Ve Florencii jezdí 70 nových elektrických taxíků Nissan Leaf

Italská Florencie vyhlásila 70 nových licencí na provoz elektrických vozů taxi. Všechno to budou elektromobily Nissan Leaf.

Elektromobily Nissan Leaf jako vozy taxislužby ve Florencii
foto: Nissan

Italská energetická společnost Enel vybuduje ve Florencii šest nových rychlonabíječek. Zakoupené elektromobily jsou ostatně speciální „Nissan Leaf Enel Edition“. Mimo jiné obsahuje wi-fi hotspot až pro 8 zařízení.

V přípravě na příchod nové generace elektromobilu Nissan Leaf nabízejí dealeři Nissanu po celém světě na současnou generaci tohoto elektrického auta velmi zajímavé slevy.

Japonská automobilka Nissan má u provozovatelů taxislužeb po celém světě čím dál tím větší úspěch. A to jak s elektromobily Nissan Leaf, tak i Nissan e-NV200.

Elektromobily jako taxi se osvědčily prakticky všude. V Madridu jezdí 110 elektromobilů Leaf, v Budapešti či Estonsku jsou to další desítky. V Nizozemsku jich jezdí přes 200. V Brně zatím jezdí elektrotaxík jen jeden.

Zkušenosti uživatelů svědčí o tom, že elektromobily Nissan jako taxi jsou držáky – jeden britský provozovatel s ním spokojeně najel už přes 160 000 km. Jiný ho označuje za tiskárnu na peníze“. Ve Vídni plánují mít celkem 250 elektromobilů Nissan jako taxi.

tisková zpráva

34 Comments on “Ve Florencii jezdí 70 nových elektrických taxíků Nissan Leaf”

  1. No myslím si, že Florencia nemá na Kyjev, v ktorom jazdí
    No myslím si, že Florencia nemá na Kyjev, v ktorom jazdí 150 !!! Taxíkov Nissan Leaf jednej súkromnej taxislužby, ktorej majiteľkou je žena. Aj keď patria k najdrahším, na nedostatok pasažierov sa nemôžu sťažovať. Na zabezpečenie bezproblémovej prevádzky majú svoju vlastnú sieť DC nabíjacích staníc, ktoré nie sú nikdy prázdne.

        1. Keď pôjdeš do Kyjeva, tak na tieto elektrické taxíky
          Keď pôjdeš do Kyjeva, tak na tieto elektrické taxíky narazíš na každom kroku. Keď som bol v Kyjeve, nejako som si neuvedomil urobiť si nejaké foto alebo bližšie info o týchto taxíkoch. Ale až tam vycestujete, myslím, že na nich narazíte bez problémov.

  2. Enel je banda buzerontu, stejných jako naši kokonuti EON
    Enel je banda buzerontu, stejných jako naši kokonuti EON !
    Stránky věnované elektromobilitě slabé, žádnou help line. Je to lokální obchodník s elektřinou, většina pomalých nabíječek je nefunkční, ty co jsem navštívil všechny ! Jinak nechápu proč tito trollové používají na svých pomalých nabíječkách konektor typ 3, 3a, 3b, 3c. Tyto konektory se 20 roku nepoužívají ! Kdysi je měli Renault a Peugeot-Citroen, ale moc se to neujalo. Mennekes neznají, spíše znát nechtějí mám pocit, že těch pár nabíječek co mají postavili jen naoko. Jejich dreky nemají ani servis, jeden pán mi říkal, že už jim píše 3 roky aby nabíječku před obchodňákem opravili, že ji občas chce nějaká Tesla použít. Prostě stejný hovada jako náš EON. Lituji ty taxikáře, umím se vžít do jejich situace. Rozvody elektřiny v Itálii jsou technicky slabé a zaostalé, málokde zásuvky dodají 3,6 kW a koupít Nissan s 3kW nabijeckou je nesmysl a silnější je nepoužitelná.
    Osobně mi Enel a zážitky z cestování elektromobilem v Itálii zkazili část dovolené a mít v Itálii elektromobil, vykucham z něj baterie a dám ho do šrotu. Jsem srdcem i duší elektromobilista, ale tohle můj postoj k elektromobilitě celkově změnilo a potvrdilo, že jediný použitelný elektromobil je Tesla a dokud ostatní nebudou mít baterií 100kWh a síť bezplatného dobíjení supercharger tak ať se na to vykašlou a přestanou ty sracky vyrábět, lidi to uvádí do nepříjemných situaci.

