Prodej aut do zásuvky v Německu raketově stoupá

Od poloviny května, kdy byly v Německu otevřeny dotace na nákup elektromobilů a dalších aut na elektřinu, jejich prodej v Německu stále stoupá.

Plug-in hybrid Audi A3 e-tron patří v Německu i dalších zemích Evropy k nejprodávanějším autům do zásuvky
foto: Audi

Za květen 2017 se v Německu prodalo 3843 aut do zásuvky (elektromobilů a plug-in hybridů). To znamená téměř 1,2% podíl na celkových prodejích aut a meziroční růst o 178 % (květen 2016 to bylo 1380).

Rozdělení je následující: prodalo se 1520 elektromobilů a 2323 plug-in hybridů, které jsou v Německu oblíbenější. Nejprodávanějšími modely byly Audi A3 Sportback e-tron (516, 10 % z celkově prodaných 5121 modelů A3), BMW 225xe Active Tourer (298, 7,3 %), BMW i3 (297), Renault Zoe (271), Tesla Model S (206), Mitsubishi Outlander PHEV (201, 21,5 %), Hyundai Ioniq Electric (130), Tesla Model X (116).

Německo: prodej aut do zásuvky v květnu 2017

  1. Audi A3 e-Tron – 516
  2. BMW 225xe Active Tourer – 298
  3. BMW i3 – 297
  4. Renault Zoe – 271
  5. Tesla Model S – 206
  6. Mitsubishi Outlander PHEV – 201
  7. Volkswagen Golf GTE – 186
  8. Volkswagen Passat GTE – 177
  9. Mercedes GLC350e – 165
  10. Volkswagen e-Golf – 132
  11. Hyundai Ioniq Electric – 130
  12. Kia Soul EV – 108

Pro srovnání, v roce 2013 byl podíl elektroaut do zásuvky na celkových prodejích v Německu hluboko pdo 0,5 % a blížil se spíše nule. Nejvýš zatím dosáhl v listopadu 2015, když přesáhl 1,25 %.

78 Comments on “Prodej aut do zásuvky v Německu raketově stoupá”

  1. Podle mého názoru bude mít smysl spíš koupit rozumně
    Podle mého názoru bude mít smysl spíš koupit rozumně ojetý CPO Model S. Rozhodně to vyjde cenově relativně nejvýhodněji, ceny Tesly nevydrží v nebeských výšinách věčně. Obecně nemá smysl kupovat elektromobily nové, ale minimálně alespoň předváděčky nebo lehké ojetiny. První majitel na tom zpravidla tratí nejvíc.

                1. teda ty plácáš 🙂
                  to je ale velmi staré auto, my se

                  teda ty plácáš 🙂
                  to je ale velmi staré auto, my se bavíme o poklesu po nákupu, což jsi tvrdil ty a nejednou použiješ argument týkající se velmi starého modelu
                  už přestaň plácat, nebo se alespoň nauč číst 🙂

                2. plácající placento, řeknu ti tajemství, všechny mnohem
                  plácající placento, řeknu ti tajemství, všechny mnohem starší nová auta a KAŽDÉ ZBOŽÍ klesne na ceně, jen Tesla „stárne“ v ceně normálně, tedy rok stará tesla stojí stále skoro stejně jako nová Tesla, pouze fosily a parodie EV klesají okamžitě už po prodeji

                  tak příště nepiš obezcně známá fakta pro každého žáka ZŠ 🙂

    1. Jenze na druhou stranu nekdo ty „nove“ ojetiny na trh dodavat
      Jenze na druhou stranu nekdo ty „nove“ ojetiny na trh dodavat musi 🙂
      Ovsem predvadecek je malo a firemni auta pro zmenu tvori relativne omezeny sortiment co se modelu tyce (s trochou nadsazky muzu mit Oktavku nebo Oktavku), takze bez urciteho procenta lidi, co jsou ochotni nove auto koupit a za dva tri roky ho s velkou ztratou prodat, to dost dobre nejde. Lidi, co si koupi auto a deset (a vic) let s nim jezdi nepocitam, ti vetsinou ztratu neresi, protoze prodat neplanuji.

