Již nějakou dobu čtu nebo se i účastním na serveru Hybrid diskuzí na téma použitelnosti dnešních elektromobilů v běžném provozu. Rád bych se proto podělil o čerstvou zkušenost, kterou jsem měl možnost získat se svým elektromobilem Tesla Model X P100D.
foto: archiv autora
autor: Michelin
Bylo to jednoho sobotního večera, když mi zazvonil asi v půl desáté telefon. Na druhé straně se ozval švagr s dotazem, zda neznám někoho s odtahovkou. Uvízl totiž se svým známým při návratu z Francie kousek za Německou hranicí v nepojízdném autě.
Povídám mu „no dneska už pro vás nikdo nepojede, zkusím někoho sehnat na ráno“. Začal jsem přemýšlet koho pro ně poslat a pomalu mi docházelo, že takhle narychlo v neděli pro ně nikdo nepojede, a pokud ano, tak se švagr nedoplatí.
Vzhledem k tomu, že je z Moravy, a tedy každý další komu by mohl zavolat je o nějakých 500 km dále, jsem se nakonec podle pravidla „když je někdo jediný kdo může, tak musí“ rozhodl, že pro ně zajedu sám.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla Model S – zkušenosti po 26 000 km (1.)
Zaslal jsem švagrovi SMS ať pošle přesnou adresu místa skonu jejich „spalováku“ a začal zajišťovat zapůjčení podvalu od známého. Díky jeho pochopitelné neochotě vstávat v neděli brzo ráno a ochotě pomoci jsem měl podval na zahradě ještě téhož večera.
O slovo se začala neodbytně hlásit otázka zda jet Teslou nebo si půjčit „spalováka“. Nedávná zkušenost s tažením jen obyčejného Agados vozíku, který i prázdný značně zvedl spotřebu, mi totiž zanechala v hlavě hlodajícího červíka.
foto: archiv autora
Mezitím přišla sms s polohou, a já si na mapě trasy ověřil, že nejvzdálenější úsek mezi dvěma Superchargery je 178 km. V nejhorším případě se pak dá v polovině této vzdálenosti odbočit na jinou dálnici a se zajížďkou 10 km se také dostat do Tesla oázy s potoky elektřiny.
Zahnal jsem tedy červíčka a rozhodl, že pojedu Teslou. Na poněkud pochybovačně tázavý manželčin pohled jsem odpověděl „alespoň budu mít o čem psát na Hybridu“.
Ráno jsem vyrazil sedm minut po páté hodině s 90 % v baterii (1 %=cca 0,92 kWh) a řekl si, že když to mám na první Supercharger jen asi 80 km (další byl až za tím 178 km dlouhým úsekem, takže jsem tam ač dost předčasně musel dobít), tak otestuji spotřebu při rychlejší jízdě abych věděl na čem jsem.
K Německé dálnici jsem jel předpisově, a na ní pak zvolil tempo 130 km/h. K mému překvapení se podle průběžného sledování žádná dramatická spotřeba nekonala, a já tedy na Supercharger u Wernberg-Köblitzu dorazil po necelé hodině jízdy se spotřebou 29,4 kWh/100 km.
Ke své úlevě jsem zjistil, že kvůli nabíjení nebudu muset při troše štěstí pokaždé odpřahat podval, protože se dalo zajet levou stranou podél stojanů, čímž jsem jich sice zablokoval více, ale na prázdné stanici to v neděli o šesté ranní fakt nevadilo.
Během 12ti minut nabíjení jsem vykonal malou potřebu, pořídil pár fotek a doplnil 16 % na celkových 80 %, se kterými jsem už v tu chvíli věděl, že musím oněch 178 km zvládnout v pohodě. Tím spíše, že jsem si při pohledu na nálepku na podvalu připomněl co znamená ta stovka v kroužku.
Totiž pokud nechci dráždit Německé strážce zákona, jet maximální rychlostí 100 km/h. Dále jsem tedy již pokračoval rychlostí mezi 100-115 km/h, což bylo i tak trochu drzé. Ukazatel rychlosti v Tesle (na rozdíl od jiných aut, kde to bývá více) v porovnání s GPS„kecá“ jen o cca 1,5 km/h.
foto: archiv autora
Německo se začalo probouzet do slunné neděle, cesta po relativně nedávno otevřeném úseku dálnice, která byla navíc po ránu prázdná ubíhala parádně.
