Tesla představila nové městské nabíječky Supercharger, už jsou v provozu

Tesla dnes provozuje dvě sítě nabíjecích stanic: Tesla Supercharger pro dálkové cesty a Destination charging pro dobíjení u resortů. Nyní přidává také městské dobíjení.

Elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X u nabíjecí stanice Tesla Supercharger v podzemních garážích.
foto: Tesla

Nové typy nabíječek Tesla Supercharger mají upravený design a jsou určeny k instalaci v městských centrech. Jsou proto menší a jednodušší na instalaci. Výkon každého stojanu je 72 kW, není ovlivněn (jako u běžných Superchargerů) dalším autem stojícím u vedlejšího stojanu.

Běžné dálkové Superchargery totiž vždy dva sdílejí max. příkon 145 kW. Pokud jsou u dvou propojených stojanů dvě auta, dobíjecí výkon klesne na polovinu.

Elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X lze nabíjet max. výkonem 120 kW.

Nové městské Superchargery jsou určeny k instalaci u supermarketů, obchodních a městských center. Tesla je buduje především pro obyvatele aglomerací, kteří nemají možnost nabíjet doma.

První dvě takové stanice najdeme v Chicagu (10 stojanů na adrese 225 North Columbus Drive) a Bostonu (8 stojanů na 800 Boylston Street). Cenový model bude stejný jako u zbytku sítě Tesla Supercharger.

Tesla

85 Comments on “Tesla představila nové městské nabíječky Supercharger, už jsou v provozu”

  1. niektorí píšu, že ba „betatestermi“ byť nechceli. iní
    niektorí píšu, že ba „betatestermi“ byť nechceli. iní zasa, že ich to baví.
    uvedomujete si, že je aj toto zamestnanie? v každej aktualizácii predsa dostávajú odmenu. už pán Kubiš písal, že má stále novšie a novšie auto …
    a sú aj činnosti, ktoré niekto musí robiť, hoci tí, čo im to patrí na vec kašlú. a aj tie niekoho bavia.

  2. Tohle se mi líbí. Žádné koncepty, prototypy a studie jako
    Tohle se mi líbí. Žádné koncepty, prototypy a studie jako u koncernů. Žádné budeme dělat…. pracujeme na tom…. v nejbližších letech…
    Udělali jsme a zprovoznili. Vyrábíme. Instalovali jsme.
    Jen tak dál.
    Pro škarohlídy, ano při tomto postupu uvádění na trh se občas něco nepovede a zákazníci jsou beta testeři, ale pořád lepší než ukazovat obrázky.

      1. +1
        Nissan se nás před dvěma lety snažil opít

        +1

        Nissan se nás před dvěma lety snažil opít futuristickým konceptem budoucího Leafa a místo toho dodal spíš facelift Leafa 1 než Leaf 2, natož nějaký futuristický auto. Reálná ukázka smysluplnosti takového počínání a nulového efektu pro zákazníka. Ztráta času vůbec na ty koncepty koukat.

        1. Na vybudování sítě nabíječek mají ještě 3roky. Plány
          Na vybudování sítě nabíječek mají ještě 3roky. Plány jsou tak o co jde? Tady si to opravdu každý představuje jak Hurvínek válku, že se otočí kolečkem a jede úplně jiným směrem. Ty firmy jsou v úplně jiném postavení než Tesla, ta mohla, ale oni musí.

          1. No to jsou, ale chudinky. Tak proč se takovej BMW či
            No to jsou, ale chudinky. Tak proč se takovej BMW či Mercedes holedbaj že na elektroautech makaj už 40 let?!? Podle toho by stačilo jen vytáhnout ze šuplíku hotový řešení, doplnit nejnovější technologie a ovládnout trh. To se, ale evidentně neděje a všichni překvapeně reagujou na Teslu a srovnávaj svoje budoucí modely se již několit let starým modelem S od naprostejch začátečníků v oboru!!! :))) Vyloženě prozíravé.
            Dinosauři se pohnou teprve, když je k tomu někdo donutí a vobčas jim ta lenost přinese vlastní smrt. A to maj ty nejlepší prognostiky a super vobložený šéfy, kteří jsou placeni za to aby čuměli daleko dopředu a nepotopili celej konglomerát jako Titanik.
            Nějak se jim to nedaří. Všichni jsou akorát zesraný z jakýkoliv změny a reagují se spožděním. Hráč musí být tam kam směřuje nahrávka a ne bězět tam kde je balon teď. VW se snažil udělat elektrickýho Phaetona jako konkurenta Modelu S a museli to v půlce stopnout protože v momentě dokončení vývoje by už byli za Teslou pozadu! Jejich vlastní slova…

