Volkswagen představil nový elektromobil I.D. CROZZ II, rok 2020 bude rok obratu

Odpočítávání do velkého průlomu pro elektrickou mobilitu již běží. Bodem obratu se stane rok 2020, říká Volkswagen.

Koncepční elektromobil I.D CROZZ pro autosalon IAA Frankfurt 2017
foto: Volkswagen

Volkswagen podle své tiskové zprávy „urychluje příchod této přelomové epochy vývojem nové generace inovativních elektromobilů“. Mají to být – I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ.

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy, k tomu na akci Volkswagen Group Night řekl: „Naším úkolem je zpřístupňovat moderní techniku mnoha lidem. Ve zvláštní míře to pak platí v době přelomového technického vývoje. Je tedy jasné, že Golf budoucnosti musí být opět lidovým vozem!“

Předvečer zahájení mezinárodního autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu je tradičně ve znamení večera koncernu Volkswagen, na němž jsou prezentovány progresivní novinky. Značka Volkswagen představila u této příležitosti ve světové premiéře I.D. CROZZ II.

Zdokonalená studie elektromobilu je součástí elektrické ofenzivy, která rozšíří produktovou řadu značky Volkswagen od roku 2020 nejprve o tři modely. I.D. CROZZ II je crossover z SUV a čtyřdveřového kupé, který byl v rámci vývoje pro sériovou výrobu zdokonalen.

To je patrné mimo jiné na různých změnách designu přední a zadní partie koncepčního vozu, lakovaného metalickým odstínem „červená Hibiskus“.

Volkswagen ID Crozz II

Volkswagen ID Crozz II
foto: Volkswagen

Díky široké kapotě motoru, čistě konturovaným blatníkům a leskle černé ploše střechy působí I.D. CROZZ II výrazným a mužným dojmem. Také precizně navržené světlomety LED směřují svým tvarovým a konstrukčním řešením k sériové výrobě a vytvářejí nezaměnitelný světelný design.

Nově vybaven a zdokonalen byl také interiér – open space – s velkorysou nabídkou prostoru a konceptem velmi variabilního uspořádání sedadel. Studie I.D. CROZZ II nemá střešní sloupky B, takže po otevření velkých otočných a posuvných dveří vznikne široký vstupní otvor. Do interiéru tak lze bez problémů naložit i horské jízdní kolo.

Značkou Volkswagen nově vyvinutý systém CleanAir udržuje v interiéru nepřetržitě čistý vzduch, nezávisle na okolních podmínkách. Menu přitom informuje jak o kvalitě vzduchu v automobilu, tak i o aktuální činnosti systému.

Kromě toho je studie I.D. CROZZ II vybavena novým hlasovým asistentem, který umožňuje otvírat a zavírat dveře hlasovým povelem. Stejným způsobem se aktivuje, resp. deaktivuje režim „I.D. Pilot“ pro zcela automatizovanou jízdu.

I.D. CROZZ II je sportovně a interaktivně koncipovaným všestranným automobilem, jehož elektrický pohon všech kol 4MOTION s nulovými emisemi přesvědčí jak na nezpevněných cestách, tak i za nepříznivých povětrnostních podmínek. Jak přední, tak i zadní náprava je vybavena jedním elektromotorem.

Rozdělování hnací síly je řízeno „elektrickým spojovacím hřídelem“. Dojezd SUV s celkovým nejvyšším výkonem 225 kW, které dosahuje nejvyšší rychlosti 180 km/h, může být na jedno nabití akumulátorů až 500 kilometrů (kombinovaný režim EU). Pomocí systému rychlého nabíjení lze vysokovýkonné akumulátory nabít na 80 procent jejich kapacity během 30 minut.

Z uložení akumulátorů v prostřední části studie I.D. CROZZ II a dvou poháněcích jednotek v přední a zadní části vozu vyplývá ideální rozložení hmotnosti. I.D.CROZZ II díky tomu nabízí ovladatelnost a jízdní vlastnosti na úrovni modelu Golf GTI. Velký podíl na tom má také podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, nově koncipovanou víceprvkovou zadní nápravou a rovněž nově vyvinutou přední nápravou se vzpěrami McPherson.

