Zoo ve Dvoře Králové nabízí safari projížďky v elektromobilech

Zoo Dvůr Králové společně s automobilkou Nissan připravily na hlavní sezonu 2017 nový projekt s názvem E-safari. Projekt má podpořit využívání elektromobilů místo klasických aut.

Safari v elektromobilu je o prázdninách možné v zoologické zahradě ve Dvoře Králové
foto: Zoo Dvůr Králové

Návštěvníci královédvorské zoologické zahrady budou mít od 18. července do 30. září 2017 možnost zapůjčit si v zoo elektromobil Nissan Leaf a projet s ním safari. Navíc, ti kteří dorazí ve svém vlastním elektroautě, se mohou do safari během hlavní sezony vydat za polovinu.

Pokud do zoo dorazíte svým vlastním elektrickým vozidlem, obdržíte od nás 50% slevu na vjezd do safari, projížďka vás tak bude stát 100 Kč/elektromobil. Úhradu provedete v kase na parkovišti před safari bránou, kde je nutné prokázat, že se jedná o elektromobil.

Pro ty, kteří do zoo nepřijedou vlastním elektromobilem, nabízí zoo možnost jeho bezplatného vyzkoušení. Každý den během hlavní sezony je pro návštěvníky zoo a hosty Safari Park Resortu k dispozici elektromobil Nissan Leaf, které je možné si zapůjčit a vyrazit s ním do safari.

Po příjezdu do zoo je možné rezervovat si elektromobil na recepci Safari Kempu, která se nachází v sousedství centrálního parkoviště.Na recepci se dozvíte volné časy a zvolíte takový, který vám bude nejvíce vyhovovat.

Ve smluvený čas si půjdete elektromobil vyzvednout, pracovník zoo vás krátce zaškolí, jak e-vozidlo ovládat. Na celou projížďku po safari máte 50 minut. Poté je nutné vozidlo vrátit zpět k recepci Safari Kempu, kde odevzdáte klíčky a můžete se vrátit do zoo.

Zapůjčení vozidla je zdarma, vjezd do safari je zpoplatněn dle platného ceníku.

tisková zpráva

67 Comments on “Zoo ve Dvoře Králové nabízí safari projížďky v elektromobilech”

  1. Včera 18.7.2017 jsem navštívil E-Safari ve 12:40.
    Včera 18.7.2017 jsem navštívil E-Safari ve 12:40. Pravděpodobně jako první elektromobil, který vyžadoval, na stránkách zveřejněnou, slevu. Dohadoval jsem se asi 30 minut a slevu mi dali až když jsem to našel na jejich stránkách. Přitom sleva 50% je jen na auto. Za osobu platíte plnou cenu. Pro 4 osoby je plná cena 975 Kč a zlevněná je 880 Kč. Takže celková sleva je nějakých 11%.
    Jel jsem z Prahy, takže přes Hradec Králové. Tam jsem se nabil do 80%, protože mezitím přijel Leaf. Do Zoo jsem přijel s 50% baterky. Během E-Safari jsem spotřeboval další 2 dílky baterky (iOn). Na místě není nabíjecí stanice, což teda absolutně nechápu. Po tom co jsem půl hodiny dohadoval slevu na vjezd, jsem neměl sílu dohadovat zásuvku a tak jsem vyrazil zpět pomalou rychlostí. Velký problém nastal až při cestě z HK do Prahy. Chtěl jsem nabíjet v Poříčanech, abych nemusel jet po dálnici 80-90km/h a věděl jsem, že sjezd z dálnice je uzavřen. Naplánoval jsem sjet o jeden výjezd před tím. Bohužel dělníci prováděli přeznačení a i ten výjezd byl dočasně uzavřen. Takže 2 výjezdy byly uzavřeny a ten další byl 9 km daleko. Tam jsem vyjel s dojezdem 1km a v prvním skladu jsem se trochu nabil s tím, že pojedu do CČM. Silnice před CČM je ale uzavřena. Tak jsem na želvu, asi 6km, dojel až domů.

