Magazínu Electrek.co se podařilo dostat k podrobným informacím a nákresům nové baterie elektromobilu Tesla Model 3. Proti Model S/Model X obsahuje např. výrazně nižší počet modulů.
foto: Tesla
Elektromobil Tesla Model 3 se bude dodávat ve dvou kapacitních verzích, a to s baterií 50 kWh a 74 kWh. První se skládá z 2976 bateriových článků formátu 2170.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla Model 3: více oceli, méně hliníku
Z každých 31 článků se vytvoří jedna „cihla“ a tyto cihly jsou uspořádány do čtyř samostatných modulů. Tento typ baterie se ale začne vyrábět až koncem letošního roku.
Prozatím Tesla vyrábí větší, 74kWh baterii. Ta obsahuje 4416 článků, v jedné cihle je jich tam 46, moduly opět čtyři.
Redaktoři magazínu Electrek.co si všímají, že v architektuře baterií elektromobilů Tesla Model 3 a Tesla Model S/Tesla Model X jsou zásadní rozdíly. Např. nejnovější 100kWh baterie pro S/X obsahuje 8256 článků formátu 18650 v 16 modulech.
Tesla také dříve experimentovala s možností rychlé výměny baterie ve výměnných stanicích a Model S/X na to připravila. Ne tak Model 3, u kterého rychlá výměna baterií nepřipadá v úvahu.
Zároveň baterie Modelu 3 nemá externí topné těleso, které pomáhá baterii zahřát na optimální teplotu v případě mrazů. V Modelu 3 toto zastane elektromotor, který si auto dokáže „na neutrál“ samo spustit např. při nabíjení.
Včera jsem se stavil ve Vestci, docela to tam postoupilo,
Včera jsem se stavil ve Vestci, docela to tam postoupilo, teď se asi bude čekat na nabíječky DC CHaDEMO a CCS (doufám 🙂 ) Tedy klasika co jsem říkal, 8 stojanů Tesla a 3 stojany pro ostatní auta. Myslím, že s předváděcím centrem Tesla a motorestem vedle nabíjecích stanic to bude důstojný stánek u Prahy, kde se může člověk v pohodlí rozptýlit u kávay, notebooku a najíst se.
http://www.imgup.cz/images/2017/08/28/IMG_20170827_1035297.png
off
Bjorn se píchnul s notebůkem přes CAN bus do baterky
off
Bjorn se píchnul s notebůkem přes CAN bus do baterky jeho rozklíženýho Xka a koumaj zda je baterka opravdu rozbalancovaná.
https://www.youtube.com/watch?v=F3tF0i98MpI
k tomu spôsobu „kúrennia“ – v bojovom vozidle potrebovali
k tomu spôsobu „kúrennia“ – v bojovom vozidle potrebovali zohrievať „vzdialené pracovisko“, nechcelo sa im ťahať hrubé drôty, mali v blízkosti hydraulické potrubie (stále pod tlakom), tak pripojili hydromotor spriahnutý s autom. alternátorom, ktorý „poháňal“ tri špirály. A BOLO TEPLO!
sáákra tady to ale frčí 😉
alza.cz/nissan-leaf-d5092180.htm
sáákra tady to ale frčí 😉
alza.cz/nissan-leaf-d5092180.htm
Hlavně se mi líbí, jak tam maj pod Leafem napsáno
Hlavně se mi líbí, jak tam maj pod Leafem napsáno „Klíčové vlastnosti elektromobilu Kia Soul EV“ :-)))))))))))))
„Karbonová střecha“ – odkdy? To slyším poprvé.
A taky nabízej
Dodávku Nissan E-NV
A taky nabízej
Dodávku Nissan E-NV 200
Amperu-e
iOn
e-up!
Soul
a kombíka BYD-e6!
A k tomu německé e.Go life, Tazzari, Yogomo, Aixam nebo prase skůtra Čezetu 🙂
Rozlišoval bych mezi slovesem „nabízet“ a „těšit se“
Rozlišoval bych mezi slovesem „nabízet“ a „těšit se“ 😉
Skutečně asi nabízejí k prodeji jen ty s uvedenou cenou…
Moc mě zaujala titulní fotka Opelu Ampera-e, mrkněte, co jsem jim napsal do diskuze a co mi odpověděli 🙂
Trošku mě zaráží, že 2 dny zatím nestačily na zaútočení klávesou delete na titulní obrázek a posunout na jeho místo některý z těch správných 😀
Ale až/jestli u těch všech doplní ceny, bude to zajímavé srovnání.
jj berou to tam hákem ctrl+c / v
:))))
jj berou to tam hákem ctrl+c / v
:))))
clanek krasne ukazuje jak se stava elektromobil diky
clanek krasne ukazuje jak se stava elektromobil diky nedokonalosti baterie slozitym strojem. a take krasne ukazuje, ze elektromobily maji jeste hodny kus vyvoje pred sebou na to, aby se stali realnou alternativou pro masy.
