U Prahy roste druhý český Tesla Supercharger s 10 stojany

Dlouho očekávaná druhá česká nabíječka Tesla Supercharger ve Vestci u Prahy konečně dostává reálné obrysy. Nabídne až 10 stojanů.

Na Vídeňské ulici ve Vestce u Prahy už finišuje stavba v pořadí druhého českého Superchargeru
foto: Filip Novák, se svolením

Že na jižní okraji Prahy vyroste nabíjecí stanice Tesla Supercharger už nějakou dobu víme. Víme také, že stavba se neobešla bez problémů. Titul „první český Supercharger“ tak získala už před rokem velká nabíjecí stanice v Humpolec-Vystrkov.

Všímavý čtenář Filip Novák nás ale upozornil, že na místě se v posledních dnech objevily skelety pro 8 až 10 stojanů a vypadá to na brzké dokončení nabíječky.

Tesla má letos v plánu zásadní expanzi své sítě nabíjecích stanic Supercharger. Jedním z hlavních důvodů pro ni je rozjezd výroby elektromobilu Tesla Model 3.

vlastní

102 Comments on “U Prahy roste druhý český Tesla Supercharger s 10 stojany”

  1. Asi to bude standardní počet, co staví v USA, tedy 8 kusů.
    Asi to bude standardní počet, co staví v USA, tedy 8 kusů. Jezdil jsem v Utahu, Idaho a Wyomingu, potkal jsem pouze 2 Tesly (S a X) v Idaho Falls, jinak na cestách v ostatních místech nula, zatímco ve městech se dá potkat Nissan Leaf a mimo města v hojném počtu nepřehlédnutelná Toyota Prius.

    Přemýšlel jsem o výhodnosti EV aut v USA a když jsem si spočítal, že převážná část aut na silnicích se pohybuje v rozmezí 20-35 tis USD a benzín stojí cca 15 Kč/litr, pak je jasné, že výhodnost EV je úplně někde jinde než v Evropě, tedy mnohem nižší. Když jsem viděl spotřebu u 2 litrového auta kolem 6 l/100km, se kterým jsem jezdil, tak vyjde cena paliva na 0,90 Kč/km a EV auto 0,40-0,60 Kč/km, tak ten rozdíl není nijak drastický a tedy vyšší kupní cena ten rozdíl snadno smázne. Uváděný Prius se nákladem na spotřebu a servis blíží EV autu. Proto EV aut potká řidič na silnicích v těchto státech opravdu velmi málo, řekl bych že Kalifornie je jedna z vyjímek.

          1. Cipísek zase po ránu vypil ostružinové víno:-)), je ale
            Cipísek zase po ránu vypil ostružinové víno:-)), je ale holý fakt že elektromobil obsahuje cca jen 20% součástek co spalovák, a v jednoduchosti je krása a poruch bude taky znatelně méně, hlavně aby pak servisy na EV nezvedly sazbu 5x až nebudou mít do čeho píchnout :-))

                1. Ja verim, ze to nekdo nekde rekl. Proto jsem to psal, ze ta
                  Ja verim, ze to nekdo nekde rekl. Proto jsem to psal, ze ta metrika (cemu rikame jeden dil) se da vybrat tak, aby vyslo cislo, jake se konkretnimu cloveku hodi do kramu. Osobne si myslim, ze at uz budeme u obou pocitat na urovni jednotlivych soucastek nebo na urovni konstrukcnich bloku, tak ten rozdil az takovy nebude (ve smyslu, ze treba polovina, ale ne petina).

                2. nicméně poruchovost spalovacího motoru s výfukovým
                  nicméně poruchovost spalovacího motoru s výfukovým systémem,lambda sondami,katalyzátorem vs elektromotor je nebe a dudy, analogii je možno pozorovat el sekačka na trávu vs benzínová sekačka na trávu, a to ta benzínová sekačka má do složitosti auta velmi velmi daleko

                3. S tou poruchovosti bych byl opatrny. Jednak zatim nikdo nedela
                  S tou poruchovosti bych byl opatrny. Jednak zatim nikdo nedela EV s naklady odrenymi na minimum („auto za 200k“), druhak mi prijde, ze u soucasnych aut se vetsinou se*e neco jineho nez samotny pohon.

                4. stačí zabrousit na fóra různých automobilových značek a
                  stačí zabrousit na fóra různých automobilových značek a tam si člověk udělá docela pěknou představu co všechno se na autech s.re, je to ale hororové čtení takže to moc nedoporučuji, já osobně se za auto skoro každý den modlím ať není poruchové :-)) a to stojí 95% času na parkovišti a stejně nemám 100% úspěšnost

                5. Souhlasím ve svém okolí mám tři elektrická auta a podle
                  Souhlasím ve svém okolí mám tři elektrická auta a podle majítelů jsou poruchová ,ale jsou spokojeni a jezdí v nich rádi hlavně z nadšení, u spalováku by to rozhodně netrpěli.

                  Sám jsem na Mievu nic za rok neřešil, naprostá spokojenost,ale
                  to už jsem někde na fóru četl, že to je držák.

                6. tak to tedy mě zajímá typ elektroauta a závada jooo, jinak
                  tak to tedy mě zajímá typ elektroauta a závada jooo, jinak je to jeden pán Luděk (bez ověření) kdoví jesi je to pán možná paní možná trol možna ani čech povídal :)))

                7. a keci, nejdřív si do programu nasypej data z daňových za
                  a keci, nejdřív si do programu nasypej data z daňových za všechny výdaje za servis popelnice i s palivem a až páááák co ti vyplivne cenu můžeš vykládat :)) ono se to totiž nezdá hochu, ale je to taaaak :)))

                8. Podle zaznamu servis 36 tisic, nafta cca 100 tisic za
                  Podle zaznamu servis 36 tisic, nafta cca 100 tisic za poslednich 7 let (auto kupovano s 250k na tachometru pred 10 lety).

                  Spokojeny?

                9. Elektroauta jsou (i pres tvrzeni nekterych automobilek jak na
                  Elektroauta jsou (i pres tvrzeni nekterych automobilek jak na nich tvrde makaji 70let) stale jeste v plenkach. Tesla je dokonce v plenkach jako cela automobilka.
                  Tedy srovnavat poruchovost ev, ktere jeste trapi detske nemoci s technologii, na ktere se skutecne ty desitky let tvrde maka uplne nejde.
                  Kdyz, ale z diskuze o servisnich nakladech vypustime poruchy a budeme mluvit jen o predepsanem servisu pak se asi shodneme, ze elktroauta nemusi menit:
                  olej, olejovy filtr, vzduchovy filtr, brzdove desticky, rozvody, filtry pevnych castic, spojky, vstriky atd.
                  Tedy nejsou potreba statistiky ze vzorku milionu aut abychom si domysleli, ze ten servis na ev bude patrne mnohem levnejsi a rozdil bude o to vetsi cim vetsi najezd.

                10. To je teoreticky pravda. Ale v praxi pak bude stačit, aby
                  To je teoreticky pravda. Ale v praxi pak bude stačit, aby Vám u Tesly rozbil kamínek přední okno a jste v tom za 1 350 UDS u Model S a ještě mohem víc u X. Samozřejmě můžete říct, že to pokryje pojistka, ale v její ceně to určitě zohledněné bude.

