TEST: Mitsubishi Outlander PHEV – plug-in hybridní bestseller. Právem?

Konečně se nám do rukou dostal Mitsubishi Outlander PHEV, dlouholetý evropský i asijský bestseller v segmentu aut do zásuvky. Zjišťovali jsme, zda se v něm opravdu jezdí tak dobře.

Mitsubishi nedávno oslavilo 50 let elektromobility. A Outlander PHEV je nejlepším důkazem tohoto letitého dědictví.
foto: Hybrid.cz

První a zásadní pecka přichází hned zkraje: auto jsme si zkoušeli ve verzi „Limitovaná edice 100 let“, která se minimálně do 31.7.2017 prodávala za akční cenu 1 079 000 Kč.

S takovou cenovkou je pro zájemce o pohodlné nové SUV, kterému navíc nevadí auto do zásuvky, zbytečné dál o čemkoliv přemýšlet a může rovnou vyrazit k nejbližšímu dealerovi.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Nebudeme vás zbytečně napínat. S tímhle autem jsme byli opravdu spokojeni.
foto: Hybrid.cz

Pro srovnání, základní cena běžné verze Outlander PHEV ve výbavě Instyle začíná na 1 299 900 Kč. Sleva 220 900 Kč na „stoletou“ verzi je od Mitsubishi odvážný tah, který by mohl nést ovoce.

Ostatně, ve zbytku Evropy je Mitsubishi Outlander PHEV dlouhodobě jedním z nejprodávanějších aut do zásuvky. A po týdnu stráveném s tímhle autem se není čemu divit.

Dva elektromotory a dvoulitr

Pohon jedinečného SUV zajišťuje benzinový dvoulitrový čtyřválec o max. výkonu 89 kW doplněný o dva elektromotory, každý na jedné nápravě, každý s výkonem 60 kW.

Maximální systémový výkon hybridního pohonu činí 149 kW, neboli 203 koní. Pohon 4WD je samozřejmostí. Energie pochází z 45l nádrže a 12kWh baterie.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Stříbrná lišta dole je u „stoleté“ edice v základním vybavení
foto: Hybrid.cz

Jak se dá od auta s rozměry 4695 mm délky, 1800 mm šířky a 1703 mm výšky čekat, místa je pro všechny víc dost. Interiér je prostorný a přehledný, sedačky pohodlné i pro dlouhé cestování, uvnitř prostě není Outlanderu PHEV co vytknout.

Zásadní otázka zní: jak vlastně jezdí? V prvním momentu překvapí tuhý volant, na který je třeba si chvíli zvykat. Potěší skvělý výhled z výšky i do stran.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

foto: Hybrid.cz

Projíždět se v Mitsubishi Outlander PHEV po zanedbaných okreskách i českých dálnicích je jako plout lodí po klidné vodě. Nabízí pohodlné svezení, kterému lze vytknout snad jen lehký náklon v zatáčkách a výraznější pronikání hluku motoru do kabiny na dálnici.

Víc módů, víc Adidas?

Auto vám umožňuje zvolit si pohon čistě na elektřinu, 4WD nebo mód nabíjení/udržování baterie (CHARGE/SAVE). Pohon 4WD s sebou samozřejmě přináší i zvýšení spotřeby. V čistě elektrickém módu je výkon auta ponížen tak, aby baterie vydržela.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

foto: Hybrid.cz

Oficiálně má téměř dvoutunové auto jen na elektřinu ujet 54 km. My jsme v praxi ověřili, že reálné maximum je někde kolem 40 km a častěji ujedete spíš mezi 30 km až 40 km na jedno nabití.

K dispozici je také ekologický mód jízdy, ale podle našeho názoru příliš mnoho jízdních módů spíš škodí a mate, než aby pomáhalo. Eco mód v tomto případě dle očekávání přiškrtí zrychlení a celkový max. výkon systému.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Přehledný volant dobře pasuje do ruky
foto: Hybrid.cz

Pádly pod volantem si můžete volit z celkem šesti stupňů rekuperace. To nám připadá zbytečně moc. Navíc, neustále klikání pádly – pokud se je přeci jen rozhodnete používat – už po chvíli začne být vysilující.

