Volkswagen se chystá změnit svět aut, ropu nahradí elektřina

V předvečer vypuknutí autosalonu IAA ve Frankfurtu oznámil šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller, že firma bude investovat do rozvoje elektromobility 70 mld. eur. Velký plán se jmenuje „Roadmap E“ a do roku 2030 přinese přes 300 nových aut na baterky.

Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen, představil před vypuknutím autosalonu IAA 2017 ve Frankfurtu nový velký plán Volkswagen na elektrifikaci své flotily.
foto: Volkswagen

Volkswagen se po aféře dieselgate rozhodl pro zásadní transformaci. Už dříve slíbil investovat do elektromobility 9 mld. eur. Naditá peněženka ale Němce nejspíš tíží víc, než by bylo zdrávo, a tak teď šéf Volkswagenu ohlásil, že do elektrifikace své nabídky pustí až 70 mld. eur!

Volkswagen tak chce mít do roku 2025 na trhu 80 nových elektrických aut (50 elektromobilů, 30 plug-in hybridů), do roku 2030 pak až 300 elektrifikovaný modelů všech svých značek. Celkem 50 miliard eur ze zmíněné částky má jít navíc do výroby baterií, protože ta bude pro budoucí elektrifikaci zcela klíčová. Jak dobře ví Tesla.

Skupina Volkswagen bude podle tiskové zprávy od roku 2025 potřebovat „více než 150 GWh“ baterií ročně. „To je ekvivalent minimálně čtyř gigatováren,“ píše se doslova v tiskové zprávě v nápadné narážce na automobilku Tesla.

Matthias Müller na speciálním setkání ve Frankfurtu řekl, že „Firma Volkswagen musí vést, nikoliv následovat“. Jenže jak upozorňují kritici, ve srovnání např. s automobilkou Tesla jsou to víceméně pořád jen řeči.

Na druhou stranu je také jasné, že nelze srovnávat relativně malou, mladou, agilní společnost z Křemíkového údolí s letitým kolosem jako je Volkswagen. Procesy tam prostě trvají déle.

Nejnovější oznámení je díky tomu příjemným ujištěním o tom, že největší automobilka světa si rozhodně nechce nechat ujet vlak.

Dobře ví, proč to dělá, vždyť Čína, největší automobilový trh světa, tlačí na prodej elektromobilů v maximální možné míře a dokonce už uvažuje o zákazu výroby a prodeje spalovacích aut, podobně jako další státy.

Roadmap E je opravdu obrovský plán Volkswagenu na de-facto proměnu světového automobilového průmyslu. Už bylo na čase. „Industrializace elektromobility“ bude znamenat upgrady továren, trénink zaměstnanců, ale také vývoj dvou zcela nových platforem pro elektromobily.

Na konci tiskové zprávy ale Volkswagen upozorňuje, že současné technologie spalovacích motorů tvoří „nepostradatelný most do bezemisní budoucnosti“.

„Prozatím bude koncern VW nabízet celé spektrum pohonů, od konvenčních po plně elektrické – abychom umožnili udržitelnou a dostupnou mobilitu. Nejsme svévolní. Posloucháme hlas rozumu,“ řekl doslova Müller.

tisková zpráva

94 Comments on “Volkswagen se chystá změnit svět aut, ropu nahradí elektřina”

  1. chcel by som vedieť, ako tvorili marketingovú stratégiu vo
    chcel by som vedieť, ako tvorili marketingovú stratégiu vo VW

    to takto raz prišiel za Mathiasom šéf marketingu
    – Mathias, všetci sa nám smejú kvoli dieselgejtu
    – no tak sa začnime tváriť ekologicky. hoďte do placu nejakú štúdiu EVčka, čo raz spravíme

    – Mathias, oni sa nám stále smejú
    – no tak tam hoďte UPDATOVANU štúdiu. Ja, und povedzte, že Teslu rozmačkáme ako malinu. To zaberie.
    ….
    – Mathias, oni sa nám smejú ešte viac
    – no tak povedzte, že do 2025 budeme mať päťdesiat… čo päťdesiat!, rovno osemdesiat nových modelov. Nech vidia, že to myslíme vážne.
    ….
    – Mathias, toto nefunguje. Teraz sa už smejú tak, že sa po zemi váľájú
    – dobre, počuj, už to mám! povedzte im, že do 2030 budeme mať 200 nových modelov!
    – Mathias, nemyslím, že..
    – iba im to pekne povezdte. Alebo prd, povedzte že ich budeme mať 300! A prihodte tam nejaké číslo, čo preinvestujeme do rozvoja EV.
    Čo tak 100 miliard? Nie, to už by bolo prehnané, čo? Povedzte, že 70. Sedmičky majú ľudia radi.