                  Případně oprava brzd po 100 tisíc km v ceně 100.000+ Kč je taky darda.

                  Nelze vyloučit, že u EV jiných značek to bude jinak, ale minimálně u Tesly vidím, že servis elektromobilu nemusí být nutně levnější.

                11. Tak na cenu predniho skla na Xko jsem se dotazoval jeste pred
                  Tak na cenu predniho skla na Xko jsem se dotazoval jeste pred objednanim auta, Videnaci to overovali az v Tilburgu (z cehoz plyne, ze ty skla asi nemeni tak casto…) a vysledek byl 1300eur vcetne vymeny. Nemyslim, ze treba na Mercedes v podobne cenove kategorii by to bylo jine.

                  Jak jste prisel na to ze, po 100tis. km je treba delat nejakou opravu brzd za vice nez 100tis. nechapu? Na brzdu slapu pouze, kdyz uplne zastavuji jinak vse (az na vyjimecne pripady kdy mi nekdo vlitne do leveho pruhu na dalnici necekane) odbrzdim rekuperaci. Uz pred vice nez pul rokem se psalo o Teslach, ktere maji po 200tis. mil brzdy stale puvodni a v bezvadnem stavu…

                  Jsem si jisty, ze ev jinych znacek budou mit predepsane servisni prohlidky, za ktere alespon neco zaplatite a jak je u jinych znacek zvykem budou jimi podminovat zaruku. Tesla ma prohlidky pouze doporucene a jejich absolvovani ci neabsolvovani nema na zaruku vliv.
                  Mimochodem za prvni tuto prohlidku pri, ktere mi vymenili kabinovy hepa filtr (coz je unikatni a patrne dost draha vec) mi uctovali 365eur. Zkuste se nekoho kdo jezdi ve spalovaku stejne cenove kategorie zeptat kolik platil za prvni „garancku“ jak tomu rikaji aby nenechali nikoho na pochybach, ze pokud ji vynecha je bez garance.

                12. to je pěkně drahý filtr, dělá asi čistý vzduch při
                  to je pěkně drahý filtr, dělá asi čistý vzduch při jízdě za dieslami bez dpf filtrů co? já vozím v autě sebou Groota a mám ten čistý vzduch zadarmo i bez toho hepa filtru, ale Vondrak to pořád nechápe a tvrdí mi toto – Znovu ti opakuju ze matka priroda ti na ty tvoje stromky zvysoka sere, ta se o sebe umi postarat sama.

                13. Ano Elon si zase vymyslel neco extra. Tvrdi, ze ten hepafiltr
                  Ano Elon si zase vymyslel neco extra. Tvrdi, ze ten hepafiltr vycisti vzduch jako na operacnim sale. Pravdou je, ze co jezdim Teslou tak jsem jeste z venku nezacitil zadny zapach, jak to obcas byva kdyz mijite praseci mrvou pohnojene pole nebo, pred vami funi stara V3ska.
                  Ta cena byla, ale za kompletni prohlidku ne jen ten filtr.

                14. Třeba Leaf má 96 článkú.
                  Třeba Leaf má 96 článkú.

              1. Počítat jednotlivé články v akumulátory jako jednotlivé
                Počítat jednotlivé články v akumulátory jako jednotlivé díly je podobně zcestné, jako počítat jako díly jednotlivé kuličky v ložiscích nebo jednotlivé rezistory v elektronice. Ta baterie se bere jako jeden díl a v případě, že tam cokoli odejde (článek, elektronika, stykač..) mění se jako celek.

                1. Když odejde článek a zbytek baterie je ještě
                  Když odejde článek a zbytek baterie je ještě slušný,nemění se celá baterie,ale blok sedmi až dvaceti článků (podle konstrukce baterie,značky auta).Nestačí sice jen vyměnit blok,musí se srovnat hladiny nabití celé baterie,což dá další dost zdlouhavou práci,ale dá se to a dělá se to.Když odejde elektronika a baterii to ještě nezničilo,mění se jen elektronika,když stykače (bývá jich 3-5),mění se jen stykač.Na japonských autech se to naštěstí skoro dělat nemusí,zkušenosti člověk nasbírá na amerických (Fisker).Na hybridech od Toyoty jdou měnit Ni-Mh články i samostatně,ale po deseti až patnácti letech,kdy začnou odcházet první nelze moc počítat s tím,že vyměním dva články a ostatní budou zase 15 let sloužit.Navíc tady je cena celé baterie okolo 40000,což je investice,kterou ostatní,hlavně dieseloví miláčci za 15let bez problémů schroupnou několikrát.

                2. srovnání nábojů v článcích dá práci? Na to jsi
                  srovnání nábojů v článcích dá práci? Na to jsi přišel kde? To že to trvá, neznamená že u toho musí někdo sedět a něco šroubovat. Ach jo.

                3. Prosím nešiřte bludy. Jde o to, jak se k tomu staví
                  Prosím nešiřte bludy. Jde o to, jak se k tomu staví výrobce a jeho značkové servisy a ne o kutilství nebo následný „repas“ vyřazeného akumulátoru někde v garáži. U Toyoty mají servisy vysloveně zakázanou jakoukoli manipulaci a akumulátorem kromě demontáže a výměny kus za kus (dle mých informací zatím v ČR jediný případ). Když měla Tesla problémy s vadnými stykači, které se občas svařily, měnil se opět celý akumulátor. O ostatní automobilky to budou mít úplně stejné. Ono to u moderních akumulátorů ani jinak nejde.

                4. Jsem přesvědčen,že žádné bludy nešířím.Bavíme li
                  Jsem přesvědčen,že žádné bludy nešířím.Bavíme li se konkrétně o Toyotě,nová baterie po vybalení z krabice neobsahuje ani stykače,ani BMS,ani teplotní čidla a pár dalších věcí,přestože to vše je v obalu baterie umístěno.Obě baterie(nová i stará)se musí rozebrat,všechny tyhle věci přeházet do nové,baterii zadeklovat a zamontovat do auta.Starou poslat na recyklaci.Například na Fiskeru stykače odchází stejně jako na Tesle,ale dodávají se jako samostatný díl,baterie se demontuje z vozu,rozebere,vadné stykače vymění.To,že Tesla z nějakého důvodu zezačátku měnila baterie úplně celé neznamená,že to je a bude pravidlo.

                5. Nevím, jestli zrovna Fisker je dobrý příklad. Tam se moc o
                  Nevím, jestli zrovna Fisker je dobrý příklad. Tam se moc o nějaké skutečné servisní síti nedá mluvit.

                  Jinak si ale dovedu představit, že značkové servisy budou měnit třeba stykače nebo celé desky BMS, nicméně to by znamenalo, že ty komponenty se kazí tak často, že se finančně víc vyplatí proškolit na to servisáky než občas vyměnit celou baterii kus za kus.

                  Každopádně já jsem reagoval na počítání článků u Tesly jako jednotlivých komponent, což nedává smysl, protože jednotlivě vyměnit nejdou. Maximálně tak po modulech, ale ani takový případ mi není znám.