      1. Rozhodně. U EV šlo v prvních generacích pořídit i
        Rozhodně. U EV šlo v prvních generacích pořídit i skvělé operativní leasingy. Ty se relativně vyplatily. Dal jste si lízačku na dva roky. auto vrátil, chvíli počkal a pak ho koupil. Celkově jste zaplatil méně než činila pořizovačka.

    2. Jenže takhle mluví jen ti, co na nová nemají. Němci
      Jenže takhle mluví jen ti, co na nová nemají. Němci totiž například přemýšlí nad tím, jaké nové si koupí, my nad tím, jaké ojeté si koupíme za naše mzdy, když celé naše otroctví živí je, včetně západního výkradu našeho Lithia, z čehož bude mít Sobotka a celá vláda miliardy do kapsy, místo pro důchodce a nemocné děti…

  2. uzasne. tleskejme. podporili ekologii za cenu zvyseni socialni
    uzasne. tleskejme. podporili ekologii za cenu zvyseni socialni nepsravedlnosti. to chctelo. protoze dotace jsou super vec. jasne jasne. obecne jsou zlo, ale tohle je ta vyjimka, kdy zlo nejsou. ze ano. renault zoe a hyundai ioniq jsou jedine dva modely, ktere lze povazovat za standard, pripadne nizsi tridu. a kolikze procent z tech prodanych vozu to je? nejakych 10 procent. zbytek je luxusni zbozi. a bylo by i kdyby pod kapotou nebyl elektromotor, ale spalovak. takze z 90ti procent zadotovali bohatsi vrstvu. genialni. a jak ekologicke.

    1. Ze si Babis priklepl hned v uvodu sveho pusobeni ve vlade
      Ze si Babis priklepl hned v uvodu sveho pusobeni ve vlade podporu biopaliv na dalsich pet let, (prestoze bylo jiz v te dobe schvaleno v Bruselu, ze se nejpozdeji do roku 2020 tento nesmysl ukonci a tedy tak jak to, ve kterych statech koncilo uz to nikdo neprodluzoval) a prihral tak svemu Agrofertu 5miliard dotaci z nasich penez, nad tim se nikdo moc nepozastavoval ba naopak ho bude vetsina tech co se citi socialne utlacovani opet volit. Ale dotace do opravdu cistsi formy dopravy, ktere maji tento obor rozhybat a urychlit tim i prirozeny pokles cen aby si je mohli dovolit nejen ti bohati, s tim se kde kdo nemuze vyrovnat.
      Jestli vy nahodou uz davno nejezdite v nejakem ev a stve vas, ze si to za dotace za koupi kde kdo a vy uz nebudete za hvezdu. 🙂

                1. Ale může, nikdy jste tu nenarazil na odkaz, který v době
                  Ale může, nikdy jste tu nenarazil na odkaz, který v době měl CR LF, tedy spíše známou escape sekvenci n? Já už kdysi ano. Jestli je to vlivem zdejšího systému, nebo aktivního uživatele, který to zlámal ručně, to již nezjistím.

                  Vzhledem k tomu že sem chodím už celkem dlouho, tak je samozřejmě možné že se nějaká nastavení měnila, mění se tolerance prohlížečů na tyto věci. Nějak matně si pamatuji totiž že jsem to musel svého času z odkazu mazat v notepadu. Snad svého času šlo nechat poslat upozornění na všechny komentáře k článku, ale to nevím.

    1. Podívej se do inzerátů, EV auta se prodávají s nájezdem
      Podívej se do inzerátů, EV auta se prodávají s nájezdem 30-70 tis. Baterie má záruku 8 let, zpravidla vydrží více a když už bude starší, tak si člověk umí spočítat, že koupí auto + novou baterii tak se mu to pořád vyplatí (prodejní cena auta tomu bude odpovídat). Já bych v provozu ušetřil 500 tis. za 4 roky na palivu a parkování, nepočítám opravy, údržbu apod. No pouze čekám na auto s reálným dojezdem 300km, které nebude nákupní taška a bude trochu vypadat a nebude stát 2 mil.

