Elektromobily Škoda nebudou mít vlastní značku a nebudou ani oholené jako Tesla Model 3

Britskému magazínu Autocar.co.uk se podařilo vyzpovídat Guido Haaka, šéfa produktového managementu automobilky Škoda. Rozpovídal se mimo jiné o připravovaných elektromobilech.

Škoda Vision E by mohl být první elektromobil z Mladé Boleslavi. Ne náhodou byl světu představen v Číně.
foto: Škoda

Zatímco BMW má svou podznačku „i“, Mercedes si pro své elektromobily vytvořil novou podznačku EQ a Volkswagen má své ID, elektromobily značky Škoda budou prostě a jednoduše auta se značkou Škoda.

Řekl to prý šéf produktového managementu Škodovky Guido Haak při otevíraní pražského Digilabu. Neváhal dokonce srovnávat elektromobily Škoda s Teslou a uznat její prvenství ve světě elektromobility.

Kromě toho ale zmínil, že elektromobil Tesla Model 3 je vlastně dost „oholené“ auto (doslova řekl „vanilla“, což je označení používané pro základní verze softwaru). Zejména pokud se vezme v úvahu cenovka začínající na $35 000.

Haak podle magazínu Autocar.co.uk dále uvedl, že elektromobily Škoda (první nabídne v roce 2021, možná bude vycházet ze studie Vision E) budou cenově níž a nebudou přímo konkurovat značce Tesla.

38 Comments on “Elektromobily Škoda nebudou mít vlastní značku a nebudou ani oholené jako Tesla Model 3”

  1. Já bych na koncern zase tak nenadával. Doposud jsou eGolf,
    Já bych na koncern zase tak nenadával. Doposud jsou eGolf, BMW i3 a Leaf v podstatě jedinými vozidly, na která není třeba čekat roky. Ampera i Ioniq jsou v podstatě compliance auty, ty automobilky je nechtějí masově vyrábět, protože se jim to nevyplatí a podcenily zájem. eGolf, BMW i3 i Leaf ovšem stíhají plnit poptávku relativně v klidu. A ten eGolf je ve skutečnosti dost porovnatelný s Ioniqem. Zvlášť ta novější verze, která je v Norsku už běžně k dostání.

  2. Ach jo, zase posunutí tentokrát na 2021.
    Přitom auto už je

    Ach jo, zase posunutí tentokrát na 2021.
    Přitom auto už je navržené, takže jim koncern nejspíš přikázal zase čekat až se postaví nová baterkárna v Německu, i když by Škoda mohla odebírat korejské baterie z blízkého Polska nebo Maďarska.

    To s tím Phaetonem je taky nesmysl, kdyby měli baterie tak zjevně existuje dostatečně velký trh pro konzervativněji stavěné elektroauta než Tesla, jak ukazuje třeba Hyundai.

    1. Přitom VW by elektrifikace, alespoň částečná s hybridy
      Přitom VW by elektrifikace, alespoň částečná s hybridy určitě velmi pomohla, když mají výborné široké celkové patformy i interiéry pro auta, jen posledních 10 let chybně pod vlivem EU byrokracie investovali do světově nejhorších motorů.

    2. Jak vravím – všetky veľké automobilky uzavreli kartelovú
      Jak vravím – všetky veľké automobilky uzavreli kartelovú dohodu, že musia dať Tesle čas na to, aby sa etablovala a dostala z červených čísel. 🙂
      Do 2021 by už mali chŕliť 500k aut ročne a model Y by sa mal akurát rozbiehať.

      Ale nie, proste úplne logicky čakajú na chvílu, kým budú viedieť robiť slušné autá za rozumnú cenu, a netratiť na nich.

      Momentálne sme s cenou baterii niekde na 190 USD za kwh, tuším?
      Predikcie vravia, že na 100 USD/kwh by sme mali byť okolo 2020.

      V tom momente vie Škoda predávať 50 khw mid-class autá typu SuperB, ktoré by boli možno iba 10-15% drahšie ako ICE.
      A to je voč tu kráčí.
      Nemá zmysel ponúkať holý ICE Superb za 23.000 EUR holy EV Superb, alebo niečo adekvátne, za 40.000 EUR.