            https://electrek.co/2017/03/09/tesla-model-s-screwed-vw-phaeton/

            “We were quite far advanced with the next Phaeton but it became clear it wasn’t enough of a leap forwards. A modern large saloon has to be competitive and have an advantage over the Tesla, which is the benchmark and in many regions dominates the segment. Now, if we go back there, we have to take Tesla seriously, and of course that is what we are doing with our electric strategy.”

            Výmluvy na to že jsou moc velký na to aby dělali rychlejší změny se jim můžou pěkne vymstít. Svět už není co býval a to je přesně to co nesnášej. Pokud jsou samy náhodu přiliš disruptivní tak dobrovolně střelej do nohy. :)))
            Když se nebudou samy kanibalizovat tak je sežere někdo jinej.

    1. Naprosty souhlas.
      PS: Delat Tesle betatestera je radost. Me

      Naprosty souhlas.

      PS: Delat Tesle betatestera je radost. Me to fakt bavi. A to myslim uprimne. Pisu to zrovna z Tesla servisu v Norimberku. 🙂 Je tu pekne, venku sviti slunicko, kresla pohodlna, kafe dobre, slecna naproti me pekna (na Nemku) a prijemna, wifina rychla.

      PS2: Mimochodem tady byval salon Mercedes, takze uz to zacalo. Tesla vytlacuje spalovaky. 🙂

      1. to je presne ten makreting u kterem jsem psal. musel s autem
        to je presne ten makreting u kterem jsem psal. musel s autem do servisu do nemecka a je stastny. pane, uvedomte si: jse s autem V SERVISU a navic nekde V NEMECKU. je mozne, ze vas to bavi, ale verte, ze jste a budete mensinou. normalniho cloveka bavu, kdyz s autem do servisu nemusi.

        1. Ja vedel, ze se nekdo chytne. 🙂
          Do toho Norimberku to mam

          Ja vedel, ze se nekdo chytne. 🙂
          Do toho Norimberku to mam bliz nez do Prahy kam uz jsem ze zoufalstvi drive take jezdil a MARNE. I Jarov byla katastrofa!
          Do servisu jsem nemusel. Mohl jsem si ty zimni kola nechat poslat postou, ale takhle to mam zadarmo. 🙂

                1. Já jen napsal, že dělat Tesle betatestera mě
                  Já jen napsal, že dělat Tesle betatestera mě baví.
                  Možná jsem úplně nepochopil, že ty peníze neplatím za auto, ale za účast na programu testování nových technologií v oblasti dopravy, ale proč ne. 🙂

                  Ne, vážně. Nejde o žádné betatestování, ale normální používání normálního auta.
                  To jen někteří lidé, kteří zpravidla nemají žádnou dlouhodobou osobní zkušenost si přečtou pár příběhů o tom co se komu pokazilo a nabydou podle toho dojmu, jak je to hrozné auto.
                  Chápu, že ta cena zatím není pro každého, ale to se už brzy změní.

                2. jste blizko. neplatite za ucast na programu testovani novych
                  jste blizko. neplatite za ucast na programu testovani novych technologiich ale za POCIT, ze se ucastnite testovani novych technologii. a co se brzy muze zmenit jsou akorat zvysujici se dotace do tehto technologii. rozhodne ne jejich cena.

                3. No já jsem teda přesvědčen, že jsem zaplatil za
                  No já jsem teda přesvědčen, že jsem zaplatil za normální auto, ve kterém normálně jezdím.

            1. U nás už jezdí dvě. Moje a kolegovo. A brzy snad přibudou
              U nás už jezdí dvě. Moje a kolegovo. A brzy snad přibudou další dvě trojky, se kterými budou jezdit naši dva nejlepší zaměstnanci. I když ten úplně nejlepší jí nechce. Je hroznej praktik, prej to má malej kufr a na střechu taky nic nedá. On nemá k řízení/autům vztah. 🙂
              Identitu a tedy i bydliště bych si nechal pro sebe.
              Nesnažím se tu propagovat sebe, ale elektromobilitu.