        1. Všimni si, že ve statistice úplně chybí Nissan Leaf,
          Všimni si, že ve statistice úplně chybí Nissan Leaf, nejprodávanější EV auto v Evropě. Proč, když jsou plné sklady prodejců nynějších 24 a 30 kWh modelů za 420 a 520 tis. bez DPH (tedy výrazně levnější než u nás)? Všichni čekaji na nový 40 kWh model. eGolf podle mě není čisté EV auto, je to tam našroubované a podle toho to vypadá, hlavně infotainment je mizerný. Navíc jsou všichni nadržený na Tesla 3 a další modely, které se připravují do výroby.

          1. Nevím jak to porovnáváš, ale e-golf je čistě elektrické
            Nevím jak to porovnáváš, ale e-golf je čistě elektrické auto, i když je vměstnán do karoserie spalováku.
            I přesto funguje lépe jak jiný elektrický vůz, kupodivu.

            No a ten infotainment má převzatý z koncernového, upravený na elektro a nevím, že by si u spalováku na něj někdo stěžoval, natož ne v elektrické verzi. Ukazuje ve standartu víc věcí než jiný elektrický vůz.

            Můžeš to konkretizovat případně, co je špatně?

            1. Měl jsem auto asi měsíc v pronájmu a najezdil cca 1700km.
              Měl jsem auto asi měsíc v pronájmu a najezdil cca 1700km. Jízdní vlastnosti nehodnotím, prostě Golf. Když porovnám infotainment Ioniq a eGolf, tak Huyndai je o generaci dále. Přehled o spotřebě jednotlivých el. komponent v autě, plánování cesty přes nabíjecí stanice, okamžité přehledy dojezdu se vzdáleností k nabíjecí stanici, podrobné statistiky apod. Spotřeba u 24kWh verze na dálnici při 110km/h průměrně kolem 16,4kWh/100km, po městě jsem jezdil kolem 11kWh, mimo v 90km rychlosti kolem 14kWh. Docela mi vadil slabý měnič, kde se dá nabíjet max 3,3kWh (u nového modelu je už 6,6kWh) Trochu mi vadil i písklavý zvuk měniče, pronikající za jízdy do kabiny. Co mě neskutečně štvalo, že každé ráno bylo nastavení funkcí infotainmentu zresetováno na standardní nastavení, to jsem nepochopil.

              Spotřeba se dá porovnat se starým Nissan Leaf (ten je ovšem vývojově 7 let starý), Ioniq už má ve městě kolem 9kWh/100km (moje spotřeba).

              1. No, že se s nenaučil využívat a nastavovat cestu a stanice
                No, že se s nenaučil využívat a nastavovat cestu a stanice není vada infotainmentu, ale tvá.

                Dojezd ukazuje do nastaveného cíle, když si nastavíš nabíječku tak k ní.
                Spotřeby souhlasí, u mne měnič nepíská, v autě neslyším nic kromě kol a vzduch obtékající auto, rádio nebo hlas navigace.
                K nabíječce se nemá cenu vyjadřovat.
                Mne se nic neresetuje (záleží v nastavení „menu“, ukazuje mi to hodnoty od startu, od nabití a celkovou, nastavím na displeji podle toho kterou chci vidět. Současně se dá nastavit mezi „budíky“ na palubce hodnotu, která mne zajímá okamžitě a tam je možnost asi až 50 předvoleb.

                Takže s Leafem to porovnávat nebudeš, protože je starý, ale e-golf s Ioniqem ano ?

                Ioniq je nové a asi dobře udělané auto, přesto bych si za rok dva vybral zase e-golfa než Ioniqa.

                Tak jak říkám, e-golf není udělán od začátku jako elektrické auto ale přesto funguje velice dobře a kvalita zpracování je výborná, prostě golf, jak píšeš.

                Rád se podívám na nezávislý test Ioniqa a nového e-golfa, se vším všudy.

