Šéf Toyoty vysvětluje, proč nevěří elektromobilům

Americká televize CNBC zpovídala předsedu automobilky Toyota Takeši Učimajadu. V rozhovoru vysvětlil, proč nevěří elektromobilům.

Toyota v elektromobilech zaspala a stále jim příliš nevěří. A to se jí může vymstít.
foto: Toyota

Toyota dlouhodobě stojí stranou nového kolbiště čistých elektromobilů. Místo toho se zaměřuje na hybridy a plug-in hybridy (viz. vynikající nový Toyota Prius Plug-in Hybrid) a elektromobily stále zůstávají okrajovým zájem (viz. nová Toyota RAV4 EV).

Toyota sice nedávno ohlásila, že konečně „přišla na kloub“ li-ion bateriím (věnuje se vývoji baterií s pevným elektrolytem), ale první elektromobil chce uvést na trh teprve v letech 2020-22.

V rozhovoru pro CNBC říká předseda automobilky, že „Toyota není proti elektromobilitě“. Podle jeho názoru ale musí být nadupány baterkami, aby dokázaly pokrývat velké vzdálenosti. A jejich dobíjení pak trvá dlouho.

Problémem je podle Učimajady také životnost baterií. „Nicméně jak v místech typu Číny a USA vstupují v platnost nové zákony a nařízení týkající se výroby elektromobilů, automobiloví výrobci nebudou mít jinou možnost než je začít vyrábět, nebo riskovat ukončení činnosti.“

Výjimkou podle něj není ani Toyota. Na výrobu elektromobilu pro Čínu (a v Číně) se už dlouho připravuje. Tamní vláda je totiž ve svých přísných kvótách na výrobu elektromobilů neústupná.

Je zajímavé, že ostatní výrobci jako je Tesla, Nissan nebo dokonce Volkswagen s vývojem elektromobilů tak velké problémy nemají. A naopak do nich investují a je vidět, že investice se pomalu, ale jistě vracejí – v podobě stále lepších aut, která se stále více prodávají.

Podle našeho názoru tak Toyota jen hledá výmluvy a čeká na skutečně přísné regulace, aby mohla začít investovat více do rozvoje elektromobilů. Jenže by se mohlo rychle ukázat, že už je pozdě, a že japonskému gigantovi v tomto směru ujel vlak.

Jde o typický příklad toho jak odcházejí do zapomnění staré firmy a nastupují nové. Vzpomeňme Microsoft a jeho přístup k internetu, Nokie ke smartphonům nebo Kodak a digitální foťáky.

83 Comments on “Šéf Toyoty vysvětluje, proč nevěří elektromobilům”

  1. 1) Toyota je pod kontrolou uSSa
    2) Toyota je největší

    1) Toyota je pod kontrolou uSSa

    2) Toyota je největší dodavatel aut teroristům (chtěli to řešit, ale raději to nechali vyznít do ztracena jako poslušní pejsci uSSa)
    Dokonce jeden model se jmenuje na počet oblíbených teroristů ISIS 😀
    Každý dnes ví, kdo vyzbrojuje teroristy: uSSa zkrze NATO a Saudy, uSSa dokonce poslala auta Toyoty téměř přímo teroristům:
    goo.gl/gLaZvB
    netřeba dodávat pro méně inteligentní, že cíle je právě dodat nejen auta, ale i zbraně teroristům pro uSSa 🙂

    3) jako pejsci korporací uSSa je jasné, že do EV půjdou až na poslední chvíli, aby zachránili ropný terorismus

    1. proto Toyota ke mně domů nesmí, viz:
      Jak i dokonce CNBC

      proto Toyota ke mně domů nesmí, viz:
      Jak i dokonce CNBC omylem zveřejnilo (pak článek smazalo):

      „we’ve accidentally furnished the Islamic State with at least $219.7 million worth of weapons, vehicles and other military supplies and gear — and that’s just the stuff we know about.“

      opravdu velká náhoda, zřejmě opakovaná 🙂

      goo.gl/B1fUF3

      Toyota jim v tom samo pomáhá

        1. můžeš nějak dokázat, že to jsou lži, nebo jsi prostě
          můžeš nějak dokázat, že to jsou lži, nebo jsi prostě vypláchnuté malé dítě, co nerozumí světu, i když ti to přímo CIA řekne, že „omylem“? 🙂
          Vždyť to CIA sami řekli. Opravdu jsi tak hloupý? Ano, Kuk to zde již 10000x ukázal, takže zbytečná otázka 🙂

