TEST: Toyota Prius Plug-in Hybrid umí jezdit za 3,5 l/100 km

Kdekdo už nad japonskou Toyotou a jejím vztahem k autům do zásuvky lámal hůl. Druhá generace plug-in hybridní verze Priusu ale ukazuje, že předčasně.

Nový Prius do zásuvky má vše, co moderní plug-in hybrid potřebuje, tedy především slušný dojezd čistě na elektřinu
foto: Hybrid.cz

Už naše první dojmy z projíždky Toyota Prius Plug-in hybridu v Maďarsku napověděly, že se nám auto líbí – i proto, že zvládá jezdit překvapivě úsporně. Týdenní zápůjčka to potvrdila a ukázala, proč se nový plug-in hybrid v USA i jinde prodává jako na běžícím pásu (pod označením Prius Prime).

Zopakujme si základní parametry: auto je postaveno na hybridu Toyota Prius 4. generace a z vnějšku tak, až na malé úpravy přední masky a zadní části, i vypadá. Hlavní rozdíl je uvnitř: malou baterii nahradila větší 8,8kWh li-ion baterie (351,5 V, 25 Ah, 95 článků). Je umístěna pod kufrem, který se zmenšil z 502 litrů na 359 litrů.

Zmenšení kufru muselo být kompenzováno prodloužením auta proti klasickému hybridnímu Priusu ze 4540 mm na 4645 mm, které je patrné hlavně za zadními koly. Hmotnost se zvýšila ze 1375 kg na 1530 kg, a to i navzdory zvýšenému využití lehkých slitin – třeba víko kufru je z . Ubylo také jedno sedadlo pro pasažéra, jde tedy o pětidveřové, ale jen čtyřmístné auto.

auto test Toyota Prius Plug-in Hybrid Prime

Během téměř 1200 km najetých během testování auta jsme se pohybovali přibližně z poloviny na dálnici, zbytek po silnicích první třídy, jen minimum jsme najeli ve městě. I proto nás výsledná spotřeba 3,5 l/100 km velmi potěšila.
foto: Hybrid.cz

O pohon se stará řadový zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l (95 koní), max. výkon pohonného systému 90 kW/122 k. Max. výkon elektromotoru je 53 kW (600 V). Maximální rychlost Toyota Prius plug-in hybridu je 162 km, čistě na elektřinu zvládne něco málo přes 135 km/h (jak jsme ale vyzkoušeli, v některých okamžicích není problém jít i přes 140 km/h).

Zrychlení 0-100 km/h zvládá během 11,1 sekundy, v čistě elektrickém módu jízdy ale ucítíte, že do rychlostí kolem 60 km/h je auto příjemně svižné. Inženýři totiž v druhé generaci Priusu do zásuvky umožnili také druhému elektromotoru v pohonném systému, původně sloužícímu pouze převodovce, pohánět kola.

auto test Toyota Prius Plug-in Hybrid Prime

Auto nabízí jen čtyři místa, ale ruku na srdce,
kdy jste naposled jeli v pěti?

foto: Hybrid.cz

Díky tomu se rozšířily možnosti čistě elektrické jízdy nového Priusu a je to hodně poznat. Oficiální spotřeba má činit 1,0 l/100 km při prvních 100 km a dojezd na elektřinu je dle NEDC 50 km. Všechna tahle čísla vypadají náramně dobře – na papíře. Jak je na tom Prius Plug-in doopravdy?

Po týdnu jsme s novým Priusem do zásuvky urazili 1197 km s průměrnou spotřebou 3,5 l/100 km. Do toho jsme spotřebovali ještě 45 kWh dobité elektřiny. Dobíjení z běžné 230V zásuvky probíhá s přiloženým adaptérem max. výkonem 2,2 kW a spotřebuje u plně vybité baterie asi 7 kWh (dle konkrétního stavu vybití).

auto test Toyota Prius Plug-in Hybrid Prime

Nový Prius Plug-in se v USA prodává jako Prius Prime, čímž chce Toyota zdůraznit své vůdčí postavení
foto: Hybrid.cz

Hybridní Toyota Prius čtvrté generace má součinitel odporu vduchu Cx 0,24, ve verzi Plug-in je to 0,25. S tím možná souvisí i fakt, že zatímco hluk motoru se od kabiny podařilo odstínit výtečně, ve vyšších rychlostech začíná být aerodynamický hluk patrný.