  3. Tahle všeobecná nenávist ke koncernu a jiným značkám
    Tahle všeobecná nenávist ke koncernu a jiným značkám povede jen k tomu, že sem přestanou chodit běžní lidé a diskuze typu iDnes bude zajímat jen úchyly. Nic ve zlém, ale pokud to takhle půjde dál, nemám zájem o tenhle server, to samé si mohu přečíst na dvou zahraničních serverech. Myslím, že by uživatelé EV měli být rádi i za každý slib ze strany výrobců a ne tady do nebes vyzdvihovat jedinou značku. Pokud nebude kvalitní konkurence, nebude to stát za nic, to vědí všichni v businessu.

      1. Spíš bych řekl, že se máte zdržet zbytečných útoků,
        Spíš bych řekl, že se máte zdržet zbytečných útoků, nebo na ni netrpělivě čekáte a štve vás, že si ji nemůžete koupit? Vždyť sami víte, že výrobci klasických aut to vyrábět nechtějí a dělají jen z donucení, kdyby nebyla Tesla a Euro 5, tak EV nebudou nikdy. Je to jen taktika, tak nevím, co vás na tom může rozčilovat.

        1. Nie prave naopak, treba utocit ovela viac. Treba ich ukazovat
          Nie prave naopak, treba utocit ovela viac. Treba ich ukazovat ako neschopakov, podvodnikov a slubotechny. Oni maju dost prostriedkov a schopnosti aby to zmenili ale ked to ludia nebudu chciet tak sa samozrejme nezmenia. Ziadna firma, pokial je na vyslni dlhodobo nebude chciet nic menit. Euro normy su tu od toho aby nam zlepsili ovzdusie za netoxicke bez ohladu na penazenky akcionarov a managerov tychto automobiliek. Bohuzial si VW vybral cestu podovodu a preto treba aby sme z neho urobili odstrasujuci priklad.

          Aby ste ma nepochopil zle, ja budem medzi prvymi, ktory ich budu chvalit, za to ze konecne predavaju poriadne EV a nie iba hracky. Ale dovtedy ich nemam za co chvalit. Urcite nie za ich vyhlasenia a plany co bude o 5 rokov. To ze zmeskali vyvoj je ich chyba, tak nech si teraz vypiju tento pohar do dna spolu so vsetkymi automobilkami ktore EV vyrabat nechcu (pozdravujem toho stareho muzika z Fiatu).

    1. když dodržíme tvou logiku, tak ty chceš, abychom věřili
      když dodržíme tvou logiku, tak ty chceš, abychom věřili a uctívali Škodovku proto, že neustále slibuje, sliby neplní a lže? Promiň, ale spíš vypadá, že úchyl jsi tu když už tak ty, co má rád lhaní a vymýšlení si nesmyslů Škodovkou, které dnes již nikdo nevěří 🙂

    2. Na jednu stranu souhlasím (když někdo nepíše jenom
      Na jednu stranu souhlasím (když někdo nepíše jenom urážku na koncern, ale nenapíše proč), ale když na druhou stranu, už hooodně let stále čteme „my uděláme, my budem mít konkurenceschopné auto“, tak člověk je psychologicky tak, že poprvé se usměje má radost, ale po desáté už je nasranej, že z něj dělaj vola…

      Takže ANO, aby se zde pouze nadávalo, fanaticky prosazovalo, ale když 10x napíší „bude“, tak musí snést příspěvek, že stím už můžou jít doprdele..

    3. Podle mě ani tak nejde o úplnou nenávist vůči koncernu,
      Podle mě ani tak nejde o úplnou nenávist vůči koncernu, který třeba uvede dobrou konkurenci pro Tesla S v roce 2019 s Porsche Mission E.
      Ale Čechům vadí jak německé vedení koncernu zjevně účelově brzdí Škodu, i když je jeho už v podstatě nejziskovější značkou, a Češi by to jistě vedli lépe než třeba to hlavní hnízdo hadů z Audi, které posledních 10 let nejvíc upřednostňovali.

    1. Já už se divim teď. Číňan jim dal koule do svěráku,
      Já už se divim teď. Číňan jim dal koule do svěráku, tak sebou konečně začali mrskat za neustálého hýkání a chvastnousnských keců o fantastických obzorech přiští 5ti letky, protože tu předešlou 10ti letku prošvihli na plný čáře :))))
      Elektrickýho Phaetona museli v půlce vývoje zrušit, protože by nedosáhli na parametry nedodělků z Fremontu! Cožé??? To jako fakt? :))))
      A o výstavbě VW sítě SC systémově integrované s jejich elektrovozítkama jsem neslyšel ani houno.

