Nový Nissan Leaf oficiálně představen: v Evropě v prodeji od ledna 2018, ujede 378 km

V Japonsku byla představena dlouho očekávaná nová generace elektromobilu Nissan Leaf. Má 40kWh baterii, díky které podle NEDC ujede 378 km.

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf byla konečně oficiálně představena. Do prodeje půjde postupně druhé poloviny letošního roku, do Evropy se dostane začátkem příštího.
foto: Nissan

Hiroto Saikawa, šéf automobilky Nissan, na tiskové konferenci k představení auta řekl, že nový Nissan Leaf má potenciál stát se klíčovým produktem automobilky Nissan.

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

Současné generace elektromobilu Nissan Leaf se na celém světě během šesti let prodalo asi 283 000 kusů. U nové generace čeká Nissan až několikanásobek.
foto: Nissan

Nový Nissan Leaf je ikonou strategie Nissan Intelligent Mobility. Ta staví na třech propojených pilířích: autonomním řízení, elektrifikaci a konektivitě. Nový Leaf je auto, které stojí ve všech těchto oblastech na špici.

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

foto: Nissan

Daniele Schillaci, šéf globálních prodejů, k tomu řekl: „Nissan není jen snílek, je to ‚doer‘.“ Jde o narážku na automobilku Tesla, ale zejména ostatní výrobce aut, kteří ve výrobě elektromobilů zaostaly.

Specifikace nového Nissanu Leaf

Výkon (kW): 110 kW (vyšší na konci roku 2018)
Délka (mm): 4480
Šířka (mm): 1790
Výška (mm): 1535
Rozvor (mm): 2700
Rozchod kol (mm, vpředu/vzadu): 1540/1555
Aerodynamický koeficient: 0,28
Kapacita baterie (kWh): 40 (větší na konci roku 2018)

Výkon nového elektromobilu je 110 kW/320 Nm. Maximální rychlost je omezena na 144 km/h. Hmotnost auta činí 1535 kg a uveze pět pasažérů.

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

foto: Nissan

Běžnou palubní nabíječkou o výkonu 3 kW se dobije za 16 hodin, příplatkovou 6kW nabíječkou (možná standard v Evropě, uvidíme) za osm hodin. Rychlodobíjení zvládne během 40 minut.

Cena nového Nissanu Leaf má být „srovnatelná se současným modelem“, a to i přes zahrnutí nových technologií jako je ProPilot Park. Nissan očekává zdvojnásobení až ztrojnásobení prodejů.

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

foto: Nissan

Elektromobil Nissan Leaf bude nově možné zřejmě standardně využít pro zásobování domácnosti elektřinou. Auto také bude umět spolupracovat s domácí baterií Nissan xStorage.

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

foto: Nissan

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

foto: Nissan

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

foto: Nissan
tisková zpráva

192 Comments on “Nový Nissan Leaf oficiálně představen: v Evropě v prodeji od ledna 2018, ujede 378 km”

    1. Jo me take prekvapilo ze falce karoserii strikaji lide.Ve
      Jo me take prekvapilo ze falce karoserii strikaji lide.Ve skode to uz 7 let vsude delaji roboti.Heh asi setrej.Jinak nejakej sef z vedeni rekl ze ten prvnu ev se bude vyrabet v Boleslavi, ale kdy heh.Jinak uz vyrostly nabijecky na polygonu pššš..
      Ps: japonci leadri ve robotice… Asimo polozil na hrob Karla Capka mesicni kamen s japonskym prezidentem…

  1. Za mna palec hore,uz to nemá extravagantný vzhlad a aj
    Za mna palec hore,uz to nemá extravagantný vzhlad a aj batéria je použitelná. Dojazd bude aj v zime (-10) a po dialnici do 200km. Pre mna prijatelné. Je pravda ze mohli začať s 50kWh.
    Mňa teraz zaujíma aká bude cena..a akej výroby mesačne budú schopný dosiahnuť. Možno aj tu je dôvod batérie 40kWh..možno to LG (myslím že im dodáva batérie) už nestíha..predsa len postaviť tolko nových baterkární chvílu trvá.
    Tohoto auta môžu kludne predávať 100-150 000 za rok..len Nórsko ich zhltne obrovské množstvá.

    1. Mě zajímá jaká je cena pro koho aby si řekl že je to
      Mě zajímá jaká je cena pro koho aby si řekl že je to předražený 🙂 .
      Takže tu máme slabou baterku,omezenou rychlost a slabou inteligenci bez vyhledu do budoucna na samostatnost…pak je tu slabá konkurence takže k 1.1.2018 u nás by to mohlo koštovat 780tis s DPH entry level v ceníku (dodání týdny/měsíce poté). Co bude nad bude napálené.

  2. Mě se to auto docela líbí. Škoda 40 kWh baterie. Kdyby
    Mě se to auto docela líbí. Škoda 40 kWh baterie. Kdyby dali rovnou 50 kWh, což už není skoro rozdíl, tak by si to auto koupilo mnohem víc lidí. Nicméně prodávat se podle mě hlavně v Evropě a na domovském trhu bude velmi dobře. Málokdo jezdí denně více než 250 km, které to auto určitě ujede i tak. A vychytávky jako Pro Pilot jsou velmi zajímavé. Kdybych měl každý den dojíždět do Prahy kousek od Hradce, tak bych se nerozmýšlel…

      1. M3 je nedostupná? ty kupuješ auta každý 2 roky, že nejsi
        M3 je nedostupná? ty kupuješ auta každý 2 roky, že nejsi schopen počkat?

