striktněpopulističtí a konzistentní zrovna jejich méně oblíbení politici – Zeman a Okamura. Demograficky je Evropa za pár desetiletí stejně pod islámem.

                1. nee dobrý osvítils mě, důkladně sem je neprostudoval. ted
                  nee dobrý osvítils mě, důkladně sem je neprostudoval. ted je to jasný, bubácký piráty nevolím

                2. Piráti jsou především klasická fiat strana, která má
                  Piráti jsou především klasická fiat strana, která má jediný úkol: odčerpat radikální voliče tak, aby skutečná opozice nebyla příliš silná.

    1. Dík za odkaz. U TOP09 je jasné, že jim program psal
      Dík za odkaz. U TOP09 je jasné, že jim program psal Bedřich Moldan. Jenže ho (jestli uspějou) bude naplňovat Kalousek, takže skutek utek. ODS je strana lumpenkapitalismu, takže mě socializace nákladů a privatizace zisků nepřekvapuje.
      Líbí se mi ten návrh Lidovců na „Suverain Wealth Fund“ po vzoru Norska, kam poplynou veškeré zisky z těžby nerostných surovin. ale bojím se, že to neprojde.
      Zklamáním je pro mě postoj ANO, hlavně po dobré práci jejich ministra ŽP poslední 4 roky.

      1. Ochrana přírody a volby: Program ODS je pohromou, Okamura
        Ochrana přírody a volby: Program ODS je pohromou, Okamura nemá žádný, ANO zruší resort

        1.Strana zelených = Tradičně nejlépe dopadla
        2.TOP 09 = druhý nejkomplexnější program
        3.Piráti = Velmi dobrý ekologický program
        4.ČSSD a KDU-ČSL = Průměrné jsou programy
        5.ODS + SSO = nejvíce zhoršují prostředí a oslabují ochranu přírody
        6.ANO = návrh na faktické zrušení samostatného ministerstva

        info.cz/nazory/ochrana-prirody-a-volby-program-ods-je-pohromou-okamura-nema-zadny-ano-zrusi-resort-15817.html

      1. Chápu, že tam není vidět měřítko, ten motor v reálu
        Chápu, že tam není vidět měřítko, ten motor v reálu zase tak malý není, a vzhledem k tomu, že tam je vidět trubka pro okruh chladící kapaliny, tak jde řádově o 100kW motor.

        Mimochodem, co máte proti udávání hodinového výkonu? Nebo to byl překlep?

      2. Zásadní rozdíl je v pracovní frekvenci. Zatímco běžné
        Zásadní rozdíl je v pracovní frekvenci. Zatímco běžné průmyslové motory jsou konstruovány na 50 Hz, motory v elektromobilech pracují při řádově vyšších frekvencích. Proto mají mnohem větší výkon na jednotku objemu a hmotnosti.

        1. Povolení na nové obří haly v jejich už jsou, know-how
          Povolení na nové obří haly v jejich už jsou, know-how můžou koupit od Japonců, Korejců nebo Číňanů.

          Nezapomínejte, že kromě továren skoro milionu Škodovek u nás je další půlmilionová továrna VW v Bratislavě, a to hlavní centrum čistých elektromobilů VW má být taky blízko v Drážďanech, plus Japonci v Česku už evropské centrum pro elektrolit stavět začali, takže bych se nedivil, kdyby VW začal v Boleslavi vyrábět rychle drtivou většinu svých baterií.
          A teprve ty úplně nově vymyšlené speciálně pro auta plátové s některými vlastními patenty chtěl pak na desetiletí přednostně umístit v Německu.

          1. Mezi námi u nás zatím lidé EV nechtějí, auta za 600 tis.
            Mezi námi u nás zatím lidé EV nechtějí, auta za 600 tis. i s rozumným nájezdem hnijou i 6 měsíců v bazarech, každý tvrdí, že potřebuje auto s dojezdem 400 km a jezdí 40 km denně. To co se prodá v menším Rakousku za měsíc, to se tady prodá za rok. Proč by to někdo vůbec tady vyráběl?

