Volvo XC60 je již 9. rokem nejprodávanějším vozem této značky a nebude tomu jinak ani u nového modelu. Přesvědčte se, proč se jedná o jeden z designově nejpovedenějších vozů své třídy.
foto: Volvo
Exteriér
Již na první pohled je patrné, že výrobce vsadil zejména na vypilované designové prvky vozu. Pro předchozí verzi charakteristické boční linie oken a tvar zadních světel zůstávají zachovány, stejně jako typická maska chladiče.
Na zádi vozu lze nalézt ostře řezaná koncová světla, decentní stříšku a především robustní nárazník. Při pohledu z profilu vynikne poměrně dlouhá kapota a krátké převisy vpředu i vzadu, díky čemuž působí novinka dynamicky a má i lehce sportovní nádech.
Zajímavost: V předních světlometech zakomponované LED diody ve tvaru písmene T odkazují na známé Thorovo kladivo.
Interiér
Interiér na úspěšnou předchozí verzi výrazně navazuje a zůstává prakticky bez výrazných změn. Designově čistá kabina nabízí jen minimum tlačítek, které nahrazuje velký dotykový displej na středovém panelu.
Celkový vzhled interiéru působí velmi minimalisticky a stylově, což se k severskému stylu hodí. Samozřejmostí je perfektní dílenské zpracování a použité kvalitní materiály typu kůže, kovu či pravého dřeva.
foto: Volvo
Výbava
Ve výbavě neschází moderní prvky jako ovládání hlasem, či různí asistenti jako třeba systém pro jízdu v kolonách, částečně autonomní řízení Pilot Assist a technologie zabraňující srážce s protijedoucím automobilem. O atmosféru na palubě se pak postará prémiové audio Bowers & Wilkins.
Tip: Více o novém Volvu XC60 si můžete přečíst v článku: Nové Volvo XC60 2017: informace, foto a video
Rozměry
Na délku nové XC60 měří 4688 milimetrů, široké je 2117 mm a vysoké 1658 mm. Rozvor dosahuje 2865 milimetrů. Zavazadlový prostor má objem 505 litrů, což je o 15 litrů více než u předchozí verze.
>> Máte zájem o nové Volvo XC60? Kontaktujte Auto Staiger.
Motorizace
K dispozici jsou u tohoto modelu pouze čtyřválcové motory. Všechny mají objem dva litry a jsou přeplňované. Naftu spalují verze D4 (140 kW/190 koní) a D5 (173 kW/235 k), benzin pak varianty T5 (187 kW/254 k) a T6 (235 kW/320 k).
Zajímavý je i nový plug-in hybrid T8 Twin Engine, který nabízí výkon 407 koní a zrychlením z nuly na 100 km/h za 5,3 vteřiny překonává veškerá očekávání. Všechny motorizace jsou spojeny s pohonem všech kol a s automatickou převodovkou.
Jaké jsou vaše názory na hybridy od Volva ? Přijde mi že
Jaké jsou vaše názory na hybridy od Volva ? Přijde mi že nejsou moc vidět a to je škoda.
Podle mě je to škoda že nejsou moc vidět. Reklama na
Podle mě je to škoda že nejsou moc vidět. Reklama na produkt by měla být víc vidět. Testoval jsem XC90 T8 v Průhonicích a bylo to super. Mít takcíc peněz a využít 7místo. XC60 T8 mi přijde jako dobrý řešeni, jen ji otestovat.
Mě se ta jejich technologie líbí. Testů je na webu dost,
Mě se ta jejich technologie líbí. Testů je na webu dost, doporučuju omrknout. Byl jsem se mezitím podívat v Průhonicích a svezl se XC90 T8. Jsem z toho nadšenej. Jednak z auta a z těch lidí tam. Příjemný a řekli mi o autu zatím nejvíc. Takže za mě trošku reklama, ale stejně…palec nahoru. Volvo má našlápnuto dobře.
Pekne pozdravujem. Tu je ich malo. Jazdim dost po Holandsku a
Pekne pozdravujem. Tu je ich malo. Jazdim dost po Holandsku a Belgicku, kde ich vidim v desiatkach kusov. Najma verzie V a najma XC90. Na jednej Holandskej firme ho ma jeden chlapik a maximalna spokojnost. Na pumpe uz vraj ani nevie ako to vyzera. Ale tak su inde. V praci ma nabijaciu stanicu a to iste doma v garazi. Ma ho asi pol roka a maximalne spokojny.
Jak se díky SUV dostat do hrozivé nehody. Stačí zezadu
Jak se díky SUV dostat do hrozivé nehody. Stačí zezadu ťukanec od malého auta a vysoké těžiště vašeho SUV už vás spolehlivě pošle přes boudu přímo pod kola hladovému tíráku :(((
https://www.youtube.com/watch?v=mnGmIEzayQM
to bola tak silná rana, že by „zvrtlo“ asi každého.
to bola tak silná rana, že by „zvrtlo“ asi každého.
Fak se tím dojmem utěšuješ? Todle vůbec není žádná
Fak se tím dojmem utěšuješ? Todle vůbec není žádná silná rána, ty auta jedou soubězně a rozdíl v rychlosti není takový, jako kdyby si dali čelňák či offset, to by pak byla opravdu silná rána.
Tady se podívej na přímý porovnání, kdy se obě auta dostanou ve stejnej moment asi v 100 km rychlosti do stejný pozice a jedině SUV jde okamžitě přes boudu, zatímco ta Corsa, nebo co to je, se v pohodě odtočí v hodinách a zůstáva bezpečně na všech 4. To jsou ty výškový centimetry mezi životem a smrtí…
https://youtu.be/lFMY5iHkW8U…
Pokud nebudeš připoutaný tak je to z 80 % smrťák.
btw Všimni si že všechny SUV v crashtestech skáčou až neuvěřitelně do výšky na rozdíl od sedanů a pidiaut. Fyziku nevokecáš, ta páka je prostě větší. Navíc u crashtestů máš úplně stejný podmínky a rychlost pro všechny, takže není vo čem.
off
Bombastické video Jaguáru o důležitosti jejich
off
Bombastické video Jaguáru o důležitosti jejich tepelného čerpadla u i-Pace
https://youtu.be/ZKIJgFGweng
Bude to vyrábět Magna v Rakousku. Pravý britský automobil :)))
https://youtu.be/dUn0LWjHKpQ
Tak dizajn Jaguáru na videu je nádherný … Tak by si
Tak dizajn Jaguáru na videu je nádherný … Tak by si člověk představoval auto nazývané crossover. Co dodat: Přejde z rýsovacího prkna do výroby ? Kdy a za kolik ?…. Nezbude jenom doufat, že ne až v roce 2025 a za 3 mega ….:-((((
Hned příští rok. Škoda že Jaguar má strach přiznat že
Hned příští rok. Škoda že Jaguar má strach přiznat že je to elektrokára a plácli na to falešnej chladič čímž zbytečně pomrvili aerodynamickej odpor na 0,29 když model X má 0,24 :(((
Bývalé petrolheady to asi potěší, ale smysl efektivnosti elektroaut dostává zbytečně na frak, zvláště v současné době kdy baterky nemají ještě úplně ideální kapacitu a každy km navíc se hodí.
Tady se tomu taky podivujou 🙂
https://youtu.be/kQ9AzxjMyQI
Přijde mi, že to má předimenzovanou nádrž a
Přijde mi, že to má předimenzovanou nádrž a poddimenzovanou baterku 8-|