        Nissan je stale pouhá parodie s nabíjením 8 hodin bez nabíječek. Za podobnou cenu člověk s mozkem počká ty 2 roky na M3, člověk bez mozku za 2 roky bude bouchat hlavou o zeď, ale to mu už neuškodí 🙂

          1. ty nezvládáš ani čas minulý, přítomný, budoucí, co,
            ty nezvládáš ani čas minulý, přítomný, budoucí, co, vesnický joudo 🙂
            chápeš, že asi teď neřešíme stav před 10 lety, že? 🙂
            M3 přijde do 2 let, kdo objedná, takže stejné argumenty používají už jen malé děti 🙂

    1. Mně se Leaf 2018 taky líbí, vzhlednější předek a
      Mně se Leaf 2018 taky líbí, vzhlednější předek a hlavně zadek proti předchozí verzi, trochu větší kufr, při tom hmotnost se prakticky nezvýšila. Dávám palec nahoru. Že baterka začíná na 40kWh za mě dobré, já za sebe vnímám jako jako dojezd vhodný pro běžné použití od 200km EPA a to splní s rezervou. Jako Pražák s tím snad dojedu do celých Čech, na Moravu zabrousím výjimečně (s dobitím cestou) a do ciziny prakticky nejezdím…
      Důležitá bude ta cenovka, ale pokud se opravdu nezvýší oproti stáv. verzi, bude cena prakticky stejná jako u Zoe 41 kWh (využitelných), jsem zvědav, jestli na to v alianci R-N nějak zareagují 🙂

      Budoucí 60 kWh verze bude asi plně konkurenceschopná vůči Boltovi. Že by byl Leaf 2018 konkurenceschopný vůči TM3, včetně všech vychytávek, jak tady někteří srovnávají, bylo podle mě naivní očekávání. A rozdíl $6k startovací verze není podle mě úplně zanedbatelný…

      1. Souhlas. TM3 není konkurencí. Až sem dorazí první kousky
        Souhlas. TM3 není konkurencí. Až sem dorazí první kousky TM3, tak tohle auto už se bude rok prodávat… Navíc si myslím, že TM3 se tady v ČR zase tak moc dobře prodávat nebude. Za dobře vybavenou verzi dáte hodně přes 1,5 milionu… To plně vybavená verze Leafu 2 bude do milionu a možná dají tou dobou i nějakou tu slevu a předváděčky půjde pořídit kolem 700, což je už snesitelná cena.

  3. Tak by ma zaujimalo,ako je mozne ze Tesla vie vyrobit velky
    Tak by ma zaujimalo,ako je mozne ze Tesla vie vyrobit velky sedan s koeficientom 0.24 a 5 rokov potom sa Nissan nevie dostat pod 0.28 po facelifte. Celkovo je novy dizajn super, konecne to vyzera ako normalne auto. Nechapem co by sa im stalo keby tam narvali 50kwh a aktivne chladenu… snat sa uz mohli poucit od Tesly ako sa ma spravit battery mgmt, chemia(nevie niekto ci su pouzite NMC?) a chladenie… Ak by sa s cenou vedeli dostat niekde na 20-23K EUR tak by to mohlo byt hoodne zajimave.

      1. Tak jasne, ale da sa spravit aj prakticky liftback, vid nova
        Tak jasne, ale da sa spravit aj prakticky liftback, vid nova Honda Civic a este to je aj atraktivne. Takisto otvory na chladenie musi mat tesla ovela vacsie… Preco teda ten design nezmenit a nebenefitovat z nizsieho C? Aj by ma zaujimalo aku bude mat spotrebu na kwh/100km, ci sa dostane pod Ioniq.

    1. Ona je taky možnost, že to ten battery management
      Ona je taky možnost, že to ten battery management nepotřebuje, pokud to má na rozdíl od Tesly rozumný tvar článků a nižší proudové odběry. A součinitel odporu nemá co dělat s velikostí auta a nevypovídá ani o celkovém odporové síle.

    2. No koeficient odporu vzduchu je obecne lepsi u vetsich aut
      No koeficient odporu vzduchu je obecne lepsi u vetsich aut (vetsi a delssi auto ma vice moznosti pro optimalizaci tvaru, pri zachovani prostoru pro posadku, oproti malemu.

      Nicmene je treba vzit na vedomi ze koeficient odporu vzduchu se pro zjisteni „odporu auta“ musi jeste pronasobit prurezem auta, tak pak samo nejspis vyjde celkovy odpor Leafu mensi, nez trreba u modelu S

  4. Pro mě jako majitele Leafa z roku 2014 celkem zklamání. Je
    Pro mě jako majitele Leafa z roku 2014 celkem zklamání. Je to jen trochu větší facelift. Základní proporce jsou úplně stejné. Např. dveře mi připadají úplně stejné. Jedinej rozdíl větší baterka a modernější design s o něco větším kufrem. Vzadu pořád tunel. Popravdě už se těším na Teslu 3 (tlačítkové orgie mi chybět nebudou….).

    1. Pokud si zvyklej na leafa tak v roce 2019 by to po přidání
      Pokud si zvyklej na leafa tak v roce 2019 by to po přidání rychlosti a smysluplne baterky nebylo špatne….ne,máš pravdu ta technologie bude u Tesly jinde a snad jen kufr to u nás zachrání. Prostě ta drahá Tesla je v kontextu pořád někde jinde.

  5. Poprosim redakciu aby zmenili to cislo dojazdu z 378km na
    Poprosim redakciu aby zmenili to cislo dojazdu z 378km na 250km. Podla mna ste uz dost skuseny aby ste vedeli tie pseudodojazdy z NDEC prepocitavat na realne.

