Nový elektromobil Volkswagenu má být výrazně levnější než Tesla Model 3, dojezd 400 km!

Volkswagen si poslední dobou nějak věří. Šéf značky si je jistý, že Volkswagen dokáže zastavit Teslu. Bojovat se bude i cenami.

Nový koncept elektromobilu Volkswagen I.D. je součástí širší rodiny vozů I.D., mezi které bude patřit například také crossover Crozz nebo minibus Buzz. Na trh má ale jít jako první, možná už za dva roky.
foto: Volkswagne

S tím, jak začala výroba očekávaného vozu Tesla Model 3, začal ho Volkswagen využívat jako srovnání pro svůj připravovaný elektromobil I.D. Concept.

Šéfstratég značky Volkswagen Thomas Sedran aktuálně na mnichovském Automobil Fóru prohlásil, že jejich nový elektromobil bude až o 8000 dolarů levnější, než Tesla Model 3.To by mělo znamenat cenu kolem 25 000 eur, v přepočtu asi 650 000 Kč.

Tomu se popravdě dá zatím jen těžko věřit, ale pokud by auto nábídlo zhruba srovnatelný dojezd jako Tesla Model 3 (~350 km), šlo by o jasný hit. Volkswagen slibuje dojezd auta kolem 400 km!

Srovnávat Volkswagen I.D. s Tesla Model 3 ale není tak docela fér. Rozměrově i výbavou jsou totiž nové Tesle mu mnohem blíž vozy typu Audi A3 či BMW řady 3, zatímco nové I.D. bude hatchback podobný Golfu.

68 Comments on “Nový elektromobil Volkswagenu má být výrazně levnější než Tesla Model 3, dojezd 400 km!”

  1. Kecy, prdy, beďary.
    Zoufalá snaha o srovnávání ceny auta

    Kecy, prdy, beďary.

    Zoufalá snaha o srovnávání ceny auta budoucího s autem současným. Stejně jako když srovnávaj budoucí elektrickej koncept Porše se starým Modelem S :)))

    To nejspíš bude levnější o to o kolik ušetřej na tom, že nebudou budovat vlastní síť Superčárdžrů a nedaj vám každej rok 400 kWh zdarma :))))

  2. Těším se na dobu až budeme mít na výběr z více
    Těším se na dobu až budeme mít na výběr z více použitelných elektromobilů. VW, BMW, Mercedes, Audi, Škoda…
    Bude vážně skvělé až si jednou budeme moci vybrat elektromobil každý podle své peněženky a svého vkusu.
    Od zahájení výroby Modelu S právě uplynulo 5 dlouhých let a zatím se automobilky zmohly jen na trapné sliby. Nejdřív jsem jim to věřil, ale dnes už ne. Když si vzpomenu na ty trapné tanečky ohledně uvedení, neuvedení, a pak uvedení a zase neuvedení E-tronu na bázi R8 od Audi, tak mi je úplně jasné jak to VW se svými prohlášeními myslí.

    1. to mi připomnělo jeden vtípek:
      ZÁZRAČNÁ ČÍNŠTINA
      Na

      to mi připomnělo jeden vtípek:

      ZÁZRAČNÁ ČÍNŠTINA
      Na mezinárodní konferenci se o přestávce někdo ptá Číňanů: „Jsem fascinován vaším jazykem. Celé to dlouhé povídání váš překladatel vyjádřil pěti slovy! Mohli byste mi říct, co ta slova znamenala?“
      „Kecá… ještě kecá… už dokecal!“

  3. No v clanku mi uplne nesedi prirovnani ze ID ma byt jako golf,
    No v clanku mi uplne nesedi prirovnani ze ID ma byt jako golf, zatimco Model 3 konkuruje Audi A3? (Vzdyt Audit A3 je prekapotovany golf).
    Mimochodem co si tak dobre pamatuji, tak i tady se ptalo o tom, ze diky nove koncepci ma byt ID prostorem srovnatelny spise s passatem nez s golfem (a Passat rozdhone neni mensi nez tesla model 3)…

    1. No sice se to asi ještě 10x změní, ale v roce 2019 snad
      No sice se to asi ještě 10x změní, ale v roce 2019 snad měl ještě přijít e-Golf VIII na MQB. Hovořilo se o 48kWh baterii a 150kW motoru. Trochu později měl paralelně k tomu přijít koncept ID, který ale podle prvních zvěstí měl mít opět jen 50kWh baterii (zde by ale bylo místo i pro větší). Takže těch 400km NEDC sedí pro oba tyto vozy.

