Čína chce přimět automobilky, aby vyráběly více elektromobilů. A navzdory jejich protestům si to nenechá vymluvit. Přizpůsobit se bude muset i japonská Toyota.
foto: Toyota
Toyota se zatím v čisté elektromobilitě, až na výjimky jako byla Toyota RAV4 EV, později vyráběná i ve spoluráci s Teslou, příliš nepředvedla. Lídr hybridních pohonů se až dosud zaměřoval místo bateriové elektromobility na vodík (viz. Toyota Mirai).
NEPŘEHLÉDNĚTE Toyota musí v Číně vyrábět elektromobily
Jenže vodík zjevně není cesta do budoucnosti, určitě ne v oblasti osobních aut (ač se o tom kdosi snaží přesvědčit např. i českou vládu). A tak se i Toyota musí přizpůsobit době a trendu. A Číně.
Nedávno prý konečně zkrotila li-ion baterie, tak snad se jí to podaří. Zároveň na konci roku 2016 ohlásila Toyota nový plán na představení elektromobilu s >300km dojezdem v roce 2020.
Čína, dnes největší automobilový trh světa, nařídila, že v roce 2018 musí elektromobily představovat 8 % prodejů nových aut každé tamní automobilky. A v roce 2020 dokonce 12 %.
Proti tomu se postavily prakticky všechny světové automobilky s jedinou výjimkou, kterou byla Tesla. Jenže Čína je neústupná.
Podle japonského deníku Nikkei se proto nyní Toyota vážně zabývá možností výroby nového elektromobilu. Mělo by jít o SUV. Na mysli proto opět vyvstává v úvodu zmíněný model RAV4 EV.
budte klidni, panove. v roce 2018 rozhodne nebude v cine 8
budte klidni, panove. v roce 2018 rozhodne nebude v cine 8 procent nove prodanych vozidel cistych elektromobilu. v roce 2020 12 procent uz vubec ne. ale ona to ta cina pochopi, ze ne vsechno se da zakonem, zakazem a prikazem vyresit.
Já bych je nepodceňoval. Jednak se tam s tím nemažou tak,
Já bych je nepodceňoval. Jednak se tam s tím nemažou tak, jako my v přebyrokratizované EU, druhák těch malých elektromobilků tam mají bezpočet. U nás se do toho lidí bojí nebo štítí vlézt, tam je to plnohodnotné auto. Podobně jako mají masivně nasazeny elektrokola a elektromotorky, tak jdou do aut a autobusů tam mají tisíce. Strana a vláda rozhodly jasně. Oni totiž musí, pokud se nechtějí udusit.
tak uvidime co z panu planovacu vyleze. jinak pekny odkaz jste
tak uvidime co z panu planovacu vyleze. jinak pekny odkaz jste poslal. netusil jsem, ze se to u nas prodava. nevidel jsem to jeste na cestach.
Jj, ta stranka fakt stoji za videni, treba to srovnani s
Jj, ta stranka fakt stoji za videni, treba to srovnani s crossoverem misto s ostatnimi „mopedauty“, maximalni dojezd 180 a tak…
Co mi hlava nebere, ktery *** vymyslel pro tahle vozitka „od 15 let“ rychlostni limit 45km/h, takze brzdi i provoz ve meste. Jedno pravidelne potkavam, rve to a nejede.
Už i Toyota chystá masovou výrobu elektromobilů pro
Už i Toyota chystá masovou výrobu elektromobilů pro Číňany. Vychází vstříc přísným kvótám
Zdroj: http://byznys.lidovky.cz/toyota-planuje-masovou-vyrobu-elektromobilu-v-cine-fy5-/firmy-trhy.aspx?c=A170723_111944_firmy-trhy_ELE
Viděl jsem ukázku funkce Toyota Mirai. A přestože
Viděl jsem ukázku funkce Toyota Mirai. A přestože Číňanům vytýkám například nedostatek v dodržování lidských práv, tak co se týče rozhodnutí dát přednost BEV před HyEV jim dávám za pravdu. Z té Toyoty toho teče a vypařuje se tolik, že by i při dodržování určitých pravidel byly silnice pořád mokré. V zimě by to způsobovalo na vozovkách námrazu a ledovku, v létě v aglomerecích vyšší vlhkost vzduchu. To je další problém, který s sebou tahle technologie nese.