        2. to je pravda, ale je tiež pravda, že normálny človek
          to je pravda, ale je tiež pravda, že normálny človek chápe, že early adopters sú vždy tak trochu beta testery.
          keď to nevadí im, ja som len celý šťastný, že takí ľudia existujú, pretože ja osobne to robiť nemienim, a bez nich by sa žiadna nová technológia nikdy nepresadila.

          horšie je, keď si z teba beta-testera robí zabehnutá firma s relatívne zmapovanou technológiou (mnohé softwarové firmy tak fungujú, z automotive ma napadajú napríklad slávne 1,2 htp motory vo Fábiách 2003 – 2007, kde sa lúbila roztrhnúť rozvodová reťaz).

          1. Vcera mi rikal kolega v praci, ze jeho tatovi preskocil rano
            Vcera mi rikal kolega v praci, ze jeho tatovi preskocil rano pri startovani (pres noc klesl tlak oleje v napinaku) rozvodovej retez o zub a potkalo se to. U skoro noveho auta s 80tis. na tachometru. Kupoval ho jako funglofku. Clovek by cekal, ze u dnesnich aut se uz takova trapna konstrukcni vada nemuze objevit. Bohuzel jak je videt muze.

            1. Fandím Vám i elektromobilům ale… Mrkněte na včerejší
              Fandím Vám i elektromobilům ale… Mrkněte na včerejší příspěvek Bjorna. O půlnoci mu zničehonic kleklo Xsko… U skoro nového auta, najeto něco přes sto tisíc. Když ho odvážela odtahovka hned jsem ji vzpomněl na Váš článek tady z Hybridu jak jste si zahrál na odtahovku. Pokazit se může i to Vaše spolehlivé elektro, klidně už zítra…

              1. To každopádně. Pokazit se může všechno.
                Dneska v tom

                To každopádně. Pokazit se může všechno.
                Dneska v tom Norimberku zrovna skládali z (opravdové) odtahovky předfaceliftové Sko. A já trnu pokaždé, když odklepnu upgrade nové verze fw abych po něm odjel „po svých“. 🙂

                Já reagoval na to, že občas si z nás dělají betatestery i stávající automobilky. O tom hydraulickém napínáku jsem četl už před drahnou dobou, takže mě překvapilo, že to ještě někdo montuje do aut.

            2. no doháje ted ve me hrklo 🙂 brambora sice tvrdí že řeřez
              no doháje ted ve me hrklo 🙂 brambora sice tvrdí že řeřez je „doživotní“ což je samozřejmě pravda páč po 200.000 km když přeskočí řetěz a motor v-rici to je pak stejnak už šrot 😉
              …. ale kdo má zkušenosti po kolika set tisíc km by se měl měnit bramboře řetěz?? 🙂

              1. Řetěz vydrží věčně. V tomhle konkrétním případě se
                Řetěz vydrží věčně. V tomhle konkrétním případě se někomu nevydařil nápad, že se bude napínat hydraulickým napínákem, který, když přes noc ztratí tlak oleje, tak ráno hrozí při nastartování přeskočení řetězu o zub.

    2. jenom o hodne promyslenejsi marketing. udelali jsme dva
      jenom o hodne promyslenejsi marketing. udelali jsme dva stojany, a mluvime o tom jako o siti dobijecek. vyrobili jsme prototyp, a prijimame statisice objednavek. auto drzi caru a brzdi, a mluvime o tom jako o autopilotu. pridame senzory, kter jsou tam k nicemu, a prodavame to jako pripravu na plnou autonomii. jede to tristakilometrovou rychlosti, a mluvime o cestovani nadzvukovou rychlosti. … tahle droga se jmenuje marketing. vsichni jsme na ni zavisli. v pripade tesly je to proste zvysovani davky. a je potreba ji zvysovat. kecy a slibi lidi odhalili, tak jsme k tomu pridali neco hmatatelneho. a funguje to.

                1. myslim ty o tech nokiich a kodacich. a taky ty o tech
                  myslim ty o tech nokiich a kodacich. a taky ty o tech statisicich za par mesicu.