            1. mně je tě vážně líto, jak jsi mentálně postižený a
              mně je tě vážně líto, jak jsi mentálně postižený a neumíš ani otevřít odkaz, co jsem dal do textu, díky kterému se dostaneš přímo ke zdrojům dokonce CNN (hlásná trouba CIA, uSSa) 🙂
              ale ty ne, malé děti totiž ještě neumí ani číst, natož přemýšlet mozkem 🙂

  2. 1. Hejt na Toyotu je umelo spustený koncernom, a ľudia sa
    1. Hejt na Toyotu je umelo spustený koncernom, a ľudia sa ochotne pridali (každý „odborník“ si potrebuje kopnúť). (Kto si ešte spomenie na ten z pred 2 rokov ? Prevalilo sa to a neuspeli.)

    2. Toyota bola myslím druhá alebo prvá v GWh montovanej kapacity do áut za obdobie svojej existencie. Sériovo vyrábať BEV vie bez mihnutia oka, rovnako ako koncern, toho prinútili iné okolnosti. Jeho nový e-Golf má vlastnosti ktoré sú ťažký kaliber medzi masami a imho prvá voľba.

    3. Za všetkým hľadaj peniaze, aj za tým kto sa snaží iného očierniť. Toyota je +cuduj sa svete ticho previazana s Kia-Hyudai, kto podľa Vás a podľa akých plánov staval v Europe ich tovarne ? Z akej firmy sem prišiel robiť dohľad ten aziat ktoré ho som osobne videl ?

    N E B U D T E N A I V N Y

  3. Toyotě moc vlak neujíždí. Jediné, co nemá, jsou baterie.
    Toyotě moc vlak neujíždí. Jediné, co nemá, jsou baterie. Všechno ostatní má vyvinuté a vyvíjí i dále. A v bateriích čekají na skutečný průlom. A nedávno jsem slyšel něco o Toyotě a solidstate bateriích, což je s tímto rozhovorem trochu v rozporu.

      1. Lidi kupují Landcruiser, protože to auto funguje. Na trhu
        Lidi kupují Landcruiser, protože to auto funguje. Na trhu není auto s kvalitnější offroadovym podvozkem. Pokud by si někdy vytáhl nos z ČR tak by si to zjistil. Elektro autem můžeš jezdit ve městě. Do Afriky, Ruska, nebo Kanady a do těžkého terénu s elektromobilem asi nepojedeš. Proč vůbec srovnáváš Toyotu LC s elektromobilem nechápu. PS : jel si vůbec někdy s elektromobilem a s LC ???? 🙂

  4. je usmevne jak redaktor na servru s nazvem hybrid hanobi
    je usmevne jak redaktor na servru s nazvem hybrid hanobi prodejce nejuspesnejsich hybridu na svete. pane horciku, asi takhle: velebit firmu, ktere manazerske postupy nelze nazvat jinak nez one man show, pripadne firmu, ktere managemen je propleten skandaly od podvodneho software po kartelove dohody a napojeni na politiku a nevim co jeste a hanobit firmu ktera, cesty ktere jini zkoumaji ma davno proslapane, a prospapava nove, a co se tyka metod rizeni se o ni psali knihy, tak to hodnotim jako projev vasi silne nevyzralosti. a proc vlastne takhle ostre? protoze se vyjadrili ve smyslu, ze predstava, kterou mate vy o budoucnosti je cesta spravna, jen jeste nenastal cas. tim si od vas vyslouzili prirovnani k firmam, ktere maji za sebou pad. jenom drobna otazecka: spodni cast clanku prezentujete v mnoznem cisle. prosim, kolika procent redakce s vama sdili tyhle nazory? ja mam totiz pocit, ze jste z redakce jediny. jine prispevky mi prijdou normalni.

