Tesla zlepšuje Autopilota, do konce roku chce robotickým autem přejet USA

Už od října 2016 vyrábí Tesla všechna svá auta tak, aby mohla jezdit plně roboticky. Teď ale hardware ještě o něco vylepšila.

Tesla neustále zlepšuje svou (prozatím jen) asistenční technologii Autopilot. Brzy se z ní má stát plnohodnotný systém plně robotického řízení. Čeká se jen až inženýři dotáhnout software k dokonalosti a státy uvolní regulace pro plně robotické řízení aut.
foto: Tesla

Pozorní špioni si už při krátce po předání prvních elektromobilů Tesla Model 3 všimli, že auto je nově vybaveno také kamerkou směřující na řidiče. S tím souvisí také „lehké“ vylepšení hardwaru Autopilota.

Elektromobily Tesla jsou vlastně superpočítače na kolech. Tesla využívá platformu NVIDIA Drive PX2.

Už s tímto hardwarem by měly všechny elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X měly být schopné plně autonomního řízení (level 5). Co chybí jsou podle Tesly už jen softwarové updaty.

Přesto aktuálně magazínu Electrek.co potvrdil zástupce společnosti Tesla, že proběhla menší revize Autopilotího hardwaru na „verzi 2.1“, ačkoliv interně se jí prý přezdívá „verze 2.5“. Tato verze má prý lepší výpočetní a fyzické zajištění (redundanci).

Tímto novým hardwarem jsou vybaveny všechny nově vyráběné elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X a Tesla Model 3. Elon Musk nicméně věří, že plné autonomie dosáhnou i auta s hardwarem verze 2.0.

A kdyby náhodou přeci jen ne, superpočítač lze v autě snadno zpětně vylepšit. Stále navíc platí, že do konce letošního roku chce Tesla se svým plně robotickým autem přejet z parkoviště v centru Los Angeles do centra New Yorku.

Jak upozorňuje magazín Electrek.co, nejnovější update je další zajímavou ukázkou toho jak moc odlišně funguje Tesla ve srovnání s běžnými automobilkami. Ty si obvykle jakákoliv vylepšení svých aut „schovávají“ pro pravidelné facelifty jednou za pár let.

59 Comments on “Tesla zlepšuje Autopilota, do konce roku chce robotickým autem přejet USA”

  1. Ano, Tesla funguje odlišne, updaty robí postupne. Všetko je
    Ano, Tesla funguje odlišne, updaty robí postupne. Všetko je fajn, až na to, že to robí príliš často!!! Trebárs zmeny v cenníkoch sú vhodné akurát na nasratie používateľa. Napr. pred nedávnom model S75 (D) nemal vôbec možnosť vzduchového podvozku, teraz ho už má integrovaný a navyše ešte verzia 75D zlacnela. No ak by som bol zákazník, čo pár dní predtým objedná vozidlo kašlem im na to!!! Teraz tak isto autopilot. Zrazu ponúkajú verziu 2.5 viac výkonu za rovnaké peniaze, pričom tí čo si auto objednali nedávno určite dostanú pôvodný HW. Proste smola. U Tesly človek nikdy nevie, čím ho naserie. Som zvedavý, či aspoň poskytnú bezplatnú výmenu za nový HW starším majiteľom s HW 2.0

    1. Je to třeba brát sportovně mobiltelefonně. Vyvíjí se to,
      Je to třeba brát sportovně mobiltelefonně. Vyvíjí se to, alespoň u Tesly, stejně rychle. Co dneska objednáte, je už zítra šrot.
      Mnohokráte se psalo, že majitelé Tesly jsou de facto beta testeři. Akorát že ta beta znamená iksnásobek alfa, vzhledem k ostatním nabídce na trhu. A jejich testerem by rád byl skoro každý.

    2. Poprve nakupujes PC,Notebooky,Smartphony? Ano ted se to zacne
      Poprve nakupujes PC,Notebooky,Smartphony? Ano ted se to zacne tykat i aut(aspon tesel) Tomu se rika pokrok. Sprav si prvni mozek, pak pochopis ze nadavas na to, ze v budoucnu proste dany vyrobek bude pochopitelne lepsi a ne horsi….dalsi co objevuje ameriku. Nebo co bys chtel? Aby vzdycky pockali rok (ikdyz uz maji novy HW a SW hotov) aby si mohl dostatecne dlouho machrovat pred sousedem, ze mas nejlepsi auto na svete? Nasrat, dikybohu ze tesla takto rychle inovuje a neceka a neposloucha lidi jako si ty

      1. presne. Jeste chvilku a nebude rozdil mezi autem a
        presne. Jeste chvilku a nebude rozdil mezi autem a smartphonem, notebookem, … Bohuzel u tech aut to je vic videt a vic to boli penezenku. ;o) Pokud bych vasi logikou pristupoval k nakupu notebooku, tak nemam zadny. ;o) porad bych cekal na lepsi a vedel bych zakonite ze za 1/4 roku bude lepsi za stejne penize. Kupujte repasovana auta (stejne jako notebooky, pc, …) a vite co kupujete, ze novinky jsou o svetelny rok dal, ale vy to jiz vite, nebude vas to s.at a zaplatite polovic. Kupte si ojetou teslu primo od tesly, mate ji se zarukou, prekontrolovanou, za min penez a vite, o jak kus dal jsou ty co ted vyjizdi z linky.