Mně se při tom tichém plutí krajinou a pohledu na zadní kameru začaly na mysl drát myšlenky, že ten Elon Musk nebude ani snílek ani blázen, ale že prostě musí být z jiné planety a jeho mise na Mars je patrně jen zástěrkou pro návrat domů.
foto: archiv autora
Na Supercharger u Satteldorfu jsem dorazil krátce před osmou hodinou s krásnými 20 %. Přestože spotřeba kvůli převažujícímu stoupání vystoupala na tomto úseku na 31,4 kWh/100 km, tak se ukázalo, že první nabíjení jsem mohl klidně vypustit a stejně bych přijel ještě se čtyřmi procenty v baterii.
Nabíjení jsem zde využil k telefonátu domů abych ujistil manželku, že scénář z večerního černého humoru (ve kterém jede kolega se „splovákem“ nejprve s mou Teslou na podvalu na nejbližší Suprecharger a pak se vrací tam co nám došla elektřina pro švagra), se konat nebude.
Po telefonátu jsem posnídal u „Mekáče“ míchaná vajíčka se slaninou, což překvapivě chutná i v tomto řetězci jako míchaná vajíčka se slaninou. Po třiceti minutovém nabíjení jsme tedy já posilněn vajíčky, a moje Tesla 54% čerstvé energie odjížděli s celkovými 74 % vstříc dalšímu dobrodružství.
foto: archiv autora
Následující více než 200 km dlouhý úsek mi ukázal, že zastávky na nabíjení nedokáží uspokojit moje vyměšovací potřeby. Zejména po tom, co se začal hlásit o slovo kýbl kafe, který nadělují v „Mekáči“ k snídani. Musel jsem tedy udělat neplánovaně ještě jednu zastávku, bez nabíjení, kterou jsem proto nedokumentoval.
O pár deci lehčí jsem se po návratu na dálnici začal zaobírat myšlenkou, zda jet rovnou do cíle, anebo se ještě cca 30 km před ním zastavit na Superchargeru u Kaiserslauternu.
Spotřeba se sice pohybovala kolem krásných 25 kWh/100 km, ale vzhledem k tomu, že jsem nevěděl co s ní udělá naložení jedné a půl tuny vážícího auta, jsem se nakonec rozhodl přeci jen ještě něco „načepovat“.
Na zmíněný Supercharger jsem dorazil před tři čtvrtě na jedenáct s 21%, a potřetí toho dne ocenil prázdné stojany, díky čemuž jsem i tady zvládnul zaparkovat tak, abych nemusel odpřahat podval. Zdržel jsem se zde jen 9 minut, během kterých jsem doplnil 15 % a odjížděl tak s 36 %.
foto: archiv autora
Minutu před čtvrt na dvanáct a tedy po celkových 6 hodinách a 7 minutách jízdy i s nabíjením jsem dorazil s 28 % k pumpě Aral u městečka Miesau, kam švagra ochotně odtáhli z dálnice nějací Češi žijící v Německu.
Spotřeba na těchto posledních 30ti kilometrech se ustálila na 25,2 kWh/100 km, a na celkových 495,1 km jsem tedy dosáhl s prázdným podvalem průměrné spotřeby 27,9 kWh/100 km.
Chvíli jsem musel čekat na švagra a jeho známého, kteří se zatím v rámci zkrácení dlouhé chvíle vypravili do lesa na houby. Pak jsme naložili a uvázali Suzuki Grand Vitaru, které se po 10 letech a 150 000 kilometrech odporoučel dvoulitrový benzinový motor patrně do věčných vrakovišť.
Ještě neprošel odborným posouzením odborného servisu, ale podle všeho to vypadá, že se někam vypařil olej, aniž by se rozsvítila kontrolka mazání, nebo závady motoru se zadřela vačka, patrně se přetrhl rozvodový řetěz a píst se potkal s ventilem.