Budoucí modelová řada I.D. rozšíří nabídku značky Volkswagen. Již v roce 2020 se na start postaví kompaktní čtyřdveřový elektromobil Volkswagen I.D. v segmentu Golfu a souběžně s ním i moderní I.D. CROZZ v segmentu SUV.

Kromě toho se v roce 2022 objeví u prodejců I.D. BUZZ – nová interpretace první generace legendárního modelu Volkswagen Transporter. Všechny tři studie I.D. sdílejí společný konstrukční základ v podobě zcela nově vyvinuté elektrické platformy („All New Electric Architecture“) a zcela nový avantgardní design.

Mezi další společné znaky patří dojezd až 600 kilometrů s nulovými emisemi, velká nabídka prostoru, kompaktní vnější rozměry a digitalizace všech zobrazovacích a ovládacích prvků.

Nový, inovativní operační systém „vw.OS“ navíc u jednotlivých členů modelové řady I.D. umožní uskutečňovat rychlé aktualizace softwaru a další vylepšení – podobně, jako je tomu u běžných aktualizací chytrého telefonu.

tisková zpráva

44 Comments on “Volkswagen představil nový elektromobil I.D. CROZZ II, rok 2020 bude rok obratu”

  1. Ale to už aby začali stavět ty baterkárny, protože jinak
    Ale to už aby začali stavět ty baterkárny, protože jinak nebudou mít co do těch aut dávat. Za 3 roky nemůžou stihnout postavit tolik továren na baterky, aby to uspokojilo takovou poptávku jakou si tady vysnívají.
    A co síť nabíječek? Ta bude kdy?

    Ne jsou to jen marketingové kecy, které s realitou nemají nic společného. 2020 tj. za 3 roky, vlastně skoro už za 2 roky, nemůžou nic z toho udělat. Možná budou mít auto na elektřinu, ale to je tak všechno. Stejně si lidi radši za ty samé peníze v té době koupí raději teslu, protože budou mít kde nabíjet bez toho aby řešili koho je to nabíječka, jestli mají tu správnou kartu a kolik za to zaplatí.

    Ach jo, je to pořád dokola všichni vědí co je potřeba udělat, jen lidi v automobilkách to nevidí a neslyší a melou si tu svou ohranou písničku.

      1. To není na osatních automobilkách oni se nasnaží jako
        To není na osatních automobilkách oni se nasnaží jako nějakej miliardářskej „dobroděj“ vytvořit nabíjecí monopol, Tesla jestli chce tak může umožnit nabíjení všem a placení pro ostatní dělat normálně přez mobily či kreditky, to nemá s ostatními výrobci aut co dělat, oni nechtějí nutit placení nabití přez auta.

            1. Mrkněte na YouTube a uvidíte, že 115kW je reálných.
              Mrkněte na YouTube a uvidíte, že 115kW je reálných. Samozřejmě ne po celou dobu nabíjení, ale copak pokaždé nabíjím do 100 procent? Spíš téměř nikdy.
              To, že vaše KIA umí 100kW neznamená, že to někdy v reálu zažije. Taková nabíječka je jedna v Evropě a není komerčně dostupná.

              1. Viděl jsem i 81 kWh, to není důležité. Spíše, že ty
                Viděl jsem i 81 kWh, to není důležité. Spíše, že ty auta už na to připravují (nové EV Mercedes, BMW i Audi budou mít ještě větší příkon) a až začně výstavba 350 kW nabíječek v širším měřítku, tak to využijí.

                1. Než někdo v Česku postaví síť 350kW nabíječek, vaše
                  Než někdo v Česku postaví síť 350kW nabíječek, vaše KIA to bude mít dávno za sebou.

                2. Já 350 kW nabíječku nepotřebuju, stačí mi zásuvka 230V,
                  Já 350 kW nabíječku nepotřebuju, stačí mi zásuvka 230V, ale jen jsem upozornil, že Tesla není jediná, která umí nabíjet 100 kW.