                6. Já se přidávám k tomu co zde uvedl ctirad. Ono je třeba
                  Já se přidávám k tomu co zde uvedl ctirad. Ono je třeba si uvědomit že u HV komponent (cokoliv nad 60 VDC) je jedna věc zda-li je servis technicky možný (většinou to bývá i relativně snadné) a druhá věc je k tomu potřebná personální kvalifikace servisu, kterou vyžadují předpisy bezpečnosti práce. Pokud zůstaneme u nás tak dle současné legislativy pracovník servisu bez elektrotechnického vzdělání nezbytného k získání paragrafu 5 nebo 6 vyhlášky 50 na elektromobilu s HV baterií nemůže samostatně provádět v podstatě žádné opravy neb by se dopustil práce v blízkosti nebezpečného napětí.

                  Tuto přísnou podmínku je snaha legislativně zmírnit tak aby postačilo, že po té co kvalifikovaný pracovník vozidlo odborně deaktivuje a ověří jeho bezpečnost tak potom vlastní práce (včetně výměny baterie a HV komponent kus za kus = žádná oprava) již může provést pracovník bez kvalifikace. Následnou aktivaci a ověření opět musí provést kvalifikovaný pracovník. V každém případě ale baterii nikdy nemohl a ani nebude moc servisovat pracovník bez elektrotechnické kvalifikace!

                  To je ostatně důvod proč elektromobily dnes servisují jen vybrané servisy daných značek, které si stihly zajistit a mohou si dovolit zaplatit kvalifikovaný personál.

                  Tudíž osobně nevěřím v existenci jiného servisního postupu než že se baterie odešle (a to ještě ve speciálním přepravním obalu) zpět k výrobci a stejně tak že od výrobce dorazí nová baterie, kde všechny montážní úkony dnes provádí kvalifikovaný pracovník.

                7. Nissan mění jednotlivé články (slepenec 4 kusů).
                  Nissan mění jednotlivé články (slepenec 4 kusů). Ostatně na to má tu baterii tak uzpůsobenou. Navíc výměna kus za kus u baterie neznamená, že se ta baterie pak vyhodí…

                8. Mohu poprosit o zdroj této informace?
                  Mohu poprosit o zdroj této informace?

            1. hahahahha :))))) joo dneska si taky zlodějský servisy zvedly
              hahahahha :))))) joo dneska si taky zlodějský servisy zvedly ceny výměny olejů a co s tím?? vobjednáš na netu za 5 kilo, vyměníš sám a recyklaci ti zařídí zdarma obec v rámci daně. A na přepálený servisy?? srrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrvole a bez daně :)))))))

          2. dyt to tady vomíláme už roky ty srandisto ale to bys tady
            dyt to tady vomíláme už roky ty srandisto ale to bys tady musel být cooo. Tak bys taky chtěl na novým elektromobilu jako servisovat?? záruka 4/8 roků a dolejvá se tam jen do vostřikovače a za pár let plní klima jinak nic. Filtry? vymeníš za 5minut sám. Brzdy?? po 10ti letech nejdřív :)) tak povidej přeháněj !?

    1. Moc hezký, že maj levnej benzín, jenže ty vzdálenosti maj
      Moc hezký, že maj levnej benzín, jenže ty vzdálenosti maj vo dost delší a tudíž i o dost větší roční nájezdy. Nezle slintat nad americkou cenou benzínu a myslet si, že dojížděj do práce stejný pidivzdálenosti jako my v ČR. Zatímco Praha má předměstí někde v Úhřiněvsi či Jesenici oni ho mají až v Hradci Králové. A ten jejich Hradec, čili sousední město, je pak i násobně dál. A když jedete na výlet na vejkend tak počítejte i s 6 hodinovým řízením. Prostě se fakt projedete.
      Takže asi tak.

      1. Vzdálenosti jsou v USA sice velké, ale ne každý jezdí
        Vzdálenosti jsou v USA sice velké, ale ne každý jezdí denně 100 mil. Já jsem jel s chlapíkem, který má Prius 7 let (ze kterého je nadšený) a šetří na nový model. Za 7 let najezdil 117 tis. mil., to mi nepřijde moc (stejně jako mám nájezd já), přestože jezdí občas 250 mil v jednom dni. Mrknul jsem tedy do statistiky a průměrný Američan projezdí ročně 1300 litrů benzínu( suveréně nejvyšší na světě), na to já najezdím 14 tis. km, to je polovina mého nájezdu a to jsem proti některým kolegům břídil, ty mají nájezd dvojnásobný. Pravda, u nás 60% lidí jezdí „kolem komína“, má tedy nájezd 30km denně (a to většina remcá, že EV nikam nedojede).

        V USA překvapí to ticho na silnicích ve městech (vynechme NY a podobné velkoměsta), benzínová auta (tedy drtivá většina) mají prakticky neslyšný motor a jízda v jejich autě a po jejich silnicích se skoro rovná jízdě v EV. Náklady na servis si aut si majitelé hlídají hodně, protože ceny práce v USA a u nás se nedají porovnávat, takže mění auto tak, aby byl servis minimální.

        Tesla 3 by mohla změnit situaci na trhu (Tesla S ji rozhodně nezměnila), ovšem cena není nikterak nízká, holotu za 35 tis. USD moc lidí kupovat nebude a dotace taky není pro všechny, protože jak podotknul jeden z lidí, se kterým jsem o tom v USA mluvil, ta částka se odečítá přímo z odváděné daně z příjmu, tedy musí být taky z čeho odečíst (což řada lidí nemá ani takové daně). Slušné pohodlné auto se v pohodě dá koupit od 20 do 25 tis. USD a zapomeňte na obří spotřeby a motory. Dnes se v USA prodávají auta klidně s 1,5l motorem a turbem, kde ještě před 3 lety u stejného modelu byl 2,5l motor bez turba. Tyhle auta v USA jezdí klidně za 5l/100km (díky plynulému provozu a omezeným rychlostem)

      1. Výhodnost se počítá náklady a již mnoho let jsou k
        Výhodnost se počítá náklady a již mnoho let jsou k dispozici EV auta a lidé umí počítat stejně jako vy. Jestliže koupím běžné auto za 450 tis. a stejné auto v EV verzi za 800 tis., tak sice můžete psát, kolik jste ušetřil na oleji, ale to bych ani za 15 výměn oleje a třemi výměnami brzd a nájezdu 150 tis. km pořád nedosáhl na ten cenový rozdíl. Mám pocit, že je řada majitelů EV aut silně neobjektivní a ohání se minimálním servisem a často úsporou paliva, ale vůbec nechtějí slyšet, že si koupili o tolik dražší auto, že musí jezdit 50 tis. km ročně, aby to bylo výhodné. Mám EV auta rád, ale pořád je to spíš o nadšení než nějakém snížení nákladů a dokud to tak bude, tak si drtivá většina lidí si EV nekoupí. Já si ho koupím jen proto, že se mi ten styl ježdění líbí, nikoliv proto, že na tom něco ušetřím.