    Inak pre mna je to stale iba EV hracka. Vacsina ludi na nom bude chodit s dojazdom tak do 200km. Treba este tie dva roky pockat a setrit peniaze na poriadne EV.

          1. Ja to ratam vzdy vynasobenim konstantou 0.66 a ta vychadza
            Ja to ratam vzdy vynasobenim konstantou 0.66 a ta vychadza okolo 249 ale ano. Toto su cisla rovnajuce sa realite. 378km dojazd da mozno tak vo vakuovom tunely. Kazdopadne tu na hybride by som cakal, ze redaktori vedia o com je rec a dojazd v NEDC uz davaju iba do zatvoriek po uvedeni realneho dojazdu prepoctom alebo uvedenim cez EPA.

          1. Na chalupu občas každej litrik navíc dobrej…ale to
            Na chalupu občas každej litrik navíc dobrej…ale to spraví párkrát do roka vozejk nebo rakev taky. Prostě vidíte někdo nějakýho konkurenta na rok 2018 pro Teslu 3? Bohužel buď sou bez baterek či prckove nebo nemaj přislíbení autonomii či by stálo jak Sko. Škoda chtělo by to kolem míče relnyho konkurenta aspoň do dvou let v Mass produkci a ne po výstavách… .

          2. Na chalupu občas každej litrik navíc dobrej…ale to
            Na chalupu občas každej litrik navíc dobrej…ale to spraví párkrát do roka vozejk nebo rakev taky. Prostě vidíte někdo nějakýho konkurenta na rok 2018 pro Teslu 3? Bohužel buď sou bez baterek či prckove nebo nemaj přislíbení autonomii či by stálo jak Sko. Škoda chtělo by to kolem míče relnyho konkurenta aspoň do dvou let v Mass produkci a ne po výstavách… .

        1. No ja treba I spalovakem jezdim 144 tachometrovych max (to je
          No ja treba I spalovakem jezdim 144 tachometrovych max (to je rychlost kde kdyz vas cajti zmeri, tak vas ani nezastavi – v realu a kor po odecteni tolerance radaru jste v minimalni sazbe).
          Ono s baterkacem stejne kdyz pojedete rychleji, tak jsou baterky hned prazdne…

          1. Nechci kecat, ale v Japonsku je na dálnicích maximálka snad
            Nechci kecat, ale v Japonsku je na dálnicích maximálka snad jen 100 km takže pro ně to bude až až. Beztak to je díky hornaté krajině a členitému pobřeží jen samá zatáčka takže majitelé nadupaných BMW a Ferári si je moc neužijou tak jako Němci a Evropani.

                1. Kdyby to pustili na 180 tak byl vcelku klid, ale ne km to
                  Kdyby to pustili na 180 tak byl vcelku klid, ale ne km to zkurvit museli.Uz vidím ty nářky na Primě a v diskuzích uživatelů za rok:).

                2. Jezdil jste nekdy autem v USA? Jinak jak omezovac rychlosti na
                  Jezdil jste nekdy autem v USA? Jinak jak omezovac rychlosti na 144 je ekvivalent „htp“? Mozna bych se mel zeptat – jezdil jste nekdy autem?

                3. Nesmís být ve státech tak připosranej.
                  Nesmís být ve státech tak připosranej.

                1. mazec japka valí jen kilo po dálnici, v čechách se to
                  mazec japka valí jen kilo po dálnici, v čechách se to jezdí standart po vokrskách, šádevotroci odpolední směna i 160 max :)))) a kdo je pak 100 let za vopicema :))))

                2. Ono najít v Japonsku mimo město rovinku dlouhou alespoň 1
                  Ono najít v Japonsku mimo město rovinku dlouhou alespoň 1 km není úplně jednoduché. Buď je tam placka, takže je tam město různé hustoty přecházející jedno v druhé, nebo tam jsou hory, které jsou tak strmé, že jediné delší rovinky jsou v tunelech, které jimi prochází.

                  Když jsme s kamarádem vyrazili na motorce z Kyota na sever 120km k moři (Takahama), tak jsme za celou cestu nepřekročili rychlost 80km/h a nebylo to obavou z policie.

                3. Tak ať ty svoje kravský omezení necpou do Evropy když jsou
                  Tak ať ty svoje kravský omezení necpou do Evropy když jsou tam jak sardinky v Beneluxu. Každopádně jaký to má zrychlení? Aspoň pod 7s?

      1. Myslel jsem to přání aby stíhali upřímně. Aby po půl
        Myslel jsem to přání aby stíhali upřímně. Aby po půl roce nezjistili, že si objednali málo baterek jako Hyundai nebo něco podobného.
        S každým elektro autem na silnici se nám bude dýchat lépe a více lidí začne přemýšlet nad tím čím jezdí až to uvidí u souseda.

          1. S kazdym elektroautem a jeho nocnim nabijenim se vyroba
            S kazdym elektroautem a jeho nocnim nabijenim se vyroba elektriny zefektivni a tedy by mela spise zlevnovat.
            No jiste, kdyz nejaky jouda zatopi petkou plnou mouru zahusteneho vyjetym olejem, tak to mu pak z komina na strese jde fakt humus.
            Potiz je, ze vyfuk auta ten humus posila maminkam primo pod kocarek.
            A az i tihle joudove prejdou na elektroauta, tak nebudou alespon mit z ceho vyrabet tyhle bomby, protoze vyjety olej se stane take historii.

