Tesla odemkla majitelům svých elektromobilů na Floridě více kapacity baterie kvůli evakuaci

Hurikán Irma, jeden z největších za poslední století, se řítí na Floridu. Miliony lidí jsou evakuovány, mezi nimi i majitelé elektromobilů Tesla.

Majitelé elektromobilů Tesla Model X (na obrázku) a Tesla Model S ve verzi s 60kWh baterií se aktuálně dočkali příjemného překvapení
foto: Tesla

Majitelé některých modelů elektromobilů značky Tesla žijící na Floridě se aktuálně dočkali zajímavého překvapení. Tesla totiž majitelům elektromobilů Model S/X 60/60D na dálku odemknula vyšší kapacitu baterie. (za což se jinak platí od $4500 výš)

Namísto 60 kWh tak majitelé těchto elektromobilů mají dočasně k dispozici 75 kWh. Díky tomu se dojezd jejich aut na jedno nabití zvýšil i o více než 50 km. Vítejte v budoucnosti!

Pro srovnání, je to vlastně jako kdyby někdo lusknutím prstu zvětšil nádrž vašeho spalovacího auta z 50 na 65 litrů. Zdánlivě nedůležité, ale v okamžiku, kdy se na vás řítí největší hurikán co kdy kdo viděl, to může být zcela kritické.

58 Comments on “Tesla odemkla majitelům svých elektromobilů na Floridě více kapacity baterie kvůli evakuaci”

    1. Osobně si myslím, že velký pokrok v technologiích
      Osobně si myslím, že velký pokrok v technologiích baterií se teď odehrál jenom u firem typu SK innovation a LG Chem a to nové formáty prizmatických článků 811 odkazující na 80 % niklu, 10 % kadmia a 10 % manganu, což ty články silně zlevňuje. Energeticky mají ty články vyšší hustotu než top prismy od LG Chem, co se používají v Boltu a KIA/Hyundai elektromobilech… Specifikace ovšem nejsou nikde k dispozici…

  1. Díky tomu se dojezd jejich aut na jedno nabití zvýšil i o
    Díky tomu se dojezd jejich aut na jedno nabití zvýšil i o více než 50 km.

    Pro srovnání, je to vlastně jako kdyby někdo lusknutím prstu zvětšil nádrž vašeho spalovacího auta z 50 na 65 litrů.

    ———–

    To jsem nevěděl, že jezdím v autě se spotřebou 30 litrů na 100km. Děkuji za informaci.

    A teď bez sarkasmu: 50km většina aut ujede na 3,5 litru, takže je to spíš jako kdyby mi někdo zvětšil nádrž z 50 na 53,5 litru. To už tak skvěle nezní co?

          1. Proč stejně těžká, není přece chybou benzíňáků že
            Proč stejně těžká, není přece chybou benzíňáků že v podobných rozměrech bývají krapet lehčí, to je pouze problém Tesly že aby někam dojela musí být těžká. Auta se neprodávají na váhu, pro uživatele jsou snad rozhodující rozměry.

            A dostat se pod 15 litrů asi nebude větší problém

  2. Jde o modely poměrně krátkou dobu prodávané modely s
    Jde o modely poměrně krátkou dobu prodávané modely s fyzickou 75kWh baterií, která se prodávala jako 60kWh a kapacita je omezena pouze SW. Bylo to tehdy, protože chtěli mít v nabídce levnější variantu, ale vymýšlet další typ baterie by se prodražilo. Tehdy chtěli dát možnost rychlé volby zájemcům o Model 3.

  3. není nad čím žasnout. Od výroby ty baterie tu kapacitu
    není nad čím žasnout. Od výroby ty baterie tu kapacitu nejspíš mají, je ale zamčená kvůli životnosti akumulátoru. Polopatě řečeno, když budete pravidelně vybíjet lion baterie až k hranici 5% jejich nominální kapacity, tak budou mít životnost třeba jen 500 cyklů, pokud je ovšem budete vybíjet jen k hranici například 25% nominální kapacity, prodloužíte jim životnost třeba na 2000 cyklů. Proto je to zamčený. Dá se očekávat, že pak jim to zase zamčou, aby v budoucnu nečelili reklamacím za krátkou celkovou životnost. Pokud je to dostupný za poplatek, určitě bude existovat nějaké ujednání o nevýhodách respektive ryziku.

