Mercedes se zeptal lidí, zda chtějí elektromobily. Díky, už je máme, zněla odpověď

Pěkných pár let s křížkem po funuse se Mercedes-Benz na svém twitteru zeptal lidí, zda by uvažovali o elektromobilu. Lavina odpovědí se nesla v podobném duchu: už ho máme, díky.

Nové SUV Mercedes-Benz EQ bude pravděpodobně prvním zástupcem nové generace elektromobilů německého koncernu Daimler. Na trh má jít už příští rok.
foto: Mercedes

Naprostá většina z téměř 700 odpovědí na zdánlivě nevinný tweet obsahovala slova „už“ a „Tesla. Většina lidí, kteří si elektromobil pořídili, zároveň dodala, že zpátky ke spalováku už rozhodně nepůjdou.

„Do 19. století už se nevrátíme,“ napsal uživatel Justin. „Když jsem se zeptal dealera Mercedes-Benz na elektromobily, odpověděl mi ‚to není náš trh‘,“ napsal uživatel David Jenkins s tím, že sice jezdí v Mercedes-Benz B, ale složil zálohu na Tesla Model 3.

„Zníte jako Nokia před 10 lety, když se objevil první smartphone…“ dodal Sali Man. Mercedes chtěl přitom tweetem především upozornit na chystanou řadu elektromobilů EQ.

Na konstruktivní rady uživatelů twitterové konto „Daimler AG“ oficiálně odpovídalo. Zopakovalo mimo jiné, že do roku 2022 uvede Daimler na trh 10 nových elektromobilů. Jak se říká, kdo pozdě chodí…

Daimler AG se pak snažil situaci zachránit vintage obrázky starých elektrických Mercedesů z doby před sto lety s dovětkem „Na elektromobilech pracujeme déle než století.“

Jenže koho to zajímá, když dnes prakticky žádné neprodáváte? Poslouchejte, co vám radí kancléřka.

126 Comments on “Mercedes se zeptal lidí, zda chtějí elektromobily. Díky, už je máme, zněla odpověď”

  1. Ve většině případů najedu do 30 km denně, když jedu
    Ve většině případů najedu do 30 km denně, když jedu jen do práce a zpátky, je to cca 10 km. Mám na to víceméně ideální spalovací nářadí, přesto by mě zajímalo, jestli by se mi už za současných podmínek vyplatilo pořídit za cca 250 000,-Kč ojeté elektroauto místo nové benzínové Fabie (tříválec stejně není žádný motor a auto bez motoru není auto, takže pocitově už to vyjde nastejno a okamžité Nm znějí docela lákavě). S tím, že auto bude za stejné peníze o třídu menší a zároveň ne nové samozřejmě počítám, stejně jako s ostatními dnešními limity elektromobility. Předpokládám ale, že těch 30 km zvládne téměř jakkoliv stará/ojetá elektrická ojetina, pokud měla jako nová dojezd aspoň 100 km.

  2. Nejlepší ovšem je, že baterie elektromobilů jsou
    Nejlepší ovšem je, že baterie elektromobilů jsou převážně Li-onky, takže v té potřebné kapacitě pro automobil, jsou ve výsledku strašně drahé na pořízení. Vlastně nejdražší věc z celého vozu! Jestli vydrží tak 1000 – 1200 nabití (to přidávám!), tak si prosím spočítejte, kolik se najede km na jedno nabití a násobte. A pak si můžete pořídit nové baterie nebo nové auto… Cena skoro stejná. Když spočítáme, za ta léta, kolik nás bude stát 1km jízdy tak drahým vozem, tak nevím, jestli je to rentabilní. Zvláště v zimě, kdy je třeba topit elektřinou a mrazem se snižuje kapacita článků.

    1. tak to je pěkná kravina. Lajonka do LEAFu 1.14 stojí tak
      tak to je pěkná kravina. Lajonka do LEAFu 1.14 stojí tak 200 táců kdežto kára je za 800 takže 1/4tina. Nabíjecích cyklů neboli tankování zvládá tak 1500 s degradací baterie max o 15% potvrzeno uživateli tzn že při najetých 150.000 km se sníží dojezd z 120 na 100 km kdyžto Fóbka z Šáde v tu chvíli už propálí monoblok :))))
      NEVĚŘTE DEZINFORMACE ROPÁKŮM :))))))

      1. Já bych to asi napsal trochu „jemněji“, ale jinak je to
        Já bych to asi napsal trochu „jemněji“, ale jinak je to přesné.

        Nechápu kde to ti anonymové pořád berou? Omílají dokola jednu a tu samou lež, o tom že baterka je 3/4 auta. Člověk jim to pořád dosazuje a oni stále jedou tu svoji písničku.

        Tak mne napadá, není to nakonec nějaký „bot“?

        1. budou to ropákem mazaní redaktoři konkurenčních fosilně
          budou to ropákem mazaní redaktoři konkurenčních fosilně zaměřených časáků, kteří se snaží šíření dezinformací vyvolávat elektromobilní chaos, zděšení neznalých budoucích zájemců o elektromobil a tím pádem brzdí tu vlnu elektromobilismu. je to jejich zkrrvená práce, podobně jako tohodle kašpara 😉

          auto.idnes.cz/tesla-3-elon-musk-elektromobil-dkv-/automoto.aspx?c=A170810_155106_automoto_fdv

          existuje samozřejmě protiváha co naoplátku šíří némlich to samé avšak vopačně, vo popelnicích na automagazínech ;))

  3. Nejlepší ovšem je, že baterie elektromobilů jsou
    Nejlepší ovšem je, že baterie elektromobilů jsou převážně Li-onky, takže v té potřebné kapacitě pro automobil, jsou ve výsledku strašně drahé na pořízení. Vlastně nejdražší věc z celého vozu! Jestli vydrží tak 1000 – 1200 nabití (to přidávám!), tak si prosím spočítejte, kolik se najede km na jedno nabití a násobte. A pak si můžete pořídit nové baterie nebo nové auto… Cena skoro stejná. Když spočítáme, za ta léta, kolik nás bude stát 1km jízdy tak drahým vozem, tak nevím, jestli je to rentabilní. Zvláště v zimě, kdy je třeba topit elektřinou a mrazem se snižuje kapacita článků.

    1. Takze pouzitim vasej matematiky pri dojazde 400km (TMS 75) mi
      Takze pouzitim vasej matematiky pri dojazde 400km (TMS 75) mi to vychádza 400-480tis km. Priemerny cech najazdi 10-20tis rocne, tj mu to staci na 20 rokov. (len 3% populacie jazdi nad 50tis rocne a tym to staci na 8r).
      Spalovaky uz davno nemaju taku vydrz, 150tis je (hlavne psychologicka) hranica, 250tis mechanická. Takze BATERIE TO AUTO PREŽIJÚ, tečka.