        Bohuzel – spis bohu dik – tesla je leadrem, nikdo se s ni ted merit nemuze a ma takovy tym lidi, ze se tyden co tyden posouvaji o peknych par kroku kupredu a vy mate tu moznost byt u toho formou updatu. Ktera jina automobilka vam toto umozni? Update nedostanete ani pri navsteve servisu natoz na dalku.

        PS: pokud tedy nejde o update TDI na snizeni emisi – vykonu – … ;o) Svolavaci akce neberu jako update, ale prostou vymenu vadneho dilu.

    3. Ano, je to tak. Nejdřív mě tento přístup Tesly také
      Ano, je to tak. Nejdřív mě tento přístup Tesly také zaskočil. Koupil jsem si Model S v plný palbě a za pár měsíců byla na světě 4kolka a rok na to Ludicrous… A s Modelem X to bylo v bledě modrém. Týden po dodání TMX P90D v plné palbě oznámili P100D a další týden na to ještě nový hardware autopilota v2.0. Pochopitelně upgrade autopilota z v.1.0 možný není za žádných okolností. Jedině ta baterie, ale to se za ty peníze zase nevyplatí…
      Jenže pak mi došlo, že Tesla je skutečně jiná automobilka. Časté updaty rychle posouvají původní schopnosti i funkce vozu tak razantně kupředu, že i ty nejmodernější BMW a Mercedesy jsou proti Teslám během pár měsíců zastaralí dědové s bílými vousy až na zem. Za tuhle „újmu“ ty hardwarové i softwarové updaty prostě stojí. Nemusí se to líbit všem, ale tesla to vážně dělá správně.
      Jsou i opačné zkušenosti. Jeden příklad za všechny. Moje TMX má větrané sedačky. Z počátku vlastně téměř vůbec nevětraly. Došlo to tak daleko, že je Tesla přestala do nových vozů dodávat. A pak z ničeho nic po novém updatu, ejhle a sedačky už docela slušně větrají. A žádný zásah servisu nebyl k tomu potřeba…
      No a jak k tomu dnes příjdou noví zákazníci, kteří větrané sedačky si objednat nemohou? Těžko říct.

      1. Ja to tak mel s verzi 100D. Kdyz jsem na podzim objednaval
        Ja to tak mel s verzi 100D. Kdyz jsem na podzim objednaval P100D jeste tvrdil Elon, ze neperformance verzi hned tak neudelaji, protoze musi nejdrive zaplatit naklady na vyvoj 100kWh baterky. A hle, v lednu byla o 800tis. levnejsi 100D verze s vetsim dojezdem na svete.

        Co se tyka tech sedacek tak se obavam, ze to neni softem, ale tim, ze v lete bezi klima na vetsi vykon a tim i lepe chladi sedacky. Kdyz si zvysite teplotu pro kabinu tak zjistite, ze uz to zas sedacky skoro nechladi…

                1. Myslím, že ne. Tajně doufám ve VW BUZZ, ale podle mě to
                  Myslím, že ne. Tajně doufám ve VW BUZZ, ale podle mě to bude drahé jako prase.

                2. Ja jsem optimista. Jestli se Tesle podari dostat produkci
                  Ja jsem optimista. Jestli se Tesle podari dostat produkci trojky na mnozstvi, ktere planuji, pak uz prestanou ostatni breptat a zacnou opravdu take vyrabet. Nic jineho jim pak uz totiz nezbude.

                3. No, v Evropě mají bohužel docela dost času. Model 3 se tu
                  No, v Evropě mají bohužel docela dost času. Model 3 se tu plánuje začít prodávat na začátku 2019 a to ještě jen již provedeným předobjednávkám. Reálná dostupnost v EU bude spíše ke konci roku 2019. A to se ostatní automobilky vytasí se svými slavnými modely 2–3. generace, které pro ně ale budou v podstatě modely první generace opravdových EV, takže to bude plné much, chyb apod. Reálně něco půjde koupit tak v roce 2022–2024. A tak dlouho čekat nebudu. Za tři roky koupím ojetou sedmimístnou Teslu a bude.