Úplně by stačily tři stupně rekuperace a ještě lépe: místo sekvenčního přepínání s pomocí pádel by pádla mohla fungovat spíš na podržení. Jenže tam už se jejich funkce začíná bít s běžnou brzdou. Tady to chce ještě zapracovat – ale Outlander PHEV v tom zdaleka není sám.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Černý interiér se nám zamlouval, mimo jiné se tak rychle neušpiní
foto: Hybrid.cz

Z běžné domácí zásuvky se auto nabíjí výkonem 2,1 kW, takže plno máte za necelých šest hodin. Ze zásuvky si baterie nikdy nevezme plných 12 kWh, ale spíš kolem 10 kWh. Dobíjet lze i s pomocí rychlodobíječky CHAdeMO! A to během asi 25 minut.

Dálnice se nebojí, ale něco si vezme

Oficiální kombinovaná spotřeba Mitsubishi Outlander PHEV má být jen 1,7 l/100 km. To je samozřejmě mezní hodnota, na kterou se dostanou jen zkušení šetrní řidiči.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Outlander PHEV umí jezdit šetrně, když ho pravidelně dobíjíte a jezdíte pak krátké vzdálenost. Na dálnici se ale vezme to, co se pro tak velké a těžké (1935 kg) SUV patří.
foto: Hybrid.cz

Naše průměrná spotřeba po prvních 100 km, pokud jsme vyjeli s plně nabitou baterií, se běžně pohybovala kolem 2,5 l/100 km. Po ujetí asi 725 km (polovina na dálnici) jsme končili s průměrnou spotřebou 6,2 l/100 km a 10,9 kWh/100 km.

Pokud bychom ale pravidelně nedobíjeli, spotřeby by se snadno vyšplhala mezi 7-8 l/100 km, na dálnici klidně i víc. Ale, jak každý ví, plug-in hybrid je právě o tom pravidelně a co nejčastěji dobíjet.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

foto: Hybrid.cz

Co se týká výbavy, trochu nás zarazilo, že v autě za více než milion korun standardně chybí navigace. Ani možnosti palubního počítače nijak zvlášť nenadchly.

Jinak ale edice 100 let obsahuje zajímavou výbavu, mimo jiné osvětlení podlahy, elektricky vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka, LED mlhovky, LED světlomety, LED zadní světla či parkovací senzory.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Jeden z mála znaků, díky kterým rozeznáte plug-in hybridní verzi Outlandera od běžného
foto: Hybrid.cz

Připlatit si dále můžete také za tažné zařízení nebo dobíjecí kabel Mennekes (12 684 Kč). Potěší samozřejmě i objem zavazadlového prostoru – 451 litrů standardně, 1590 litrů při sklopení zadních sedadel.

Pro zájemce o plug-in hybrid v kategorii SUV zatím zůstává Mitsubishi Outlander PHEV jednou z mála možností dostupných už na ceně lehce přes milion. Konkurenční Volvo XC90 i BMW X5 jsou cenově přeci jen na dvojnásobku. Sluší se zmínit také nedávno rozšířenou záruku u Outlanderu PHEV.

auto TEST: Mitsubishi Outlander PHEV

Outlander není nijak „přehnané“ SUV, i díky tomu se ho rok od roku prodává stále větší počet. Za rok 2016 to bylo asi 40 000 kusů celosvětově.
foto: Hybrid.cz

Bude zajímavé sledovat, jak na celosvětový úspěch Mitsubishi Outlander PHEV odpoví konkurence mimo řady prémiových automobilek. Třeba taková plug-in hybridní Škoda Kodiaq nebo Nissan X-Trail, to by bylo něco!