    A Roadmap E bolo na svete

  2. Kolik bere Matthias Müller měsíčně? že nemá v roce 2017
    Kolik bere Matthias Müller měsíčně? že nemá v roce 2017 na baterky??

    zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-je-dost-uz-mi-nepridavejte-955492

    Kdo nám zaplatí lékařskou péči za vypouštěné jedy jeho milionů automobilů??

    Lékaři i sestry utíkají z Česka za lepším. Nahradí je „dovoz“ z Ukrajiny

    blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/401282/lekari-i-sestry-utikaji-z-ceska-za-lepsim-nahradi-je-dovoz-z-ukrajiny.html

    tyden.cz/rubriky/domaci/zdravotnictvi/stat-si-priplati-pry-je-zdravotnictvi-v-krizi-a-utikaji-mu-lekari_417255.html

    ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1661455-od-ledna-meli-dostat-pridano-rada-lekaru-a-sester-ale-nema-nic

    1. Rakovina – na vině jsou prý naftové motory!
      Rakovina – na vině jsou prý naftové motory! 2013
      auto.cz/rakovina-eu-naftove-motory-72302

      Skryté nebezpečí: Milion aut v Česku může způsobovat rakovinu!
      tn.nova.cz/clanek/skryte-nebezpeci-milion-aut-v-cesku-muze-zpusobovat-rakovinu.html

      Stát nic nevyřešil – KORUPČNÍ TECHNIK NA STK ČR
      ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/217411000100910/obsah/567217-prisnejsi-pravidla-pro-stk

    1. hele ale když nad tím tak uvažuju tak nás čekají
      hele ale když nad tím tak uvažuju tak nás čekají poslední roky
      2018
      2019
      2020 co si lidi můžou koupit poslední fosily 🙂
      2021 VW = 100.000 elektromobilů to pak bude fičák… Fosil začne nabývat na historický hodnotě, vždyť už teď s Roadmap E vzádech(dku) začíná být fosil ohrožený druh ;)))

      1. ano a v dalších pěti letech pak chce prodej modelů nové
        ano a v dalších pěti letech pak chce prodej modelů nové elektrické řady I.D. zdesetinásobit.

        2021 VW = 100.000 elektromobilů
        2022 VW = 250.000 elektromobilů
        2023 VW = 500.000 elektromobilů
        2024 VW = 750.000 elektromobilů
        2025 VW = 1.000.000 elektromobilů

        tyden.cz/rubriky/auta/volkswagen-v-roce-2020-prodame-100-tisic-elektromobilu_445872.html

    2. Miluju tyhle stupidní komentáře. Ona totiž automobilka
      Miluju tyhle stupidní komentáře. Ona totiž automobilka vyrábějící 10 milionů aut ročně najednou ze dne na den bude schopná vyrábět 10 milionů elektromobilů… Všechny ty továrny na batarie, elektromotory atd. si totiž vycucá mávnutím kouzelné hůlky z prstu….

          1. Mohli, ale je pre nich výhodnejšie nech im vyšlape
            Mohli, ale je pre nich výhodnejšie nech im vyšlape cestičku (a riskuje) niekto iný a potom, ked sa uistia, že sa na tom dá zarobiť, tak do toho pôjdú. Kapitálu majú dosť, ale aby sa neprerátali a nebolo už neskoro.
            Dinosauri boli svojho času neohrození páni a tiež na nich prišlo a nahradili ich iní tvorovia a omnoho menší, ale boli šikovnejší, inteligentnejší a dravejší. Len aby tak staré velké automobilky nedopadli…

            1. joo tak cestičku aha, to kdy manenažerstvo bere 200tisíc
              joo tak cestičku aha, to kdy manenažerstvo bere 200tisíc mesíčně a šéfové desetimiliony …

              zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-je-dost-uz-mi-nepridavejte-955492

              A KDO ZAPLATÍ REKONSTRUKCE NEMOCNIC?
              VYŠTUDOVÁNÍ NOVÝCH LÉKAŘŮ ABY NEZDRHLI ZA KOPEČKY?
              NOVÝ SESTRY ABY MÍSTO ZDRÁVKY NEŠLY ZA 30 PAPÍRU DO ŠÁDE NA LINKU?
              A NOVÝ LÉKY?

              nebo si rakovinu z dýchání zplodin z milionu popelnic škodovek a vwágnů budeš léčit doma sám?? Kdo za to může??

