Nový Nissan Leaf umožní autonomní jízdu po dálnici

Netrpělivě očekávaný nový elektromobil Nissan Leaf bude vybaven nejmodernější technologií ProPILOT umožňující autonomní jízdu v jednom dálničním pruhu.

Autonomní řízení bude klíčovým prodejním tahákem všech budoucích elektromobilů. Nabídne jej jak nový Nissan Leaf, tak např. i Tesla Model 3.
foto: Nissan

Technologie ProPILOT, obsluhovaná dotykem jediného tlačítka, bude ovládat směr jízdy, akceleraci a brzdění při jízdě v jednom dálničním pruhu, a bude tak pomáhat řidičům ve velmi hustém provozu nebo při dlouhém dojíždění.

V následujících letech bude technologie Nissan ProPILOT postupovat na stále vyšší úroveň autonomie, dokud systém nebude schopen samostatné jízdy na městských křižovatkách.

Vývoj technologie ProPILOT, jejímž cílem je zajistit větší bezpečnost a potěšení z jízdy, je součástí projektu Inteligentní mobility Nissan. Ten má změnit způsob, jakým se auta řídí, pohání a integrují do společnosti.

Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů ve společnosti Nissan Europe, uvádí, že nový Leaf bude „tím nejvyspělejším elektromobilem dostupným na současném trhu“. Už se těšíme!

Nissan uvedl na trh první sériově vyráběný elektromobil, model Nissan Leaf, na konci roku 2010. Dnes je nejprodávanějším elektromobilem světa. Světové silnice jich brázdí více než 270 000 a celkově již najely přes tři miliardy kilometrů.

tisková zpráva

31 Comments on “Nový Nissan Leaf umožní autonomní jízdu po dálnici”

    1. OT (necht to redakce klidne smazne, pokud ji to urazi):
      No

      OT (necht to redakce klidne smazne, pokud ji to urazi):

      No teda, pouzit jeden z nejbeznejsich fontu v pocitacove branzi. A k tomu ikonu volantu ve tvaru volantu pres ktery je palubka vyfocena, to je teda drzost. Mel bys pro jistotu vypustit euro-Cypa z rezezu, at je za to poradne vyprca.

      Pardon, ale zda se, ze nekterym lidem tady fakt Tesla/Apple leze na mozek…

    1. Dobrej nápad, slunečnější místo v USA si vybrat nemohl.
      Dobrej nápad, slunečnější místo v USA si vybrat nemohl. Má ale několik úskalí:
      1) Sklon panelů v této oblasti je ideální okolo 20 stupňů. Zeď by musela být jaksi vodorovná.
      2) Zabezpečení proti vandalům a krádežím.

    1. Kéžby. Leaf 2 bude normální pěkný auto a ne taková
      Kéžby. Leaf 2 bude normální pěkný auto a ne taková ploštice jak 1. Sice s tím mohli udělat pořádnou díru už před rokem, ale na to jsou moc líný a v klídku si počkali až na to, jak to bude stíhat Tesla a kdy se reálně vytasí s dodávkama M3. Holt vlastní spalováky maj přednost a kanibalizace prodejů se zamítá. To radši budou pořád mlejt vo budoucnosti, ukazovat koncepty a promovidea o čemkoliv než aby udělali reálnej krok dopředu. Polookriplená 40 kWh baterka na rozjezd to dorazí 😀
      Asi něchtěj moc přepálit start 🙂

    1. No, palubovka dost děs, ten tablet uprostřed jako kdyby
      No, palubovka dost děs, ten tablet uprostřed jako kdyby vypárali z nové Micry. V Micře to sedí, ale v Leafovi je to oproti EV Connectu nesmyslný krok zpět. Jedině že by ten displej byl odnímatelný, ale tomu moc nevěřím. To bych tak dal dětem na hraní. Bohužel v rámci přibližování se mainstreamu zmizel displej nad volantem a z různých videí je vidět i návrat ke kruhovým budíkům pod volantem, což je naprostá šílenost. Prostě nesmyslný návrat do minulého století, i když digitálně. Za mě palec dolů. Teď už zbývá jen doufat, že toto jsou fotky interiéru testovacího auta a že produkční verze snad budou normálnější. Ještě že ponechali aspoň joystick místo řadící páky.

      1. Ja bych řekl, že je to dobrý začátek. Zrovna alza má
        Ja bych řekl, že je to dobrý začátek. Zrovna alza má peníze a možná i chuť postupně síť rozširovat. Je to technologická firma a myslím, že v elektromobilitě vidí velkou příležitost (i když aktuálně spíše více marketingovou než finanční, ale to se pravděpodobně změní).

        Takže na klasických zásuvkách si vyzkouší obchodní model a pak můžou přidávat. Mě to dává smysl.

        1. Nedává to smysl.
          Kromě nabíjení doma a v práci když

          Nedává to smysl.
          Kromě nabíjení doma a v práci když vám zaměstnavatel zajistí pevně nabíjecí místo, je další dlouhodobě životaschopnou věcí už jen model velkých rychlodobíjecích (100+kW) čerpaček s mnoha místy a obchůdkem s restaurací, kde můžete strávit užitečně přez půl hodiny.

Napsat komentář