                1. Navigace v Ioniq ukáže rovnou dojezd a nejbližší
                  Navigace v Ioniq ukáže rovnou dojezd a nejbližší nabíječky bez nastavení a hned po otevření dveří, nevím proč bych měl před každou cestu nastavovat navigaci, to dělám maximálně jednou za týden. Mimochodem nabíjecí stanice v navigaci prakticky nebyly žádné a ani se mi je tam nepodařilo nahrát, tvrdošíjně je infotainment odmítal, přestože staré navigační body stažené z internetu tam nahrát šly, podle mě byl problém s kompatibilitou nových dat (stahované z webu VW k tomu určeného pro konverzi dat). Taky bych rád viděl rovnou dojezd jak v současném nastavení techniky auta, tak např. s vypnutou klima, či topením apod., proč něco neustále přepínat.
                  Když jsem ráno nastoupil, vždy bylo menu stejné, ale jiné než jsem měl nastavené při poslední cestě. Zrovna tak jsem musel pokaždé nastavit míru rekuperace (nevím proč, když jsem celý měsíc chtěl jezdit na stupeň 3). Nabíjení 3.3kWh je mizerie, zvláště když eGolf má CCS combo, tedy na velké části nabíječek vůbec nelze použít 22kWh nebo 50kWh, ale pouze těch 3.3kWh.

                2. K začátku se nevyjadřuji, je to na zvyku, já si to
                  K začátku se nevyjadřuji, je to na zvyku, já si to přepínám dost často a za jízdy, podle toho co chci hned vidět a co mne zrovna zajímá a co je pro mne důležité.
                  Dojezd ukazuje vždy skutečný s minutovým zpožděním, protože se tak načítají provozní data, tedy i s klimou (TČ) a i topením.
                  Možná jsi měl ale nějakou očesanou verzi ale myslím, že to mají ve standartu.

                  Lze nabíjet až 3,6 kW z obyčejné zásuvky, ale musíš k tomu mít kabel, který nedodávají.
                  No a CCS je pro nabíjení na 20kW a 50kW rychlonabíječkách?
                  Běžně nabíjím 125A.

                3. Tak zkus nabíjet u kterékoli PRE nabíječky v Praze, které
                  Tak zkus nabíjet u kterékoli PRE nabíječky v Praze, které jsou max. 22kWh, bude nabíjet jen 3,6kWh a pokud přijedeš k nabíječce, která má CHAdeMO, tak smůla. Rovněž u nabíječky která má CHAdeMO a CCS Combo a CHAdeMO bude obsazené, tak to neumí automaticky přepnout po ukončení dobíjení druhého auta.

                4. Ale to je u všech aut co mají malou vnitřní nabíječku
                  Ale to je u všech aut co mají malou vnitřní nabíječku stejné, no a ti co mají 6,6 tak nabíjí zase takovým výkonem, taky nic moc. Já psal, že se dá nabíjet i rychle na CCS a to někteří nemůžou.

                5. Tak vy se tady dohadujete, jestli je lepší Ioniq nebo Golf.
                  Tak vy se tady dohadujete, jestli je lepší Ioniq nebo Golf. Jenže je třeba srovnávat srovnatelné. Takže Ioniq s novým Golfem. Předpokládám, že v novém jste ani jeden neseděli, takže je to zbytečné se předhánět.
                  Ioniq má sice nabíjecí stanice v adresáři, ale sám od sebe nedokáže plánovat trasu přes ně, pokud mu nestačí baterie k dojezdu na cílový bod. Prostě tohle od Tesly neokopírovali. A rozdíl v infotainmentu je obrovský, ty displeje, rozlišení, rychlost reakce, rozlišení, to je jako čínský tablet za 1500 a ipad. Tam Ioniq prohrává na celé čáře. A v nabíjení jsou na tom oba dva stejně špatně, ale dá se s tím žít.

