Nejprodávanější elektroauta v Evropě? Renault Zoe a Nissan Leaf

Nově vzniklá aliance Renault-Nissan-Mitsubishi je dnes vládcem (nejen) evropského trhu s auty na baterky. Drží si téměř 30% podíl.

Renault Zoe zůstává i letos nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, zejména díky domácímu odbytu ve Francii, ale např. i v Německu či Británii
foto: Renault

Norsko je s více než 40% podílem aut na baterky jednoznačným světovým rekordmanem. Jak si ale elektromobily a plug-in hybridy stojí v Evropě celkově?

Za prvních sedm měsíců letošního roku je prodáno už 154 733 elektromobilů a plug-in hybridů. Pro srovnání, zhruba tolik se jich v Evropě minulý rok prodalo za prvních devět měsíců.

Jednoznačným lídrem na trhu s elektroauty do zásuvky je Renault Zoe s 18 739 kusy. Za ním je Nissan Leaf (12 189) a na třetím místě BMW i3 (33 kWh) (11 501).

Až potud jde o čisté elektromobily. Čtvrtý se umístil Mitsubishi Outlander PHEV (10 708), pátá je Tesla Model S (7269), šestý překvapivě Mercedes-Benz GLC 350e (6917). Zbytek v kompletní tabulce.

Pořadí. Model – prodeje 1-7/2017

1. Renault Zoe – 18 737
2. Nissan Leaf – 12189
3. BMW i3 – 11 501
4. Mitsubishi Outlander PHEV – 10 708
5. Tesla Model S – 7269
6. Mercedes GLC 350e – 6917
7. Volkswagen Passat GTE – 6917
8. BMW 225xe Act. Tourer – 6055
9. Tesla Model X – 6055
10. BMW 330e – 5614
11. Audi A3 e-tron – 4932
12. Volvo XC90 T8 PHEV – 4309
13. Volkswagen e-Golf – 4159
14. Mercedes-Benz C350e – 3882
15. BMW X5 40e – 3638

42 Comments on “Nejprodávanější elektroauta v Evropě? Renault Zoe a Nissan Leaf”

  1. Renault Zoe. Jedno z mála elektroaut s nezávislou filozofií
    Renault Zoe. Jedno z mála elektroaut s nezávislou filozofií nabíjení. Kam přijede, tam vycucne cokoliv, i průmyslovou zásuvku 40 a více kW. Minimálně ve verzi s palubní nabíječkou Chameleon. Pokud má 22 kW, pak je to taky vzhledem k baterce rychlík, kam se hrabe většina elektroaut s Chademo a CCS Combo.

  2. off
    Jak ochránit vaší Teslu před potopou?
    Zabalte jí do

    off

    Jak ochránit vaší Teslu před potopou?

    Zabalte jí do protipovodňového vaku. 😀
    https://imgur.com/dIYaPT8

    Majitel Báva spoléhal na pár cihel.
    https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2017/08/powerful-photos-hurricane-harvey-texas-70-59a7a66f3ab55__700.jpg

    Vo sběratele Ferári se pokouší infarkt.
    https://www.facebook.com/1533912596927046/videos/1885417388443230/

    1. Plave Tesla nebo ne?
      Po tomhle ruském virálním videu to

      Plave Tesla nebo ne?

      Po tomhle ruském virálním videu to sice Musk tvrdil…
      https://youtu.be/FszARiU_jRI

      … ale mě to vůbec nepřesvedčilo a tohodle nešťastníka z Luisiany taky ne
      https://youtu.be/hBgAWOu2tD8

      Jízda s autopilotem AP1 v prudkém dešti a na zaplavené silnici. Pak projel hlubší vodou až mu šla voda přes haubnu, ale ve frunku je sucho.
      https://youtu.be/5FeLq5qxig0

      ale

  3. Nejvíce žádaný je oblíbený půlený elektromobil,
    Nejvíce žádaný je oblíbený půlený elektromobil, podrobný popis je v hybrid.cz
    Tato novinka si rychle našla nové zájemce v segmentu, který v tomto portfoliu na trhu doposud citelně chyběl.
    Jedná se o půlené elektromobily . Půlený elektromobil s
    nižší pořizovací cenou si zachoval vysokou kvalitu technologického zpracování i atraktivní design, jak bylo
    vidět ve výše zveřejněném článku . O skutečný rozruch se
    však postarala jedna orginální návrhářská firma.
    Ta ihned začala k půleným elektromobilům dodávat barevné pastelové ale také vícebarevné motivem zdobené pláštěnky.
    Vysoce moderní pláštěnky jsou nabízené jak klasické
    pro vytvoření deštového stínu pro celou jednu osobu, tak
    také pláštěnky půlené , s poloviční účinnou plochou.
    To co by se někdy mohlo zdát málo praktické nebo málo využitelné má jiná měřítka ve světě užitého umění. Půlený elektromobil s doplňky tak ukazuje, jak průmyslový design snadno může stát uměleckým artefaktem.Můžeme si tedy už jen přát, aby všechny tyto novinky byly brzy k vidění i na našich silnicích.

  4. Ostuda je, že Renault elektromobily v ČR vůbec neprodává.
    Ostuda je, že Renault elektromobily v ČR vůbec neprodává. Pokud pro Renault neexistuje ČR, bylo by správné, kdyby jsme my ignorovali Renault.
    Navrhuji o této automobilce vůbec nic nepsat, a ani o nich nediskutovat. To je to jediné správné, co s tím můžeme my, druhořadí Evropané dělat.

      1. Pokud palubní dobíječka zvládá 43 kW tak už je to
        Pokud palubní dobíječka zvládá 43 kW tak už je to srovnatelné se stejnosměrným rychlodobíjením. Kdyby to Tesla uměla, dobíjela by 200km/h, což je prakticky totéž, co umí Tesla přes CHAdeMO adaptér, takže to vychází vlastně na stejno.
        Jen je otázka kolik lidí má k dispozici přípojku 3x64A.

                1. Tak jde o to na co stačí.
                  Na zdařílé obloukové efekty je

                  Tak jde o to na co stačí.
                  Na zdařílé obloukové efekty je vážně vhodný… 😀

                2. Na to jsou lepší uhlíkové elektrody ze starých
                  Na to jsou lepší uhlíkové elektrody ze starých jednorázových baterií 😀

                1. hm dikas. ale tam to není zas tak moc velký že a parta
                  hm dikas. ale tam to není zas tak moc velký že a parta TESLA ČR má už tak 200 kousků 😉

                2. Loni se nás sešlo asi 25 (u Vystrkova).
                  Loni se nás sešlo asi 25 (u Vystrkova).

      1. Aha, no tak si zkuste dovézt do ČR třeba Renault Twizy.
        Aha, no tak si zkuste dovézt do ČR třeba Renault Twizy. Nikdo vám ho tady nepřihlásí do provozu. Na RZ prostě zapomeňte. Tesel si můžete koupit kolik chcete, nových i ojetých a na značkách jí máte během jednoho dne.

              1. Ano, už jsem na něho získal kontakt, takže se ho chystám
                Ano, už jsem na něho získal kontakt, takže se ho chystám vyzpovídat, jak to dokázal dostat na značky. A ještě mě překvapuje, že to jezdí bez přední SPZ, jako by to bylo přihlášený jako čtryřkolka, která také přední SPZ nemívá…
                No ještě tam bude řada otázek, tak uvidím.

Napsat komentář