                2. Jj, prisit rok si povime 😀 Budes zase bulet jak zelva, ver mi
                  Jj, prisit rok si povime 😀 Budes zase bulet jak zelva, ver mi 🙂

                3. rekl jste za par mesicu, to je litopad. ale ok. dejte datum a
                  rekl jste za par mesicu, to je litopad. ale ok. dejte datum a cislo. at si to tedy povime 😉

                4. Zakopejte proboha uz tu valecnou sekeru. Vzdyt jestli mate
                  Zakopejte proboha uz tu valecnou sekeru. Vzdyt jestli mate pravdu tak to za nedlouho zkrachuje i bez navazeni-se do ni a jestli pravdu nemate pak si i vy budete jednou uzivat jizdu jakou ve spalovaku nezazijete.
                  Ja byl jeste pred rokem a pul taky presvedcenej, ze je to slepa kolej, ale nenapadlo me travit cas tim abych o tom nekoho presvedcoval.

                5. klid, socka je jen flustrovaná že na TESLU nemá, poradte
                  klid, socka je jen flustrovaná že na TESLU nemá, poradte nám rači jak vydělat prachy? 🙂

                6. Tvrdě pracovat. Vždycky, když si všichni kolem mě ťukali
                  Tvrdě pracovat. Vždycky, když si všichni kolem mě ťukali na čelo, proč chodím do práce ráno v šest a vracím se zničenej večer v deset nebo později, tak jsem odpovídal „protože jsem línej, makám abych později nemusel makat“.
                  Bohužel to nebylo tak jednoduché. Zdraví máme jenom jedno.

                7. miluji tyhle reci o tvrde praci a zaslouzene vydelanych
                  miluji tyhle reci o tvrde praci a zaslouzene vydelanych penezich.

                8. Holt kazdy soudi podle sebe.
                  Holt kazdy soudi podle sebe.

                9. urcite. presne jak rikate. podle svych zkusenosti, sve pozice
                  urcite. presne jak rikate. podle svych zkusenosti, sve pozice sebe sama, okolnostem ve kterych vyrustal, co dostal do vinku a podobne. a proto miluji, kdyz nekto povida jak se tvrdou praci propracoval k uspechu. vstaval v sest a spat chodil pozde vecer a ted si to uziva. povidejte dal. zajima me to.

                10. já myslím že češi netáhnou za jeden provaz, nachovají
                  já myslím že češi netáhnou za jeden provaz, nachovají se pospolitě jako prvorepublikoví orlové, nepomáhají si, jsou to korupčníci bez charakteru a vůbec postkomunistická nepřeprogramovaná komerční socka je moc vychvalovaná a přeprcaná 😉 K čemu makat jak šroub ve fabrice když zisk jde germánoj a čech pak jen přežívá 😉

                11. Jestli žijete v prostředí jenž do vás zasadilo takovou
                  Jestli žijete v prostředí jenž do vás zasadilo takovou frustraci tak je mi vás líto.

                12. ziju v prostredi, ktere mi otevrelo oci. litovat me nemusite.
                  ziju v prostredi, ktere mi otevrelo oci. litovat me nemusite.

                13. No tak hlavně, že vidíte dál než ostatní.
                  Já vidím

                  No tak hlavně, že vidíte dál než ostatní.
                  Já vidím ublíženého člověka, který se bojí změn a nevěří na poctivou práci, kterou dokáží lidé ocenit.
                  Dobře není to ani tak lítost, jako spíš je mi z toho smutno. Svět není zlej, je takovej jak ho přijmete.

                14. nj když to si člověk pak zhuntuje zdraví a stejnak život
                  nj když to si člověk pak zhuntuje zdraví a stejnak život pak jen promaká a prospí. A to se dá skousnout jen když ho ta práce baví. Já měl na mysli jak snadno vydělat prachy? 🙂 jako vychytávky třeba typu bitcoin a podobně 😉
                  PS: no hlavně neposílat drobný milijonářům na ostrovy do karibiku aby si mohli postavit nový rezidence když jim je ted tak vodrbala irma 😉

                15. Snadno se dají peníze jen prodělat 🙂
                  Snadno se dají peníze jen prodělat 🙂

                16. Tak tak.
                  Mimochodem uz mam domluvenou prohlidku i jedne

                  Tak tak.
                  Mimochodem uz mam domluvenou prohlidku i jedne predvadecky na prodej Soul EV.