      Osobně si myslím, že VW chystá oba elektromobily a rozhodne až na poslední chvíli podle zákazníků jestli e-Golf vypustí. On Golf je prostě Golf a nahradit ho bude těžké, ozvlášť když paralelně poběží spalovací verze. Já myslím že VW nakonec bude chvíli vyrábět oba vozy.

  4. Podvozkově by měli být stejné A3, Golf i Octavia. Když se
    Podvozkově by měli být stejné A3, Golf i Octavia. Když se stavěl EV Octavia vyšel na 600 000,- . To už ale uplynulo hodně vody. EV jsou pro výrobce rejžo a jednoduché. Až ceny padnou jako u dotykových mobilů bude to masová záležitost. 😉

  5. buď som slepý, alebo to v článku nie je – dali aspoň
    buď som slepý, alebo to v článku nie je – dali aspoň hrubý odhad, kedy to chcú vôbec launchnúť?

    či len ako v rámci koncepcie „do roku 2025“?
    a áno, tak ozaj nerozumiem, čo týmto chcú dosiahnuť? akože ak chcem kúpiť EV, a jediné schopné auto na trhu je M3, tak ma takýto „comming soon“ plagát má odradiť od kúpi, a počkám teda radšej do 2024 na lacnejší VW,či čo to chce byť?

    nie som VW hater, len ozaj nerozumiem, čo mi toto malo ako potenciálnemu kupcovi vlastne povedať.

    1. V roce 2020 bude VW moci této platformy vyrábět tak 200-300
      V roce 2020 bude VW moci této platformy vyrábět tak 200-300 tisíc kusů ročně v evropské továrně, v Číně asi podobně takkéž, ale VW bude mít velmi velké problémy ten rok sehnat v EU baterky na víc než 100 tisíc vozů.

  6. VW eUp! již od 2014 … Tesla měla nápad… ale nebude
    VW eUp! již od 2014 … Tesla měla nápad… ale nebude úspěšná, pokud nepočítáte jako cíl mise automobilky Tesla, aby i ostatní automobilky začaly prodávat elektromobily.

    To se jí podařilo a taky jí to zlomí vaz do několika let resp. zůstane u předražené malosériové výroby pro nadšence.

    Podruhé a zřejmě definitně ji zlí… Google v alianci s dalšími automobilkami. Které budou shopny přinutit vlády pro legalizaci autonomního řízení. Tesla je na to moc malá… a bohužel chovat se jako start-up jí nepomůže. Protože vlády chtě zkonstatělé a byrokratické jednání, na tom start-upy typu Tesla, Uber a spol skončí… na to namají čas, peníze ani především lidské zdroje!

    1. Malé děti, co neumí ani počítat jaxi zapomněli, že
      Malé děti, co neumí ani počítat jaxi zapomněli, že Tesla bude mít do konce příštího roku příjmy vyšší o 21 mld dolarů za objednané vozy Model 3 😉
      500000 kusů x 42000 USD

      Kolik podprůměrných myslí už dávno předpovídalo Tesle konec? Ale nyní, když má téměř jistý odběr 1/2 mil. auto do konce příštího roku, to už musí být ta mysl VELMI chorá 🙂

    2. Malé děťátko si ani nevšimlo, že Tesla už autopilota
      Malé děťátko si ani nevšimlo, že Tesla už autopilota má téměř hotovýho a již se jeho HW používá narozdíl od slibotechen, co o tom jen kecají.

      Ještě něco ti říkala učitelka ve školce, když se vzbudila z 5 letého komatu? 🙂

    3. no lenže práve to cieľ bol, a to sa, ako sa zdá,
      no lenže práve to cieľ bol, a to sa, ako sa zdá, podarilo.

      aj ohdliadnuc od toho musíš „nebude úspešná“ asi trošku bližšie zadefinovať.
      Tesla už zo seba urobli de-facto kult tipu Harley-Davidson, či Apple. Koľko automobiliek toto dokázalo?