            1. Zase jenom šíření legend na základě pohádek
              Zase jenom šíření legend na základě pohádek koncernů…

              Normální člověk potřebuje auto z dojezdem 400km, ale do 500kkč. Myslíš, že to vyrobit nejde? Jasně, když to toho cpou tolik elektroniky co to prodraží na 700-800kkč, tak ano.
              Ale ruku na srdce, citystromer od vw, exituje, mají plány, je tam už i střídavej motor. Vývoj zaplacen „je“, s moderníma baterkama co mají vyšší kapacitu by jsi si to auto nekoupil kdyby bylo za 500kkč?

              Zatím jenom úsměvy managerů, kteří si neuvědomují, že segment drahých aut má tesla a nikdo bohatej nechce leafa či e-golfa , tím nenahradí svojeho medvěda… A „chudí“ zase auto za mega nekoupí i kdyby se šéf vw usmíval ještě víc jak holivůdská hvězda…

              1. V současné době EV auto za 500 tis. prodejní ceny vyrobit
                V současné době EV auto za 500 tis. prodejní ceny vyrobit nelze, ukazují to všichni výrobci na světě (určitě se nejedná o žádné spiknutí). Ti co mají velké peníze je EV auto pod jejich rozlišovací schopností, něco o tom četli, ale „vědí“, že to je k ničemu, raději s koupí místo Tesly S třeba Aston Martin, který vypadá lépe a nemusí se starat o nabíječky. Včera jsem mluvil s člověkem, který žije auty a má přehled a říkal, že možná do toho půjde za 3 roky, až bude více nabíječek. Jeho standardní auto je v posledních letech je BMW 750, předtím Mercedes S500. Podobných lidí znám řadu a oni neřeší ani servis ani spotřebu auta ani propad cen. Prostě koupí auto za několik mil. samozřejmě na firmu, jezdí s ním v záruce a za 3 roky koupí nové. EV auta kupují nadšenci (nebo „ekologové“) a ještě více by je kupovali lidi, co chtějí ušetřit, ale ty na ně nemají, takže je to takový paradox.

                Když se dívám co chtějí v nejbližší době vyrábět, tak vlastně jsou těsně před výrobou pouze luxusní auta za několik mil. Výrobci míří právě na ty bohaté, protože tam vidí peníze. Jen pro srovnání škodovka vyrábí auta s nákladem 150-200 tis., které se prodávají za 350-500 tis. to je pro ně business, vyrábět něco za 400 tis. a prodávat to za 500 tis. je pro ně nesmysl.

                Citystromer ala Golf opravdu bych nekoupil ani za 400 tis.

                1. Prosím, mohu vědět, kam na ta čísla chodíte? Oficiální
                  Prosím, mohu vědět, kam na ta čísla chodíte? Oficiální čísla Škody mluví mluví o výdělku jenom o něco málo vyšším než 40 tisíc Kč na jednom autě. To je v dost v příkrém rozporu s těmi úvahami, co tu píšete.

                  V Rumunsku si můžete koupit nového elektrického Logana už od 400 tisíc Kč a při tom je to dělané jako přestavba třetí firmou v kusových sériích, což znamená několikanásobně vyšší náklady na práci ve srovnání s tím, když to seká koncernová robotická linka v tisících kusů.

                  Důvod, proč se velké automobilky nehrnou do EV masovém segmentu, je úplně jednoduchý. Nemají k tomu zatím žádný důvod. Spalováky se prodávají stále skvěle, je to zažité, zaběhnuté a léty prověřené. Masová výroba EV znamená překopat skoro vše kolem pohonu od základů, přeškolovat lidi ve výrobě, velkou část propustit, jiné zase nabírat a zcela překopat celý dodavatelský řetězec. To všechno stojí obrovské peníze a nekouká z toho při tom žádný zisk navíc. Proto se to dělá současnou salámovou metodou, kde není ani tak cílem někomu prodat co nejvíc EV, ale hlavně se postupně naučit, vyškolit, vyvinout a připravit se na bod zlomu, který přijde, ale nebude teď a ani příští rok.