                17. jak kdy, ale ve 13ctým když sem uvažoval nad bitcoinem za
                  jak kdy, ale ve 13ctým když sem uvažoval nad bitcoinem za 70$ … a podívej kde je dnes 😉

                  finance.google.com/finance?q=btc

                18. Jojo kdybychom tenkrát věděli, tak bychom byli všichni
                  Jojo kdybychom tenkrát věděli, tak bychom byli všichni milionáři 🙂

                19. Tak to bohuzel neporadim.
                  Ja mam to stesti, ze me ta prace

                  Tak to bohuzel neporadim.
                  Ja mam to stesti, ze me ta prace bavila a dokonce obcas jeste porad bavi.

                20. hele kecama pověst fosilní sračky konzervy s šáde
                  hele kecama pověst fosilní sračky konzervy s šáde nenapravíš, ty se prostě už zapsaly do učebnic dějepisu sami ;)))
                  Zajed někdy na Kvasiny, jak ji tam milujou, ta kdyby nepůjčovala fóbije skoro zadára tak nevím… :DD

                21. naucim te novou vec, slovo „par“ v cestine neznamena pouze
                  naucim te novou vec, slovo „par“ v cestine neznamena pouze cislovku 2. Wow, mindblowing, uplne objevujes dneska novy svet, koukam 🙂 Chches datum a cislo? Srpen 2018, statisice TM3 dodany zakaznikum

                22. takze par mesicu je 12, jo? co me znalosti z cestiny slouzi,
                  takze par mesicu je 12, jo? co me znalosti z cestiny slouzi, tak je to tucet 😉 a ted me poucte kolik statisicu znamena statisice. dva, nebo tipujete vic?

                23. Uff, no kdyz uz se hadame o hovnech, tak pokud sis nevsiml tak
                  Uff, no kdyz uz se hadame o hovnech, tak pokud sis nevsiml tak je snad zari a ne srpen, tedy 11 mesicu. Coz neni ani rok, tedy jedna z dobrych definic pro tuto cislovku je „par mesicu“. Kolik statisicu? Netusim, urcite alepson 2, ale muze to by byt klidne mnohem vice. Nechme se prekvapit.

            1. Pokud by se na Kodak a Nokia nahlíželo jako na průkopníky
              Pokud by se na Kodak a Nokia nahlíželo jako na průkopníky které záhy semlela jejich vlastní inovace, tak Tesla může také jednou čelit podobnému osudu, jak Kodak tak Nokia totiž v určité fázi svého snažení zapomněli na konkurenci a nechali se porazit na vlastním kolbišti produkty které sami přivedli na svět. Kodak srazil na kolena digitální fotoaparát který sám Kodak přinesl světu prvně coby přenosný přístroj, aby byl záhy rozdrcen konkurencí která se tomu opravdu začala věnovat. A Nokia jako lídr mobilní techniky v oblasti komunikací přišla s prvními tabletem či smartphone, aby záhy nechala konkurenci dovést vývojem dané produkty dál než kam chtěla, a nechala se tak semlít levnější produkcí toho s čím sama přišla na trh.

              Ani Tesla není nekonečná, a i jen zdánlivě malá chyba může znamenat že v řádu let může nastat nečekaný obrat kterého si nikdo zpočátku vůbec nevšímá. Ale samozřejmě to by jim asi nikdo nepřál.

              1. Rozdil je, ze Tesla nikdy nevyrabela spalovaky jako Kodak
                Rozdil je, ze Tesla nikdy nevyrabela spalovaky jako Kodak kinofilm nebo Nokie tlacitkove telefony. Od zacatku se soustredi jen a pouze na tuto novou technologii, kterou navic ani nevynalezli.
                Jinak ale mate pravdu, ze je stale na velmi tenkem lede, tedy jeji preziti/nepreziti muze byt dilem relativniho okamziku.

                1. Příkladů dnes již zaniklých nebo pohlcených
                  Příkladů dnes již zaniklých nebo pohlcených společností z oblasti polovodičů, které také začali s novou technologií, měli pár let neskutečný úspěch, také několik je. Bohužel.

                  Tesla stoupá a může padat na lidech kteří ji vedou, a na zákaznících. Ale naštěstí Tesla nebyla Muskem nikdy vnímána jako automobilka, která by měla ovládnout trh. měla nastartovat elektro mobilitu, a to se jí podařilo a daří udržovat. Že jednou bude třeba průměrem nemusí být vůbec problém. Je třeba si uvědomit, že i sebelepší věc a technologie, musí mít své zákazníky, a dokud lidi mají své oblíbené značky, neznamená lepší globálně vlastně vůbec nic.