        1. Pane Josef mám spíše dojem, že Vy jste do toho nezahrnul
          Pane Josef mám spíše dojem, že Vy jste do toho nezahrnul to neuvěřitelné množství výhod v rámci provozu – oprav – servisu – garančních prohlídek.
          Tak 1) EV nemá žádné pohyblivé části-netrpí žádná část auta na vibrace (lidi moc nechápou jaký vliv mají vibrace při větším nájezdu auta)
          2) EV nemá spojku (dvouhmotový setrvačník v nových vozech měníte do 200.tisíc nájezdu-cca),ERG ventily,alternátor, výfukové potrubí,výfuk,filtr pevných částic, olejové čerpadlo, složitý systém startování + velké množství řídících jednotek atd…
          3) EV je oproti spalováku (nafta nejvíc) levný na garančních prohlídkách, žádné výměny oleje – filtrů atd…
          4) jak bylo řečeno, prakticky neměníte brzdové destičky ani kotouče
          5) je levný na tankování
          6) EV má různé výhody…parkování, dotace (v současné době pouze firmy)

          Zkuste si to všechno spočítat za 10.let provozu, já vlastním vždy jedno auto 10.let a to neuvěřitelné množství výměň + vždy se něco pokazí na pohyblivých částech!!! A budete se divit o kolik je EV (již v této době) výhodnější v cca stejné kategorii.

          1. 1) EV trpí na stejné věci jako běžné auto, tedy
            1) EV trpí na stejné věci jako běžné auto, tedy tlumiče, čepy, ložiska kol apod., tedy výhoda je nepřítomnost klasického motoru a převodovky. Trpí ale na jiné věci, jako je přehřívání či mrznutí baterie.
            2) Dotace zmizí stejně rychle, jak se objevily, zvláště při větším počtu EV aut.
            3) Elektronika v autě je obdobná jako u běžných aut.

            Zapomínáte, že lidé u nás kupují auta v rozsahu 100-200 tis., firmy EV auta zatím nechtějí a ty jsou hlavní hybnou silou v nákupu drahých a nových aut.

            1. 1) Mluví se tady zejména o rozdílech mezi ev a spalováky,
              1) Mluví se tady zejména o rozdílech mezi ev a spalováky, tedy zmiňovat věci, které jsou stejné je irelevantní.

              Na přehřívání nebo mrznutí baterie jste přišel kde?
              Lithiovým bateriím vadí zejména teploty vysoké, ke ketrým se baterie dostane pouze za provozu kdy je aktivní chlazení. A tedy nemůže nastat situace, že by se přehřála (třeba během stání) tak aby jí to škodilo. Toto chlazení pak nijak zvlášť nezhoršuje spotřebu. Ověřeno v praxi, kdy jsem jel ze Zadaru do Mariboru po dálnici při teplotě 37stupňů a výsledná spotřeba byla 22,4kWh/100km. Což je na Xko slušný výkon.
              Co se týká mrznutí tak to Lithiovým bateriím zdaleka nedělá takový problém jako jsme byli zvyklí například z olověných baterek. Nakonec i Elon prohlásil, že na Aljašce budou baterky v Teslách sloužit věčně…

              2) Souhlasím, že dotace nejsou nejlepší argument ve prospěch ev.
              3) Ano elektronika je obdobná viz. vyjádření k první části bodu 1.

              1. Při vysokých teplotách ztrácí baterie kapacitu podobně
                Při vysokých teplotách ztrácí baterie kapacitu podobně jako při nízkých. Například Nissan Leaf měl problémy s přehříváním baterií v USA, u nás má řada lidí s Leafem problém s dobíjením baterie při nízkých teplotách, dobíjí se velmi pomalu.

                1. To je věc vývoje. Prostě budou muset nasadit aktivní
                  To je věc vývoje. Prostě budou muset nasadit aktivní teplotní management baterek a třeba jejich chlazení využívat pro topení uvnitř. Zatím to neudělali, stejně jako to nemá můj vývojově 10 let starý Peugeot Ion.

                2. ano, mel problem s prehrivanim, Nissan to vyresil a v soucasne
                  ano, mel problem s prehrivanim, Nissan to vyresil a v soucasne generaci uz nema problem.
                  ano, v zime se nabiji pomalu, proto taky nektere jine auta maji aktivni teplotni management behem nabijeni. Holt, Leaf uz je 6 roku na trhu…

                3. Tak nevim jak Leaf, ale pri nabijeni na SC v Dubnu pri asi
                  Tak nevim jak Leaf, ale pri nabijeni na SC v Dubnu pri asi -3stupnich nabijela moje Tesla do skoro 80% vykonem 115kW, nyni v lete zacina v extremnim horku snizovat vykon uz od 55%.
                  Ano rychlost nabijeni ovlivnuje teplota, i kdyz spise opet ta vysoka nez nizka, ale ze bych to povazoval v diskuzi o rozdilu servisnich nakladu za dulezite?

                  Ja tomu fakt nerozumim. Neustale pisete jak si chcete koupit ev, jak jste si jich uz vetsinu pujcil a zajimate se o ne, ale pritom na ne neustale jen utocite a navic vzdy podivnymi argumenty, ktere spise dokazuji, ze o nich nic nevite. To vam nezazlivam, ja vedel pred rokem take jeste prdlajs, jenom nechapu ty vase absolutne rozporuplne postoje.

                4. Proč se pořád bavíme o útocích? Je to normální
                  Proč se pořád bavíme o útocích? Je to normální diskuze. Prostě každé auto má něco, píšu o tom, co se obecně ví a nebo mám vyzkoušené. Já jen říkám, že nic není zlaté, každá technologie má své omezení, ale psát stylem „koupil jsem si auto XY a je nejlepší na světě a všichni se běžte zahrabat“ určitě nikdy nebudu.

                  Češi nakoupí cca 150 tis. aut z dovozu v průměrné ceně 200 tis. a cca 500 tis. aut v našich bazarech v průměrné ceně 195 tis. Kč obojí ve stáří kolem 10-ti let. Otázky do pléna – za kolik a jak dobře se budou prodávat EV auta s baterií starou 10 let? Budeme poslouchat v servisech „jó pane, tyhle baterie se už nevyrábí, tamhle je sběrna elektroodpadu“? 🙂 Jak ovlivní kvalitu EV aut obrovský tlak na cenu, stejně jako tomu je u dnešních aut, kde v diskuzích čteme stesky majitelů, jak byla auta skvělá před 15 lety a nyní se vyrábí kšunt?

                5. pan Josef nikdy na nikoho neútočil, z jeho komentů člověk
                  pan Josef nikdy na nikoho neútočil, z jeho komentů člověk pozná ,že EV autům fandí, ale rozhodně ne bezvýhradně a jen vypichuje jejich slabá místa, bohužel ve všem co píše má naprostou pravdu, já taky EV autům fandím, jenže kde člověk dneska koupí z dovozu 10 let staré ojeté EV SUV s cenou do 7000 EUR? navíc je opravdu velká neznámá jak se budou chovat baterky v 10let starých autech, pokud jako v mobilech,noteboocích nebo foťácích, kde se baterie tváří, že je plně nabitá ale nemá už žádnou kapacitu

                6. To je stale dokola.
                  Jedna se o novou technologii, ktera se

                  To je stale dokola.
                  Jedna se o novou technologii, ktera se nevrabi masove jako ty uzasne spalovaky.
                  Pred 15ti lety jsem poslouchal „Jo notebook, to je draha hracka jen pro zbohatliky. A co ty jejich baterky. Za tri roky je po smrti a mate z toho zase stolni pc.“ A kolik se dneska proda tsolnich pocitacu a kolik notebooku?