                2. On je rozdíl mezi výrobní cenou a údajem EBIT(to co
                  On je rozdíl mezi výrobní cenou a údajem EBIT(to co uvádíte) tedy ziskem před zdaněním, který je natolik zkreslený dalšími náklady a optimalizací zisku, že to je nereálné číslo, dobré tak pro daňové úřady.

                3. Vy to píšete, jakoby tohle pro EV neplatilo 😉
                  Vy to píšete, jakoby tohle pro EV neplatilo 😉

                4. To neplatí, za to co Škoda vyrobí základní Fabii koupí
                  To neplatí, za to co Škoda vyrobí základní Fabii koupí na trhu tak baterii 30 kWh a to jsou holé baterky. Vůbec se nebavím o tom, že chtějí mít dojezd 500km, tedy potřebují v současné době kolem 60 kWh baterii tedy cenu kolem 270 tis. Kč. Bolt tuhle baterii je schopen prodat zákazníkovi za cca 16 tis. USD, tedy cena v EU a s DPH tak 500 tis. Kč.

                5. Já se nebudu vyjadřovat k tomu, za kolik se vyrábí něco,
                  Já se nebudu vyjadřovat k tomu, za kolik se vyrábí něco, když ty čísla nevím a vy taky ne. Ale s tou cenou za 60kWh akumulátor (nikoliv jen články) jste se zhruba trefil, takže by výsledné cena takové elektrické „Fábie“ měla být někde lehce nad půl milionu a za 700kKč byste měl mít 100kWh. Ale realita taková není, proč asi?

                6. Ty výrobní ceny zmínil člověk ze škodovky, ale je to
                  Ty výrobní ceny zmínil člověk ze škodovky, ale je to celkem jedno, firma si musí vydělat i na vývoj a hlavně platit miliardy do Německa, takže výsledný zisk je, jaký přiznávají. Tvrdí taky, že první EV auto bude za cenu dieslové Octávky, takže cena 700 tis. je reálná, tedy za 3 roky, když to zase neposunou.

                7. Teď ve Frankfurtu to upřesnili na „cenu Superbu v dýzlu +
                  Teď ve Frankfurtu to upřesnili na „cenu Superbu v dýzlu + maximálně 10%“ :-)))

                8. Aha takže 1.1 mil 🙂
                  No myslím, že jsem udělal dobře,

                  Aha takže 1.1 mil 🙂

                  No myslím, že jsem udělal dobře, užívám si EV a nemusím olizovat monitor a čekat na nějakou rozumnou cenu, která by měla být cca 700 tis.

                1. tipcars.com co to je ?? samá reklama. Auta v čr se zásadně
                  tipcars.com co to je ?? samá reklama. Auta v čr se zásadně prodávají na SAUTO 😉

                2. Do včerejška jsem nevěděl, že nějaké sauto existuje.
                  Do včerejška jsem nevěděl, že nějaké sauto existuje. Tipcars je klasika.

                3. to má být vtip?? jen co sem kliknul na Tipcars grafika
                  to má být vtip?? jen co sem kliknul na Tipcars grafika vyblitá samá reklama prý že moje HD je malý rozlišení začal se mi zvedat kufr a vypnul sem to 😉 Sauto funguje snad už 10 let… nic jinýho s MOBILE.de neprovozuju 🙂

                  cs.wikipedia.org/wiki/Seznam.cz

                4. Reklamy na webu téměř neznám.
                  Reklamy na webu téměř neznám.

              1. U nás bych vůbec nehledal, trh je malý a nefunkční. V
                U nás bych vůbec nehledal, trh je malý a nefunkční. V Německu lze koupit nový současný model Leaf za 500-650 tis. s DPH . Rovněž je tam řada aut Kia Soul model 2015 mírně jeté kolem 600 tis. s DPH.

                https://www.mobile.de/cz/

                Kdo dnes chce jezdit EV může si pořídit auto s mnohaletou zárukou již dnes za rozumné peníze, ale 99.85% národa dle statistiky nechce.