    1. 1.článek jsem četl několikrát ale nějak jsem nenašel to
      1.článek jsem četl několikrát ale nějak jsem nenašel to hanobení??
      2. čecháčkovská specialita – sám nic nedělat a druhé poučovat jak by to měli správně dělat – ani bych to nenazval projevem silné nevyzrálosti spíše jako klasické čecháčkovské tlučhubovství

      investujte nejdříve nějaké peníze do provozu Hybridu, pak možná v rámci těchto financí můžete redakční radě udělovat svá chytra od jakých automobilek mohou brát inzerci a od jakých ne a nebo ještě lépe založte svůj vlastní RS HYBRID a na něm určitě budete mít taky svého chytrolína RS co vás bude poučovat co a jak dělat :-))

      PS: jinak vaše komenty čtu rád, jsou věcné a trefné,správný oponent EV se selským rozumem ale to poučování co by Hybrid měl a neměl a invektivy na redaktora jsou fakt mimo

      1. 1, „Jde o typický příklad toho jak odcházejí do
        1, „Jde o typický příklad toho jak odcházejí do zapomnění staré firmy a nastupují nové.“ kdyby jste mel firmu a nekdo by to o ni napsal, jak by jste to nazval? ja to nazyvam hanobeni. mate lepsi pojmenovani?
        2, to asi nebylo na mne. nebo tedy mi zkuste vysvetlit v cem jsem redakci poucoval jak to ma delat, pripadne kde jsem radil od koho ma brat inzerci.
        PS: diky za pochvalu za trefne prispevky. ja vase prispevky taky rad ctu 😉 a s tema invektivama ok. budu se krotit jeste vic. ale to same prosim udelejte taky.

        1. „Jde o typický příklad toho jak odcházejí do zapomnění
          „Jde o typický příklad toho jak odcházejí do zapomnění staré firmy a nastupují nové.“ :-))

          jojo prodejní čísla Toyoty nám jasně ukazují jak odchází do zapomnění stará firma :-)), a redakce Hybridu může psát co chce :-)) ale ani v nejmenším bych to nepovažoval za nějaké hanobení, navíc Toyota je synonymem pro kvalitu a kdyby na ní házeli kýble špíny jak podporuje teroristy a podobné nesmysly tak lidi neoblbnou

          2. to já tak všeobecně, panu Horčíkovi určitě udělá radost když se za něj postaví bezejmenní anonymní pisálci:-))já být na jeho místě a někdy číst ty jedovaté jízlivé komentáře tak rozdávám rovnou bany :-)) normální člověk by přece na svém serveru(blogu) toto netrpěl ne? pan Horčík by měl být trošku ráznější :-)) Hybridu by to jen prospělo

          Hybrid beru hlavně jako zdroj velmi zajímavých informací takže i rád klikám na ty přiblblé reklamy a jsem za ty informace velmi rád, a to včetně komentářů pod článkem pokud bych to měl sám vyhledávat na netu tak to prostě nedám
          a proto ještě jednou velké díky za Hybrid i se všema přispěvatelema jak z řad zastánců EV tak i z opačné strany

          hádkama stejně nic nezmůžeme ani nevyřešíme jak Toyota tak VW nebo i Tesla si to stejně udělají podle sebe, my jim můžeme akorát tak držet palce ať se jim to povede

              1. moje volí z MOBILE.DE za babku jetou germánskou atmosféru
                moje volí z MOBILE.DE za babku jetou germánskou atmosféru benzín předělanou českýma ručičkama na český LPG z Kralup a tohodle vejlupka udržovat do tý doby až klesne 2 roky jetý ten správný Japonec/Frantík vyrobený v Anglii = NISSAN LEAF pod 300 českých šprdlíků pak z Pardubickýho AUTO-IN ;))

      1. a tvrdim ja snad, ze ropoporujete vudci pozici v oblasti
        a tvrdim ja snad, ze ropoporujete vudci pozici v oblasti hybridu? to uz by jste se dopoustel vyslovenych lzi. takhle jenom lavirujete na hranici pravdy, fikce, manipulace a ideologie. i kdyz pratelske upozorneni z me strany je: trosku premyslet nad tim co pisete z pohledu pravnika. nektere vyroky jsou podle mne opravdu zalovatelne. i kdyz chapu, ze se jedna o vas nazor, na ktery mate pravo, ale vysloven z pozice novinare ma jinou vahu a dopady.

