Elektrokola jdou v Česku na odbyt, meziročně rostou prodeje až dvojnásobně

S rostoucím zájmem o cyklistiku se zvedá i poptávka po elektrické variantě bicyklů. Elektrokol se podle odhadů odborníků prodá v České republice ročně 16 až 20 000 kusů.

Cyklistika je v České republice jedním z nejoblíbenějších sportů
foto: Ekolo.cz

Meziroční prodeje elektrokol rostou až dvojnásobně. Podle expertů dokonce elektrokola „šlapou na paty“ klasickým bicyklům, prodávají se totiž na jejich úkor. „V obchodě ekolo.cz se letos prodalo 1500 elektrokol,“ říká Jakub Ditrich, jeho provozovatel.

„Meziročně se mi prodej elektrokol zvedl trojnásobně. Hlavní důvod, který zákazníci při koupi uvádějí, je, že si chtějí výlety na kole užít i s partnerkou. Manžel si zasportuje na klasickém bicyklu a manželka mu na elektrokole bez potíží stačí, a to i do kopce,“ říká Jan Malošík ze specializované prodejny Cyklokrám.

Průměrná cena elektrokola se podle prodejců pohybuje okolo 40 000 korun, téměř polovinu tvoří elektronika. Výraznějšímu poklesu cen baterií brání prudký rozvoj elektromobility a nedostatek technologických komponent.

„Cena kol se v budoucnu udrží na podobné úrovni, ale ve stávajících cenách budou dostupná kola s lepší výbavou. Důvodem je i stále posilující koruna,“ doplňuje David Viščor, vedoucí prodejny svetelektrokol.cz.

Velkou výhodou elektrokol je pomoc s výkonem jezdce. Elektrické kolo ulehčuje šlapání do rychlosti 25 km/h, poté se motor vypne. Naopak jeho nevýhodu je váha. I přesto už podle Jakuba Ditricha začínají flotily elektrokol fungovat například i ve firmách či obcích.

„Když vedle sebe postavíme dvě typově stejná kola, tak to s elektrickým motorem bude přibližně o 7 kilogramů těžší,“ vysvětluje Ondřej Viktorin, zkušený cyklista. V současné době ujede cyklista na jedno nabití dle typu baterie 100 až 150 kilometrů.

E.ON rozšiřuje síť nabíjecích stanic

Elektrocyklistiku podporuje energetická společnost E.ON. Důkazem toho je například letos už druhý ročník E.ON like-bike Tour 2017, kterou společnost pořádá pro milovníky elektrocyklistiky a pro širokou veřejnost.

Toto putování v sedlech elektrokol po Vysočině letos připadá na 30. září a 1. října a začne v Novém Městě na Moravě v rámci veletrhu Test a Expo a seriálu závodu Kola pro život.

V rámci podpory e-cykloturistiky otevřel E.ON koncem června 3 nové nabíjecí stanice na Vysočině, a to v Novém Městě na Moravě, Bystřici nad Pernštejnem a Žďáru nad Sázavou.

„Otevřením dalších nabíjecích stanic se snažíme ve spolupráci s městy podpořit nejen tento druh cykloturistiky i na Vysočině, ale také rozšířit nabíjecí infrastrukturu a propojovat chytrá města,“ říká Lucie Streitová ze společnosti E.ON.

Podle portálu ebike.cz se do Česka za poslední fiskální rok (tedy období 10/2015–9/2016) dovezlo 190 tisíc jízdních kol a ze země se vyvezlo 353 tisíc kusů.