Auto bylo přitom v prosinci ve značkovém servisu na pravidelné údržbě. Před cestou do Francie byl ještě zkontrolován a dolit olej, který do té doby nemizel.
foto: archiv autora
V 11:39 jsme vyrazili na cestu zpět. A já začal zjišťovat, že s naloženým podvalem to nebude taková hitparáda, jelikož jakmile se rychlost dostala k 95 km/h, začal se podval i s autem kymácet ze strany na stranu, a tento jev sílil tak dlouho, až mi to začalo házet zadkem.
Já pak musel pozvolna zpomalit na 80 km/h, kde se to teprve zklidnilo. Zvolil jsem tedy rychlost kolem 90 km/h a konstatoval, že takhle pomalu jsem ještě na německé dálnici nejel, ale je to furt lepší než tlačit.
foto: archiv autora
Po návratu na Supercharger u Kaiserslauternu po dvanácté hodině, se spotřebou 30,9 kWh/100 km a s 15 % v baterii, jsem bohužel poprvé narazil na obsazený jeden stojan Tesla Model S která blokovala možnost zajet jako poprvé.
Majitel nebyl přítomen, ale naštěstí je zde rozmístění stojanů docela netradiční, takže se mi podařilo najet k jinému tak abych ještě nezablokoval vjezd do areálu, ale přitom nabíjecí kabel dosáhl do mého portu.
Opět se ukázalo, že jsem předchozí nabíjecí zastávku pro 15 % energie mohl klidně vypustit, i tak bych se sem (sice s nulou), ale dostal. Postáli jsme zde slabou půl hodinu během, které jsme doplnili 48 % na celkových 63 %, a probrali co a jak dál.
Zhodnotili jsme vysoce odborným pohledem, že kola na podvalu vypadají podhuštěně, což by mohlo stát za rozhoupáváním, takže je bude potřeba dofouknout.
foto: archiv autora
Vzhledem k tomu, že Tesla Supercharger u Kaiserslauternu byl toho dne jediný kde nebyla přítomna čerpací stanice a tedy kompresor se vzduchem, jsme následně udělali odbočku k Agipu u Wattenheimu, kde jsme kola dofoukli.
To bohužel nemělo na houpání žádný vliv. Zkusil jsem ještě zda nepomůže snížení nebo zvýšení podvozku, ale vše bylo marné. Po návratu mi pak bylo vysvětleno, že jsme patrně neměli auto na podvalu správně vyvážené nad osou náprav a tím prý k tomuto jevu může docházet.
Další nabíjení jsem naplánoval již na Supercharger u Bad Rappenau před, kterým jsme si začali užívat tradiční německé kolony, a já zjistil, že když je připojen přívěs nefunguje autopilot. Šlo použít pouze adaptivní tempomat, ale vrtět volantem se mé Tesle s přívěsem za zadkem nechtělo.
Na zmíněný Supercharger jsme dorazili až před třetí hodinou se spotřebou 32,8 kWh/100 km a s 15 % v baterii. Tady jsme narazili dokonce na dvě Tesly S, z nichž jedna mi ochotně bez vyzvání uvolnila místo abych mohl zajet opět bokem ke stojanům.
Z druhého auta se hned ptali jestli mají také uhnout, což jsem s díky odmítl, neboť mi to již stačilo. U všech budil pohled na Teslu táhnoucí „spalováka“ viditelné pobavení a obdiv. V místním fast foodu pak evidentně nepochopili co znamená slůvko „fast“ a tak jsme odjížděli zbytečně až po 46 minutách, během kterých jsme na podivně pomalém Superchargeru doplnili 65 % na celkových 80 %.
Výkon nabíjení zde stoupal poněkud pomalu a nakonec dosáhl jen něco málo přes 90 kW. Již jsem se s tím jednou setkal tuším u Regensburgu. Shodným rysem těchto dvou stanic je zastaralý vzhled nabíjecích stojanů.
foto: archiv autora
Na Supercharger u Wernberg-Köblitz nám chybělo 256 km, na které bych podle poslední spotřeby potřeboval skoro 84 kWh a tedy nějakých 92 %. Ty bych tady, ale z oněch 80 nabíjel zbytečně dlouho.