Mě to zase tak složité nepřijde. Co je složitého na
Mě to zase tak složité nepřijde. Co je složitého na ohřívání baterie?
Zase si mu skočil na návnadu.
Zase si mu skočil na návnadu.
Zatimco auta se spalovacim motorem jsou (obzvlaste v dnesni
Zatimco auta se spalovacim motorem jsou (obzvlaste v dnesni dobe) jednoduchost sama.
Budete prekvapen jak to pujde rychle.
Zasek se ti gramofón.
Zasek se ti gramofón.
gramofón je v poriadku, to ihla preskakuje v drážke.
gramofón je v poriadku, to ihla preskakuje v drážke. analógové zariadenie sa zacyklilo!
Spis se ukazuje kdo je tu debil 🙂
Spis se ukazuje kdo je tu debil 🙂
A těch 31 článků má společný balancér? Tedy 31
A těch 31 článků má společný balancér? Tedy 31 článků je nejmenší sledovaná jednotka.
Z uvedených info to vyzerá že je to tak..2976 článkov po
Z uvedených info to vyzerá že je to tak..2976 článkov po 31 v module dáva 96 modulov po 4,2V (max.napätie) 4,2V *96 – max.napätie batérie 403,2V. Ak je 50kwh udávaná celková kapacita vychádza to 50000/2976- 16,85 Wh v jednom článku. To pri nominálnom napätí 3,6-3,7V dáva kapacitu článku 2170 na cca 4500-4700mAh.Ak je udávaná kapacita 50kWh len využitelná a celková je povedzme 55kWh tak jeden článok má 4950mAh až 5170mAh.
Takže tesla len zmenšila počet článkov a spojov ale žiaden posun v kapacite na jednotku objemu a váhy asi nenastal.
Ta větší baterie má celkovou kapacitu 81,3 kWh a
Ta větší baterie má celkovou kapacitu 81,3 kWh a využitelnou 75 kWh. Co se týče kapacity, to ví bůh.
Kapacita je daná tým výpočtom..čiže žiaden posun v
Kapacita je daná tým výpočtom..čiže žiaden posun v kapacite na objem a váhu nenastal. Tá kapacite je +/- väčšia o toľko percent o koľko je väčší článok 2170 od článku 18650.
Tak ako nenastal žiaden posun v hustote energie pri batérii bmwi3, iba namiesto zastaralej batérie v prvej verzii použili články moderné, ktoré však stále zaostávajú za riešením 18650/2170.
Ja sa len snažím poprieť tvrdenie že kapacita li batéríí rastie tempom +5% za rok. Nič také nenastáva a od roku 2012 sme sa v podstate nikam neposunuli.
Zároveň tvrdím že už dnešné batérie stačia pre elektromobily, jediné čo je ešte mimo je cena!
Tady je problém zakopán v tom že Tesla dosud nezveřejnila
Tady je problém zakopán v tom že Tesla dosud nezveřejnila konkrétní kapacitu ať už využitelnou, nebo skutečnou, všechny vyjádření jsou typu „okolo“. Ono se již chvilku mluví o tom, že Tesla už označovat modely podle kapacity baterie snad ani nechce. Tudíž skutečná kapacita LR baterie se dostala na svět až z testovacího protokolu EPA a ta kapacita je 230Ah. Takže články jsou opravdu 5Ah a tím pádem celková kapacita LR baterie je cca 80kWh.
Mimochodem německá společnost BMZ má již 21700 články s kapacitou 5Ah rovněž ve výrobě, takže tím se jen potvrzuje že Tesla opět nemá v ruce žádný zázrak, ale opět „jen“ použila nejlepší snadno dostupnou technologii tak jako tomu bylo už u 85kWh i 90kWh baterie.
Jako, že motor ohřívá baterií?
Jako, že motor ohřívá baterií?
