Škoda Kodiaq: hlavní výhody úspěšného SUV

Mladoboleslavská automobilka na nový model Škoda Kodiaq vsadila, a tak se do něj dostala i velká spousta novinek. V tomto článku naleznete přehled všech důležitých informací, na které se lidé často ptají.

Mnohá SUV už dnes jízdu v terénu nezvládají, ale Škoda Kodiaq je výjimkou
foto: Škoda Auto

Zvládne jízdu v terénu?

Škoda vybavila své nové SUV několika volbami jízdního profilu s režimem Normal, Eco a Sport. Verze s pohonem 4×4 nabízí navíc i . Pro verze s pohonem 4×4 je k dispozici také režim Offroad, ve kterém se funkce podvozku, řídicí jednotky motoru a brzd přizpůsobí drsnému terénu. Využití vozu tedy nemá žádné hranice, a to ani v tvrdším terénu.

Jaké má asistenční technologie?

K dispozici je řidičům nové škodovky více než 24 různých asistentů. Přehled je opravdu velký a to od aktivního parkovacího asistenta, přes asistenta jízdy v pruzích, adaptivní tempomat, až po sadu kamer nebo nová diodová světla.

Novinkou je také asistent pro parkování s přívěsem, který při pomalém couvání kompletně převezme kontrolu nad vozem. Zajímavou novinkou je také soustava kamer, která umožňuje na středovém panelu promítat několik úhlů pohledu, včetně toho leteckého.

TIP: Podívejte se na nabídku Škoda Kodiaq u autorizovaného prodejce Auto Opat.

Má nějaké vychytávky?

Vychytávkami zde výrobce opravdu nešetřil. Ať už jde o snímání hlasu cestujících v předu a jejich přenosu do zadní části vozu, nebo veškeré technické vymoženosti nejnovějšího systému Columbus s internetovým připojením. Cestujícím v zadní části jsou k dispozici vysoce variabilní opěrky loktů a hlavy, podobně jako v letadlech.

Celý vůz je také plný přihrádek a menších a důmyslných úložných prostor, kterých je v celkovém součtu více než třicet. Velmi zajímavá je také výsuvná lišta ve dveřích, která při otevření chrání jejich hranu od případného poškrábání.

Jak je Škoda Kodiaq velká?

V tomto ohledu vůz prakticky nemá konkurenci. Téměř 2,8 m dlouhý rozvor náprav v kombinaci s posuvnými sedačkami znamená spoustu místa pro cestující ve všech řadách sedadel.

Délka 4 697 mm
Šířka 1 882 mm
Výška 1 673 mm
Rozvor náprav 2 791 mm
Celková hmotnost 2 510 kg

Jak prostorný má kufr?

Vysokou užitnou hodnotu poskytuje také obří zavazadlový prostor. V sedmimístné konfiguraci zůstává za třetí řadou sedadel slušných 270 l. V pětimístné verzi pak Kodiaq nabídne 720 l, případně 835 l se sedadly posunutými v krajní pozici.

Škoda Kodiaq zezadu

Škoda Kodiaq
foto: Škoda Auto

Kolik uveze lidí?

V základní verzi nabízí Škoda Kodiaq pět sedadel. V rámci příplatkové výbavy může nabídnout třetí řadu sklopných sedadel v zavazadlovém prostoru. Sedm průměrně vysokých lidí se tedy do vozu pohodlně vejde.

TIP: S takovým vozem si můžete vyjet klidně na rodinnou dovolenou autem až k moři.

Jak je to s motorizací?

Nabídka motorizací obsahuje celkem pět možností. Konkrétně dva diesely a tři benzinové motory. Zájemci o naftu dostanou motor 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 140 kW (190 k). Benzinová část nabídky obsahuje motory 1.4 TSI a 2.0 TSI.

Proč jméno Kodiaq?

Škoda se u tohoto modelu inspirovala medvědem Kodiakem z Aljašky. Síla medvěda je znát i v designu vozu, kterému dominují výrazné a svalnaté linie. Mimo to se medvěd Kodiak vyznačuje orientací na rodinu.

placená inzerce

59 Comments on “Škoda Kodiaq: hlavní výhody úspěšného SUV”

  1. podle čeho auto článku asi soudí, že Kodiaq je
    podle čeho auto článku asi soudí, že Kodiaq je úspěšný model? Kolik je na něj předběžných objednávek ?
    Podle mě, je to naprosto zbytečný auto.
    Perlička – teď v zimě jsem jel s Leafem do Hradce Králové přes Suchý vrch. Kamarád jel za mnou s novým Kožakem (3L TDI v automatu) s tím, že vyzkoušíme jeho dynamiku. No a nahoře na Sucháči jsem na něj potom počkal… 🙂

    1. Ty myslíš Kodiaqa? Tam se třílitr fakt nedělá..
      A ty si

      Ty myslíš Kodiaqa? Tam se třílitr fakt nedělá..