                4. Zlaté prase nebo spíše zlaté tele. Protože to ještě
                  Zlaté prase nebo spíše zlaté tele. Protože to ještě nikdo neviděl 🙂

              1. Ona ta sedmimístná verze není až taková výhra. Po
                Ona ta sedmimístná verze není až taková výhra. Po zkušenosti bych dal dneska přednost verzi pětimístné hlavně kvůli nemožnosti sklopit opěradla druhé řady sedadel. I když nedávno Tesla ukázala i sedmimístnou verzi u které jdou opěradla druhé řady sedadel sklopit do roviny s kufrem. Tato verze je vlastně jedinou skutečně smyslupnou sedmimístnou verzí, takže pokud potřebujete sedm míst, sáhněte až po této nejnovější verzi!

                1. Souhlas. Marne si lamu hlavu jak budu vozit lyze. Na tom
                  Souhlas. Marne si lamu hlavu jak budu vozit lyze. Na tom taznem mi to prijde jako obludnost a udela to z uz tak dlouheho auta kamion… radost pak parkovat.

                2. Copak to, ale nasazovat tam tu kouli, a nebo pak ji zase
                  Copak to, ale nasazovat tam tu kouli, a nebo pak ji zase sundavat, no to bylo teda dílo, než se mi to povedlo. Ale povedlo. Dělat to ale často určitě nechci. Za ty prachy koule měla být motoricky výsuvná. Tak snad příští generace bude lepší. Jinak ty lyže do Xka dostanete. Když jsem vezl něco dlouhého, sklopil jsem opěradlo předního spolujezdce a vezl jsem to v podstatě na předním sedadle.

                3. To jsem nevedel, ze operadlo spolujezdce jde tolik sklopit.
                  To jsem nevedel, ze operadlo spolujezdce jde tolik sklopit. Vyzkousim.
                  Jinak tazne jsem nasazoval pred hodinou a slo to krasne. Za chvili ho budu sundavat tak snad to pujde taky hladce. Jinak souhlas, ze mohlo byt sofistikovanejsi.

                4. Opěradlo lze položit dostatečně, až k zadnímu sedáku,
                  Opěradlo lze položit dostatečně, až k zadnímu sedáku, což je víc, než je potřeba.

            1. To už jsou dnes skvělé dodací lhůty. Já si Model X
              To už jsou dnes skvělé dodací lhůty. Já si Model X objednal 31.8.2013 a dodali mi ho začítkem září 2016. Přesně za tři roky…
              Jsem rád, že se povedlo Tesle rozhýbat výrobu jak Modelu S, tak i Modelu X. Proto si jsem jistý, že s Modelem 3 to také dokážou. Držím jim všechny palce.

    4. Mne sa to stalo tiež a určite bie som jediný
      Treba si

      Mne sa to stalo tiež a určite bie som jediný
      Treba si uvedomiť, že všetci pred vami boli na tom horšie a všetci po vás budú na tom lepšie.
      Tomu sa hovorí vývoj a v Tesle to ide sakra rýchlo, na rozdiel od starých zabrzdených automobiliek 🙂
      Tesle zdar…

  2. No to mají teda co dělat. Navzdory Elonovo slibům o
    No to mají teda co dělat. Navzdory Elonovo slibům o updatech, které v průběhu července sametově vyhladí kontrolní algotitmy, je to stále jen dost tupý asistent pro jízdu v pruzích. Neporadí si to na dálnici ani se svedením do protisměru a zpět v opravovaných úsecích. A v tunelech, které se zatáčí (tuším doleva) to stále občas reaguje na kdoví co, a náhle to občas nesmyslně přibrzdí. Což se ostatně čas od času stane i jinde než v tunelu.

    1. Elon je hodnej kluk. Proto je fajn, že pustil Amber k vodě.
      Elon je hodnej kluk. Proto je fajn, že pustil Amber k vodě. Ten si zaslouží mnohem lepší ženskou. Amber byla možná pěkná, z očí ji to koukalo určitě všechno správně, ale to není pro život všechno. Hodně štěsí Elone!