      Možnosť vymeny napr. po 10r je VYHODA kedy to ludia pochopia? Na aute sa vam nema co pokaziť a vy si vymenite baterku za uplne novu generáciu – ľahšiu, s nasobnym dojazdom a vydrzou. To u spalovaku nemôžete. A staru baterku date na stenu do garaze a mate desiatky kWh ulozisko z ktorého kazdy deň mozete dalsich 10r nabijat vase auto. Vyssia investicia do celeho konceptu riesenia (s)potreby energie domácnosti a na cestovanie (elektromobil, solar, ine prir. zdroje ulozisko) je kludne na 20-25rokov. Medzitym vymenite pan Anonym aj 5 spalovakov za daleko viac penazi…

      FYI:Na degradaciu su uz data, netreba spekukovat. Totiz ‚cyklus‘ je 100%-0% pri nejakej defin. zatazi, ale bezny majitel EV jazdi v rozmedzí 80-30% a tych cyklov je k dispozícii nasobne viac a pokles kapacity teda pomalší – po 200tis km stale realne ostava 90-95%
      https://electrek.co/2016/11/01/tesla-battery-degradation/
      Zaujimave pre mna z dat je, ze supercharging paradoxne menej degradraduje ako pomale nabijanie. Tiez su auta s 750 a viac ‚cyklami‘ a maju tiez nad 90% povodnej kapacity.
      Skeptismus je zla choroba, da sa ale prekonať informovanim zo spravnych dát a zdrojov.

      1. U spalovacích motorů je těch 200 tis. najetých v
        U spalovacích motorů je těch 200 tis. najetých v životnosti snad jen tam, kde řidič kálí na údržbu svého vozu. Mám prťavého Smarta cdi a už tam mám přes 300 tis. Letos mu bude 17 let. Baterky, ať jsou jakékoli (je mi jedno jestli u elekroauta), vydrží jen pár let, a pak odchází vlivem rozdílů teplot okolí a špatným nabíjením nebo údržbou, i když jsou na jiné bázi a bezúdržbové. A co v zimě v mrazech? Tam bude energetická náročnost tak veliká, že si to běžný spotřebitel ani nedovede představit. To rapidně sníží dojezd! U spalovacího motoru se využívá k topení ztrátového tepla, které elektromobil nemá. Elektromobil bude jen plážové autíčko nepoužitelné v mrazech. Uvidíte.

          1. Ale já věřím, že vy elektroautomobilisti jste pro
            Ale já věřím, že vy elektroautomobilisti jste pro budoucnost. Můj praděd také říkal, že kůň se nažere všude (což je palivo pro jeho ,,jízdu“), a proto je to nejekonomičtější a nejekologičtější provoz. A přišla nafta a benzín, s všichni jsou dodnes na tom závislí a neroste to všude, ale je to dostupné.
            Ale s elektřinou to bude ještě horší a závislejší! Tam to někdo centrálně vyhodí v nějakém ekonomickém nebo násilném konfliktu, a bude mrtvo. Všechno se zastaví. Elektřina se nedá skladovat do foroty. V tom je největší nebezpečí závislosti na mocných tohoto světa, protože právě teprv rozvojem elektromobilů vzniknou problémy, které běžný spotřební člověk nebude schopen nahradit. I výpadek sítě kdekoli se řeší dieselagregáty a nikoli bateriemi jako u počítačů. Jak to chcete řešit u aut na elektřinu? Odejdete po svejch.
            Abyste věděli soudruzi, také jezdím na elektřinu, ale jen na jednostopém vozidle pro jednoho. A to jen do cca do 30ti kilometrů. -> To ano. Ale vydat se stovky km daleko s elektromobilem, to je dnes takový risk, že zůstanu někde bez pomoci a nebude jiného náhradního zdroje, že obyčejný člověk spotřební si to vůbec není schopen uvědomit, zvláště v dnešní konfliktní době, kdy je ohrožený každý elektrický zdroj víc, než dostupnost hořlavého paliva. – Si alespoň myslím….
            Třeba jste chytřejší a naivnější v zářnou budoucnost zdrojů energií. Já spíš věřím v to, že člověk jako živočišný druh spáchá sebevraždu světovým konfliktem a to budeme bez elektřiny úplně. Ale nafta v zemi bude ještě stále.

            1. Kdyby jste to napsal před 10-20 lety, mělo by to nějakou
              Kdyby jste to napsal před 10-20 lety, mělo by to nějakou relevantnost. Dnes, když si dokážu vyrobit palivo sám (kolikpak z přítomných čtenářů má na zahradě vrt a ve sklepě rafinerii, kterážto se bez elektřiny neobejde?), tak mne nějaké násilné vyhození centrálního zdroje netankuje. Já dokonce vůbec netankuju.
              Starý Peugeot 106, co nám parkuje na VŠB, má na střeše starý vysloužilý obyčejný FV panel a za slunečný den si sám vyrobí 10 km dojezdu. Který spalovák to umí?
              Výpadek sítě se sice ještě zhusta řeší dieselagregátem, ale díky bateriovému úložišti je i toto minulost. Zeptejte se v Austrálii, proč staví FVE a pole baterek, proč nepálí uhlí a zemní plyn.
              Ostatně se Vám divím, že jste tak odvážný, že jezdíte na jednostopém vozidle poháněném elektřinou 30 km daleko! Vždyť to je nezodpovědnost! Pokud zůstanete viset, tak pošlapete zpátky po svých zhruba 6 hodin!
              Ale mohu Vás uklidnit. Zásuvka je všude – na rozdíl od Vaší nafty – a míst s místní výrobou přibývá jako hub po dešti. Ostatně zkusil jste si zjistit, kolik máme malých vodních elektráren? To je taky hezká nezávislá síť.