      1. no tak měla na to 20 let, může za to sama že se účelově
        no tak měla na to 20 let, může za to sama že se účelově flákala s fosilem a ke konci 2020 ji TESLA donutila přestat voblbovat lidi … Vždyt přece ELEKTROMOBILY NEJDOU, NIKAM NEDOJEDOU, TO JSOU JEN HRAČKY :)))))))
        nelituj manenažerstvo, berou od 100.000 měsíčně, běžně 200-250 s prémieme z tvách litrů jen za to že můžeš popojet 😉

      2. ale veď každému človeku je jasné, že „sa čaká“,
        ale veď každému človeku je jasné, že „sa čaká“, kým:
        1/ Tesla a iný vyšlapú pre EVčka cestu – to už je v podstate hotovo
        2/ kým budú batérie aspoň o polovicu lacnejšie ako teraz – a to by mala byť otázka cca 5 rokov

        Preto to časovanie masovejších modelov na 2020 – 2025.

        Ale ide o tú komunikáciu a megalomanské reči, ktoré nie sú podporené skutkami.
        „Rozbijeme Teslu!“, „Dáme do elektromobility 9 miliard.., nie 70 miliard!“, „Budeme mať 300 (!) modelov do 2030“.

        Apropos, ako si to predstavujú s tými 300 modelmi?
        1/ Polo Hybrid
        2/ Polo Plugin hybrid
        3/ Polo BEV, 40 kwh baterka
        4/ Polo BEV, 45 kwh baterka
        5/ Polo BEV, 50 Kwh batera

        Plus ku každému variantu niekoľko motorických prevedení, plus všetko vynásobiť 2x, lebo do 2030 stihnú aj facelifty.

        Takže už majú 30 „modelov“ a ešte sa nepohli od Pola.
        Tak nejak to asi bude, inak si tých 300 modelov neviem predstaviť.

      3. Miluju tyhle stupidní komentáře. Už si tady dokonce
        Miluju tyhle stupidní komentáře. Už si tady dokonce druhej, kterej nám tu vnucuje, že si myslíme něco stane mávnutím kouzelnýho proutku a že se automobilky změní ze dne na den. :)))
        Tudle debilitu ti prosímtě nakukal kdo? Předpokládám že se zrodila akorát tak v tvý hlavě.

        1. Tuhle debilitu si zřejmě myslíš ty sám, když píšeš
          Tuhle debilitu si zřejmě myslíš ty sám, když píšeš tak stupidní komentáře 😉
          VW vyrábí elektromobily už dávno, dokonce patří mezi největší výrobce, přesto pro tebe zřejmě nějakou záhadou je stále mnohonásobně větší poptávka po spalovacích „popelnicích“ a proto jich ještě logicky mnoho milionů prodá.

              1. Na stupidní komentáře je pádná odpověď nejlepší.
                Na stupidní komentáře je pádná odpověď nejlepší. Když nevidíš do mý hlavy tak logicky vidíš úplný houno, smiř se realitou. Ještě se dožaduj argumentů na ty svoje bláboly. Koukám že ten tvůj slavnej VW vyloženě trhá žebříčky :))))
                https://c1cleantechnicacom-wpengine.netdna-ssl.com/files/2017/02/World-Electric-Car-Sales-Top-Models.png

                1. Jo přesně, to jsou relikty stupidního koumoušskýho
                  Jo přesně, to jsou relikty stupidního koumoušskýho myšlení, potřeba totální náhrady jedné věcí druhou bez ohledu na následky a hlavně to vnucovat druhejm 😀

  3. Takže asi tak
    Vlastník % hlasovacích práv %

    Takže asi tak
    Vlastník % hlasovacích práv % kapitálu
    Porsche Automobil Holding SE[p 1] 52,20 % 32,2 %
    spolková země Dolní Sasko 20,00 % 12,7 %
    Qatar Holding 17,00 % 15,6 %
    ostatní 10,80 % 39,5 %
    A to ještě Qatar Holding vlastní akcie Porche Automobil Holding
    Teď vám neřeknu kolik ,protože se s tím nedávno čachrovalo , ale stále to dost smrdí ropou.