      A ty si myslíš, že to auto je zbytečný? A proč teda zbytečně lidé kupují Audi Q7, VW Touareg? To mi teda vysvětli..

      Tohle auto mělo naopak být na trhu už před 4-mi lety..

      Ty být majitel automobilky, jsi na úrovni Fiatu :))

      1. přece netvrdím, že to automobilka dělá špatně. O auta
        přece netvrdím, že to automobilka dělá špatně. O auta typu SUV je zájem, tak je prostě nabízí. Jen říkám, že to auto je zbytečný, protože je zbytečně velký, těžký, vysoký, vnitřní užitný prostor má stejný nebo i menší jak klasické auto střední třídy, má horší jízdní vlastnosti kvůli své vyšší hybnosti a vyššímu těžišti, potřebuje fůru elektronických asistentů, aby se to vůbec dalo udržet na silnici atd. Měl jsem chvíli X5 a už bych SUV nikdy nechtěl-rychle jsem ho prodal. Kodiaq si asi málokdo koupí, aby s tím třeba jezdil do lesa na dřevo. Jediná výhoda, je, že se z toho invalidům lépe vystupuje.
        Přirovnal bych to k oblečkům pro pejsky. Žádný pes to nepotřebuje, ale lidi jim to kupují, protože si myslí, že s tím oblečkem k nim pejsek víc ladí a samozřejmě, když je zájem, tak to firma vyrobí…
        Ale je to jen můj názor.

  2. No rozhodně lepší než „škodlivá“ minulost u Hyundai a
    No rozhodně lepší než „škodlivá“ minulost u Hyundai a že jeho souseda škoda, že nemá raději škodu, než „nejlepší kombík“ současnosti..

    Taková „sjačka“ jel jsem v tom a proti superbu combi je to „mjdka“

    Jenom se těším až to bude elektromobil a dojezd minimálně 500 KM!

    Tom

    1. Mám Hyundai SantaFe z roku 2002. Benzín + LPG. Automat,
      Mám Hyundai SantaFe z roku 2002. Benzín + LPG. Automat, kožené vyhřívané sedačky, automatická klimatizace, střešní okno, … Najeto přes 300k km. Naprosto spolehlivé a bezproblémové auto. Také projede i tvrdším terénem, jezdíme s ním s vlekem do lesa na dřevo. Velikostně podobné na Kodiaqa. Jen těch asistentů má méně (ABS, stabilizace, antiprokluz), tehdy se to ještě nedělalo. Myslím, že je úspěch, že se Škodě podařilo vyrobit podobné auto už o 14 let později. Zářný důvod k oslavě.

      1. Tak já tady mluvím o Superbu Combi 🙂 a v televizi tady na
        Tak já tady mluvím o Superbu Combi 🙂 a v televizi tady na mě vyskakuje nějaká škodlivá minulost s i30 :DD

        Musím říct, že ten Superb s tím nejsilnějším benzínovým dvoulitrem má fakt potenciál a všechny tadyty „škodlivý sousedy“ s trapným Hyundaiem dávám jako malý hovna 😀

        To je prostě fakt, ne reklama 😀

          1. Tak to jsi kluku zabrousil do jinýho rybníku.. :DD
            BMW 540i

            Tak to jsi kluku zabrousil do jinýho rybníku.. :DD

            BMW 540i dává jakejkoliv Superb s přehledem, a jeho zase dává 650i..

            Akorát nevím proč o tom tady mluvíš, tady se jedná o škodlivou reklamu Hyundai, která je napřáhnutá přímo proti Škodě, která podle mý životní firemní zkušenosti je prostě lepší..

            Například jsme nedávno poptávali auta do firemního parku a Škoda nabídla lepší motor, digitálně řízenou klimatizaci, GPS lokátor (aby s tím zaměstnanci noc nejezdili, kde se jim zlíbí), entertainment system (na to ale já ***** co zaměstnanci maj dělat s entertainment systémem a subwooferem v kufru..)…

            A hrdý Hyundyai nám nabídl i30 motor 1.5 benzín, kožené sedačky (u Škody byly taky), 18″ kola a metalízu zdarma..

            OK, ale beru raději plnohodnotnej dvoulitr FSI a profesionální přístup..