            2. tak, ako prešiel od koňa k motoru, dôjde k reverznej zmene
              tak, ako prešiel od koňa k motoru, dôjde k reverznej zmene – k energii, ktorá JE VŠADE. už to tu bolo, kaštieľ sme mali napájaný z veterníka a batérií, dettto to mal sedliak žijúci kusisko za dedinou a práve ten mal ako prvý v dedine rádio, skôr ako farár, notár a učiteľ. na každej streche sa dá inštalovať toľko panelov, že budú poháňať aspoň elektroniku, ktorá sa nevypína, ja neverím rečiam o vyčerpaní zdrojov, ale počujem na reči o financovaní teroristov, diktátorov, …

            3. Zasuvka na 220V je v kazdom dome. Narozdiel od benzinu/nafty.
              Zasuvka na 220V je v kazdom dome. Narozdiel od benzinu/nafty. Zalezi od ochoty domaceho.
              Ak by bol konflikt, armada zhabe vsetko palivo (vzdy to tak bolo) a ste v prdeli jak hady v Tatrách.
              Btw, na vyrobu galonu nafty (~3.8l) treba 6kWh, takze bez elektriny nemate ani naftu, lol.
              Byt energeticky nezávislý je dnes lahsie (lacnejsie, dostupnejsie) ako kedykolvek predtým, staci par panelov a bateriek. A nejaka centralna siet je len záložný zdroj…
              Mozete byt pesimista ohladom ludstva a utápať sa v nezmyselnosti konfliktov… alebo si vybudovat zazemie aj s možnosťou cestovat stovky km. Aj v pripade konca civilizacie. Ja pracujem na tom druhom.

        1. Tak u spalovaku je 200tis len pri zanedbanej udrzbe (tj. podla
          Tak u spalovaku je 200tis len pri zanedbanej udrzbe (tj. podla vas vynimka) , kdezto u BEV budu zanedbavat nebo spatne nabijet(to je co?) vsetci defaultne? Hlavne, ze bazary stacaju pod 150tis, ze? Ja si myslím, ze drtiva vacsina investuje do auta minimum ‚len aby sa hybalo‘ alebo preslo STK. A po 200tis ma uz kopec dielov vymenených väčšina áut. U EV spojku, vyfuk, motor, olej, vodnu pumpu, rozvody, tesnenie hlavy valcov atd ats vobec nemate, nebudete teda ani menit.
          Ved zrovna vam by malo EV total vyhovovať (ked mate auto 17r) – mozete mat zase a s omnoho nizsimi nakladmi, sumarne za tu dobu!

          V zime maju rozumne BEV ohrev a v lete chladenie cez aktivny manazment baterie, takze im teploty vobec nevadia. Kedze ste doma na nabijacke vyhrejete/ochladite auto pred odchodom bez znizenia dojazdu.

          A nerozumiem ‚uvidite‘ kedze zrovna tu na fore je asi najväčšia koncentrácia ludi co denne dokazuju, ze nemate pravdu jazdou na ich x-rocnych BEV… Pre nich to nie je budúcnosť ale realita.
          To je ako niekomu kto žuje v restauracii poriadny steak s hranolkami tvrdit, ze tam nemaju ani rohlik, uvidíte!

        2. Tak určitě, ve zmrzlým Norsku jsou elektroauta naprosto
          Tak určitě, ve zmrzlým Norsku jsou elektroauta naprosto nepoužitelný a nikdo si je tam nekupuje a žádnej Tesla Bjorn neexistuje :))))
          A Tesla S vůbec žádné ztrátové teplo nepoužívá :)))
          Anonym je brouk Pytlik osobně a ví to naprosto přesně.

          Ha hááá, kam se hrabe nějaká ta baterka? Že ano?
          … A co je to vůbec ta baterká? :))))

  4. Na co elektromobily! Hlavně se páni inženýři
    Na co elektromobily! Hlavně se páni inženýři nepouštějte do ničeho složitějšího. Letos už máte splněno díky loňskému uvedení pohonu MHD (Mild Hybrid Drive). Pluginů nabízíte víc než dost, takže je všechno fajn a nikdo víc nic nechce. A dobře, že jste už zastavili výrobu EV třídy B. Klidně zhasněte a spinkejte dál.

  5. On bude taky celkový počet majitelů EV zatím omezený,
    On bude taky celkový počet majitelů EV zatím omezený, takže se prodá do segmentu určitý počet a dokud budou ceny jaké budou, tak se to dál nepohne.

    Jako příklad uvedu, nechal jsem si nacenit u prodejce operativní leasing na EV za 800 tis., všechno vychází o dost hůře, než stejné auto v diesel nebo benzínu, Když pak zjistíte, že za EV auto v nižší střední třídě máte platit operativní leasing 18 tis./měs. a za větší auto s klasickým motorem stejné značky ve střední třídě máte platit 10 tis./měs., tak co si vyberete? Prostě stále je to o ničem a veškeré kalkulace místních guru, jak se to vyplatí, jsou scestné. Podpora prodejců je nulová. Buď tedy vysolit peníze hezky na dřevo a jezdit dokud se to nerozpadne a nebo stále stejná písnička a to počkat na rok 2019-2020.

        1. Bohužel ani banky ani prodejci tomuhle trhu nevěří. Když
          Bohužel ani banky ani prodejci tomuhle trhu nevěří. Když máte platit za EV auto 18 měsíčně a identické auto v benzínu 6 tis. (reálné porovnání), tak je předem jasný výsledek výběru. EV si koupí jen opravdový fanatik, třeba jako já 🙂

          1. To je zvlastni, ze jsem dostal na dve nove Tesly v Oberbank
            To je zvlastni, ze jsem dostal na dve nove Tesly v Oberbank uver s urokem 2,1%. Na takovou hodnotu jsem se u spalovaku nedostal nikdy ani omylem. Navic moznost bezplatnych predcasnych splatek, garantovany stredovy kurz CNB pri prevodu na eura (to mimochodem usetrilo ranec oproti jinym bankam, ktere na to nepristoupili).
            Mimochodem nabidky jinych bank se pohybovali kolem 3%. Loni jsme pritom kupovali Range Rovera skoro za trojku radeji za hotove, kdyz nam na nej udelal prodejce nabidku splatek s 6,5% urokem.
            Asi navstevujete spatne banky. Chce to se alespon trosku snazit a ne hledat duvody proc to je nevyhodne. Kdyby jste to s elektromobilitou myslel vazne tak by to slo.

            1. Vy jste nadsenec. Todle by mi nenapadlo. Ja si sve dve Tesly
              Vy jste nadsenec. Todle by mi nenapadlo. Ja si sve dve Tesly pred lety nainvestoval do projektu, ktery sype bezpracne cistych nejakych 6-7% rocne aniz by ztracel vlastni hodnotu. To cloveku uplne vezme motivaci k praci. Kazdy den je nedele.

            2. Možná si špatně rozumíme, já jsem psal o podmínkách
              Možná si špatně rozumíme, já jsem psal o podmínkách jaké nabízí prodejce, Komerční banka poskytne obecný úvěr kolem 3%, moc se mi nechce věřit úvěru 2,1% na auto, ještě bych věřil, že to poskytne jako provozní úvěr.