                  Druha vec srovnavat zivotnost baterek v telefonu nebo notebooku s baterkou v ev o tom se uz tady toho napsali kilometry. K tomu se uz nebudu vyjadrovat.

                  K tem bazarovkam. Rozdil mezi ojetym ev a ojetym spalovakem je v tom, ze az si koupite za deset let spalovaka s rokem vyroby 2017 a bude mit najeto 200tis. a vice (samozrejme na tachometru bude svitit 78tis. az 143tis.) tak vam rucim za to, ze do roka vam neco klekne (pokud ne uz za vratama bazaru) a vy se dozvite, ze cena opravy je vyssi nez za kolik jste to auto koupil. Ostatne to uz se stava dnes.
                  Zatimco u evcka si snadno overite aktualni kapacitu baterky, spotrebu a budete vedet presne jestli vam ten dojezd staci ci nikoli.

                  Ve vsem co pise ma naprostou pravdu? Jako treba, ze je lepsi nabijet jednou na 80% nez dvakrat na 40% aby se zbytecne nevycerpaly nabijeci cykly?
                  Pan josef. je rypal, ktery se v plasti fandy ev jen neustale snazi vsechny presvedcovat jak je to nepouzitelna technologie a jak to tem spalovakum nesaha ani po kotniky. Ohani se pri tom argumenty, ktere jsou vetsinou prinejmensim zkreslene a aby meli vetsi vahu tvdi o sobe jake ma desne prakticke zkusenosti, protoze uz mel prece kazde z nich pujcene.

                  Ne, ja nikoho nepresvedcuji, ze ev nebo Tesla je nejlepsi na svete. Ja se pouze delim o prakticke zkusenosti z provozovani Tesly. Jestli vam to vyzniva jako, ze je to nejlepsi auto na svete, tak toho jsem si nevsiml, ale kdyz to rikate tak to tak nejspis opravdu bude. 🙂

                  PS: Jak o tom premyslim tak mate asi pravdu. Kdyz ted sednu do spalovaku at uz kolegovo RR za 3M nebo meho Renaulta za ani ne 1M tak je to parada. Nic ani nevrzne, vsechno pekne licuje. Pak nastartuju, rozjedu se a zacnu se nahlas smat. Po navratu do Tesly se me opravdu zmocni pocit, ze sedim v nejlepsim aute na svete.

                7. Ad notebook – pokud se pouziva jako notebook – tj. baterka se
                  Ad notebook – pokud se pouziva jako notebook – tj. baterka se vybiji nabiji – tak ta baterka za tri roky vesmes po smrti je (resp. vydrzi zlomek toho, co nova). Alespon u beznych „korporatnich“ znacek. Ze dneska ta trileta baterka vydrzi tolik, co pred 10 lety nedala nova, je jiny pribeh.

                  Co se ojetin tyce, rad bych tomu veril, ale uvidime, az tu budou desetilete EV „za 200“ u kterych se v ramci „katovani kostu“ usetrilo par korun na vykonovych tranzistorech v menici.

                8. Jasně, jenže ta baterka v NB se používá jak? Stejně jako
                  Jasně, jenže ta baterka v NB se používá jak? Stejně jako v mobilu. Každej večer na nabíječku a pěkně do 100%. Proto má Tesla menu kde nastavujete na kolik chcete nabít (a dokonce už to začínají mít i některé mobily) a od 50% jsou tam po 10% záchytné body pojmenované jako denní ježdění. Od 90% je to pak pojmenované jako výlet a již to skáče po jednom procentu, protože každé procento navíc, na které nabijete dává té baterce zabrat. Resp. by takto nabitá neměla hlavně stát. Proto je také možné v tomto managmentu nastavit odložené nabíjení aby jste auto nabil třeba od 5h do 7h kdy budete odjíždět namísto aby jste ho nabil od 18h kdy jste přijel domu do 20h a pak do rána stálo s těmi 90ti a více procenty.
                  Dále mají ev podstatně lépe zvládnuté chlazení/ohřev baterky, kdy uhlídají aby se zbytečně nepřehřívala a naopak aby se z ní nečerpali velké proudy dokud nemá provozní teplotu.

                  Jak to bude s životností ostatních komponent po 10ti letech je opravdu otázka. Je pravděpodobné, že automobilky v honbě za zisky budou šidit co se dá a dopadne to stejně jako se spalováky. Jenže opět není možné používat argument momentálně jezdím v 10 let starém spalováku a je stále v dobré kondici, když ten spalovák před těmi 10ti lety (tedy před krizí, po které se automobilky do těch úspor teprve pustili) byl konstruován na úplně jinou životnost než dnešní auta, která se vyrábí s životností kolem 150tis.

                  Takže shrnuto a podrženo.
                  1) Ev mají podstatně méně pohyblivých částí, které by se mohli opotřebovat.
                  2) Dnešní baterie mají na to vydržet 15 až 20 let se ztrátou kapacity, která bude snadno zjistitelná a pokud si za těch deset let koupíte mojí Teslu, která namísto 415km normálním tempem ujede 345km tak to bude stále dost dobře použitelné auto, tím spíše, že tou dobou bude SC nebo jiná nabíječka s rozumným výkonem na každém rohu (myšleno samozřejmě obrazně, doufám že tím zase nerozpoutám diskuzi o tom, že to tak nebude).
                  A jestli bude jejich životnost limitovat ošizená výroba pak je tím bude, ale limitovat úplně stejně jako auta se spalovacím motorem.
                  Tedy mě z toho plyne, že ev by měli mít stejnou nebo větší životnost než auta se spalovacím motorem (a ne opačně jak se tu snaží neustále někdo prosazovat) a to při mnohem nižších servisních a provozních nákladech.
                  Jedinou nevýhodou tedy zůstává jejich pořizovací cena, která je pochopitelně stejně jako u každé novinky nepostižené masovou výrobou vyšší.
                  Pro ty co tu neustále píší o ojetinách budiž dobrou zprávou, že i ta moje Tesla bude za deset let k mání za cenu velmi nízkou, protože tou dobou už budou ev stát jako spalovací auta nebo méně a cena ojetin se bude odvíjet o ceny nových, nemluvě o tom, že ty nové budou mít tou dobou zase o poznání lepší baterky atd.
                  A úsměvné bude, že pak tu lidé smýšlející jako josef. budou razit teorii, že si raději koupí ojetou Teslu než nové VW, protože ta Tesla to v době výroby tak nešidila (a teď nemyslím slícování plechů, ale právě ty tranzistory v měniči). 🙂

                9. Překroucené argumenty nemá smysl komentovat, ale myslím,
                  Překroucené argumenty nemá smysl komentovat, ale myslím, že tím vyjádřením, že Tesla je nejlepší auto na světě to můžeme ukončit.