Jěště bych dodal, že je to celkem logické (to množství
Jěště bych dodal, že je to celkem logické (to množství vody). H2 je v podstatě proton (eletron je lehký, dá se zanedbat). Takže při dojezdu 500Km má Mirai v sobě asi 4kg protonů. Neutrony a protony jsou stejně těžké a atomové číslo kyslíku je 16. Na výrobu vody je potřeba dvou vodíků. Tj. na jeden proton vodíku připadne 8 jaderných částic O2. 4+4*8. No mě vychází 36kg (litrů) vody. Celkem dost…
Celkem dost je dost relativni pojem. V oceanech je asi 1 300
Celkem dost je dost relativni pojem. V oceanech je asi 1 300 000 000 000 000 000 000 litru vody. Navic ta voda nemizi nevratne, jen ji docasne rozlozite na vodik a kyslim a v palivovem clanku opet pridate kyslik a vznikne voda. Pokud byste vsechna soucasna auta premenil na Mirai, tak na jejich natankovani spotrebujete cca 0.00000000003 % vody z oceanu. 🙂
Nejak jsem se v tech nulach zamotal, melo to byt 0.000000003 %.
Nejak jsem se v tech nulach zamotal, melo to byt 0.000000003 %.
Výše se řeší množství vody vypouštěné na vozovku.
Výše se řeší množství vody vypouštěné na vozovku. Množství vody v oceánech je zcela irelevantní.
V tom pripade dekuji za nakopnuti a omlouvam se na nesmyslny
V tom pripade dekuji za nakopnuti a omlouvam se na nesmyslny prispevek.
Mnozstvi vody na silnici by nemelo byt problem, tech 36 l sice zni jako dost, ale je to na 500 km, na metr bychom se bavili o mene nez 0,1 ml, coz je asi jako 2 kapky vody. Navic s vodou z vyfuku uz delsi dobu zijeme, aniz bychom si to ve vetsi mire uvedomovali, spalovaci auta vytvori sice mene vody nez vodikova, ale jen asi o polovinu, nejsou to zadne radove rozdily.
off
Alza už nabízí i motorky Zero se solidním
off
Alza už nabízí i motorky Zero se solidním dojezdem
https://www.alza.cz/elektromotorky/18862317.htm
K čemu to je?
smyslem motorky je přece dělat co největší
K čemu to je?
smyslem motorky je přece dělat co největší kravál a srát všechny kolem.
Pohon to má, aby to mohlo dělat kravál postupně na více místech 🙂
Jo spousta hlukovejch fetišistů si s tím prodlužuje péro,
Jo spousta hlukovejch fetišistů si s tím prodlužuje péro, ale spousta lidí uvítá plnej krouťák od nuly a to že konečně uslyší zvuky z okolí kde jedou. Horší bude, že dárce orgánů už neprozradí hluk…
Prodlužovači per už budou jenom k smíchu protože je zajede kdejakej elektromobil o elektromotorkách nemluvě ;-)))
Elektromobilita to nema ve svete vubec jednoduche se prosadit
Elektromobilita to nema ve svete vubec jednoduche se prosadit proti odpurcum z rad mobilistu, prodejcu ropy a prumyslu. Ted se ozval vyvojovy sef z VW a prohlasil jednu dobrou vec. Kdyby se pri zrodu automobilu pred 100+ lety prosadil elektromotor, tak by uz nikdo nemel sanci navrhnout spalovaci motor jako alternativu k elektromotoru. Spalovaci motor je natolik horsi nez e-motor, ze by se nikdo neodvazil takovou pitomost vyrabet.
inak ako si to vlastne číňania predstavujú, tú povinnú
inak ako si to vlastne číňania predstavujú, tú povinnú kvótu 12%?
akože prídem si k dealerovi kúpiť konkrétny sračkomet, a oni povedia, že sorry, ale dnes sme už predali 8 sračkometov a žiadne EV, takže ty si musíš kúpiť EV?
alebo že keď dealer bude vidieť, že sa blíži koniec roka (kvartálu?, mesiaca? alebo čo bude porovnávacie obdobie) a nie je na 12%, tak zrazu dá 50% zľavu na EV do naplnenia kvóty?
tých 12% sa týka aj hybridov, či len čistých EV?