          1. Od odstatních slýcháme obligátních 2020, nebo až v
            Od odstatních slýcháme obligátních 2020, nebo až v přiští 5ti letce a vo stavbě vlastní SC sítě nemluvěj pro jistotu vůbec. :)))
            Hubu maj plnou superlativů ale vlastní gigabaterkárny ještě nezačali ani stavět. A jěstě porovnávaj svoje budoucí koncepty se současnejma pár let starejma modelama Tesly! Té jak ve školce :)))

            GM si pro Bolta objednalo u LG jen 30 000 baterek a Hjůndaj pro IONIQa dokonce jen 7 000… lol

            1. Hyundai dostával 1200 ks bateriek mesačne od LG a od augusta
              Hyundai dostával 1200 ks bateriek mesačne od LG a od augusta dostáva 1800 mesačne. Neviem kde berieš tie čísla. Môj Ioniq vyrobený v 4/2017 má výrobné číslo 11000 – ako by to stihli ? To číslovanie je len pre verziu electric, hybridy a plugin majú svoju číselnú radu.

              Mám aj Leafa aj Ioniq a rozdiel v spotrebe je výrazný (pri dialničnej 130 km/h berie Leaf 25kW a Ioniq 18kW), takže veľkosť baterky nie je všetko. To isté Tesla. Akú spotrebu má model S pri dialničnej rýchlosti ? A nebodaj model X ? Skúste si niekedy pozrieť reálne spotreby od užívateľov.

              Leaf a ProPilot je to isté, čo Ioniq má už od 2016, takže nič nové nepriniesli. Jedinú novinku vidím e-Pedal, to je veľké plus pre toho, kto je zvyknutý na EV nepoužívať brzdu, ale zas to trocha nahrádza adaptívny tempomat v meste, čo u stávajúceho Leafa veľmi chýba.

          2. Njn zatím jim to zda se ti co na to maj žerou a není důvod
            Njn zatím jim to zda se ti co na to maj žerou a není důvod aby tak tomu nebylo nadále.auto je to kosmický a posrat to můžou jen oni sami páč konkurence až vzdálené na Nissana nic pro nášivku v noci mít pár let nebude.

          3. Zas a znova, co konkrétně Tesla nesplnila?
            Za 3 roky

            Zas a znova, co konkrétně Tesla nesplnila?
            Za 3 roky postavili obrovskou síť rychlonabiječek, o kterých ty ostatní mají jen vlhké sny.
            Už pár let do zadu předem říkali že TM3 bude mezi 2017/2018, co na tom nesplnili? Už vyrábějí.
            Ostatní automobilky mají o proti Tesle jen plnou hubu „marketingových“ keců o tom jak za 5 let budeme vyrábět víc než Tesla. Kde že ty doby jsou?

  6. Pekne 2. auticko do rodiny. EPA dojezd tipuju kolem 200km. Jen
    Pekne 2. auticko do rodiny. EPA dojezd tipuju kolem 200km. Jen skoda ze stale dokola opakuji tu samou chybu asice chlazeni baterky je zase jen vzduchem. Tedy degradace baterky bude zase silena.
    Ale jinak pro lidi co moc nejezdi momentalne nejlepsi auto na trhu. Ioniq, i3, Kia se muzou jit zahrabat rovnou.

                1. Ano bez daně. V Německu kupodivu stojí bez DPH 19%
                  Ano bez daně. V Německu kupodivu stojí bez DPH 19% minimálně 550 tis.. Pravda, pořídil jsem ho kvůli tomu, že jezdím za zákazníky prakticky jenom v Praze a kvůli tomu parkování, které je asi největší výhoda (ani ne tak kvůli ušetřeným 20 tis. ročně za parking, ale kvůli volným místům). Na to popojíždění je to ideální a krátké auto se vejde skoro všude.

                2. Taky se mi libi. Musim si ho okouknot spolu s Ioniqem
                  Taky se mi libi. Musim si ho okouknot spolu s Ioniqem nazivo.
                  Manzelka ac jinak skromna osoba zacina narikat, ze ji stve kazde seslapnuti brzdy, kdyz vidi v me Tesle jak se to krasne rekuperuje. Hudra, ze tridi odpad, snazi se chovat ekologicky a pak sedne do spalovaku a…

                3. Pěkné.
                  Ona jezdí na benzín, ale nelíbí se jí to stejně.

                  Pěkné.
                  Ona jezdí na benzín, ale nelíbí se jí to stejně.

                4. Jezdím po Praze desítky let, najezdil jsem odhadem 800 tis.
                  Jezdím po Praze desítky let, najezdil jsem odhadem 800 tis. km po celé ČR, ale tohle je fakt pohoda. Samozřejmě třicátník bude mít jinou představu, třeba 300k auto s navrtaným vejfukem 🙂

                5. Ja uz budu nekde kolem toho milionu a taky jsem jeste lepsi
                  Ja uz budu nekde kolem toho milionu a taky jsem jeste lepsi svezeni nezazil.

                  Kdyby mi nekdo pred par lety rekl, ze budu jezdit autem, ktery bude levny na provoz, levny a nenarocny na servis, bude reagovat na plyn tak jak jsem nikdy ani nesnil, a pritom bude tichy a bez vibraci a budou mi do nej chodt updaty, ktery ho budou vylepsovat, tak bych si myslel, ze mluvi o nejake scifi.
                  Dneska mi prisel update, kterej pridal automaticka dalkova svetla. Jak se udela tma jedu to otestovat.

                6. To je zajímavý, mají ten HW připravený a jen ty
                  To je zajímavý, mají ten HW připravený a jen ty funkcionality oblokují až úplně doladí firmware.

                  Jo EV tu dopravu hodně vývojově posunuly.

                1. a jak by to měl zjistit? Paušál na náklady Ti nic
                  a jak by to měl zjistit? Paušál na náklady Ti nic neříká?