        1. ani nápad, napsal to správne! Fosila Vochcávky RS tady
          ani nápad, napsal to správne! Fosila Vochcávky RS tady otevřeně nepodporujeme a sraby tojóta odsuzujeme tos nevěděl?? 🙂 TESLA to je borec !! rejžo hybrid, to není špička, to je jen japonský kompromis. Víš jak jsou rejžácký náhradní díly drahý… :)))

  5. Ty spekulace o ropné mafii zde na diskuzi mi přijdou fakt
    Ty spekulace o ropné mafii zde na diskuzi mi přijdou fakt úsměvné. Myslíte si opravdu, že nejde v prvé řadě jen a jen o co největší zisk?
    Podle diskutujících by asi měla Toyota zahodit úspěch hybridů a místo více než milionu hybridních aut ročně dát dělat auta s 10x větší baterii a vyrábět jich okolo 100 tisíc ročně (zkuste si schválně spočítat, kolik by takové auto muselo stát, aby se zisk vyrovnal).
    Faktem je, že ještě dlouho nebude na trhu žádný výrobce baterií, který by byl schopný dodat jedné společnosti milion*80 kWh = 80 GWh baterií ročně. Velmi reálně se tak ale stane v uvedených letech 2020-2022.
    A to je mimochodem odpověď i na vaše další otázky: Proč neudělají kombíka? Proč do toho prostě nedaj větší baterku? Proč neudělají levnější elektromobil jenom v základní výbavě? A mnoho dalších podobných. Prostě nejsou baterky, smiřte se s tím!
    Produkce roste o desítky % ročně, ale i při dost slušném ročním růstu 30% bude trvat více než 17 let (tj. nejdřív 2035), než by se produkce dostala ze současného milionu elektromobilů ročně na celosvětovou produkci téměř 100 milionů aut ročně.

    1. A baterky nejsou proto, protože si nenaplánovali žádnou
      A baterky nejsou proto, protože si nenaplánovali žádnou gigatovárnu. A proč si nenaplánovali žádnou gigatovárnu? Protože potřebujou prodat ještě spousty spalováků. A proč potřebujou prodat ty spousty spalováků? Protože se potřebuje prodat ještě spousta ropy… Jejda :))))
      Zatímco tu plkáme nějakej Musk už začíná stavět další dvě, tři nebo buhvíkolik Gigatováren. S tím čínským premiérem si určitě nešel pokecat vo životě chroustů :))))
      Nakonec budou dinosauři brát baterky od Muska, ostatně nebude to poprvé 🙂

      1. Nakonec může být prodej baterií výnosnější než
        Nakonec může být prodej baterií výnosnější než vyrábět auta. Už ve starém Římě na to přišel jeden Říman, který kupoval „bezcené pozemky“ a počkal si, až všichni bohatí skoupili domy ve městě a pak už neměli na čem stavět.

        1. Ale vždyť Tesla přece je baterková firma, která má jen
          Ale vždyť Tesla přece je baterková firma, která má jen přidruženou výrobu elektroaut, SC, solárních panelů, solárních tašek a čehokoliv co ještě přijde. K tomu jsou i dodavatelé elektrické energie, které vyroběj více než spotřebují auta jimi vyrobená 😉
          Tesla je technologická firma zatímco ostatní jsou jen ty automobilky :)))

          Navíc Tesla je jen bokovka od Space X. Celá Tesla je jen švanda oproti tomu co musej v Space X řešit každej den a jaký fantasmagorie tam do budoucna připravují. 😉