    1. Každé ráno kalíšek mazutu a budeš chlapík jako
      Každé ráno kalíšek mazutu a budeš chlapík jako rys.

      Katar? To je ten stát který prý podporuje teroristy.
      http://zpravy.idnes.cz/katar-a-diplomaticka-roztrzka-dk6-/zahranicni.aspx?c=A170605_062556_zahranicni_neh

      Vida kam putují katarské peníze!
      Katar zaplatil miliardové výkupné syrským teroristům a Íránu, tvrdí deník
      http://zpravy.idnes.cz/katar-vykupne-iran-hajat-tahrir-as-sam-dxo-/zahranicni.aspx?c=A170606_135424_zahranicni_san

  4. Musím souhlasit s názorem o dost výše v diskusi wv je jako
    Musím souhlasit s názorem o dost výše v diskusi wv je jako letadlová loď chvilku trvá než změní kurz a někam dopluje ale když už tam je rak se rozdávají nový karty a mění se pravidla hry.Ano přiznávám jsem v područí Autoprumyslu jako mnozí v této zemi a slušně mne živí i s rodinou tak že jim držím palce.

    1. to mě taky. statistikami o prodaných e-golfech se VW zrovna
      to mě taky. statistikami o prodaných e-golfech se VW zrovna moc nechvástá natož o e-upech 😉 jakoby se za ně styděli :O … když prodeje TSIček jim tak výborně šlapou a továrny nestíhají…. PS: o šádevotroky je furt poptávka, náborový příspěvek, ubytovna, popelnici na dojíždění skoro zababku … ;)))

      1. Jo ty na rok půjčované auta pro zaměstnance Škody mně
        Jo ty na rok půjčované auta pro zaměstnance Škody mně taky docela štvou, znamená to totiž, že normální člověk si v Česku už nemůže koupit novou jednu Škodu za normální cenu, jestli ji chce bez velké přirážky, tak musí koupit tu rok starou, i když po zaměstnanci Škodovky určitě lepší než po fotbalistovi nebo pár leté z běžných autopůjčoven, jak byl starší model co nejrychlejšího vytváření ojetin.

      1. Prostě nevěřím že na masovky ve větším jak pár
        Prostě nevěřím že na masovky ve větším jak pár desítek tisíc a navíc kolem slibovaných 60-120kWh baterek per model stihnou postavit dost továren na baterky. Sice jim pomůže s knowhow LG i Panasonic, ale prostě to chce aspoň několik čtvrtinových gigatováren jako má jednu Tesla. A těch chystají poskrovnu o tom skoro nemluví a hlavně ne o jejich kapacitě vzhledem k počtu chystaných prodejů aut. Prostě se jim nechce a budou to šmudlat na hybridech s pár kWh baterek až do aleluja (2030-2040). A nejsou to jen baterky ale i celá filosofie kolem sdílení a samořízení aut na které spalováky nejsou vhodné. Ale asi to utlačí i tak prostě brute force tržní silou.

  5. Borci,
    všichni jsme těch řečí slyšeli od VW opravdu

    Borci,
    všichni jsme těch řečí slyšeli od VW opravdu hromadu, ale tohle je něco jiného. Oni opravdu otáčí, představenstvo jim fakticky tuto částku schválilo a má to jasný plán. Podle mne se už opravdu dávají do pohybu. VW je moloch, takže se otáčí pomalu, ale nakonec se otočí a tím opravdu změní definitivně automobilový trh. Důkazem toho bude nějaká velká investice do baterií, která podle mne přijde do dvou let.

    Jde to pomaleji, než bych jako fanda EV chtěl, ale pro mne je to pozitivní zpráva.

    AD Tesla, ta je určitě cool, buďme za ni rádi a čeká jí velká budoucnost.

    Já osobně však čekám na EV auto parametry a cenou blízké Oktávce (střední třída/ velký kufr/ cena cca 0,5M) a toho se spíš nakonec pragmaticky dočkám od VW než od Tesly.