vlastní

57 Comments on “TEST: Mitsubishi Outlander PHEV – plug-in hybridní bestseller. Právem?”

  1. Hezký den,
    koupil jsem PHEV v červnu 2017, ne edici 100let.

    Hezký den,
    koupil jsem PHEV v červnu 2017, ne edici 100let. Jak píší autoři článku „Projíždět se v Mitsubishi Outlander PHEV po zanedbaných okreskách i českých dálnicích je jako plout lodí po klidné vodě.“
    Koupil jsem ho hlavně proto, že s PHEV mám neomezený dojez a jezdím jako s elektromobilem. Kdo nejel elektromobilem nepochopí.
    Jízda tichá, bomba akcelerace, super v zatáčkách, jednou jsem ve velké bouřce jel po polní cestě, lesem a po louce – neskutečné.
    Nedávno mě před delší vesnicí dojela Octávia, na tempomatu jsem mel 53Km. Držel se mě jak trouba dva metry za mnou. Vesnice končila prudkým kopcem a za ní serpentýny. Za značkou obce jsem na to tlápnul a zmizel jsem mu v serpentýnách. Už mě nedojel, jen manželka trochu ječela…
    Bomba je ovládání a nastavování na mobilu – u kasy v obchoďáku kliknu vychladit, nebo mám nastavený timer na ráno na optimální klima když vím v kolik odjíždím. Nastavení celého systému auta je komfortně na mobilu. Vše jde samozřejmě nastavovat i na displeji v autě a zobrazovat různe statistiky jízdy, dobíjení, potřeby el. a paliva. Nevýhoda, že to rozčiluje manželku, že pořád na něco mačkám… Snesl bych i víc funkcí.
    Jinak asistence super – jen čáry vypínám kromě dálnice. Již párkrát mě vyběhlo varování „Break“ a jednou přibrzdilo. Řekl bych ideálně nastaveno.

    Spotřeba? Najel jsem 4500Km kombinovaných. Jsem z okresu UO, 60% po regionu, párkrát Praha, Brno, Olomouc. spořeba 2,9l + 436KW el. mám el. za 1,96Kč/Kw.
    Prostě takto – na el. jezdím 1km za 0,30Kč, dálnice za 7 litrů/100km.
    Auto je živé i při 130Km za hodinu a akceleruje jako se spalovacím motorem 350koní.
    Dojez na el. – bez topení, klimatizace a svícení při úsporné jízdě po rovině cca 60km. V našem kopcovitém terénu ujedu cca 50km. Když jedu normálně a mám klimu v těchto vedrech tak najedu 45km.

    Další auto bude plný elektromobil s dojezdem min. 800km, doufám že to bude brzy a nehodlám za něj dát víc jak 1,5mil. Kč v maximální výbavě.

          1. Topí to ihned, dle mého to je kombinované. Ohřev
            Topí to ihned, dle mého to je kombinované. Ohřev chladící kapaliny je hlavně z důvodu rychlého startu spalovacího motoru. Myslím si, že v EV módu je předehřev kapaliny vypnutý, protože v normálním módu se motor předehřeje sám.

  2. PHEV ? SUV ?
    PHEV s dojezdem 40 km na el.? moc slabé!
    PHEV

    PHEV ? SUV ?
    PHEV s dojezdem 40 km na el.? moc slabé!
    PHEV spotřeba 6l na 100 km? strašné!

    Mám Nissan Navara 2.5 pic kup r.v.2006 uveze tunu,potáhne 3.5 t. a spotřeba v komb.terén okrska 100km/8l!
    V zimě je to prostě traktor!
    Je to obluda,ale užitečná,levná a jednoduchá -klidně dám za repas 150000,- Kč je to zatím nenahraditelný pomocník a pro mou rodinu i univerzální přítel – odveze nám kola,dá se v něm nouzově přenocovat.Maká v lese,doveze materiál,nebo sjede s kozama za capkem,vapka ho zkultůrní. A pak odveze maloša do školy a manželka s ním vykoupí obchoďák 🙂
    Prostě sen sedláka z hor,co s takovým PHEV,jedině se předvést na svatbě!

  3. Vážená redakce
    můžete prosím polopaticky napsat kolik to

    Vážená redakce

    můžete prosím polopaticky napsat kolik to auto spotřebuje paliva a elektřiny a jestli současně ,nebo zvlášť?

    V jednom odstavci je běžně jsme jezdili ta 2,5 l/100 Km na prvních 100 Km . A déle píšete o spotřebe 6,2 l/100 km a 10,9 kWh/100 km což je asi chybně napsáno, protože když jezdíte běžně za 2,5 litru tak proč průměr testu je 6,2 když co 100 Km v obou případech nabíjíte cca 10 Kw -tedy celou baterii

    Spousta lidí si může myslet že to auto jezdím za běžných 6-7 litrů + že se musí k tomu co 100 Km nabíjet, tak to prosím uveďte na pravou míru.

    děkuji

    1. Auto se nemusí nabíjet každých 100 km, jde o plug-in
      Auto se nemusí nabíjet každých 100 km, jde o plug-in hybrid, který po vyčerpání energie z baterie zapojí do chodu spalovací motor. U plug-in hybridů je obtížné dojít k jednoznačné průměrné spotřebě, protože ta kriticky závisí na pravidelnosti a četnosti dobíjení. Pokud by člověk dobíjel co 100 km, může skutečně jezdit za oněch zhruba 2,5 l/100 km + cca 10 kWh/100 km. My jsme ale takto pravidelně nedobíjeli, a proto jsme skončili na 6,2 l/100 km a 10,9 kWh/100 km.