Tak jsem se rozhodl pro ještě jednu mezizastávku na Superchargeru u Satteldorfu, kam jsme dorazili po absolvování dalších menších kolon po půl páté se spotřebou 37,2 kWh/100km a 48 % v baterii. Během zakoupení kávy a vykonání potřeby jsme je za 25 minut zvedli opět na 80 %.
foto: archiv autora
K poslednímu nabíjení toho dne u Wernberg-Köblitz jsme dorazili se spotřebou 34,9 kWh/100 km a 13 % po sedmé hodině. Tady stejně jako u předchozího Superchargeru již stojany zely prázdnotou, takže s parkováním nebyl žádný problém.
Po chvíli však dorazila Tesla Model S, která se šikmo nalámala ke stojanu za mnou, ačkoli přede mnou byl ještě jeden dobře dostupný. Šel jsem se tedy zeptat zda je to „ok“. Majitel byl v pohodě a hned se začal vyptávat na spotřebu a další zkušenosti s Xkem, až jsme se zakecali déle než bych potřeboval nabíjet.
Na závěr jsem ho pobavil hláškou, že vezu benzínové auto s defektním motorem, a mávnutím ruky se slovy „schlechte technik“ jsme se rozloučili. Odjížděli jsme tedy po necelé půlhodině s 50 % v baterii a mně došlo, že na tomto místě jsem dnes zažil svítání i soumrak.
foto: archiv autora
Domů jsme dorazili pět minut před půl desátou s 16 % (fotky jsem dělal až ve 20:45 v garáži po složení auta z podvalu). Poslední etapu jsme zajeli se spotřebou 38,6 kWh/100 km. Celkem ujetá vzdálenost na cestě zpět dosáhla díky zajížďce k pumpě kvůli dofouknutí kol a jednomu zajíždění k nabíjecím stojanům navíc 508 km.
Za celý den jsem tedy urazil 1005,5 km se spotřebou 31,7 kWh/100 km. Na zpáteční cestě s naloženým podvalem se spotřeba vyšplhala na cca 35,5 kWh/100 km, což bylo příjemným překvapením toho dne.
Stejně jako fakt, že palubní počítač i přes zapřáhnutí takového břemene dokázal vždy docela přesně spočítat s kolika procenty dojedu do dalšího dílčího cíle. Lišilo se to maximálně o +/-2 %. Takže napříště by se dalo klidně zadat rovnou cíl a nechat se po nabíjecích stanicích vést.
foto: archiv autora
Celkově bych řekl, že cesta proběhla nad moje očekávání hladce. Nabíjením jsem strávil (na první pohled ne příliš lichotivé) necelé tři hodiny, většinu toho času jsem, ale využil k zastávkám, které jsou na tak dlouhé cestě stejně nezbytné.
Navíc se ukázalo, že pokud bych měl s jízdou s takovýmto nákladem více zkušeností, a věděl s jakými spotřebami mohu počítat, dokázal bych časy nabíjení ještě optimalizovat. Na otázku „Tesla odtahovkou?“ bych tedy odpověděl „Proč ne!“.
Cesta tam | |||||
---|---|---|---|---|---|
vzdálenost | čas | prům.rychlost | prům.spotřeba | spotřebováno | |
1.úsek | 82,5 km | 54 min. | 91,6 km/h | 29,4 kWh/100 km | 23 % – 24,3 kWh |
nabíjení | SC Wernberg-Köblitz | 12min. | +16 % | z 64 % na 80 % | prům.příkon 73,6kW |
2.úsek | 178,4 km | 1:40 h | 107 km/h | 31,4 kWh/100 km | 60 % – 56,1 kWh |
nabíjení | SC Satteldorf | 30 min. | +54 % | z 20 % na 74 % | prům.příkon 99,3 kW |
3.úsek | 202,6 km | 2:20 min. | 86,8 km/h | 24,7 kWh/100km | 53 % – 50,1 kWh |
nabíjení | SC Kaiserslautern | 9min. | +15% | z 21 % na 36 % | prům.příkon 92kW |
4.úsek | 31,6 km | 22 min. | 86,1 km/h | 25,2 kWh/100km | 8 % – 8 kWh |
CELKEM | 495,1 km | 6:07 h | 27,9 kWh/100km | 144 % 138,3 kWh |
Cesta zpět | |||||
---|---|---|---|---|---|
vzdálenost | čas | prům.rychlost | prům.spotřeba | spotřebováno | |