      1. Jenže výrobci právě zapomínají dodat při jaké hloubce
        Jenže výrobci právě zapomínají dodat při jaké hloubce vybití ty cykly počítají a pro jaký typ konstrukce článku. Kolega výše ale princip popsal správně. Takže já dnes klidně vyslovím, že téměř z každého lepšího článku vymáčknu rovnou 100 000 cyklů. To že to ale půjde jen při cyklování do 10% DoD (a tedy v praxi nepoužitelné) už přeci nikoho nezajímá 🙂

          1. 2000 cyklů dosáhnou někteří lidé za 6-7 let, pak je
            2000 cyklů dosáhnou někteří lidé za 6-7 let, pak je otázka, co znamená záruka na baterii, která je např. u Tesly 8 let. Samozřejmě jeden cyklus 85kWh je velká výhoda, protože 700 tis. km jen tak někdo nenajede, ovšem u baterií třeba 24kWh to už je „jen“ 300 tis. km a to se překonat dá. Navíc degradace kapacity po takovém nájezdu bude klidně i 35-40%, proto výrobci omezují záruku na baterii kilometry většinou na 160 tis. km. Každopádně pro 90% lidí je 2000 cyklů naprosto dostatečné, navíc kapacita baterií neustále roste.

    1. trochu inak – v tej baterke už tá elektrina JE, nafúknutú
      trochu inak – v tej baterke už tá elektrina JE, nafúknutú nádrž je nutné dotankovať.
      rôzne kapacity bolo poznať v téme o dojazde „na nulu“ a čo sa s autom dialo – jedno sa ani nedalo potlačiť (vybitá bola aj 12V batéria), iné sa dalo tlačiť a jedno aj s „nula %“ ešte išlo.

      1. To porovnání je jednoduché – pokud 15 kWh má přidat cca
        To porovnání je jednoduché – pokud 15 kWh má přidat cca 50 km dojezdu jak se píše v článku, počítáme se spotřebou 30 kWh/100km. To dává se 60 kWh baterkou dojezd 200 km a po navýšení na 75 kWh dojezd 250 km.

        Což u amerického spalováku při spotřebě řekněme 12 ltr./100 km odpovídá zvětšení nádrže ze 24 litrů na 30 litrů

        Klidně si tam dejte i jiná čísla která považujete za reálnější ale na to co se tvrdí v článku, tedy teoretické zvětšení nádrže z 50 na 65 litrů, se nedostanete ani náhodou.
        Tj v reálu se jedná o spíše menší vylepšení aby 60 kWh Tesla dojela aspoň tak daleko jako spalovák s poloprázdnou nádrží.

    1. Pane elvisi, proč si myslíte že „Musk je vojede“?
      Nestála

      Pane elvisi, proč si myslíte že „Musk je vojede“?
      Nestála ta Tesla s 60 kWh baterkou méně než s 75 kWh?
      Já bych to viděl obráceně – koupil jsem stejné vozidlo jako to dražší za méně peněz a přitom je stejně technicky vybavené. Že je softwérově omezené jsem věděl při koupi.
      Nikde žádnou skrčku ze strany Muska nevidím.

      1. Jenom je otázka jestli to je limit zdola, nebo jestli je to
        Jenom je otázka jestli to je limit zdola, nebo jestli je to limit shora, pokud je to limit kam až se dá baterie nabít, pak to je problém pokud není kde tu energii získat, pokud to ale umožní vybití baterií v podstatě na reálnou nulu, tedy tak aby to baterii neodvařilo, tak to přijde vhod. A dokud je v síti napětí, tak i to dobíjení.

        Jak se vlastně chová EV a stojan pokud ztratí při nabíjení napětí sítě?

      2. Jenže vy jste si koupil auto, které se za ty peníze co jste
        Jenže vy jste si koupil auto, které se za ty peníze co jste za ně dal dalo vyrobit a se ziskem prodat. To že někdo ve vidině dalšího výpalného zkryplil kapacitu aku je pouze důsledek že si to vzhledem k situaci na trhu mohl dovolit. A to je zde kritizováno. Že dnes nefunguje pravidlo vyrob a prodej se ziskem odpovídajícím lidské práci, ale že se cena odvíjí od větrné korouhve. Zaměstnanci jsou obvykle s penězi závislí od obratu společnosti, ale automobilka tahá ceny z klobouku jako kouzelník králíka. Chápu, že Tesla potřebuje prachy na rychlý rozjezd aby mezi automobilkami přežila a že je tahá z lidí, kteří je jsou ochotni postrádat, ale nějak mi chybí trh. Tisíce malých firem, které vyplní dvou až tříletou mezeru v dostupnosti. A také výrobce co umí vyrobit vůz s volantem, dvěma pedály v evropsky homologovatelné bezpečnosti. (např. elektrické saxo) Takové StreetSkůtery.

