Audi už pilně testuje svůj první elektromobil E-Tron Quattro

Elektromobil Audi e-tron Quattro se představil na autosalonu ve Frankfurtu 2015. Nedávno Audi otevřelo možnost rezervací a nyní se objevují první špionské záběry.

Prototyp Audi E-Tron Sportback byl nedávno k vidění na střešním parkovišti v Hamburku (viz. video dále), Audi e-tron Quattro zase nedávno fotografové zachytili při testování na Nürburgringu
foto: Audi

Audi E-Tron Quattro má být primárně konkurence pro elektromobil Tesla Model X. Auto bude využívat 95kWh baterii LG Chem/Samsung SDI nabízející dojezd min. 500 km (NEDC).

Koncepční verze elektromobilu Audi E-Tron Quattro využívala tři elektromotory: dva na zadní nápravě, jeden na přední. Celkový výkon činil 435 koní (320 kW) s možností krátkodobého přetížení na 504 koní/370 kW. Zrychlení 0-100 km/h slibuje během 4 sekund.

Audi slibuje začátek výroby elektromobilu Audi E-Tron Quattro už příští rok v bruselské továrně. Zhruba o rok později pak přidá také verzi E-Tron Sportback.

31 Comments on “Audi už pilně testuje svůj první elektromobil E-Tron Quattro”

  1. Rozhovor potencionálního zakázka s prodejcem
    Rozhovor potencionálního zakázka s prodejcem Audi.

    Zákazník:
    dobrý den líbí se mi e-tron chtěl bych vědět kolik stojí.

    Prodejce: to jsme rádi že se vám líbí cena je 4 milióny a zrovna máme akční nabídku na lité disky kol, a audio výbavu za 30 tisíc chcete ji?
    (v duchu si stále opakuje, jen ať se nezeptá na nabíjení, jen ne otázku na nabíjení proboha jen ať se nezeptá kde má nabíjet:-)

    Zákazník: tak to jde a ještě bych se rád zeptal kde a jak se to nabíjí?

    Prodejce: (a kur.. zeptal se)
    Jsem rád že jste se zeptal. Díky velké baterii ho nebudete muset nabíjet tak často. Takže na většinu jízd vám to dá a pak to stačí doma zasunout do zásuvky a nechat to nabíjet přes noc.
    (V duchu: super okecal jsem to, snad už dá pokoj)

    Zákazník: tak to je super. A jak je to když pojedu například do Frankfurtu?

    Prodejce: (v duchu: „do prd… to mu to nestačilo“)
    Tak daleko? Na to budete muset zastavit na rychlonabiječce asi na hodinu až hodinu a půl a zařídit si asi 3 karty od různých provozovatelů těch stanic. Ty mají výkon většinou až 50kW. Ale mohu vám slíbit že se pilně pracuje na vybudovaní rychlonabiječek s výkonem až 350kW pak vám bude stačit 15-20 minut.

    Zákazník: to by šlo a kdy ty nabíječky budou a kolik jich je nebo bude?

    Prodejce: noooo (leze to z něj jako z chlupatý deky) teď se staví jedna, která možná bude mít v budoucnu těch 350kW a o dalších (velmi potichu) nevím…..

    Zákazník: děkuji, ale musím si to ještě rozmyslet ještě mám v plánu se zítra podívat na Teslu………

    :-))))))))))))))))))))))))))))))

    1. Dobrý 🙂 Akorát toto Audi má jet na běžných 400V a tedy
      Dobrý 🙂 Akorát toto Audi má jet na běžných 400V a tedy s dobíjecím výkonem 150kW max. Těch 350kW je podmíněno napětím baterie 800V, které je zatím plánováno opravdu jen pro to elektrické Porsche a pak nově ten Fisker.

      1. Hobit: Pěkný, ještě tam chybí odpověď zákazníka na ty
        Hobit: Pěkný, ještě tam chybí odpověď zákazníka na ty nabíječky „ale to máte jedno, já to chci pro manželku, ona s tím bude vozit děti do školky, pak kadeřník a fitness, takže najede asi 15km denně.“

        Až to budou nabízet v Alze, tak bude odpověď prodejce na všechny otázky jednoduchá „Já nevím, ale mrkněte do návodu, tam máte vše napsané“ :)))

      2. Díky. Taky mi to trvalo než jsem to napsal, nejsem žádný
        Díky. Taky mi to trvalo než jsem to napsal, nejsem žádný spisovatel a hodně dlouho to nedalo žádný smysl. Jak to ti spisovatelé dělají? Napsat jednu větu aby dávala jaká tak smysl a sdělovala přesně to co autor chce je strašně těžký.
        Pravda 350kW má jen zatím Porsche. Já jsem hlavně dával dohromady význam a na technicky detaily jsem zapomněl.