1.úsek | 31,1 km | 30 min. | 62,2 km/h | 36,6 kWh/100 km | 12 % – 11,4k Wh |
nabíjení | SC Kaiserslautern | 29 min. | +48 % | z 15 % na 63 % | prům.příkon 91,3 kW |
2.úsek | 134,4 km | 2:12 h | 61 km/h | 32,8 kWh/100 km | 48 % – 44,1 kWh |
nabíjení | SC Bad Rappenau | 48 min. | + 65 % | z 15 % na 80 % | prům.příkon 74,7kW |
3.úsek | 80,9 km | 59 min. | 82,2 km/h | 37,2 kWh/100 km | 32 % 30,1 kWh |
nabíjení | SC Satteldorf | 23 min. | +32 % | z 48 % na 80 % | prům.příkon 76,8 kW |
4.úsek | 179 km | 2:06 h | 85,2 km/h | 34,9 kWh/100 km | 67% – 62,5 kWh |
nabíjení | SC Wernberg-Köblitz | 23 min. | +37 % | z 13 % na 50 % | prům.příkon 88,8 kW |
5.úsek | 83,2 km | 56 min. | 89,1 km/h | 38,6 kWh/100 km | 34% 32,1 kWh |
CELKEM | 508 km | 8:46 h | 35,5 kWh/100 km | 193 % 180,2 kWh |
CESTA TAM I ZPĚT
Celkem najeto 1003,5 km za 15:18 h při průměrné spotřebě 31,7 kWh/100 km. Spotřebována celkem 337 % kapacity, tedy 318,5 kWh.
Čísla se mohou drobně lišit z důvodu zaokrouhlovacích rozdílů. Zejména pak u procentuálního vyjádření kapacity jsou znát chybějící desetinná místa. Průměrné rychlosti na některých trasách pro změnu zkreslili nedokumentované zastávky a kolony.
Ahoj. Sice trošku s křížkem po funusu, ale třeba pro příště…. Pokud Ti naložená kára začne za autem tancovat (zpravidla kolem +/- 90 km/h ) je to způsobeno nevyvážeností, česky řečeno – auto naložené hezky, ale špatně 🙂 – je moc vzadu – nutno posunout o +/- 15 cm dopředu a je po tanci.
Pokud má kára rychloupínací klíny jako ta na fotkách v článku, tak se může stát, že více dopředu je nelze uchytit. Tak je dejte před zadní kola. Pokud ani to nelze kvůli výšce klínů, tak je uložte do kufru = výběr vozu je na vlastním uvážení. Pokud je auto správně přikurtované, tak jsou stejně k ničemu.
Pokud by někdo myslel, že při tanci zvýší rychlost a kára se uklidní, tak myslet = hovno vědět = zapomeňte na to. Když má pěkně roztancováno, tak dokáže napřed hodit na bok tažné vozidlo a vzápětí sebe. Chybné je i prudce začít brzdit, protože pokud tancuje už pomalu na limitu a Ty zabrzdíš v momentu těsně před změnou pohybu ze strany na stranu, tak k té změně nedojde, protože dojde k opaku… takže kára chce bokem předjet sama sebe a překlopí se.
Stačí pustit plyn. Pokud jedeš z kopce tak to pochopitelně nestačí a je třeba s citem začít brzdit.
Dobrý den, zvažuji nákup TESLY X 100D a snažím se
Dobrý den, zvažuji nákup TESLY X 100D a snažím se zjistit co nejvíce informací . Na netu jsem viděl mnoho článků a videí , ale to vaše je super ( bohužel jsem ho objevil až nyní ), často jezdím s přívěsem jsou tyto informace velmi přehledné a důležité. Měl bych ještě jiné otázky ohledně TESLY , pokud by jste byl ochotný odpovědět. Ještě jednou děkuji za skvělý článek. Zdeněk
Moc parádní článek a přístup. Ona ta elektromobilita je
Moc parádní článek a přístup. Ona ta elektromobilita je vlastně krásný koníček a zábava. Když jedu elektrikou, tak jedu jinak než nafťákem. Je to prostě zábava, je to jiné a je to vlastně logické, je to nové a zajímavé. Každý ať si má svůj názor a je dobře, že to tak je. Jinak by to byla hrozná nuda. Stejně nám to za 50 let nikdo neuvěří, jak se to celé bylo…můžeme být vděčni co všechno můžeme prožít. Vám moc děkuji a ono platí, kdo si hraje tak nezlobí.
