Škoda 110R ze 70. let patří mezi rallye legendy. Šéf technického vývoje automobilky Škoda Christian Strube aktuálně magazínu Auto Express potvrdil, že se chystá následovník. A bude na elektřinu.
foto: Škoda
Škoda se chystá následovat strategii svého mateřského koncernu Volkswagen a výrazně se zaměří na elektromobily, resp. elektrická auta obecně. Do roku 2025 chce, podobně jako VW, prodávat až čtvrtinu aut na elektřinu.
Během sedmi let se chystá uvést min. pět modelů čistě elektrických aut. Důvod je jasný: Čína. Tamní vláda plánuje, že se tam v roce 2025 prodávat až sedm milionů elektromobilů ročně.
Svůj první elektromobil Vision E proto Škoda oficiálně odhalila na autosalonu v Šanghaji. Není ale jasné, zda půjde také jako první na trh.
foto: Škoda Auto
Tady se spíš sází na elektrickou verzi Škoda Citigo pro rok 2020, což bude vlastně jen přebrandovaný Volkwagen e-Up! Vision E přijde nejspíš o rok později, pak se očekává rodinné auto na elektřinu nebo další crossover (Karoq?).
Christian Strube aktuálně magazínu Auto Express řekl, že později přibude také elektrické sportovní auto vzdáleně vycházející právě ze Škody 110R. Jako všechny zmíněné elektromobily Škoda, ale také Volkswagen, bude stavět na nové platformě MEB.
Vůbec prvními auty do zásuvky značky Škoda budou ale už za dva roky Škoda Superb následovaný modelem Škoda Kodiaq. V obou případech půjde o plug-in hybridy.
Zednický Porše.
Zednický Porše.
R110 jsem kdysi mel. Jizdni vlastnosti zadna slava, ale clovek
R110 jsem kdysi mel. Jizdni vlastnosti zadna slava, ale clovek se citil jako v Porsche. Jo to byly casy, vsichni meli prd a ja eRko…
Nejlepsi na celem aute byla nutnost mazat lozisko na spojce. jednou jsem zapomel a zacaly z toho litat mosazny spony. Ale zachranil jsem to. Doba byla zla, ale vsichni jsme byli mlady a proto na tu dobu rad vzpominam.
R 110, cervene bylo me 1.auto. Parkrat jsme ho prohnal po
R 110, cervene bylo me 1.auto. Parkrat jsme ho prohnal po dalnicich v zap.Evrope, tam se ukazalo pri sebemensim stoupani, ze sila motoru je absolutne k nicemu. V zrcatku jsem zahlidnul malou cernou tecku a uz jsem upaloval doprava, abych nebrzdil provoz.Po 30 000 km jsem ho dal pryc.Jako kazda skodovka vic nevydrzelo.Odchazela pak jedna motor.soucastka za druhou a penize tak tekly proudem do oprav. Auto vypadalo hezky, ale jak se rika “ Nahore huj, dole hnuj “
moje (vtedy) malé dcéry povedali: „embéčka s dlhými
moje (vtedy) malé dcéry povedali: „embéčka s dlhými vlasami“.
Motor vzadu a pohon zadních kol přinášeli…
Christian
Motor vzadu a pohon zadních kol přinášeli…
Christian Strube aktuálně magazínu Auto Express, že později přibude…
—
Že by prázdninová únava? 😉
K elektromobilním plánům Škodovky, resp. VW nemá smysl se vyjadřovat, protože v tomto případě platí dvojnásob rčení „jisté je jen to, co bylo“ a „slibem nezarmoutíš“. A spalováků se budou držet „jak h**** košile“.
Sem nevedel ze Skodovka chysta stavbu baterkarny…aha ona
Sem nevedel ze Skodovka chysta stavbu baterkarny…aha ona nechysta….aha ona jen mele jak za 3 roky vyrobi 5 kusu nejakeho elektrickeho citiga s cenovou kolem 700k , aby si splnila emise. Aha ona je to Skodovka….
Přesně tak. U předchozího článku tiskové zprávě o
Přesně tak. U předchozího článku tiskové zprávě o dalším sračkometu v řadě – Karoq – jsem marně hledal pohádku o 2×25 = 25% elektromobilů v roce 2025. Byl jsem vyslyšen o článek dále, pohádka o eErku je tu, milé děti……..
P.S. pov ečerníčku vykoupat a spát a ráno šupsky hupsky do spalováku
Karoq jako plugin ? No to nevim… nic jsem o tom neslysel…;)
Karoq jako plugin ? No to nevim… nic jsem o tom neslysel…;)
Proto je tam otazník 🙂 Budeme samozřejmě vděčni za
Proto je tam otazník 🙂 Budeme samozřejmě vděčni za jakékoliv bližší info…
jak to vypadá se zásuvkama 400V/32A na tom Boleslavským
jak to vypadá se zásuvkama 400V/32A na tom Boleslavským poschoďovým megaparkovišti? užs zasunul?? 😉 ne tak alespoň že bys nám dotlačil mapu a informace coříkáš 🙂
Když se tak dívám na to ‚erko‘, tak to můžou v podstatě
Když se tak dívám na to ‚erko‘, tak to můžou v podstatě vyrábět tak jak je, tedy až na změnu pohonu. Je zajímavé, že i po tolika letech je to pořád koukatelné auto a pokud nějaké uzřím na silnici, tak se ohlédnu. Buď abych se potěšil jeho krásou, nebo abych viděl toho zločince, co si ji moc nehledí.
Troufnu si říct, že já jsem v případě pohledu na eRko
Troufnu si říct, že já jsem v případě pohledu na eRko nijak nikdy nejihnul. Naopak mi připadlo při pohledu na něj smutné, kam nás vynucené východní bratrství na věky a ruku v ruce s tím systém RVHP zahnal. Podívejte se na meziválečnou nebo lehce poválečnou Tatrovku, nebo snad ještě poválečný dvojmístný sporťák s drátěnými ráfky Škoda (teď si nevzpomenu na jeho název), to byl ještě svobodný design. Ale tady to navíc zelené eRko se světlou výškou teréňáku a pneumatikami jako ze ZILu? Znouzesctnost možná, ale více nic.
Souhlas. Nevím, kde se ten nekritickej resentiment furt v
Souhlas. Nevím, kde se ten nekritickej resentiment furt v těch lidech bere.
Hlavně se na tom sentimentu dá slušně vydělat.
Hlavně se na tom sentimentu dá slušně vydělat.
Souhlas. Nevím, kde se ten nekritickej resentiment furt v
Souhlas. Nevím, kde se ten nekritickej resentiment furt v těch lidech bere.
Sentiment. Jinak voní seno koním, jinak zamilovaným.
Sentiment. Jinak voní seno koním, jinak zamilovaným.
A co hůř, jinak to koňské seno zamilované i píchá 🙂
A co hůř, jinak to koňské seno zamilované i píchá 🙂
eRko byl daleko lehčí a násobně levnější sporťáček
eRko byl daleko lehčí a násobně levnější sporťáček pro obyčejné lidi, než ta nacisty oblíbená luxusní Tatrovka.
Podle mě by nástupce měl velké šance jako elektrické sportovnější každodenní dojíždědlo pro chlapy do práce pod tunu.
Dívat se na to dá, ale že by to bylo něco super
Dívat se na to dá, ale že by to bylo něco super pohledného se říct tedy nedá. Nedá se myslím ale pořádně srovnávat meziválečná produkce, produkce ze 70. let a současná. Jiná filozofie, důraz a móda a přece jenom aut odrážejí převládající vkus.