                1. To je zajímavej styl businessu, takhle to myslím u nás
                  To je zajímavej styl businessu, takhle to myslím u nás skoro nikdo nepraktikuje. Viděl jsem nějaký pronájem prostoru (střechy, zemní plochy) na FVE, pronájem baterií od ČEZ, ale většinou všichni se z snaží FVE panely prodat. Něco podobného tady dělá Ecosun, tedy Variantu 2, tzv. nájemné ve výši spotřeby. Ovšem netuším jak je to výhodné, 33 MWh si kupuju od PRE za průměrnou cenu 3,50 taky a za 20 let po zaplacení tady už nebudu 🙂

                  http://www.ecosun.cz/sites/ecosun.cz/files/fve/fve_pronajem.pdf

      2. Dobře, tak v tom případě já o vás tvrdím, že jste
        Dobře, tak v tom případě já o vás tvrdím, že jste podporovatel znečištění planety a drancování půdy těžbou uhlí, protože jste si ještě nenaplánoval, jak budete mít svoji domácnost provozovanou bez připojení do veřejné elektrické sítě.
        Vidíte, jak to zní šíleně? Ale je to úplně to samé! Nejjednodušší vysvětlení – v Toyotě prostě ještě neusoudili, že by bylo fajn teď si jen tak půjčit a utratit 25 miliard dolarů (jejich přibližně desetiletý zisk, který by byl potřeba pro 5 Gigatováren, aby došlo k nahrazení cca poloviny produkce Toyoty čistými elektromobily).
        Vaše vysvětlení – Toyota nemá rozestavěné Gigatovárny, protože každý člověk ve vedení má někde třeba v Kongu vedený anonymní účet, na který jim přední ropné společnosti posílají všimné, aby na to ani nemysleli.
        Fakt ten pohled je mnohem jednodušší – představte si, že i největší automobilky berou mraky dílů od externích dodavatelů, nebudou si přeci stavět továrnu na každý potřebný šroubek. Stejně tak je to s bateriemi – je to jenom další díl do auta. Proč si teda Toyota nepostavila svou dávno, když už teď bere mnohem víc, než celej Musk (přes milion hybridů se blíží někam k 10GWh ročně, Tesla bude za 2017 někde u 8 GWh ročně).
        A poslední věc – proč teda to to ty ropné společnosti brzdí tak pomalu? Vždyť bateriové odvětví je jedno nejprogresivnějších vůbec a tempo růstu výroby je za posledních 10 let větší než u smartfounů.
        Prostě a jednoduše není tak jednoduché skočit ze dne na den na stonásobnou produkci a jelikož je 35% roční růst nějakých 0,1% denně a vy chodíte na Hybrid každý den pro novinky, váš mozek si myslí, že nedochází k žádnému pokroku a hledá šílené teorie, které by to dokázaly vysvětlit.
        I přesto vše souhlasím s vaší poslední větou 🙂

        1. fajne Švarc a tak v tom případě já o vás tvrdím, že
          fajne Švarc a tak v tom případě já o vás tvrdím, že jste podporovatel znečištění planety a drancování ropy podporou ropných kopupčníku a manenažerstva ibiza bléééééé :)))
          Švarc !! v říjnu budeš volit KOMOUŠE ?? třeba postaví zástrčky 😉

        2. Ty si další jedinec se tím zastydlým komousškým
          Ty si další jedinec se tím zastydlým komousškým myšlením, který má potřebu naráz nahrazovat výrobu a technologie jinejma technologiema a nechápe, že výměna je postupná nebo, že by dva systémy nedej bože existovali v symbióze dle potřeb a možností :)) Zbytek těch blábolů co se mi jako snažíš vložit do úst a do hlavy jsou fakt nesmysly :))

          Mimochodem nejdřív si nastuduj český energetický mix, elektřina u nás není vyráběná jen z uhlí, to už myslím kleslo pod 50 %. Spíš mě zajímá jak každoročně nevyvážet celou 1/3 naší celostatní produkce elektřiny za pakatel 😉

          Můžeš klidně spát, myšlenkou provozu domácnosti co nejvíc off grid jsem se zabýval i jsem fungoval asi 2 roky s vypnutou ledničkou. Začal jsem si stavět baterkové úložiště. Ani chatu jsme nikdy nepřipojili on grid. Ale to byla spíš z nouze cnost než nějaký přesvědčení. Teď jí připojíme na sluníčko. I tu sekačku na trávu jedu na baterky, do nedávna jsme jen občas kosili.