          1. to nejsme, ale také nejsme v tržním hospodářství jak
            to nejsme, ale také nejsme v tržním hospodářství jak nám slibovali. Trh prostě nefunguje. Není konkurence (250km dojezd a více) a tak není kam popojít. Takže jde o (doufám dočasný) monopol. Bohužel vinou stávajících automobilek, které do mrtva budou ignorovat realitu. Z jiného soudku – situace s máslem napovídá, že ani v jiných segmentech to není jiné. Místo decentralizace a lokálních výroben jaksi bují monopoly se kterými jsme náchylní na brutální výkyvy cen. No nic, jdu pracovat na alespoň částečné nezávislosti.

            1. Ty jsi věřil slibům kohosi o něčem o čem neměl ani
              Ty jsi věřil slibům kohosi o něčem o čem neměl ani páru? To už zavání nesvéprávnejma naivníma důchodcema, hrncema a šmejdama. Ty pak taky štkaj v televizi jak za řízek nalítli a dokonce i několikrát. Asi jim někdo stál s pistolí u hlavy chudákům :))))
              Slibovali mi báječnou budoucnost a pečený holuby do huby. Kde jsou? Já je chci teď hned!!! :)))

    1. zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/americkou-jadernou-el
      zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/americkou-jadernou-elektrarnu-vc-summer-postavit-ani-neslo-odhalila-analyza-zkrachovaleho-projektu-1337277

      Americkou jadernou elektrárnu VC Summer postavit ani nešlo, odhalila analýza zkrachovalého projektu

      atombordel Westinghouse byl prodán japonský Tošibě kerá pak účetně šmoulovala až krachla šmitec a ted musí prodávat divizi NANDů za $17 milijard bud WDčku anebo Applu masakr a do Temelíka dodávají zas rusové ;))))

    2. Jo, jádro je bezpečný. To, že někde se od 50. let (a tedy
      Jo, jádro je bezpečný. To, že někde se od 50. let (a tedy bez jakéhokoliv ohledu na cokoliv) zpracovává matroš na jaderný bomby, což je mimochodem trochu něco jiného ve srovnání s jaderným palivem pro elektrárny. Navíc je to strašení. I kdyby došlo k nejhoršímu, tak bude jakákoliv kontaminace skoro zanedbatelná, jenom protijaderná lobby bude zase zveřejňovat nesmyslný obrázky.

        1. Já mám divokou přírodu rád. Když mi ji tam zacálujete,
          Já mám divokou přírodu rád. Když mi ji tam zacálujete, jdu do toho. Stačilo by odhrnout svrchního půl metru a navézt novou zeminu a klidně bych i pěstoval. A popravdě, já bych asi pěstoval i tak, akorát dětem bych to nedával. Pravděpodobnost, že by mě ta zelenina do konce mého života nějak poškodila, je relativně dost malá.

          1. Vždycky když se jedná vo radioaktivitu tak se strašně
            Vždycky když se jedná vo radioaktivitu tak se strašně rád nechám uchlácholit těma obecnejma řečma vo tom jak je to vlastně bezpečný. To mě vždy plně uklidní a pošlu si tam hrát děti. :))))
            To mě připomíná tu japonskou TV star, jak demonstrativně sežral salát z Fukušimy a pak za pár měsíců onemocněl akutní lymfomatickou leukémií… Vod tý doby už spím úplně klidně :))))))))
            Vo DDT či azbestu to tvrdili taky.

            https://en.m.wikipedia.org/wiki/Norikazu_Otsuka
            http://www.zakzak.co.jp/entertainment/ent-news/news/20111107/enn1111071138009-n1.htm
            http://www.n-tv.de/mediathek/videos/panorama/TV-Star-erkrankt-an-akuter-Leukaemie-article4799201.html

            Tady to další japonský ouřednický jelito co si dával dekontaminovanou vodu z přímo z elektrárenský louže mezi reaktory 4 a 5 bych rovnou nechal vodstřelit a pak vystřelit do vesmíru za obecný ohrožení! Takoví duchapřítomní jedinci na svém místě mě vždy velmi uklidňují…
            Odborníci následně potvrdili, že dotyčná voda opravdu nebyla určena k lidské konzumaci.
            Dobrou chuť.
            https://youtu.be/6rPnkWiyBH0
            http://www.bbc.com/news/world-asia-pacific-15533018

    1. Jedna lokální mutace stanice ABC si toho také
      Jedna lokální mutace stanice ABC si toho také všimla
      local10.com/weather/hurricane-irma/did-czech-calendar-foretell-the-arrival-of-hurricane-irma

      Nojo co u nás nepředpovíme.
      Tak třeba jim tam někdo vyexportuje kalendáře s tím že je to předpověď budoucích hurikánů. 🙂

Napsat komentář