                6. Předpokládáš špatně, eGolf jsem měl měsíc, Ioniq
                  Předpokládáš špatně, eGolf jsem měl měsíc, Ioniq pouze den, ovládání displeje mi přišlo u Ioniq naprosto srovnatelné s Golfem, ale narovinu, nechci koupit ani jedno z těchto aut 🙂

                7. Beru zpět, v novém Golfu jsem neseděl a ani nechci, VW doma
                  Beru zpět, v novém Golfu jsem neseděl a ani nechci, VW doma nechci ani za půlku.

                8. Obyčejná zásuvka víc nezvládne.
                  Obyčejná zásuvka víc nezvládne.

                9. To je právě nevýhoda toho dosavadního modelu, že nemůže
                  To je právě nevýhoda toho dosavadního modelu, že nemůže nabíjet rozumnějším příkonem (6,6kWh) z trojf. zásuvky doma. Já mám nízkou sazbu 6 hodin v noci a to se auto plně nenabije z běžné zásuvky. Nicméně nový model, který se od května vyrábí to již umí, snad bude umět i to automatické přepnutí nabíjení, když dobije v nabíječce druhé auto. Rovněž by měla zrychlit telefonní aplikace na ovládání auta, která je nyní dost pomalá. No a nakonec cena s pěknou výbavou kolem 1.1 mil. není úplně malá. Doufám, že nová platforma v roce 2019 bude výrazně lepší, kdy začne Škoda a VW vyrábět standard 225kW motor, dojezd 500km (reálně tak 350-400km), nabíjení 3x16A (tedy 11,5 kW) a cena stejná jako u Octavia diesel. Teď si zatím počkám, nemá smysl strkat peníze do auta, které bude za 4 roky prakticky neprodejné (respektive bude za hubičku).

                10. Jenomže pokud má těch 6,6 kW z jedné fáze, tak ti nebude
                  Jenomže pokud má těch 6,6 kW z jedné fáze, tak ti nebude doma stačit hlavní jistič 25A, leda by to měl na 2 fáze, protože to zvládne až 32A.

                  Takže buďme rádi, že se vyrábí i jiná EV než jen Nissan Leaf.
                  Tak si aspoň každý může vybrat co se mu hodí a co chce.
                  Díky za to každé automobilce co do toho jde.

                11. Auto s měničem 6,6 kW využívá dvě fáze, na každou
                  Auto s měničem 6,6 kW využívá dvě fáze, na každou fázi mají měnič, ale to je myslím standard, málokdo má doma 3x32A (nebo 1x32A), všichni mají 3x16A. Nissan Leaf má 6,6 kW už hodně dávno, byla to volitelná výbava, neměl to např. dosavadní model eGolfu, ten má jen 3,6 kW, nový eGolf to už má.

                12. Elektromobily, ktore maju 32A/6,6kW nabijacky nevyuzivaju 2
                  Elektromobily, ktore maju 32A/6,6kW nabijacky nevyuzivaju 2 fazy, pochadzaju z krajin, kde pouzivaju typ1 konektor, ktory je jednofazovy. Preto sa v EU, kde ma malokto 32A hlavny istic nabijaju spravidla mensim vykonom. Aj europske verzie pochadzajuce z „jednofazovych“ krajin (Ioniq, AmperaE), aj ked maju trojfazovy typ 2 konektor, maju jednofazovu nabijacku a kontakty 2. a 3. fazy v ich typ 2 konektore chybaju.
                  Soul a Leaf maju aj v EU typ1 konektor. Aj niektore v EU vyrabane elektromobily maju jednofazove nabijacky s typ2 konektorom (napr.: I3, Golf, MB) Az novy Golf ma trojfaz.
                  Zoe, Kangoo boli trojfazove od zaciatku. Tesla, ktora ma tiez v US jednofazove nabijanie ma v EU trojfaz. No nabijacka US tesly je tiez de facto trojfazova – rovnaka ako v EU, len vsetky 3 fazy ma zapojene paralelne – nabijaci konektor US Tesly je jednofazovy.

                13. Pravda, Nissan Leaf má skutečně 1 fázi, takže lze
                  Pravda, Nissan Leaf má skutečně 1 fázi, takže lze nabíjet např. u PRE stanic příkonem 6,6 kW, bohužel doma by člověk musel mít 1x32A.