Dobíjení nás u nové generace Priusu otravovalo i po týdnu výrazně méně, než u původní verze, která zvládla na elektřinu ujet maximálně ke 20 km. Tehdy to za to prostě nestálo, teď už je to jiné. Nový Prius do zásuvky během týdenního testu prokázal, že 50 km čistě na elektřinu při šetrné jízdě opravdu zvládne.

Při běžné jízdě mu nedělá problém ujet přes 40 km čistě na elektřinu. A co víc, vynikající rekuperace a využití spalovacího motoru pro výrobu elektřiny neustále vrací do baterie nemalé množství energie. Díky tomu umí auto jezdit opravdu úsporně bez toho, abyste se museli nějak extra snažit.

auto test Toyota Prius Plug-in Hybrid Prime

Toyota Prius Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

Při objemu palivové nádrže 43 litrů dává autu při šetrné jízdě a pravidelném dobíjení snadno dojezd snadno přes 1200 km na jedno naplnění. Samozřejmě ale záleží na pravidelnosti dobíjení. Někdo nemusí využít benzinovou nádrž celé týdny.

Jak se u Toyoty stalo téměř pravidlem, opět nás pozlobil středový displej infotainmentu/navigace. Jeho pomalá odezva začala být rychle frustrující, o to víc, že jsme si nedávno mohli vyzkoušet briskní reakce dotykového displeje 1. generace Priusu z roku 1996. Také výhled zadním oknem není žádná hitparáda.

I přes malé nedostatky nás novým Priusem jednoduše bavilo jezdit. Řízení je přesné a překvapivě zábavné! Hbitý pohyb zejména v nízkých rychlostech a vkusně vykroužené zatáčky v nás ještě umocnily pocit, že v tomhle autě má Toyota konečně vlastní hitovku do zásuvky.

auto test Toyota Prius Plug-in Hybrid Prime

Maximální rychlost se u plug-in hybridu proti klasické hybridní verzi snížila o 18 km/h
foto: Hybrid.cz

Cena plug-in hybridu Toyota Prius začíná na 990 900 Kč s výbavou Executive. Připlatit si lze za Paket Tech (přední a zadní parkovací senzory, inteligentní parkovací asistent, kožené čalounění sedadel, audiosystém JBL s 2 dodatečnými reprodukty, systém pro detekci překážky ICS) v ceně 70 000 Kč. A také Paket Solar, tedy střechu s fotovoltaickými články, za 50 000 Kč.

Jestliže Prius svého času definoval pojem šetrné auto, s klidem můžeme pohlásit, že nový Prius plug-in na tuto tradici věrně navazuje. Ukazuje, že Toyota dokáže držet krok a úspěšně konkurovat záplavě plug-in hybridů prakticky všech světových značek, od Volkswagenu po Kiu, od Volva po Chevrolet.

Po týdnu stráveném s novým plug-in hybridem Toyota Prius Plug-in (Prime) se už nedivíme, že se v USA i Japonsku umísťuje na předních místech žebříčků prodeje. Toyota nasadila, zejména v USA, agresivní cenovou politiku, ze které nyní profituje.

vlastní

51 Comments on “TEST: Toyota Prius Plug-in Hybrid umí jezdit za 3,5 l/100 km”

  1. Uvediem na pravu mieru:
    Toyota má nárazovo v strednej

    Uvediem na pravu mieru:

    Toyota má nárazovo v strednej Európe, významný nárast predajov osobných áut strednej triedy, na benzín. Nikto neuhadne preco, a nie je to „ten“ dovod.

    Preto marketing nariadil „podporit“ obe strany, milovnikov a nerozhodnutych (hejteri, blazni, ekoteroristi). T.j. spominat jej men pri akomkolvek sklonovani uz v tejto faze, podpori vyprazdnenie skladov, hlavne nabehov z Turecka ktore su pomali presmerovavane do Pakistanu a pod..