  2. a prý že to nejde :))))
    Nový akumulátor chce poslat

    a prý že to nejde :))))

    Nový akumulátor chce poslat lithium na smetiště dějin. Díky nanotrubicím z uhlíku je lehký, ekologický a bezpečný

    m.ihned.cz/zahranicni/c1-65858750-uhlikovy-akumulator-chce-poslat-lithium-na-smetiste-dejin-diky-nanotechnologii-je-tenky-a-ekologicky-nezavadny

          1. No, nevím jestli je výhodnější dát dva elektromotory na
            No, nevím jestli je výhodnější dát dva elektromotory na nápravu a zbavit se tak mechanického diferáku nebo dát jeden elektromotor a k tomu speciální diferák. Řekl bych, že bude hodně záležet na ceně těch elektromotorů. Diferák bude vždy jen pár pečlivě obrobených ozubených kol, případně s elektromagneticky ovládanou viskospojkou. Tedy na výrobu levnější, než elektromotor…

                1. Ak čemu by tam byly ? Viskospojka se zatahuje sama
                  Ak čemu by tam byly ? Viskospojka se zatahuje sama zhoustnutím oleje při prokluzu, na tom žádný ventil nic nezmění.
                  Buď je spojka automatická viskózní, nebo má lamely přitlačované externím řízením ale taková se už nedělá jako viskózní, nemělo by to žádný smysl

                2. Oukej. Možná jsem omylem označil jako viskospojku něco, co
                  Oukej. Možná jsem omylem označil jako viskospojku něco, co dovede měnit moment.

                3. Na změnu momentu se používá nejčastěji obyčejný
                  Na změnu momentu se používá nejčastěji obyčejný převod ozubenými koly, anebo tys možná myslel měnič momentu. Ten ale elektromotor celkem k ničemu nepotřebuje

                4. Hm, zřejmě se nechápeme. Šlo mi o to, že když dáte
                  Hm, zřejmě se nechápeme. Šlo mi o to, že když dáte dozadu dva elektromotory, můžete samozřejmě vektorovat tah naprosto přesně a bez problémů. Otázkou ovšem je, jestli to nejde udělat levněji s jedním elektromotorem a následným zpřevodováním či jiným technickým řešením. Obecně nutně nepovažuji řešení s více motory vždy za výhodnější.

                5. S jedním motorem jde moment vektorovat buď s diferenciálem
                  S jedním motorem jde moment vektorovat buď s diferenciálem a přibrzďováním kol což je hodně ztrátové, nebo velmi složitým diferenciálem s přídavnými planetovými převody, anebo pohonem každého kola přes jeho samostatnou spojku.
                  Ty dva motory jsou myslím daleko elegantnější řešení

                6. Elegantnější určitě. Otázkou je, jak je to cenově.
                  Elegantnější určitě. Otázkou je, jak je to cenově. Podle mě i složitý diferák s planetovým soukolím bude levnější než elektromotor s hromadou mědi a magnety ze vzácných kovů. Ale třeba se pletu.

                7. On ten diferák je fakt složitý, konstrukčně i výrobně.
                  On ten diferák je fakt složitý, konstrukčně i výrobně. Já bych určitě preferoval dva motory

                8. Ty dva motory se určitě dají lépe řídit(přesně
                  Ty dva motory se určitě dají lépe řídit(přesně dávkovat moment) a tak vždy nabídnou lepší a přesnější dynamiku zásahu než mechanické řešení. Mimochodem v konceptu Audi, aby toho nebylo málo, toto bylo kombinované ještě s natáčením zadní nápravy. Mimochodem analogický systém testovali i na tom nebožtíku od Faraday Future.

                  Samozřejmě že toto řešení bude stát ranec, ale zas je to levnější než tuto vymoženost vědy a techniky mít i vpředu. 🙂

                9. No já vím, že třeba Honda Legend to měla na všech
                  No já vím, že třeba Honda Legend to měla na všech čtyřech kolech. A má to myslím i Nissan GTR.

                10. Jasně, podle mne na to jde Audi podle toho konceptu dobře
                  Jasně, podle mne na to jde Audi podle toho konceptu dobře neboť nejenom že konečně dohání technologii Tesly, ale v něčem ji i překonává byť pravda za vyšší cenu. Ale Audi si to může dovolit. Navíc Tesla bude mít teď mnohem větší problém opět technologicky uskočit bez překopání celé platformy podvozku u modelu S/X.

Napsat komentář