                14. Pro úplnost dodám, že řešení je celkem jednoduché,
                  Pro úplnost dodám, že řešení je celkem jednoduché, člověk si koupí domů nabíjecí stanici od nějakých 22 tis. a nemusí to řešit.

                15. Jaké řešení? Pokud nemáte jistič, je vám nabíjecí
                  Jaké řešení? Pokud nemáte jistič, je vám nabíjecí stanice k ničemu. To mi mimochodem vadí na starší verzi i3, která měla jednofázovou nabíječku na L1. 32 A jistič máte málokde. Nová i3 od modelového roku 2017 má skutečně třífázovou nabíječku 11 kW.

                16. Nabíjecí stanice nepotřebuje jistič 32A. Připojuje se k
                  Nabíjecí stanice nepotřebuje jistič 32A. Připojuje se k 3x16A.

                  www. smartev.cz /produkt/ eve-mini/

                17. To nic neřeší, když má auto jednofázovou nabíječku
                  To nic neřeší, když má auto jednofázovou nabíječku 6,6kW.

                18. Pak by se musel použít 3-fázový měnič, který umí
                  Pak by se musel použít 3-fázový měnič, který umí sloučit výkon 3 fází do jedné, nebo koupit nabíječku DC, ale to už je docela paleta, nejlevnější kolem 100 tis.

                19. Takže je levnější zvýšit si jištění na 32A.
                  Takže je levnější zvýšit si jištění na 32A.

                20. No ono časem člověk může platit za takové navýšení 10
                  No ono časem člověk může platit za takové navýšení 10 tis. za rok. Já to řešit nemusím, mám 3x32A kvůli AKU. Ideální by bylo, kdyby výrobci dělali 3f usměrňovače a byl by klid. Časem budou mít auta baterie i 150kWh, to se doma jen tak nenabije ze zásuvky 240V…. Baterie budou vážit tak třetinu dnešní váhy a umožní dojezd 1000km, což by měl být nový standard do roku 2025.

                21. Jak to vidím já, tak nabíjecí výkon kolem 11 kW bude
                  Jak to vidím já, tak nabíjecí výkon kolem 11 kW bude stačit doma všem a skoro vždycky. Pokud budete mít baterku s dojezdem 1000 km, je nereálné si myslet, že ji budete neustále vyjíždět do nuly a nabíjet do plna doma. Zpravidla vybijete denně průměrně 40 km. Takže po týdnu používání baterku zapíchnete do sítě a ona se vám 11 kW přes noc dobije. Upřímně, mě by asi stačil i ten nabíjecí výkon co mám, tedy 7 kW v jednofázu v i3, ale ty jističe mi to kazí. Nicméně to budu řešit měničem na FVE, který zvládne dodat 16 A v pohodě z baterek a zbytek si přisosne ze sítě (mám v garáži jistit 3×20 A).

                22. Odvaha je poslat ten usměrněný proud do auta.
                  Odvaha je poslat ten usměrněný proud do auta.

                23. Ani moc ne, protože co myslíte, že se jako první udělá
                  Ani moc ne, protože co myslíte, že se jako první udělá se střídavým napětím před palubním měničem? (palubní nabíječkou)

                24. Já bych to nezkoušel. Na výstupu třífázového
                  Já bych to nezkoušel. Na výstupu třífázového usměrnění budete mít 566 V. Nejsem si jist, že by to jednofázová nabíječka v autě zkousla.

                25. Ano, to byl špatný příklad, nicméně jednoduchý
                  Ano, to byl špatný příklad, nicméně jednoduchý trojpulzní by už napěťově vyhovoval nebo spíš použít soustavu dvoucestných 1f, v podstatě dvojcestné usměrnění jednotlivých fazí. No, ale to je téma jinou diskuzi, rozhodně ne tady.

                  edit: zkusil jsem to nasimuloval a soustavu dvoucestných 1f použít NELZE

                26. Dnes se standardně používají dvě topologie pro DC
                  Dnes se standardně používají dvě topologie pro DC rychlodobíjecí stanice:

                  1) spínaný zdroj s HF transformátorem, většinou ve formě hotplug modulů o výkonu 10kW, jejichž výstupy jsou paralelně spojeny pro dosažení celkového výkonu.