                2. Pausal ovlivni dan z prijmu nikoli DPH.
                  Navic si nejsem jisty,

                  Pausal ovlivni dan z prijmu nikoli DPH.
                  Navic si nejsem jisty, kdyz jste platce a tedy vedete podvojne ucetnictvi jestli jeste muzete uplatnovat naklady pausalem.

                3. Nejsme dnešní jsme OSVČ a máme SRO k dph..tedy paušál
                  Nejsme dnešní jsme OSVČ a máme SRO k dph..tedy paušál OSVČ do čistého jen pak na konci 30-50 zdanit a pak většinu trzeb na náklady plátce DPH srocko.takze na 740tis OSVČ máme náklad tak 10tis který stejně prokazovat u paušálu nemusíš…nazdar bazar.

                4. Tak snad pokud pouzivas pausal na naklady tak ti je jaksi
                  Tak snad pokud pouzivas pausal na naklady tak ti je jaksi nakladovani auta knicemu z logiky veci. Pak muzes usetrit jen na DPH a jsme zpatky u toho. Musis vest knihu jizd a prokazovat k jakym ucelum auto pouzivas

                5. Vést ji v praxi nemusíš max někdo to má předložit při
                  Vést ji v praxi nemusíš max někdo to má předložit při kontrole (ktera statistický nenastane) na kterou ses dopředu vyzván…chjo elementary.

                6. a musíš někam jezdit? Nemůže Ti auto stát na dvorku?
                  a musíš někam jezdit? Nemůže Ti auto stát na dvorku? Nulové náklady na PHM, auto odepisuješ…..

                7. Kdyz je firma vase a vetsi cast kilometru najedete opravdu
                  Kdyz je firma vase a vetsi cast kilometru najedete opravdu sluzebne tak na tech par soukromych cest si muzete auto pronajmout. Pravda za cenu ovyklou, ale na druhou stranu to platite stejne zase sve firme. Tedy z toho najmu prijdete jen o DPH, kdyz si to pak zase vyberete, treba jako rozdeleni zisku tak jeste 15%. Pokud jezdite prevazne sluzebne pak je to vyhodnejsi nez kupovat auto soukrome a psat cestaky.

                8. Tak je mi jasne ze to nejak udelat jde. Ale tyhle danove
                  Tak je mi jasne ze to nejak udelat jde. Ale tyhle danove optimalizace a motanice s danovymi poradci a spravci dane uz mam za sebou. Ja ted razim cestu, ze nejlepsi ucetnictvi je to, ktere neexistuje 😉

                9. To je pravda. A hned po něm slovy našeho daňového poradce
                  To je pravda. A hned po něm slovy našeho daňového poradce to křišťálově čisté. A když se nebojíte pustit chlup za dobrého daňového poradce s vlastní účtárnou za zády, tak máte klid.

                10. Dvě účetní doma tak nedám ani kacku ven za sezení na
                  Dvě účetní doma tak nedám ani kacku ven za sezení na prdeli. Nejsem blbej teda až tak moc….dotáčkami by za rok na firmy mimo cajzlov na T3 nebyla?:)

                11. Stačí udělat dvě věci u služební auta, buď směrnicí
                  Stačí udělat dvě věci u služební auta, buď směrnicí zakázat soukromé cesty, pak jsou všechny služební a nebo přičíst zaměstnanci 1% z pořizovací ceny ke mzdě, zdanit a pak zase odečíst, což vyjde v řádu 2500 Kč měsíčně. Ta první varianta je lepší 🙂

                12. Stát nic nedostane stejně platím dphcko jak mourovaté je
                  Stát nic nedostane stejně platím dphcko jak mourovaté je klidně sem ty Tesly měl už dvě doma je neplatit. A o kontrole na soukromé cesty si tu taky můžeme nechat zdát…pokud nejste politik:)

        1. oni asi toto auto dělají pro průměrného člověka, který
          oni asi toto auto dělají pro průměrného člověka, který běžně denně kamkoli po Evropě nejezdí. Někde jsem četl, že normální člověk najezdí do cca 100km denně (podle toho nejsem normální, protože jezdím mnohem víc 🙂 tzn dojezd cca do 300km pro Středoevropana je OK, a takovéto auto by mělo být potom v běžné rodině nejpoužívanějším. Po Evropě se někteří vydávají jen na dovolenou a kvůli tomu držet celý rok auto je nic moc – ovšem i tací jsou.

          1. Jenze u lidi, co nejezdi denne je ten prumer naprosto
            Jenze u lidi, co nejezdi denne je ten prumer naprosto nesmyslna hodnota vzhledem k potrebnemu dojezdu (jestli takovi potrebuji auto je na jinou diskuzi, ja se u sebe rozhodl, ze ano, pujcovna/share by sice byla v celkovem souctu vyhodnejsi, ale s prilis mnoha kompromisy).

          2. To je furt dokola. Ano, prumernemu cloveku staci skutr nebo
            To je furt dokola. Ano, prumernemu cloveku staci skutr nebo kolo, protoze 95% casu jezdi do prace a z5. Jenze pak je tu tech zbylych 5% ktere prave deli auta na 1. Nebo 2. Auto do rodiny, protoze tech 5% nezvlaji nebo zvlaji velice spatne. Kazdy ma svoje potreby. Pro me ostatni EV krome tesly nemohou zatim plnit funkci 1. Auta, bo maly dojezd a zadne SCH. Pro nekoho ani ta tesla ne protoze nechteji cekat u nabijecky pul hodiny kazdych par set kilometru.