          Btw. Tesla se snaží většinu součástek a věcí vyrobit sama. Myslím že to je ta vertikální výroba nebo jak se tomu říká. Zda je to ideální to nevím, ale nějaký důvod k tomu evidentně mají. Možná aby jim neházeli klacky pod nohy ti zlí ropáci a nezhatili jim plány. … mrk mrk ;))) Už jednou to poznali u dodávek pneumatik, které museli lifrovat letecky z ČR. Holt nechtějí nechat nic náhodě. Mimochodem to čóro móro kolem baterií pro EV1 bylo docela poučné. No vůbec celá kauza EV1 byla zajímavá 🙂

          1. Reagujete na můj příspěvek, ve kterém píšu, že
            Reagujete na můj příspěvek, ve kterém píšu, že výměna je postupná tvrzením, že nechápu, že výměna je postupná? A korunujete to tvrzením, že mám komunistické myšlení v reakci na příspěvek, ve kterém mám jasně, že jde automobilce o maximalizaci zisku jenom proto, že z mého myšlení vypouštím nějaké tajné spiknutí ropných společností? Tak to jo :).
            A Btw. https://electrek.co/2017/09/06/tesla-model-3-supply-chain-parts-us-canada-mexico/

          2. No a to že si největší automobilka nenaplánovala
            No a to že si největší automobilka nenaplánovala baterkárny je jen čistě její blbost. Určitě si na rozdíl ode mne platí armádu koumáků, kteří plánují co bude dál a měli by mít stovky alternativních plánů a ŕešení po kterých okamžitě sáhnou a spustěj je. Tahle parta by měla být připravena na cokoliv. 😉
            Minimálně budou potřebovat baterkárny na ty spousty hybridů co budou vyrábět.

    1. Nesmysl hned ze dvou úhlů. Prvním je nutná licence a
      Nesmysl hned ze dvou úhlů. Prvním je nutná licence a ohlašování letu, tak jako jakákoliv helikoptéra či malé letadlo, tak i tento stroj musí požádat o start a nahlásit letový plán, ve městech navíc nesmí klesnout pod určitou letovou hladinu, tedy bude moci využívat pouze heliporty na střechách výškových budov, či na okraji města. Vidina že přistane někde na ulici je úsměvná i za 8 let, k tomu prostě nikdo z normálních lidí kteří o tom rozhodují nedá souhlas, případný problém by šel přímo na jeho hlavu. A ne opravdu tak jak to vídáme ve filmech
      z USA to nefunguje, pro nižší let nad zástavbou se musí vyřizovat povolení a tedy záběry kde nad nějakou akcí létají helikoptéry novinářů jsou filmový nesmysl. Druhý úhel pohledu je zácpa ve vzduchu, čím více bude takových strojů, tím hustší a nebezpečnější bude takové létání, a proto také existuje něco jako minimální rozestup civilních létajících strojů.

      Mimochodem okolo každého letiště je bezletová zóna, a každá letadlo či helikoptéra mířící k letišti se musí řídit pravidly letiště a řazení podle dispečerů, takže jestli si někdo představuje že si na Manhattanu vezme létající taxík a ten ho dopraví na letiště JFK, tak je hluboce naivní jedinec. Takové taxi si může objednat již dnes, ale buď z heliportu na přístavních molech na heliport na letišti. To přijde na přibližně $400, ale zároveň musí čas pro takové taxi hlásit alespoň hodinu předem, aby se nahlásil letový plán a letiště počítalo s příletem do daného časového okna které je v USA 15 minut.

      Rok 2025 je silně naivní, možná tak 2050 🙂

        1. Letecká pravidla se nemění s vládami. K takovým zákonům
          Letecká pravidla se nemění s vládami. K takovým zákonům a pravidlům se vyjadřuje několik úřadů a jejich změna je na několik vládních období. Navíc to nemá s elektro mobilitou nebo fosilním pohonem nic společného. Jde o bezpečnost jak lidí co letí, tak hlavně o bezpečnost těch dole na zemi pod tím co letí nad nimi. Elektrický pohon může být na zemi, stejně tak může být elektrická helikoptéra. Pravidla pro létání jsou důležitá a bez nich by provoz ve vzduchu byl stejným bordelem a odpadem jaký je na silnicích. Prostě uděláš problém a rok nepoletíš a přezkoušení stojí desítky tisíc, v případě autonomních dronů udělá nějaký problém a nelétá celá flotila daných dronů dokud se vše nevyšetří.