Jeden hnidopišský dotaz:
Jak dolévali do Vitary olej,
Jeden hnidopišský dotaz:
Jak dolévali do Vitary olej, který neubýval?
V minulosti pry zadny zasadni unik neresil. Od toho
V minulosti pry zadny zasadni unik neresil. Od toho prosincoveho servisu doleval pred cestou do Francie patrne poprve par deci. Po te „nehode“ byla merka sucha, u pumpy kam je odtahli z dalnice pak pry dolili litr a pul nez se to dotklo merky…
Děkuji za tento článek. Při cestě a podmínkách, které
Děkuji za tento článek. Při cestě a podmínkách, které popisujete, bych přemýšlel naprosto stejně (nabíjení). Pro info – Nissan potvrdil, že od jistého VIN kódu lze tažné i na e-NV200. Samozřejmě, že Tesla je jiný kalibr a tuto cestu by Nissan nedal. To jen tak pro info.
Opacne to take funguje.
Opravdu pekny clanek, az bubu velkej
Opacne to take funguje.
Opravdu pekny clanek, az bubu velkej kluk, taky si koupin Teslu :-). Nicmene si dovolim popichnout zdejsi osazenstvo, ja to dneska cestou domu videl opacne.
viz:
https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/index.php/s/hShV9IPuPDQ5bxE
https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/index.php/s/KeudZnU5IDsyKzY
https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/index.php/s/s1uJ7BQLhLU04cj
https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/index.php/s/4yz0OIML4lkkL7M
Havrla
S největší pravděpodobností jste právě viděl, jak
S největší pravděpodobností jste právě viděl, jak dalšímu šťastlivci vezou novou Tesličku. Takže to bude trochu jiný případ.
Asi mate pravdu, a podle SPZ „AO 0641 XP“ hodne daleko…
Asi mate pravdu, a podle SPZ „AO 0641 XP“ hodne daleko… 🙂
Ja chci taky 🙂
Úplně mi bylo jasné, jak si někdo naběhne 🙂 a tak se i stalo, takže pobavilo, pobavilo 🙂 🙂
Vážený autore,
velice jsem se pobavil. Nevím, jak Vás
Vážený autore,
velice jsem se pobavil. Nevím, jak Vás napadla věta: „Mně se při tom tichém plutí krajinou a pohledu na zadní kameru začaly na mysl drát myšlenky, že ten Elon Musk nebude ani snílek ani blázen, ale že prostě musí být z jiné planety a jeho mise na Mars je patrně jen zástěrkou pro návrat domů.“
Tu jsem rozdýchával strašně dlouho mlatíc se hlavou o svůj stůl zespoda a křečemi v břiše.
Senzační recenze, skvělý článek, ještě tak dva tři a přesvědčí mě to ke koupi.
Děkuji
Take dekuji. Jsem rad, ze to nebyla jen nuda cisel, ale i se u
Take dekuji. Jsem rad, ze to nebyla jen nuda cisel, ale i se u toho nekdo pobavil. S tim Elonem me to proste v tu chvili fakt najednou naskocilo jako logicke vysvetleni toho, ze dokaze se soucasnymi nam dostupnymi technologiemi takove veci, ktere nikdo jiny doposud nezvladl. 🙂
Jinak mi ani tak neslo o to agitovat za prodej Tesel. Spise vyvratit hloupe nazory, se kterymi se casto setkavam bohuzel i v renomovanych casopisech, ze Tesla je jen hracka pro bohate…
No mna presviedcat ani viac netreba na Teslu X – ale kde na to
No mna presviedcat ani viac netreba na Teslu X – ale kde na to zobrat bez toho, aby som si zobral hypoteku? To by musel byt leasing na 20 rokov…
Mě se okamžitě vybavilo mé první setkání s Teslou v roce 2016 – napadlo mě, že si ji koupím pro zábavu, když tak parádně akceleruje.