    V Europe uz ponecha(chcela by) iba hybridne motorizacie, podla toho ako sa bude chovat zakaznik. Ergo Corolla v europe uz nebala byt roky vobec, ale zakaznik .. (tuto benzinovu oblast mal vyplnat iny aziat – ten ma ob generaciu do zadu venovanu technologiu)

  2. Problém je v tom, ze s moji Octavií dieselgate jezdím trasu
    Problém je v tom, ze s moji Octavií dieselgate jezdím trasu Jablonec Praha za 3,8l až 4,1 a cestu zpět za 4,7 až 5l. Tedy 3,5l není tak oslnujici údaj. Navíc za tu cenu… mnohem radši bych jezdil tedy se zastaralým Leafem, který trasu zvládá důstojně. Čekám na poradny elektromobil jako na smilovani:) jsem zvědav co Tesla 3 a Číňani provedou s trhem, snad se ledy pohnou:)

      1. Presne to iste som si hovoril pred par rokmi, ked som este
        Presne to iste som si hovoril pred par rokmi, ked som este nemal deti a bolo mi jedno ze po mne zostane kudol dymu plny karcinogenov. Ked mi dieta odmietalo nastupovad do auta zo slovami, ze to „smudi“, som sa nad tym zamyslel a teraz jazdim na Priuse, spokonje a stastne. Za palivivo dam tolko co za dizel a ten komfort … aaah paraaada.

  3. Asi takhle.
    Toyota udělala výborné auto, ale nevím na

    Asi takhle.
    Toyota udělala výborné auto, ale nevím na jaký účel v Evropě použitelné za ty prachy.
    Má to malý kufr a malé zrychlení, takže hlavní účel by byl spíš menší druhé auto do rodiny na dojíždění do práce.
    A na to stačí daleko menší a levnější i jen 2 místná auta a další malé modely, které už začali být levnější i při plně elektrickém provedení.

    1. Toyota vydělává podstatnou částku také na teroristech,
      Toyota vydělává podstatnou částku také na teroristech, které zásobuje svými terénními vozy. Když to chtěla Toyota řešit, tak vše utichlo, dostala příkaz od uSSa, aby byla zticha, jestli chce míst stále zisky a být nejhodnotnější společností světa, to je dnešní korporátní fašismus, to není kapitalismus.

      TOYOTU NIKDY! Tedy pokud nemáte rádi masové vraždění. I když se mezi teroristy dostala kvůli své spolehlivost, to ale neznamená, že to Toyota bude akceptovat.

      Vím, že takový problém má mnoho společností, ale někdo prostě s teroristy spolupracuje víc a Toyota to NEŘEŠÍ! Proto Toyota už překročila svou morální čáru, je to slouha zla, nic víc.

      1. Hugo Boss oblékal nacisty. Mercedes vyráběl a vyrábí
        Hugo Boss oblékal nacisty. Mercedes vyráběl a vyrábí vojenská auta. BMW vyvíjelo a dodávalo pro wehrmacht letecké motory. Škodovka například dodala veškerou dělostřeleckou výzbroj pro dreadnoughty rakousko-uherského námořnictva třídy Tegetthoff.
        Dnešní akciová společnost Volkswagen AG (Volkswagen = německy lidový vůz) byla založena v roce 1937. Ideu „lidového vozu“ prosazoval především Adolf Hitler.Ferdinand Porsche byl členem NSDAP. Každá automobilka má nějaké máslo na hlavě.

  4. „Řízení je přesné a překvapivě zábavné!“
    Jeden z

    „Řízení je přesné a překvapivě zábavné!“

    Jeden z bývalých majitelů tvrdil, že mu řízení u Priusu předešlé generace připadalo stejně elektronicky nezáživné jako když kroutí potenciometrem na zesilovači, kdežto u řízení jeho nového Volta má opět pocit, že kroutí volantem auta. Jaká je vaše zkušenost s Priusem, je podobná nebo se ten amík jen snažil přihřívat svojí patriotskou polívčičku se svým americkým Voltem?