      1. Takže jste vlastně nabili jen jednou a pak už jezdili jen
        Takže jste vlastně nabili jen jednou a pak už jezdili jen na benzín?

        Opravdu to z toho není moc jasné. Jestli jste ujeli 700km a měli spotřebu 10,9kWh/100km a k tomu ještě 6,2 l / 100km, tak to prostě nesedí.

        Buď je spotřeba 10,9kWh / 100km a k tomu 2,5l/100km. A neboje spotřeba 6,5l /100km a průměr spotřebované energie – tady jste to asi zapomněli vydělit.

      2. To auto je prikladem nesmyslnosti PHEV. Bezny 7 mistny
        To auto je prikladem nesmyslnosti PHEV. Bezny 7 mistny benzinovy Outlander se prodava za nejakych 700tis. Tohle stoji o nejakych 600 vic nebo jeste vic. Bezny benzinak ma spotrebu kolem 8,5l na 100 – spritmonitor.de, tohle 6,2 + 10,9kWh. Nez projedu rozdil v benzinu, to trva leta. Servis potrebuji oba skoro stejny.
        Verim ze 3x nezapomenu strcit auto do zasuvky, ale poctvrte mozna ano. Na todle musi byt opravdu nadsenec.
        To uz snad radsi ciste EV s rozumnym dojezdem.

      3. Tak prosím znovu o upřesnění rád bych to dořešil
        Tak prosím znovu o upřesnění rád bych to dořešil protože spousta lidí v diskuzi zmatena a myslí si že to auto je na nic a zbytečně mají negativní reakce.

        Píšete že jste po ujetí 725 Km skončily na 6,2 l/100 km a 10,9 kWh/100 km.?

        Z toho podle mě vyplývá, že jste spotřebovali 6,2×7,25= 44,95 litrů benzínu a 10,9x 7,25= 79 kWh elektrické energie?

        Podle mě to není možné tolik to brát nemůže, kolikrát jste nabíjeli?

        děkuji

          1. Pokud to opravdu sežere při ujetí 725km 45l benzínu i po
            Pokud to opravdu sežere při ujetí 725km 45l benzínu i po 8x plném nabití baterie tak je není žádná sláva.

            Tj. na elektřinu 8x dejme tomu 40km – tj. 320km čistě na elektřinu a zbytek 405km s průměrnou spotřebou 9l /100km.

            1. Přesně tak. Zároveň je nutné myslet na to, že polovina z
              Přesně tak. Zároveň je nutné myslet na to, že polovina z toho byla ujeta po dálnici, kde výhody plug-in hybridu rychle mizí. Pokud bychom jezdili po městě a meziměstských silnicích s rychlostí omezenou 90 km/h, spotřeba by byla výrazně odlišná.

          2. Pane Hořčík
            Když teď píšete že jste nabíjeli 8x a

            Pane Hořčík

            Když teď píšete že jste nabíjeli 8x a přitom jste ujeli 735 , tak jste podle mě nabíjeli co 100 Km sice třeba nepravidelně.

            Ale v odpovědi co jsteč napsal Út, 2017-08-08 09:58
            píšete že jste tak často tedy co 100 Km nenabíjeli.

            -„Pokud by člověk dobíjel co 100 km, může skutečně jezdit za -oněch zhruba 2,5 l/100 km + cca 10 kWh/100 km. My jsme ale -takto pravidelně nedobíjeli, a proto jsme skončili na 6,2 -l/100 km a 10,9 “

            tak to prostě nechápu.

            Chtěl jsem si to auto před rokem koupit s tím , že když budu denně nebíjet a denně pojedu do 100 Km tak bude spotřeba kolem 3-4 litrů, tak jak má většina lidí na sprintmotoru.