                1. Asi jsem se vyjádřil nesrozumitelně. Chtěl jsem napsat,
                  Asi jsem se vyjádřil nesrozumitelně. Chtěl jsem napsat, že pokud někde v bazarech „hnijí“ například starší Leafy za tuto cenu, tak ať si tam klidně shnijí, protože za ty peníze se dá sehnat nový kus.

                2. Pochopil jsem to správně, na mobile.de se prodávají i
                  Pochopil jsem to správně, na mobile.de se prodávají i nová auta, tedy za 500-600 tis. jsou tam fungl nové Leafy 24kWh + iPhone 7 jako bonus.

                3. zbytéč drahý, příští rok pod 300 už to bude lítat
                  zbytéč drahý, příští rok pod 300 už to bude lítat 😉

                  sauto.cz/osobni/detail/nissan/leaf/17447665?goFrom=list

                4. Nojo, ale nový auto za 420 tis. bez DPH není úplně blbý,
                  Nojo, ale nový auto za 420 tis. bez DPH není úplně blbý, lepší než koupit za 300 tis. skoro 5 let starý auto s baterií kdoví v jakým stavu.

                  https://tinyurl.com/yd2rhjv2

                5. no to jo, ale jak si fyzická osoba odepíše daně? nijak
                  no to jo, ale jak si fyzická osoba odepíše daně? nijak takže jedince zajímají koncový ceny a slušně jetý 3 roky starý LEF za 300 to jde 😉

                6. 75% nových aut kupují fyzické osoby na firmu 🙂 Ano zbytek
                  75% nových aut kupují fyzické osoby na firmu 🙂 Ano zbytek holt platí za to, že nejsou plátci, je to nespravedlivý, ale nedá se nic dělat 🙂 Když bude slušně jetý 3 letý proč ne, stačí si zkontrolovat přes ODB II baterii a její degradaci.

                7. Ale pozor to auto je bez baterie takže se musí asi podle
                  Ale pozor to auto je bez baterie takže se musí asi podle mě
                  platil k tomu cca 50-100€ pronájem.A cizině to je normální.
                  Ale je fakt že to 5 let starýho Leafa bych taky nešel údajně stojí výměna baterie přes 100 tis. Kč

                8. Pravda, mají to schované v textu. Však oni půjdou dolů…
                  Pravda, mají to schované v textu. Však oni půjdou dolů…

                9. nedávno sem mluvil s dílerem Nissanu a říkal že za
                  nedávno sem mluvil s dílerem Nissanu a říkal že za kariéru potkal jedinou baterii s poklesem tusim rikal 15% a jela espres do japonska na expertizu, bezne 5až8% maxa to mluvíme o době použití 10 let / 100.000 km. Takže jesi se vymění jeden dva moduly za 5.000kč kus delaj to rikal v bratislave po 16cti letech /160.000km s poklesem 10% tak no problemo. Strašení životností baterií je jen fosilní propaganda!!

                10. To není strašení ale prevence. Špatným nabíjením lze
                  To není strašení ale prevence. Špatným nabíjením lze snížit životnost baterie klidně o 50% i více. Myslím, že běžní uživatelé ani netuší, jetli mají 5% nebo 20% pokles.

    1. autonomní jízdu úrovně 1 – jen u šáde príma kup HD
      autonomní jízdu úrovně 1 – jen u šáde príma kup HD kamera, jen ta zadní parkovací !! :)))
      autonomní jízdu úrovně 2 – bože to je nuda to šáde
      autonomní jízdu úrovně 3 – jen u šáde no neberto pomocný kolečka 😉
      autonomní jízdu úrovně 4
      autonomní jízdu úrovně 5 – jen u šáde 2045 vysůvný vrtulky ;))))

Napsat komentář