              Každopádně i kdyby mi Tesla dala Sko na splátky bez navýšení, tak si ji nekoupím. Prostě mi to nedává ekonomicky smysl. Smysl to dává lidem, kteří mají auto k dalšímu vydělávání peněz nebo pro které není 2,5 mil problém a válí se jim na účtu peněz tolik, že to ani nepoznají. Už jsem psal, že lidi kolem mě ani s příjmem 4 průměrných mezd na takové auto nemají a jezdí ve škodovkach. Ten nákup Tesla S je pro fandy, kteří vůbec nepotrebují kalkulovat nějakou navratnost, prostě je to jejich zábava. Já potřebuji auto na ježdění do práce, pro zábavu mám úplně jiná auta. Pokud vy máte nějaký lehce nadprůměrný příjem (jak jste se zmiňoval), bydlíte ve vlastnim domě a máte 2 Tesly, tak si z nás tady děláte jen srandu.

              1. Nemam dve Tesly. Mame dve Tesly ve firme ja a muj spolecnik.
                Nemam dve Tesly. Mame dve Tesly ve firme ja a muj spolecnik. Dalsi dve mame jiz objednane pro nase zamestnance.
                Ostatni rozebirat nebudu. Uz jsme si tady toho napsali dost a bohuzel z toho vseho mam pocit, ze vase moto o tom, ze je ev budoucnost je jen zasterka k tomu aby jste tady mohl jakoze racionalnimi argumenty od elektromobility odrazovat. Od nekoho kdo tvrdi, ze je to budoucnost se to prece spise vezme nez od cloveka na prvni pohled zaujateho…

                1. Nemá smysl rozebírat to co jste napsal docela nedávno, že
                  Nemá smysl rozebírat to co jste napsal docela nedávno, že jste vzal 3,5 mil a koupil Teslu X, protože to dává smysl, pak mluvíte o úvěru a nakonec to zaplatí firma, takže sumasumárum, ano pak se to vyplatí.

                  Já jsem přesvědčený, že EV má budoucnost, ale pořád nevidím tu přítomnost. Obešel jsem všechny prodejce EV aut, nechal zpracovat kalkulace a všude mě přesvědčili, že ani nechtějí EV prodávat, že to je z donucení apod. a tak nevýhodné podmínky jako na EV auta jsem u běžných aut nikde neviděl. Jako příklad jsem uvedl, že na auto (po výrazné slevě) za 608 tis. bez DPH, chce autorizovaný prodejce operativní leasing 18.500,- Kč bez DPH měsíčně (24 měsíců), za které bych měl zaplatit 440 tis. bez DPH a auto jim vrátit. Za identické benzínové auto chce prodejce 6.500,- Kč bez DPH na 24 měsíců – co je tohle za blbou nabídku, to má být pro běžného zákazníka výhodné? Já nikoho neodrazuji, to samotní prodejci EV aut, není to na hlavu?

                  Moje představa o běžném autě se pohybuje s DPH do do 1 mil. včetně DPH. Polovinu platím předem, druhou polovinu na splátky. To je můj mnohaletý standard. Tedy splátky se pohybují kolem 13 tis. měsíčně včetně pojištění, servis se pohybuje kolem 30 tis. ročně, palivo 90 tis. ročně. Po 4 letech auto prodám, použiji peníze na platbu předem atd. Majitelé Tesly se mi tady snaží vysvětlit, že si mám koupit Teslu, kde složím 500 tis. zaplatím 2 mil. a i když dostanu bezúročně splátky budou činit 44 tis. Kč s DPH a pojištěním. Sečteno, nechám si navýšit plat o 80 tisíc hrubého, budu jezdit Teslou a všem říkat, že je to výhodný. Výhodný to bude tak pro stát, kterámu odvedu já a zaměstnavatel na daních (plus soc a zdr) o více než 450 tis. ročně.

                2. Za hotove jsme kupovali loni na jare Range Rovera za necele 3M
                  Za hotove jsme kupovali loni na jare Range Rovera za necele 3M a Yetiho za pul mega. Teslu jsem mel kupovat puvodne jednu za hotove, kdyz ale prisli s ukoncenim dozivotniho nabijeni tak jsme vzali uver a koupili rovnou X a S, kazde za neco pres 4M bez dane.
                  Nyni mame objednane dve TM3, ktere budeme brat zase za hotove. A se spalovaky jsme skoncili.
                  Taky jsem loni kupoval zene soukrome nove MPV za pul mega a hotove.
                  Psal jsem to tu nekolikrat. Jestli jste vy neco spatne pochopil nebo ja spatne formuloval nevim.

                  Sorry, ale brat si v dnesni dobe financovani od prodejce aut je blbost. A ze nechteji ev prodavat o tom se tu pise odedavna. To jste objevil ameriku.

                  Jak jsem napsal, kdo chce ev nehleda duvody proc ho nekupovat. Vy by jste si mel asi spise dopisovat na jinych forech.

                3. Mě dává nyní největší smysl koupit Kia Soul, kde budu
                  Mě dává nyní největší smysl koupit Kia Soul, kde budu obden nabíjet a až ho za 2 roky prodám, bude mě to celkem stát se vším všudy 250 tis., to je podle mě výhodné, ne utrácet ročně 5x tolik za Teslu. Ale jak říkám, když je prachu dost, ať si každý koupi co chce.

                4. No vida. Konecne nejaky navrh jak by to slo.
                  Mimochodem nevite

                  No vida. Konecne nejaky navrh jak by to slo.
                  Mimochodem nevite jaka je na ne objednaci lhuta?

                5. Mne na Slovensku povedali, ze cakacka na Kiu Soul EV je okolo
                  Mne na Slovensku povedali, ze cakacka na Kiu Soul EV je okolo pol roka – vozi sa z Korey.

                6. V decembri 2015 mi tiež tvrdili, že pol roka môžem
                  V decembri 2015 mi tiež tvrdili, že pol roka môžem čakať. Tak som si vybral farbu, výbavu a objednal. No nestihol som ani odísť z predajne a už mi hlásil vedľa sediaci predajca, ktorý práve nemal klienta, že našiel presne to, čo sme objednávali na lodi do európy. Do 14 dní som sa vozil. A predajci mali lepšie vianočné☺.

                7. Na nový jsem termín nepoptal, vzal bych jetý s nájezdem
                  Na nový jsem termín nepoptal, vzal bych jetý s nájezdem do 20 tis km, na 2 roky to stačí, záruka 7 let je v pohodě a pak už bude na trhu jasněji co bude dál.

