Francie chce do roku 2040 skončit s prodejem čistě fosilních aut

Včera jsme informovali, že Volvo od roku 2019 končí s čistě spalovacími vozy. Podobný plán oznámil nový francouzský ministr životního prostředí Nicolas Hulot.

Dnes se ve Francii prodá ročně asi 95 % aut na čistě fosilní, nejčastěji dieselový, pohon. Jak bude tento poměr vypadat za 20 let?
foto: tsuru0164

Nicolas Hulot, nový ministr životního prostředí ve vládě Emmanuela Macrona, oznámil, že do roku 2040 by měl ve Francii skončit prodej benzinových a dieselových aut. Neupřesnil ale, zda pouze těch čistě fosilních, nebo případně i hybridních (což je nepravděpodobné).

Jde o součást plánu na významné snížení klimatické zátěže vycházející z Pařížské klimatické dohody. Podle Hulota zákaz prodeje fosilních aut významně prospěje veřejnému zdraví.

Francie ale není první, kdo s takovým nápadem přichází. V minulosti už podobný záměr ohlásili například Norsko, Nizozemsko, Rakousko, Německo a dokonce i Indie.

Co bude v roce 2040 je dnes samozřejmě prakticky nemožné předvídat. S velkou pravděpodobností ale už v té době ani nebude nutné prodej čistě fosilních aut zakazovat – na vyspělých trzích jako je Evropa, Čína a USA, totiž v nabídne nejspíš už dávno nebudou.

Nová francouzská vláda chce proti klimatickým změnám bojovat i mnoha dalšími opatřeními (např. zákaz dovozu palmového oleje, příspěvky na samovýrobu energie). Poněkud kontroverzní a možná i protichůdné je plánované snížení podílu jaderné energie z více než 75 % na přibližně 50 %.

10 Comments on “Francie chce do roku 2040 skončit s prodejem čistě fosilních aut”

  1. Samostatne vyhlasenia na nieco k comu nemam mandat, vyhrazky
    Samostatne vyhlasenia na nieco k comu nemam mandat, vyhrazky politika jednej krajiny tej druhej ze ak si nevezme imigranta urobi mu zle, permanetna latentna vlastizrada, permanetne uplatnovania zakona inej krajiny v mojej krajine ( definicia okupacie a vojenskeho stavu ), permanentne uplacanie a manipulovanie zakonmi cez lobing, to je realita dneska a div sa svet nik sa nad tym nepozastavuje a ani si koli tomu nevyhlasuje vojnu ci dokonca proti tomu nik ostro nevystupuje.

    dnesna bezzuba vladna moc zije v separatnom svete od ludi a ludia samoriadeni cez komercne spolocnosti tak nejak neradi ale predsa dodrzujuci zakonne minimum.

    je chyba medialne sirit vyhlasenia šaśkujúceho cudzieho politika a neukazat zapalene auta v nemecku koli G20.

  2. hmmm 2040, to jsme tady snad jeste ani nemeli. ale nakonec
    hmmm 2040, to jsme tady snad jeste ani nemeli. ale nakonec logicky. oblibeny rok 2020 je uz prilis blizko na takovahle medialni vystrely. to by si nekdo jeste mohl vzpomenout na neci slova a pripomenout mu je v nevhodnou chvili. treba pred volbama. 2040 je jistotka…. samozrejme, ze co bude v roce 2040 opravdu nikdo z nas netusi, ale dulezitejsi je, ze nikdo si ani nevzpomene co kdo blabolil pred 23 lety.

  3. „roku 2040 by měl ve Francii skončit prodej benzinových a
    „roku 2040 by měl ve Francii skončit prodej benzinových a dieselových aut. Neupřesnil ale, zda pouze těch čistě fosilních, nebo případně i hybridních (což je nepravděpodobné).“ ???

    Samozřejmě myslel do té vzdálené doby i zákaz hybridních se spalováním.
    V té řeči mluvil o čisté bilanci CO2 na nule. A dokonce zákazu hledání na těžbu nafty i plynu ve Francii a jejích vodách.
    Je to aktivistický zelený neomarxistický radikál, a bývalý novinář tohoto směru čili nejprofesinálnější druh pozemního lháře.

    Ale samozřejmě u jakýchkoliv politiků nemá cenu spoléhat na to so slibují pro dobu na kterou nemají mandát.
    Brát na vědomí má cenu u dlouhodobých maximálně celou vládou a parlamentem odhlasované státní závazné koncepce.

  4. Nicolas Hulot, nový ministr životního prostředí to vůbec
    Nicolas Hulot, nový ministr životního prostředí to vůbec neumí odhadnout. Za 23let bude dnešním čtyřicátníkům o 23let více. Zkuste dnes někomu ve věku 63let říci, že si má koupit EV. Řekne Vám, že je to blbost, že když 40let jezdil na benzín, nevidí důvod to měnit. Pokud budou mít ve Francii v roce 2040 ve vládě a v parlamentu jen mladé nově smýšlející lidi, tak mají šanci takovou myšlenku prosadit, jinak ne.
    Starého psa novým kouskům nenaučíš.

    1. Je to samozřejmě individuální a není mi tedy 63 ale 51.
      Je to samozřejmě individuální a není mi tedy 63 ale 51. Přesto jsem z EV nadšen a pokud si ho pořídím tak počítám v 55-ti. Až klesne ještě cena. A ten Váš argument bych řekl tady neplatí protože řízení EV auta je naopak jednodušší, stejně tak údržba. Ale jistě budou i tací kteří se na to budou dívat tak jak píšete. Ale myslím si že jich nebude většina. Neberte to prosím že se chci hádat nebo tak. Jen můj názor.

        1. Ve skutečnosti Francie jako nejvíc jaderná země světa
          Ve skutečnosti Francie jako nejvíc jaderná země světa 75%, i když to teda dlouhodobě chtějí snížit jen na 50%, má dnes nejlepší podmínky na noční nabíjení elektroaut na celé planetě.
          Ale to nic nemění na tom, že jsou to hrozné už ministerské žvásty bývalého aktivistického novináře, a rozumější je praxe Číny s aktuálně postupně ročně navyšovanými kvótami v procentech nově vyráběných vozidel. A plány dělat přednostně pětiletkové.

    2. som o desaťročie starší, jazdil som i koňmo (voz, koč,
      som o desaťročie starší, jazdil som i koňmo (voz, koč, sane), elektricky (bulharská jašterka s rekuperačnou brzdou), na benzín i naftu a BEV mi nik nemusí prikazovať, kúpim si ho sám, z vlastného rozhodnutia (spalovák mi nevydrží kým mi obmedzai vodičský).
      mladí sú na hlavu, potrebujú hluk, smrad, chcú prispieť orgánmi. a nemajú výdrž. socík by ich odrovnal.

Napsat komentář