                10. Já jsem neřekl, že je to nejlepší auto na světě. Já
                  Já jsem neřekl, že je to nejlepší auto na světě. Já jsem napsal, že pokud to na vás dělá takový dojem z toho co o ní píšu pak to tak asi bude a také, že ten pocit občas mívám, po tom co se do ní vrátím ze spalováku a to je velký rozdíl.
                  Vy jste si nikdy nezažil ve vašem Mercedesu pocit jak super auto máte, že je to pro vás v tu chvíli nejlepší auto na světě?

                  Překroucené argumenty? No to by mě zase zajímalo jaké. Něco mi, ale říká, že se to opět nedozvím.
                  To už je totiž takový únik, když protistraně argumenty dojdou.

                11. Nikdy jsem nezažil pocit, že moje auto je nejlepší, není
                  Nikdy jsem nezažil pocit, že moje auto je nejlepší, není špatné, ale levné EV se mi zamlouvá více, přestože 99% lidí to nepochopí a řekne mi, že jsem se zbláznil.

                  Obvyklý postup v diskuzích je, když nedává diskuze smysl a lepší je ji ukončit, je napsat, že protistrana nemá argumenty. Užívejte si Teslu.

                12. Snažil jsem se tu diskuzi vést k tomu abych pochopil vaše
                  Snažil jsem se tu diskuzi vést k tomu abych pochopil vaše postoje, což se mi stále nějak nedaří.
                  Opět píšete, že si ho koupíte, ale přitom jinak vše příspěvky vždy spíše od pořízení ev odrazují.

                  Neberte to jako osobní útoky. Kdybych vás považoval za nějakého idiota tak nebudu na vaše příspěvky vůbec reagovat.
                  Jen mě mrzí, že občas uvádíte zkreslené informace a přitom sám píšete, že „Mám pocit, že je řada majitelů EV aut silně neobjektivní…“.

                13. Víte s uživateli Tesla je to stejné jako uživateli Apple,
                  Víte s uživateli Tesla je to stejné jako uživateli Apple, vše je pro ně dokonalé. Já mám rád OSX, není dokonalý, ale mnohem lepší než Windows. Nemám rád iPhone, protože má omezené vlastnosti a funkce a nesmyslnou cenu, to mám raději iPad. Tím se snažím vysvětlit že vše na čem je jablko nemusím hned koupit a chválit. Macbook za 40 tis. si mohou nechat, za 29 tis. jsem ho koupil (předchozí 12″ verzi late 2016 i když mi klávesnice moc nesedí, ale zvykl jsem si). Tesla S je fajn, ale některé věci, kdy pominu cenu, mi tam prostě vadí (třeba sedačky) nebo u Tesly X tvrdost podvozku apod.. Tesla 3 má trochu divnou palubku s věčně opatlaným displejem od prstů a všichni křičí super a úžasné, prostě Tesla to potřebovala udělat levné, ale budoucí uživatelé jsou většinou nadšeni a kdo není, tak nemá pravdu. Většina majitelů EV je do svých aut evidentně zamilovaná, což chápu, ale láska nikdy nebyla ani nebude objektivní.

                14. Budu se zase opakovat.
                  Přestože jezdím Teslou a používám

                  Budu se zase opakovat.
                  Přestože jezdím Teslou a používám Apple produkty tak nejsem žádnej fanatik ani jedné z těch značek, co by slepě hájil i jejich nedostatky. Nikdy by mě třeba nenapadlo lepit si na auto samolepku s logem Applu, kterou cpou do každý krabice.

                  Jen mě dráždí číst jak je to nepoužitelné, když to úspěšně používám a číst o nedostatcích, které ve skutečnosti nemají s realitou buď vůbec nic společného a nebo je to poněkud zkreslené.

                  Nedávno jste tu třeba uváděl v diskuzi o tom zda mají ev nižší servisní náklady, že baterky trpí zimou a teplem. Po tom co jsem vám to rozmlouval (protože to platí možná pro notebooky a mobily, nikoli pro ev, která mají chlazení baterek vyřešené a zima jim vadí pouze pokud by se z nich čerpali vysoké proudy „za studena“) jste sklouzl k tomu, že se v zimě pomalu nabíjí. Což krom toho, že už to nemělo s diskuzí o servisních nákladech nic společného, také není úplně pravda.
                  Kdyby jste napsal, že baterky budou vlivem špatného používání (neustálého nabíjení do plna), které se bohužel s masovým nástupem ev dostaví u jedinců s nižším iq nebo u lidí coprostě nic neřeší, a tím pádem jim budou baterky rychleji degenerovat a pak se cena servisu s potřebou vyměnit baterku patřičně prodraží, tak bych vám musel dát za pravdu, že tohle bude se současnými typy baterií problém.

                  Jenže vy vždycky napíšete nějakou nepřesnost. Pak se jí snažíte všemožně obhájit a to mě dráždí a nutí reagovat.

                  Nereaguji tedy proto, že bych byl zalepen láskou k Tesle. Ano jízdu s ní jak jsem již několikrát napsal si pokaždé užívám, ale to neznamená, že nevidím i problémy. Jen vidím ty reálné, a ne ty o kterých tu píšete.

                15. Baterie jsme si dostatečně vysvětlili už před 14 dny,
                  Baterie jsme si dostatečně vysvětlili už před 14 dny, nevím proč to opakujete pořád dokola. Psal jsem, že baterie ztrácejí extrémní teplotou kapacitu a to je pravda a problém s bateriemi měl Nissan a to je taky pravda.

                16. Už se fakt nechci do vás navážet. Zakopávám „válečnou“
                  Už se fakt nechci do vás navážet. Zakopávám „válečnou“ sekeru. Věřím, že až si to ev koupíte a budete nějakou dobu užívat tak lecos uvidíte jinýma očima. A pak budete nadávat maximálně na ty opravdové slabiny a já budu držet ústa, protože ono je to oprvdu nějaké má.

                  Jen ještě k tomu co jsem psal o argumentech, které mě dráždí. Před nějakým časem jsme tu rozebírali vaše tvrzení, že Xko skáče jako koza. Snažil jsem se vás (jak vidím v tomto příspěvku) také marně přesvědčit, že podvozek Ska a Xka je totožný.

                  Shodou okolností jsem zrovna v pondělí řešil s kolegou co jezdí s tím Skem, že se honil na dálnici (hned jsem si na vás vzpomněl, protože mi to nebudete věřit, ale s AMG S65, o kterém jste tvrdil, že od 100km/h je rychlejší než Sko P90D, kolega s jeho P100D měl bohužel asi jen třetinu baterky, kdy už to pak nedává plný výkon (což není omluva, je to prostě jedna z mála oprvadových slabin ev oproti spalovákům), takže prý bylo to AMGčko oprvadu rychlejší, pohybovali se, ale v rychlostech kolem 190km/h) a stěžoval si, že ten podvozek je hrozně měkej, že se to auto na jednom hupu při nájezdu na most nepříjemně rozhoupalo. Povídal „to bude těma devatenáctkama kolama“ a já na to „já mám dvacítky tak to můžeš zkusit jestli je to jiné“.
                  Šli jsme se teda projet. Prohnal to pod dálnici tam a zpět i přes ten most ve 190ti a verdikt byl, že se to chová úplně stejně…