  5. Podelim sa o info pre zaujemcov:
    –> FINANCIE: v EU zatial len

    Podelim sa o info pre zaujemcov:
    –> FINANCIE: v EU zatial len najvyssia vybava (v US od $27.000), v SK 35.000 Eur, po dotacii 32.000 Eur. Vyplati sa voci benzinu? Priemerna spotreba Pluginu je podla fuelly pod 3 litre (vid. tinyurl.com/y8qz4b8k), berme horsi pripad 3.5l (nabijanie nie je zadarmo), co je o 3l menej ako bezny benzin (6.5l, napr. Corolla). Pri nabehu 300.000km (zivotnost auta 15rokov x 20.000km) a rozdielu v spotrebe ~4 Eura na 100km su naklady na benzin o 12.000 Eur mensie. Pri dochadzke do prace pomocou EV sa da usetrit viac. Realna spotreba v EV je podla ADAC merani 12.4kWh/100km, co je 12.4×0.13 = 1.6 eur. To odpoveda spotrebe 1.3 l/100km, pripadne zadarmo, ak sa vyuzivaju verejne nabijacky. Havarijna poistka je vyssia (+ ~200 Eur rocne), ale pneu/brzdy sa opotrebuju menej, pohon sa nekazi, vybava je vyssia, atd. Dobra poistka je potrebna (zadok/predok je drahy kvoli LED). Celkove naklady za 15r. na Prius Plugin(SK) sa daju porovnat s benzinom za 20.000 eur pri radovo nizsich emisiach a vyssej vybave (AHS LED, HUD, atd.)
    –> EV MOD (celorocne bez motora): ako jediny na trhu ma klimu riesenu pomocou tepelneho cerpadla, t.j., do -10 stupnov nezapina motor a ani necerpa energiu z baterii. Do prace sa da dochadzat cely rok len na EV s dojazdom 40-50km. US verzia v EV mode nezapina motor ani pri kickdown, EU verzia pri kickdown (plyn na podlahe) zapne spalovaci motor, t.j., akceleracia je maximalna aj pri vyssich rychlostiach.
    –> SPOTREBA: priemer 3l (zavisi od sposobu 2l->4l, EV 12.4KWh), v hybridnom rezime s vybitou bateriou ako pri beznom Priuse 4l (konkurencia o 2-3l viac, ale s lepsim vykonom a zrychlenim). S nabitou bateriou 100-200km sa da jazdit pod 3l (pri eko jazde aj pod 2l), na dialnici 4-5l, pri dlhych trasach ~100km/h za 3.5l. Specialitou je nabijaci mod, ktory mierne zvysi okamzitu spotrebu, za 20 minut jazdy sa da nabit ~30% baterie, ktora umozni ~15km EV (vyhodne napr. pred mestom).
    –> BEZPECNOST: top vysledky v crash testoch (US IIHS, Euro NCAP). Vela bezpecnostnych systemov, z ktorych je zaujimavy AHS system – maticove LED adaptivne dialkove svetla (len EU verzia, vid. tinyurl.com/y86n8qea). Prakticky to znamena, ze v noci su stale zapnute dialkove svetla (okrem mesta), ktore neosvetluju vodicov, casti svetelneho luca sa priebezne vypinaju. Velka pomoc pri nocnej jazde.
    –> DYNAMIKA/KOMFORT: na 100km/h za 11s, dynamickejsie v meste (na 50 km/h za 3.5s, vela robi moment >200Nm), pruznost 80-120km/h za 8s. Celkovo v meste nadpriemerna dynamika, mimo mesta priemerna. Plugin je este viac odhlucneny ako bezny Prius, komfort robi aut. prevodovka a „ticho“, zvlast v EV mode. Kvalitny podvozok drzi na ceste, +120kg v kufri sa kompenzuje konstrukcnymi upravami a karbonovym vekom kufra.
    –> PRAKTICNOST: kufor je nad priemerom liftbackov podla US metodiky (rata sa plny objem po strechu, plugin 20ft. vs bezny Prius 27ft.). Podla EU metodiky (pouziva hranoly) ma kufor len 360l po strechu, sklopene sedadla 1200 l. Kufor je plytky, ale sirsi ako ma bezny Prius, zmesti sa tam pomerne vela, napr. potraviny na barbeque obed pre 70 ludi, ako to tvrdi autor tychto obrazkov (vid. tinyurl.com/ybe9lesu s volnym vyhladom dozadu alebo tinyurl.com/y747mpm8 bez vyhladu, vsetko v kufri). Druha moznost je pouzit rakvu. Tazne zariadenie je zakazane na rozdiel od bezneho Priusu (750kg). Celkovo je liftback prakticky, s obmedzenim na styri sedadla.
    –> BATERIA: 8.8kWh Li-Ion (95ks, v zime ohrievana do -20st., startovanie do -30st. teploty baterie). Toyota oficialne prehlasuje, ze bateria je navrhovana pre celu zivotnost auta. Prakticky je zaruka na baterie 10 r. pri rocnych prehliadkach stavu, ide hlavne o vyrobne vady, maly pokles kapacity je pri Li-Ion normalny (napr. 10% za 10r.). Pri nabijani sa vyuziva len cast kapacity (zo zasuvky ~6.2kWh), aby sa predlzila zivotnost. Najviac skodi teplo, napr. dlhodobe parkovanie na horucom slnku. Bateria je chranena viacerymi sposobmi (elektronika, kovovy obal, atd.), navyse je ulozena mimo posadky v kufri. Toyota sa snazila o maximalnu spolahlivost (20-rocna skusenost je s malymi NiMh, s Li-Ion vyskum celosvetovo pokracuje, Li-Ion pouzila Toyota v Prius+ a v plugine 1.gen.).
    –> PRIUS vs KONKURENCIA: Prius poskytuje high-tech riesenia (tepelne cerpadlo, solarna strecha, AHS LED, karbon, atd.) a orientuje sa na maximalnu efektivitu (spotreba, emisie, spolahlivost). Konkurenciu zaujima skor dynamika (vykon, zrychlenie) a prakticnost. Priamym konkurentom bude Ionic Plugin, trochu praktickejsi, menej efektivny (nema tepelne cerpadlo). Zaujimave porovnanie spotreby a emisii 5xPHEV urobil ADAC (vid. tinyurl.com/ybsjyv8t), kde Prius dosiahol top spotrebu/emisie pri priemernej dynamike.
    –> LINKY: priuschat (vid. tinyurl.com/ydeeojay), zoznam recenzii v angl.(vid. tinyurl.com/yazv75j5) ENJOY!