                  Nová auta kupuji výjimečně a u Kia je ten pád ceny jeden z největších na trhu, první rok klidně až 40% ceny u nového auta.

                8. Zajimave.
                  Netusite nekdo jsk je to s mistem na zadnich

                  Zajimave.
                  Netusite nekdo jsk je to s mistem na zadnich sedadlech? Jestli by se tam vesli tri detske sedacky?

                9. Jel jsem v tom chvíli, ale 3 sedačky to nedá. Pro 2 lidi je
                  Jel jsem v tom chvíli, ale 3 sedačky to nedá. Pro 2 lidi je to super, pro rodinu je malý kufr, je potřeba myslet na to že to má 4,2m na délku.

                10. Uvazoval bych o tom pro manzelku. Te staci kufr na nakup, ale
                  Uvazoval bych o tom pro manzelku. Te staci kufr na nakup, ale ty tri detske sedacky je problem dostat i do drtive vetsiny spalovaku.

                11. Většinou to chce 7mistne auto, protože klasická sedan auta
                  Většinou to chce 7mistne auto, protože klasická sedan auta mají většinou standard 2 plnohodnotná místa vzadu.

                12. My jsme nakonec po dlouhem vybirani a testovani nasli Peugeota
                  My jsme nakonec po dlouhem vybirani a testovani nasli Peugeota 5008, u ktereho se do druhe rady ty sedacky (vcetne operky s bocnicemi) vejdou a dokonce se daji pohodlne zapinat pasy.
                  Na ev kde to tak pujde si asi budeme muset pockat. Mozna nam driv vyrostou deti a uz treba bude stacit jen podprdelak. Ty nepotrebuji tolik mista.
                  Skoda, s tim Soulem jste me dneska trknul, ze by treba…

                13. Myslím že VW Buzz bude na tohle skvelej škoda že to jde
                  Myslím že VW Buzz bude na tohle skvelej škoda že to jde tak pomalu

                14. Já jsem vybral S-Max, 3 roky starý. Asi jsem měl spíš
                  Já jsem vybral S-Max, 3 roky starý. Asi jsem měl spíš koupit Sharan, zatím mám z VW lepší dojem, srovnávám s Passatem r.v. 2008, na kterém mám přes 200tis. najeto. Vadí mi třeba, že nelze nastavit automatický zámek dveří po rozjetí. Také automat řadí trochu divně i po aktualizaci FW. Jinak na 3 sedačky dobré, i když místo mezi vnějškem a ramenem dítěte je malé. Což z pohledu pasivní bezpečnosti asi není ideál. Co mohu doporučit je „podvozek“ pod autosedačku – pro mimi. Prostě jen usadíte sedačku do držáku a hotovo. I když cena asi 3000 mi přišla dost vysoká.

                15. Basi mame pod nejmensim prckem. Starsi dve maji jiz
                  Basi mame pod nejmensim prckem. Starsi dve maji jiz samostatnou sedacku.

                  S-Max i Sharan jsou uz opravdu velka MPV. Testovali jsme od VW Tourana, ale s mistem na sirku na tom byl malinko hure nez Ten Peugeot, ale hlavne vsechny tyhle auta uz maji na delku kolem ctyr a trictvrte metru, zatimco ten Peugeot jen ctyri a pul. Pro manzelku tedy lepsi na manipulaci a parkovani. Jo a take ma ten Peugeot jako jeden z mala isofix na vsech trech zadnich mistech.

                16. Místa je zhruba jako v Yeti, prostorné je dost, ale tři
                  Místa je zhruba jako v Yeti, prostorné je dost, ale tři sedačky zapnout nepůjdou.

                17. Roční jetý Soul s nájezdem 19 tis km jsem koupil za 550
                  Roční jetý Soul s nájezdem 19 tis km jsem koupil za 550 tis Kč.

                18. To je slušná cena, listová cena je kolem 870 tis.,
                  To je slušná cena, listová cena je kolem 870 tis., zajímavostí je, že na rozdíl od konkurenčních EV umí prodejce dát pěknou slevu.

                19. A v jakem stavu byla baterka? Nebal jste se, ze to nekdo treba
                  A v jakem stavu byla baterka? Nebal jste se, ze to nekdo treba huntoval jako predvadeci auto nebo tak neco?
                  A to jste koupil primo od prodejce Kia?

        2. Mě to přijde úplně stejně, tedy že EV auta klesají
          Mě to přijde úplně stejně, tedy že EV auta klesají pomaleji, ale asi je pro banky problém ten výhled, analýzy napovídají, že se situace bude v horizontu 2 let rapidně měnit a EV auta s dojezdem 200km půjdou s cenou rapidně dolů. Všichni vyhrožují s cenami o 30-40% nižšími než dnes a dojezd dvojnásobný.

        3. V USA na tom některé finanční společnosti projely
          V USA na tom některé finanční společnosti projely kalhoty. Ztráta ceny EV je obrovská. BMW i3 za 55000 dolarů stojí po 3 letech a 20000 najetých mílích kolem 20000 dolarů. Leafy jsou tam v podstatě zadarmo, to samé Fiaty 500e apod.

          1. Máte špatné informace a divím se, že právě vy to tady
            Máte špatné informace a divím se, že právě vy to tady šíříte.
            Stačí se podívat na nějaký autobazar kolik stojí Citroen saxo fosil a Citroen saxo electric ! To auto má dojezd tak 50 kiláků a stojí pořád průměrně třínásobek svého fosilního soukmenovce.

          1. To není dedukce, ale prostý fakt, že výroba auta na
            To není dedukce, ale prostý fakt, že výroba auta na baterie mimo jiné vyprodukuje dvojnásobek CO2 než u klasického auta a tento handicap se srovná až po najetí desítek tisíc km v EV autě. To že těžba lithia není nic přírodě a lidem prospěšného asi nemá cenu rozebírat.

            Koupení ojetého auta těsně před koncem záruky nebo spíše po záruce (80 tis. km) může být OK, ale já mám namysli nové auto do 1.5 mil.

            1. Dle toho co píšete mám ten pocit, že jste četl některou
              Dle toho co píšete mám ten pocit, že jste četl některou ze studií, která porovnávala část životního cyklu auta se apalovacím motorem (bez započtení nutně souvisejících položek) a část životního cyklu elektromobilu (se započtením všech myslitelných souvisejících položek ale bez započtení toho co se bude dít s bateriemi po ukončení životnosti samotného auta).

              K té těžbě lithia: než ji začnete kritizovat porovnejte ji s těžbou a zpracováním ropy.