              2. Tak podsatou je, ze je se objevi nova technologie, ktera je ve
                Tak podsatou je, ze je se objevi nova technologie, ktera je ve vsech ohledech lepsi nez ta stara a dovede veci ktere stara prsote nikdy umet nebude. A historie rika, ze je jedno jak velky, prachaty nebo vlivny jsi, pokud se neprizpusobis, tak zhebnes. Tesla je 100% prave to v co by se mely ostatni automobilky pretransformovat. Zatim se jim to moc nedari. Pokud se nejaka automobilka pretransformuje a stane se z ni stejna konkurence, jako je pro iPhone Samsung, tak super, bude se ji darit dobre. Zatim takova neni.

        1. Přesně! Tesla by se měla učit třeba u Fiatu a to
          Přesně! Tesla by se měla učit třeba u Fiatu a to okamžitě, jinak to s ní dál půjde z kopce.
          A ta jejich celosvětová síť Superchargerů je taky na hovno. Tuhle jsem u toho chtěl natankovat naftu, ale ta koncovka na té hadici se mi ani nevešla do hrdla nádrže a trychtýř s sebou vážně nevozím.
          Ale abych jen nehanil, Tesla udělala pro nás motoristy jednu dobrou věc. Kromě Superchargerů, které jsou k ničemu, vybudovala přes 6500 parkovacích stání, kde bývá vždycky volno, takže si tam každý může parkovat jak potřebuje a hlavně zadara!

            1. 🙂 tak to sme si oddychli, aléééé děláš v šáde hej?
              🙂 tak to sme si oddychli, aléééé děláš v šáde hej? 😉 víšco, v těch nickách je už bordel a kdo si to má pak pamatovat :)) ne nic ve zlým, ale ted si vzpomíním, když ty nejsi Vochcávka RS tak šáde agent vod zásuvek z parkoviště je teda Alien !! jasný… chlapy, vodedneška s VW akčním plánem Roadmap E se už za svou příslušnost nemusíte stydět !! a klidně si do svého NICKů (reg jména) vymyslete i profesi :)))

          1. Zdravíčko.
            Sorry jako, ale já jezdil taky ve Škodovce a ve

            Zdravíčko.
            Sorry jako, ale já jezdil taky ve Škodovce a ve firmě jich ještě pár máme.
            Jednak to nejsou zase tak špatná auta z toho co je na trhu na výběr, a jednak když máte ve svém okresním městě dva prodejce se servisem a z toho u jednoho znáte lidi co to tam dělaj a víte, že to ještě tak moc neprasej jako jinde tak to není zase tak nesmyslná volba.

            PS: A když si nikdo neví rady s opravou (zažil jsem) tak zajedete vedle Boleslavy k Jandovi a on to zdiagnostikuje, případně i opraví.

            1. Je fakt, že já se na š120 vlastně učil jezdit. Ale krám
              Je fakt, že já se na š120 vlastně učil jezdit. Ale krám to byl neskutečnej, taková pokladnička. Když já porovnám japonce, kterých jsem měl celkem 4ks s škodovkami co jme měli v mém prvním zaměstnání tak to je nesrovnatelné. Tenkrát jsem našel statistiku podle které měla škoda vážnou závadu na motoru (auto nejede) na jednom ze 49 ks a třeba honda na jednom z 360. S těmi servisy je to taky individuální. My měli na firmě VW. Servis jsem měl 16km. A když jsem chtěl u skoro nového auta namontovat dodatečně tempomat tak po týdnu laborace mě poslali do jiného. Tak jsem zbylých 7 let jezdil 40km, nebudu jezdit k amatérům. Ségra má růmstra už byl po pár tisících v servise nepojízdnej. Známý měl nějakou sportovní fábii. Taky věčně v servise. Teda jediné co já jsem na tom sportovního viděl byly jiné pedály a absence autorádia. Za mě škoda simply never.