  4. „Jinak ale edice 100 let obsahuje zajímavou výbavu, mimo
    „Jinak ale edice 100 let obsahuje zajímavou výbavu, mimo jiné osvětlení podlahy, elektricky vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka, LED mlhovky, LED světlomety, LED zadní světla či parkovací senzory.“

    Tato věta je vtip že? Osvětlenou podlahu mívají auta i v nižší střední třídě v základu. Vyhřívaná sedadla jsou u aut za milion snad všude v základu. Vyhřívaný volant se dá pořídit za pár tisíc i v nižší střední třídě. Vyhřívaná zpětná zrcátka mívají v základu i malá městská auta. Led světla jsou asi jediné co se dnes uvádí jako lepší výbava.

    Přijde mi že zdejší testy jsou psané, jako by daný tester snad ani nikdy nejel v lépe vybaveném autě, neb je většinou nadšený z kdejaké výbavy která se dává i do aut s cenovkou okolo 400 tisíc.

    1. Souhlas s komentářem slabe výbavy. Mám Outlandera 4roky
      Souhlas s komentářem slabe výbavy. Mám Outlandera 4roky diesel střední vybava. Chybí spousta vynavy kterou mají auta za polovinu ceny. Za tu dobu ale uz leccos doplnili. Ale jízda a pohpdli5super. Krome spotřeby. Udávají nej úspornější auto ve své třídě s komb.spotř.5.3 litru. Realita je kolem osmi, na dálnici k devíti litrům.

  5. Tohle je bez dotací uplný nesmysl, spotřeba 6.2l/100km a to
    Tohle je bez dotací uplný nesmysl, spotřeba 6.2l/100km a to se muselo dobíjet často, mám nového Nissana X-Trail (stejná kategorie), stál cca polovinu téhle ceny a jezdí mezi 5.5 (okresky) – 6.5 (dálnice) reálné spotřeby benzínu. Nesmrdí, nemá černý dým za výfukem a hlavně interiér nevypadá jako ve 20 let staré oktávce, Outlander jsem měl tu čest párkrát řídit a je to hrozné auto tak 10 let za aktuální generací ostatních automobilek.

    1. Az takovy nesmysl by to nebyl kdyby to melo jen o trochu vetsi
      Az takovy nesmysl by to nebyl kdyby to melo jen o trochu vetsi dojezd na baterii. 6kw fotovoltanikou bych takove auto prez noc na bezne denni jezdeni nabil a na benzin bych jezdil ve specialnich pripadech. Pravda je, ze se to co se tyce jiznich vlastnosti hybridnimu lexusu na ktery jsem zvykly nevyrovna, ale ten ma 2.5 takovy vykon a stoji skoro jednou tolik.

          1. Môj koment bol skôr z kategórie podrypovania, keďže vaše
            Môj koment bol skôr z kategórie podrypovania, keďže vaše komentáre na hybrid.cz sú dosť k veci a nepredpokladal som, že ste to mysleli presne tak, ako to bolo napísané. Aj tak si ale myslím, že by to nebolo rentabilné (náklady na EE by boli pravdepodobne rádovo nižšie ako vybudovanie takejto dobíjačky aj dlhodobom horizonte). Systém 6 kWp s baterkami by pravdepodobne postačoval (v menej náročnej domácnosti bez klímy) na úplné pokrytie potrieb na EE. Možno aj s dobíjaním podobného hybridu alebo malého EV (predpoklad je, že každý deň nebude potrebné dobíjať plnú kapacitu baterky, ale len cez deň spotrebovanú kapacitu).
            Prajem pekný deň.

            1. V cr je ted vypsana dotace pro fv s bateriovym systemem 150
              V cr je ted vypsana dotace pro fv s bateriovym systemem 150 tisic kc. To dost meni situaci. Protoze neni receno jakeco ho typu ma byt uloziste. Proste poridim co nejlevnejsi bsterky a co nejvetsi fv a budu sazet na to ze nez olovo odejde tak Musk srazi ceny baterii.