      Plus k tomu, aká je tesla malá – momentálne má predaje na úrovni cca 100.000 kusov, čo je málo, pravda, ale sú to autá v cenovej kategórii 70k – 150k.
      Ak sa jej podarí neskrachovať, tak do 2020 je na úrovni cca 600k, a s pribudnuvším Y kľudne na úrovni 1,5m do 2022 (čiže približne toľko, čo za 2016 predal Mercedes, Renault, Peugeot, či BMW).

      Ale že hrozí, že dovtedy skrachuje, je jasné. To hrozí v podstate každej, aj tej najväčšej firme, neústále (viď Kodak, Nokia, atd).

    1. e-Golf rozhodně špatný není, má dokonce lepší dojezd
      e-Golf rozhodně špatný není, má dokonce lepší dojezd než Leaf i když je postavený na platformě pro spalováky. Pokud udělají něco s 400km dojezdem (i když to bude asi NDEC, takže odhadem 40kWh) a nasadí o něco nižší cenu, tj těch 25k€, což žádné sci-fi není, tak jim lidi urvou ruce.

      1. Konečně rozumný názor!
        Tady to vypadá, že se každý

        Konečně rozumný názor!
        Tady to vypadá, že se každý stydí koupit si auto pod půl mega, protože má přeci na víc…
        Dneska všichni výrobci EV aut jen lížou smetanu, protože si to zatím mohou dovolit. A to samozřejmě včetně Tesly.

      2. Jo a baterky jim vyrobi marťani. Prosimtebe, tesla s
        Jo a baterky jim vyrobi marťani. Prosimtebe, tesla s Gigafactory nestiha uspokojovat vyrobu TM3 a to bude mit produkci baterek jak cely svet dohromady a ty tu blouznis o nejakych economy EV s 40kW baterkou za 500k….dobra nocni mura kazde automobilky, nulova marze a nutnost postavit desitky gigafactory, ….sni dal 🙂

            1. Diky za odkaz, ze ho nemusim hledat – tam orpavdu nikdo
              Diky za odkaz, ze ho nemusim hledat – tam orpavdu nikdo nepise, ze gigafacotry mam mit vetsi kapacitu nez zbytek sveta. Jedine co, tak tvrdi, ze za nejake 3 roky budou mit vetsi kapacitu nez ostatni dohromady pred 4 lety. Nechci ti brat iluze, ale nekdo v tom roce 2013 se proste baterek delalo minimum, kdyby do grafu doplnil aspon letosni rok, ne li nejakou predikci na globalni produkci v roce 2020 tak to vypada uplne jinak….

                1. Fakt nevim kolik se jich vyrobi letos, ale s ohledem na to, ze
                  Fakt nevim kolik se jich vyrobi letos, ale s ohledem na to, ze v roce 2013 se prodalo treba EV minimum, a letos jsou prodeje EV nekde uplne jinde a v roce 2020 budou jeste vyrazne vetsi, tak se nabizi kacirska myslenka, ze to tech EV se nekde baterky musely vyrobit a s ohledem na rapidni narust jejich poctu musely byt ty baterky vyrobeno v novych kapacitach…

                2. Aha, tak to sem se toho dozvedel….ehm. Stojim si radeji za
                  Aha, tak to sem se toho dozvedel….ehm. Stojim si radeji za svym tvrzenim, ze tesla diky gigafactory zdvojnasobi svetovou produkci baterii (tedy z roku 2013, kdy pripravy tovarny zacaly), coze je proste kurva HODNE. A pokud se vratime k tematu na ktere jsem touto oficialni zpravou reagoval ….asice sny jednoho pana co si predstavuje jak automobilky zacnou chrlit 40kW EV za 500k po milionech, se v tomto svetle jevi jako naprosto smesne a uplne mimo realitu….to by musela aspon jedna z dinosaurich automobilek davno oznamit stavbu X takovych gigafactory.

    2. To si moc nemuzou dovolit, vzhledem k tomnu, ze nemaji zadny
      To si moc nemuzou dovolit, vzhledem k tomnu, ze nemaji zadny vlastni provozni kapital, a zatim nevyudelali ani dolar. Navic akcie leti stale dolu. Narozdil od VW, ktery je na tom daleko lepe. Myslim, ze Tesla motors cekaji dost krusne casy, zatim meli z prdele kliku.

