Lidl rozšiřuje svou síť rychlonabíječek elektromobilů v Polsku

ABB dodala společnosti Lidl Polska tři rychlonabíjecí stanice. Tento maloobchodní řetězec zakoupil i originální aplikaci ABB, která využívá možnosti digitální nabídky ABB Ability.

Důležitou součástí smlouvy se společností Lidl je „Drive Care“ – balíček systémů komunikace a řízení nabíjecích stanic. Díky této aplikaci bude Lidl moci neustále monitorovat parametry svých nabíjecích míst, včetně spotřeby energie pro každou z nich či výpočtu statistiky za určité období.
foto: Lidl

Aplikace ABB Ability umožňuje monitorování a řízení vlastní nabíjecí sítě společnosti Lidl v Polsku sestávající ze čtyř rychlonabíjecích okruhů na bázi stejnosměrného proudu. Společnosti skupiny Lidl po celé Evropě investují do e-mobility již více než jeden rok.

Stejné investice provádí Lidl rovněž v Polsku. Tři prodejny již umožňují zákazníkům bezplatně nabíjet své elektromobily. První rychlonabíječka byla nainstalována v Poznani u 600. prodejny Lidl v Polsku.

Další tři dodané na základě nejnovější objednávky byly nainstalovány u nových prodejen ve Varšavě (na ulicích Modlińska a Puławska) a v Distribučním centru v Grodkowě ve Slezsku. Pro každé z těchto míst byl vybrán stejný model nabíječky – Terra 53 CJG.

Tato nabíjecí stanice se instaluje v prodejnách Lidl po celé Evropě: více než 100 nabíjecích stanic je zprovozněno ve Švédsku, Německu, Nizozemí, Velké Británii, na Slovensku, ve Francii, Švýcarsku, Španělsku a Maďarsku. V souladu se svou strategií udržitelného rozvoje společnost Lidl plánuje instalaci dalších nabíjecích stanic.

Trh s elektromobily stále roste, přičemž v roce 2016 se prodalo o 40 % více elektromobilů než v roce 2015. Předpokládá se, že tento pozitivní trend bude pokračovat a že budou přibývat zákazníci, kteří svým elektromobilem budou jezdit na nákupy.

„Lidl vytyčuje správný směr pro maloobchod. Nabíjení vozidel u velkých prodejen, nákupních center a kanceláří bude stále oblíbenější. Elektromobil se nabije během vašeho nakupování nebo schůzky. Je však nutno zvýšit výkon stanice, aby se doba nabíjení zkrátila a uzpůsobila potřebám zákazníků,“ vysvětluje Wojciech Dziwisz, manažer obchodního vývoje e-mobility, ABB v Polsku.

„Ve společnosti Lidl Polska se chováme udržitelně v souladu s naší strategií CSR. Naše prodejny jsou vybaveny mnoha ekologickými prvky, např. rekuperace tepla z chladicího zařízení, ventilace s rekuperací tepla, tepelná čerpadla z pozemních zdrojů, LED světla a rovněž velká prosklená okna umožňující optimální využití slunečního světla. V poslední době jsme zašli ještě o krok dál. 600. prodejna Lidl v Polsku, postavená v Poznani, byla navíc vybavena fotovoltaickými panely na výrobu elektřiny ze slunečního záření. Dále jsme nainstalovali výše uvedenou nabíjecí stanici pro elektromobily a stanici pro jízdní kola integrovanou s městskou infrastrukturou,“ říká Aleksandra Robaszkiewicz ze společnosti Lidl Polska.

Nabíjecí stanice ABB splňují tři mezinárodní normy nabíjení – pro nabíjení stejnosměrným proudem vozidel vyrobených Japonsku (CHAdeMO) a vozidel vyrobených v USA a Německu (Combo 2) a standardní nabíjení střídavým proudem (Type 2 Standard).

Tyto stanice jsou proto vhodné pro všechny typy elektromobilů dostupné na trhu. ABB je přední společnost v oblasti této technologie a dodává až 65 procent rychlonabíjecích stanic v Evropě. Společnost dosud prodala více než 5000 nabíjecích míst na stejnosměrný proud na světě.

Elektromobilita na cloudu ABB Ability

„Naše stanice jsou standardně připojeny k platformě cloud, která nám umožňuje shromažďovat specifikace zařízení v reálném čase nebo provádět diagnostiku na dálku. Díky tomu můžeme rovněž plánovat řádnou údržbu za účelem eliminace potenciálních poruch a co nejrychlejší zavedení plánovaných opatření. To významně urychluje celý proces údržby a servisu. Spolehlivost a možnost obnovy provozu stanic jsou pro e-mobilitu mimořádné důležité,“ dodává Wojciech Dziwisz.

Všechny procesy shromažďování a zpracovávání dat ze stanic jsou součástí ABB Ability. Tato aplikace využívá globální digitální platformu nacházející se na cloudu Microsoft Azure, která průběžně přepočítává a analyzuje data získaná z připojených zařízení. ABB Ability zahrnuje více než 180 digitálních řešení a služeb.