              Ty auta na které jsem dal odkaz, nejsou těsně před ukončením záruky. Jsou to auta které prodává přímo Tesla a poskytuje na ně prodlouženou záruku. viz:
              https://www.tesla.com/sites/default/files/Tesla_European_Pre-Owned_Vehicle_Extended_Warranty.pdf

              Mimochodem, neupozorňoval bych Vás na ty „ojetiny“ kdyby jste v podpisu měl slovíčko „nové“.

              1. Díky za odkaz, auta mají právě omezenou záruku, která
                Díky za odkaz, auta mají právě omezenou záruku, která platí především na baterie a motory do 160 tis. km. Standardní záruku, která je 4 roky nebo 80 tis.km, už mají za sebou (tedy ty do 58 tis. EUR). Do podpisu jsem neuváděl nové, to bych si mohl koupit lehce bouranou, ale pojízdnou Teslu už za 1 mil.

                1. ano auta mají právě omezenou záruku, která platí
                  ano auta mají právě omezenou záruku, která platí především na fosilní bestie a jejich motory od roku 2009 kdy se životnost motoru stanovena na nepsaných 150 tis. km. Standard a potom NOVÝ AUTO nejlépe nějakou FÓBII z ŠÁDE :)))))))

                  PS: a to ještě dřív nesmí kiksnout rozvodový řemen či simulace řetězu bmw 😉 páč opravovat to nemá smyls, to si šáde pojistilo :))

              2. Jestli jste pan František Kubiš,podle názorů výše
                Jestli jste pan František Kubiš,podle názorů výše vypadá že možná ano,chci Vám moc poděkovat za to,že ani poté,co jste jistě již minimálně tisíckrát vyslechl stejné a většinou dost zcestné argumenty,jak je elektromobilita škodlivá,nepoužitelná,špinavá výroba elektřiny,čistá ropa tryskající rovnou ze stojanů,přesto jste nerezignoval a vytrvale vysvětlujete a sám se snažíte jít příkladem.Vámi zasazená semínka mimo jiné sdílemím zkušeností s FV,Leafem a Teslou už vyklíčila a přinesla spoustu ovoce,jen o nich nikdo stále dokola tolik nekřičí.To ale neznamená,že plody nejsou,ač to při čtení podobných diskusí vypadá dost beznadějně.

                1. Ano, jsem to já 🙂
                  Děkuji …

                  Ano, jsem to já 🙂
                  Děkuji …

                2. I já Vám moc děkuji, díky Vám jsem již 3 roky velmi
                  I já Vám moc děkuji, díky Vám jsem již 3 roky velmi spokojeným uživatelem elektromobilu.

              1. Lithium je z alkalických kovů relativně nejtoxičtější.
                Lithium je z alkalických kovů relativně nejtoxičtější. Smrtelná dávka chloridu lithného je pro člověka několik gramů. Je to způsobeno jeho značnou podobností se sodíkem a draslíkem, které jsou biogenní, vytvářejí osmotickou rovnováhu a jsou též důležité při nervovém vzruchu. Lithium je zastoupit nemůže. Malá množství lithia, která nevedou k toxickému účinku, jsou přijímána pitnou vodou či potravou.

                1. Kdo by to žral? To je jako zabít se vypitím spusty vody za
                  Kdo by to žral? To je jako zabít se vypitím spusty vody za krátký čas (nedostatek kationtu sodíku v krvi).

    1. Anebo si spočítám, že ten rozdíl mám při najetí 4.000
      Anebo si spočítám, že ten rozdíl mám při najetí 4.000 km měsíčně zpátky a půjdu do elektra. Nebo dokonce budu ten „fanatik“, kterému nebude šumák, že mi jdou z výfuku sračky, auto mi pocukává a vibruje, když šlápnu na pedál, tak čekám až se to rozjede, v zimě musím čekat až se to ohřeje a občas to ani nenatočím.

  6. Myslím, že by to chtělo kostku ledu na čelo, je jasné,
    Myslím, že by to chtělo kostku ledu na čelo, je jasné, že na ten tweet reagovali především příznivci elektromobility. Velké automobilky s ev přijdou, ale až v čase, kdy ta technologie bude dostatečně zralá a levná. EV bez dotací prostě zatím nejsou v nižším segmentu konkurenceschopná. A říkat, že když klasické automobilky přejdou masivně na EV někdy v letech 22-25 že je pozdě je taky mimo. Do té doby vyrobí Tesla kolik 1mil aut, když se jich mezitím prodají ve světě stovky milionů? Jako elektromobilitě fandím, ale taky k tomu přistupuju racionálně.

    1. Lenze ta nikdy nebude lacna pokial sa nebude vyrabat hromadne.
      Lenze ta nikdy nebude lacna pokial sa nebude vyrabat hromadne. Automobilky nemaju vyrobcov baterii jedine Tesla je sebestacna. Ma kompletnu ifrastrukturu. Ostatny budu iba kecat a budu mat problem dostat poriadne EV na trh aj 10 rokov.

      V postate tymito vyhlaseniami, tweetmi a oznameniami chcu iba ziskat cas.

      1. Se samostatni Tesly ve vyrobe baterii nemohu souhlasit.
        Se samostatni Tesly ve vyrobe baterii nemohu souhlasit. Baterie pro Teslu vyrabi Panasonic a jelikoz spoluprace mozna drhne (z financniho nebo kapacitniho duvodu) rozhodla se Tesla i pro baterie od Samsungu ve svem astralskem projektu.
        https://electrek.co/2017/08/09/tesla-powerpack-project-australia-battery-cell-samsung/
        Jeste zminka o uzavrenem cyklu Tesly (solarni strechy-baterie-elektromobilita). Dle vlastni zkusenosti elektroauto se nabiji prevazne pres noc v garazi a powerwall ci jine uloziste o velikosti desitek kWh nabijene pouze s fotovoltaiky pro vetsinu nebude dostupne pro prechod na elektricke auto. Takze uzavreni energetickeho cyklu se u vetsiny konat nebude. Pokud by o uzavreni uzavreni cyklu (energetickeho a CO2) nekdo stal v evrospkych podminkach doporucuji se podivat po projektech jako je power gas od Audi, OMV, EON …, kde je jiz v soucasnem stavu mozna energeticka akumulace s rocni periodou

        https://en.wikipedia.org/wiki/Power_to_gas

      1. Reaguju na článek o firmě Mercedes a elektromobilech!
        Reaguju na článek o firmě Mercedes a elektromobilech! Konkurenceschopná bude až bude auto s bezpečným dojezdem 400-500km při dálniční rychlosti a zapnuté klimě za cenu 600-700tis. a bude možné si ho bez problému kdekoliv nabít do 80% za 10-15min bez nutnosti řešit nějaké karty různých poskytovatelů viz. zdejší články o cestování po Evropě. Stačí to takto?

