40 % nově prodaných aut v Norsku je do zásuvky

V srpnu se v Norsku prodalo 5393 aut do zásuvky. To je o 43 % víc než v srpnu minulého roku. A hlavně to znamená jejich 40,2% podíl na celkových prodejích!

Norsko je v Evropě prakticky zatím jediný trh, kde lze koupit elektromobil Opel Ampera-e. V srpnu 2017 ho tam získalo 61 zákazníků. Pro srovnání, Tesla Model S si v srpnu v Norsku koupilo 106 lidí, Tesla Model X pak 88 lidí.
foto: Opel

Norsko je zemí zaslíbenou pro auta na baterky, tedy elektromobily a plug-in hybridy. Jen za srpen 2017 se tam prodalo 2784 elektromobilů (meziročně +38,5 %) a 2609 plug-in hybridů (+48,1 %).

A jen tak pro zajímavost, v Norsku se za srpen 2017 prodalo také 2015 bazarových aut do zásuvky. Nejprodávanějšími novými auty do zásuvky byly opět Volkswagen e-Golf, BMW i3 (33 kWh) a Nissan Leaf.

61 Comments on “40 % nově prodaných aut v Norsku je do zásuvky”

          1. Přesně tak.
            Když jsem se tuhle díval na Autosalon, kde

            Přesně tak.
            Když jsem se tuhle díval na Autosalon, kde opakovali reportáž o Lamborghini Aventador, což je podle mě bezesporu nádherné auto (i když ne-elektrické), tak mě taky napadlo „na to nemám“ (a ani za 5-10 let mít nebudu), ale bylo by „na hlavu“ psát do každé diskuze, která začíná nadpisem typu „je to auto a má 4 kola“. 😉

            Prostě na to nemám a finito.
            Čí je to chyba?
            Jen a jen moje, nikoho jiného.
            Tak proč s tím zatěžovat ostatní? 😉

            1. pretoze velmi vela ludi si nedokaze priznat vinu a hladaju
              pretoze velmi vela ludi si nedokaze priznat vinu a hladaju chybu vsade, len nie v sebe.
              Samozrejme ze to faro nikdy nebude mat, lebo… – a tu si uz dosadte cokolvek – prehnity kapitalisticky system, nenazranost statu a vysoke dane, rodicia, manzelka, suseda, zle postavenie planet, ktokolvek a cokolvek… Hlavne nie on. 😉

              1. Já jsem měl na mysli hlavně to, že i když to „nemám na
                Já jsem měl na mysli hlavně to, že i když to „nemám na to“ napíšu někam ¨do diskuze třeba milionkrát (jak už zmínil Kuk), tak se tím ¨vůbec nic nezmění. 3 mega na Teslu nebo cca 1 mega na nového Leafa se psaním do diskuzí vydělat prostě nedá. Je třeba máknout, třeba si najít jinou práci, nebo třeba i dvě nebo tři – prostě skutečně pro to něco udělat. Motivace je to silná. No a samozřejmě existuje skupina lidí, kteří i kdyby se rozkrájeli, tak to nejde. No tak si tu Teslu nebo Leafa prostě nekoupí, no. Právě proto jsem psal o tom Lamborghini Aventador, kterého si nikdy nekoupím já. Konec světa kvůli tomu určitě nenastane.

                1. No nevím kde žiješ, ale třeba ve Východočeském kraji
                  No nevím kde žiješ, ale třeba ve Východočeském kraji či Jihomoravském kraji je plat 15 tis. hrubého celkem pěkný a lidi berou i o dost méně. Z toho si asi těžko našetří 800 tis. na auto. Můžeš jim říkat 100x, že se EV vyplatí a že musí makat, ale 62% lidí u nás nebere ani průměrný plat, ze kterýho běžný člověk může fungovat tak 14 dní.

                2. No vždyť o tom právě eHonza mluvil! Každý svého osudu
                  No vždyť o tom právě eHonza mluvil! Každý svého osudu pánem je. Nebo si myslíte že to v životě funguje jako v pohádce o českém Honzovi kdy mu kouzelný dědeček přihraje princeznu do klína úplně bez práce?

                  Sám víte moc dobře, že to tak nefunguje. Nikdo si nemůže stěžovat, že v tom a tom kraji berou tolik a tolik a proto nemá na to a to. Sorry ale to je z 99% chyba těch lidí.

                  Možnosti jak si přilepšit je spousta. Najít si lepší práci, podnikat na vlastní pěst a odpovědnost, odstěhovat se jinam za lepší prací, investovat. A spousta dalších možností.