    1. však už bylo načase, ten městský bordel v luftu se už
      však už bylo načase, ten městský bordel v luftu se už nedá dýchat….
      Ted ještě … kdo napraví ty škody co jejich dízl páchá… a kdo zpacifikuje ZKORUMPOVANÝ STK ?!

      ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/217411000100910/obsah/567217-prisnejsi-pravidla-pro-stk

      1. Z jakého vzorce počítáte danou úsporu? Ač ročně
        Z jakého vzorce počítáte danou úsporu? Ač ročně najezdím lehce nad průměr české Republiky, tedy nad 15 tisíc kilometrů, a moje auto má relativně průměrnou spotřebu, tak 100 tisíc za 5 let bych na provozu neušetřil ani v případě elektřiny pro auto zcela zdarma.

        1. Stačí pohledat trochu na netu. Nebo si můžete spičítat
          Stačí pohledat trochu na netu. Nebo si můžete spičítat spotřebu benzin, nafta vs. elektromobil sám. Ale v podstatě platí, že Vás stojí jízda autem na fosilní paliva cca 2-5 dráž, než elektromobilem. Vše je ovliněno více parametrama. Spotřebou obou koncepcí pohonu, ale i cenou, za jakou odebíráte elektřinu ze sítě. Věřte ale, že za těch pět let je více než reálné ušetřit 100-200 tisíc na spotřebě.

          1. Elektřina není zas až tak levná jak si myslíš ani u
            Elektřina není zas až tak levná jak si myslíš ani u nás, a v Německu je skoro nejdražší na světě.
            Takže pro běžné lidi těch tvých 100-200 tisíc Kč rozhodně neplatí, zvláště v prvních 5 letech, kdy takoví běžní Češi na údržbě akorát jednou maximálně 2x mění olej a filtry klimatizace.

          2. Provoz mého současného kombi nižší střední třídy mě
            Provoz mého současného kombi nižší střední třídy mě za posledních 5 let, přišel na necelých 160 tisíc korun. Takže ano, pokud bude garanční servis a palivo u elektromobilu zcela zdarma, ušetřím zhruba 160 tisíc korun za 5 let. A stojí nějaký elektromobil dané velikosti jako nový do 350 tisíc korun aby ta úspora 160 tisíc měla nějaký význam? Ani za 10 let provozu bych zřejmě neměl nulovou bilanci a elektromobil by stále byl pro mě dražší, a uživatelsky méně pohodlný než současné auto. Příští vozidlo zvažuji hybrid, ale elektromobil pro mne opravdu není a při současných cenách ani nebude finančně výhodnější než benzinové auto 🙂

            1. Typická situace 2/3 našeho národa – nájezd do 40km denně,
              Typická situace 2/3 našeho národa – nájezd do 40km denně, auto v hodnotě 200 tis., 1x za rok olej a filtr za 2300 Kč, svíčky až odejdou, prachový filtr až ventilátor nefouká. Ostatní věci se nemění dokud neupadnou. V takovém případě nemá elektrické auto smysl ani za reálných 400 tis. typu Nissan Leaf 2014 nájezd do 50 tis. km. a nové auto už vůbec ne (pokud se bavíme o finanční návratnosti v horizontu 5 let)

              Přítelkyně má sice nové auto za 380 tis., nicméně 4 roky záruka, 6 let zdarma servisní prohlídky, nájezd 25km denně, spotřeba 5,5l/100km benzín a ani v tomto případě nedává nové elektrické auto v dnešních standardních cenách kolem 800 tis. finanční smysl.

              Pokud se budeme bavit o ekologii, pak se vyplatí všechno, hlavně kolo, to je ideální.

              1. Auto jsem kupoval nové za 348 tisíc i s druhou sadou disků
                Auto jsem kupoval nové za 348 tisíc i s druhou sadou disků a pneumatik. Na garanční servis kde se mění olej, svíčky a filtry dávám auto pravidelně 1x za rok, je to podmínka záruky 5+2 roky. O auto se myslím starám velice dobře a za celou dobu necelých 6 let, nájezd lehce pod 90 tisíc kilometrů jsem měl jediný problém, s klimatizací a řešený v záruce.

                Prostě někomu se elektromobil prozatím nevyplatí.