    1. aj ja dakujem za super info. ak byde tesla M3 velmi draha,
      aj ja dakujem za super info. ak byde tesla M3 velmi draha, kukal som po inych moznostiach a prave prime ma sancu. vadila mi palubma doska a kufor. vdaka vam uz mi vadi iba ta doska. tak este uvidim ale aj vdaka dotacii ma toto auto velku sancu.

      1. Uvital som 4 miesta. Nemusim nikomu vysvetlovat, ze v pripade
        Uvital som 4 miesta. Nemusim nikomu vysvetlovat, ze v pripade havarie sa 3 osoby vzadu mozu navzajom poranit (pri naraze hlava/koncatiny letia v milisekundach ako kladiva). V tychto autach su len styri bezpecne miesta, pre viac osob napr. MPV.

    2. Vdaka važmu prispevku som si bol Prius prime osobne ošahať.
      Vdaka važmu prispevku som si bol Prius prime osobne ošahať. Prave dnes, tak píšem za čerstva. Jazda na elektriku uplne super, občas zabzučalo, ale inak nadhera. Ovladanie mi prišlo presne, prirodzene na učel aky ma splnať parada…zavodiť som ani neplanoval 🙂

      Osobne mi na aute vadia dve veci. Ovladanie Toyota touch2 je ako z ineho storočia. Pozeral som videa Prime v USA a bola tam dotykovka ako ma tesla a velmi rychlo reagovala, no europska verzia tam ma zastarane halaburdie a na navigacii niečo nastaviť je o nervy…obrovske sklamanie.