  3. co sem říkal!? 😉
    Milá Angelo. Jak německé automobilky

    co sem říkal!? 😉

    Milá Angelo. Jak německé automobilky úspěšně lobbovaly za mírnější normy

    auto.idnes.cz/lobbing-automobilky-afera-diesel-emise-nemecko-fl1-/automoto.aspx?c=A170808_110942_automoto_fdv

    Dieselgate zasáhla německé volby, politik si od VW nechal schválit projev

    zpravy.idnes.cz/nemecko-volby-stephan-weil-volkswagen-dolni-sasko-cdu-spd-p3k-/zahranicni.aspx?c=A170807_095041_zahranicni_aha

    1. že by v otázce kvality ovzduší a dieselů měly být v co
      že by v otázce kvality ovzduší a dieselů měly být v co nejširší míře zohledněny návrhy průmyslu…. :)))
      Zdroj: auto.idnes.cz/lobbing-automobilky-afera-diesel-emise-nemecko-fl1-/automoto.aspx?c=A170808_110942_automoto_fdv

      1. …hlavního lobbisty Daimleru Eckarta von Klaedena, který
        …hlavního lobbisty Daimleru Eckarta von Klaedena, který byl dříve vysoce postaveným činitelem kancléřství… usiloval o to, aby se Berlín postavil návrhu Evropské komise na testování emisí aut ve skutečném provozu.
        Zdroj: auto.idnes.cz/lobbing-automobilky-afera-diesel-emise-nemecko-fl1-/automoto.aspx?c=A170808_110942_automoto_fdv

      1. Třeba při souložení bez ochrany na zadních sedadlech
        Třeba při souložení bez ochrany na zadních sedadlech chytrý systém automaticky vyhledá nejbližší otevřenou lékárnu za účelem nákupu tabletky po pro slečnu a Teslu před ní zaparkuje a otevře dveře (až po, samozřejmě, není blbej). Když ale půjde o dva chlapce/dvě dívky, pak se pokročilá inteligence zdržovat tímto nebude a pojede plynule do navoleného cíle cesty. :-)))

    1. pokroková technologije Tesly TM3 bude s řidičem komunikovat
      pokroková technologije Tesly TM3 bude s řidičem komunikovat audiovizuálně. Pošítadlo NVIDIA z výrazu tváře pozná jestli má tam šópnout režim sport nebo blinkr doprava, nebo když si chce pilot schrupnout tak automaticky zaparkovat někde na restu ;)) A když řekneš čůrat automaticky změní trasu na první sůprčerdžr, prostě cestování 3tího tisíciletí konečně, ne jako z minulýho století v sračkometu ;))

      1. Milión a půl? To nie je ani 60 tisíc Euro 😉
        Len chcem

        Milión a půl? To nie je ani 60 tisíc Euro 😉

        Len chcem poukázať na rozdielne uhly pohľadu. A ako sa nastavuje masám ľudu zmysel pre horné či dolné limity. Že čo už je pre jedného už veľa a čo ešte nie?

        Raz pri stole sa kolegovia pýtali, čo je nové? Ja že nedávno som zobral hypotéku na byt 60 tisíc Euro a budem to splácať 30 rokov. Kolega z Luxemburska na to reagoval: „To je zvláštne. Ja som tiež nedávno zobral hypotéku na byt 600 tisíc Euro a tiež to budem splácať 30 rokov!“

        Nečudujte sa, keď mi už príde divné poukazovať na Milión a půl korún ako na veľa. Asi v to bude ten skutočný zmysel Einsteinovej teórie relativity. Všetko je relatívne.

        Pre mňa je to signál, či dotyčný myslí – vníma svet – viac lokálne alebo globálne.

          1. Aneb víte, kde tráví dovolenou kanadský dřevorubec a
            Aneb víte, kde tráví dovolenou kanadský dřevorubec a slovenský dřevorubec? Oba dva tamtéž. Ve Vysokých Tatrách….

            Ale to není celý vtip. Černý humor pokračuje. Ten slovenský dřevorubec je ze Slovenského rudohoří a v rámci své řádné dovolené jede likvidovat polomy do Vysokých Tater 🙂

            1. Nebo jak Němci raděj Řekům aby proboha začali víc makat,
              Nebo jak Němci raděj Řekům aby proboha začali víc makat, utahovat si opasky, ŕádně platit daně, přestat okrádat stát, atd. atd. A Řekové se ptaj, ale proč to všechno? No proto aby jste mohli zachránit hospodářství a pak jet v klidu na dovolenou, sednout si na pláži a užívat si pohled na moře.
              Řekové odpoví: Ale my už se na to moře koukáme…

    2. Ta kamera tam je z jediného důvodu a to je sledování
      Ta kamera tam je z jediného důvodu a to je sledování řidiče jestli se věnuje dopravní situaci. Pokročilé funkce autonomního řízení se bez takové kamery neobejdou. To proto že auto již bude samostatně řídit v čím dál více případech, ale řidič stále musí být přítomen, vnímat provoz a v případě potřeby zasáhnout. Pokud se řidič nebude věnovat provozu (bude spát, číst si, nebo dělat kdo ví co), tak jej vozidlo upozorní a případně zastaví. Kamera pak snad zmizí u aut s plnohodnotným autonomním řízením a také pokud to zákony dovolí. V tom bodě už bude člověk jen pasažér.

Napsat komentář