  3. Ve Florencii jsem byl předevčírem, nabíječka stojí na
    Ve Florencii jsem byl předevčírem, nabíječka stojí na náměstí téměř rok a je poznat, že ji nikdo nepoužívá a konektory jsou ještě od vazelíny. Je to obrovská nerezová almara ChadeMo + CCS + AC 50kW + AC 22 kW. Ano skutečně má 2x AC. Dle recepčního z hotelu před kterým nabíječka stojí tam nikdy žádné auto neviděl nabíjet. Vlastně jsem v Itálii mimo 3 Tesel žádný jiný emobil nepotkal. Na nabíječce má Enel logo s nápisem ,,co financed eu a zapojeno do sítě TNT,,. Nabíječka je zamčena a nepřijme žádnou kartu co známe. Zkusil jsem jich asi 10 a bere jen ENEL. Nechápu proč ji nedají free, když v Itálii nejezdí elektromobily tak by je elektřina tolik nestála a to TNT jen někde opsali a ani nevědí co to znamená, kokonuti Enel. Moc mne naštvali, potřeboval jsem nutně dobíjet, 3ti den jsem na trase 500 km dobijel 220V 3,6 kW. Mít u sebe sekeru tak bych jim tu kraksnu vytunil ! Buzici z Enelu, ve Španělsku mají taky tyto Rakouské almary, ale na každé je v ní čtečka platebních karet.

    1. že Makarómi nepodporují emobilitu bude tím, že ten jejich
      že Makarómi nepodporují emobilitu bude tím, že ten jejich ferda předseda Fiatu národního hrdiny makarónskýho šolichu prohlásil at si lidi nekupuji elektromobily že ho to stojí prachy. A otevřeně je přeci s Chrajslerem proti emobilismu obecně. Makaróni jsou od Musoliniho pošahaně fanaticky nacionální národ takže táhnou za špagát s Fiatem. Dobíječky mají jen díky EU dotacím. A že neumějí udělat si ani eletrický vedení svědčí o jejich neschopnosti makat obecně. Půlka Itálie je v krachu ze kterýho se nemuze dostat – official prohlášeno

      investicniweb.cz/2014-8-27-pod-poklickou-zadluzeni-italie-jako-realna-hrozba-pro-eurozonu/

      investicniweb.cz/2014-10-1-recept-na-problemy-italie-pryc-s-eurem/

      ještě nedávno se reálně mluvilo o odtržení severní itálie jako záchranu €jra

      zahranicni.eurozpravy.cz/eu/89909-rozpadne-se-italie-v-benatkach-sili-separatisticke-tendence/

      Takže když si puspíme Mandolínu uvidíme jak ty kuci Makarónský umí hezky zpívat, taky pucoval červený férka to by jim šlo, ale budovat energetickou síť neumí, co nse dá dělat 😉

  4. Tak nevím pánově jak ty taxikáře naverbovali a co jim
    Tak nevím pánově jak ty taxikáře naverbovali a co jim naslibovli, ale šťastní asi nebudou. Itálie není elektromobilitě vůbec nakloněna a tvrdí to i na centrále Nissan v Miláně a sami Italové říkají, že co není na benzín nemají rádi. Najel jsem v Itálii toto léto pár tisíc elektromobilnich km, ale takové peklo jsem nezažil nikde. Na všech benzinkách kde jsem požádal o elektřinu mne odmítli a na jedné chytil majitele amok a vyhodil mne. Nabíječky jsou všude uzamčeny, často dlouhodobě polámané a i v Nissan je potřeba jakousi kartu.

  5. V Praze jezdí taky jeden. Je můj. Jezdím pro Liftago.
    V Praze jezdí taky jeden. Je můj. Jezdím pro Liftago. Tiskárna na peníze to ale není… To už bych měl Teslu 🙂 . Leaf je na taxikaření slušnej, jen to nabíjení, mám jen 24kWh a v zimě to je sakra znát…. Kdyby šla baterka vyměnit za větší, to by bylo super. Jsem zvědav na nového Leafa, ale zatím to spíš vidím na Teslu Model 3…. Ale třeba Leaf 2 překvapí a vyhraje…

        1. Jak se dívám na ten ceník jízdného, tak to je dobrá
          Jak se dívám na ten ceník jízdného, tak to je dobrá tiskárna na peníze.
          Auto se dá pořídit s dotací nás všech, provoz zdarma (nabíjení doma) nebo za minimální měsíční paušál nabíjení u Čezu, žádné náklady na servis, minimální povinné ručení a poplatky (zase na úkor nás všech).
          Prostě bomba, jen se divím, že tato vozidla nepoužívají všichni taxikáři v ČR. Auto by se jim zaplatilo za necelý rok provozu a vše ostatní by šlo do nich. Pěkná rejža (nebo vývar)! Holt každé má svoje.