              1. A někteří nejedou ani 1000km na dovolenou, protože jet
                A někteří nejedou ani 1000km na dovolenou, protože jet autem 1000km do Paříže, nebo Chorvatska považují za Ruskou ruletu. Dnes jsem dostal nabídku na cestu do Paříže. Jediné co mě odradilo byla ta cesta po silnici tam a zpět. Děkuji nechci, nejedu ani když je to zadarmo. 🙂
                Pokud se chci někam podívat, tak do tady. Zajímavé je testování na konci videa.

                1. O to větší škoda že to zkurvili na baterie,maximálce a
                  O to větší škoda že to zkurvili na baterie,maximálce a příslibu neautonomie do budoucna.Ale jinak pěkný auto jen se kolem výroby motá na lince moc lidí…moc je víc jak jeden.

          3. No tak ale to je prave ono, bud si koupim spalovak za 350,
            No tak ale to je prave ono, bud si koupim spalovak za 350, ktery pouziju na cokoli (od denniho dojizdeni po klidne 5000km road trip), nebo si koupim za milion elektro, ktere pouziju na denni dojizdeni pripadne stredne dlouhe vylety (treba s ioniqem bych nejspis dojel i na chatu kdybych se snazil), ale do toho si pak musim par krat do roka pujcit jeste spalovak na delsi vylety/dovci…. jo kdyby na kazde bezince byla DC dobijecka, standardni vybava hotelu byla pomala nabijecka, tak uz by fakt i ten ioniq nebo neco podobneho dojezdu stacilo, jenze takhle by byl i vylet do moravskeho krasu na vikend z ostravy problem 🙁 …

  7. Konečně!!!
    Krásný auto. 🙂
    Teď ještě jaká bude

    Konečně!!!
    Krásný auto. 🙂
    Teď ještě jaká bude cena.
    Podle InsideEVs „Pricing begins, as expected, from $29,990 in the US“.
    Neboli jak bylo uvedeno už v předchozích článcích „S, SV, and SL trim levels, with the price tags reading $29,990, $32,490, and $36,200“.

    Jen škoda toho displeje… ale co už, zvyknout se dá na všechno. 🙂
    Aspoň že zachovali „joystick“. 🙂

    EDIT:
    V základu palubní nabíječka 3kW, za příplatek 6kW – takže sbohem 3fázové nabíjení.

    V této souvislosti na základě vlastních zkušeností každému doporučuji silnější palubní nabíječku 6kW. Nejen kvůli dvojnásobné rychlosti nabíjení, to napadne každého, ale třeba když stojíte v zimě v -10st.C na nabíječce, nabíječka vám dává jen 3kW a potřebujete si zatopit, tedy zapnete topnou jednotku, která sežere 3-4kW, tak nenabijete nic.

    1. Tak ta cena sa pomaly blizi k Tesla Model 3, v zakladnej
      Tak ta cena sa pomaly blizi k Tesla Model 3, v zakladnej verzii (~55kWh bateria, real dojazd 320km) za $35,000… To som zvedavy aka bude cena (s DPH) Leafu s 60kWh bateriou a rovankym dojazdom ako Tesla Model 3 za ~42.000 eur (s DPH). Velmi ma pobavilo ked tam prezentovali vyhody Nissanu oproti Tesle, ze su najvacsim vyrobcom EV na svete a ze maju 60-rocne skusenosti s vyrobou aut 🙂 Ale co tak nevyhody? Battery management, vlastna siet nabijaciek?

      Podla mna jedina vyhoda Leafu je jeho okamzita dostupnost (prve dodavky do JAP maju byt od 2.10.2017, v Europe 1/2018) a nizsia cena zakladneho modelu. Takze ak niekto chce obycajne EV tak Leaf je dobra volba, ale pre tych co viac cestuju a budu baterie castejsie nabijat tak radsej Tesla Model 3.
      Osobne som kedysi uvazoval nad kupou Leafu, ale odkedy som 31.3.2016 zlozil zalohu v predajni Tesla na Model 3 (uz len ~1 rok cakania), tak vidim len same nevyhody beznych producentov EV, teda okrem nizsej ceny…

      1. Tak zese určitá pozitiva proti Tesle tu jsou. Třeba hustá
        Tak zese určitá pozitiva proti Tesle tu jsou. Třeba hustá síť autorizovaných servisů a i v Čechách. Vlastní síť nabíjecích statnic – pravda nesrovnatelnou s Tesou – také mají. budují je u svých poboček, zatím tam občas pustí i konkurenci a hlavně jsou kompatibilní s okolím. Jak to bude mít třeba M3 s nabíjením pres Chademo, zase nějaká celkem drahá redukce? No bude zajímavé sledovat jak moc jim Tesla vypálí rybník. Myslím, že se spoléhají na to, že zatím si M3 nikdo koupit reálně nemůže a až jim začne konkurovat, tak budou mít zaplacený vývoj a můžou si šáhnout na marži dát tam větší baterku a být stále levnější, než Tesla. Vždycky to bude jako volit, zda koupit drahý iPhone vs levnější a vlastně plně dostačující Android.

          1. 10kc/kWh je dost, i na Superchargeru v Cechach se dle stranek
            10kc/kWh je dost, i na Superchargeru v Cechach se dle stranek Tesly plati 5CZK/kWh (tedy pro ty kdo nemaji nabijeni v cene vozu). A jak tady ostatni pisi o neochote u Dealeru, tak to je trochu asi podcenene ze strany Nissanu, ze s nimi nema jednoznacne smlouvy. No dalsi vec bude, ze i pro dealery bude prodej elketromobilu celkem nezajimavy z hlediska zizku z nasledneho zarucniho servisu, proti servisu spalovaku. Tak jen doufam, ze pokrok se nezastavi.