  6. Tohle je presne auto o kterym uvazuju, 12-15kw jsem schopnej
    Tohle je presne auto o kterym uvazuju, 12-15kw jsem schopnej na strese vyrobit a prez noc dostat z baterek do auta..jen bych potreboval dojezd 60km. 40 je proste malo 🙁 Proc delaj ty plugin hybridy s tak malou baterkou, chtelo by to.aspok 15 kw.

    1. SUV je fakt diagnóza. V 90tých letech jezdili po Praze
      SUV je fakt diagnóza. V 90tých letech jezdili po Praze zbohatlíci v Pajerech a Patrolech a honili s tim ego. Pak postupně zjistili, že teréňák je do města strašně cool, ale blbě se s tím jezdí. Automobilky těmhle blbečkům vyšly vstříc a udělali jim teréňáky, kterejma se jezdí blbě jak ve městě, tak mimo město. na dálnici na prd a v terénu nepoužitelné.
      Asi jedno procento terénních aut si pořizují lidi, kteří je využijí a zbytek jsou chudáci, kteří si v nich při ježdění po městě připadají, že jsou něco víc, než ostatní.

      1. Mluvíte mi z duše. SUV je diagnóza. Obvykle 2 tuny plechu
        Mluvíte mi z duše. SUV je diagnóza. Obvykle 2 tuny plechu pro přesun 50 kg blondýny z posilky k pedikérce a do kavárny. Přestože jsem tohle PHEV hodinu po Ostravě testoval a fakt s ním elektricky najel 50 km a pak ho rychle dobil na CHAdeMO. A zpět do autosalonu vrátil zase elektricky. Což paní prodejkyně nechápala a furt vykládala o spalovacím motoru.
        I já si u kamaráda zažil éru tereňáků, jak jsme lítali v devadesátkách po ČR i Praze mezi bary v Patrolu long verze pro 7 lidí plně naloženi.
        A na tankodromu D1, když byla zácpa, tam hodil uzávěrku diferenciálu a přes příkop jsem najeli na pole a kolonu po něm objeli. Pak zase zpátky na D1. Ovšem žralo to i trávu u cesty a díky malé hustotě benzínek jsme k 9 křížům dojeli jen na naftové výpary. Tlačit bych to nechtěl.
        V terénu jsme taky byli, v čerstvě v restituci vráceném lese jinému kamarádovi. Ale když viděl, jak kola rvou zeminu, tak jsme museli jít ničit vedlejší, státní les. Majitel se v něm holt probudil.

        1. SUV neni moda, ale evoluce. Spousta lidi uz to pochopila.
          SUV neni moda, ale evoluce. Spousta lidi uz to pochopila. Mesta si stavi pricne prahy, nektere se svym nizkym roadsterem ani neprejedu. Nekde silnice jsou spatnym stavem specificke, jet treba z Mirosovic na Mnichovice, nebo z Rican do Slustice je pro nas oba za trest. Manzelka se svym malym crossoverem (chcete li SUV) na vysokych kolech ty hrby preskace ani o nich nevi. Spotrebu ma kolem 6l a zaparkuje kdekoliv. Opet snadneji nez ja.

        2. no fuj Radovane styďte se takhle ničit přírodu OFFROADEM
          no fuj Radovane styďte se takhle ničit přírodu OFFROADEM :-)), na mě osobně se žádný offroad nechytá, tak kam vylezu hezky po svých žádný offroad nevyjede ani omylem, známý z Německa s Mercedesem G taky machroval že projede všude a neprojel v zimě ani na rovince kde chodím normálně v klidu pěšky a pak jsem ho musel házet lopatou

      1. Mam tohle auto par dni, a musim konstatovat, ze vas test je
        Mam tohle auto par dni, a musim konstatovat, ze vas test je slaby, nepresny a zavadejici. Napriklad rekuperace v sesti stupnich je prijemna vec, nastavuje se podle hustoty a typu provozu. Pohon neni benzinovym motorem jak pisete, ale elektromotory a benz. motor nabiji baterii (charge), nebo (SAVE) v paralelnim hybridnim modu. Save bych skoro nepouzival, protoze se pri nem neohreje stejnomerne motor. Podle mych poznatku je lepsi stridave jet na charge a elektrinu.
        K tematu – Outlander, aspon ten muj ma napsano v TP kombi, zadne SUV a primarne jsem ho kupoval na mestsky provoz. Nabit v garazi, do mesta a zpet na zasuvku.

Napsat komentář