                  To že někdo je líný změnit svůj dosavadní život pak brečet, že nemá na Teslu není chyba někoho jiného, ale jen jejich vlastní. Spousta lidí i v „chudých“ krajích vydělává víc než průměr.

                3. Ale jo, spousta lidí vydělává peníze i v chudých
                  Ale jo, spousta lidí vydělává peníze i v chudých krajích, zvláště díky těm chudým, tedy díky malým mzdám, v Praze by se za ty nájmy a platy neuživili (kamarád podniká ve Vých. kraji). Ovšem těžko si najde dobře placenou práci třeba 2,5 milionu lidí, co žije z „ruky do huby“. Pravda oni nebrečí že nemají na Teslu nebo Superb, ani dokonce na novou Octávku, mají tak na Fabii za 150 tis., dál už nevidí.

                4. Takoví lidé mají přeci svého boha, co jim už pár let (z
                  Takoví lidé mají přeci svého boha, co jim už pár let (z televize v dobře padnoucím obleku) zajišťuje světlé zítřky. Ne, nemyslím zubatou plešku (Bohouška), ale kapitalistobijce Středulu.

                5. souhlasím, smyslem života je zcela určitě najít si
                  souhlasím, smyslem života je zcela určitě najít si lepší práci,investovat, podnikat na vlastní pěst(jinými slovy podlehnout mamonu) a pak si objednat T3 :-))

            2. No to neni moc relevantni srovnani, abychom se bavili o tom
              No to neni moc relevantni srovnani, abychom se bavili o tom podobnem, tak bych k tomu Lambu jeste melo zaznivat ze by nekteri chteli aby se za par uz prodavaly jenom lamba, ze to ja jasna budcnost, a divili, se rpoc si vubec dneska kupuje neco jineho nez lambo, a ze nekteri lidi jsou natolik divni, ze jsou radi, ze si muzou koupit i golfa misto lamba…

          2. Rekl ze pointa meho prispevku nebyla v tom ze nemam na Model
            Rekl ze pointa meho prispevku nebyla v tom ze nemam na Model S… bylo to proste konstatovani skutecnosti, ze v CR nejake masovejsi prodeje srovnatelne s norskem jsou z rise snu, protoze ty auta si obecne muze v CR dovolit minimum lidi…

            1. No pořád dokola ukazovat lidem, že voda v zimě zmrzne, tak
              No pořád dokola ukazovat lidem, že voda v zimě zmrzne, tak jak to dělá ta retardovaná redaktorka na tv Nova je fakt zoufalství. :)))
              Už jsem tu asi x-krát zminil pouhých 20 % nových prodaných aut v ČR si koupěj lidi ze svý vejplaty, zbylejch 80 % kupujou firmy a instituce. To je víc než výmluvné. Tady nikdo iluze o kupní síle obyvatel České republiky opravdu nemá, takže tydle stesky jsou už jen k smíchu.

  1. Komentář jednoho Nora k tomuto článku:
    „The deliverytime

    Komentář jednoho Nora k tomuto článku:

    „The deliverytime for the Amera-e (Bolt) is now 2 years in Norway. The deliverytime for Ioniq is 1 year and we have no clue when the first Model 3 will arrive… The pure EV sales could have quadrupled if the automakers could deliver…“

    Jak jsem si celou dobu myslel, mizerná dostupnost nebo spíš nedostupnost Ampery a Ioniqa určuje jejich místa v zebříčku. Čili to pranic nevypovýdá o jejich oblíbenosti u kupujících. Pokud by výrobci vůbec byli schopni normálně nasytit trh tak by nastal opravdu radikální nárůst prodeje elektroaut.
    Holt dinosauři jsou moc rádi, že nemaj dostatek výrobních kapacit na baterie a můžou jěstě prodat nějakou tu spalovací popelnici.

    1. No to je smutná realita. Snad jenom Tesla ModelS je dostupná
      No to je smutná realita. Snad jenom Tesla ModelS je dostupná za cca 2-3 měsíce,(Bohužel nemám 90tis USD ) ale ve střední třídě, kde je největší zájem kupjících a lidi by ocenili elektromobil s cenou do cca 25000 EUR a sktečně reálným dojezdem 300 km je nabídka s možností odběru auta do čtvrt roku v podstatě nulová…. Jestli s mýlím opravte mě….