Díky odborným znalostem a možnosti připojení k internetu a rovněž díky nejnovějším digitálním technologiím může toto řešení významně zlepšit provozní efektivitu a produktivitu zákazníků společnosti ABB v řadě oblastí.

tisková zpráva

18 Comments on “Lidl rozšiřuje svou síť rychlonabíječek elektromobilů v Polsku”

  1. Není Lidl jako Lidl. Tento týden jsem se elektricky
    Není Lidl jako Lidl. Tento týden jsem se elektricky pohyboval ve Francii a byl jsem příjemně překvapen novými vstřícným počiny. Mimo společnosti Ikea, Auchan, E.leclerc které mají otevřené nabíječky pro všechny na téměř všech pobočkách, přibyl právě Lidl se stanicemi ABB Tera 53 na vybraných prodejnách. Novych nabijecek není zrovna malo, jedou na 50kw ale jen po dobu kdy má obchod otevřeno, přístup bez registrace a free for all. Ostatní megaretezce mají nabíjení nonstop ale nektěre areál Ikea se a noc zavírají a nedá se do nich nikudy dostat. Jinak maji frantici spousty novych obecnich nabijecek, jsou to nové a upgrade DBT 50kw 3standart a skutečně nabiji auto na 100% za 30 minut a maji novy pratelsky firmwere a grafiku. FRANCII davam letos 1** projel jsem cele jizni pobřeží zadarmo a žádná potíž. Doporučuji!

  2. Po informaci o nové DC nabíječce ABB Terra 53 CJG v
    Po informaci o nové DC nabíječce ABB Terra 53 CJG v distribučním středisku Lidl v Grodkowě jsem zajásal, protože je v dojezdové vzdálenosti od DC nabíječek ČEZ v Ostravě a je to jediná rychlonabíječka v širokém okolí Katowic. Jenže radost byla předčasná: nabíječka je v uzavřeném areálu a s ochranou není řeč. Na dotaz na centrálu Lidl Polska odpověděla pí Renata Gumienna: „Dovolujeme si Vás informovat, že nabíjecí stanice elektromobilů se nachází mimo veřejného parkoviště a umožňuje nabíjet jen elektromobily pracovníků střediska“.
    Bravo Lidl!

    1. Děkuji za sdílení této zkušenosti. Ušetřil jste mi čas
      Děkuji za sdílení této zkušenosti. Ušetřil jste mi čas a zklamání, neboť jsem také po přečtení článku zajásal s tím, že hned příští týden bych to jel otestovat, protože jsem se (mylně) domníval, že to bude stejné jako v Nové Dubnici na Slovensku, kde to slouží jako služba (zdarma) pro ZÁKAZNÍKY.

    2. Chce se mi natvrdo napsat, že pak jsou v Lidlu v Polsku
      Chce se mi natvrdo napsat, že pak jsou v Lidlu v Polsku úplní ko.oti.
      Jednak proto, že se tím chlubí a uvádějí zákazníky v omyl, byť o tom hovoří zaměstnanec ABB, další možný pachatel nedorozumění „Lidl vytyčuje správný směr pro maloobchod. Nabíjení vozidel u velkých prodejen, nákupních center a kanceláří bude stále oblíbenější. Elektromobil se nabije během vašeho nakupování nebo schůzky. Je však nutno zvýšit výkon stanice, aby se doba nabíjení zkrátila a uzpůsobila potřebám zákazníků,“ vysvětluje Wojciech Dziwisz, manažer obchodního vývoje e-mobility, ABB v Polsku.“, jednak proto, že ta nabíječka s výkonem 50 kW je pro tento obchod nevhodná.
      Němci to testovali a zjistili, že pro 3,6 kW výkonu za hodinu je nesmysl mimo kola a skútry cokoliv montovat. Nikomu se nevyplatí na tu půlhodinu až hodinu vytahovat kabel a nabíjet auto. Pro 11 nebo 22 kW výkonu (Mennekes nebo červený pětikolík) by to smysl mělo, ale zase jen minimum elektromobilů v Německu má slušnou palubní nabíječku, co to využije (jako např. ZOE). Takže doporučili obchodům tohoto typu rychlonabíjení všech 3 standardů, ale do 22 kW výkonu. Tedy jednoduše připojitelné na stávající rozvody a jističe prodejny a přitom dostatečně motivující elektromobilisty stojan v době nákupu využít. A ony se tím řídí.

        1. Počkám si na osobní ověření některého z kolegů.
          Počkám si na osobní ověření některého z kolegů. Protože dojet tam s prázdným Ionem a pak 4 hodiny nabíjet z běžné zásuvky, ještě složitě posháněné někde v okolí, místo 20 minut na rychlonabíječce, to bych musel někoho z Lidlu inzultovat.

  3. Opravte si text:
    “ vozidel vyrobených v USA a Německu (Combo

    Opravte si text:
    “ vozidel vyrobených v USA a Německu (Combo 2) “
    to je hlupost, vozidla vyrobene v USA maju „americke“ combo – SAE COMBO j1772 Combo – obsahuje jednofazovy type1 konektor
    Vozidla vyrobene v Europe (resp pre Europu) maju EU COMBO (CCS), ktore obsahuje trojfazovy type2 konektor.
    Combo konektor na kabli DC nabijacky samozrejme neobsahuje nulovy a fazove kontakty.
    DC nabijacky spominane v clanku samozrejme maju europske COMBO a pre US EV s americkym Combom su nepouzitelne.

Napsat komentář