          1. Tak já najedu 23tis. ročně, ale jedu tak 1-2 měsíčně
            Tak já najedu 23tis. ročně, ale jedu tak 1-2 měsíčně 160km jednu cestu na chalupu, hory atd. a já prostě chci mít možnost tuhle cestu(tam a zpět) ujet na jedno nabití, protože třeba nechci někoho hledat a uhánět, aby mě pustil k sobě na zásuvku. K tomu 1-2 ročně nějaká dovolená a zase nechci se po dálnici ploužit 110 a co hodinu stavět a 40min nabíjet. Takže pokud to má být primární auto do rodiny, tak chci vůz s parametry Tesly S,X a jeho infrastrukturou, ale ne za 2-3 mega, ale 600-700tis. a to jsem s cenou asi ještě dost nad průměrem ČR.

            1. Já vám nevím. Takže nejdelší cestu jedete 160 km tam (na
              Já vám nevím. Takže nejdelší cestu jedete 160 km tam (na chalupě nemáte zásuvku?) a zpět, ale chcete auto s dojezdem 600–800 km po dálnici s topením s rychlonabíjením do 15 minut. Myslíte to vážně? Hodinky s vodotryskem nechcete?

              1. Prosím nevybírejte si jen to co se vám hodí. Na chalupě
                Prosím nevybírejte si jen to co se vám hodí. Na chalupě zásuvku mám, ale nejezdím jen tam viz. třeba na ty hory. Pak i třeba na chalupě dojedu tam s vyštavenou baterkou s dojezdem třeba 10km a nedejbože se něco stane a budu muset do 20km vzdálené nemocnice. To mám čekat hodinu než se mi auto nabije? A po cestě stavět nechci, protože jezdíme na spaní prcka a ten si při zastavení probudí. To jsou všechno věci co řeší normální lidé. Jinak jsem psal 400-500, ale to je jedno. A ano chci to a víte proč, protože to umí současný spalovák. Ano jsem ochoten akceptovat o něco horší parametry, ale jen za mírně vyšší cenu.

                1. Tak si to nekupujte. Já vám to nenutím. To je asi tak
                  Tak si to nekupujte. Já vám to nenutím. To je asi tak všechno, co vám k tomu řeknu. Srovnáváte hrušky a jablka. Provoz elektromobilu je nesrovnatelně levnější.

                2. A ha a můžete mi říci v čem? Já vás chápu že jste
                  A ha a můžete mi říci v čem? Já vás chápu že jste fanoušek, ale chtělo by to trochu méně zaslepenosti. Já jsem hned na začátku psal, že elektromobilům fandím, ale že to prostě ještě není dostatečně vyzrálé pro masovou společnost. Buď je to moc drahé (Tesla) nebo jsou tam velké kompromisy (e-Golf, Ioniq, Leaf atd.).

                3. Mám BMW i3 a naftový S-max. K tomu dvě malé roční děti.
                  Mám BMW i3 a naftový S-max. K tomu dvě malé roční děti. Celkový roční nájezd máme něco kolem 20000 km ročně, 17000 z toho v i3, 3000 v S-maxu… Neděláme žádné zásadní kompromisy, jenom u toho trochu přemýšlíme. 15 minut na rychlonabíječce stačí v létě na dalších 100 km jízdy. Byli jsme s tím v Praze, na horách ve Špindlu, Jánských lázních, všude možně. Já s tím jel na sraz elektromobilů do Olomouce, s jednou nabíjecí přestávkou. Už se těším, jak vysvětlíte mé manželce, která elektromobil původně považovala za hračku pro dospělé, jak je zaslepeným fanouškem 😉 😀 Dnes to považuje za skvělou koupi a nechce jezdit ničím jiným.

                4. Prosím vás netvrďte mi, že u auta s dojezdem cca 200km
                  Prosím vás netvrďte mi, že u auta s dojezdem cca 200km nemusíte dělat kompromisy. Já to chápu, že s tímhle dojezdem se dá dojet s jednou zastávkou a lehčím plánováním po ČR všude, ale pořád mi tam chybí ta volnost spalováku. Ok dojedete do Špindlu a nemužete si třeba hned vybalit věci a jet se podívat třeba do Vítkovic, nebo nemůžete si jen tak udělat po cestě 30km zajížďku, protože vás něco zaujalo, ale napřed musíte ověřit kde dobijete, protože by vám nestačili baterie. To jsou věci, které ted nemusíte nijak řešit s klasickým autem. Je to o nějakém nastavení myšlení, vaše manželka se tomu již přizpůsobila, ale většina lidí tohle nechce. Navíc pořád máte S-MAXE, ale kolik lidí si dnes může dovolit kombinaci S-Max a i3? Je to prostě o nastavení myšlení, vám to vyhovuje já u auta za milion kompromisy dělat nechci. Zatím pro mě ekonimicky dává větší smysl auto na CNG a později přejít na EV, až k tomu nazraje doba.

                5. Volnost spalováku je jen v tom, že to má delší dojezd a
                  Volnost spalováku je jen v tom, že to má delší dojezd a veřejnou benzinku na každém rohu. Nic víc, nic méně. A ještě volnost v tom, že je lidem prozatím jedno, že jim sobecky vozíte smrad, hluk a vibrace až pod nos. Čili žádná volnost ale obyčejné sobectví a pomalé vraždění. To jsou prostě fakta.
                  Dojedete do špindlu, zaparkujete, frcnete auto na zásuvku. Než vybalíte, máte tam zase desítky km navrch. Když má slušnou palubní nabíječku. Já s Ionem od 10 do 30 km (od 20 minut do 1 hodiny). Když mne něco cestou zaujme, obvykle tam mají na 99% zásuvku (kupodivu, obvykle tam nemají na 100% benzínku). Tak se prostě domluvím a pomalu nabíjím. Nám to za ty kompromisy stojí. A za pár let to bude ještě lepší. Když si vezmu dobu po nákupu auta před 3,5 lety, tak je to dnes nebe a dudy.

                6. Navíc, ve Vrchlabí je rychlonabíječka ČEZu. To je asi 10
                  Navíc, ve Vrchlabí je rychlonabíječka ČEZu. To je asi 10 km. A Špindl je na kopci, takže i s vybitým autem lze dojet v pohodě dost daleko.