          Letecké taxíky se prostě řídí pravidly létání.

      1. tie úvahy platie DNES, zajtra ráno vstaneme do iného sveta.
        tie úvahy platie DNES, zajtra ráno vstaneme do iného sveta. na tomto území desaťročia plánovali ako zmenia na ceste z bľava doprava. a prišla armáda a na druhý deň bolo. spomínam si, ako siahodlho menili vo švédsku, koľko nsa okolo toho rozumovalo, ako jeden deň doprava zastavila, po hodine prechádzali vozidlá IBA na druhú stranu, niekoľko dní nesmeli prekročiť 30km/hod, vymieňali asymetrické svetlomety, vymieňali autá, …
        a dispečeri skončia vo chvíli, keď zakážu ľudských pilotov. autonómne stroje sa budú pohybovať ako mravce a nebudú do seba vrážať. je to jednoduchšie a …

        1. Již dnes hlásí letecké úřady ze letový prostor mají
          Již dnes hlásí letecké úřady ze letový prostor mají přeplněný, stejně jako některá letiště hlásí že mají plný stav a více letového provozu do budoucna nezvládnou ani na portech pro helikoptéry. Opravdu věříte že někdo si jen tak řekne „uděláme změnu, do přeplněného letového provozu pustíme další lidi s malými stroji a bezpečnost upozadíme“ .

  6. Toyota je celkem vysmátá, díky ohromným prodejům hybridů
    Toyota je celkem vysmátá, díky ohromným prodejům hybridů jim žádnej dizlgejt moc nehrozí a maj tu nejlepší techniku jak se ještě dlouho vejít do emisních limitů, takže pragmaticky budou tu svou polospalovací krávu ještě v pohodě dlouho dojit. Těch pár klínů v Číně a v Kalifornii vytlučou pomocí účelových sérií elektroaut, zatímco do zbytku světa budou furt lifrovat hromady spalováků. Ostatně v Číně už nějaké modely BEV aut vyráběj ve společných podnicích s Čínou.
    http://www.toyota-global.com/events/motor_show/2014/beijing/booth/ranz/
    http://chinaautoweb.com/car-models/ranz-ev/
    Toyota bude baterkáče dělat jen z donucení, ne protože chce nebo aby pomohla planetě. Kdepák.

    A vodíkáče Mirai? Té jenom falšená ropácká stopa, aby zmátla co nejvíc lidí.

  7. Podle mě je vše daleko logičtější.
    V hlavních

    Podle mě je vše daleko logičtější.
    V hlavních automobilkách mají určitá procenta ropaři, a v akciovkách, kde většinu akcií vlastní drobní investoři, pak velký vliv při hlasování a hrození otravnými kontrolami všeho možného i nemožného a pak vyhození za jakoukoliv chybičku manažmentu mají i „velcí“ jednotní mejitelé třeba i jen 10% akcií.
    A i po u žjasném prosazení trendu, Toyota teď s masovým nasazením zase musí počkat z důvodů zachování kontroly nad ziskem na vytvoření vlastních patentů na třeba skutečně lepší plátové baterie a dlouhodobé nasmlouvání s těžaři hlavních surovin, aby jim pak při výrobě v milionech naráz během půl roku na voném trhu ty baterie jen kvůli cizímu materiálu nemohli nekontrolovaně 3x zdražit.

      1. Napr preto, ze jedno dotankovanie 5.5litra H2 stoji
        Napr preto, ze jedno dotankovanie 5.5litra H2 stoji 10€/liter, tj plna nadrz 60€. Aky zmysel ma beznemu cloveku prejst na to, ked nadrz benzinu stoji to iste? Na nic sa neprejde, ak to nebude ekonomicky výhodnejšie, a to bohuzial ani BEV. Planetu maju ludia na haku, ide im o peniaze.