To je o 12 % méně než v předchozím období, což není dáno snížením výroby, ale nástupem elektrokol. Ta se podílela zhruba 17,5 procenty na dovozech (asi 40 tisíc) a více než 12 procenty na vývozech (kolem 48 tisíc kusů).

tisková zpráva

31 Comments on “Elektrokola jdou v Česku na odbyt, meziročně rostou prodeje až dvojnásobně”

  1. Pro manzelku, nesmysl. No jako reklama je clanek dobry, ale
    Pro manzelku, nesmysl. No jako reklama je clanek dobry, ale vyzkouseli jsem si s partnerkou elektrokolo v Beskydech. A potvrdilo se to, co rikal znamy prodejce. Prijde do obchodu, koupi kolo pro partnerku, za dva-tri mesice je tam zpatky a kupuje lepsi a drazsi pro sebe, protoze at je namakany jak chce, proste partnerce s ekolem nestaci. (s vyjimkou opravdu profi sportovcu na silnickach, ale to je jina story). Takze pro partnerku nekupujte, je to nesmysl.

    1. Kupil som z Nemeckeho e-shopu Cube hybridny bicykel (tj.
      Kupil som z Nemeckeho e-shopu Cube hybridny bicykel (tj. bicykel vyzera pekne, baterka je vstavna v rame, v stredovej trubke, elektromotor v strede na klukach), made in Germany s komplet Bosch vybavou za 1 700 EUR.
      Takze mame doma teraz dva hybridy, ja jazdim s Priusom do prace 25km a manzelka vozi na ebajku s cyklovozikom deti do skolky 6km cez jeden vacsi kopec.

    2. Někde jsem četl, teď to nemůžu dohledat bohužel, že
      Někde jsem četl, teď to nemůžu dohledat bohužel, že 18650 je více druhů a v číně dělají packy z toho nejlevnějšího typu který není tak úplně ideální pro EV/bike použití…
      Jedním dechem ovšem musím dodat že to samozřejmě nebylo podložené tvrzení.

      A 48V/50A za 27k je o dost cenově níže než to co jsem zmiňoval níže, zajímalo by mě jestli se dá zjistit jaký typ tam použili…

            1. Podívejte se na DIY powerwall forum a půjde vám z toho
              Podívejte se na DIY powerwall forum a půjde vám z toho hlava kolem co dokázali a jak rychle letí vývoj a co nového je za výrobky vokolo!!!
              http://www.diypowerwalls.com/index.php
              Jehu Garcia tam taky přislintává. Sice se baterkama taky zabejvá, ale moc dodělanejch výrobků jsem od něho teda neviděl. Svůj DIY powerwall, kterej to všechno spustil nedodělal nikdy a teď se pustil do průmyslovejch powerpacků, tak doufám že nepřijde k úrazu :))))

              Baterku stačí přeměřit rozměry, zvážit, nabít, vybít, změřit kapacitu a teploty, zjistit zda se sama nevybíjí, pak porovnat s typovým listem výrobce, tedy pokud je k dispozici a hned máte jasno která bije ;-D

      1. Natisknou si na akumulátor co se jim zlíbí .
        Někteří

        Natisknou si na akumulátor co se jim zlíbí .
        Někteří výrobci pozici desetinné čárky vůbec neřeší…
        (Zajímavá cena ?)Příliš vysoká udávané kapacita. To už je podezřelé. Nízká váha je také podezřelá.
        Test Li-Ion akumulátorů 18650 – pozor na padělky
        http://danyk.cz/test18650.html

        Test NiMH akumulátorů – pozor na padělky
        http://danyk.cz/test_aku.html

        https://ekolo.cz/baterie-elektrokola

        https://www.e-pohon.cz/repase-akumulatoru-elektrokola
        Trh je už na takové úrovni, že někteří prodejci nabízí a prodávají jen elektrokola.
        Značkoví výrobci si úzkostlivě chrání akumulátory
        Na jednu stranu je to ochrana spotřebitele před padělky, na stranu druhou, nemáte možnost volby.
        Co mi osobně vadí, že u značkových elektrokol např. pohonem Yamaha (Bosch, …..) kteří sice mají velmi kvalitní články a sofistikovanou BMS, která kromě toho, že hlídá nabíjení, vybíjení Tak také uchovává údaje, kolik už proběhlo nabíjecích cyklu a kolik je ještě celková zbytková kapacita (kondice) Akumulátoru ….
        Tyto BMS pokud naměří, že došlo k pokusu o Zásah / Repas Zablokují celý akumulátor .