                3. A kdo to dnes běžně umí?
                  A kdo to dnes běžně umí?

                4. Nabíjení 100kW umí Ioniq, Bolt, Soul, nový eGolf a nový
                  Nabíjení 100kW umí Ioniq, Bolt, Soul, nový eGolf a nový Leaf. Nová auta, které půjdou příští rok do výroby, už zvládnou podstatně více. Do konce příštího roku má být vybudováno v EU 400 nabíjecích stanic 350 kWh jejichž výstavba probíhá (tedy zřejmě o něco více než Superchargerů). CHAdeMo má nově standard až 150 kW.

                  https://ec.europa.eu/inea/en/connecting-europe-facility/cef-transport/projects-by-country/multi-country/2015-eu-tm-0367-s

                  Projekt zahrnuje i klasické stanice 50 kWh

                  https://ec.europa.eu/inea/en/connecting-europe-facility/cef-transport/projects-by-country/czech-republic/2015-cz-tm-0357-s

                  https://ec.europa.eu/inea/en/connecting-europe-facility/cef-transport/projects-by-country/czech-republic/2015-cz-tm-0357-s

                5. Pokud vím tak ani jedno z jmenovaných aut se ke 100kW ani
                  Pokud vím tak ani jedno z jmenovaných aut se ke 100kW ani nepřiblížilo. Nejblíž se dostal Ioniq s tuším 70kW. Nový Leaf podle dostupných údajů o rychlosti nabíjení taky nevypadá na nějaký zázrak.

            1. No psali ve skodovackem platku ze tam budou nabijecky, zatim
              No psali ve skodovackem platku ze tam budou nabijecky, zatim nejsou a urcite nebudou rychle protoze kazdy normalni clovek vi ze pracovni doba je 8 a vice hodin takze prece po 40 minutach nepobezik z prace preparkovat a odpojit kabel ze?
              Pri stavbe psali ze tam budou ale nejsou zatim jen CNG LPG reserve 1 patro.Jiank od odborare mi prislo tohle : Dobrý den pane

              co vím zatím se nabíječky pro elektromobily neplánují . Je vytvořena pracovní skupina k problematice parkování z důvodu nedostatku parkovacích míst pro zaměstnance. Na další poradě  předložím váš dotaz. Uvidíme jak bude firma reagovat.

              Ted jsem tam parkoval a skoro plne heh..
              Jinak monitoruji nakupni centra Bondy a Olypii meli by mit letos po 4 nabijeckach 400V. Takze asi tak. Snad budu mit kde Sko nabit..

  2. vsetci sa fixuju na znova-odlozeny rok 2020 a nie, nepodari sa
    vsetci sa fixuju na znova-odlozeny rok 2020 a nie, nepodari sa to, oni im to co potrebuju nakoniec nedaju(nie za tu cenu) a sami si nic take vyrobit do 2020 nestihnu(jamy su tiez skupene). no nieco postavit stihnu ale nie pre tie objemy. len nechapem ako si musk vydupol dlhodobo tak dobru cenu, asi ze tam bol skor a pomohli jeho znalosti miestneho jazyka.

    kartel im musk nerozbil, a akozetrh to nebude hnat lebo chce ukazat nezavislost, tak tie ceny nakoniec nebudu nerealne, ale konecny zakaznik zaplace.

    vlada sa spamata siece az neskor, a neskoro, ale co uz. araba vymeni za .. a nez to vsetci pochopia, budu snivat o alternativach pre ktore nie je dost vlastnych taziacich jam.

    1. Musk se akorát ze všech sil snaží teď vytvořit kartel v
      Musk se akorát ze všech sil snaží teď vytvořit kartel v nabíječkách, ale může to už stihnout jen v USA maximálně Kanadě, v EU budou svobodně všemi použitelné daleko výkonnější 350kW rychlonabíječky se všemi možnostmi plateb, a Čína chce taky přijmout ten evropskej nemonopolní model.

      Za 3 roky se dá dostatečný počet baterií i nabíječek v EU podle plánů zajistit pro 5% elektromobilů a 20% hybridů, což jsou všemi předpokládaná čísla, pro cenově efektivní rychlost zavádění přelomových technologií.