          1. To je hodně odvážné tvrzení. Zřejmě znáte chování k
            To je hodně odvážné tvrzení. Zřejmě znáte chování k matičce Zemi u každého jednotlivého z mnoha tisíc majitelů Tesly. Pak jste se porovnal a vyšel z toho – co by spalovací řidič – vítězně.
            Já bych s Vámi v rámci porovnání mezi elektromobilisty a spalovacími řidiči absolvoval jen oblíbený garážový test (zavřít se každý do garáže se svým automobilem, nastartovat a zkusit, kdo s tím svým déle vydrží živý) a pak s Vámi probral to šetrné chování k matičce Zemi.
            Tedy vlastně s Vámi ne, s Vašimi pozůstalými…….

            1. vaše komentáře velmi rád čtu, jsou věcné, trefné,
              vaše komentáře velmi rád čtu, jsou věcné, trefné, fundované, ovšem v tomto případě jste vedle jak tak jedle, chcete se totiž měřit pouze v jedné oblasti vlivu na životní prostředí :-)), ale i tak každý „dušičkář“ co jede 1x ročně se spalovákem 10km na hřbitov bude mít na matičku Zemi v oblasti dopravy menší škodlivý účinek než 99% majitelů Tesel co s autem nalítají ročně desetitisíce km,(hlavně do výpočtu nezapomeňte zahrnout všechny spotřební věci na Tesle vs spalovák při nájezdu 50000km vs 10km, pneu,brzdy,atd.)
              PS: jaksi mi uniká smysl garážového testu? to je nějaký test pro lidi s nízkým IQ aby si připomněli učivo ze základní školy, že z výfuku spalovacího auta leze jedovatý vzduch se zplodinami? možná by tento test ovšem neuškodil všem politikům, manažerům z velkých energetik, manažerům všech firem co vyrábějí spalovací auta, nákladní auta, lodě, letadla, rakety, tanky, manažerům těžařských firem co kácejí amazonský prales,a miliónům dalších lidí co nějakým způsobem škodí Zemi,obávám se ale, že všem těmto lidem je zdravotní kondice matky Země u prdele a jde jim jen a hlavně o peníze

              1. Děkuji za pochvaly 🙂
                Je to přesně jak píšete, vliv bude

                Děkuji za pochvaly 🙂
                Je to přesně jak píšete, vliv bude mít četnost užívání. A výměny s tím spojené. Ale ruku na srdce – větší znečisťovač je ten dušíčkář, protože kvůli pitomých 10 km na hřbitov se musela vyrobit stejná plechovka, jako u toho Teslisty, co to opravdu využívá.
                Garážový test – divil by jste se, kolik pitomců si myslí, že EURO6 znamená křišťálový potůček a vysokohorský vzduch. A myslí to ve své naivitě upřímně.

                1. Jsem na hybridu po delší době a najdnou se to tu hemží
                  Jsem na hybridu po delší době a najdnou se to tu hemží „garážovým testem“. K čemu je dobré porovnávat, kdo má jak velkou garáž a kolik v ní má kytek? 🙂

                  (Asi chápu hlavní sdělení, které má ten myšlenkový experiment nést – když stojím, nežeru. Ale tvrdit, že spalování fosilních paliv je a vždy bylo špatně je popírání technické revoluce, která by bez něj nemohla začít. Elektromobilům fandím jako dalšímu vývojovému kroku.)

                2. To jste tady po hodně dlouhé době. Garážové testy
                  To jste tady po hodně dlouhé době. Garážové testy (zavřít se každý do garáže se svým automobilem, nastartovat a zkusit, kdo s tím svým déle vydrží živý, hlavní sdělení je v tom, že nejen jedoucí, ale dokonce i stojící nastartovaný spalovák Vás spolehlivě na místě zabije, jak je jedovatý) používám už 4.rokem, když se někdo chce hádat, že jeho spalovák je čistá mobilita 🙂
                  S popíráním technologické revoluce to nemá nic společného. Je to jako kdysi koňáci bojovali s železnicí či automobilisty.

