Volkswagen: zastavíme Teslu schopnostmi, které Tesla nemá

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen, aktuálně prohlásil, že vnímá svou společnost jako firmu, která dokáže zastavit Teslu. A to proto, že má „schopnosti, která Tesla nemá“. Které to jsou?

Nový připravovaný elektromobil Volkswagen ID Neo je určen primárně pro Evropu
foto: Volkswagen

Nic, co byste nečekali. Podle Herberta Diesse má dnes Volkswagen hlavní náskok v možnostech, rozsahu a pokrytí výroby. Pochopitelně, jde o desítky let starou globální firmu.

Automotive News v návaznosti na to informují, že Volkswagen aktuálně definitivně schválil podobnu nového čistě elektrického hatchbacku, prvního z řady I.D. Má být podobný nejprodávanějšímu modelu Volkswagen Golf.

Zatím se novému elektromobilu přezdívá „Neo“ a je určen primárně pro evropský trh. Na jedno nabití ujede prý až 600 km a cenově má být srovnatelný s dieselovou verzí Golfu.

Volkswagen I.D. Crozz

Volkswagen I.D. Crozz
foto: Volkswagen

Do roku 2023 pak v rámci podznačky I.D. přibude plně elektrické SUV s prozatímním označením Lounge, primárně určený pro USA, a kompaktní crossover Crozz, primárně určený pro Čínu, dnes největší trh značky Volkswagen.

Sportovní sedan Aero-e by se pak měl postavit přímo proti Tesla Model S. Hovoří se také o minibusu I.D. Buzz, pomyslném nástupci známého „Hippie-busu“.

Je každopádně pěkné vidět, že relativně malá firmička odkudsi z Kalifornie dokázala během pouhých deseti let postavit automobilový průmysl na hlavu a stát se etalonem pro největší behemoty.

167 Comments on “Volkswagen: zastavíme Teslu schopnostmi, které Tesla nemá”

  1. Připomíná mi to jednoho budovatele sítě
    Připomíná mi to jednoho budovatele sítě rychlonabíjecích stanic v ČR, podpořeného ve 2016 tučnou dotací. Je půlka července 2017 a kde nic, tu nic. Tedy vlastně 2 budovatele a oba mají shodou okolností v názvu 3 písmenka.
    Taky jen kecy. Ty by Vám šly. Ale skutek utek……

    1. Mam ale jednu potesitelnou zpravu od CEZu. Pry pokud nikdo
      Mam ale jednu potesitelnou zpravu od CEZu. Pry pokud nikdo nenapadne vyberove rizeni, tak od konce 3. ctvrtleti by mohla fungovat platba za nabijeni za kWh. Takze alternativa k pausalu.
      „Nastavení této funkcionality je v současné době závislé na výběrovém řízení. Pokud VŘ proběhne bez obtíží a výhrad, předpokládáme zavedené tohoto řešení do konce prázdnin, do konce Q3 2017.“

      1. To by byla velmi potěšitelná zpráva, protože na Moravě a
        To by byla velmi potěšitelná zpráva, protože na Moravě a ve Slezsku by se občasným dálkovým elektromobilistům rázem zpřístupnilo dalších 5 rychlonabjíječek. Počkám si na výsledek, aby ďábel nebyl skryt v detailu.
        Zatím úspěšně denně používáme evmapa.cz a nebýt jich – za což jim patří velký dík – tak je tady elektromobilita s výjimkou Tesly (Smart ED a Renault ZOE) v podstatě neprovozovatelná. Ostatní vozy mají směšně slabé palubní nabíječky v kombinaci s malými bateriemi a jízdy kamkoliv dále znamenají mezinabíjení v řádu hodin.

              1. Což mi připomíná starý sovětský vtip: „Dotaz na Rádio
                Což mi připomíná starý sovětský vtip: „Dotaz na Rádio Jerevan: „V Leningradě prý měli banány? Je to pravda.“ Odpověď: „Ano, je to pravda. Dále budou banány k vidění v Moskvě, Minsku i Saratově. Výstavka je totiž putovní.“ 🙂

  2. Elon nutně potřebuje další továrnu. Vypadá to, že je v
    Elon nutně potřebuje další továrnu. Vypadá to, že je v tom správném megalomanském laufu, stávající kapacity brzo nebudou stačit a model Y je na cestě. A v Michiganu ji asi rozhodně nepostavěj díky prudícímu auto lobby. Dinosauři si nechtěj pod sebou podřezat větev tak si pod sebou porazej celej strom :))))
    http://www.cnbc.com/video/2017/07/11/states-enter-bidding-war-over-teslas-new-factory.html

    1. jj 🙂 žejo jak je ten svět autopapalášů zaprodanej 🙂 V
      jj 🙂 žejo jak je ten svět autopapalášů zaprodanej 🙂 V Číně má desetina prodaných vozů jezdit na elektřinu, automobilky se kvótám brání…

      zpravy.e15.cz/fleet-special/v-cine-ma-desetina-prodanych-vozu-jezdit-na-elektrinu-automobilky-se-kvotam-brani-1334918

  3. Ono to na prvni pohled vypada krasne, BEV s dojezdem 600 km za
    Ono to na prvni pohled vypada krasne, BEV s dojezdem 600 km za cenu dieseloveho Golfa. Tech 600 km tak nejak predpokladam, ze je treba brat s rezervou, asi jako 632 km u Tesly S 100D. I tak by to vsak byl pekny vysledek. Nicmene, nikdo netusi, jakeho Golfa mysli, aby to nakonec nebyl slusne vybaveny Golf GTD, ktery velmi snadno umi stat pres 50.000 eur 😉

Napsat komentář