                17. OK, už to nerozebírejme. Jezdil jsem např. celý měsíc
                  OK, už to nerozebírejme. Jezdil jsem např. celý měsíc eGolfem 24kWh a neviděl jsem v tom nějaké zásadní slabiny, vyjma toho malého dojezdu, kdy jsem byl opravdu nervozní, abych 110 km rychlostí opravdu dojel na Vystrkov, kam jsem nakonec dorazil s 15 km rezervou, ale myslím, že díky uzavírkám, kde jsem jel 80km/h, no byly to trochu nervy 🙂 V BMW i3 jsem byl s podobným dojezdem byl v pohodě díky REX, který dobije baterii na dalších X potřebným kilometrů, ovšem řada uživatelů REX nechce, protože to je motor na palivo a oni chtějí čisté EV. Mě to nevadí, jako pojistka, kterou člověk použije párkrát do roka mi to přišlo fajn. Nemám zkušenosti v zimě, kdy třeba nabíjet auto v zimě u nabíječky v -10°C nemusí být úplně komfortní. Rovněž jsem zvyklý na 4×4 a netuším, jak se auto se zadním náhonem (i3) chová v zimě (prý je to lepší než přední náhon). Kia Soul se mi libí (krátké auto s pěkným prostorem), v USA jich jezdí mraky, ovšem viděl jsem je tam pouze v benzínové verzi.

                  Co se týká sedaček v Tesla autech, přišly mi trochu nepohodlné v porovnání s MB S třídy a méně stavitelné. Co mi ale více vadilo že nemají perforaci kůže a odvětrávání, tak jsem měl zpocený zadek a záda, já na to prostě trpím, v létě mi teče pot po zádech (Kia to naštěstí má řešeno buď látkou, nebo odvětrávanou kůží). Co se týká tvrdosti podvozku – spíše napíšu, že se hluk přenášel dost do kabiny a tlumiče to nebyly schopny zatlumit na té mizerné vozovce, kde jsme jeli. MB S tam projíždí jak na jiné silnici. Věřím, že AMG verze s 18-19″ koly s pneu s nízkým profilem bude mít podstatně tvrdší podvozek než běžné MB S.

                  V USA ve státě Idaho nebo Wyoming jsem viděl Tesla stanice úplně prázdné, až to člověka mrzí (u jedné stanice jsem viděl natočeno na venkovním hlavním měřáku u trafa 1340 kWh). Bohužel amíci nemají pro EV (spíše tak Prius) zatím moc pochopení a peníze (průměrně vydají kolem 31 tis. USD na nákup auta). Musk tam staví v každém větším městě 8 nabíječek, které prakticky nikdo nepotřebuje. Na druhou stranu to má pěkně připravené. Škoda, že u nás není každých 100 mil. nabíječka jako např. v Idaho.

                  Já beru EV jako zajímavou hračku pro velký kluky, líbí se mi ten životní styl a vůbec neřeším nějakou úsporu. Nikdo neví, jak se ty auta s větším nájezdem budou chovat třeba po 7 letech a hlavně jak k tomu bude přistupovat stát, ten vzorek lidí je hrozně malý, takže nejsou zkušenosti, stát to zatím moc nepodporuje a ale na druhou stranu nechce za to ani žádné peníze. Děláme takové pokusné králíky a to mě celkem baví.

                18. Tomu Golfu věřím, že to bude svezení (jako ve většině
                  Tomu Golfu věřím, že to bude svezení (jako ve většině ev) také pěkné. Proto mě trochu mrzelo, že se tu do pana Horčíka tak naváželi, když jeho (navíc novější verzi s větší baterkou) pochválil.

                  Jak to bude nabíjet v -10°C netuším. Mě dodali Teslu na začátku Dubna a víc než -3°C jsem už nezažil. Při této teplotě to, bylo ještě v pohodě. Naopak jak jsem již psal baterka se stíhala lépe chladit, takže na SC to nabíjelo mnohem rychleji resp. do větší kapacity maximálním proudem. Samozřejmě časovou úsporu při výkonnějším nabíjení vykompenzuje vyšší zimní spotřeba…

                  Sedačky mi přijdou pohodlné. Ze začátku trochu tvrdé některé švy, ale už se to rozsedělo. To bude spíše o subjektivním pocitu. Odvětrávání jsem si připlatil, bohužel je pravda co se píše, že moc nefunguje. Resp. podle toho co jsem vypozoroval funguje v závislosti na aktuálním výkonu kompresoru, který v létě chladí více (i motory nebo baterku), ale v chladnějším období to byla bída.

                  S podvozkem fakt problém nemám. Občas v zatáčkách nebo při brždění je cítit ta váha dvou a půl tun, to se prostě zamaskovat nedá, ale v souvislosti s tím mi připadá (stejně jako kolegovi v Sku) podvozek spíše houpavější. Asi by tomu hodně pomohli adaptivní tlumiče. Ve VW kde jsem je měl to byla super věc. U Tesly i když snížím či zvýším podvozek tak se to na tuhosti nijak neprojeví.

                  Co se nabíječek týká teď jsem to psal někomu v jiné diskuzi. Nesmíme to posuzovat pohledem z našeho divokého východu. Když jedu do Mnichova 250km tak potkám na cestě tři SC. A ono to tak bude časem i u nás jen se musíme smířit, že si počkáme, stejně jako na ADSLko nebo pokrytí signálem pro mobilní telefony.

                  Pro mě EV není hračka. Jezdím výhradně s ním (až na výjimky kdy jedu projet staré auto aby nehnilo, už si budu muset konečně udělat čas a vyřešit jeho prodej) a zatím jak jsem již několikrát napsal bez většího omezovaní se.

                  Jak se bude chovat po delší době s větším nájezdem toho budu asi živým důkazem, protože ho fakt nešetřím. Nejdůležitější asi bude podle mého degenerace baterie a to se mi zatím zdá být více než v pohodě. Ze všech statistik plyne, že za prvních 100tis.km klesne v průměru kapacita o cca 5% a pak už se degenerace rapidně zpomaluje. Při mém nájezdu již více než 24tis. bych tedy měl mít kapacitu o 1,25% nižší. Jenže vzhledem k tomu, že to neklesá lineárně by to mělo být spíše více. A jak jsem tu již psal, na začátku mi vycházela využitelná kapacita na 91kWh, minulý týden, když jsem na trase Zadar-Maribor kde jsem vyjížděl se 100% a dojel se 7% spočítal, že mám využitelnou kapacitu 91,8kWh.
                  Uvidíme jak to bude dál. Jediné o co se ještě trochu bojím je ta jednostupňová převodovka. Když cítím ty newtonmetry, kterými jí zatěžuji při plném plynu navíc při předvádění zrychlení z nuly, tak si říkám snad to ti blázniví amíci správně naddimenzovali.