                3. Zaujimave by bolo ako by dopadla v garažovom teste Toyota
                  Zaujimave by bolo ako by dopadla v garažovom teste Toyota prius plug in.
                  Teraz vyhrala test nemeckeho Adac-u o najekologickejsie auto. Samozrejme iba prvych 100km, potom uz to také zelene nie je 🙂

                4. Tak jak píšete. Prvních pár hodin by tam stála
                  Tak jak píšete. Prvních pár hodin by tam stála nastartovaná pro své okolí v pohodě čistě a bez jedů s elektromotorem, stejně jako elektromobil. A až by se baterie vybila na příslušná procenta, spustil by se spalovací motor a s přítomným řidičem by byl rychle ámen :-).

    1. Re: esafari
      Dobrý den,
      běžně dobíjíme své

      Re: esafari
      Dobrý den,

      běžně dobíjíme své elektromobily v safari kempu, takže pokud jste u nás ubytovaný, neměl by být problém. Jestli ubytován nejste, je možné, že to budu muset nejprve domluvit s vedením. neubytovaným hostům jsme ještě elektromobil nedobíjeli. Snad Vám tato informace pomohla.

      S pozdravem
      Ondřej Rypan
      Safari Kemp
      ———- Původní e-mail ———-
      Od: Jiří Richter
      Komu: e-safari@email.cz
      Datum: 29. 7. 2017 8:23:35
      Předmět: esafari

      dobrý den,prosím vás,zajímalo by mě,pokud přijedu vlastním EV,jestli mám možnost si ho u vás někde dobít?
      děkuji

      1. Tohle mne vždycky hrozně rozesměje a ptám se: „Prosím
        Tohle mne vždycky hrozně rozesměje a ptám se: „Prosím pěkně a jaký je rozdíl mezi nabíjejícím se elektromobilem ubytovaného a nabíjejícím se elektromobilem neubytovaného? Jako ten neubytovaný elektromobil saje více nebo vyhazuje pojistky nebo co dělá? Pozitivní na celé věci je vždy to, že se osobně poznáte s vedením a stanete se automaticky VIP 🙂

  2. A co my , jako zvirata co denne nastevujeme otrocky pracovni
    A co my , jako zvirata co denne nastevujeme otrocky pracovni mista… pri ceste jsme zatizeni jinymi zviratky, ktere se drze pohybuji kolem nas ve smradlavych mechanickych zviratkach. Na ty by mela bejt uvalena jakasi sankce, nejlepe , zakaz vjezdu… na to dojde kdy?

  3. Zdánlivě revoluční počin v uvedené zoo u nás se
    Zdánlivě revoluční počin v uvedené zoo u nás se nemůže pyšnit světovou premiérou.
    Praktická realizace navazuje na využití podobné studie z roku 2013 z Brazilie. Pod
    patronací místní university v jednom městě v blízkosti pralesa byly
    testovány 2 skupiny dobrovolníků , každá o počtu 15 lidí. Obě testované skupiny
    byly po dobu studie umístěné v ohradě po dobu 2 týdnů.
    Na obě skupiny se
    jezdili dívat další diváci – účastníci řízeného experimentu.
    Jedna návštěvní skupina jezdila kolem jedné ohrady s testovanými respondenty všemi
    prostředky s benzínovým motorem.Druhou skupinu v ohradě cíleně navštěvovali diváci bez
    dopravních prostředků s benzínovým motorem. Tedy na elektrokolech, pěšky
    nebo nebo koňským povozem. Výsledky výzkumu byly jednoznačné.
    Lépe se cítila testovaná skupina , kde nebyly používané dopravní prostředky
    s benzínovým motorem. Jak uvádí v závěru studie vedoucí výzkumu, profesor
    Santo Pedro Lima – Co je dobré pro lidi, je dobré i pro zvířata.
    Není bez zajímavosti, že další podobný pilotní projekt plánuje i jiná zoo v u nás.
    Protože se jedná o zoo s menším rozpočtem, pilotní projekt předpokládá
    zapůjčování šlapacích autíček. Jedná se o výlučně zelený program a předpokládá
    se, že v závěrečné rovince ve výběhu dravých šelem si návštěvníci
    opravdu šlápnou do pedálů naplno.
    Jestli ale zájem návštěvníků zoo bude takový, jaký by si vedení
    zoo přálo ukáže budoucí čas a spuštění pilotního programu naplno z fáze
    testování do ostrého provozu se všemi 10 šlapacími autíčky.My všichni ostatní
    můžeme jen držet palce, aby se tento nový odvážný pilotní projekt v této další zoo podařil.