      Druha vec čo mi vadila je kufor. Dal som tam poskladany kočik a nedalo sa to ani zavreť. Do mojej corolly sedan vojde kočik+dve bedničky na vodu po 12 flaši, alebo kočik + velky kufor+dva male kufre +kopec batožiny okolo a to je sedan s 450l kufrom. Prime je liftback, no nevošiel tam ani len ten kočár…..hrúúúza.

      Takže komu nevadi pomala navigacia a maly kufor, dajte si do mojho hodnotenia 10/10 a kupujte. Aspon tu je cena 35390-3000 dotacia viac ako zaujimava. Po zlave za kupu na firmu bola finalna cena 750.000 CZK aj s DPH.

      Komu nevadia tie dve veci, nie je o čom….kupujte, budem vam zavidieť 🙂

        1. Diky za komentar, par poznamok k tomu:
          –> DISPLAY: velky

          Diky za komentar, par poznamok k tomu:
          –> DISPLAY: velky display v US verzii je „cool“, ale nie je velmi prakticky, cez den sa velka plocha moze lesknut, v noci zase velmi svietit a hlavne, dotykove ovladanie klimy je komplikovanejsie ako priame mechanicke tlacidla v EU verzii. Je zaujimave, ze dotykove ovladanie v 1.gen pred 20 rokmi bolo rychlejsie ako v sucasnosti (mozno to zamerne spomaluju z dovodu bezpecnosti, neviem …)
          –> KUFOR/KOCIK: kufor je plytky (ale siroky/dlhy) a tomu treba prisposobit aj nakup detskeho kocika, urcite je vela modelov, ktore sa tam zmestia. Co sa tyka velkosti kufra, realnemu zivotu je blizsia US metodika (rata plny objem po strechu), podla ktorej ma Plug-in nadpriemerny kufor (objemy v ft. „cubic feet“):
          -> Prius Plug-in 2017(20ft.), Prius 2017(27ft.), Prius 2012(22ft.), Prius 2008(16ft.) vid. tinyurl.com/ybqa4dn8 (Specs)
          -> plug-iny BMW 330e(9ft.), Kia Optima(10ft.), Audi A3(14ft.), vid. tinyurl.com/y73vavnm (Specs)
          -> nehybridy Golf 2017(16ft.), Passat 2017(16ft.), Audi A4 sedan(13ft.), Corolla 2017(13ft.), vid. tinyurl.com/y76vbu82 (Specs)
          Chapem, ze sa clovek vyhyba nakladaniu po strechu, ale stale je moznost sklopit jedno sedadlo alebo pouzit stresny box.

          1. Dodatok:
            –> EKOLOGIA: celosvetovo sa rocne vyrobi 100 mil.

            Dodatok:
            –> EKOLOGIA: celosvetovo sa rocne vyrobi 100 mil. aut s kratkou zivotnostou (15-20r.), pri takom pocte je potrebne minimalizovat naroky na vyrobu hybridnych baterii a sucasne zabezpecit dostatocny EV podiel v mestach. Z ekologickeho pohladu je obycajny Prius Hybrid (1.3 kWh NiMh) lepsie riesenie ako Prius Plugin (8.8 kWh Li-Ion), pretoze ma takmer 7x mensiu bateriu (bez tazby lithia, kobaltu, atd.) a celkovy podiel bezemisneho casu v EV je v centre mesta az 80% (vid. studie tinyurl.com/y7euhxz5, tinyurl.com/ybrad69f).

  6. Tak nevím, ale pro člověka jako já, který najezdí cca
    Tak nevím, ale pro člověka jako já, který najezdí cca 15000 km ročně, mi to pořád nedává ekonomicky smysl. Můj bratr (OSVČ) najezdí cca 50000 km ročně, tak tam je už úspora na palivu docela výrazná a pokud počítám životnost auta 10 let, tak už se to může vyplatit. Ale pořád to není auto pro masy, tedy pro tu většinu lidí, kteří každý den dojíždějí do práce a potřebovali by srazit náklady právě na toto dojíždění.

    1. Nutná výměna „bateriového celku“ po osmi letech je spíše
      Nutná výměna „bateriového celku“ po osmi letech je spíše nepravděpodobná. Běžná záruka je v tomto případě tři roky, prodloužená pět let. Zkušenosti ukazují, že současné automotive li-ion baterie mohou bez problémů sloužit i výrazně déle než 10 let.