              1. Lidi už by si měli sundat ty růžový brýle a přestat si
                Lidi už by si měli sundat ty růžový brýle a přestat si namlouvat, že široká síť Nissan servisů s nabíječkama je záruka bezstarostné mobility. Ghosn si to možná tak plánoval, ale dýleři mu na to zeširoka sérou. Stačí jen číst zkušenosti diskutujících zde na Hybridu a seriál o cestování s Leafem po Evropě a hned se dozvíte, že Leafa vám neopraví každej Nissan servis jen nekteří, že před tou slibovanou nabíječkou často parkuje nějaká spalovací popelnice. Nemlich stejnej systém odpuzování majitelů Leafa prováděj Nissan dýleři i v Americe. O víkendu a v noci je nabíječka zamčená za plotem a nějaký dobejvaní se na ní přes hlidače fakt nemáte zapotřebí.
                Sněte si dál, ale velkobaterková kára je jen jedna půlka problému, tou druhou je bezstarostná síť supernabíječek, kde je na každé lokaci víc než jen jeden stojan a vy už cestou vidíte zda je obsazen či nikoliv a hlavně nemusíte hledat kde je ten jeden stojan vlastně schovanej.

                1. U těch SC přinejmenším v Německu je velmi často
                  U těch SC přinejmenším v Německu je velmi často přítomno několik nabíječek cizích provozovatelů. Je to, ale o tom mít v kapse několik čipů nebo karet, a ceny bohužel také zdaleka převyšují Muskovo 5Kč/kWh.

          2. Schválně jsem se na to koukal a tam fakt nabíjet nejedu –
            Schválně jsem se na to koukal a tam fakt nabíjet nejedu – chtějí více jak dvojnásobek, co na Vystrkově, tedy 1 kWh vychází skoro 17 Kč (záleží na autě, v tomto případě by to bylo BMW i3). To platí prakticky pro celou Prahu, ty ceny v Praze nechápu, zvláště, když ČEZ má paušál, který je výrazně nižší než jedno nabití Tesly 85 kWh u nabíječky evmapa.

                1. Prostě pořád za 10Kč/kWh. Už to chápeš? Když si to
                  Prostě pořád za 10Kč/kWh. Už to chápeš? Když si to pustíš znovu z 83 na 93, tak už to nepůjde rychle, ale pořád za 10Kč.

                2. Chápu, takže cena za minutu je sice 7.33 Kč, ale nabíju 10
                  Chápu, takže cena za minutu je sice 7.33 Kč, ale nabíju 10 kWh za 20 minut a odečtou mi 100 Kč, není to blbost?

                3. Funguje to tak, že na pozadí měří skutečně
                  Funguje to tak, že na pozadí měří skutečně spotřebované kWh. Po ukončení nabíjení vyúčtují v souladu s energetickým zákonem minuty a z výsledné částky poskytnou slevu v takové výši aby cena za 1kWh vyšla na 10Kč ať už jste nabíjel jakkoli dlouho nebo jakýmkoli výkonem.
                  Tedy bude to fungovat i pro váš Soul EV.

                4. Chápu, pak ta cena na evmapy je jen pro úřady.
                  Chápu, pak ta cena na evmapy je jen pro úřady.

                5. Za kolik budete ve skutečnosti nabíjet se z ní vypočítat
                  Za kolik budete ve skutečnosti nabíjet se z ní vypočítat dá.
                  (7,33×60)/44kW což bývá průměrná maximální rychlost nabíjení a je u té ceny uvedená.
                  Pro AC nabíjení TYP2 je to potom (2,6×60)/22=7Kč za 1kWh.

                  Když pominu PRE, které jediné se nebojí tučné pokuty a na tvrdo účtuje v rozporu s energetickým zákonem rovnou kilowathodiny, pak je to nejspravedlivější způsob účtování.

                6. Díky za info. Někde je 3,44 někde 5,80 někde 7,33 a
                  Díky za info. Někde je 3,44 někde 5,80 někde 7,33 a každé auto nabíjí jinou rychlostí, takže se v tom stejně nikdo nevyzná.

                7. Ten vzorec funguje vždy. Cena krát šedesát minut děleno
                  Ten vzorec funguje vždy. Cena krát šedesát minut děleno výkonem uvedeným u toho konkrétního konektoru.

                  Ceny jsou rozdílné proto, že Evmapa sdružuje, resp. zajišťuje úhrady za nabíjení různým zřizovatelům nabíjecích stanic, kteří si sami určují cenu nabíjení podle toho kolik platí svému dodavateli elektřiny, jaký platí v místě nájem, a také kolik je stálo vybudování nabíjecí stanice a jakou si určili návratnost. Pokud se dá o nějaké návratnosti v tomto případě mluvit.

                8. Vystrkov mi účtovat za 1 kWh 7,95 Kč, tedy přesně dle
                  Vystrkov mi účtovat za 1 kWh 7,95 Kč, tedy přesně dle sazby 3,44 za 30 minut, tak to asi ten vzorec neplatí všude.

                9. S Vystrkovem nemám zkušenost, protože tam nabíjím na SC.
                  S Vystrkovem nemám zkušenost, protože tam nabíjím na SC. Platil jste to kartou a nebo přes účet na EVmapě?

                10. Přes účet na evmapa a souhlasí jak vyúčtování u nich,
                  Přes účet na evmapa a souhlasí jak vyúčtování u nich, tak i údaje na nabiječce.