  4. zoodvurkralove.cz/cz/naplanuj-si-navstevu/plan-akci/den-s-nissa
    zoodvurkralove.cz/cz/naplanuj-si-navstevu/plan-akci/den-s-nissanem

    zoodvurkralove.cz/cz/naplanuj-si-navstevu/e-safari-do-safari-elektromobilem

    zoodvurkralove.cz/cz/o-zoo/novinky/zoo-dvur-kralove-predstavila-novy-projekt-e-safari-na-podporu-provozu-elektromobilu

        1. Leda že by byli levnější protože nemaj žádnou síť
          Leda že by byli levnější protože nemaj žádnou síť superčárdžrů, ale to dóst pochybuju. :)))
          Pokud bude vůbec něco levnějšího tak to bude tak maximálně vočesaná holoverze se zkriplenou baterkou. Ake porád to bude lepší než dratem do voka a vejfukem přes vohryzek 😀

          1. Clo na dovážená auta z USA je 10% + k tomu všemu DPH 21%.
            Clo na dovážená auta z USA je 10% + k tomu všemu DPH 21%. Takže kdybych si chtěl nechat dovézt TM3 za 35 tis. USD, tak to bude celkem cca 1.150.000,- Kč včetně dopravy kontejnerem. Co vypadne z našich prodejců, nevím, ale tuším že tak 1.3 mil. v holoverzi. Američna s dotací to vyjde na cca 630 tis. Kč

            1. TM3 sa s najväčšou pravdepodobnosťou bude kompletovať
              TM3 sa s najväčšou pravdepodobnosťou bude kompletovať niekde v Europe, takže clo bude určite menej ako 440€. A ten kto si to dovezie z USA, hold musí pocítat s tým, že zaplatí aj clo, homologizáciu… Takáto cesta postráda zmysel…

              1. Já myslím že s dovozem s USA bude především stejný
                Já myslím že s dovozem s USA bude především stejný problém jakou Modelu S/X a to ten speciální US Tesla nabíjecí SC konektor. Tzn. stejně se bude muset počkat na EU verzi Modelu 3 (která stále doufám že dorazí již s CCS).

                1. Dovoz se vyplatí pouze kdyby tam člověk delší dobu bydlel
                  Dovoz se vyplatí pouze kdyby tam člověk delší dobu bydlel a vracel se zpět do ČR, to pak neplatí clo ani dph, nabíjecí konektor se určitě dá vyřešit. Jsem zvědav, zda se tady příští rok nějaké to auto s televizí na přístrojovce (TM3) objeví.

                2. Vím o jediné dovezené Tesle z USA, bylo to X co si dovezlo
                  Vím o jediné dovezené Tesle z USA, bylo to X co si dovezlo Audi na testování a dopadlo to tak, že když si jejich testovací jezdec v bundičce Audi přijel načepovat na SC tak překvapeně zjistil, že nedobije. Holt profíci :))))
                  Ještě je dovážej rusáci a ukrajinci, ale bouračky a je jim asi jedno, že nedobijou na SC. Stejně tam zatím žádný nemaj.