        1. Teď vlastně nevím jestli ty naše české výrobce haníte
          Teď vlastně nevím jestli ty naše české výrobce haníte nebo ne 🙂
          Každopádně díky za články, užitečné čttivo.

          Našel jsem „oficiální“ standartní 18650 modely:
          SONY
          -VTC4 2000 30
          -VTC5 2500 20
          SAMSUNG SDI
          -25R 2500 20
          -30Q 3000 6
          (údaje jsou v mAh / vybíjecí A.)

          Á propos – zmiňovaný web e-pohon má například baterii 48V/23,4A což je víc než 1kW za 18k. Což je dle mě sice ještě hodně (holt příplatek za značku a pěkný obal, úchyt atd.) ale stále je to o více než polovinu méně než zde uváděných 500Wh za 21-24k…

      1. 500W může stát 20k jen kdyby to bylo při… 260V ?
        Kde ty

        500W může stát 20k jen kdyby to bylo při… 260V ?
        Kde ty ceny berete ?
        A to ani nemluvím o olovu…

        Nebudu spekulovat a jen odcituji z diskuse s jedním českým výrobcem kol:
        „baterie 85V 30Ah (360 článků SONY VTC4) cca 37500,-“

        Předpokládám že prostým dělením od oka dojde každý k zajímavějším číslům jako jsou 48V/10Ah/480Wh za 6.250,-

        p.s. ta diskutovaná baterie je do motorky 🙂

        1. To je bohužel smutná realita
          20990-23900kč 500Wh (Mám

          To je bohužel smutná realita
          20990-23900kč 500Wh (Mám info.že Bosch prý bude mít přísti rok v nabídce 650Wh Kolik za ní budou asi chtít ? )
          https://ekolo.cz/baterie-pro-elektrokola-bosch?var=1345
          http://www.akumo.cz/bosch-500wh-ramova
          Nebo Yamaha
          13900kč 400Wh
          http://www.akumo.cz/yamaha-akumulator-400wh
          18900kč 500Wh
          http://www.akumo.cz/yamaha-akumulator-500wh

  2. Ron zase perlí. Ty marketingový kecy o podpoře
    Ron zase perlí. Ty marketingový kecy o podpoře elektromobilita jsou k smíchu.

    Co jiného si myslet o větě, že otevřel 3 nové nabíječky pro elektrokola!?! Ano vidíte dobře slovy tři!

    Tak to je podpora jak stehno otevřít 3 nové zásuvky na 240V. To fakt muselo dát práce že se z toho u nich zapotili.

    Kdyby otevřeli 100 tak neřeknu ani popel.

    Také je to klasický PR a výsměch všem.

    1. Přesně tak. Při jejich výdělcích by EOFáci mohli i do
      Přesně tak. Při jejich výdělcích by EOFáci mohli i do toho píár trochu zainvestovat. Když mne zaměstnají za slušných pár desítek tisíc měsíčně a k tomu třeba služebák Leaf nebo eGolf s větší baterkou, budu jim denně objíždět hospody v jižní části ČR a mám těch nabíjecích míst, troufám si tvrdit, minimálně 20 měsíčně. Se smlouvou, samolepkami, cedulí, zásuvkami, článkem a to se budu flákat.

  3. ano !! bysnys s elektrokolama se doslova násobí, hlavně
    ano !! bysnys s elektrokolama se doslova násobí, hlavně důchodci na ně ve velkým přecházejí, je to jako když objevují ameriku, vyplesklý z toho že zase zvládnou jako zamlada někam jet, dojedou tam a vůůůůůbec z toho nejsou vyflusaný, to jen ta baterka… :))))

Napsat komentář