      1. no víš co, nikomu jinýmu krom TESLY se s elektromobilama
        no víš co, nikomu jinýmu krom TESLY se s elektromobilama nedá defakto věřit páč je dělají/plánuje z donucení – kdyby nebylo TESLA žádný elektromobily dneska ta ropná mafije nestaví 😉

        Tesla vyzdvihuje růst v Číně, říká, že do konce roku bude na světě uvedeno 1000 kompresorů

        electrek.co/2017/09/14/tesla-growth-china-superchargers/

        a imstituce €U zatím postavila leda tak prd 😉

        electrek.co/2017/09/13/fastned-network-25-fast-charging-stations-germany/

        supercharge.info/

  3. Spousta keců, ale o návaznosti elektro VW na bezstarostnou
    Spousta keců, ale o návaznosti elektro VW na bezstarostnou síť supernabíječek ani slovo. Ty asi budou slibovat pak, pro změnu do roku 2040 :)))) Hele folcvágne, ale bez toho to nepůjde, to je prostě jeden celek a ty řešíš jen půlku.
    Aby to nedopadlo jak GM s Boltem, kde musíte použít vlastní mobil s appkou, aby jste vůbec našli další nabíječku a mohli si sami propočítat a naplánovat další cestu protože auto to nemá integrovaný páč se na to GM vykvajz.

    1. Vždyt je to jasný. Tím, že nenabídnou sít nabíječek,
      Vždyt je to jasný. Tím, že nenabídnou sít nabíječek, donutí zákazníka mít obavu kde si nabije, jestli dojede a to je další důvod proč to nekoupit. Takže dál budou tvrdit, že technologie ještě není připravena a je lepší používat TDI.

      1. Za chvíli budeme číst názory některých rádoby
        Za chvíli budeme číst názory některých rádoby odborníků, že Tesla by měla svou sít superchargerů nabídnout i ostatním automobilkám, aby byla férová pozice na trhu pro všechny.
        Stejní blázni se dnes obouvají do Tesly, jak si může dovolit prodat auto s baterkou 75kWh a softwarově ji uzamčít na 60kWh.
        Vždyt to je věc, která se dnes dělá běžně všude. Téměř jakákoli elektronika je tak udělaná. Výrobci se nevyplatí vyrábět více variant, proto udělá jeden základ a do něj si tu či onu funci odemčete příplatkem za lepší verzi.
        Nedávno jsme takto otevřeli pár bezpečnostních kamer. Z devíti modelů jedné značky byl uvnitř jeden a ten samý typ s full výbavou. Devět druhů z toho udělali odlišným firmwarem. Takže koupit základ a nahrát jiný firmware a hned máte noční vidění a spoustu zajímavých funkcí.

        1. Ohledne uzamcene kapacity baterii Tesla si troufam oponovat.
          Ohledne uzamcene kapacity baterii Tesla si troufam oponovat. Duvod zcela jiste neni to, ze by se Tesle vyplatilo vyrabet jeden typ a sw jej omezovat podle toho co si zakaznik zaplati. Duvod je to, ze baterie vsech typu nemaji rady hluboke vybiti, zkracuje to zivotnost. A pokud ma Tesla garantovat zivotnost, proste musi vybiti omezit. Urcite to takto delaji vsechny automobilky, ovsem zadna krome tesly nedokaze vzalene baterii odemknout pro hluboke vybiti. Proste dalsi bod pro Teslu.

  4. Koncepty a sliby. Pak to stejně dopadne jako s Chevy Bolt.
    Koncepty a sliby. Pak to stejně dopadne jako s Chevy Bolt. Uvedenou na trh s plánovanou výrobou 30.000ks. a dalších 3 roky se na to bude čekat. Takže v roce 2025 se možná dostane na trh druhá generace a možná již ve stotisícových sériích (když seženou baterie). Ale jim je to stejně jedno, protože vědí, že baterky nebude mít ani nikdo jiný aby to valil v milionových sériích.

Napsat komentář