Baterie elektromobilu Tesla Model 3 odhalena v detailech

Magazínu Electrek.co se podařilo dostat k podrobným informacím a nákresům nové baterie elektromobilu Tesla Model 3. Proti Model S/Model X obsahuje např. výrazně nižší počet modulů.

Baterie elektromobilu Tesla Model 3 je navržena tak, aby byla co nejlehčí a nejlevnější.
foto: Tesla

Elektromobil Tesla Model 3 se bude dodávat ve dvou kapacitních verzích, a to s baterií 50 kWh a 74 kWh. První se skládá z 2976 bateriových článků formátu 2170.

Z každých 31 článků se vytvoří jedna „cihla“ a tyto cihly jsou uspořádány do čtyř samostatných modulů. Tento typ baterie se ale začne vyrábět až koncem letošního roku.

Prozatím Tesla vyrábí větší, 74kWh baterii. Ta obsahuje 4416 článků, v jedné cihle je jich tam 46, moduly opět čtyři.

Redaktoři magazínu Electrek.co si všímají, že v architektuře baterií elektromobilů Tesla Model 3 a Tesla Model S/Tesla Model X jsou zásadní rozdíly. Např. nejnovější 100kWh baterie pro S/X obsahuje 8256 článků formátu 18650 v 16 modulech.

Tesla také dříve experimentovala s možností rychlé výměny baterie ve výměnných stanicích a Model S/X na to připravila. Ne tak Model 3, u kterého rychlá výměna baterií nepřipadá v úvahu.

Zároveň baterie Modelu 3 nemá externí topné těleso, které pomáhá baterii zahřát na optimální teplotu v případě mrazů. V Modelu 3 toto zastane elektromotor, který si auto dokáže „na neutrál“ samo spustit např. při nabíjení.

40 Comments on “Baterie elektromobilu Tesla Model 3 odhalena v detailech”

  1. Včera jsem se stavil ve Vestci, docela to tam postoupilo,
    Včera jsem se stavil ve Vestci, docela to tam postoupilo, teď se asi bude čekat na nabíječky DC CHaDEMO a CCS (doufám 🙂 ) Tedy klasika co jsem říkal, 8 stojanů Tesla a 3 stojany pro ostatní auta. Myslím, že s předváděcím centrem Tesla a motorestem vedle nabíjecích stanic to bude důstojný stánek u Prahy, kde se může člověk v pohodlí rozptýlit u kávay, notebooku a najíst se.

    http://www.imgup.cz/images/2017/08/28/IMG_20170827_1035297.png

  2. k tomu spôsobu „kúrennia“ – v bojovom vozidle potrebovali
    k tomu spôsobu „kúrennia“ – v bojovom vozidle potrebovali zohrievať „vzdialené pracovisko“, nechcelo sa im ťahať hrubé drôty, mali v blízkosti hydraulické potrubie (stále pod tlakom), tak pripojili hydromotor spriahnutý s autom. alternátorom, ktorý „poháňal“ tri špirály. A BOLO TEPLO!

        1. Rozlišoval bych mezi slovesem „nabízet“ a „těšit se“
          Rozlišoval bych mezi slovesem „nabízet“ a „těšit se“ 😉
          Skutečně asi nabízejí k prodeji jen ty s uvedenou cenou…
          Moc mě zaujala titulní fotka Opelu Ampera-e, mrkněte, co jsem jim napsal do diskuze a co mi odpověděli 🙂
          Trošku mě zaráží, že 2 dny zatím nestačily na zaútočení klávesou delete na titulní obrázek a posunout na jeho místo některý z těch správných 😀

          Ale až/jestli u těch všech doplní ceny, bude to zajímavé srovnání.

    1. Z uvedených info to vyzerá že je to tak..2976 článkov po
      Z uvedených info to vyzerá že je to tak..2976 článkov po 31 v module dáva 96 modulov po 4,2V (max.napätie) 4,2V *96 – max.napätie batérie 403,2V. Ak je 50kwh udávaná celková kapacita vychádza to 50000/2976- 16,85 Wh v jednom článku. To pri nominálnom napätí 3,6-3,7V dáva kapacitu článku 2170 na cca 4500-4700mAh.Ak je udávaná kapacita 50kWh len využitelná a celková je povedzme 55kWh tak jeden článok má 4950mAh až 5170mAh.
      Takže tesla len zmenšila počet článkov a spojov ale žiaden posun v kapacite na jednotku objemu a váhy asi nenastal.