Podla zdroja clanku sa Tesla rozhodla vyhodit ohrievac baterii
Podla zdroja clanku sa Tesla rozhodla vyhodit ohrievac baterii a miesto neho sa budu baterie ohrievat len teplom z pohonu a to aj v pripade ze auto stoji. Riadiaca jednotka vysle signal do invertora aby sa zapol a posielal prud cez motor pre produkciu tepla, pricom sa motor nerozbehne, t.j. nulove otacky.
Zajímavé, no když bude motor zabržděn, tak se veškerá
Zajímavé, no když bude motor zabržděn, tak se veškerá energie přemění v teplo. Ale životnosti motoru to nepřidá, nehledě na to, že zbytečně zahřeju hmotu motoru… Malé topné tělísko by fungovalo rychleji… Asi toho moc nevíme jak je to tam udělané…
To jo, víme prd. Ale je smutný, že se baterka musí
To jo, víme prd. Ale je smutný, že se baterka musí ohřívat. Taky je smutný, že se musí chladit. Snad se to s vývojem technologií zlepší.
i rakovina se musí ohřívat, tam je to dokonce mnohem
i rakovina se musí ohřívat, tam je to dokonce mnohem nebezpečnější točit na studený motor, tedy EV i v tomto posun mílovými kroky vpřed, tam stačí křivka povolených otáček dle teploty a řidič se nemusí o nic starat
No to je fakt, že u spalováků to je schované v té jejich
No to je fakt, že u spalováků to je schované v té jejich celkové mrzké účinnosti. V zimě se mi diesel zahřeje až po sakra hodně kilometrech. 🙁
Takže motor se zahřeje a kolem něj proudí
Takže motor se zahřeje a kolem něj proudí chladící/ohřívací kapalina a ta pak ohřeje baterku, nebo jak to fyzicky funguje?
Podle mě používají motor jako přímotop. Jednoduše se
Podle mě používají motor jako přímotop. Jednoduše se pouští do vinutí zabržděného motoru (ve zkratu) proud a tím proudí chladicí kapalina, která pak ohřívá baterie.
Když se do vinutí motoru pustí stejnosměrný proud(to
Když se do vinutí motoru pustí stejnosměrný proud(to invertor umí), tak se nevyvíjí kroutící moment ale jen teplo.
Ok, v podstatě říkáte to samé, jen jste mne doplnil.
Ok, v podstatě říkáte to samé, jen jste mne doplnil. Díky.
Ještě maličkost. Snaha o zlepšení účinnosti elmotoru
Ještě maličkost. Snaha o zlepšení účinnosti elmotoru vede výrobce ke konstrukci s co nejmenší vzduchovou mezerou mezi rotorem a statorem. Takže předehřátí motoru před tím než se roztočí může v konečném důsledku znamenat menší vzduchovou mezeru a tím i malinko vyšší účinnost.
Ale zase si předehřátím motoru malinkato zkrátíte dobu
Ale zase si předehřátím motoru malinkato zkrátíte dobu jeho možného přetěžování.
U kapacity baterie jde o jednotku kWh, nikoli kW, v tom se
U kapacity baterie jde o jednotku kWh, nikoli kW, v tom se často chybuje 🙂
veľmi často sa v tom chybuje. Ovšem práve na stránkach
veľmi často sa v tom chybuje. Ovšem práve na stránkach hybrid.cz je to zarážaúce !
Tak sem nelez, když Ti to vadí ! Nikoho Tvé hloupé
Tak sem nelez, když Ti to vadí ! Nikoho Tvé hloupé připomínky nezajímají, pane Bezchybný…
ale vidím, že teba to zaujíma, som rád že som natrafil na
ale vidím, že teba to zaujíma, som rád že som natrafil na niekoho, koho to zaujíma. Stránky, ktoré robia osvetu by ju mali robiť správne , hold východná európa.
a navyše môj komentár padol na úrodnú pôdu, text bol
a navyše môj komentár padol na úrodnú pôdu, text bol opravený, tak si o sebe nemysli , že si pupok sveta. pokora.
Ale ano, pane kolego, zajimaji..a dost..
Ale ano, pane kolego, zajimaji..a dost..
Překlep, omlouváme se.
Překlep, omlouváme se.
V pohodě, stane se, ale ještě jeden výskyt unikl „74kW
V pohodě, stane se, ale ještě jeden výskyt unikl „74kW baterii. Ta obsahuje 4416 článků“