      Nakonec se bude smát jen Elon, protože se mu podařilo kopnout dinosaury do zadele, aby začali konečně něco dělat a bude si dál hrát s raketkama a trubkama. Přesně o to mu šlo. Autíčka má jen jako bokovku :)))

      1. CEO VW Herbert Diess v Ženevě přiznal, že Tesla S
        CEO VW Herbert Diess v Ženevě přiznal, že Tesla S nastavila laťku tak vysoko, že se jim zhroutili plány na elektrický Phaeton, který měl přijít 2020 a měl nahradit jejich ukončenou spalovací verzi.
        https://electrek.co/2017/03/09/tesla-model-s-screwed-vw-phaeton/

        “We were quite far advanced with the next Phaeton but it became clear it wasn’t enough of a leap forwards. A modern large saloon has to be competitive and have an advantage over the Tesla, which is the benchmark and in many regions dominates the segment. Now, if we go back there, we have to take Tesla seriously, and of course that is what we are doing with our electric strategy.”

        1. Hmm, takže opisem totální selhání managerů, kteří jsou
          Hmm, takže opisem totální selhání managerů, kteří jsou placeni právě za to, že podobné vize předkládají a mají být konkurenceschopné na trhu.
          Vlastně přiznali, že odvedli špatnou práci a udělali firmě škodu. Myslíte, že dostanou k náhradě škodu, kterou způsobili nebo podobné „šikanózní věci“ jsou určeny jenom plebsu co špatně „obrobí jednu hřídel za 500stovku“ 😀

  4. Já se na tu našlápnutou škodovku celkem těším. Až bude
    Já se na tu našlápnutou škodovku celkem těším. Až bude k dostání, bude už ta moje holoprdka (TM3) mít bílé vousy až na zem, takže jí tou dobou určitě rád konečně vyměním za pořádný koncernový elektrický fáro!
    … a teď ještě tu o Červený Karkulce, PROSÍÍÍÍM!

  5. Sice máme velké houno, ale plivnout i na konkurenci
    Sice máme velké houno, ale plivnout i na konkurenci můžeme, že? Chudinky.

    P.S. Musí být hrozně frustrující pracovat pro takového molocha, jako VW a odnože typu Škoda. Čtu si knihu o Elonu Maskovi a tam jsou přesně popsány příběhy chytrých lidí, kteří museli ubíjet svůj talent a čas v NASA, Boeing, Lockhed a dalších mastodontích uskupeních. Pak nastoupili do Space X a …… nebe a dudy, jak se říká. Výsledky známe.

      1. Tak napiš co „zásadního“ za posledních 10 let udělali a
        Tak napiš co „zásadního“ za posledních 10 let udělali a když ne zásadního, jestli alepoň uvedli něco co by se blížilo „konkurenceschopnosti“?
        Tedy kromě dízlgejt, starstop systém co snižuje životnost apod.?

        Hele ona i ta velká banka v USA co dělal velké obchody s hypotékama odváděla „velké daně“ a přesto nikdo rozumnej nenapíše,že by se jí měl někdo zastávat.
        Prostě by stačilo, kdyby povyházeli „shopné manažery“ co teď koncern vedou a naděli svými rozhodnutími miliardové škody a dali tam jiné co starým vedením byli nazívaní hlupáci co neví nic o strategickém rozhodování…

        Ono vždy platilo „buď jsi řešením problému nebo ten co je dělá“, a když stále slyšíme „bude“, tak je viděť, kam to vedení patří…

      2. Nejdříve si nastudujte, kolik stát za posledních 27 let
        Nejdříve si nastudujte, kolik stát za posledních 27 let vrazil do škodofky různýma pobídkama, úlevama a dalšíma cestama. Pak mi přijďte říci součet těch miliard a můžeme to porovnat třeba s mými 55 tisíc podpory za Zelené úsporám na solární ohřev vody. Kam jsem doložil dalších 65 svých, aby to mělo smysl a fungovalo. A to nebudu ani říkat, kolik za ty roky odvedly do státního rozpočtu moje firmy bez pobídek. Buďte Fun, to Vám jde lépe….

  6. Ty jejich sliby kdy začnou elektromobily
    Ty jejich sliby kdy začnou elektromobily vyrábět(prodávat), už delší dobu neberu vážně. To je jen samý slib a termín se skokově o roky posuvá.
    http://www.hybrid.cz/tagy/skoda-auto
    Kritizují Teslu, přitom vyrábějí kulový .
    Nejdůležitšjší parametr je dojezd. Předražená pozlátka kterýma spanují cenu nahoru, at si strčí ….
    Tesla Go

Napsat komentář