                  Myslím, že jen výměna konektoru to nespraví, že bude potřeba vyměnit i nabíječka a možná i firmware.

                3. No pak je to ale ze strany Tesly trochu trapas, když si
                  No pak je to ale ze strany Tesly trochu trapas, když si někdo vyjede do Evropy z USA Teslou a nenabije 🙂

                4. A kdo by si vyjížděl z USA do Evropy? To kvůli pár
                  A kdo by si vyjížděl z USA do Evropy? To kvůli pár jedincům co podnikaj cestu kolem světa budou předělávat všechny nabíječky?

                5. No vzhledem k tomu, že v ČR žije cca 15 tis. občanů USA,
                  No vzhledem k tomu, že v ČR žije cca 15 tis. občanů USA, tak to není malá pravděpodobnost, že si sem vezme někdo Teslu. Přijde úplná pitomost omezovat auto na regiony jako přehrávače DVD.

                6. Ono to tak zhave nebude. Z x kolegu, co se sem presunuli
                  Ono to tak zhave nebude. Z x kolegu, co se sem presunuli natrvalo (lidi, co jsou tu na par mesicu nema cenu resit) si „trofejni“ auto nedovezl nikdo. Jednak doprava neni uplne levna zalezitost (tohle muze byt u luxusniho auta jinak), druhak opruz s dily, servisem…

                  Konkretne u Tesly by dovoz znamenal, ze nemam SC (psalo se, ze i „pomala“ nabijecka je u starsich modelu jina pro US a EU), temer urcite nebude fungovat ani rychle datove pripojeni, muzou byt jine nektere dily kvuli homologaci (s timhle jsou trable treba u dovozovych Leafu)…

        1. to je úplně fuk podstatný je že američani na TM3 za
          to je úplně fuk podstatný je že američani na TM3 za $35.000/850.000 CZK dostanou federální dotaci a kalifornskou a možní i obecní takže je 3jka vyjde na krásných $25.000/600.000CZK když to evropan dostane americkou TM3 pařičně vočuzenou minimálně 21% a pod 1.200.000 českých šprdlíků to nepude vsaď boty 😉 tzn €jropan 2x tolik jen tak nedá a pude si rači pro novou 3jku ofšem vod brambory fosila

            1. Tazko povedat dokedy bude plna federalna dotacia na tesly v
              Tazko povedat dokedy bude plna federalna dotacia na tesly v US.
              Tesla musi najprv predat v US 200tis aut, a potom este dalsi kvartal bude plna dotacia aj na auta prekracujuce pocet 200tis ks.

              Su v podstate dve moznosti, ktore su na fore tesly popisane:
              https://forums.tesla.com/forum/forums/updated-projection-us-tax-credit-phase-out-updated-070317-after-ems-tweets-m3

              Ked to bude na hrane, Tesla moze podrzat auta na sklade a preda ich vsetky az v tom kvartali po prekroceni predaja 200tis tesiel v US.
              Ked sa uplne minie federalna dotacia pre TEslu, stale budu/nebudu kupu EV dotovat jednotlive staty.