                1. V tomto světle se nevyplatí nikdy, je to spíše o jiné
                  V tomto světle se nevyplatí nikdy, je to spíše o jiné kvalitě jízdy. Za 10 let se budou celkem slušné spalováky pár let staré prodávat za 50-100 tis. a běžné EV auto bude stát 500 tis. a stát bude vymýšlet, jak by na EV ještě vydělal, aby nahradil ztráty na prodeji PHM, všechny aktuální či dnes připravované výhody začnou zase mizet. Spalovákem se sice nebude dát ve většině velkých evropských měst vjet do centra města apod., ale lidem na vesnicích to bude celkem jedno, takže se zlikvidují ty auta stará více než 14 let a stále budou jezdit svých 30-40 km denně na benzín za 45 Kč/litr (70% si vezme stát na dani).

      1. ono je ta zaměstnanost trošku zprofanovaná… ty 3
        ono je ta zaměstnanost trošku zprofanovaná… ty 3 desetisíce je kapka v móři a kolik z toho že je vlastně čechů ??

        cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Auto

        ale jo fajne že to 1991 nekrachlo… 😉

        16. dubna 1991 podíl 30% společnosti
        19. prosince 1994 na 60,3%
        11. prosince 1995 na 70%
        30. května 2000 100 % podíl Škody Auto

          1. ale jo souhlasím, živí no…. Sice je to ekonomickej
            ale jo souhlasím, živí no…. Sice je to ekonomickej kolotoč zatím společnosti nadluh no ale …. v Kvasinách nemá kdo v krámě rohlíky prodávat, střechy dělat, rozvážet, truhláři, instalatéři, traktoristi, zootechnici, no prostě na co si vzpomeneš. Nevíš kerej národ by se dal ještě na import zotročit?? :)) páč v šáde furt berou a jako jejich startovních 30Téček platy nikdo jinej nedorovná… Vyhlašuje se východočeský výběrový řízení na dodavatele:
            =robotických traktorů s gps a teslaupdate
            =prodejních rohlíkomatů, koblihomatů, mlíkomatů prostě celých bezobslužných tescomatů,pennymatů a albertomatů
            =do fabrik kuka ve stokusových sériích
            =a vůbec by neškodilo HYPERLOOP rovnou na HALU do KVÁSIN!!! :))))

            1. 🙂
              No vidíte, ale lidi si tam vydělají.
              My to tu u hranic

              🙂
              No vidíte, ale lidi si tam vydělají.
              My to tu u hranic s říší máme podobné. Sehnat šikovného zaměstnance to aby si člověk nachystal balík peněz a jel je po ránu chytat na hranice na cestě do práce. Zase nám tu ten region, ale nechátrá. Lidi mají peníze a nejsou tolik podráždění jako jinde.

    2. No ale nez to otocej tak uz tady vsichni budou mit jine znacky
      No ale nez to otocej tak uz tady vsichni budou mit jine znacky EV. Ja bych taky mel radeji skodovku ted dokonce mame bezurocnou pujcku na novy vuz nad 450 000kc daji 300 000 bez uroku.Ale ja osobne uz skodovku asi nekoupim kdyz to vidim..Nepotrebuji megakufr a auto delky 5 metru.Spise SUV EV s dojezdem 300km a jsem happy.Kdyz jezdim na astroakce jezdim do horsiho terenu a navic se mi hodi baterie pro napajeni astrovercajku pokud nejsem na jedne ze 2 nasich hvezdarnach kde je zasuvka.(nepotrebuji autobaterii extra ve izolovane bedne)
      Jinak jak si lidi pujcuji na mesicni splatky.. diky tomu je bolka ucpana a 30 procent aut jsou sluzebaky a tyto auta a blokuji parkoviste a mesto je odpoledne ucpane hlavne na vypadovkach hruuza.