                11. Zajímavé, mě to zatím všude jinde vycházelo.
                  Zajímavé, mě to zatím všude jinde vycházelo.

                12. Od července se už může účtovat za kWh bez licence.
                  Od července se už může účtovat za kWh bez licence.

                13. Jste si tím jistej? Mluvilo se nejdříve o podzimu.
                  Jste si tím jistej? Mluvilo se nejdříve o podzimu.

                14. No vida. Tak budou asi muset v Evmapě zamakat na úpravě
                  No vida. Tak budou asi muset v Evmapě zamakat na úpravě systému.

        1. Hustá možná tak dealařina v ČR. V reálu toho nového
          Hustá možná tak dealařina v ČR. V reálu toho nového Leafa odservisuje málokterej Nissan servis. K Tesla servisu to mám z ČR cca 95km což je vcelku kousek a za ten rok a půl než tu první vlaštovky budou přibude ještě nějakej ten SC možná někde pro mě daleko kolem Práglu bude i servis.

    2. Podle toho co říkají tak ceníkové ceny by měly být
      Podle toho co říkají tak ceníkové ceny by měly být podle verzí 810k, 860k a 940k. Začne se prodávat na konci ledna, tak to by mohl být vidět ke konci příštího roku u nás.

      Současná 24kWh verze má NEDC 200km a když jsem jezdil hodně úsporně, tak to dalo 130km, tedy předpokládám nový Leaf s motorem o 30kW výkonějším a větší váhou bude mít větší spotřebu a reálný nájezd odhaduju na 200-230km. Takže 60kWh baterie mu bude slušet a v roce 2020 už to bude zajímavé.

      Vypadá celkem pěkně, mohli dát i větší displej. Na odbyt to půjde velmi dobře, to je jasné, v příštím roce nebude mít v EU moc konkurenci.

      1. 24kWh NEDC 200km, 30kWh NEDC 250km, jednoduchým přepočtem
        24kWh NEDC 200km, 30kWh NEDC 250km, jednoduchým přepočtem by pak měla mít 40kWh verze dojezd 333km ale má 378km takže i přes větší výkon motoru bych řekl že šla spotřeba dolů (cca o 12%). Reálný dojezd by tak mohl být 250km. Hmotnost je stejná, 1535kg má i současná tekna 30kWh.
        Škoda té jednofázové palubní nabíječky, ani by tak nevadil menší dojezd kdyby člověk mohl rychle sosnout z třífázové 22kW na každém rohu. Pak jsem nějak nepochopil ty upoutávky ohledně aerodynamiky když je cx téměř stejný jako u Leafa 1 (0.29 vs. 0.28). Auto pěkně, výkon motoru super ale celkově trochu zklamání.

        1. Souhlasím. Více koníků je perfekt. Navýšení baterie o
          Souhlasím. Více koníků je perfekt. Navýšení baterie o 33% je dobré, Nissan určitě zapracoval na snížení energetické spotřeby systému + přepracovaný spodek auta, což se projevilo na snížení průměrné spotřeby. Některé elektronické systémy jako adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu mi v mém 30kw Leafu taky chybí, ALE celkově jsem z nového Leafa tak nějak zklamaný. Chlubit se v dnešní době, že auto samo zaparkuje a že jsme leadři v EV segmentu je v dnešní době od Nissanu zcela mimo mísu a jde vidět, že nemají momentálně vůbec nic, čím můžou ohromit. Prodeje se jimm zvednou, spousta lidí za velkou louží má starší Leafy na tzv operační leasingy a tak jich spousta nepohrdne výměnou za výrazně větší dojezd (oproti 24kw) a novému designu. Jedinou,krátkodobou výhodou bude, že si nového Leafa budete moci koupit dříve, než u srovnatelné konkurence. Nakonec jsem rád, že Leaf 2 mne tolik nepřesvědčil, abych mou 30kw Teknu toužil vyměnit. 🙂 Uvidíme jak to bude u 60kw Leafa s novým motorem a pokročilejším autonomním řízením a jaké budou dlouhodobější zkušenosti s TM3 a případnou srovnatelnou konkurencí.

            1. Jasně 🙂 A kde mužeš jezdit, krom Německé dálnice víc
              Jasně 🙂 A kde mužeš jezdit, krom Německé dálnice víc jak 130km/h ? závodníku ? Až si vyděláš na EV, tak zjistíš, že tě bude bavit spíš akcelerace a dynamika, než se řítit na našich přeplněných silnicích…

        1. Jde spíš o to, že výkonější motor poskytne větší
          Jde spíš o to, že výkonější motor poskytne větší výkon, ale i větší odběr, pokud na to uživatel šlape. S Kia Soul mají majitelé spotřebu kolem 13-14 Kwh/100km, ti co si to půjčí 17-18 kWh/100km, já teď jezdím za 10-12 kWh/100km, dle rychl. limitů, tedy využívám povolenou rychlost na 100%, na dálnici ovšem jedu na spotřebu, tedy 110km/h max. 120km/h.

          Netuším proč auto s výkonem 110 kWh má omezenou rychlost na 144 km/h – že by nějaký technický problém?

  8. Auto je moc pěkný, akorát to sebevychvalování opravdu
    Auto je moc pěkný, akorát to sebevychvalování opravdu neměli zapotřebí. Jejich zásluhy zná každý a když ten jejich hlavoun řek, že jejich EV najeli 3,5 miliardy km bez vážného selhání, tak to vyznělo dost zoufale a spíš to připomělo ty předčasně degradované baterky u Leafů v horkých podnebích jako Arizona apod. To bylo zbytečné. Ale běžného zákazníka to stačí.

    Fakt to přišlo jenom s 40 kWh baterkou…

Napsat komentář