(sorry, asi by som si tieto veci mohol vygoogliť, ale lenivý som 🙂
Čína si to asi představuje tak, že automobilka prodá 8
Čína si to asi představuje tak, že automobilka prodá 8 spalováků se ziskem a jeden EV bez zisku, popřípadě na tom EV bude v ztrátě.
no to ma netrapi, či automobilka na tom prerobí gate, pointa
no to ma netrapi, či automobilka na tom prerobí gate, pointa je, že keď to chcú predať, tak musia mať komu.
ako chcú prinútiť spotrebiteľov, aby minimálne 12% z nich kupovali EV, ak ich nebudú chcieť?
a ja chápem, že do 2020 sa situacia zmeni, ale aktualne by som si teda EVčko žiadne nekupil. jednak okrem T3 aktualne nič zaujimave nevidim (a navyše nebude k dispozícii ešte nejaký ten pátek) a druhak tie ceny EVčiek nie sú zrovna presvedčivé, a treťak ani na to nie som doma technicky pripravený zatiaľ.
a podľa všetkého 98,5% kupujúcich je na tom veľmi podobne as of 2017.
tak sa len zamýšľam, že akým mechanizmom by chcú zákazníkov prinútiť ku kúpe EV, odhliadnuc od cenovej politiky predajcu
Ce
Ce
Ceny EV-eciek mozu byt OK, ked zapocitas usporu na
Ceny EV-eciek mozu byt OK, ked zapocitas usporu na nafte/benzine a prevadzke cca 2500-3000 rocne (pri najazde 35-40 tis km.)
V takom pripade mas po 5 rokoch EV za cca 15 k€.
A na taky najazd uz postacuje pekne aj aktualny Ioniq 😉
Toyota by měla bejt napřed, protože už v Číně 2
Toyota by měla bejt napřed, protože už v Číně 2 elektroauta vyrábí společně s čínskejma fabrikama.
„Accordingly, together with Chinese partners Guangzhou Automobile Group and FAW Group, Toyota will roll out two all-electric brands–Leahead and Ranz–this year.“
Psali vo tom už v roce 2015, to se už se na to mohli ostatní dinosauři dávno připravit a už mohli letos v Šangahji ukazovat hotový prototypy a ne jen koncepty a k tomu žadonit vo prodlevu fňukny jedny :))))
http://www.greencarreports.com/news/1098048_china-to-force-toyota-to-build-electric-cars-it-loathes
Baterky jim podle jejich receptu vyrábí Panasonic.
bolo to to modre z autograndu. solar.
napisal som im asi
bolo to to modre z autograndu. solar.
napisal som im asi mesiac dozadu a nasli mi cas. odovzdaval som to rovno novinarovi :).
v meste je rychle, na obchvate uplne staci. Je zivsie ako yaris hybrid, hoci vsetky hybrody okrem RAV niesu zavodaky. Staci to na rodinne jazdenie. Len ten kufor ma mrzi. Este zvazujem. Prislo by na prelome november/december, teda aj s st.dotaciou.
Riesim to rakvou na strechu…vdaka za info.
Riesim to rakvou na strechu…vdaka za info.
Rakev značně zvýší odpor vzduchu a tudíž i spotřebu,
Rakev značně zvýší odpor vzduchu a tudíž i spotřebu, ale párkrat za rok se to snese. Odpor vzduchu zvyšuje spotřebu daleko víc než větší náklad uvnitř auta.
Omlouvám se za Off Topic, ale o tohle se musím podělit,
Omlouvám se za Off Topic, ale o tohle se musím podělit, protože tohle je zase jednou kvalitka hodná Světa Motorů, Auto Tipu nebo jiných ropáky zalobovaných médií.
Nejmenovaní Švédští výzkumníci vyzkoumali, že neuvedeným způsobem vzniká při výrobě jedné baterie do elektromobilu tolik CO2, že ho spalovák vyprodukuje až za 8 let provozu…
V Blesku by byl pan autor „ABE“ pochválen před nastoupenou redakcí.
http://www.info.cz/auto/prekvapive-zjisteni-svedu-proc-elektromobily-skodi-prirode-stejne-jako-klasicka-auta-11790.html
Nojo, bude to ještě dřina přetlačit tenhle ropnej průmysl. Oni se svých astronomických zisků bez boje jen tak nevzdají.
Můžeš klidně spát, tedle fake news blábol byl hnedle
Můžeš klidně spát, tedle fake news blábol byl hnedle rozcupovanej
http://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/news/a27039/tesla-battery-emissions-study-fake-news/
Pekne. Stejne by me zajimalo kolik co2 se opravdu na vyrobu
Pekne. Stejne by me zajimalo kolik co2 se opravdu na vyrobu baterie vyprodukuje, kdyz ma Tesla na svych gigafactory strechu ze solarnich panelu.