    2. Proč by se měl měnit bateriový celek?
      Víte kolikrát se u

      Proč by se měl měnit bateriový celek?
      Víte kolikrát se u hybridních vozů Toyota musela za 20 let od prvního Priuse vyměnit hybridní baterie?
      Víte, že hybridní vozy si drží mnohem větší zůstatkovou hodnotu než většina vozů na trhu?
      Víte, že v celkových testech Hybridní vozy Prius mají nejmenší nákladovost na servis?

    1. Každý systém pro úsporu paliva je určitě
      Každý systém pro úsporu paliva je určitě přínosný.
      Ale hrdě prezentovat zrovna tohle srovnání je asi nesmysl. Myslím že velikostně je Prius stejný jako 2 Swifty.A co se týče spotřeby je udávána spotřeba 4,2 ne 4 a v reálu to samozřejmě bude okolo 5. Zde máte reálné změřených 3,5 při převážně dálničních rychlostech….
      Proč se vždy někdo snaží prezentovat prokazatelně horší věc jako lepší….???
      Beru cenu ta je samozřejmě vyšší.

      1. Tak Toyota má hybridy i za 1/2 milionu a níž, například
        Tak Toyota má hybridy i za 1/2 milionu a níž, například Auris (i v kombíku). Menší Yaris hybrid má za 363 000 kč. Technika stejná jako u Priuse cena o dost nižší.
        Pak nad 1/2 milionu má CH-R, RAV4 a nepluginový Priuse.
        https://www.toyota.cz/current-offers/hybrid.json#/pl

        Skutečnou spotřebu si zjišťujte raději na spritmonitor.de než na webu výrobce. Lol. 😀

    1. Možná to není v článku dostatečně zdůrazněno, ale my
      Možná to není v článku dostatečně zdůrazněno, ale my jsme se autem pohybovali převážně po dalnicích a meziměstských silnicích, po městě jsme najezdili ani ne desetinu celkové vzdálenosti. Dlouhé vzdálenosti po dálnicích znamenají i méně časté dobíjení. Takže Prius rozhodně má na méně než našich 3,5, ale i tato hodnota se nám vzhledem k jízdnímu profilu zdá vynikající.

    1. Tak mám dojem, že Toyota vymyslela a vyrobila Opel Ampéru
      Tak mám dojem, že Toyota vymyslela a vyrobila Opel Ampéru (Chevrolet Volt): ty mají dojezd 50-80km na elektřinu, 4 sedačky, podobně velký kufr, podobnou spotřebu na dlouhých vzdálenostech … ale už se dají koupit levněji, vzhledem k tomu že se vyrábí od roku 2012. Takže má Toyota zpoždění aktuálně 5 let.

        1. Zdroj: Jak Prius plug-in (2012), tak Ampéra (2013) mi stojí
          Zdroj: Jak Prius plug-in (2012), tak Ampéra (2013) mi stojí před domem 🙂 Včera ujeto Ampérou 420km, z toho 55km tam +35km zpět elektricky a výsledná kombinovaná spotřeba 4,4l/100. Dlouhodobá 2,6l/100. Jen to nabíjení trvá dlouhu. O možnosti rychlonabíjení bohužel není nic známo.

      1. Zásadní rozdíl je v tom, že spotřeba Ampery po vybití
        Zásadní rozdíl je v tom, že spotřeba Ampery po vybití akumulátoru stoupá při dálničních rychlostech až k 8 litrům, kdežto Prius zůstává pořád velmi úsporný. Kromě toho Prius je oproti Ampeře (klasický, ale snad u plug-inu ten downgrade není až tak tragický) velmi prostorný nemluvě o interiéru, který u Ampery vypadá poněkud pouťově.

        A v neposlední řadě, HSD je chytře vymyšlená prakticky bezúdržbová a časem prověřená věc s široce dostupnou servisní sítí. U toho voltecu je otázka, jestli to někdo dokáže za rozumné peníze diagnostikovat a v případě potřeby opravit.

Napsat komentář