              Scenario A:
              If the ramp up goes really well (and Elon’s tweets were overly cautious) and there is no stockpiling, and/or sales of MS’s and MX’s are increasing by much more than 10% per quarter, then 200K will be hit sometime in Q4-2017, and the credits are as follows:

              $7,500 Federal Tax Credit from Car #1 through 03/31/18
              $3,750 Federal Tax Credit 04/01/18 through 09/31/18
              $1,875 Federal Tax Credit 10/01/18 through 03/31/19
              No Federal Tax Credit after 03/31/19

              Scenario B:
              If the ramp up goes per Elon’s tweets and they stockpile, or the ramp is slower than Elon’s tweets and/or sales of MS’s and MX’s do not increase by much more than 10% per quarter, then 200K will be hit sometime in Q1-2018, and the credits are as follows:

              $7,500 Federal Tax Credit from Car #1 through 06/30/18
              $3,750 Federal Tax Credit 07/01/18 through 12/31/18
              $1,875 Federal Tax Credit 01/01/19 through 06/30/19
              No Federal Tax Credit after 06/30/19

  5. Jak píše poněkud drsně pan Kuk, je to tak. Pokud by na
    Jak píše poněkud drsně pan Kuk, je to tak. Pokud by na safari jezdila jenom bezemisní vozidla, zřejmě by by zvířatům dost ulevilo. Nehledě na mnohem lepší smysly, čich nevyjímaje. Musí jim to smrdět děsně, když to smrdí i nám. Například poznám po pachu, kdo má u benziňáku problém s katalyzátorem (je to takový ostrý kovový pach trochu podobný nemocničnímu pachu – lyzol). Kdo má nadlimitní emise u dieselu, to popisovat nemusím, v tom se dusí každý.

        1. Záleží na frekvenci měniče na které mimochodem záleží
          Záleží na frekvenci měniče na které mimochodem záleží objem feritu v transformátoru od kterého se odvijí přenášený výkon, například trafo pro 50Hz přenese na 16 a 2/3 1/3 návrhového výkonu, na 25Hz polovic a na 100Hz dvojnásobek (velmi velmi přibližně!), podle toho se musí odvíjet mohutnost jádra (a materiál). Je otázka jakou frekvenci měniče používají. Nad 60kHz by to neměl být ani pro zvířata už žádný problém. Staré televize pískaly protože tam je spínaný zdroj v akustickém pásmu, kolik nevím, ale hádal bych to na 1-5kHz, dneksa měnič u počítače neslyšíte.

    1. bohuzel se pletete, ten smrad ktery popisujete, sou ty aditiva
      bohuzel se pletete, ten smrad ktery popisujete, sou ty aditiva pridavana do benzinu za chybejici olovo plus latky na udajne snizeni spotreby a opotrebeni motoru.
      Opravdu nechapu smysl safari, kde pod nosi volne pobihajicich zvirat foukaj benzini a naftaci, opravdu kruty…
      Uz jen zachytna parkoviste kolem zoo nemaji daleko ku smradu, tedy jaksi nadmerny limit co2, kde ma byt prirozeny vzduch.

    2. povím vám ftip : to safari co projíždíte je otevřený,
      povím vám ftip : to safari co projíždíte je otevřený, žádný bariéry mezi károu a zvířaty…

      Co je lepší, uhořet v autě nebo být sežrán lvi ??

      Každopádně se starou fosilní kraksnou kde každou chvíli může prasknou hadička bych tam nejezdil 30 Celsia plus… Podle videí účastníků 99% požárů fosil-auta ručně neuhasíte a pochybuju že hasiči to stihnou včas a už vůbec … pojedou vás zachránit i mezi lvi ?????????????? :)))))))))))))

  6. off
    Americkej autoprůmysl po tučném roce 2016 čeká

    off

    Americkej autoprůmysl po tučném roce 2016 čeká dlohodobější propad o 12 % v dalších letech a poněkud hrbolatá cestička díky nástupu nových technologií a částečne i díky možnému růstu elektromobilů. Sposta aut se z leasingů vrátí naráz, 1/3 prodaných aut je na splátky.
    Také důvěra v programátory autonomních systémů Sillicon Valley zůstává na 41 % zatímco dinosaurům z Michiganu důvěřuje jen 17 % veřejnosti. A jazýček vah nevychýlila ani smrtelná nehoda Tesly z Floridy, kdy s autopilotem zahučela pod návěs kamionu.

Napsat komentář