šok č.1 interier – první myšlenka byla, že auto někdo vykradl pouze ten tablet zaražený do palubovky už vzít nestačili, protože kromě tabletu tam nic nebylo.
šok č.2 skřípání a jiné pazvuky – sotva se auto rozjelo tak to začalo. Sebemenší nerovnost to násobila a vycházelo to ze stran, zezadu, zepředu – nikdy jsem se s něčím podobným nesetkal – a to jsem dělal dovoz aut + jsem měl autobazar, takže mi pár aut rukama prošlo, ale zvuky vydávající Tesla byla a stále je pro mě do dnes velmi silný zážitek. To byl fakt strašný masakr.
Třešničkou na dortu bylo náhlé otevření mých dveří, když jsme zastavili na světlech !!! To mě nešokovalo, ale pobavilo. Majitel tvrdil, že se mu to stalo také, ale pouze jednou, tak to neřešil. 🙂 🙂
Já jsem se potom rozhodl, že dám Tesle ještě šanci a jel jsem ještě na jednu ale už ne na model X = z té jsem byl vyléčený – poslední kapka byla sluneční clona 🙂 🙂 🙂
Jel jsem na model S což také nedopadlo, protože jsem se hned zeptal, jestli taky při jízdě vrže a vydává různý pazvuky? Prodávající na mě koukal jak na blba a zeptal se, zdali ho svezu mým autem, aby to mohl porovnat. Nabídl jsem, aby řídil, on přijal, projeli jsme město, zajeli jsme na dálnici a vraceli jsme se zpět, že prý pokud zajedeme koupit špunty do uší a ty sluchátka jak měl Otík ve Vesničce tak Tesla bude nepatrně hlučnější 🙂 🙂 🙂
Po těchto zkušenostech mě věta z článku : „Mně se při tom tichém plutí krajinou“ nerozesmála, ale vyvolala jakýsi soucit nad hluchým řidičem…
Až Váš komentář mě pobavil, když se mi vše zpětně detailně vybavilo. Pamatuji si, že tenkrát hodně přátel a známých velmi pobavilo, když se dozvěděli, jak jsem s MB S 65 AMG jel vyzkoušet a porovnat Teslu X …. a když jsem dodal, že jsem ještě mimo plán jel na model S, tak moji retardovaní kamarádi šli na zem a brečeli smíchy….
Dobrý den. Uvedený Supercharger u Bad Rappenau dává max
Dobrý den. Uvedený Supercharger u Bad Rappenau dává max 120kW – vlastní zkušenost z minulého týdne. Vámi uváděných max 90kW bylo pravděpodobně dáno vyšší teplotou baterii při nabíjení.
Jinak se v diskuzích objevují spekulace o účinnosti, respektive ztrátách při nabíjení. Každá TESLA má v servisním menu (dostanete se tam pouze TESLA mechanik) informace o celkové přijaté energii při nabíjení a o celkové využité energii při nabíjení, která se zobrazuje na displeji. Rozdíl mezi nimi, tedy ztráta při nabíjení je cca 4,5% u Superchargeru a do 5% u DC ChaDeMo (50Kw) a cca 6,5% u domácího nabíjení přes Type2 16,5kW. Uvedené ztráty platí pro případy, kdy je v průběhu nabíjení vypnuté topení a klimatizace. Pokud je jedno z nich zapnuté, je nutné ke ztrátám při nabíjení připočíst i spotřebu těchto zařízení.
Zajimave udaje. Me to teda pri nabijeni palubni nabijeckou
Zajimave udaje. Me to teda pri nabijeni palubni nabijeckou vychazi o neco hure. Kalkuluji s tim, ze 17,5kW co mi zobrazuje pri nabijeni (preskakuje 17 a 18 kW) je prikon, a pak spocitam kolik procent/kWh za jaky cas pribylo. Mozna mi to zkresluje, ze behem nabijeni treba naskoci elektrokotel aby dohral vodu v bojleru a wallbox v tu chvili omezi nabijeci proud. Budu to muset spocitat nekde venku na TYP2 zasuvce.
Ideální bude to měřit měřákem přímo na zásuvce, pak
Ideální bude to měřit měřákem přímo na zásuvce, pak se započítají i ztráty v autě apod.