      1. A co teprv nejrozsirenejsi nizsi stredni s cenovkou nekde do
        A co teprv nejrozsirenejsi nizsi stredni s cenovkou nekde do 400k (osobne nevidim duvod kupovat vetsi auto nez nejakou povedenou nizsi stredni, mel jsem Mondeo, a ted mam citroen C4 a obecne jsem s nim mnohem spokojenejsi – komfort srovnatelny, neli lepsi, ve meste lepsi obratnost, parkovani apod, ani ne polovicni cena… samo nejde s tim tak pekne rezat zatacky a jednou mi nestacily jeho stehovaci schopnosti tak jsem si mmusel pujcit od rodicu superb kombi, ale jinak uz do stredni asi nepujdu, max az budou deti tak nejaky kombik nizsi stredni resp obecne neco s vetsim kufrem)….

                1. Zrovna můžeš poděkovat těm early adopters za to, že
                  Zrovna můžeš poděkovat těm early adopters za to, že vyhazujou horentní sumy, aby ti mohli prošlapávat cestičku. 😉

                2. Tak to ja jsem rad, ze to early adopters „financujou“, ale
                  Tak to ja jsem rad, ze to early adopters „financujou“, ale taky jsem rad, ze dinusari nezanevreli na dostupne „rakovinomety“ a nemaji misto nich jen „paradni EV“ s trojnasobnou cenovkou..

                3. Bazary jsou plné rakovinometů, musíš mít nový?
                  Bazary jsou plné rakovinometů, musíš mít nový?

                4. No nevim proc bych si kupoval bazarovku, kdyz mi ma auto
                  No nevim proc bych si kupoval bazarovku, kdyz mi ma auto vydrzet minimalne 10 let, tak cenove to vyjde plus minus na stejno, a v nove je pohodlnejsi, min poruchove, vim jak s nim jezdim a jak se staram..
                  Mimochodem co by se asi tak stalo s cenou bazarovek kdyby nebyly nova levna auta?

                5. Si EV pořídíš až za 10 let?
                  Si EV pořídíš až za 10 let?

                6. EV si poridim az mi bude parametrove dostacovat a bude mit pro
                  EV si poridim az mi bude parametrove dostacovat a bude mit pro me akceptovatelnou cenu (resp pomer cena/“vykon“). Muj spalovak ma uz 5 let, tj je nekde v pulce planovane „zivotnosti“, a hlavne neni to jedine auto co doma mame… zalezi co bude na trhu – kdyby treba vyrukoval VW s E-UPem klidne s 20 kWh baterkou za cenu kolem 300 – 350k, tak ho beru klidne hned a nahradi nam doma yarise, kterym se stejne jezdi max 100km denne, a na delsi cesty a casy kdy potrebujeme 2 auta nejdnou jeste zustane C4….

    2. Aktualny delivery time Ioniq-a na Slovensko je 6 mesiacov –
      Aktualny delivery time Ioniq-a na Slovensko je 6 mesiacov – Objednaval som Ioniq Electric v Aprili.
      A prave mi volal predajca, ze ho budem mat uz zaciatkom Oktobra.
      Lebo „moje“ auto je uz vraj na lodi (a vraj to vyzera, uz par tyzdnov), lebo aj z cestou zo Slovinska po susi, by malo byt u nich 1.Oktobra

      Povodne bolo otazne, ci ho stihnem mat este v Decembri tohto roku.

      A 6 mesiacov sa uz kludne caka aj na celu plejadu spalovakov…

    1. V srpnu teda hodně těžko, větší rozjezd bude nejdříve
      V srpnu teda hodně těžko, větší rozjezd bude nejdříve v říjnu, ale spíš až v listopadu.
      Mezitím má Tesla největší úrazovost dělníků a největší diskriminaci žen ze všech automobilek na světě.
      Měli tam místo Mexikánců skusit raději tahat Češky 🙂

      1. Naprostá kravina, Norsko je díky cca 95 % elektřině z
        Naprostá kravina, Norsko je díky cca 95 % elektřině z vodních zdrojů, které mají nadbytek, pro elektromobily naopak zemí zaslíbenou!
        A zároveň díky ohromným zásobám ropy a plynu je pro Nory možné zbytečně si nesrat do vlastního hnízda a vykynožit spalovací popelnice. Z financí za vyvezenou ropu nám ještě sem tam šoupnou nějaký ty Norský fondy a koupěj si emisních odpustků co hrdlo ráčí 😉

          1. Mám dojem, že daně tam představují v podstatě platbu za
            Mám dojem, že daně tam představují v podstatě platbu za neekologičnost a poškozování životního prostředí a v takovém případě to smysl dává i dál. Norsko se prostě rozhodlo přejít na elektřinu a proto to dělá.