          1. Tak dotaci od nás všech jsem nedostal, protože Praha je z
            Tak dotaci od nás všech jsem nedostal, protože Praha je z dotací vyloučena. Provoz zdarma – to jako myslíte, že mám elektriku zdarma? Ano, je to výrazně levnější jak benzín, ale zase to bohatě vykompenzuje cena auta. A co se týče ČEZu, tak když se hoooodně snažím (tedy 2x denně nabíjím u stojanu, doma přes noc), tak propálím maximálně 1000Kč (beru 2 Kč za kWh jako mám doma při nočním tarifu), takže měsíčně díky ČEZu ušetřím 450Kč max, reálně tak 200. Povinné ručení je výhodné, to jo, za Leafa 1000Kč, ale jako taxikář platím 5000. Havarijní je také pro taxikáře výrazně dražší, cca 2x. A obecně havarijní na elektro auta je dražší, což vychází z vyšší pořizovací ceny. Nicméně když je to dle Vás taková bomba, nikdo Vám nebrání aby jste si auto za dotace nás všech taky koupil…. Ale aby to nevypadalo že si stěžuji, toho, že jsem začal taxikařit s Leafem, nelituji. Naopak si užívám jízdu. Jen to nabíjení… A právě dojezd je asi to hlavní proč jsem v Praze vlk samotář…

            1. Tak vidíte. Kdyby jste si na dluh koupil Teslu S, tak by jste
              Tak vidíte. Kdyby jste si na dluh koupil Teslu S, tak by jste těch stání na nabíječkách přes den měl nula – tím by jste měl víc rit, a taky větší vývar, ze kterého by jste tu teslu splácel.
              A to je tedy zajímavé, když se taxikářům nevyplatí pro jejich podnikání EV – zvláště když účtují svým pasažérům stejné ceny jízdného, jako spalováci – tak jak se potom EV může vyplatit (tak jak zde osazenstvo stále dokola píše) normálnímu člověku, používajícímu EV k nepodnikání a v běžném denním provozu. Jaká je tedy pravda?

              1. Jak prosté, rozdíl na km je cca 2 Kč ve prospěch elektro.
                Jak prosté, rozdíl na km je cca 2 Kč ve prospěch elektro. Znamená to tedy, že buď jezdím za stejnou cenu jako spalovák, tedy cca 2 Kč splácím rozdíl v ceně, nebo dám cenu o 2Kč nižší a dotuji rozdíl ceny auta ze svého….
                A Teslu S jsem chtěl, bohužel mi na ní nikde nedají úvěr, protože banka osobní auto nebere jako pracovní nástroj, tedy vůbec ji nezajímá můj hrubý příjem (ve kterém je právě to co platím za auto), ale můj čistý příjem a proto mi zkrátka nepůjčí…). Tedy defacto dle banky musím být schopen uživit 2 auta, a tolik si jako taxikář opravdu nevydělám….. A mimochodem ani banku nezajímá, že s Teslou S bych měl určitě vyšší obrat než s Leafem (menší prostoje, vyšší cena za km obdobně jako Mercedes nejezdí za cenu Octavie).
                Takže si počkám na Teslu 3 nebo Leaf 2 (a popravdě zatím vsázím spíš na tu Teslu).

                1. S několika taxikáři jsem tohle téma probíral a řekl mi
                  S několika taxikáři jsem tohle téma probíral a řekl mi úplně to samé co vy píšete. Někteří lidé si tady z těch místních příspěvků vyčetli, že vlastně auto je skoro zdarma ježdění je zdarma servis je zdarma takže stačí koupit 100 kusů Tesla S, udělat taxislužbu a vydělávat miliony.

                2. A proč by to nemohla být pravda? Vždyť do zdejší
                  A proč by to nemohla být pravda? Vždyť do zdejší kašpaři stále dokola píší a opakují – navíc napadají ty, kteří jim odporují. Tak to tak je a hotovo. Je potřeba se na tomto fóru s tím vyrovnat.

                3. To, že se vyšší cena za elektroauto časem vrátí je
                  To, že se vyšší cena za elektroauto časem vrátí je pravda, teda pokud najedete aspoň 40tisíc ročně, sám mohu potvrdit, ale nemohu dát nižší cenu za jízdné…. Je to pochopitelné?

    1. Pokud jezdite v rajonu s rychlonabijeckami CEZ a mate chip za
      Pokud jezdite v rajonu s rychlonabijeckami CEZ a mate chip za 500 kc/mesic, tak by to mela byt tiskarna na prachy. Kolik placenych kilometru najezdi takovy taxik v Praze denne? Za kazdych 100 km se usetri minimalne 200 kc za benzin/naftu a jeste k tomu skoro zadne opravy a servis.

      1. I když nabíjím doma, bez ČEZu bych se samozřejmě
        I když nabíjím doma, bez ČEZu bych se samozřejmě neobešel. Tak že ano, náklady na palivo mám výrazně menší, ale zase na druhou stranu určitej mrtvej čas strávím na nabíječkách na které také musím dojet a občas musím nějakou zakázku odmítnout neboť bych už nedojel… A kdyby to bylo tak super, tak bych v Praze nebyl s Leafem sám. Nicméně nestěžuji si, jen vím že kdybych měl dojezd alespoň 250km i v zimě tak by to byla bomba a ani bych na ČEZ nejezdil… Mimochodem příští rok prý paušál ČEZu skončí, a vůbec bych se nedivil, kdyby mě vyšel km dráž než u benzínu, ale to už je jiný příběh… Jak říkám, Tesla 3 nebo Leaf 2 to jistí… Nyní jsem v područí ČEZu…

Napsat komentář