        1. 278,40 vcera. Ja vim, ze tady na hybridu je sposty odborniku,
          278,40 vcera. Ja vim, ze tady na hybridu je sposty odborniku, to bude ale asi tim, ze maji nakoupene akcie.

          http://byznys.ihned.cz/c1-65796480-u-akcii-tesly-nam-cervene-sviti-temer-vsechno-rika-investor-pravda-ktery-sazi-na-pokles-automobilky

          https://www.patria.cz/zpravodajstvi/3576267/elon-musk-ukazal-novy-model-3-prvni-auta-tesla-doda-jeste-v-cervenci.html

          1. Zabavne je, ze v dobe kdy to skutecne vypadalo spatne, tak
            Zabavne je, ze v dobe kdy to skutecne vypadalo spatne, tak ceny akcii letely nahoru (spekulativni kapitalna burze).

            Nyni, kdyz se zacalo darit a cena akcie se priblizuje realnemu ocekavanemu zisku (spekulativni kapital ze presouva jinam) tak to najednou je spatne.

            Spekulativnj kapital se koncentruje tam, kde je se s cenou akcie da rychle pohnout. Jakmile zacne byt cena podlozena hodnotou, prestava byt pro spekulace zajimava.

          2. Nevim kde si vzal vcerejsi cenu 278, vcerejsi minimul bylo
            Nevim kde si vzal vcerejsi cenu 278, vcerejsi minimul bylo 314, asi cumis na akcie jine spolecnosti, tipuju 🙂
            Jinak promin, ale jen totalni novacek soudi performance nejakeho stocku pode dennich vykyvu, to se hodi tak akorat novinarum na delani clickbaitu pro hlupaky. Podivej se na cenu akcci v horizontu let a pak se sem vrat, omluv se za svuj haloooo vyrok hodny BLESKU a nejake akcie si nakup. Nebudes tu pak muset za 5 let brecet az budou za 900$, stejne jako ted brecis ze sou na 300$ kdyz si mohl koupit za 30$….ale to bys nesmel cist novinky.cz ale trochu se v tom orientovat a pouzivat vlastni hlavu.

      1. Probuh uz se lidi proberte s tim „nevydelali ani dolar“. Oni
        Probuh uz se lidi proberte s tim „nevydelali ani dolar“. Oni tech dolaru vydelali hromadu, jenom meli koule na to ty penize utratit za sit nabijecich stanic jakou nema nikdo jinej na svete, za vyvoj a stavbu nove fabriky na novy dostupnejsi model a dokonce meli ty koule si v ramci urychleni jeste neco navic pujcit, protoze dobre vedi, ze se jim to vsechno nasobne vrati.

          1. Je zatracenej rozdil mezi tim vyprodukovat nejake zbozi, ktere
            Je zatracenej rozdil mezi tim vyprodukovat nejake zbozi, ktere neprodam a nebo prodam za mene nez jsem jej vyrobil a mezi tim prodat ho se ziskem, ktery obratem investuji abych vyrobil vice dalsiho zbozi a ty zisky si tak do budoucna znasobyl. Jak muze nekdo nechapat takto jednoduche principy podnikani? A nebo je to tim, ze je nechce chapat.

                1. 😀 Jo, to mate pravdu 🙂 kazdopadne jsou mozne obe verze, v
                  😀 Jo, to mate pravdu 🙂 kazdopadne jsou mozne obe verze, v tomto pouziti je spravna s i. Ovsem pokud by to byly same zeny, bylo by to spravne i takto.
                  V predchozim pripade se vsak jedna o uplne jine slovo.

        1. Nechapu, proc nekteri tak nejasne strani Tesle. VW group je
          Nechapu, proc nekteri tak nejasne strani Tesle. VW group je vlastne Skodovka nejvetsi zamestnvavatel v CR. Kolik lidi tady zamestnava Tesla? A k vuli tomu, ze si koupili par akcii, jsou schopni vyhejtovat uplne vsechny a ztratili schopnost realneho usudku …

Napsat komentář