                7. Další nevýhoda – musíte počítat s tím že vám prcek v
                  Další nevýhoda – musíte počítat s tím že vám prcek v tom tichu a bez vibrací neusne… 😉

                8. Přesně. Na to otec nepomyslel. Možná jsou ty drkotavé
                  Přesně. Na to otec nepomyslel. Možná jsou ty drkotavé nespavé děti oběti svých rodičů, když ještě v bříšku 9 měsíců drnčely v kraválu a vibracích spalováky s mamčou sem a tam, kdo ví……..

                  P.S. Nám se budily po zastavení taky, ale dnes spinkají stále, protože je ticho furt. Ať jedu nebo stojí. Největší bordel dělají ty auta kolem. Opruz je stát s nimi na křižovatce, poslouchat randál, cítit vibrace až do elektrovozu a dýchat smrad.

        1. Ukažte mi technologii která měla hladký průběh uvedení
          Ukažte mi technologii která měla hladký průběh uvedení do praxe… obzvláště když se spěchá.

          Jedna věc například – nabíjení půl hodiny. Jistě, je to „diskomfort“, ale na druhou stranu 99% cest člověk zvládne bez návštěv čerpacích stanic. Takže je to něco za něco.
          A až budou dojezdy po kterých se člověku víceméně chce si udělat přestávku… to už také není daleko (nemyslím teď Tesly). A to by měla být auta pod mega.

          Potřeba dojezdu 10000km se tu řešila tolikrát že to už snad není vtipné ani přínosné.

          Za mě je nutnost zastavit po 200-300km bonus. Vím jaké to je řídit unavený a vzhledem ke stavu řidičských dovedností na našich silnicích bych to nejraději ukotvil v zákoně.

    2. Az bude technologie zrala…. To si jako myslite, ze kdyby
      Az bude technologie zrala…. To si jako myslite, ze kdyby nebyl takovy natlak na vyrobce, tak ze by to nejak vyvijeli? Ani nahodou, jeste i ted skripou zubama, ale ted uz musi. Bez natlaku by to nikdy nebylo vyzrale a bez Tesly, Nissanu a Mitsubishi by jsme zili jeste v pohadce, ze EV jsou neproveditelna. No nekdo to musi rozhybat a tak jsou lidi, kteri do toho jdou. Ja mam Leaf a ION. Oboji sice z druhe ruky, ale super.

    3. Vaše úvahy vypadají logicky, ale úplně tomu tak není.

      Vaše úvahy vypadají logicky, ale úplně tomu tak není.

      — Jak můžete vědět, ža se automobilkám bude pořád dařit? Zatím nic nenasvědčuje úpadku klasických spalovacích motorů, ale tento rok a příští může (netvrdím že musí) být zlomový.

      — Pokud není EV dostatečně zralá a levná, tak Fossil fuel Vehicle technologie je sice „levná“, ale přezrálá.

      — Spoléhat se na to, že se „chytneme“ v roce 2025 může být chybou.

      1. Já to samozřejmě nevím, zdali se jim bude dařit, ale bez
        Já to samozřejmě nevím, zdali se jim bude dařit, ale bez masivních investic do infrastruktury se to nezmění a můžou být v klidu, protože ty auta bude potřeba někde nabíjet, zkuste si představit takový Srpen, kdy se dá půl Evropy do pohybu to bude potřeba na cestách nabíjet stovky tisíc aut. A žádný takový projekt zatím nevidím.

        Tady jde samozřejmě je potřeba ty auta vyvíjet už ted, ale zatím pro ně není potřeba je vyrábět už ted, vždyt EV se prodávají hlavně díky dodacím, kdyby se ted rozjela masová výroba tak to prostě nepůjde ufinancovat. Ani při masové výrobě nebude cena klesat dostatečně rychle.

        Jak rikám elektroautům fandím, jen je potřeba k tomu pristupovat trochu racionálne.

          1. O těchto projektech vím, ale to se bavíme o stovkách
            O těchto projektech vím, ale to se bavíme o stovkách nabíječek, ale to nebude stačit pro miliony elektromobilů. Navíc z mého pohledu je velký problém v kompatibilitě jednotlivých sítí, kdy je potřeba řešit různé karty pro možnost nabíjení.

            1. Ten postupný rozvoj to vyřeší úplně stejně, jako tomu
              Ten postupný rozvoj to vyřeší úplně stejně, jako tomu bylo u benzínek. Já se pamatuju před 30 lety na fronty při natankování a klidně to trvalo 15-20 minut. Dnes na to už lidé zapomněli. Když připomenu počátky automobilismu, tak mě to přijde úplně stejné, jako dnes s EV automobily. Mimochodem, počet aut se od r. 1985 cca zdvojnásobil, počet benzínek se zdesetinásobil.

              „Na počátku minulého století se benzin prodával na 26 místech republiky. Automobilisté ho tehdy nakupovali po kilogramech. Při historicky prvním sčítání motorových vozidel v českých zemích v roce 1906 úřady evidovaly celkem 73 automobilů a 228 motocyklů. Dnes je v Česku evidováno 4,37 milionu osobních automobilů a 800 tisíc motocyklů. Historie sítě čerpacích stanic sahá až do roku 1920, kdy bratři Oldřich a Rudolf Zikmundové založili komisionářství a obchod s oleji, petrolejem a benzinem. Jejich první čerpací stanice v Praze byla otevřena v roce 1923 na náměstí Republiky. V roce 1938 měla tato společnost po celé Československé republice 1093 čerpadel a 27 zásobovacích skladů“
              Více na: http://www.euro.cz/byznys/monopol-skoncilbenzina-prezila-892271#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

          1. Twitter MB sleduje 1,9mil lidí a na ten tweet reagovalo 700
            Twitter MB sleduje 1,9mil lidí a na ten tweet reagovalo 700 lidí. A z toho byla většina určitě příznivcem elektromobility, protože většině lidí je to celkem jedno čím je auto poháněné a řeší hlavně cenu a takový tweet jim prostě nestojí za odpověď.

    1. Tito redaktoři a jejich redakce nemají zájem psát
      Tito redaktoři a jejich redakce nemají zájem psát skutečně o elektromobilite, pisou fámy a zkazky a polopravdy a připadá mi ze je financuji ropné karteli. Vysvětlit problematiku tak jak to opravdu je nemaji zájem a případné hodnotné náměty striktně mazou. Jsou to tak schopni redaktoři jako ten co posledně napsal, že 3 elektromobili zapojené do sítě způsobí blackaut.

Napsat komentář