                19. Velkou výhodu vidím v tom, že Tesla je vyrobena z hliníku
                  Velkou výhodu vidím v tom, že Tesla je vyrobena z hliníku (nevím jak TM3), protože americká auta vždy hnily neuvěřitelně rychle. Ty baterie má Tesla hodně dobře udělané, je to vidět na malém poklesu kapacity po najetí 100 tis. mil na grafech z Tesly a to se má ještě u nových baterií zlepšit. No uvidíme, jak se to bude dále vyvíjet, za 2 roky to bude podle mě zlomové období ve vývoji a cenách aut. Jen doufejme, že to nedopadne jako s digitálkama v 70 tých letech, kdy málem úplně zničily výrobu klasických hodinek a nakonec zmizely z trhu, dnes je lehce nahrazují chytré hodinky.

                20. Omluva, zjišťuji že v oblasti ev vím kulový, takže
                  Omluva, zjišťuji že v oblasti ev vím kulový, takže můžu maximálně šoupat nohama, srovnávat baterky z notebooku s baterkou z ev byla hrubá začátečnická chyba!!ještě jednou omluva

                21. Leaf měl problémy pouze v Arizoně a podobnejch od slunce
                  Leaf měl problémy pouze v Arizoně a podobnejch od slunce vypečenejch státech a to pouze díky pasivnímu nebo lépe řečeno žádnému teplotnímu manadžmentu.

          2. Když už zmiňujete výhody, bylo by fér zmínit i
            Když už zmiňujete výhody, bylo by fér zmínit i nevýhody. Nejsem expert na servis aut, ale předpokládám, že u výrazně těžších EV budou více zatížené tlumiče, možná i pneumatiky (?). V této fázi rozšíření EV je potřeba počítat i s nižší dostupností náhradních dílů z druhovýroby, množstvím servisů schopných tato auta opravovat apod.

            1. To první roli nehraje, to druhé, nedostupnost dílů z
              To první roli nehraje, to druhé, nedostupnost dílů z druhovýroby je sice pravda, ale když nic neměníte, páč se nic nekazí, tak je to taky nulový argument. Prostě spalovací logika auta neustále vyžadujícího nějaký servis je u EV zcela jinde.

              1. To je zajímavé, že si vyberete ceny které se vám hodí.
                To je zajímavé, že si vyberete ceny které se vám hodí. Já vidím v ceníku model Kia Soul Exclusive 1.6 GDI 6 st. automatická 97 kW za 474 tis. + packet Premium = 501 tis. A model EV za 861 tis. Bavíme se o listových cenách.

            1. Sra.ka ze staje VW koncernu..? Nejen s posledni aferkou – ale
              Sra.ka ze staje VW koncernu..? Nejen s posledni aferkou – ale za mych ~40let jsem NIKDY nepodporil kraxny a nehodlam s tim zacinat ani nyni. Mam fosila, mozna jej stale budu mit, ale prosim, moc prosim, pojdme se bavit o autech a ne o jebkach fauve a schade ci podobnych…

        2. No, ale já bych koupí srovnatelného spalováku skoro nic
          No, ale já bych koupí srovnatelného spalováku skoro nic neušetřil. Koupě BMW i3 vychází v pěkné výbavě zhruba na 1,1 milionu. Srovnatelný výkon, odšťuch, velikost a výbavu má BMW 130i v hezké výbavě, které ovšem stojí taky kolem milionu. Tož mi řekněte, kde jsem neušetřil na provozu, servisech apod.?

  2. V té HE3DA kauze je podle mne zásadní toto tvrzení:
    V té HE3DA kauze je podle mne zásadní toto tvrzení: „HE3DA podle ní údajně popisovala klíčové parametry baterií v nereálných hodnotách, takže nesplňují původní ujištění a sjednané závazky.“

    Podle nedávno zveřejněného datasheetu k vzorku HE3DA článku ve srovnání s pohádkami slíbených parametrech co mají stále na webu dávám tomuto tvrzení za pravdu. Tzn. baterie HE3DA zřejmě opravdu fungují ale parametricky odpovídají technologii 10let staré.

      1. Je to škoda. Zaznamenal jsem v minulosti několik varování,
        Je to škoda. Zaznamenal jsem v minulosti několik varování, že s HE3DA to není úplně v pořádku a jak je vidět, potvrdilo se to. Pokud je to celé podvod, je to pak navíc mezinárodní ostuda. Kvůli ochraně zahraničních investic to nakonec zaplatíme my všichni, resp. český stát.
        Paradoxně když českou firmu podvede firma zahraniční, žádná ochrana investic se nekoná. Sám jsem takhle vysoudil kulový a ještě jsem zaplatil náklady řízení firmě, která moji firmu prokazatelně poškodila. Vítejte v Kocourkově.

        1. Ochrana zahranicnich investic se vztahuje jen na investice
          Ochrana zahranicnich investic se vztahuje jen na investice zmarene nejakou statni aktivitou ktera poskodi zahranicni firmu a jeji podnikani. U HE3DA stat nijak nezasahnul, nikomu nic nezhatil, tak co by jsme meli platit? Soukromy podvodnik si podvadi na vlastni triko a stat s tim nema zadnou souvislost.

    1. Což je v pořádku, neb na hybridu je první článek o nich
      Což je v pořádku, neb na hybridu je první článek o nich před 7 lety :)). Pak ještě pár oslavných a nefungující nanonástřik a pak ticho popěšině jak se vše protahovalo a firma na justici přeprodávala jak horkej brambor.

          1. tak tyto Tvoje projevy snad ani nelze komentovat. Kolega na
            tak tyto Tvoje projevy snad ani nelze komentovat. Kolega na kterého reaguješ má pravdu, pár jedinců je zde opravdu extra výkvět a nejlepší na tom je to, že většina z nich nemá ( jak sami napsali ) to jimi stále opěvované EV auto a ani hybrid. V čem jezdíš cipísku ?

          1. Nikdo ani nema nic proti primerenemu mnozstvi primerenych OT.
            Nikdo ani nema nic proti primerenemu mnozstvi primerenych OT. Ale to co tu predvadi ruzne instance Cipisek.neco uz mi prijde dost.

            OT OT
            Jsem si vzpomnel na plan „jak zatocit se spamem“, o kterem se uvazovalo v devadesatych letech (neuskutecnil se, zrejme proto, ze by mohl fungovat) – odesilatel by pri odeslani zaplatil (slozil) nejakou malou castku, prijemce se rozhodne, jestli mu ji vrati (mail ma pro nej smysl) nebo si ji necha (spam). Takze kdyby se tady vybirala desetikoruna za vlozeni prispevku a u tech „plevelnych“ propadala na provoz serveru…. :))

    1. Styl prezentace cele vykatalene firmy HE3DA naznacovala ze se
      Styl prezentace cele vykatalene firmy HE3DA naznacovala ze se jedna o podvod. Jen hlupak mohl verit tem blabolum. A priklad s nastartovanim nejakeho americkeho 8-mivalce mohlo ohromit jen blbce. A ze se i na hybridu naslo dost hlupaku kteri uz videli CR jako velmoc ktera to Tesle natre. Co dodat. Hlupak zustane vzdy jen hlupakem.

      1. Sodní spor ještě neskončil a vy už vynášíte závěry a
        Sodní spor ještě neskončil a vy už vynášíte závěry a linčujete obžalované.
        Investiční společnosti nejsou žádné dodročinné spolky, kdo ví kde je pravda ?
        Jinak k Soudu se nechodí pro spravedlnost, ale pro rosudek .

Napsat komentář