              1. to je paráda že sem na hybrid chodí tolik NikiLaudů, a
                to je paráda že sem na hybrid chodí tolik NikiLaudů, a doufám že když se vám někdo lepí na kufr a chce předjet tak pak jedete v půlce silnice v protisměru, neb se chováte zodpovědně a bráníte tomu šílencovi za vámi v předjíždění aby náhodou někoho nesejmul v protisměru, já osobně pokud můžu tak zajedu na zastávku busu ať můžou bezpečně předjíždět, většinou tito pražští pepíci pospíchají domů a tak mám pro ně pochopení :-))

                1. V poslednich letech je ten le-pic (alespon podle RZ) spis
                  V poslednich letech je ten le-pic (alespon podle RZ) spis ostravsky nebo brnensky cyp pospichajici do/z Prahy 🙂

                2. Tak, já se tady bavím o služebních autech a s despektem k
                  Tak, já se tady bavím o služebních autech a s despektem k negativní reklamní kampani Hyundyai, která se, vzhledem k naší firemní zkušenosti nezakládá na pravdě..

                  Nechápu, proč tady pán argumentuje nějakým BMW 540i, které je tak trochu mimo tento rank?

                  On to asi bere jako „závodník“, ale jím propagovanou 540i si zase dává kdejaký Skyline, kdejaké Subaru z hlediska manévrovatelnosti a rychlosti. Dává si ho také kdejaká S-Klasse AMG, Bentley z hlediska luxusu. Mohl bych pokračovat dále.

                  Pouze nerozumím, proč pán přispěvatel srovnává běžný firemák s 540i (a to ještě ani nevím jaký rok? – snad ne 1985 :D)

        1. Vcera se mi jeden superb cestou ze svitav lepil na prdel, jako
          Vcera se mi jeden superb cestou ze svitav lepil na prdel, jako bych byl jeho stara. Na prejezdu pred vendolskym kopcem jsem pribrzdil na predpisovych 50 a za prejezdem na to slapnul. A zatim co ja byl na kopecku on zustal za traktorem, ktery ja mezi tim predjel. Po trech kilometretrech me slavnostne předjel na plné čáře asi ho to trošku naštvalo dostat na p**** od elektrické dodávky

  3. Využití vozu tedy nemá žádné hranice, a to ani v
    Využití vozu tedy nemá žádné hranice, a to ani v tvrdším terénu. 🙂
    Co třeba ta lišta nárazníku, opírající se na fotce o kámen?
    Z článku vyplývá, že by je mohla americká armáda objednat jako náhradu za Humwee 🙂

      1. Hmm taky uvažuji o RAV4. Jeho motorový hybridní systém je
        Hmm taky uvažuji o RAV4. Jeho motorový hybridní systém je dokonalý, ale pořád nemůžu přijít na chuť jeho zadku, ty vystouplé svítilny se mě vůbec nelíbí….předek paráda, interiér je super.
        Třeba přijde facelift, úvěr na auto mě končí za necelé 2.roky.
        Taky nechápu, proč sem dávají článek o Kodiaku, když to není ani hybrid 🙂

          1. Vím, že to není tak podstatné jako jiné věci na autě,
            Vím, že to není tak podstatné jako jiné věci na autě, ale je to takový první dojem, vždy když to vidím.
            Zatím je to pro mě favorit č.1.
            Pokud by nebyl Hybrid tak bych šel do Mazdy CX5-atmosféry, ale je menší než RAVKA, takže se obávám že zde nepochodím.
            CX 7 by byl ideál, ale zatím je v nedohlednu 🙂

        1. manželce se nelíbil předek ani zadek a interiér ji
          manželce se nelíbil předek ani zadek a interiér ji přišel divnej. teď už by prý nemenila. a na zadku je nejlepší ta nízká nákladová hrana do kufru. motor je pecka a hlavně ve městě tolik nesmrdim. zato kodiaq za par let to lacino koupi nakej nouma. bude kaslat na servis a bude smrdět dalších 20 let.

        1. Myslím, že by neškodilo ty dva hňupy z obrázku zavřít s
          Myslím, že by neškodilo ty dva hňupy z obrázku zavřít s jejich nastartovaným kodiakem na hodinku do garáže a pak se jich zeptat, jak byl čistý…………….

          Ale je to článek pro hňupy, tak co, že? Viz citace „Na kodiaq s benzinovým dvoulitrem se nás ptá hodně lidí. „Kodiaq kupujeme na důchod. Dieselu s filtry pevných částic a AdBlue se bojíme, benzinová čtrnáctka nám přijde slabá. Co ten dvoulitr, nesežere nás? ………. Z toho plyne spotřeba 9,0 l/100 km.“ Asi bude potřeba snížit důchody …………

Napsat komentář