  6. dle Roadmap E
    dle Roadmap E ….

    volkswagenag.com/en/news/2017/09/Roadmap_E.html

    …bude VW od roku 2025 potřebovat 150GWh bat.roč ?? tj ekvivalent 4x TESLA GIGAFACTORY v plný produkci !!

    jakže dlouho se stavěla 1/4 TESLA GIGA1 (35GWh) ?? 3 roky…

    2025 je za 8 let … postavit 4x VW GIGA1234 v plný náloži?? tak to chci vidět soudruzi :)))))
    A 10 let stará TSI motorárna šáde boleslav 2014 za milijardu pak co?

    novinky.cz/ekonomika/346756-skoda-auto-zahajila-provoz-v-novem-motorovem-centru.html

    ta se po 10ti letech životnosti jako zbourá!! hurááááá :)))) místní agent RSko nám pak jistě dodá detaily ;))

    1. jé pardón ted koukám že „ekvivalent minimálně čtyř
      jé pardón ted koukám že „ekvivalent minimálně čtyř gigatováren“ se bere jako 4x 35GWh TESLA GIGA1 2018 1/4 výkon a nikoli plný výkon 150GWh 2020….
      TAK SORRY OPRAVA zní:

      bude VW od roku 2025 potřebovat 150GWh bat.roč ?? tj ekvivalent 1x TESLA GIGAFACTORY 2020 v plný produkci 150GWh ročně !!

      2025 je za 8 let … postavit 1x VW GIGA1 v plný náloži to už je realističtější ale stejnak to chci vidět soudruzi 😉

      1. V Mladé Boleslavi jsou vyhrazené v územním plánu z
        V Mladé Boleslavi jsou vyhrazené v územním plánu z července 2016, 4 pozemky na 4 nové haly pro Škoda Auto o celkové rozloze mírně větší než má mít finální Gigafactory. Podle prvotních plánů se má jednat o 4 až 5 patrová výrobní centra, tedy nepříliš vhodné pro stavbu a montáž větších komponent či dokonce celých aut. O jakou výrobu půjde ať si každý odvodí sám.

        1. no fajne, baterky tam stejnak budou vyrábět KUKA germánský
          no fajne, baterky tam stejnak budou vyrábět KUKA germánský roboti, doufám že z toho dřív seškrábnou alespoň metr tý kvalitní ornice… 😉 Takže Cínovecký lithium navezou říkáš, doháje snad to moc pak nenasmradí. To víš počítáme, sme malá země díra kolem hory moc nefouká, nebylo by lepší po transibiřský každej tejden z číny jeden vlak baterek?? když už to stejnak jezdí…

          PS: ale fotóófotóoo by bodlo 😉

        2. šáde kulový baterkárna, leda novou lakovnu a sklad
          šáde kulový baterkárna, leda novou lakovnu a sklad :)))

          ekonomika.idnes.cz/skoda-auto-zvetsi-lakovnu-dcp-/ekoakcie.aspx?c=A160423_2241308_ekoakcie_nio

          ekonomika.idnes.cz/skoda-chysta-dalsi-expanzi-v-mlade-boleslavi-fm7-/ekoakcie.aspx?c=A160722_110045_ekoakcie_suj

    1. 🙂 VW mají hubu plnou keců už dlouho. EV skóre mizerné.
      🙂 VW mají hubu plnou keců už dlouho. EV skóre mizerné. Infrastruktura nulová.

      TESLA dodává kompletní řešení pro zákazníky: soláry, baterky do domu a nejlepší elektromobily současnosti.

      Navíc má TESLA nejlepší sít nabíječek na světě (Superchargery a destination chargery) a pořádnou fabriku na baterie.. o které VW jenom sní.

      Zatím má TESLA náskok a to pořádný. Dle slov vysokého managera z Audi/VW koncern cca. 6 let. 🙂

      VW má peníze a lidi. Dokonce i patenty od TESLY zdarma. Budu rád když se fešáci ukážou.. zatím je to jenom 2020, 2025, 2030 blá, blá, blá.

  7. do roku 2030 ??
    předtím 2025…
    předtím 2020…
    a nakonec

    do roku 2030 ??
    předtím 2025…
    předtím 2020…
    a nakonec je možná donutí až vládní nařízení o ukončení popelnice 2045 :)) Od VW dobrovolnost nečekejme, z nich kouká je drbání na ty pokuty 😀

    tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/sest-procent-je-malo-starsim-dieselum-stale-hrozi-zakaz_443219.html

    novinky.cz/ekonomika/445779-vw-nabizi-nemcum-tisice-eur-za-cinknute-diesely-bonusu-se-mohou-dockat-i-cesi.html

    novinky.cz/ekonomika/447919-vw-nabizi-britum-az-170-tisic-za-stary-diesel.html

  8. Trosku pozde sa chlapci prebudzaju
    Modely
    Tesla Roadster 2008

    Trosku pozde sa chlapci prebudzaju

    Modely
    Tesla Roadster 2008 – 2012
    Tesla Model S 2012 – súčasnosť
    Tesla Model X 2015 – súčasnosť
    Tesla Model 3 (plánovaný model na rok 2017)
    Tesla Model Y (kompaktné SUV, ktoré bude nasledovať po Modeli 3)