        1. Kapacita je daná tým výpočtom..čiže žiaden posun v
          Kapacita je daná tým výpočtom..čiže žiaden posun v kapacite na objem a váhu nenastal. Tá kapacite je +/- väčšia o toľko percent o koľko je väčší článok 2170 od článku 18650.
          Tak ako nenastal žiaden posun v hustote energie pri batérii bmwi3, iba namiesto zastaralej batérie v prvej verzii použili články moderné, ktoré však stále zaostávajú za riešením 18650/2170.
          Ja sa len snažím poprieť tvrdenie že kapacita li batéríí rastie tempom +5% za rok. Nič také nenastáva a od roku 2012 sme sa v podstate nikam neposunuli.
          Zároveň tvrdím že už dnešné batérie stačia pre elektromobily, jediné čo je ešte mimo je cena!

      1. Tady je problém zakopán v tom že Tesla dosud nezveřejnila
        Tady je problém zakopán v tom že Tesla dosud nezveřejnila konkrétní kapacitu ať už využitelnou, nebo skutečnou, všechny vyjádření jsou typu „okolo“. Ono se již chvilku mluví o tom, že Tesla už označovat modely podle kapacity baterie snad ani nechce. Tudíž skutečná kapacita LR baterie se dostala na svět až z testovacího protokolu EPA a ta kapacita je 230Ah. Takže články jsou opravdu 5Ah a tím pádem celková kapacita LR baterie je cca 80kWh.

        Mimochodem německá společnost BMZ má již 21700 články s kapacitou 5Ah rovněž ve výrobě, takže tím se jen potvrzuje že Tesla opět nemá v ruce žádný zázrak, ale opět „jen“ použila nejlepší snadno dostupnou technologii tak jako tomu bylo už u 85kWh i 90kWh baterie.

    1. Podla zdroja clanku sa Tesla rozhodla vyhodit ohrievac baterii
      Podla zdroja clanku sa Tesla rozhodla vyhodit ohrievac baterii a miesto neho sa budu baterie ohrievat len teplom z pohonu a to aj v pripade ze auto stoji. Riadiaca jednotka vysle signal do invertora aby sa zapol a posielal prud cez motor pre produkciu tepla, pricom sa motor nerozbehne, t.j. nulove otacky.

      1. Zajímavé, no když bude motor zabržděn, tak se veškerá
        Zajímavé, no když bude motor zabržděn, tak se veškerá energie přemění v teplo. Ale životnosti motoru to nepřidá, nehledě na to, že zbytečně zahřeju hmotu motoru… Malé topné tělísko by fungovalo rychleji… Asi toho moc nevíme jak je to tam udělané…

                1. Podle mě používají motor jako přímotop. Jednoduše se
                  Podle mě používají motor jako přímotop. Jednoduše se pouští do vinutí zabržděného motoru (ve zkratu) proud a tím proudí chladicí kapalina, která pak ohřívá baterie.

                2. Když se do vinutí motoru pustí stejnosměrný proud(to
                  Když se do vinutí motoru pustí stejnosměrný proud(to invertor umí), tak se nevyvíjí kroutící moment ale jen teplo.

                3. Ok, v podstatě říkáte to samé, jen jste mne doplnil.
                  Ok, v podstatě říkáte to samé, jen jste mne doplnil. Díky.

                4. Ještě maličkost. Snaha o zlepšení účinnosti elmotoru
                  Ještě maličkost. Snaha o zlepšení účinnosti elmotoru vede výrobce ke konstrukci s co nejmenší vzduchovou mezerou mezi rotorem a statorem. Takže předehřátí motoru před tím než se roztočí může v konečném důsledku znamenat menší vzduchovou mezeru a tím i malinko vyšší účinnost.

                5. Ale zase si předehřátím motoru malinkato zkrátíte dobu
                  Ale zase si předehřátím motoru malinkato zkrátíte dobu jeho možného přetěžování.

Napsat komentář