        1. BEV už v niektorých prípadoch ekonomicky výhodný je.
          BEV už v niektorých prípadoch ekonomicky výhodný je. Napr. pri rocnom nájazde od 35000 km sa už BEV vyplatí aj pri terajších cenach. 😉

          A mimochodom, 30-35000 km uvádzajú ako hranicu ekonomickej výhodnosti dízlov oproti benzínom 🙂

          1. Jj, jasne ja som zastanca 🙂 len ma prepadol zachvat
            Jj, jasne ja som zastanca 🙂 len ma prepadol zachvat realizmu…
            Nebude to zo dna na den, ani za rok, ale pride to 🙂 To je tiez nevyhnutelne.
            Ak sa emisne normy budu dalej sprisnovat, uz bude len a len drahsie doplnat komplikovane filtre a nezmysly do spalovakov..

        1. Jen drobná poznámka:
          Ano, doma si vodík nenatankujete,

          Jen drobná poznámka:
          Ano, doma si vodík nenatankujete, ovšem co se týká brzdění, tak vodíkové auto vrací energii do baterky podobně jako BEV. Ani BEV nejede pouze na energii získanou pouze rekuperací při brzdění a baterku je třeba nabíjet, takže ten první argument o „nevracení vodíku do nádrže při brzdění“ bych neviděl jako úplně relevantní.

          1. Je nutné ovšem vzít v úvahu, že baterka ve vodíkomobilu
            Je nutné ovšem vzít v úvahu, že baterka ve vodíkomobilu má jehom asi 1 kWh a je postavena spíše jako kondenzátor (pro rychlé vybíjení a nabíjení). Takže v případě delšího sjezdu z kopce (třeba ze Špindlu), o hodně energie přijdete.

  8. Já bych těmhletěm prohlášením nepřikládal zas tak
    Já bych těmhletěm prohlášením nepřikládal zas tak velkou váhu.
    Když umí Toyota plug-iny, BEV zvládne taky, až bude potřeba. BEV je vlastně technicky jednodušší než plug-in, jen musí mít výkonnější elektromotor, invertor, větší baterii…

  9. Toyota nedala do Rav4 EV nabíjecí konektor s rychlým
    Toyota nedala do Rav4 EV nabíjecí konektor s rychlým nabíjením. Proto o ní nebyl a není zájem. Pak se našel někdo kdo to tam namontoval. To samé Prius. V USA do kufru přidal někdo baterie a zásuvku na nabíjení a udělal si z toho plug in hybrid. Jak by se na takovou přestavbu tvářila naše stanice technické kontroly si nedovedu představit.
    Toyota je příliš konzervativní. To starší lidé bohužel jsou. Budiž to šéfům Toyoty omluvou.

  10. noo nalejme si čistého vína, to je tak když rejžák je
    noo nalejme si čistého vína, to je tak když rejžák je spřažen s temnou stranou americkýho ropáka definující poddaností událostmi po 2sv.válce. To je zajímavý že japonský NISSAN je jinýho názoru. Holt v každým národu je černá a bílá ovce 😉 fakjůtojóótatatata :)))

  11. Pritom „Japoci uz to merej“ (film Samotari). Clovek by od nich
    Pritom „Japoci uz to merej“ (film Samotari). Clovek by od nich cekal nejvetsi progress a zatim jak se ukazuje zpatecnicky nazor jednoho nebo vice pohlavaru jim to totalne zadre. Asi to bude i o neochote priznat si, ze sazka na vodik byli jen vyhozene nemale prostredky. Holt doba kdy si Japoncici umeli priznat chybu a spachat harakiri je pryc.

    1. Problém je že Japonsko stárne a firmám se přestává
      Problém je že Japonsko stárne a firmám se přestává dostávat progresivních lidí. Obávám se že svůj technologický náskok ztratí, nebo budou rozvíjet, zbytečně, technologie které nemají dále smysl.

      No co se týče Harakiri, nebo jak se tomu také říká říká seppuku, tak to bývalo výsadou samurajů, když něco provedli, běžné lidi různě ukřižovávali, stínali a podobně. Existují nějaké fotky z poloviny 19. století než se tam rozjela občanská válka.

Napsat komentář