            1. To všechno beru ale reagoval jsem na KUKa který tvrdí že
              To všechno beru ale reagoval jsem na KUKa který tvrdí že Norsko je pro elektromobily zaslíbenou zemí, což bych chápal že tam mají nějaké úžasné výhody. A v takovém případě je zbytečné omezovat spalováky protože je stejně nikdo kupovat nebude.

              Je ovšem možné že se Kuk mýlí a že ty případně výhody elektra nejsou až tak super a kupování spalováků se proto musí brzdit uměle aby ty „výhody“ elektra více vynikly.

                1. Ano, ale pokud z nově prodaných aut je tam elektro jen 40%,
                  Ano, ale pokud z nově prodaných aut je tam elektro jen 40%, znamená to že 60% Norů jsou blázni

                2. Ne, to jenom znamená že ještě není na trhu s EV
                  Ne, to jenom znamená že ještě není na trhu s EV dostatečný výběr a nedošlo k jejich proniknutí do všech segmentů a tedy nejsou dostupné pro všechna použití. Navíc ani v tom Norsku nemá každý na Teslu a jek dlouho jsou tu rozumě použtelná EV?

                3. O pár příspěvků výše čteme že spalovací Golf stojí
                  O pár příspěvků výše čteme že spalovací Golf stojí to stejné co Tesla. Takže kdo má v Norsku na spalovacího Golfa, má i na tu Teslu. Přesto 60% lidí volí spalovák.

                4. No jestli to chápu správně tak aby byl spalovák výrazně
                  No jestli to chápu správně tak aby byl spalovák výrazně levnější než Tesla tak musí být malý a ještě k tomu holátko (cheapest version of the Volkswagen Golf). Takže je otázka jestli Norové opravdu tolik kupují spalováky bez výbavy aby trochu ušetřili

                  A další věc, i to malé spalovací holátko je furt ještě dražší než třeba podobně malý Leaf. Proč – pokud opravdu mají tak hluboko do kapsy – nekupují raději ty Leafy ?

                5. Odpouštějí EV DPH, registrační poplatky, dávají
                  Odpouštějí EV DPH, registrační poplatky, dávají nabíjení na veřejných místech zdarma, možnost použití vyhrazených pruhů pro bus a taxi, parkování všude zdarma atp.. Ale komu se nelíbí stávající úzká nabídka EV nebo je zarytý petrolhead, má stále možnost si koupit spalováka.

                6. Medzi holátkom Golfu a holátkom Modelu S je v článku
                  Medzi holátkom Golfu a holátkom Modelu S je v článku rozdiel 31 000,-$. To je podla vás nevýrazný rozdiel? Je to presne o 62% drahšie auto ako Golf. Bavíme sa o holátkach v oboch prípadoch.

                7. O pár príspevkov vyššie píšem že to nie je pravda a
                  O pár príspevkov vyššie píšem že to nie je pravda a dávam odkaz na predajcu aut v Nórsku aj s porovnaním ceny spalovacieho Golfu s elektrickým. Ale vy vypichnete naopak ten príspevok ktorý sa Vám hodí aj keď nemá žiadny reálny základ. Začínate ma baviť 🙂

          1. To sa mi nechce veriť, chcelo by to nejaký zdroj.
            To sa mi nechce veriť, chcelo by to nejaký zdroj. Predpokladám že EV budú tak zvýhodnené že budu cenovo vyrovnané so spalovákmi čo dáva zmysel aby cena ľudí neodrazovala. V podstate tým predbiehajú dobu kedy budú EV tak rozšírené že budú cenovo dostupné 🙂

            PS: práve som sa pozrel na Nórske VW stránky a Golf tam vidím zhruba za rovnakú cenu jak EV tak spalovák. Výbava cenu už zásadne nezmení. Takže rovnaká cena s modelom S je hoax.

            http://www.volkswagen.no/no/bilmodeller.html

            1. Nejde o cenu auta, ale o poplatky a daně. Moc si to
              Nejde o cenu auta, ale o poplatky a daně. Moc si to nepamatuju, ale daň a další poplatky tam snad můžou dosáhnout až ceny auta nebo i víc.
              Tj. je jedno, za kolik to prodá prodejce, podstatné je, kolik zaplatí celkově zákazník – a to už je politika …

              1. Daň už je podľa všetkého v cene a to je práve to čo tú
                Daň už je podľa všetkého v cene a to je práve to čo tú cenu vyrovnáva. Na EV je pravdepodobne nulová a na spalováky premrštená. Určite majú v Nórsku EV aj ďalšie výhody po kúpe ale nech mi nikto netvrdí že je tam Golf v cene Modelu S.

Napsat komentář