                  2) síťový oddělující transformátor, usměrňovač a DC-DC měnič

                27. Nový Golf nemá třífázovou nabíječku, pouze 1x 32A.
                  BMW

                  Nový Golf nemá třífázovou nabíječku, pouze 1x 32A.
                  BMW i3 po faceliftu má 3x16A.

                28. Faceliftovaný e-Golf má pro evropský trh opravdu 2x16A
                  Faceliftovaný e-Golf má pro evropský trh opravdu 2x16A nabíječku (tedy dvoufázovou).

                29. Tak to se musím pořádně podívat.
                  Nicméně výkonově to

                  Tak to se musím pořádně podívat.
                  Nicméně výkonově to oproti Hyundai nepřináší žádnou výhodu, pořád 7,2kW. Alespon použitelné i pro ty, co doma nemají 32A.

                30. Prý je tam prostor i pro třetí modul, takže by to mohlo
                  Prý je tam prostor i pro třetí modul, takže by to mohlo jít rozšířit na 11kW (až je trh donutí).

                31. Prostor je tam i na baterii s 50kW.
                  Prostor je tam i na baterii s 50kW.

                32. Těch 225kW u MEB má být dáno součtem 150kW motor vzadu a
                  Těch 225kW u MEB má být dáno součtem 150kW motor vzadu a 75kW motor vpředu. Je otázkou jestli se třeba ta škodovka bude vyrábět pouze v této konfiguraci, nebo jestli bude k dispozici i levnější verze s pouze 150kW vzadu.

                  Mimochodem tím že e-Golf postavený na VIII. generaci (pořád bude sdílet MQB, cca 150kW motor, 48kWh baterie) má přijít na trh v 2019, tak dost vážně pochybuji že vozy s MEB budou reálně k dispozici dříve než 2020, škodovka pak 2021.

              2. Ja najel to same a taky tedy muzu rict ze ten info u golfa
                Ja najel to same a taky tedy muzu rict ze ten info u golfa neni nic moc je to takovy syrovy ne moc user friendli slo by to udelat lepe.Jako zaklad dobre ale zadna hitparada.
                Piskani jsem slysel okolo cca 30az 90 km/h obcas a ale jen malinko nerusilo me to a jestli to byl motor nebo menic nevim..
                Ioniq urcite bude lepsi o tom zadna..
                Celkovou spotrebu jsem mel 14kwh na100.
                Okresky okolo 12kwh a dalnice M boleslav liberec 16.4 spatky 15.4 pri 130km/h.
                Kdyz jsem jel vracet egolfa pres melnik a prdelema tak spotreba 11.6kwh a tata zamnou jel mim yetousem 1.2 tsi se spotrebou 5.4 benzinu na 100.
                Jinak golf vs leaf ..tak golf je lepsi urcite..

    2. Elektromobil, u kterého by bylo potřeba nějak pečovat o
      Elektromobil, u kterého by bylo potřeba nějak pečovat o bateri během několikatýdenního (nebo měsíčního) stání, aby se nezničila, je třeba obejít velkým obloukem tak jako tak. Tohle se muselo dělat u starých aut a přestaveb s olovem nebo NiCd, ale ne u Li-ion s profesionálně navrženým battery managementem.

      Paradoxně mnohem horší situace je u déle stojících spalováků, protože vám sedne olej v motoru i v klimatizaci, startovací baterie se vybíjí a začíná sulfátovat, benzín i nafta v nádrži degraduje. Aby se tomu zamezilo, je potřeba auto alespoň jednou za měsíc nastartovat a projet alespoň 10km, aby se zahřálo a promazalo a minimálně 1x do měsíce dobít akumulátor. A dost pochybuju, že by to v bazarech někdo dodržoval. Maximálně tak dobijou akumulátor, když už to nejde nastartovat, ale v tu chvíli je už tak jako tak před smrtí.

Napsat komentář