      1. odkiaľ berieš, že výroba S-ka končí 2019?
        žeby 2020

        odkiaľ berieš, že výroba S-ka končí 2019?
        žeby 2020 nepotrebovali náhradu?
        lebo pred novou verziou S-ka ešte idú robiť Tesla Semi, Model Y (alebo ako sa bude volať), a nový Roadster.

        ak to berieš tak, že livecycle modelu je 7-8 rokov, pričom v polke prichádza facelift, ako to robia ostatné značky, tak myslím, že na toto Tesla hrať nebude.
        Aspoň teraz na začiatku ešte nie.

        1. Ano, vycházím z průměrného životního cyklu všech
          Ano, vycházím z průměrného životního cyklu všech běžných automobilů – po 3-4 letech facelift (Tesla model S ve 2016), po 6-7 letech nová generace, což vychází +-2019. Neříkám, že už nebude Tesla model S, ale třeba model S gen. II, nebo druhý facelift nebo něco jiného, ale jsem si skoro jistý, že něco provedou a VW v době uvedení už bude zase pozadu.
          A vycházím i z Muskova tvrzení, že model S a X už nedostanou upgrade baterií na 2170 a to se mi nezdá, že by i za 5 let a s několika gigatovárnami nebyli v bateriové výrobě plně samostatní a tak mi z toho vychází právě nová generace.
          Každopádně ano, je to jen čistá spekulace z mé strany.

          1. vývoj nového auta vraj stojí cca 500 milionov, facelift
            vývoj nového auta vraj stojí cca 500 milionov, facelift 100-200.
            takže asi skôr ten facelift, ale aj s tým podľa mňa počkajú, až kým bude vonku aspoň Y.
            Ešte som zabudol, že aj Pick-up majú v pláne.

            Proste príliš veľa vecí naraz, všetko sa stíhať nedá, a nieč obude musieť ísť bokom.
            Či to bude vlajková loď, alebo Y, od ktorého Musk očakáva predaj milion ks ročne, je už na ňom.

            A tie batérie – to môže byť čisto len o tom, že majú podpísané dlhodobé, z ktorých sa im proste neoplatí uskočiť.

            Veď uvidíme.
            Každopádne nás čakajú zaujímavé roky.

            1. S tím že Model S zůstává na 18650 se podle mne hledají
              S tím že Model S zůstává na 18650 se podle mne hledají zbytečné konstrukce. Pro mne je naprosto logické vysvětlení to že:

              1) 18650 jsou stále Hitech řešení, kde 21700 nejsou parametricky lepší a cena výroby článků za kWh je rovněž téměř stejná.
              2) Krabice pro model S/X byla konstruována na moduly s 18650 a její osazení moduly s 21-70 už nikdy nebude optimální, k tomu by potřebovali překonstruovat krabici i šachtu ve voze (rozuměj někde pár mm přidat, někde zas ubrat).

              Takže očekávám že do příchodu S/X gen II s novou, a pravděpodobně zas o něco větší šachtou, se už nic s baterií dělat nebude.

              Ty dlouhodobé kontrakty neberu. V Tesle snad nesedí pitomci a když už minimálně 3 roky zpět věděli, že přejdou na nový formát 21-70, tak si snad i dokážou spočítat kolik budou potřebovat 18650 právě do příchodu 21-70.

    1. hele a budou ty jejich elektroauta taky tak schválně pitomě
      hele a budou ty jejich elektroauta taky tak schválně pitomě navržený jako současný fosilní popelnice aby si jedinec bez vykloubení ruky s dvojitou frakturou nevyměnil ani tu žárovičku ve světle?? Jesi potřebujou fosilní most tak to budou lidi hnát do servisu kvůli každý prkotině aby cáloval jak mourovatej i nadále s elektrokárama. No to pak není ani snad na co čekat ale rovnou TESLA & NISSAN :))

Napsat komentář