              1. 120tkou jsem nastesti nikdy nejezdil. Ja zacinal na Wartbutgu
                120tkou jsem nastesti nikdy nejezdil. Ja zacinal na Wartbutgu potom Polsky Fiat, Ford Sierra atd. 🙂
                Jinak Roomstera mela do lonska moje polovicka 1.2HTP a do servisu jsme jezdili jen menit olej. Tri Roomstery Praktiky mame ve firme dva jsou nase nejstarsi kousky z roku 2006 a jeden asi o rok mladsi. Na tech se par drobnosti resilo. Jsou to taky 1.2HTP, ale nechali jsme je prestavet na LPG. U jednoho z nich aktualne resime, ze teklo gufero na poloose, olej vytekl komplet, a kolega nez s tim zajel do servisu, ze to vydava divny zvuky tak uz je chycenej diferak a loziska. Nechce se nam do toho moc investovat, nebot je to jeden z kandidatu na odstaveni az prijdou ty TM3jky.
                Jinak mame jeste 3x Yetiho z nichz jeden 2010 je ten co jsem tu o nem psal, ze nam po 190tis. klekla palivova soustava. Druhej 2010 je jeste v pohode, oba 2.0nafta. Ten treti jsme kupovali loni tesne pred tim nez jste nas svezl v Tesle. Je to benzin s DSGckem. Jeden zamestnanec si loni odrovnal levej kotnik… Pak mame jeste jedno Citigo, 1.0benzin to je bezproblemove.
                No a moje prvni funglovka byla Octavia 1.9TDI z roku 2006, kterou jsem prodal po 4 letech s 200tis. na tachometru jednomu ze svagru, kterej ji ma do dnes. Uz ma najeto dohromady 314tis. Kdyz pominu jiz z vyroby vadny egerventil (na coz musel prijit az ten Janda nebot ve znackovem servise nad tim jen krcili rameny a chteli zkusmo menit ridici jednotku atd.) tak pak uz se menili jen vsechny naboje v kolech, a kompresor klimatizace. Holt jeste predkrizove auto, na kterych se tolik nesetrilo.

                To s VW Tiguanem a ostatnimi auty ve firme jsem si uzil take svoje.

                1. Zas něco jiného je velký vozový park a pokud máte navíc
                  Zas něco jiného je velký vozový park a pokud máte navíc štěstí na servis ve kterém opravdu vědí co dělají tak je to výhra. Já když jsem volal jednou do servisu, že mám pocit, že mi nechladí klima, jestli by mi doplnily chladivo, tak se mě sám šéf zeptal, jestli to myslím vážně, jestli si i doma u ledničky něco takového nechávám dělat… Člověk co opravuje alternátory mi jednou tvrdil, že elektřina v autě teče „přes“ baterii. Jednou jsem jim v servise dokonce poradil, proč to auto nedrží volnoběh a oni, že to je nesmysl a že ať vyndám LPG a bude to v pořádku. Když jsem to povídal chlápkovi, co mi LPG montoval, tak ho to nakrklo tak, že to nastudoval a spravil sám. Je to jak píšete, většina „zanškových“ servisů funguje tak, že podle manuálu, pro cvičené opice určí, který vyměnit díl. Naštěstí si v současné době užívám bezúdržbovosti a bezproblémovosti elektromobilů a podobný historky už jsou jen ve fosilních vzpomínkách…

                2. No ono se to tam pak taky podelalo. Vetsina dobrych lidi
                  No ono se to tam pak taky podelalo. Vetsina dobrych lidi odesla a bylo vymalovano. Zkouseli jsme jeste jine znacky, ale to bylo to same. Schopni lide odesli do Nemecka kde delaji stejnou praci za vice penez, prestoze zakaznik tam plati stejne penize jako u nas…
                  Nakonec jsme zacali servisovat v neznackovem rodinnem servisu.
                  Tesim se, ze postupne vsechny auta vymenime za ev a budeme mit taky pokoj. Zrovna mi dneska hlasil jeden zamestnanec, ze oprava prevodovky na jeho aute (se spojkou, ktera by prej uz stejne dlouho nevydrezela) bude stat 42tis. Vypadavala mu petka a sestka nesla zaradit vubec.

    3. Presne tak! Tesla proste maka, ostatni meni fonty v
      Presne tak! Tesla proste maka, ostatni meni fonty v powerpointu. Tohle je uzasna zprava pro vsechny majitele Tesel a jen se potvrzuje ze se vyplati priplatit si za teslu 2x tolik nez co za jine auta (i EV), protoze pridana hodnota je mnohem vetsi a v case se bude jen zvetsovat. Momentalne neexistuje konkurence k Tesle.

Napsat komentář