A taky by me zajimalo kolik co2 vyprodukuji motorarny a prevodovkarny.
Prozatím na Gigafactory v Nevadě žádné fotovoltaické
Prozatím na Gigafactory v Nevadě žádné fotovoltaické panely nemá, v červnu 2017 je střecha stále bílá bez známky jediného panelu.
Dá se předpokládat, že fotovoltaikou bude střecha Gigafactory vybavena až po dokončení celé stavby.
Elektřinu prý teď berou z Nevadskejch větrníků či
Elektřinu prý teď berou z Nevadskejch větrníků či FVE.
Zřejmě chtěj dát na střechu vlastní efektivní panely a čekaj až je začne produkovat jejich gigafabrika v Buffalu a až co na ně zbyde protože Solar City má na měsíce dopředu vyprodáno.
Včera som sa bol povoziť na Pirus PHEV. Úžasné vozenie,
Včera som sa bol povoziť na Pirus PHEV. Úžasné vozenie, presne ako som si to predstavoval. Na elektriku to jazdí stále (okrem plnej podlahy) až kým sa nevybije baterka a následne som jazdil za 3,3 L. Dojazd 50km v meste úplne v pohodičke. Neda sa to porovnať s bežným hybridom.
Infotainment toyota touch2 je ale riadna katastrofa a tomuto auto absolutne nesvedčí, mali tam dať ten istý tablet čo má Prius Prime v USA.
Druhé mínus je veľkosť kufru a štvormiestne auto…toto je o osobných preferenciách. Úprimne, keby to malo o 100L väčší kufor, už je objednaná.
Wow, ako sa to podarilo, bol to majitel, ci showroom? Ja mam v
Wow, ako sa to podarilo, bol to majitel, ci showroom? Ja mam v Autogrande objednavku, koncom augusta ma dorazit, neviem sa dockat.
Touch2 je urcite pomaly, zial v Prime tabletoch maju podobne vyhrady..este otazka, je to zivsie/lenivsie oproti standard hybrid Yarisu?
Jen 4 místa a malej kufr jsou proto že je tam větší a
Jen 4 místa a malej kufr jsou proto že je tam větší a tím pádem i težší baterie.
100 litrů větší kufr se mi nezdá nijak zásadní,
100 litrů větší kufr se mi nezdá nijak zásadní, nedávno jsem viděl testy kufrů a u auta 400 litrů a 490 litrů se vešlo úplně stejně, záleží na profilu, nákladu apod.
Prius je fajn auto jezdil jsem s novým i se starým kolem 3.7l/100km po Praze, ale je to hybrid s jeho výhodami a nevýhodami. Já volím buď klasický spalovák, nebo EV, nic mezi tím, o úsporu paliva mi jde až na třetím místě.
to mate pravdu, len ja tych o 100L vacsi kufor stale vnimam
to mate pravdu, len ja tych o 100L vacsi kufor stale vnimam ako absolutne minimum s ktorým by som sa už zmieril.
Riešenie stresneho nosiča je už zaujimavejšie. No ešte si to necham prejsť hlavou a do konca tyzdna sa rozhodnem, bo jazda to bola paradna. Bol som sa previesť aj v CH-R hybrid a tento Prieus je proste dospelejšie auto :).
Každopádně v Německu jsou super ceny už od 520 tis. bez
Každopádně v Německu jsou super ceny už od 520 tis. bez DPH za prakticky nová auta a servis je na autech prakticky minimální, tím je Prius vyhlášený, takže určitě lepší než teď kupovat nový spalovák, když člověk jezdí často po městě. Rozumné EV za cenu kolem 1 mil. stejně dlouho na trhu nebude, tak proč ne.
Pekne. Gratulujem.
Ja mam Prius III a do Autograndu som pisal
Pekne. Gratulujem.
Ja mam Prius III a do Autograndu som pisal este minuly rok v Oktobri, ze kedy to dorazi k nam, chcel som ho hdned predobjednat. Nakoniec som vsak kvoli tym 4 sedadlam musel od toho odstupit. Ano kufor je mensi, ale na to mam Thule stresny box, takze ke dtreba ra za cas vacvsi kufor n je problem.
Len tie 4 miest anenafuknem, ked chcem zobrat okrem seba a dvoch deti aj svokr, ci brata na vylet…
No a tak si nakoniec pockam radsej na full-elektro v rozumnej cene (cca v roku 2020) a dam spalovakom zbohom 🙂
Viz. náš test.
Viz. náš test.